|
|
MMM
|
|
|
quote: Dan ben ik in de war met 1908 misschien idd. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op maandag 13 juni 2022 - 13:50 schreef Stylzz het volgende:Dus stadion kopen. Demonteren. In delen hierheen vervoeren. Opbouwen. Verwacht jij goedkoper te zijn dan nieuwbouw. Ik ben echt benieuwd hoe je dat becijferd hebt. Ja is goedkoper, veel van die stadions worden gesloopt en e r zijn er een paars geschonken aan Afrikaanse landen. De matariaalkosten zijn al betaald. Het vervoer zal veel kosten maar je blijft onder het bedrag van een nieuwe kuip denk ik |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op maandag 13 juni 2022 - 13:26 schreef piet de paler het volgende:Zoals ik al vaker gezegd heb. Koop een stadion in Quatar ( nu gaan ze naar Afrika) geef die mensen daar het geld Met de huidige technologie is het mogelijk deze in delen te vervoeren naar Rotterdam..... Zelf op pontons te vervoeren voor de deur waar het moet staan ..... Ben je nog goedkoper uit en je helpt Afrika, en jezelf hypermodern stadion .... Qatar hoef je niet te helpen hoor... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 13 juni 2022 - 17:45 schreef piet de paler het volgende:[..] Ja is goedkoper, veel van die stadions worden gesloopt en e r zijn er een paars geschonken aan Afrikaanse landen. De matariaalkosten zijn al betaald. Het vervoer zal veel kosten maar je blijft onder het bedrag van een nieuwe kuip denk ik Dat de materiaal kosten al betaald zijn betekent niet dat jij er niet nog een keer voor moet betalen :)
Ik geloof hier niet zo in. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Moielijk out off the box denken hahahahah |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee juist niet. Maar denk dat je wat zaken onderschat. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Als je een volledig stadion kan verhuizen naar afrika wat is dan onderschatting ? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik zeg niet dat t niet kan, ik zeg dat t veel duurder is dan je denkt. Aan Afrika schenken ze, Feyenoord zal t volle pond moeten betalen. Ze hebben ook nul noodzaak tot verkoop, geld zullen ze niet nodig hebben. Dus ik denk dat, afbreken, laden, verschepen, lossen, voorbereiden, assembleren etc. minimaal net zo kostbaar is als nieuwbouw. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Die stadions hebben een zeer beperkte houdbaarheid. ik dacht 6 jaar, als het niet stormt. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op maandag 13 juni 2022 - 19:26 schreef Gerard_FR het volgende:Die stadions hebben een zeer beperkte houdbaarheid. ik dacht 6 jaar, als het niet stormt. Hoe kom je aan deze info ? De stadions behoren tot top stadions, prestige voo Quatar |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Hoeveel garantie zit erop dan, wie gaat demonteren,vervoeren en opbouwen. Ze geven ze niet voor niks weg piet. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ze hebben er wel 4 jaar aan gebouwd |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Mocht het Nederlands elftal als eerste eindigen in zijn poule in de Nations League, dan dreigt een probleem voor de KNVB. De Johan Cruijff Arena en het Philips Stadion zijn tijdens de Final Four in juni volgend jaar waarschijnlijk niet beschikbaar vanwege evenementen. Daardoor moet Oranje 'noodgedwongen' aantreden in De Kuip en De Grolsch Veste. Dat meldt De Telegraaf. Bondscoach Louis van Gaal maakte na de wedstrijd tegen Polen bekend dat hij liever niet meer in het stadion van Feyenoord komt. "Het is oude troep", waren zijn woorden. Binnen de KNVB was die uitspraak geen verrassing. In Zeist zijn ze het zelfs met hem eens en wordt De Kuip 'ongeschikt geacht'. Liever wordt Rotterdam vermeden in de topinterlands, maar voor een eventuele Final Four in de Nations League zal Oranje er hoogstwaarschijnlijk wel moeten spelen. Als er een streep gaat door de thuishavens van Ajax en PSV, dan kunnen alleen De Grolsch Veste, het onderkomen van FC Twente, en De Kuip voldoen aan de minimale capaciteit van 30.000 toeschouwers. Fransen schrokken zich rot De krant stelt dat de KNVB zich eigenlijk 'een afgang had willen besparen'. In november 2019 zouden de Franse spelers uit hun dak zijn gegaan toen ze de kleedkamer en de voorzieningen in De Kuip zagen. De bond moest Les Bleus 'met het schaamrood op de kaken gelijk geven', klinkt het. Daarnaast maakt Nederland geen goede sier bij bezoekers vanwege de gebrekkige infrastructuur en het feit dat een deel van de fans kletsnat wordt als het regent. Volgens De Telegraaf zullen de belangrijkste kwalificatieduels voortaan in de Johan Cruijff Arena gespeeld worden. Ook de spelers van Oranje zouden inmiddels liever in Amsterdam spelen dan in Rotterdam. In het verleden genoot De Kuip nog de voorkeur vanwege het veld en de ambiance. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
quote: In theorie is het ook een prima plan. In praktijk juridisch onuitvoerbaar denk ik.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 juni 2022 door Gerard_FR -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Heb hier niets over gelezen in de Franse media of het blad France futbal
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 juni 2022 door piet de paler -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Langzaam begint de rest van de wereld zich ook tegen de Kuip te keren. Spelers willen er liever ook niet meer spelen.
