BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leonidas
 Leonidas - vrijdag 28 december 2012 - 09:43   quote  deeplink  
Bob van Oosterhout op 28-12-12 in de Volkskrant:
Houdt niet krampachtig vast aan vergande glorie, is zijn boodschap voor de verontruste achterban van Feyenoord die de Kuip wil behouden. Van Oosterhout: "Bij Feyenoord dreigen emoties de overhand te krijgen. Durf de kern te benoemen. Feyenoord behoort altijd om de titel te spelen. De begroting moet fors omhoog en dat kan niet meer in de Kuip.
Dat stadion is ongeschikt voor een moderne betaaldvoetbalorganisatie met op termijn een omzet van 100 miljoen euro. Ik snap hoe gevoelig het ligt om de Kuip te verlaten. Daarom moet de eerste opdracht voor de architecten van een nieuw stadion zijn: houdt de ziel van de Kuip vast en laat de unieke sfeer terugkeren. Maar zonder een nieuw stadion is Feyenoord ten dode opgeschreven".

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 december 2012 door Leonidas --
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 28 december 2012 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2012 - 09:43 schreef Leonidas het volgende:
Bob van Oosterhout op 28-12-12 in de Volkskrant:
Houdt niet krampachtig vast aan vergande glorie, is zijn boodschap voor de verontruste achterban van Feyenoord die de Kuip wil behouden. Van Oosterhout: "Bij Feyenoord dreigen emoties de overhand te krijgen. Durf de kern te benoemen. Feyenoord behoort altijd om de titel te spelen. De begroting moet fors omhoog en dat kan niet meer in de Kuip.
Dat stadion is ongeschikt voor een moderne betaaldvoetbalorganisatie met op termijn een omzet van 100 miljoen euro. Ik snap hoe gevoelig het ligt om de Kuip te verlaten. Daarom moet de eerste opdracht voor de architecten van een nieuw stadion zijn: houdt de ziel van de Kuip vast en laat de unieke sfeer terugkeren. Maar zonder een nieuw stadion is Feyenoord ten dode opgeschreven".
Ook gelezen ja.
Maar als de oude Kuip VERANTWOORD uit te breiden is en VOLDOET ALS VERDIENMODEL voor Feyenoords toekomst: ook prima.
tomson
 tomson - vrijdag 28 december 2012 - 11:14   quote  deeplink  
di11.216694.d976a007-64230628.BobvanOosterhoutlegtuitwaaromblootscoort.jpeg?__max-width=444
tomson
 tomson - vrijdag 28 december 2012 - 11:16   quote  deeplink  
Zal wel een goeie sportmarketeer wezen hoor, maar ik zou nog geen tweedehands auto van m kopen.
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 28 december 2012 - 11:27   quote  deeplink  
Ik krijg altijd van die enge gedachten bij die zogenaamde snelle jongens die ineens Feyenoord fans zijn .En wat denk je komt er ook wat smeergeld of bezoekjes aan stadions in het buitenland bij ? en mooie presentjes voor de heren en dames ?
Bouw mafia is de naam.
Alexi
 Alexi - vrijdag 28 december 2012 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 12:54 schreef Wim2 het volgende:
[ afbeelding ]
Iets voor prinsjesdag?
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 28 december 2012 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2012 - 09:43 schreef Leonidas het volgende:
Bob van Oosterhout op 28-12-12 in de Volkskrant:
Houdt niet krampachtig vast aan vergande glorie, is zijn boodschap voor de verontruste achterban van Feyenoord die de Kuip wil behouden. Van Oosterhout: "Bij Feyenoord dreigen emoties de overhand te krijgen. Durf de kern te benoemen. Feyenoord behoort altijd om de titel te spelen. De begroting moet fors omhoog en dat kan niet meer in de Kuip.
Dat stadion is ongeschikt voor een moderne betaaldvoetbalorganisatie met op termijn een omzet van 100 miljoen euro. Ik snap hoe gevoelig het ligt om de Kuip te verlaten. Daarom moet de eerste opdracht voor de architecten van een nieuw stadion zijn: houdt de ziel van de Kuip vast en laat de unieke sfeer terugkeren. Maar zonder een nieuw stadion is Feyenoord ten dode opgeschreven".
Eindelijk iemand aan het woord die zijn verstand gebruikt in plaats van zijn emoties ....
tomson
 tomson - vrijdag 28 december 2012 - 11:53   quote  deeplink  
Bobo
JanM
 JanM - vrijdag 28 december 2012 - 12:03   quote  deeplink  
Waaibomenhout!

quote:
Op dinsdag 11 december 2012 - 20:56 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Het ziet er goed uit! Dat zal ik eerlijk toe geven. Nu ben ik dan ook zeer benieuwd naar de rest en de plannen voor dat nieuwe stadion. Dan kan ik appels met appels vergelijken.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 28 december 2012 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2012 - 12:03 schreef JanM het volgende:
Waaibomenhout!

