BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 07 januari 2013 - 10:25   quote  deeplink  
Ik ben eruit!
bouw maar een nieuw stadion!
JanM
 JanM - maandag 07 januari 2013 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 10:25 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik ben eruit!
bouw maar een nieuw stadion!
Waarom/waardoor ben je er inmiddels van overtuigd dat dat de beste oplossing is Leon?
Wim2
 Wim2 - maandag 07 januari 2013 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 10:25 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik ben eruit!
bouw maar een nieuw stadion!
boring-marketing-content.jpg
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 07 januari 2013 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 10:25 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik ben eruit!
bouw maar een nieuw stadion!
Okee.
Morgen is ie klaar.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 07 januari 2013 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 10:31 schreef JanM het volgende:

[..]

Waarom/waardoor ben je er inmiddels van overtuigd dat dat de beste oplossing is Leon?
Omdat reddekuip nog steeds geen plan heeft ingediend waarin ook het financiële gedeelte bij zit?
Volker Wessels en feyenoord zijn daar bijna aan uit.
JanM
 JanM - maandag 07 januari 2013 - 11:17   quote  deeplink  
M.i. hebben beide 'kampen' nog geen definitieve en sluitende plannen op tafel gelegd. Pas als dat het geval is valt er een definitief oordeel te vellen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het behoud van de Kuip, maar als het voor Feyenoord beter is om een nieuw stadion te bouwen moet daarvoor gekozen worden. Laten we het dus maar aan 'de geleerden' overlaten. En daar valt ene l in ieder geval niet onder, aangezien het basisonderwijs blijkbaar al te hoog gegrepen was!
Stylzz
 Stylzz - maandag 07 januari 2013 - 11:23   quote  deeplink  
Ik vind allebei goed, als de baten maar op wegen tegen de kosten.
Die baten moeten overigens concreet ingevuld zijn en bijvoorbeeld niet op basis van schattingen van concerten die je nooit gaat binnenhalen. Daar is de markt namelijk behoorlijk van verzadigd.
Wim2
 Wim2 - maandag 07 januari 2013 - 11:51   quote  deeplink  
Het ontwerp voor die nieuwe Kuip.
fake-ufo-philip-3.jpg
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 07 januari 2013 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 11:17 schreef JanM het volgende:
M.i. hebben beide 'kampen' nog geen definitieve en sluitende plannen op tafel gelegd. Pas als dat het geval is valt er een definitief oordeel te vellen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het behoud van de Kuip, maar als het voor Feyenoord beter is om een nieuw stadion te bouwen moet daarvoor gekozen worden. Laten we het dus maar aan 'de geleerden' overlaten. En daar valt ene l in ieder geval niet onder, aangezien het basisonderwijs blijkbaar al te hoog gegrepen was!
Je moet niet zo minachtend over Leon doen .....
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 07 januari 2013 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 11:51 schreef Wim2 het volgende:
Het ontwerp voor die nieuwe Kuip.
[ afbeelding ]
bromfietshelm gekocht?
JanM
 JanM - maandag 07 januari 2013 - 13:04   quote  deeplink  
Sommigen weten niet eens het verschil tussen een hoofdletter en een kleine ... wat een niveau
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 07 januari 2013 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 10:31 schreef JanM het volgende:

[..]

