BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 13 februari 2013 - 14:23   quote  deeplink  
Oh ja, want vorig seizoen waren we zo dichtbij, en dat lag dan zeker aan het feit dat we in De Kuip speelden? Zoals dit seizoen, geen enkele wedstrijd in De Kuip verloren, maar we hadden natuurlijk alles gewonnen in dat nieuwe stadion.

Mocht het uiteindelijk niet te vermijden zijn, best, maar een organisatie staat of valt met fatsoenlijk beleid. Dat wordt nu 2 jaar fatsoenlijk gedaan, en kijk waar we staan. Bovendien, hoe vaak is Arsenal kampioen geworden in hun nieuwe stadion? En vergelijk dat eens met Barcelona, die ook in zo'n oude 'grafbak' spelen.
Wim2
 Wim2 - woensdag 13 februari 2013 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 14:23 schreef Bosifyable het volgende:
Oh ja, want vorig seizoen waren we zo dichtbij, en dat lag dan zeker aan het feit dat we in De Kuip speelden? Zoals dit seizoen, geen enkele wedstrijd in De Kuip verloren, maar we hadden natuurlijk alles gewonnen in dat nieuwe stadion.

Mocht het uiteindelijk niet te vermijden zijn, best, maar een organisatie staat of valt met fatsoenlijk beleid. Dat wordt nu 2 jaar fatsoenlijk gedaan, en kijk waar we staan. Bovendien, hoe vaak is Arsenal kampioen geworden in hun nieuwe stadion? En vergelijk dat eens met Barcelona, die ook in zo'n oude 'grafbak' spelen.
Feyenoord staat nu gewoon op zijn max. De begroting kan niet meer omhoog. Ik snap wel dat je gehecht bent aan dat stuk schroot, maar als je echt van de club houdt zoals ik doe wil je graag dat Feyenoord weer een rol van betekenis in zowel de eredivisie als Europa gaat spelen. En dat kan alleen met een nieuw stadion.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 februari 2013 door Wim2 --
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 13 februari 2013 - 15:10   quote  deeplink  
Aaaaww, op de emotie spelen. Je doet me een beetje denken aan LN of FRFC1908, waar je anti Feyenoord bent als je voor een nieuw stadion bent, maar nu andersom.

Evengoed beantwoord je de vragen niet, dus verder is het een herhaling van praatjes.
tomson
 tomson - woensdag 13 februari 2013 - 15:30   quote  deeplink  
Alleen de Kuip een stuk schroot noemen vind ik al zeer sneu.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 13 februari 2013 - 15:54   quote  deeplink  
Ik doe gewoon net alsof ik dat niet gelezen heb, hij begint een beetje op een trieste versie van lijdensweg te lijken. Hij is uniek, Wim een slechte wannabe kopie.
tomson
 tomson - woensdag 13 februari 2013 - 16:09   quote  deeplink  
Mooi filmpje, maar met een propaganda doel. Weer veel praatjes, een paar vage plaatjes en nog geen gevulde gaatjes...
Leon18
 Leon18 - woensdag 13 februari 2013 - 16:31   quote  deeplink  
Nep filmpje, kijk maar naar deze afbeelding: http://i45.tinypic.com/314p08m.png (stond op FR12)
JanM
 JanM - woensdag 13 februari 2013 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 13:51 schreef Wim2 het volgende:
Wat vind je belangrijker?

Dat Feyenoord weer in de top kan meedraaien? In Europa meedraaien?

Of in je vertrouwde stadion, en accepteren datje nooit maar dan ook nooit meer kampioen zult worden en nooit maar een rol van betekenis in Europa gaat maken.

De keuze is aan jou.
Ik ben er nog niet van overtuigd dat dat niet gerealiseerd kan worden met de renovatieplannen, dus tot die tijd vind ik dat je beide opties een eerlijke kans moet geven en die krijgen de alternatieve plannen m.i. niet. Vraag me niet waarom, maar het lijkt wel een politiek spelletje!
tomson
 tomson - woensdag 13 februari 2013 - 16:34   quote  deeplink  
Ooh dat filmje is nep dus. Gelukkig, gaan we allemaal weer rustig slapen.
Leon18
 Leon18 - woensdag 13 februari 2013 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 16:33 schreef JanM het volgende:

[..]