[..]

Tja ik heb mijn standpunt herzien!! Dat is nu eenmaal iets wat kan gebeuren.
Waarom denk je dat ik die petitie van red de kuip nog steeds niet heb ondertekend.
Juist omdat mijn voorkeur vanaf het begin bij een nieuw stadion lag en nog steeds ligt.
En dan redeneer ik voor het meest vanuit financieel oogpunt!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 28 december 2012 - 13:08   quote  deeplink  
Vind nog steeds dat we voor een nieuw stadion moeten gaan. Over 25 jaar kun je anders weer gaan verbouwen en uiteindelijk ben je hetzelfde geld kwijt als dat je nu een nieuw stadion zet. De sentimenten zijn niet alles. En men zal er alles aan doen om de sfeer te behouden, hoewel dat grotendeels bij ons, de supporters ligt. Vergeet ook niet dat we bij het plan van 'red de kuip' zeker vier jaar lang in een bouwput zullen gaan spelen. Dat is lekker aantrekkelijk voor de supporters en de zogenoemde bobo's zeker? Maar alle opties moeten overwogen worden, maar in dit geval ben ik nog altijd voor het nieuwe stadion. En wat betreft dat gedoe over de akoestiek? Toen de Kuip er net stond werden er toch ook concerten gehouden, dus de akoestiek hoeft helemaal niet slecht te worden. Alles is mogelijk, maar het moet wel goed uitgezocht worden.
Leonidas
 Leonidas - vrijdag 28 december 2012 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2012 - 11:27 schreef piet de paler het volgende:
Ik krijg altijd van die enge gedachten bij die zogenaamde snelle jongens die ineens Feyenoord fans zijn .En wat denk je komt er ook wat smeergeld of bezoekjes aan stadions in het buitenland bij ? en mooie presentjes voor de heren en dames ?
Bouw mafia is de naam.
Oké, kan ik begrijpen. Overigens doet dit mijns inziens niets af aan de argumentatie van die meneer.
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 28 december 2012 - 13:47   quote  deeplink  
Het blijft moeilijk om als man van de nostalgie het lot in handen te leggen van projectontwikkelaars.Was al bang dat feyenoord 2013 niet zou halen.
Kortom je houdt de vooruitgang niet tegen maar toch
Leonidas
 Leonidas - vrijdag 28 december 2012 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2012 - 12:42 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Tja ik heb mijn standpunt herzien!! Dat is nu eenmaal iets wat kan gebeuren.
Waarom denk je dat ik die petitie van red de kuip nog steeds niet heb ondertekend.
Juist omdat mijn voorkeur vanaf het begin bij een nieuw stadion lag en nog steeds ligt.
En dan redeneer ik voor het meest vanuit financieel oogpunt!
Is het ook mogelijk om steun te verlenen aan een petitie voor de nieuwe kuip?
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 28 december 2012 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2012 - 19:12 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Is het ook mogelijk om steun te verlenen aan een petitie voor de nieuwe kuip?
Ik heb geen idee .....
JanM
 JanM - vrijdag 28 december 2012 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2012 - 12:42 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Tja ik heb mijn standpunt herzien!! Dat is nu eenmaal iets wat kan gebeuren.
Waarom denk je dat ik die petitie van red de kuip nog steeds niet heb ondertekend.
Juist omdat mijn voorkeur vanaf het begin bij een nieuw stadion lag en nog steeds ligt.
En dan redeneer ik voor het meest vanuit financieel oogpunt!
Dat zeg ik: waaibomenhout!

ON: plannen voor aanpassingen aan huidige Kuip zien er geweldig uit!
Leonidas
 Leonidas - vrijdag 28 december 2012 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2012 - 20:08 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik heb geen idee .....
Je kunt in deze enquette je keuze voor een nieuwe kuip kenbaar maken: http://reddekuip.nl/enquete/35/
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 28 december 2012 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2012 - 22:38 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Je kunt in deze enquette je keuze voor een nieuwe kuip kenbaar maken: http://reddekuip.nl/enquete/35/
Dank je, ik heb hem net ingevuld.
Eindelijk iets goed van reddekuip .......
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 28 december 2012 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2012 - 22:37 schreef JanM het volgende:

[..]

Dat zeg ik: waaibomenhout!

