|
|
van geil
|
|
|
kleine nuancering mag Wim. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Wat je zegt ben je zelluf wimpie
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 februari 2013 door tomson -- |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
quote: Zeg dat maar tegen je 10 jaar oude zoontje.. |
|
|
|
|
broer van Ted
|
|
|
Ik zou de bankrekeningen van het Feyenoord-bestuur de komende jaren graag openbaar willen zien om steekpenningen etc. te kunnen aantonen ! Want geloof maar dat de heren er beter van worden !! En dat al die andere clubs bijv. 020 een nieuwe stadion wilden tja: "de meer" was niets ,olympisch stadion nog publiek-onvriendelijker, AZ en de duitser idem . |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 februari 2013 - 15:30 schreef broer van Ted het volgende:Ik zou de bankrekeningen van het Feyenoord-bestuur de komende jaren graag openbaar willen zien om steekpenningen etc. te kunnen aantonen ! Want geloof maar dat de heren er beter van worden !! En dat al die andere clubs bijv. 020 een nieuwe stadion wilden tja: "de meer" was niets ,olympisch stadion nog publiek-onvriendelijker, AZ en de duitser idem . Wat vind jij belangrijker. Het verleden of de toekomst? Nog steeds in je vertrouwe Kuip blijven en accepteren dat Feyenoord nooit meer een betekenis gaat spelen in Nederland laat staan Europa. Of een nieuw stadion, weer een rol in Nederland en Europa en Nederland op de kaart zetten met EL finales etc. |
|
|
|
|
Leonidas
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 februari 2013 - 15:30 schreef broer van Ted het volgende:Ik zou de bankrekeningen van het Feyenoord-bestuur de komende jaren graag openbaar willen zien om steekpenningen etc. te kunnen aantonen ! Want geloof maar dat de heren er beter van worden !! En dat al die andere clubs bijv. 020 een nieuwe stadion wilden tja: "de meer" was niets ,olympisch stadion nog publiek-onvriendelijker, AZ en de duitser idem . Waarom moet ik geloven dat de heren er beter van worden dmv. steekpenningen? Laat eens horen wat weet jij allemaal? |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Die noemt niet iedereen die anders denkt een stelletje autisten. Wat jij wel normaal vindt schijnbaar. |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 februari 2013 - 17:03 schreef tomson het volgende:[..] Die noemt niet iedereen die anders denkt een stelletje autisten. Wat jij wel normaal vindt schijnbaar. Achja.. ik bedoel het niet kwetsend hoor.. Autisten zijn best aardige mensen.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Dat Feyenoord een nieuw stadion wil en niet open staat voor andere alternatieven dat was al langer bekend.Vanuit commercieel oogpunt snap ik het wel, vanuit emotioneel oogpunt : als het zo'n multifunctionele betonbak wordt en de sfeer is naar de klote is dat ook een domper. Dan zal ik toch ernstig twijfelen of ik nog een seizoenkaart neem en alle wedstrijden ga bezoeken. De sfeer is de helft van de beleving... |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Ik zal het doorgeven aan mijn 10 jaar oude zoontje. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Het wordt nu echt de hoogste tijd dat beide varianten in detail op tafel komen, zodat een eerlijke vergelijking mogelijk is. Het lijkt gvd wel de politiek. Met mijn boerenlullenverstand kan ik me niet voorstellen dat het per definitie goedkoper (en dus beter) is om nieuw te bouwen, dus ik vind dat plannen voor aanpassingen aan De Kuip in ieder geval een eerlijke kans verdienen! |
|
|
|
|
broer van Ted
|
|
|
wim en leonidas, ik ga al wat langer mee en mij ervaring is dat het zo werkt bij grote bouwklussen .Omdat vanaf het begin onze directie perse een nieuw stadion wil door middel van list en bedrog renovatielannen en supporters (het hart van feyenoord) tegenwerkt! Daarom vertrouw ik ze totaal niet meer .Elke vorm van kritiek (spandoek ophangen) kost je een S.V. Feyenoord is van voor de oorlog hoezo historie?? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 februari 2013 - 17:56 schreef broer van Ted het volgende:wim en leonidas, ik ga al wat langer mee en mij ervaring is dat het zo werkt bij grote bouwklussen .Omdat vanaf het begin onze directie perse een nieuw stadion wil door middel van list en bedrog renovatielannen en supporters (het hart van feyenoord) tegenwerkt! Daarom vertrouw ik ze totaal niet meer .Elke vorm van kritiek (spandoek ophangen) kost je een S.V. Feyenoord is van voor de oorlog hoezo historie?? heb je enig idee hoeveel mensen..supporters tegen de bouw van de Kuip waren?