Ik ben er nog niet van overtuigd dat dat niet gerealiseerd kan worden met de renovatieplannen, dus tot die tijd vind ik dat je beide opties een eerlijke kans moet geven en die krijgen de alternatieve plannen m.i. niet. Vraag me niet waarom, maar het lijkt wel een politiek spelletje!
Alle renovatie varianten zijn onmogelijk te betalen. Inkomsten - Uitgaven levert veel te weinig geld om de lening af te betalen. En er kan dus geen extra geld naar Feyenoord heen. Wat de bedoeling van aanpassingen zijn.
van geil
 van geil - woensdag 13 februari 2013 - 16:47   quote  deeplink  
het zou Feyenoord helpen als iedereen er achter ging staan.
tomson
 tomson - woensdag 13 februari 2013 - 17:06   quote  deeplink  
Ze doen toch wel wat ze willen he. Maar als de prijzen voor seizoenkaarten omhoogschieten in het kader van de inkomstenvergroting wordt het voor veel mensen lastig om trouw te blijven komen denk ik. Nee word hardstikke leuk hoor dat nieuwe stadion..
Wim2
 Wim2 - woensdag 13 februari 2013 - 17:09   quote  deeplink  
Dat filmpje is door red de Kuip gemaakt om onrust te zaaien! Hun argumenten zijn op dus proberen ze maar een lelijk stadion te laten zien. Triest.
tomson
 tomson - woensdag 13 februari 2013 - 17:26   quote  deeplink  
Of jij hebt het gemaakt om te zeggen dat red de kuip het gemaakt heeft omdat omdat omdat...
tomson
 tomson - woensdag 13 februari 2013 - 17:28   quote  deeplink  
en dan nog wat : die paar vage tekeningen waren al bekend vanaf officiele zijde.
Leon18
 Leon18 - woensdag 13 februari 2013 - 17:34   quote  deeplink  
http://www.rijnmond.nl/sites/default/files/imagecache/photo_popup/2/7/Kuip2_D773922E9B51B599C1257A0100522640_13.jpg volgens mij enigste plaatje ooit van Feyenoord.
tomson
 tomson - woensdag 13 februari 2013 - 17:39   quote  deeplink  
Nee hoor, had die andere ook al eens gezien.
tomson
 tomson - woensdag 13 februari 2013 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 17:09 schreef Wim2 het volgende:
Dat filmpje is door red de Kuip gemaakt om onrust te zaaien! Hun argumenten zijn op dus proberen ze maar een lelijk stadion te laten zien. Triest.
Nou Wim speciaal voor jou die van red de kuip ; in tregenstelling tot de nieuwbouwplannen is hier wel iets te zien..



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 februari 2013 door tomson --
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 13 februari 2013 - 17:58   quote  deeplink  
Ben nog steeds niet overtuigd van de plannen van Red de Kuip. Ben nog altijd een voorstander van een nieuw stadion. Persoonlijk hoop ik op iets wat enigszins lijkt op de Allianz Arena. Heerlijk stadion, ziet er fantastisch uit. Met een nieuwe kuip kunnen we weer jaren vooruit. Met de oude zal je na een x aantal jaar weer moeten gaan renoveren. De oude kuip is toch een keer op.

We moeten niet blijven hangen in het verleden, maar naar de toekomst kijken. Ook ik vind de Kuip een geweldig stadion, veruit het mooiste van het land, maar er kan niet eeuwig in gevoetbald blijven. En kijk eens naar Arsenal. Ook daar was weerstand tegen het nieuwe stadion en zie wat ze nu hebben. Een schitterend stadion met een perfecte grasmat. Zo kan het ook. Ik sta nog steeds achter het plan van de nieuwe kuip.
BRAYY
 BRAYY - woensdag 13 februari 2013 - 18:04   quote  deeplink  
Die nieuwe kuip MOET er komen.

we zijn echt achter met andere clubs wat betreft de gevestigde bedrijven in ons stadion en ook hebben we meer skyboxen nodig, en meer supporterscappaciteit.

dit alles betekend meer inkomsten voor feyenoord. en dit alles is niet meer te realiseren in de toch oudbollige kuip.

ik weet er zijn mooie tijden geweest in de kuip maar het kan niet meer. en de kuip kan altijd als musuem blijven bestaan voor een ieder die er geen afstand van kan doen.

quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 14:23 schreef Bosifyable het volgende:
Oh ja, want vorig seizoen waren we zo dichtbij, en dat lag dan zeker aan het feit dat we in De Kuip speelden? Zoals dit seizoen, geen enkele wedstrijd in De Kuip verloren, maar we hadden natuurlijk alles gewonnen in dat nieuwe stadion.