ON: plannen voor aanpassingen aan huidige Kuip zien er geweldig uit!
Waardeloos, ziet er niet uit. De 'nieuwe kuip' .... En gaat op langere termijn Feyenoord teveel geld KOSTEN
tomson
 tomson - vrijdag 28 december 2012 - 23:51   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 december 2012 door tomson --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 28 december 2012 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2012 - 23:51 schreef tomson het volgende:
.
(?)..d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 04 januari 2013 - 13:32   quote  deeplink  
Van Geel: 'Nieuw stadion cruciaal'

600x400-geel.jpg

Technisch directeur Martin van Geel vreest dat Feyenoord zich op de lange termijn niet kan meten met de andere Nederlandse topclubs als er geen nieuw stadion wordt gebouwd. Van Geel heeft Feyenoord samen met trainer Ronald Koeman en mede dankzij een stroom aan grote talenten uit de eigen jeugdopleiding weer stevig op de rails gezet. Nu wil hij grotere stappen omhoog maken.

Dat kan alleen als er dit jaar wordt besloten een nieuw stadion te bouwen, zegt Van Geel, die waarschijnlijk veel langer bij Feyenoord werkzaam zal blijven dan zijn straks zeer gewilde oefenmeester. Wat we vorig seizoen en dit seizoen hebben gepresteerd is ongelooflijk als je ziet met welke middelen en budgetten dat gebeurt. Qua omzet liggen we 60 miljoen achter op Ajax, 30 miljoen achter op PSV en 20 miljoen achter op FC Twente. Met John Guidetti en Graziano Pelle hebben we voltreffers gehad. Je kunt niet verwachten dat je zon vondst elk seizoen hebt.

De man die verantwoordelijk is voor het technisch beleid weet dat de aansluiting bij de andere drie Nederlandse topclubs structureel alleen kan worden gevonden, als de begroting fors omhoog gaat. In De Kuip zit de club tegen zijn plafond. De inkomsten kunnen niet meer worden vergroot. Net als algemeen directeur Eric Gudde, die in zijn Nieuwjaarsspeech vertelde dat de sfeer in het huidige stadion nog altijd ongeëvenaard is maar uit pure financiële noodzaak voor Feyenoord een nieuwe Kuip wenst, legt Van Geel uit dat het voor de clubleiding geen probleem is om in de huidige voetbaltempel te blijven. Maar dat kan alleen als iedereen dan accepteert dat we voor jaren om de 5e of 6e plaats zullen spelen. Want dat is de realiteit.
Bron:Telegraaf
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 04 januari 2013 - 22:02   quote  deeplink  
Meester blijf bij je leest

van-geel.jpg

Feyenoord heeft de nieuwjaarsreceptie van gisteren aangegrepen om de ruim vertegenwoordigde media eens goed de noodzaak van een nieuw stadion op het hart te drukken. Hedenochtend is het dan ook de beurt aan Martin van Geel om in De Telegraaf iets te melden over de noodzaak (?) van een nieuw stadion. Langzamerhand wordt het mediaoffensief van Feyenoord voorspelbaar en lachwekkend.

Of Martin soms is vergeten dat Feyenoord vorig seizoen doodleuk de tweede plek wist te behalen door te spelen in De Kuip, te trainen op de velden van Varkenoord (waar ook de jeugdtalenten worden opgeleid!). Of Martin soms is vergeten dat we in de voorronde van de Champions League hebben gespeeld en plaatsing op een haar na mis liepen? Of Martin beseft dat we momenteel met de top meedraaien?

Telkens wordt de noodzaak voor een nieuw stadion benadrukt terwijl geen hond eigenlijk weet welke visie Feyenoord heeft, wat de stadionplannen behelzen, laat staan wat de wellicht onverantwoorde financieringsconstructie betekenen voor de Feyenoord-familie.

Technisch directeur Martin van Geel vreest dat Feyenoord zich op de lange termijn niet kan meten met de andere Nederlandse topclubs als er geen nieuw stadion wordt gebouwd. Van Geel heeft Feyenoord samen met trainer Ronald Koeman en mede dankzij een stroom aan grote talenten uit de eigen jeugdopleiding weer stevig op de rails gezet. Nu wil hij grotere stappen omhoog maken.

Dat kan alleen als er dit jaar wordt besloten een nieuw stadion te bouwen, zegt Van Geel, die waarschijnlijk veel langer bij Feyenoord werkzaam zal blijven dan zijn straks zeer gewilde oefenmeester. Wat we vorig seizoen en dit seizoen hebben gepresteerd is ongelooflijk als je ziet met welke middelen en budgetten dat gebeurt. Qua omzet liggen we 60 miljoen achter op Ajax, 30 miljoen achter op PSV en 20 miljoen achter op FC Twente. Met John Guidetti en Graziano Pelle hebben we voltreffers gehad. Je kunt niet verwachten dat je zon vondst elk seizoen hebt.