Waarom/waardoor ben je er inmiddels van overtuigd dat dat de beste oplossing is Leon?
Me keuze is bijgedraaid omdat iemand prima aangaf dat met de verhoging van de 2de ring
ook tenkoste zou kunnen gaan van de sfeer...Ik heb daar over nagedacht en vind eigenlijk
dat hij gelijk heeft...
Dus ik dacht ik ga maar voor duurzaam en kwalitateit met een mooie uitstraling...
Stylzz
 Stylzz - maandag 07 januari 2013 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 13:17 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Me keuze is bijgedraaid omdat iemand prima aangaf dat met de verhoging van de 2de ring
ook tenkoste zou kunnen gaan van de sfeer...Ik heb daar over nagedacht en vind eigenlijk
dat hij gelijk heeft...
Dus ik dacht ik ga maar voor duurzaam en kwalitateit met een mooie uitstraling...
Heb ik ook al gezegd Leon.
Een dusdanige ingreep op de oude Kuip maakt dat je een nieuwe Kuip krijgt op dezelfde locatie.
Acoustiek en sfeer is volledig niet meer hetzelfde. Sterker nog, misschien met een grotere 2e ring boven je zelfs wel minder nog?
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 07 januari 2013 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 13:04 schreef JanM het volgende:
Sommigen weten niet eens het verschil tussen een hoofdletter en een kleine ... wat een niveau
Lekker belangrijk! Dan blijf je toch gewoon weg ....
JanM
 JanM - maandag 07 januari 2013 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 13:17 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Me keuze is bijgedraaid omdat iemand prima aangaf dat met de verhoging van de 2de ring
ook tenkoste zou kunnen gaan van de sfeer...Ik heb daar over nagedacht en vind eigenlijk
dat hij gelijk heeft...
Dus ik dacht ik ga maar voor duurzaam en kwalitateit met een mooie uitstraling...
Mijn gevoel is meer gebaseerd op "je weet nu wat je hebt". Het zou echt een ramp zijn als zo'n nieuw stadion de uitstraling van die bak in betondorp zou krijgen. Maar zoals gezegd, laten ze allemaal eerst maar eens met de definitieve/volledige plannen komen!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 januari 2013 - 16:54   quote  deeplink  
Daar zijn we ook zelf bij om er voor te zorgen dat er in het nieuwe stadion sfeer komt hè..
JanM
 JanM - maandag 07 januari 2013 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 16:54 schreef RenatoBos het volgende:
Daar zijn we ook zelf bij om er voor te zorgen dat er in het nieuwe stadion sfeer komt hè..
Tuurlijk, maar zet 50.000 Feyenoorders in die betonnen bak (als je ze al zo gek krijgt om daar überhaupt naar binnen te gaan natuurlijk ;-)) en het lukt nog niet om daar sfeer te krijgen. Uitsluitend geschikt voor uitvaarten die ufo!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 januari 2013 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 17:24 schreef JanM het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar zet 50.000 Feyenoorders in die betonnen bak (als je ze al zo gek krijgt om daar überhaupt naar binnen te gaan natuurlijk ;-)) en het lukt nog niet om daar sfeer te krijgen. Uitsluitend geschikt voor uitvaarten die ufo!
Nou ik denk dat het een prima sfeertje is als er 50.000 kameraden de aRENa afbreken..d:-)
JanM
 JanM - maandag 07 januari 2013 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 17:27 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Nou ik denk dat het een prima sfeertje is als er 50.000 kameraden de aRENa afbreken..d:-)
En verbouwd zal 'ie worden!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 07 januari 2013 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 13:33 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Heb ik ook al gezegd Leon.
Een dusdanige ingreep op de oude Kuip maakt dat je een nieuwe Kuip krijgt op dezelfde locatie.
Acoustiek en sfeer is volledig niet meer hetzelfde. Sterker nog, misschien met een grotere 2e ring boven je zelfs wel minder nog?
Nou ja door de skyboxen trek je idd de eerste en tweede ring zover uitelkaar
dat het onherkenbaar gaat worden kwa sfeer..De ring of fire is gewoon weg...

Feyenoord heeft wat betreft wel een aantal mooi stadions bekeken voor richtlijnen...
De Emirats stadion ,het stadion van Munchen en ook nog dat ding in de Oekraine/Polen...
Laat maar komen dan kan me regenpak in de verkoop...
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 januari 2013 - 17:44   quote  deeplink  
'ring of fire', mooie woorden Leon..
Wim2
 Wim2 - maandag 07 januari 2013 - 17:53   quote  deeplink  
Mijn ontwerp op Minecraft!

UFO_571244_4384408_lrg.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 januari 2013 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 17:53 schreef Wim2 het volgende:
Mijn ontwerp op Minecraft!

[ afbeelding ]
Minecraft..?? Dat speelt mijn zoontje van 12 man..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 januari 2013 door RenatoBos --
Wim2
 Wim2 - maandag 07 januari 2013 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 17:53 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Minecraft..?? Dat speelt mijn zoontje van 12 man..
Minecraft is voor jong en oud..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 07 januari 2013 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 17:44 schreef RenatoBos het volgende:
'ring of fire', mooie woorden Leon..
Die 3 woorden moeten de basis zijn voor welk stadion we straks dan ook mogen betrekken Renato... Johny Cash ! ring of fire
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 07 januari 2013 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 17:53 schreef Wim2 het volgende:
Mijn ontwerp op Minecraft!