Mocht het uiteindelijk niet te vermijden zijn, best, maar een organisatie staat of valt met fatsoenlijk beleid. Dat wordt nu 2 jaar fatsoenlijk gedaan, en kijk waar we staan. Bovendien, hoe vaak is Arsenal kampioen geworden in hun nieuwe stadion? En vergelijk dat eens met Barcelona, die ook in zo'n oude 'grafbak' spelen.
het ligt niet zozeer aan de kuip dat we zolang niet verloren hebben thuis. het zijn de geweldige supporters die de tegenstander angst inboezemen en die supporters zullen er ook in een nieuwe kuip zijn dus ja dan hebben we ook van deze reeksen.

en daarbij gaat het er niet om dat we een nieuwe kuip nodig hebben voor sportieve successen, we hebben een neiuwe kuip nodig om de begroting te verhogen. we raken namelijk erg achterop.

de vergelijking met arsenal slaat als een tang op een varken, arsenals begroting is verhoogt door het nieuwe stadion alleen de directie daar wil geen koopclub meer zijn en ze hebben gewoon te weinig kwaliteit. arsenal zwemt in het geld als 1 van de weinige engelse clubs.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 februari 2013 door BRAYY --
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 13 februari 2013 - 18:10   quote  deeplink  
+1

Op naar de nieuwe Kuip. Laten we niet in de geschiedenis blijven hangen, maar juist meer geschiedenis schrijven.
En de oude Kuip? Die kan nog wel voor wat andere dingen/evenementen gebruikt worden. Bovendien kan je hem altijd laten staan als museum/monument.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 13 februari 2013 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 14:23 schreef Bosifyable het volgende:
Oh ja, want vorig seizoen waren we zo dichtbij, en dat lag dan zeker aan het feit dat we in De Kuip speelden? Zoals dit seizoen, geen enkele wedstrijd in De Kuip verloren, maar we hadden natuurlijk alles gewonnen in dat nieuwe stadion.

Mocht het uiteindelijk niet te vermijden zijn, best, maar een organisatie staat of valt met fatsoenlijk beleid. Dat wordt nu 2 jaar fatsoenlijk gedaan, en kijk waar we staan. Bovendien, hoe vaak is Arsenal kampioen geworden in hun nieuwe stadion? En vergelijk dat eens met Barcelona, die ook in zo'n oude 'grafbak' spelen.
Grote verschil met die 'grafbak' van FC Barcelona, wat overigens een geweldig immens stadion is, is dat daar niet 45.000 mensen in kunnen, maar 99.000!!
Dat is meer dan het dubbele. En bovendien zullen ze daar dan ook meer skyboxen hebben en misschien is het daar ook wel beter geregeld qua voorzieningen. En ze hebben daar geen dak, want daar is het vrijwel altijd goed weer. In Nederland kun je eigenlijk niet echt meer zonder dak, zeker niet als je ook andere evenementen, zoals concerten en wedstrijden van Oranje wilt doen in het stadion.
BRAYY
 BRAYY - woensdag 13 februari 2013 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 18:14 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Grote verschil met die 'grafbak' van FC Barcelona, wat overigens een geweldig immens stadion is, is dat daar niet 45.000 mensen in kunnen, maar 99.000!!

eens, en daarbij komt dat barcelona wereldwijd helaas 1000 keer zoveel fans heeft en dus veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer inkomsten vergaard uit merchendising en zich daardoor niet druk hoeven te maken om hun begroting
van geil
 van geil - woensdag 13 februari 2013 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 17:06 schreef tomson het volgende:
Ze doen toch wel wat ze willen he. Maar als de prijzen voor seizoenkaarten omhoogschieten in het kader van de inkomstenvergroting wordt het voor veel mensen lastig om trouw te blijven komen denk ik. Nee word hardstikke leuk hoor dat nieuwe stadion..
dit vind ik n zeer belangrijk punt.

over dit soort argumenten zou de discussie moeten gaan.
maar dat zeg ik omdat ik voorstander ben.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - woensdag 13 februari 2013 - 19:50   quote  deeplink  
Ik hoop niet dat er zoon achterlijke atletiekbaan om t veld heen komt
Lijkt me afschuwelijk
Leon18
 Leon18 - woensdag 13 februari 2013 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 19:25 schreef van geil het volgende:

[..]

dit vind ik n zeer belangrijk punt.

over dit soort argumenten zou de discussie moeten gaan.
maar dat zeg ik omdat ik voorstander ben.
Juist in de nieuwbouw plannen zie ik de prijskaartjes niet echt omhoog gaan (wel iets maar dat komt natuurlijk door 5 jaar inflatie die je mee moet rekenenen) het geld komt vooral binnen via zakelijke kant.
van geil
 van geil - woensdag 13 februari 2013 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 20:18 schreef Leon18 het volgende:

[..]