De man die verantwoordelijk is voor het technisch beleid weet dat de aansluiting bij de andere drie Nederlandse topclubs structureel alleen kan worden gevonden, als de begroting fors omhoog gaat. In De Kuip zit de club tegen zijn plafond. De inkomsten kunnen niet meer worden vergroot. Net als algemeen directeur Eric Gudde, die in zijn Nieuwjaarsspeech vertelde dat de sfeer in het huidige stadion nog altijd ongeëvenaard is maar uit pure financiële noodzaak voor Feyenoord een nieuwe Kuip wenst, legt Van Geel uit dat het voor de clubleiding geen probleem is om in de huidige voetbaltempel te blijven. Maar dat kan alleen als iedereen dan accepteert dat we voor jaren om de 5e of 6e plaats zullen spelen. Want dat is de realiteit.

bron: Lunaticnews 
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 04 januari 2013 - 22:02   quote  deeplink  
Natte droom

Stotterend en met zijn neurotisch knijpende ogen zei Eric Gudde tijdens zijn nieuwjaarspraatje het toch echt:

Zonder overdrijving durf ik ook te stellen dat een nieuw stadion niet alleen de droom van iedere Feyenoorder zou moeten zijn, maar van iedere sociaal betrokken Rotterdammer.

Niemand, maar dan ook niemand die weet wat de stadionplannen zijn, hoe ze eruit zien, wat ze kosten, hoe ze worden gefinancieerd, door wie ze worden gefinancieerd, hoeveel Feyenoord er jaarlijks financieel wijzer van wordt, wie überhaupt allemaa financieel wijzer van worden???

Allemaal vragen, vragen en nog eens vragen die niemand tot op heden van de Feyenoord-familie heeft willen beantwoorden. Maar ondertussen wel het vriendelijk doch dringende verzoek zich achter Eric Gudde te schare om in zijn natte droom te geloven

gudde-feyenoordkorea-620x985.jpg
bron:Lunaticnews 
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 04 januari 2013 - 22:06   quote  deeplink  
Nu maar snel de knoop door hakken zijn we ook weer van dit gezeik af
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 04 januari 2013 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 22:06 schreef lijdensweg het volgende:
Nu maar snel de knoop door hakken zijn we ook weer van dit gezeik af
Hopen dat het snel mei is dan ben jij ook opgetyft..
Leonidas
 Leonidas - vrijdag 04 januari 2013 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 22:02 schreef RenatoBos het volgende:
Natte droom

Stotterend en met zijn neurotisch knijpende ogen zei Eric Gudde tijdens zijn nieuwjaarspraatje het toch echt:

Zonder overdrijving durf ik ook te stellen dat een nieuw stadion niet alleen de droom van iedere Feyenoorder zou moeten zijn, maar van iedere sociaal betrokken Rotterdammer.

Niemand, maar dan ook niemand die weet wat de stadionplannen zijn, hoe ze eruit zien, wat ze kosten, hoe ze worden gefinancieerd, door wie ze worden gefinancieerd, hoeveel Feyenoord er jaarlijks financieel wijzer van wordt, wie überhaupt allemaa financieel wijzer van worden???

Allemaal vragen, vragen en nog eens vragen die niemand tot op heden van de Feyenoord-familie heeft willen beantwoorden. Maar ondertussen wel het vriendelijk doch dringende verzoek zich achter Eric Gudde te schare om in zijn natte droom te geloven

[ afbeelding ]
bron:Lunaticnews 
Ik vond Gudde's verhaal helder. Onze omzet loopt ver achter bij die van onze concurrenten. Als wij heerlijk in onze kuip blijven zitten navelstaren dan zullen wij de slag verliezen en zullen nog meer clubs ons voorbijstreven. De directie van Feyenoord ziet een nieuwe kuip als oplossing van dit probleem en ik denk dat ze gelijk hebben. Om Gudde als dictator weg te zetten vind ik lachwekkend.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 04 januari 2013 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 22:02 schreef RenatoBos het volgende:
Natte droom

Stotterend en met zijn neurotisch knijpende ogen zei Eric Gudde tijdens zijn nieuwjaarspraatje het toch echt:

Zonder overdrijving durf ik ook te stellen dat een nieuw stadion niet alleen de droom van iedere Feyenoorder zou moeten zijn, maar van iedere sociaal betrokken Rotterdammer.