[ afbeelding ]
hahahaha comediant
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 januari 2013 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 17:56 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Minecraft is voor jong en oud..
Playboy ook, get a life..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 januari 2013 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 17:57 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Die 3 woorden moeten de basis zijn voor welk stadion we straks dan ook mogen betrekken Renato... Johny Cash ! ring of fire
d:-)
Wim2
 Wim2 - maandag 07 januari 2013 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 18:07 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Playboy ook
Gelukkig wel ja ;)
infamous psv
 infamous psv - maandag 07 januari 2013 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 17:53 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Minecraft..?? Dat speelt mijn zoontje van 12 man..
ghehehe
tomson
 tomson - maandag 07 januari 2013 - 18:13   quote  deeplink  
En nu het echte ontwerp voor het nieuwe stadion graag. Met onderbouwing, zowel technisch als financieel. Precies datgene wat ze red de kuip aansmeerden ontbreekt bij het nieuwbouwplan ook volledig.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 07 januari 2013 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 18:13 schreef tomson het volgende:
En nu het echte ontwerp voor het nieuwe stadion graag. Met onderbouwing, zowel technisch als financieel. Precies datgene wat ze red de kuip aansmeerden ontbreekt bij het nieuwbouwplan ook volledig.
En nog minder want zij hebben nog helemaal niks.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 07 januari 2013 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 18:13 schreef tomson het volgende:
En nu het echte ontwerp voor het nieuwe stadion graag. Met onderbouwing, zowel technisch als financieel. Precies datgene wat ze red de kuip aansmeerden ontbreekt bij het nieuwbouwplan ook volledig.
Dat komt binnen nu en 6 weken , dan is alles rond betreft het nieuwe stadion.
Van elk detail van het stadion tot aan de financiering toe. Met de supporters vereniging wordt gesproken zodra de kogel door de kerk is betreft de goedkeuring van de gemeente.
tomson
 tomson - maandag 07 januari 2013 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 19:23 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat komt binnen nu en 6 weken , dan is alles rond betreft het nieuwe stadion.
Van elk detail van het stadion tot aan de financiering toe. Met de supporters vereniging wordt gesproken zodra de kogel door de kerk is betreft de goedkeuring van de gemeente.
Fijn. Dank u. Wat is er eigenlijk op tegen om gewoon het definitieve ontwerp te laten zien ?
JanM
 JanM - maandag 07 januari 2013 - 21:49   quote  deeplink  
Ik weet het: volgens mij is l Gudde en heeft hij de nick lijdensweg destijds gekozen omdat hij nog een moeilijke weg verwachtte met Feyenoord.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 07 januari 2013 - 21:50   quote  deeplink  
hahahaha
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 januari 2013 - 21:55   quote  deeplink  
e5fgx3.gif
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 09 januari 2013 - 14:10   quote  deeplink  
Bedrijven Olympiaweg willen duidelijkheid

Drie bedrijven aan de Olympiaweg in IJsselmonde moeten verhuizen als het nieuwe stadion van Feyenoord op Varkenoord komt. Als alternatief is hun een plek op het bedrijventerrein Hordijk aangeboden. 'We willen er niet op achteruit gaan.'

De directeuren van de bedrijven zijn onlangs benaderd door vertegenwoordigers van aannemer VolkerWessels, die de toekomstige voetbaltempel tegenover de huidige Kuip wil bouwen. Alle drie hopen snel duidelijkheid te krijgen.

Langdurige onzekerheid is funest, zegt mede-directeur Mat Heezen van de gelijknamige handel in groente en fruit. ,,Want als we lange tijd geen investeringen kunnen doen, dan wordt het hier een bouwval. We willen binnen een jaar weten of het doorgaat.''

Zijn 'buurman' Wil van der Leije van garagebedrijf Leije is nog niet enthousiast over de onderhandelingen tot nu toe. ,,Ze hebben een taxatie gedaan. Weet je wat ze bieden voor mijn bedrijf, een woning, een stuk grond en parkeerplaatsen? Drieënhalve ton. Ik zeg tegen die man: ben je na de oorlog niet meer buiten geweest of zo?''