dat waren er veel..heel veel. |
|
|
|
|
broer van Ted
|
|
|
hoi van Geil bedoel je toen ?? dat was toch anders ! Toen was er niets |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: nou voor die tijd wel..lees het jubileumboek maar eens.. ik bedoel te zeggen.grote stappen krijgen altijd veel weerstand,maar zijn op termijn onhoudbaar. dus kun je beter maar op tijd zijn. |
|
|
|
|
Leon18
|
|
|
quote: Jawel, de kromme zandweg. Dat was voor die tijd prima, stadion Feijenoord was toen belachelijke groot, duur en vond niemand nodig. De geschiedenis herhaald zich dus.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 februari 2013 door Leon18 -- |
|
|
|
|
Leonidas
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 februari 2013 - 17:56 schreef broer van Ted het volgende:wim en leonidas, ik ga al wat langer mee en mij ervaring is dat het zo werkt bij grote bouwklussen .Omdat vanaf het begin onze directie perse een nieuw stadion wil door middel van list en bedrog renovatielannen en supporters (het hart van feyenoord) tegenwerkt! Daarom vertrouw ik ze totaal niet meer .Elke vorm van kritiek (spandoek ophangen) kost je een S.V. Feyenoord is van voor de oorlog hoezo historie?? List, bedrog, steekpenningen etc. je gebruikt wel erg grote woorden. Je motiveert dat door naar je ervaring te wijzen. Wat moet ik daar verder mee? Begin nou eerst maar eens met bewijzen te komen voordat je mensen van alles en nog wat beschuldigt. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Nou maar snel de kogel door de kerk voor een nieuw stadion! Al die nostalgie moet men maar eens loslaten en aan de toekomst denken ipv vast te houden aan de kuip . . |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Nu is er weer niks dat bestemt is voor de huidige tijd . . . ook de kuip legt ooit het loodje! Waarom nu renoveren om straks weer meer miljoenen uit te geven voor alsnog een nieuw stadion ! Is dat dan verantwoord beleid ? Lijkt me niet . . . Nu nieuwbouw is voor de langere termijn de goedkoopste oplossing |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
alle energie kan beter gestoken worden in het bouwen van een sfeervol stadion. de jongere generaties moeten daarin doorslagevende instemming krijgen. daar moet Feyenoord mee verder,evenals sponsoren etc..
dat is mijn visie. |
|
|
|
|
Leonidas
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 februari 2013 - 21:52 schreef van geil het volgende:alle energie kan beter gestoken worden in het bouwen van een sfeervol stadion. de jongere generaties moeten daarin doorslagevende instemming krijgen. daar moet Feyenoord mee verder,evenals sponsoren etc.. dat is mijn visie. Helemaal mee ens. |
|
|
|
|
Leonidas
|
|
|
quote: Toen was er niets??
Misschien eerst in de geschiedenis van Feyenoord verdiepen?
De Kromme Zandweg was een oud voetbalstadion van Feyenoord. Het bevond zich op de hoek van de Kromme Zandweg en de Dortse Straatweg. Het stadion werd geopend op 26 augustus 1917 met een openingswedstrijd tegen Be Quick uit Groningen en deed dienst tot maart 1937, toen De Kuip werd geopend. In de Tweede Wereldoorlog keerde Feyenoord er nog tijdelijk terug. De lagere elftallen bleven tot 1950 op het complex aan de Kromme Zandweg, voordat ze verhuisden naar Sportcomplex Varkenoord.