Niemand, maar dan ook niemand die weet wat de stadionplannen zijn, hoe ze eruit zien, wat ze kosten, hoe ze worden gefinancieerd, door wie ze worden gefinancieerd, hoeveel Feyenoord er jaarlijks financieel wijzer van wordt, wie überhaupt allemaa financieel wijzer van worden???

Allemaal vragen, vragen en nog eens vragen die niemand tot op heden van de Feyenoord-familie heeft willen beantwoorden. Maar ondertussen wel het vriendelijk doch dringende verzoek zich achter Eric Gudde te schare om in zijn natte droom te geloven

[ afbeelding ]
bron:Lunaticnews 
Smerige hoerenposter van Lunatic. Kutsite. Telegraafnivo.

Gudde geeft gewoon de wens namens Feyenoord en hemzelf weer. Mag dat soms niet?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 04 januari 2013 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 23:51 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Smerige hoerenposter van Lunatic. Kutsite. Telegraafnivo.

Gudde geeft gewoon de wens namens Feyenoord en hemzelf weer. Mag dat soms niet?
Dat mag Henk maar wat ze schrijfen is wel de waarheid,buiten het feit
hoe Gudde spreekt en overkomt want dat is niet relevant...
Wethouder Van der Laan zegt nu al maanden achter elkaar dat ze wederom
uitkijkt naar de plannen...!!!

Is toch op z'n minst vreemd dat ze een heel mooi plan als reddekuip nu (opeens)(gedwongen)
aardig vinden maar het toch stilzwijgend van de tafel vegen...

Wat zijn de plannen Henk?
Leonidas
 Leonidas - zaterdag 05 januari 2013 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 23:58 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dat mag Henk maar wat ze schrijfen is wel de waarheid,buiten het feit
hoe Gudde spreekt en overkomt want dat is niet relevant...
Wethouder Van der Laan zegt nu al maanden achter elkaar dat ze wederom
uitkijkt naar de plannen...!!!

Is toch op z'n minst vreemd dat ze een heel mooi plan als reddekuip nu (opeens)(gedwongen)
aardig vinden maar het toch stilzwijgend van de tafel vegen...

Wat zijn de plannen Henk?
Leon, het lijkt mij verstandig om te wachten tot beide plannen zijn uitgewerkt en dan vergeleken kunnen worden. Verder heb ik nergens gelezen dat het plan van Red de Kuip van tafel geveegd is. Mocht jij dat wel gelezen hebben dan hoor ik graag waar.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 januari 2013 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 22:10 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Hopen dat het snel mei is dan ben jij ook opgetyft..
En dan maar hopen dat JIJ een hartverzakking krijg .. zeeuwse lul
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 januari 2013 - 09:13   quote  deeplink  
En ik hoop echt dat de gemeente voor een NIEUW STADION kiezen ... zijn we gelijk van al die zeikerds hier af
tomson
 tomson - zaterdag 05 januari 2013 - 09:30   quote  deeplink  
..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 januari 2013 door tomson --
Realist2012
 Realist2012 - zaterdag 05 januari 2013 - 10:06   quote  deeplink  
Oude kuip en anquette versus de nieuwe "kuip"

Wat ik in bijna alle discussies van de oude kuip het gemist is het werkelijk ingaan op de sfeer in de vernieuwde oude kuip.

Als je naar de plannen kijkt dan wordt met name de 1e ring aangepakt om daar de extra commerciele ruimten te creeren. Wie zitten daar ook al weer? Volgens mij zijn dat de trouwste supporters van Nederland die al jaar en dag de sfeer maken. Meer dan 10 jaar geleden hebben ze al eens een truc uitgehaald om de vakken R-S-X en T te verkleinen en de vakken op de Olympia zijde en het nieuwe ereterras te vergroten. Met als gevolg dat ik sindsdien niet meer op vak T zit maar op vak Q. Dat was voor mij een stukje sfeer inleveren, omdat vak T toen het gezelligste vak was in het stadion.

Als je nu naar de gewijzigde plannen van de kuip kijkt zal een groot dedeelte van de 1e ring worden opgeofferd voor commerciele ruimten.

Vraag 1: Waar zullen dan deze supporters heen moeten? Naar de 2e ring of nieuwe 3e? Ik ben zelf geen voorstander van het verhuizen naar de 2e ring, omdat ik daar het gevoel heb met name naar voren geduwd te worden (je zit ineens veel anders dan op de 1e ring).