Ook Eelco Zanen van Decolux Zonwering kreeg een taxatierapport binnen. ,,Ik sta niet onwelwillend tegenover verplaatsing. Maar er is nog niets concreet. We willen er in elk geval niet op achteruit gaan.''

De directies van Feyenoord en Kuip willen dolgraag een nieuw stadion bouwen op Varkenoord, met 63.000 stoeltjes, honderd businessseats en een schuifdak. Volgens algemeen directeur Eric Gudde is nieuwbouw cruciaal om Feyenoord in de toekomst weer te laten groeien. ,,Een nieuw stadion zal ervoor zorgen dat de begroting van Feyenoord fors omhoog kan.''

Amateurs

Het verhuizen van de bedrijven én het afbreken van het leegstaande Clara-ziekenhuis komt voor rekening van de stadionbouwers, zo is met de stad afgesproken. Op de plek van het hospitaal komen de amateurs en jeugd van Feyenoord te spelen, als onderdeel van de nieuwe Sportcampus Rotterdam.

Kuip-directeur Jan van Merwijk bevestigt dat er gesprekken lopen over de verhuizing van de drie bedrijven aan de Olympiaweg. ,,We zoeken in goed overleg met hen naar een oplossing,'' legt hij uit.

Volgens een woordvoerster van de deelgemeente IJsselmonde heeft VolkerWessels bij het Rotterdamse stadsbestuur aangeklopt om te zoeken naar een nieuwe plek. ,,De Hordijk is één van de opties. Elders in de stad kan ook, zelfs Barendrecht zou nog een mogelijkheid kunnen zijn.''
.
Bron: AD.nl
Wim2
 Wim2 - woensdag 09 januari 2013 - 15:20   quote  deeplink  
Afbreken dat stuk schroot!
tomson
 tomson - woensdag 09 januari 2013 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2013 - 15:20 schreef Wim2 het volgende:
Afbreken dat stuk schroot!
Ik kan goed begrijpen dat jij het bij je streampje houd...
JanM
 JanM - woensdag 09 januari 2013 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2013 - 16:15 schreef tomson het volgende:

[..]

Ik kan goed begrijpen dat jij het bij je streampje houd...
Hij mag blij zijn dat gesloten inrichtingen tegenwoordig internet toestaan!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 09 januari 2013 - 18:29   quote  deeplink  
Stop WIM2 in een dwangbuis en prop een genotsbal in zijn muil..!!!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 09 januari 2013 - 19:32   quote  deeplink  
De Kuip is de ziel van Feyenoord

Rotterdam_de_kuip_76978.jpg

Discussie nieuw Feyenoord-stadion gaat juist over emotie

Commissaris en voormalig directeur van De Kuip Jos van der Vegt zei afgelopen week dat de discussie over een nieuw Feyenoord-stadion vooral moet gaan over geld, daarbij renovatie niet per definitie uitsluitend. Eerder had huidig stadiondirecteur van Jan van Merwijk al gezegd dat een nieuw stadion nu eenmaal onvermijdelijk én financieel goed is, en dat sentiment daarbij geen grote rol mag spelen. Maar waarom zou de discussie over de toekomst van De Kuip niet mogen gaan om emotie en sentiment?

De Kuip is de ziel van Feyenoord

Feyenoord is drie dingen: Het Legioen, De Kuip en de jeugdopleiding die tegenover het stadion op Varkenoord huist. De drie fundamenten zijn nauw met elkaar verbonden. Het Legioen kan De Kuip tot een onneembare vesting maken, en het uitzicht dat jeugdspelers vanaf de jeugdvelden naar de overkant hebben heeft een grote psychologische waarde. Ooit wil zon jeugdspelertje daar ook staan, daar op het veld waar grote namen als Coen Moulijn, Willem van Hanegem en Dirk Kuyt imponeerden. Wie op het hoofdveld van het jeugdcomplex speelt kijkt recht tegen de imposante lichtmasten van De Kuip aan en kan het gejuich vanuit het stadion luid en duidelijk horen. De Kuip heeft dan ook een grote emotionele betekenis voor het jeugdcomplex en het verlaten van dat stadion en verhuizing van het jeugdcomplex naar een andere locatie, een van de plannen, kan dan ook een fatale fout worden, als de jeugdspelers niet meer tegen De Kuip, maar tegen een bos aankijken.