T is als een huis waar je jaren voor gespaard hebt, t was ooit t mooiste van de buurt een iedereen wilde bij je op visite komen. Maar je gaf je geld uit aan randzaken, liet t onderhoud versloffen en t huis verpauperde. De buurt zag t, gaven t ook aan, maar je wilde het niet zien. Bij harde regenval lekkage, daar zet je toch gewoon een emmer onder en ja de wc spoelde niet altijd meer door en rook niet zo fris meer, maar ach daar kwam je toch niet meer zo vaak. Visite kwam er niet meer, ja de kinderen want het was toch hun thuis, mastboom die begonnen langzaam te morren. Ze kwamen steeds minder vaak. En op een gegeven moment gaf t huis t ook op en stortte in.
Daar gaan we heen. En snel ook.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 juni 2022 door Stylzz -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Overigens benieuwd naar reactie van de club |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Stom gelul allemaal ineens..De Kuip is De Kuip! Stelletje verwende nesten zijn het. Mankeert niks aan de faciliteiten, functioneert allemaal prima denkt ik zo, word schoongemaakt. Wat willen ze dan wc-brillen die automatisch omhoog gaan als je de deur open doet, of dat je billen nog even nagewassen worden als je uitgescheten bent? Die tyfus lowietje had gewoon z’n muil moeten houden. Nu begint iedereen erover. Die vent heeft in z’n loopbaan zoveel kleeekamers gezien en nu is De Kuip ineens ouwe troep… En krijgt iedereen weer een mening en deugd heel De Kuip niet meer. Als je er niet op het mooiste gras met het mooiste publiek wilt spelen komt je toch niet.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja opa. De tijd schuift voorbij en we moeten mee… |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Jij moet je muil houden.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Misschien kan van Gaal z'n vrouw een kado doen: een nieuwe Kuip financieren. Die bokkelul.
Anderzijds....Laat maar eens loos gaan met die kritiek op de Kuip. Mogelijk brengt het beweging bij financierders. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
De laatste verbouwing aan de Kuip werd geleid door trainer Gertjan Verbeek in samenwerking met 20 Poolse arbeiders . Zaterdag zaten er 30.000 Polen in het stadion ,dan denk ik een gemiste kans voor van Gaal. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Zeker. Overigens een van de redenen waarom Verbeek meteen uitgekotst werd. T zijn vaak dit soort types die heilige huisjes durven slopen maar t zelf moeten bekopen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ook de koffie was niet goed! We kunnen nu het ware gezicht zien van de knvb, laten ze voor toekomstige wedstrijden ( onder Koeman) Het NL 11 tal gewoon spelen in de kuip, of slaat de pro Amsteram kliek door naar die concerthal |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee je moet deze geste met twee handen aanpakken om de Kuip te moderniseren. Nu moet je funding verzamelen. Mensen zitten in emotie. Nu is t moment. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Mooiste zou zijn zo snel mogelijk beginnen met kleine dingen opknappen en een grote beurt na komend seizoen, vanaf juni dus.
Dat laatste ook omdat Nederland bij groepswinst van de Nations League, de Final Four eventueel moet organiseren. De arena en Philips Stadion zijn dan niet beschikbaar, leuk als de Kuip dan ook niet beschikbaar is :) |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Eerst eigendom worden van bvo Feyenoord |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juni 2022 - 08:58 schreef Stylzz het volgende:Nee je moet deze geste met twee handen aanpakken om de Kuip te moderniseren. Nu moet je funding verzamelen. Mensen zitten in emotie. Nu is t moment. Exact. Dat is wat van Gaal (bewust?) wel doet. Vinger op zere plek en het onderwerp op de kaart zetten. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Bedankt Gudde en van Geel met aanhang. |
|
|
|
|
Robert Voskuijl
|
|
|
Vreemd, vanGaal zegt zoiets en je denkt dat hij wel weet wat hij zegt. Dan zie je de opnames en denk je, wat een onzin. Wat me de laatste tijd regelmatig door het hoofd gaat, is dat het geniale idee, gewoon de Kuip kopen en netjes onderhouden (niet per se verbouwen) blijkbaar nog bij niemand is opgekomen. Enne, dat het een monument is moet toch reden zijn voor de gemeente om een flinke bijdrage te doen. We gooien in dit land veel te snel waardevolle oudere dingen bij het grofvuil. Gelukkig is de Kuip voorlopig veilig. Tom Egbers stond op het grasveld voor de interland tegen Wales en deed het enige juiste: stak een lofzang af over het stadion. Goed zo Tom. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Gisteren heeft me vrouwtje voor ons een rondleiding in de Kuip georganiseerd. Mooi natuurlijk en helemaal top hoor van mijn vrouwtje, genoten natuurlijk.