Juist in de nieuwbouw plannen zie ik de prijskaartjes niet echt omhoog gaan (wel iets maar dat komt natuurlijk door 5 jaar inflatie die je mee moet rekenenen) het geld komt vooral binnen via zakelijke kant.
dat is goed nieuws.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 13 februari 2013 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 14:35 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Feyenoord staat nu gewoon op zijn max. De begroting kan niet meer omhoog. Ik snap wel dat je gehecht bent aan dat stuk schroot, maar als je echt van de club houdt zoals ik doe wil je graag dat Feyenoord weer een rol van betekenis in zowel de eredivisie als Europa gaat spelen. En dat kan alleen met een nieuw stadion.
Snavel praat.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 14 februari 2013 - 13:14   quote  deeplink  
Voor wie het nu nog niet in de gaten heeft. Lijdensweg en Wim2 is een en dezelfde persoon óf het zijn elkaars maatjes, die met hun snaveltjes elkaars holletje schoonpikken...
Wim2
 Wim2 - donderdag 14 februari 2013 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2013 - 13:14 schreef Arie.Klooster het volgende:
Voor wie het nu nog niet in de gaten heeft. Lijdensweg en Wim2 is een en dezelfde persoon óf het zijn elkaars maatjes, die met hun snaveltjes elkaars holletje schoonpikken...
Wat een domme veroordeling. Waarom zou ik twee accounts hebben terwijl ik hetzelfde zeg.

Dat jullie me nu een neus gaan noemen is al kenmerkend genoeg voor jullie triestheid.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 14 februari 2013 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2013 - 14:20 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Wat een domme veroordeling. Waarom zou ik twee accounts hebben terwijl ik hetzelfde zeg.

Dat jullie me nu een neus gaan noemen is al kenmerkend genoeg voor jullie triestheid.
jullie is jodenvolk .. neus
rich Arnhem
 rich Arnhem - donderdag 14 februari 2013 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 - 20:18 schreef Leon18 het volgende:

[..]

Juist in de nieuwbouw plannen zie ik de prijskaartjes niet echt omhoog gaan (wel iets maar dat komt natuurlijk door 5 jaar inflatie die je mee moet rekenenen) het geld komt vooral binnen via zakelijke kant.
Dit gevoel heb ik dus ook. In de renovatie plannen wordt geen rekening gehouden met vestiging van bedrijven en secundaire evenementen in en rond het stadion. Kijkend met m'n hart zeg ik ook renoveren die Kuip en houd wat je hebt. Als ik gewoon m'n verstand gebruik ga ik toch voor nieuwbouw; om de simpele reden dat er meer geld gegenereerd kan worden door de verhuur van de skyboxen en eventueel de concert organisatoren die hun weg weer gaan vinden naar het nieuwe onderkomen, daarbij de levensduur van een nieuw stadion is toch langer dan dat van de toch enigszins gedateerde staalconstructie van onze huidige tempel.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 14 februari 2013 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2013 - 13:14 schreef Arie.Klooster het volgende:
Voor wie het nu nog niet in de gaten heeft. Lijdensweg en Wim2 is een en dezelfde persoon óf het zijn elkaars maatjes, die met hun snaveltjes elkaars holletje schoonpikken...
Wat een triest figuur zijt u toch . . . depri of zo? Moet je wat mee doen , ben je er ook zo vanaf ! Kan je niet tegen je verlies of zo? Vanwege je 'gekke' opmerkingen.
Tja, je kan niet anders verwachten van een gek
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 15 februari 2013 - 02:22   quote  deeplink  
'Alle banken trekken samen op voor nieuwe Kuip'

600x400-nieuwstadion12038919283.jpg

De drie grootste banken van Nederland (ABN AMRO, Rabobank en ING) trekken gezamenlijk op als het gaat om de financiering van een mogelijk nieuw stadion van Feyenoord. De financiering daarvan is voor de betrokken banken 'een uitdaging', dat zegt Jacob van der Goot, regiodirecteur van ABN AMRO in Rotterdam.