Niet alleen voor jeugdspelers heeft De Kuip grote emotionele waarde, ook voor nieuwe spelers heeft De Kuip grote betekenis. Hoe vaak zeggen spelers niet enorm uit te kijken naar hun eerste wedstrijd in dat stadion? Niet zonder reden worden contractbesprekingen- en ondertekeningen vaak in kantoren gehouden met zicht op het speelveld van het stadion. Het vooruitzicht om daar te spelen, met vijftigduizend ogen op je gericht, was voor tal van spelers reden om naar de stadionclub (niet zomaar een bijnaam van Feyenoord) te verhuizen.

De ziel van Feyenoord ligt in De Kuip. Het Legioen, dat veelkoppige monster, beleefde er haar gloriedagen. Het kan spoken in De Kuip als dat monster ontwaakt. Zoals bij die Champions League-wedstrijd tegen Olympique Marseille, eind jaren negentig, toen Kees van Wonderen al na zes minuten met rood van het veld werd gestuurd. Het Legioen kwam los, Olympique raakte geïntimeerd en Feyenoord won de wedstrijd op wonderbaarlijke wijze met 3-0. Het is slechts één van de vele voorbeelden van legendarische wedstrijden waarin Het Legioen haar kracht liet zien in De Kuip. Het is dit soort sentiment dat Het legioen en De Kuip tot legendes maakt, tot het veelkoppige monster dat in binnen- en buitenland wordt gevreesd door tegenstanders die maar wat vaak met knikkende knieën naar De Kuip komen. De gang door de spelerstunnel terwijl Het Legioen brult en de oorverdovende muur van geluid als het veld betreden wordt Het Legioen maakt De Kuip tot wat zij is, de ziel van Feyenoord. Die ziel verkoop je niet en verlaat je niet, nooit wat mij betreft.

Nieuwbouw is financieel riskant

Stadiondirecteur Jan Van Merwijk, die met zijn stuitende arrogantie zijn kruit in de gemeenteraad verschoten lijkt te hebben, wil de discussie over een nieuw stadion vooral op financiële argumenten voeren. Volgens hem moét Feyenoord over naar een nieuwe thuishaven om aan te blijven haken bij de Nederlandse top. In zon nieuw stadion zouden meer rode stoeltjes, de dure businessseats, veel geld opleveren. Maar nu al zijn die rode stoeltjes zelden uitverkocht. Welke garantie is er dat een verdubbeling van het aantal businessseats in een nieuw stadion wél profijt heeft voor de club?

Ook is af te vragen of Feyenoord überhaupt financieel en sportief vooruit gaat bij de bouw van een nieuw stadion. De eerste schattingen zijn dat de kosten van nieuwbouw zon driehonderd miljoen euro zijn (renovatie kost de helft), waarvan de club de ene helft op haar rekening neemt en de gemeente de andere honderdvijftig miljoen euro betaald, in tijden dat er buurthuizen, culturele centra en sociale voorzieningen door de gemeente worden wegbezuinigd.

Los van de vraag of de gemeenteraad zich nú voor zon groot bedrag aan de nieuwbouw bindt, moet Feyenoord zich afvragen of zij zich voor tientallen miljoenen euros in de schulden wil gaan steken om de financiering rond te krijgen, net nu het voor het eerst in een decennium weer financieel beter lijkt te gaan. Het enorme risico kan een grote financiële strop gaan vormen voor Feyenoord, met Arsenal als voorbeeld. Werd Highbury begin jaren dertig nog gebruikt als voorbeeld voor de toen nieuw te bouwen Kuip, nu is Arsenal een voorbeeld hoe het niet moet. Die club bouwde voor zon 400 miljoen euro het Emirates Stadium maar zit nu met grote financiële lasten door tegenvallende inkomsten door onder meer de economische crisis. Welke garantie heeft Feyenoord dat het niet in zon scenario vervalt? Het risico is enorm de toekomst van de club staat op het spel.