Het stadion had een overdekte zittribune van hout die plaats bood aan 400 mensen. In 1921 werd de overdekte tribune vervangen. De nieuwe tribune bood plaats aan 1000 mensen. Tevens kwamen aan de lange zijden van het veld staantribunes. In totaal was er plaats voor 12.000 mensen in dit stadion. In 1927 werd Feyenoord zelf eigenaar van de Kromme Zandweg. In 1935 werd een nieuwe statribune gebouwd die plaats bood aan 10.000 mensen. De totale capaciteit van het stadion kwam hierdoor uit op 22.000 mensen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 februari 2013 door Leonidas -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
De strijd om nieuwbouw of renoveren bevalt me niets... |
|
|
|
|
Leonidas
|
|
|
quote: Wat bevalt je er niet aan? |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Ik baal van het wachten op een volledige presentatie van de nieuwbouwplannen. Red de Kuip afkraken dat alles niet klopt met de cijfers maar zelf in duisternis gehuld blijven vind ik wel een beetje hypocriet.. |
|
|
|
|
Leon18
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 februari 2013 - 22:36 schreef tomson het volgende:Ik baal van het wachten op een volledige presentatie van de nieuwbouwplannen. Red de Kuip afkraken dat alles niet klopt met de cijfers maar zelf in duisternis gehuld blijven vind ik wel een beetje hypocriet.. Wat wil je weten? |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Wil graag alle ins en outs van de ontwerpen zien. Buitenkant , binnenkant. Hoe gaan de vakken er uitzien, alle faciliteiten, de nieuwigheden die we nu nog niet hebben en wat kost dat precies ? Waar moet het geld vandaan komen enzovoorts enzovoorts.. Red de Kuip heeft toch ook gedetailleerd laten zien wat ze willen doen ? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Omdat het meer en meer preken voor eigen parochie wordt, met technische info die voor de buitenstaander/leek niet te volgen/toetsen is. Daarenboven daalt het waarheidsgehalte zodra de ene partij de inhoud/onderzoek van de ander onder het licht gaat houden.
Op gevoel blijf ik voor nieuwbouw. Maar een werkelijk -onafhankelijk- vergelijk zou helpen. Wellicht een illusie. |
|
|
|
|
Leonidas
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 februari 2013 - 23:01 schreef FR-Henk het volgende:[..] Omdat het meer en meer preken voor eigen parochie wordt, met technische info die voor de buitenstaander/leek niet te volgen/toetsen is. Daarenboven daalt het waarheidsgehalte zodra de ene partij de inhoud/onderzoek van de ander onder het licht gaat houden. Op gevoel blijf ik voor nieuwbouw. Maar een werkelijk -onafhankelijk- vergelijk zou helpen. Wellicht een illusie. Ik ben ook niet deskundig genoeg daarom ga ik uit van simpele uitgangspunten. Feyenoord moet wat mij betreft zoveel inkomsten kunnen genereren dat ze zowel nationaal als internationaal weer mee kunnen. Die inkomsten zijn denk ik het beste gegarandeerd met een nieuwe kuip. Daar gaat mijn voorkeur dan ook naar uit. Dus niet meer kletsen maar de handen uit de mouwen en bouwen!! |
|
|
|
|
Leon18
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 februari 2013 - 22:54 schreef tomson het volgende:Wil graag alle ins en outs van de ontwerpen zien. Buitenkant , binnenkant. Hoe gaan de vakken er uitzien, alle faciliteiten, de nieuwigheden die we nu nog niet hebben en wat kost dat precies ? Waar moet het geld vandaan komen enzovoorts enzovoorts.. Red de Kuip heeft toch ook gedetailleerd laten zien wat ze willen doen ? Kost 350 miljoen voor alles, 300 miljoen voor het stadion en 50 miljoen voor het verbouwen van varkenoord slopen clara ziekenhuis, het nieuwe trainingscomplex van Feyenoord etc (Dit betaald Feyenoord omdat de gemeente geen geld heeft zoals je weet). Opbrengsten nog onbekend op dit moment wordt nog doorgerekend. Ontwerp zal een soort van Allianz Arena worden, 3 tribunes met daar tussen skyboxen. Wel een andere buitenkant en een schuifdak.
Red de Kuip heeft inderdaad laten zien wat ze willen: alleen hebben ze geen schuifdak, geen parkeergarage, skyboxen en business seats voldoen niet aan het aantal die Feyenoord denkt nodig te hebben 90 + 6300 en voldoet het stadion niet aan de UEFA eisen waaraan Feyenoord wil voldoen.