Afgelopen zondag maakte RTV Rijnmond bekend dat burgemeester Ahmed Aboutaleb en sportwethouder Antoinette Laan van Rotterdam de toezegging hebben gedaan dat er voor de zomer een besluit wordt genomen over een eventueel nieuw stadion van Feyenoord. Dat deden zij in een tot nu toe geheim gebleven overleg voorafgaand aan de wedstrijd tussen Feyenoord en AZ.
Bij dat gesprek waren de directie van Feyenoord, vertegenwoordigers van ING, Rabobank en ABN AMRO en andere belanghebbenden aanwezig. RTV Rijnmond-verslaggever Jan Dirk Stouten sprak donderdag met Jacob van der Goot, die bij dat overleg aanwezig is geweest. Hieronder leest u volledige weergaven van dat gesprek.

U was afgelopen zondag één van de aanwezigen bij een overleg in Stadion Feijenoord, met de directie van de club, wethouder Laan, burgemeester Aboutaleb en een aantal andere banken en belanghebbenden. Daar is door de politiek een concrete toezegging gedaan als het gaat om de realisatie van wel of geen nieuw stadion. Die toezegging was om voor de zomer van 2013 een besluit daarover. Wat was de sfeer tijdens dat overleg?

'De sfeer was heel constructief. Het was niet zozeer een toezegging als wel een duidelijk punt benoemen, dat men voor de zomer een beslissing wil. Het was voor alle partijen heel erg duidelijk hoe belangrijk het is om concreet te zijn, want er is heel veel verwachting en emotie om het stadion. We zijn nu op het punt: dat kan wel zo zijn, maar we moeten gewoon een steengoed plan hebben. Iedereen is daarvan overtuigd. Ik zat daar als directeur van ABN AMRO, maar in deze stad trekken alle banken samen op. Dat is al jaren zo. We hebben altijd gezegd: we willen hieraan meedenken en meewerken. Dat is meer een Rotterdams ding dan iets van je eigen bank.'

Even concreet: het gaat om uw bank, Rabobank en ING; met de heren Coert Beerman en Bastiaan van der Knaap als vertegenwoordigers.

'Het gaat in principe om alle banken in Rotterdam. We hebben een Rotterdamse bankiersvereniging, daar zijn we in verzameld om dingen in het algemeen belang te bespreken en te doen. Daar past dit heel goed in, hier trekken we samen en schouder aan schouder op.'

Nu hebben Eric Gudde, directeur van de club, en Jan van Merwijk, directeur van het stadion, eerlijk gezegd dat ze bezig zijn aan de laatste procenten van het zakelijke plan, de business case. Gaat u ze daarbij helpen?

'Jazeker. Dat is de afgelopen maanden gebeurd. Wij zijn betrokken met de club, maar ook met de aannemer, een financieel adviseur en vooral met de gemeente. Naast een business plan maken we ook een financieel plan. Zo gaat dat altijd bij grote projecten. Net zoals aannemerij een specifiek vak is, is financieren dat ook. Dus je maakt als financier een plan dat water houdt. Het is alsof je zegt: "We gaan een grote reis maken over zee en we hebben een zeewaardig schip nodig." We moeten nu een zeewaardig schip ontwerpen. Dat is wat we aan het doen zijn. Een zeewaardig plan dat door de tijd en omstandigheden overeind blijft en dat er geen ongelukken gebeuren.'

En dan zeggen critici: kan dat wel in deze tijd?

'Dat kan zeker. Dat is wat we nu aan het doen zijn. Even alle emotie weg, alle grote ideeën weg. We gaan gewoon goed kijken hoe dit werkt. We hebben in Rotterdam gelukkig veel goede bankiers, vaklui. Die zitten bij elkaar en timmeren zo'n plan bij elkaar. Daarmee is niet gezegd dat het er is, dat is natuurlijk heel moeilijk en daar zijn banken bij betrokken. Maar ook sponsors en allerlei andere geldverschaffers. Je kunt je voorstellen dat bij een project van honderden miljoenen ontzettend veel partijen nodig zijn die hun allerbeste beentje voor moeten zetten. Daar zijn wij heel goed van doordrongen. De verwachtingen naar elkaar zijn super realistisch tussen professionals.'

Word er door die mensen die zondagmorgen in De Kuip bij elkaar waren, ook nog rekening gehouden met het scenario dat de gemeenteraad 'nee' gaat zeggen tegen een nieuw stadion?