Emotionele discussie

De clubleiding en directie van het stadion wil weinig hebben van een discussie over sentiment en emotie. Onterecht. Feyenoord ís emotie. Het is in de zeikstralende regen met een koude kroket in je handen John Guidetti rood zien krijgen na het uittrekken van zijn shirt, het is elke keer even naar De Kuip kijken als je over de Van Brienenoordbrug rijdt , het is tien rijen naar voren springen en vallen na de 2-2 van Graziano Pelle vlak voor tijd tegen Ajax, het is de enorme kracht van Het Legioen die onlosmakelijk is verbonden met De Kuip en waarvan het te betwijfelen is of die kracht in een nieuw stadion ook tot zn recht komt.

De Kuip zit in de harten van honderdduizenden Feyenoorders verweven, is een symbool voor Rotterdam en samen met Het Legioen de ziel van de club. Elke discussie over een nieuw stadion is daarmee per definitie een discussie over emotie en sentiment. Dat kán je niet verwaarlozen en je kán niet simpel aannemen dat die beleving en ziel in een nieuw stadion zo maar terugkeert. Er moet daarom ook niet lichtvoetig gedaan worden over een vertrek uit De Kuip. Wie anders beweert en stelt dat het enkel over geld gaat, nodig ik uit volgend seizoen tijdens Feyenoord Ajax op de fanatieke Noordzijde te komen staan. Die zal zien dat Feyenoord en De Kuip emotie zijn en een vertrek daarom wel eens een fatale fout kan zijn.
bron: M.L. Andriaanse, The Post Online

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 januari 2013 door RenatoBos --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 09 januari 2013 - 20:18   quote  deeplink  
Wat t ook mag worden? ik hoop dat er snel een beslissing komt...
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 09 januari 2013 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2013 - 20:18 schreef Leon FR1908 het volgende:
Wat t ook mag worden? ik hoop dat er snel een beslissing komt...
Dat zou inderdaad wel fijn zijn ja, kunnen we daar eindelijk naar toe werken..
Stylzz
 Stylzz - woensdag 09 januari 2013 - 22:26   quote  deeplink  
Eerst ff door de pleuris heen bijten dan.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 09 januari 2013 - 22:33   quote  deeplink  
Het word erg langdraadig en vooral verveelend allemaal...
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 10 januari 2013 - 15:18   quote  deeplink  
80b496843152c8fcd4dbd4a270393ada.png

nieuwe_kuip_1.png

Een van de belangrijkste argumenten voor nieuwbouw is de slechte kwaliteit van de voorzieningen in het stadion. De stadiondirectie schermt met de resultaten van een enquête gehouden onder bezoekers van een wedstrijd van het Nederlands Elftal. Merkwaardigerwijs zijn de vaste klanten van Feyenoord, de seizoenkaarthouders, nooit gevraagd naar hun ervaringen,
Via de website heeft de initiatiefgroep ReddeKuip getracht inzicht te krijgen in deze materie door middel van een eigen enquête.

De belangstelling voor de enquête is overweldigend binnen 10 dagen is het dubbele aantal mensen bereikt dan wat nodig is voor een betrouwbaar en representatief onderzoek.
Reddekuip heeft dan ook besloten om de enquête 2 weken eerder af te sluiten om de resultaten naar buiten te brengen.

4946 mensen hebben de enquête ingevuld. Het zijn zowel trouwe stadionbezoekers (67% bezoekt minimaal 1x per maand het stadion) als incidentele (28%). 3% bezoekt het stadion nooit. Twee derde van de respondenten is dus een vaste bezoeker; 52% in het bezit is van een seizoenkaart.

Tevredenheid stadion en omgeving:
Opmerkelijk is de mening over de sfeer: maar liefst 92% van de bezoekers is zeer tevreden (rapportcijfer 8-10); 46% geeft zelfs een 10! 0,5% (29 respondenten) vindt de sfeer en beleving onvoldoende (rapportcijfer 1-5). Opmerkelijk is ook de hoge waardering voor de omgeving van de Kuip. Slechts 13% vindt die onvoldoende (rapportcijfer 1-5), de rest is tevreden tot zeer tevreden.

"Feyenoord = de Kuip. De Kuip = Feyenoord"

"Mooi park met veel groen rondom maken, het is er wel erg grauw en de verlaten kantoorpanden zijn ook geen aanzicht."