Maar dan valt je gelijk ook wel het één en ander op hoor. Business seats versleten met kapotte naden. Je zal er maar een tonnetje per jaar voor neer bladeren. Gelijke dingen vielen me ook op aan de director seats, moet echt wat gebeuren.
Kleedkamers en sanitaire faciliteiten zijn voor Feyenoord al op een vragelijk niveau, als ik mijn bezoek moet uitnodigen zou ik me zowat kapot schamen. Tenzij 020 komt natuurlijk.
Het veld natuurlijk een plaatje maar hoe je er komt mag best wat prestigieuser, op zijn gang met wat naampjes een halsbrekende tour op je noppen.
Moet echt wat gebeuren en als je wat vraagt komen er alleen nog meer vraagtekens??? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat is t precies. Natuurlijk is er de afgelopen jaren geen reet gebeurd, maar dan nog moet je jezelf afvragen of t tot acceptabel niveau te brengen is. En t liefst boven acceptabel.
Gedoe |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
De kleedkamer van Feyenoord is wel prima toch? Niet zo heel lang geleden verbouwd? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Thanks. Wel erg, 2 maanden terug zelf nog gevraagd en al vergeten ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 augustus 2022 door MMM -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Beetje hoofdpijndossier, ik vergeet t ook graag en snel |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Moeilijk, moeilijk, 500 miljoen en rendement rechtvaardigen met een tot nu toe een niet te rechtvaardige nieuwbouw.
Maar eens komt de tijd dat zelfs de meest glorieuze bouwwerken de tand des tijds niet meer doorstaan en de Kuip is echt dichtbij of er misschien zelfs wel over. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Ik vind de sanitaire voorziening wel wat pauper anders en de niet benutte fitnessruimte daarachter gewoon armoedig. Standaard wat kastjes aan de muur met wat kaal getrapte afbeeldingen op schoenhoogte op de muren. Topclub waardig? |
|
|
|
|
kriebel70
|
|
|
nee we betalen dik geld aan een stadionbestuur/directie , en die verzaken om al jaren onderhoud te verrichten volgens een gedegen onderhoudsplan. iets met ouwe schoenen weg gooien .. verantwoording afleggen en anders schop onder je hol zonder oprotbonus. stelletje opvreters ... schandalig reken ff uit wat er binnenkomt elk jaar . |
|
|
|
|
Willem Boltini
|
|
|
Waarom kopen we de Kuip niet terug met de winsten van de spelersverkopen? We houden zo'n 25 miljoen over of zo, en daar kan je in elk geval Goldman Sachs wel mee uitkopen. Lijkt mij een slimmere move dan die "Vrienden" nu uit te kopen. Dat kan later. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 - 14:02 schreef kriebel70 het volgende:nee we betalen dik geld aan een stadionbestuur/directie , en die verzaken om al jaren onderhoud te verrichten volgens een gedegen onderhoudsplan. iets met ouwe schoenen weg gooien .. verantwoording afleggen en anders schop onder je hol zonder oprotbonus. stelletje opvreters ... schandalig reken ff uit wat er binnenkomt elk jaar . Waarom zouden wij geld aan stadion bestuur/directie betalen? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Er gaat geld naar Stadion Feyenoord , links of rechtsom. Met aparte bestuurders ook extra kosten, of doen die het als vriendendienst? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Wij betalen huur. De BVO. Stadion is zelfstandig |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Dus betalen we die zoveel huur als ze nodig hebben voor de begroting rond te krijgen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Nee ze hebben meer inkomsten. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Komen ze daar mee rond? |
|
|
|
|
neliz
|
|
|
Camp nou wordt verbouwd, camp nou is gebaseerd op de kuip, dus gewoon compleet renoveren en gaan. Gekit en gezeik over nieuwe stadions en een bestemmingsplan is gewoon gelul in de ruimte.
De huidige splitsing bvo, stadion en amateurs maakt deze hele kwestie een enorme aanfluiting. |
|
|
|
|
neliz
|
|
|
quote: Nee, daarom wordt er ook gekort op onderhouden.
Met dank aan gudde en zn corrupte bouwbende
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 augustus 2022 door neliz -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: De Daltons
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 augustus 2022 door van geil -- |
|
|
|