Vraag 2: Wat blijft er van de huidige sfeer over in onze vernieuwde kuip vanwege deze grote verbouwing? Zit iedereen dus nog steeds hierna in hetzelfde vak (conclusie nee dus). Wat zal dit dus doen met de sfeer in het stadion. In het nieuwe ontwerp t.b.v. de geheel nieuwe kuip kan men hiermee dus wel rekening houden.

Vraag 3: Wat doe je als je oude schoenen al 3x versleten zijn? Weer naar de schoenmaker om er weer nieuwe zolen onder te laten zetten (omdat ze zo lekker zitten) of een keer een nieuw paar kopen. En we hebben het hier niet over een relatie of zo die je weg zou gooien, maar om een voorwerp (dat wel emotionele waarde heeft, want dat heb ik als supporter uit 1985 ook).

Vraag 4: Wie zou het fijn vinden om ook een keer helemaal droog en warm te zitten bij een wedstrijd. Thuis zijn we toch ook niet allemaal 50 jaar in hetzelfde huis blijven wonen, omdat we daar zo gezellig vinden. Nee we verhuizen zelf ook naar een beter en groter huis. Moeten we dan niet wennen aan dat nieuwe huis? Waarschijnlijk wel en de tijd zal het leren of we eraan kunnen wennen of niet.

Over de enquette wil ik nog wel een klein dingetje kwijt: als je deze maakt maak hem dan zo dat je hem functioneel bekijkt en niet alleen door een roze bril met als basis de huidige kuip.

En op de man spelen als je het ergens niet mee eens bent vind ik zo 2012.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 05 januari 2013 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 23:58 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dat mag Henk maar wat ze schrijfen is wel de waarheid,buiten het feit
hoe Gudde spreekt en overkomt want dat is niet relevant...
Wethouder Van der Laan zegt nu al maanden achter elkaar dat ze wederom
uitkijkt naar de plannen...!!!

Is toch op z'n minst vreemd dat ze een heel mooi plan als reddekuip nu (opeens)(gedwongen)
aardig vinden maar het toch stilzwijgend van de tafel vegen...

Wat zijn de plannen Henk?
Feyenoord schuift niets ter zijde, Gudde geeft uitsluitend aan waar de wens ligt.
Dat mag, net zoals hij weet dat met die flirt naar een nieuw stadion er niets verandert: Reddekuip is een tegenpartner en zal door externe financierders NIET achteloos terzijde worden geschoven, doodeenvoudig omdat Reddekuip-plan stukken goedkoper is.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 05 januari 2013 - 10:38   quote  deeplink  
Leonidas
Realist
Henk
Jullie hebben allemaal jullie punten..

Maar wat zijn de plannen?Waar blijven ze na 3 jaar gelul?
Een bedrag is er (300 miljoen) wat zijn de plannen!

@Lijdensweg ,ook ik hoop dat het snel mei is!
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 januari 2013 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 10:26 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Feyenoord schuift niets ter zijde, Gudde geeft uitsluitend aan waar de wens ligt.
Dat mag, net zoals hij weet dat met die flirt naar een nieuw stadion er niets verandert: Reddekuip is een tegenpartner en zal door externe financierders NIET achteloos terzijde worden geschoven, doodeenvoudig omdat Reddekuip-plan stukken goedkoper is.
Ik hoop juist wel dat de externe financieerders reddekuip achteloos terzijde wordt geschoven omdat dat juist een financieel valkuil las men daar mee in zee gaan.

Goedkoop op de KORTE TERMIJN, en PEPERDUUR op de lange termijn ........ omdat het op de langere termijn niks meer oplevert en we steeds verder achter komen te liggen
En dan worden we helaas een simpele middenmoter die nergens meer om mee doe!
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 januari 2013 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 10:38 schreef Leon FR1908 het volgende:
Leonidas
Realist
Henk
Jullie hebben allemaal jullie punten..

Maar wat zijn de plannen?Waar blijven ze na 3 jaar gelul?
Een bedrag is er (300 miljoen) wat zijn de plannen!

@Lijdensweg ,ook ik hoop dat het snel mei is!
Hahaha je wil naar de coolsingel? Ik ook wel, hahahaha

En het nieuwe stadion, tja dat is volgens Gudde voor 80 % rond. Dus als de 100 is bereikt zullen we wel meer horen. Geduld is een schone zaak beste vriend! Hahahaha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 05 januari 2013 - 10:51   quote  deeplink  
Dan wachten we nog maar af....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 05 januari 2013 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 10:06 schreef Realist2012 het volgende:
Oude kuip en anquette versus de nieuwe "kuip"

Wat ik in bijna alle discussies van de oude kuip het gemist is het werkelijk ingaan op de sfeer in de vernieuwde oude kuip.