"Troosteloze omgeving"


Faciliteiten:
Over de faciliteiten is 45% tevreden (6-7), 16% zeer tevreden (8-10), 33% van de respondenten is ontevreden over de faciliteiten in het stadion (rapportcijfer 1-5).

"De toiletten zouden wel een opknapbeurt kunnen gebruiken verder is alles goed"

"Graag zou ik meer hygiëne willen zien in en rond De Kuip, bijvoorbeeld normale degelijke toiletten, of goeie bestrating rondom en in de Kuip."

"Toiletten zijn vies voor de dames omdat de heren er ook op gaan"


Nieuw stadion?
Slechts 18% vindt dat er een compleet nieuw stadion moet komen, 51 % vindt dat er een grote renovatie/modernisatie moet komen volgens het Kuip 3.0 plan en 28% vindt dat een kleine opknapbeurt voldoende is.

"verpest de sfeer in de kuip niet om een nieuw stadion te bouwen, het gaat om sfeer bij het voetbal van Feyenoord, niet om concerten."

Horeca besteding:
De bezoekers van het stadion consumeren flink. 24% van de bezoekers besteedt 10 tot 20 euro voorafgaand aan de wedstrijd, maar er is ook 20% die vrijwel niets besteedt. 26% besteedt tussen de 2 en 10 euro. 3% besteedt meer dan 50 euro. Eenmaal in het stadion is het beeld hetzelfde: 12% besteedt niets, 8% besteedt maximaal 2 euro, 20% tussen de 10 en 20 euro en 42 respondenten besteden meer dan 50 euro. Mogelijk de 42 bezitters van een business-seat?

Er worden vooral alcoholische en non-alcoholische drankjes gekocht, alsmede snacks. Er wordt ongeveer evenveel geld besteed in het stadion als voor- en na de wedstrijd.
36% van de respondenten beoordeelt het aanbod en de kwaliteit van de horeca als onvoldoende (rapportcijfer 1-5), 40% als voldoende (6-7) en 14% is zeer tevreden (8-10). 10% weet het niet.

"Zo weinig mogelijk aangezien de beschikbare consumpties bagger zijn"

"Smerig, koud en goor eten voor belachelijke prijzen!! en de seizoenkaarten zijn al erg duur! Het gaat ons om Feyenoord en om de Kuip de rest boeit ons niets!"


De respondenten klagen unaniem over het muntsysteem, en verder veel over de slechte kwaliteit van de consumpties (festivalbier) en de lange wachttijden. Bovendien moet men twee keer in de rij staan: eerst voor de muntjes en dan voor de consumptie.

"Koop niets in het stadion. Torenhoge prijzen, geen mogelijkheid met normaal geld te betalen. Kwaliteit producten bedroevend slecht."

"Wanneer je munten wil halen kan dit namelijk alleen voor een minimaal bedrag van 15 euro, wat compleet belachelijk is."

"Beduidend minder dan er buiten ivm vies bier, drama bediening en rauw /koud/slecht eten. en te duur! Als ze niet willen verdienen.. Dan maar buiten de kuip. Gemiste kans"


Verbeterpunten:
De respondenten geven een aantal verbeterpunten aan. Vooral de horeca ( 47%), de faciliteiten (40%) en de 3G en wifi connectiviteit (40%), maar ook meer staanplaatsen (32%), betere kwaliteit van de zitplaatsen(23%), beter klimaat (verwarming) (20%) en de toegankelijkheid (17%) worden genoemd. Voor de duidelijkheid, hier kon men meerdere zaken noemen.

Er is wel wens onder een grote groep mensen naar moderne en grote (tv) schermen (43%) en grotere horeca (29%). Minder animo is er voor meer netwerk- en businessfaciliteiten (13%), leisure en entertainment (12%) en een dicht dak (15%).

"Een groot scherm, Betere 3G connectie, Meer entertainment voor de wedstrijd."

"Verbeteringen die doorgevoerd kunnen worden zijn in ieder geval horeca en wc gelegenheid. Er staan bijv. bij vak JJ beneden maar 4 toiletten, dit zorgt voor onnodig lange rijen."