'Daar hebben we het helemaal niet over gehad. Omdat we zeggen: we moeten nu dat goede plan maken. Er was geen dreiging, geen politiek, geen emotie. Het waren gewoon lui bij elkaar. De burgemeester verwees naar de jaren dertig, toen het eerste stadion werd gebouwd. Dat was toen ook een werkgelegenheidsproject en een sportaccommodatie, uniek in die tijd. Er zijn gewoon mensen bij elkaar gaan zitten en die hebben gezegd: we moeten wat doen voor deze stad. Die hebben dat ook gedaan vanuit het oogpunt dat het degelijk en professioneel moet zijn. Het moet water houden en bestand zijn tegen de tijd. Dat is wat we nu aan het ontwerpen zijn. Er is niet gesproken van: stel nu dit, of als de banken niet, of de investeerders zus en de aannemer niet. Dat moet je ook niet doen. Je moet eerst gewoon vanuit de gezamenlijkheid zeggen: we zetten ons beste beentje voor, we willen het allemaal graag en gaan ons best doen daarvoor. Maar wel realistisch, we laten ons niet gek maken en zorgen dat het een hartstikke goed ding wordt.'

Het grote verschil met de opening van het stadion in 1937 is dat het toen niet met gemeenschapsgeld hoefde. Hoe kijken jullie daar in de gezamenlijkheid tegenaan?

'Dit is een hele andere tijd. Ik dacht aanvankelijk: waarom moet dat zo'n enorm stadion worden? Maar een stadion hebben, een stadion draaien, dat kost heel veel geld. Zeventien thuiswedstrijden van Feyenoord, hoe gaaf ook, gaan het geld niet opbrengen om zelfs het onderhoud van het oude stadion te maken. Je moet iets maken voor deze tijd, waar geld mee verdiend kan worden voor de club en het stadion door er allerlei dingen te organiseren. Het is een project van hele andere orde dan indertijd.'

Maar ook toen was het revolutionair en wist je dat alleen thuiswedstrijden spelen niet genoeg was...

'Ik weet niet hoe de verhoudingen toen waren, maar dat lag toen wel dichter bij elkaar dan nu. Toen was het Feyenoord-stadion voor Europa een uniek modern stadion. Daarna zijn er heel veel van dat soort stadions gebouwd. Als je nu kijkt naar stadions die de laatste jaren gebouwd zijn in Europa, dan zijn dat veel grotere dingen waar je ook andere dingen in kan. Veel multifunctioneler. Dat is wat van deze tijd is. Daardoor is het veel meer een bedrijf dan alleen een stadion. Het voetbal alleen is een hele andere sport. Zoals het nu werkt, wat spelers kosten en opbrengen als ze weggaan, dat was toen helemaal niet. Het is nu wel beter te vergelijken met toen er vijftien jaar geleden een dak op De Kuip werd gebouwd.'

Toen was Jos van der Vegt, huidig groot aandeelhouder in Ahoy, stadiondirecteur. Hij slaagde erin waar heel veel mensen niet in slaagden. Ook toen zijn er financiële verplichtingen met de gemeenten en banken aangegaan. Zijn die allemaal ingelost?

'Dat was toen ook hartstikke moeilijk. Het ging toen om 115 miljoen gulden voor die overkapping en nieuwe renovatie van het stadion. Dat is een heel moeilijke financiering, daar zijn mensen heel lang mee bezig geweest om het zo in elkaar te zetten dat het goed zou werken. Dit jaar, voor de zomer, lost het Stadion Feijenoord de laatste aflossing van die lening af. Alle rentebetalingen aan de banken zijn op tijd geweest. Dat hebben ze hartstikke goed gedaan.'

Maar volgens mij nog niet helemaal aan de overheid?

'Dat weet ik niet. Het enige wat we zeggen daarbij is: daar is iets gemaakt waarvan in elk geval door alles heen, voor de club, voor de banken, voor de gemeenschap dit goed gewerkt heeft. Dat is wat je wilt. Wat we niet willen, er zijn zoveel financiële ongelukken om ons heen, dat we over vijf jaar moeten zeggen: wie waren die mensen die dat niet goed in elkaar hebben gezet. Dat is waar nu alle aandacht naartoe gaat, dat is waar de professionele inzet voor is. Om het zo goed mogelijk te doen. We zijn nog in de planningsfase, maar we halen het beste uit elkaar en we hopen dat we het met zijn allen zo kunnen doen, dat we zeggen: voor de gemeenschap, voor de spaarders die in banken beleggen, voor de overheid en voor de club en de spelers, en de fans vooral, zetten we iets neer voor de toekomst waarvan je zegt dat het hartstikke goed gedaan is. Daar gaan wij voor.'