Als je naar de plannen kijkt dan wordt met name de 1e ring aangepakt om daar de extra commerciele ruimten te creeren. Wie zitten daar ook al weer? Volgens mij zijn dat de trouwste supporters van Nederland die al jaar en dag de sfeer maken. Meer dan 10 jaar geleden hebben ze al eens een truc uitgehaald om de vakken R-S-X en T te verkleinen en de vakken op de Olympia zijde en het nieuwe ereterras te vergroten. Met als gevolg dat ik sindsdien niet meer op vak T zit maar op vak Q. Dat was voor mij een stukje sfeer inleveren, omdat vak T toen het gezelligste vak was in het stadion.

Als je nu naar de gewijzigde plannen van de kuip kijkt zal een groot dedeelte van de 1e ring worden opgeofferd voor commerciele ruimten.

Vraag 1: Waar zullen dan deze supporters heen moeten? Naar de 2e ring of nieuwe 3e? Ik ben zelf geen voorstander van het verhuizen naar de 2e ring, omdat ik daar het gevoel heb met name naar voren geduwd te worden (je zit ineens veel anders dan op de 1e ring).

Vraag 2: Wat blijft er van de huidige sfeer over in onze vernieuwde kuip vanwege deze grote verbouwing? Zit iedereen dus nog steeds hierna in hetzelfde vak (conclusie nee dus). Wat zal dit dus doen met de sfeer in het stadion. In het nieuwe ontwerp t.b.v. de geheel nieuwe kuip kan men hiermee dus wel rekening houden.

Vraag 3: Wat doe je als je oude schoenen al 3x versleten zijn? Weer naar de schoenmaker om er weer nieuwe zolen onder te laten zetten (omdat ze zo lekker zitten) of een keer een nieuw paar kopen. En we hebben het hier niet over een relatie of zo die je weg zou gooien, maar om een voorwerp (dat wel emotionele waarde heeft, want dat heb ik als supporter uit 1985 ook).

Vraag 4: Wie zou het fijn vinden om ook een keer helemaal droog en warm te zitten bij een wedstrijd. Thuis zijn we toch ook niet allemaal 50 jaar in hetzelfde huis blijven wonen, omdat we daar zo gezellig vinden. Nee we verhuizen zelf ook naar een beter en groter huis. Moeten we dan niet wennen aan dat nieuwe huis? Waarschijnlijk wel en de tijd zal het leren of we eraan kunnen wennen of niet.

Over de enquette wil ik nog wel een klein dingetje kwijt: als je deze maakt maak hem dan zo dat je hem functioneel bekijkt en niet alleen door een roze bril met als basis de huidige kuip.

En op de man spelen als je het ergens niet mee eens bent vind ik zo 2012.
vind dit wel een hele goede reactie eigenlijk..
BertusBadeend
 BertusBadeend - zaterdag 05 januari 2013 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 22:33 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Ik vond Gudde's verhaal helder. Onze omzet loopt ver achter bij die van onze concurrenten. Als wij heerlijk in onze kuip blijven zitten navelstaren dan zullen wij de slag verliezen en zullen nog meer clubs ons voorbijstreven. De directie van Feyenoord ziet een nieuwe kuip als oplossing van dit probleem en ik denk dat ze gelijk hebben. Om Gudde als dictator weg te zetten vind ik lachwekkend.
Helemaal mee eens. Momenteel kunnen wij het gebrek aan omzet en dus begroting opvangen doordat we een lichting van toptalenten hebben die een stuk goedkoper zijn dan wanneer spelers worden aangetrokken. Wanneer er een mindere lichting talenten van Varkenoord komt, kunnen we dit niet opvangen.

Het is toch te gek voor woorden dat we elke week in een vrijwel vol stadion spelen en dan qua inkomsten zover achterlopen op de concurrenten?
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 05 januari 2013 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 10:38 schreef Leon FR1908 het volgende:
Leonidas
Realist
Henk
Jullie hebben allemaal jullie punten..

Maar wat zijn de plannen?Waar blijven ze na 3 jaar gelul?
Een bedrag is er (300 miljoen) wat zijn de plannen!

@Lijdensweg ,ook ik hoop dat het snel mei is!
Geen idee, man. Zit nou eenmaal niet aan de overlegtafel.
Weet alleen dat als het om grootscheepse nieuwe plannen gaat er plots allerlei belanghebbenden een voet tussen gooien (grondeigenaren, kopers in spé, etc.)
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 januari 2013 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 10:54 schreef BertusBadeend het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Momenteel kunnen wij het gebrek aan omzet en dus begroting opvangen doordat we een lichting van toptalenten hebben die een stuk goedkoper zijn dan wanneer spelers worden aangetrokken. Wanneer er een mindere lichting talenten van Varkenoord komt, kunnen we dit niet opvangen.