Maar het aller belangrijkste is dat de kosten niet op wegen tegen de baten. Er wordt dus niet voldoende verdiend in de verbouwde Kuip zoals RdK voorstelt om de investeringen terug te kunnen verdienen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 februari 2013 door Leon18 -- |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Dit verhaal kende ik ook al. Vergeet de jehova's getuigen en de eo-jongerendag niet ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 februari 2013 door tomson -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 februari 2013 - 20:05 schreef van geil het volgende:[..] nou voor die tijd wel..lees het jubileumboek maar eens.. ik bedoel te zeggen.grote stappen krijgen altijd veel weerstand,maar zijn op termijn onhoudbaar. dus kun je beter maar op tijd zijn. Verandermanagement en weerstand.. Het is vrij simpel. Als je het gaat beschouwen vanuit de organisatiekunde is de hele situatie gewoon logisch. Zie je ook meteen waar de veranderaars in tekort schieten om de weerstand te managen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 februari 2013 - 08:05 schreef Stylzz het volgende:[..] Verandermanagement en weerstand.. Het is vrij simpel. Als je het gaat beschouwen vanuit de organisatiekunde is de hele situatie gewoon logisch. Zie je ook meteen waar de veranderaars in tekort schieten om de weerstand te managen. Herkenbaar. Sta zelf voor de taak: de tegenargumenten, de koudwatervrees. Ken je mensen, ken je missie, ken je grens. Een goed, helder en eerlijk verhaal. En tenslotte: It's all about taking responsibility. Niet verschuilen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Standaard: veranderen begint bij jezelf. Draag de verandering positief uit en ga de dialoog aan met de mensen. Kies de juiste veranderstrategie.;-) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
En regie op tijd. Mensen ruimte geven aan de komende veranderingen te leren wennen. En beschikbaarheid, communicatie. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Laat ze maar eens beginnen bij de communicatie dan. |
|
|
|
|
BertusBadeend
|
|
|
Hoe bedoelt die Van Oostveen? Fans willen niet meer naar de Kuip komen? Weet niet hoe die hierbij komt.
Misschien zouden mensen het eens op een andere manier moeten bekijken. Waarom hebben wij het stadion met 2e capaciteit van NL maar halen wij net aan de top5 qua begroting? Heeft volgens mij niets met een tiental skyboxen meer of minder te maken... |
|
|
|
|
Maximus
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 februari 2013 - 13:42 schreef BertusBadeend het volgende:Hoe bedoelt die Van Oostveen? Fans willen niet meer naar de Kuip komen? Weet niet hoe die hierbij komt. Misschien zouden mensen het eens op een andere manier moeten bekijken. Waarom hebben wij het stadion met 2e capaciteit van NL maar halen wij net aan de top5 qua begroting? Heeft volgens mij niets met een tiental skyboxen meer of minder te maken... Stadiongrootte bepaald niet je begroting... |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Is wel mede bepalend natuurlijk, er zijn sponsoren die wel naar Feyenoord zouden willen als er een ander/nieuw stadion komt. Dus het een heeft zeker met het ander te maken . . . |
|
|
|
|
Leon18
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 februari 2013 - 13:42 schreef BertusBadeend het volgende:Hoe bedoelt die Van Oostveen? Fans willen niet meer naar de Kuip komen? Weet niet hoe die hierbij komt. Misschien zouden mensen het eens op een andere manier moeten bekijken. Waarom hebben wij het stadion met 2e capaciteit van NL maar halen wij net aan de top5 qua begroting? Heeft volgens mij niets met een tiental skyboxen meer of minder te maken... Feyenoord kan er 100 skyboxen bij bouwen, alleen de prijs/kwaliteit verhouding ervan is dramatisch vergeleken met Twente, PSV of Ajax. Daarnaast is het maasgebouw veel te klein om sponsoren op een goede manier te ontvangen. En zoals je weet brengen sponsoren het meeste geld binnen maar die willen wel comfort en luxe ontvangen, en dat is er in de Kuip niet (ook niet zo vreemd bij een stadion dat al 75 jaar oud is, het is al een wonder dat hij nu nog steeds mee gaat. Zegt wel alles hoe vooruitstrevend het ontwerp toen was). |