Is deze boodschap als bankier intern moeilijk te communiceren binnen een bedrijf dat niet meer een particulier bedrijf is?

'Ik denk dat wij allemaal een uitdaging hebben. De gemeente heeft dat om het de politiek uit te leggen, investeerders en sponsors zullen dat ook hebben. Zo moeten wij natuurlijk een voorstel doen aan onze banken, waarvan onze bank zegt: "Dat risico kunnen wij nemen." Daar kijken de banken open naar. Het is een hele moeilijke tijd. Ook banken willen, net als de aandeelhouders en de club, financiële ongelukken voorkomen. Ik denk dat dat in deze tijd ontzettend belangrijk is. Voordat het een probleem is van een bank, is het altijd een probleem van een club of een bedrijf. Dat willen we in dit geval voorkomen, dus we gaan zeer voorzichtig en professioneel te werk. We hebben nog niks beloofd, maar wel dat we allemaal ons uiterste best doen om dit zo goed mogelijk te doen.'

Is dit een intentieverklaring?

'Nee. We kijken er gewoon naar als banken, maar ook als Rotterdamse instellingen. We kijken er ook naar met een rood-wit hart, maar wel professioneel. Het is net zoals je de beste dingen voor je kinderen wil, daar hou je van maar je voorkomt ook dat ze zich in het ongelukken storten. Dat is wat we hier ook doen.'

Hoe lang bent u nog de baas van ABN AMRO in Rotterdam en omgeving?

'Ik hoop nog heel lang.'

Want het stadion zou er in 2018/2019 misschien moeten komen als de gemeenteraad akkoord gaat, zit u dan op het ereterras?

'Zeker, dat hoop ik wel als ze me uitnodigen. Dat zou ik heel erg prachtig vinden.'

Maar de realiteit van 2013 is ook, om maar heel duidelijk met elkaar te zijn, dat het ook niet kan doorgaan, toch?

'Ik zou liegen als dat niet zo was, maar in deze tijd leren we ook dat heel veel dingen onzeker zijn. Maar we zien ook om ons heen dat als je positief denkt en als je je verstand gebruikt en je gelooft in dingen, dat dingen tot stand kunnen komen. We hebben allemaal onze uitdagingen. Wij moeten naar onze bank gaan, de gemeente moet naar de gemeenteraad en de politiek gaan. Niks is zeker, je kan alleen het beste wat je in hebt gebruiken om het te doen. Je moet elkaar daarin zoveel mogelijk respecteren, maar ook elkaars behoefte goed begrijpen. In deze stad is er door samenwerken al zo veel tot stand gebracht, dat je dat vertrouwen moet hebben. Je moet het willen, en die wil is er. En die wil is ook uitgesproken om het samen te doen, met respect voor elkaar. Je kan ook niet zeggen tegen de gemeente: "Wilt u alles betalen?" Je kan niet zeggen tegen de bank: "Wilt u alles lenen?" Je kan niet tegen de club zeggen: "Zorg maar dat het er komt, maar we helpen je niet." Dat kan allemaal niet. We zitten hier met zijn allen in. Aan de andere kant moet je ook voorkomen dat je dingen doet die niet waargemaakt kunnen worden en tot ongelukken leiden. Het is een tijd waarin je realistisch moet zijn.'

Is het plan van Red de Kuip, een renovatie van De Kuip, wat u persoonlijk betreft een optie?

'De vraag van Stadion Feijenoord aan de bank is geweest om alleen te kijken naar het nieuwe stadion. Ik ken dat project verder niet. Ik probeer niet politiek te doen, maar dat is gewoon niet zo. De vraag is om een nieuw stadion te financieren, dat is wat we doen. Dat is een inhoudelijke vraag waar hele duidelijke antwoorden op gegeven zijn.'
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 15 februari 2013 - 02:23   quote  deeplink  
b3ee29fab78169f4e60a022638e03cf5.png

nieuwe_kuip_1.png

Daniël van den Hoek van Nieuwslog.nl heeft onlangs een interview afgenomen met Robin van Holst. Hij is één van de initiatiefnemers van Red De Kuip. We bouwen eigenlijk om De Kuip heen. In andere varianten zie je vaak dat de tribunes vervangen worden, terwijl die tribunes De Kuip juist maken.