Het is toch te gek voor woorden dat we elke week in een vrijwel vol stadion spelen en dan qua inkomsten zover achterlopen op de concurrenten?
Niks te gek voor woorden! Alleen het restaurant in stadion van Pisvee trekt per wedstrijd al meer inkomsten dan de kuip!! Simpelweg door meer couverts die p.p. per wedstrijd worden betaald, meer skybox en zakenlounge die weer meer geld genereren. En ja helaas is het zo dat zakenlui liever op een comfortabele stoel en omgeving willen zitten. En daar zijn we bereid om meer voor te betalen. En als men dat vies vind moet men vooral voor reddekuip gaan. Dan wordt het vanzelf een stervende zwaan .... En dat zou ik voor Feyenoord doodzonde vinden
BertusBadeend
 BertusBadeend - zaterdag 05 januari 2013 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 11:02 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Niks te gek voor woorden! Alleen het restaurant in stadion van Pisvee trekt per wedstrijd al meer inkomsten dan de kuip!! Simpelweg door meer couverts die p.p. per wedstrijd worden betaald, meer skybox en zakenlounge die weer meer geld genereren. En ja helaas is het zo dat zakenlui liever op een comfortabele stoel en omgeving willen zitten. En daar zijn we bereid om meer voor te betalen. En als men dat vies vind moet men vooral voor reddekuip gaan. Dan wordt het vanzelf een stervende zwaan .... En dat zou ik voor Feyenoord doodzonde vinden
Feyenoord moet idd met de tijd mee. Enige wat ik mij afvraag is of de skyboxen van reddekuip voldoende zouden kunnen zijn. Het gaat ook om de faciliteiten er omheen.

En ik vind er niets vies aan wanneer zakenmensen liever in een warm hok met zakenrelaties de wedstrijd half bekijken. Ze leveren zo meer op en er zijn meer plastic stoeltjes voor de sfeermakers op de tribunes :)
Leonidas
 Leonidas - zondag 06 januari 2013 - 12:26   quote  deeplink  
Ik weet het wel, in een stadion kom je in de eerste plaats om het voetbal en de sfeer er omheen.
De stadions in Arnhem en Utrecht vind ik sfeerloos maar wat deze stadions wel hebben zijn fatsoenlijke toiletten!!
Gisteren moest ik bij Feyenoord - AGOVV naar het toilet. Ik probeer dat in de kuip altijd zo veel mogelijk te vermijden maar helaas het kon niet anders. Allereerst moest ik in een lange rij gaan staan. Na ongeveer tien minuten was het zover. De toiletbodem was letterlijk zeiknat en nou ja de rest zal ik jullie maar besparen...
Ik hoop en verwacht dat ik in het nieuwe stadion op een fatsoenlijke manier naar het toilet kan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 januari 2013 door Leonidas --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 06 januari 2013 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 januari 2013 - 12:26 schreef Leonidas het volgende:
Ik weet het wel, in een stadion kom je in de eerste plaats om het voetbal en de sfeer er omheen.
De stadions in Arnhem en Utrecht vind ik sfeerloos maar wat deze stadions wel hebben zijn fatsoenlijke toiletten!!
Gisteren moest ik bij Feyenoord - AGOVV naar het toilet. Ik probeer dat in de kuip altijd zo veel mogelijk te vermijden maar helaas het kon niet anders. Allereerst moest ik in een lange rij gaan staan. Na ongeveer tien minuten was het zover. De toiletbodem was letterlijk zeiknat en nou ja de rest zal ik jullie maar besparen...
Ik hoop en verwacht dat ik in het nieuwe stadion op een fatsoenlijke manier naar het toilet kan.
Dan zal je een toilet jufvrouw nodig hebben met al die varkens om je heen...
Een pot die nieuw is ,is bij Feyenoord na 10 minuten smerig.
tomson
 tomson - zondag 06 januari 2013 - 13:43   quote  deeplink  
Zeer ruim genomen
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 06 januari 2013 - 13:48   quote  deeplink  
5 minuten?
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 06 januari 2013 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 januari 2013 - 13:43 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dan zal je een toilet jufvrouw nodig hebben met al die varkens om je heen...
Een pot die nieuw is ,is bij Feyenoord na 10 minuten smerig.
Dat krijg je als je zoveel bananen vreet als jij..d:-)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 06 januari 2013 - 14:28   quote  deeplink  
En broodjes kaas :P

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0173001