|
|
|
|
eko-sporter
|
|
|
|
|
|
BertusBadeend
|
|
|
Dan voldoen beide plannen dus aan de vereisten. Met een nieuwe ring en een ombouw heb je die capaciteit wel. Of we moeten gewoon de architecten opdragen om authentieke kuip-elementen mee te nemen in het nieuwe stadion... |
|
|
|
|
Maximus
|
|
|
quote: Zeker niet!!! Het is 1 van de factoren... er zijn zoveel factoren... |
|
|
|
|
Maximus
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 februari 2013 - 15:22 schreef lijdensweg het volgende:[..] Is wel mede bepalend natuurlijk, er zijn sponsoren die wel naar Feyenoord zouden willen als er een ander/nieuw stadion komt. Dus het een heeft zeker met het ander te maken . . . Ja slimmerik dat bedoel ik dus... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Valentijnsactie voor behoud van de Kuip
Supporters van Feyenoord willen hun liefde voor de Kuip op Valentijnsdag uiten. De fansites LunaticNews.nl en FeijenoordCasuals.nl roepen het Legioen op om massaal een valentijnskaartje naar Feyenoord op te sturen om zo duidelijk te maken dat zij voor het behoud van de Kuip zijn. De directie heeft een duidelijke voorkeur voor een nieuw te bouwen stadion en er heerst al maanden een grote discussie over de toekomst van het machtige voetbalstadion.
'Gemeend. Recht uit het hart. En recht voor zijn raap. Laat je Feyenoord-hart spreken. Oh Kuip der Kuipen. Jij bent Europas mooiste. Geen implantaat-stadion kan aan jouw tippen. Ik hou van jou. Mijn liefste. Zolang mijn hart klopt. Tot in de eeuwigheid zal ik je bezoeken!', luidt de boodschap van beide fansites.
Zij vervolgen: 'Hierbij roepen wij iedereen op met hart voor De Kuip om een Valentijnskaart te sturen (voor slechts 2 euro kan het al!) naar ons prachtige stadion. Websites die een fysiek kaartje af zullen leveren voor je zijn o.a. de volgende sites. Vandaag besteld, overmorgen afgeleverd!'
- Kaartwereld.nl - Hallmark.nl Adres van je liefste: Stadion Feijenoord Van Zandvlietplein 1 3077 AA, Rotterdam NL Of stuur gratis je I Love De Kuip stickers naar: Feyenoord Rotterdam N.V. Antwoordnummer 70700 3070 WB, Rotterdam NL
Bron:FR12 |
|
|
|
|
Leon18
|
|
|
quote: Andere belangrijke zijn:
- TV Rechten - Sponsorinkomsten (shirtsponsor) - Inkomsten uit europese competities (CL)
1e is in Nederland dramatisch, 2e ook en 3e ontvang je niet elk jaar. In Nederland zijn dus de stadioninkomsten van het grootste belang, vandaar ook dat vele clubs nieuwe stadions bouwen of willen bouwen om de inkomsten te verhogen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 februari 2013 door Leon18 -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 - 00:28 schreef Leon18 het volgende:[..] Andere belangrijke zijn: - TV Rechten - Sponsorinkomsten (shirtsponsor) - Inkomsten uit europese competities (CL) 1e is in Nederland dramatisch, 2e ook en 3e ontvang je niet elk jaar. In Nederland zijn dus de stadioninkomsten van het grootste belang, vandaar ook dat vele clubs nieuwe stadions bouwen of willen bouwen om de inkomsten te verhogen. 1e wordt aangewerkt door de overname door de overname door Fox. Zal drastisch veranderen. Daarmee ook punt 2 omdat we meer exposure krijgen via TV, Fox gaat de eredivisie ook naar t buitenland brengen. Ohja en t wordt duurder om te kijken straks.
Punt 3 is door prestaties. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Wat vind je belangrijker?
Dat Feyenoord weer in de top kan meedraaien? In Europa meedraaien?
Of in je vertrouwde stadion, en accepteren datje nooit maar dan ook nooit meer kampioen zult worden en nooit maar een rol van betekenis in Europa gaat maken.
De keuze is aan jou. |
|
|
|