Toename Stadionbezoek:
33% van de respondenten zal hoe dan ook het stadion niet vaker gaan bezoeken, de rest misschien wel als er betere voorzieningen zijn (15%), er doordeweeks meer te doen is (16%) en er meer evenementen zijn (17%). Of als het goedkoper is (14%).
Achtergrond respondenten:

94% van de respondenten bezoekt het stadion voor een wedstrijd van Feyenoord. Enkelen komen voor popconcerten, de rommelmarkt, de open dag of wedstrijden van het Nederlands Elftal. 6% gaat alleen, de rest met gezinsleden, vrienden of collega's.

Niet geheel toevallig zijn het voor 93% mannen, maar wel verdeeld over alle leeftijdsgroepen, inkomensgroepen en opleidingsniveaus en verdeeld over het land, met 17% uit Rotterdam en 13% uit de directe omgeving.
Bron:FRFanatic
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 10 januari 2013 - 18:50   quote  deeplink  
13832d66a0371f1052958ecbf0c8a40f.png

Onder de Feyenoord-fans is er maar weinig behoefte aan een nieuw stadion. Volgens een enquête van ReddeKuip vindt bijna tachtig procent van de bijna vijf duizend ondervraagde Feyenoord-fans een nieuw stadion niet nodig.

Achttien procent van ondervraagden zou het liefst een nieuw stadion zien. De helft van de Feyenoord-fans ziet graag een grote renovatie. Het stadion is oud en vervallen en zou daarnaast moderner moeten worden. Slechts 28 procent vindt het stadion in goede staat en zou na een kleine opknapbeurt al tevreden zijn.

Met name de faciliteiten kunnen verbeterd worden vinden de fans. De wc's zijn onhygiënisch, de kwaliteit van het eten is ondermaats en is bovendien te duur, vinden veel fans. Veertig procent vindt dat aan de faciliteiten en de horeca wel wat gesleuteld kan worden. Bij dezelfde groep fans is ook de roep om grotere televisieschermen in het stadion groot.

Mochten alle verzoeken van de fans gehonoreerd worden zegt een derde van de fans het stadion daardoor niet vaker te gaan bezoeken. De rest wil dat alleen als er betere voorzieningen zijn, doordeweeks meer te doen is of als het goedkoper wordt.

Onder de ondervraagden had de helft een seizoenkaart en bezoekt twee derde minimaal één keer per maand een wedstrijd van Feyenoord.
bron:Rijnmond

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 januari 2013 door RenatoBos --
JanM
 JanM - donderdag 10 januari 2013 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2013 - 18:50 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]

Onder de Feyenoord-fans is er maar weinig behoefte aan een nieuw stadion. Volgens een enquête van ReddeKuip vindt bijna tachtig procent van de bijna vijf duizend ondervraagde Feyenoord-fans een nieuw stadion nodig.

Achttien procent van ondervraagden zou het liefst een nieuw stadion zien. De helft van de Feyenoord-fans ziet graag een grote renovatie. Het stadion is oud en vervallen en zou daarnaast moderner moeten worden. Slechts 28 procent vindt het stadion in goede staat en zou na een kleine opknapbeurt al tevreden zijn.

Met name de faciliteiten kunnen verbeterd worden vinden de fans. De wc's zijn onhygiënisch, de kwaliteit van het eten is ondermaats en is bovendien te duur, vinden veel fans. Veertig procent vindt dat aan de faciliteiten en de horeca wel wat gesleuteld kan worden. Bij dezelfde groep fans is ook de roep om grotere televisieschermen in het stadion groot.

Mochten alle verzoeken van de fans gehonoreerd worden zegt een derde van de fans het stadion daardoor niet vaker te gaan bezoeken. De rest wil dat alleen als er betere voorzieningen zijn, doordeweeks meer te doen is of als het goedkoper wordt.

Onder de ondervraagden had de helft een seizoenkaart en bezoekt twee derde minimaal één keer per maand een wedstrijd van Feyenoord.
bron:Rijnmond
Erg slordig om hier een woord te vergeten:

Onder de Feyenoord-fans is er maar weinig behoefte aan een nieuw stadion. Volgens een enquête van ReddeKuip vindt bijna tachtig procent van de bijna vijf duizend ondervraagde Feyenoord-fans een nieuw NIET stadion nodig.

Verder zal l nu wel weer VOOR verbouwing zijn ...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0191140