Red De Kuip

De afgelopen tijd ging het rondom De Kuip veel over het stadion zelf. De club wil een nieuw stadion, maar toch zijn er veel supporters die graag zien dat De Kuip blijft. Er zijn vele redenen om De Kuip te redden, en de leden van ons team hebben dan ook ieder een eigen insteek: Omdat het een monument en belangrijk gebouw is in de Rotterdamse geschiedenis, omdat het een van de weinige echte voetbalstadions in Nederland is, dat wil zeggen dat de kerntaak van het stadion voetbal is en daar ook zo op is ingericht, overhangende ringen zorgen ervoor dat iedereen dicht op het veld zit en die unieke sfeer krijgt.

Bij multifunctionele stadions zie je vaak hele lange tribunes, zodat er onder de tribunes ruimtes ingericht kunnen worden voor andere activiteiten. Omdat wij het beste voor de club willen, wij streven dan ook naar een omzet van 25 tot 35 miljoen voor de BVO en 80 tot 90 miljoen per jaar in totaal. Bij het nieuwe stadion wordt de kloof tussen club en de stadiondirectie nog groter namelijk, omdat wij bang zijn dat de financiële risicos bij de club en de gemeente worden gelegd, terwijl de stadion directie een vastgoedexperiment uitvoert.

nieuwslogfoto1-620x274.png

Het is niet precies bekend hoeveel mensen er achter het plan van Red De Kuip staan. Wij hebben een petitie gehouden waarbij we 18.000 handtekeningen hebben verzameld en een enquête die binnen een week door 5.000 man werd ingevuld. Persoonlijk denk ik dat er meer mensen achter ons staan dan die 18.000, bij internetpetities heb je altijd dat mensen het te veel moeite vinden, of bij het zien van een bepaald aantal denkt dat het geen zin meer heeft. Wel weet ik dat ons plan breed gedragen wordt. We hebben gesproken met FSV, De Feijenoorder, de aandeelhouders, politici, ex-politici en potentiële sponsors.

De verstandhouding tussen Red De Kuip en Feyenoord anders dan veel mensen zouden verwachten. Het is eigenlijk helemaal niet zo slecht als men misschien denkt. Via de media en de politiek lijken we heel erg elkaars vijanden, maar ondertussen hebben we Van Merwijk al van advies voorzien voor bijvoorbeeld het ophangen van speakers in het stadion. Een ander grappig voorbeeld is dat ik afgelopen donderdag de presentatie van Van Merwijk gered heb: Zijn powerpoint deed het niet op de computer van de gemeente, en dat probleem heb ik voor hem opgelost.

In de media is het een ander verhaal, maar we vergeten niet dat als we deze slag winnen, we toch moeten samenwerken. Ook hebben we bewust er voor gekozen toendertijd toen we als amateurs weggezet werden niet terug te gaan gooien met modder: De directie -ongeacht wie er zit- wordt altijd nauwlettend in de gaten gehouden door het legioen, en dan gaan willen wij niet een knuppel in het hoenderhok gooien. Wij strijden vanuit onze eigen positieve insteek.

nieuwslogfoto3-620x350.jpg

Aan De Kuip zal weinig verandert worden met het plan wat de groep voor ogen heeft. Ten opzichte van andere varianten behouden wij ook echt De Kuip: We bouwen eigenlijk om De Kuip heen. In andere varianten zie je vaak dat de tribunes vervangen worden, terwijl die tribunes De Kuip juist maken.

De opknapbeurt aan De Kuip zal een kleine 120 miljoen gaan kosten. We hebben een bouwbedrijf gevonden die dit wil uitvoeren voor 117 miljoen. Daar komt nog wel bij dat de omgeving ook een opknapbeurt verdiend, maar daar hebben we geen uitgewerkt plan voor gemaakt en dat achten wij ook niet als onze taak. We wilden in eerste instantie eigenlijk alleen maar aantonen dat De Kuip nog lang niet op is, nu heb ik het idee dat het een soort ontwerp wedstrijd is geworden.

Hoe lang De Kuip mee zou kunnen met het plan wat de mannen hebben gemaakt is lastig te stellen. Het materiaal kan je tot in de eeuwigheid onderhouden (net als de Eiffeltoren), maar je weet nooit wat er over 50 jaar voor eisen worden gesteld aan een stadion. Wie weet moeten we tegen die tijd wel rekening gaan houden met vliegende schotels die op de middenstip landen?

nieuwslogfoto2-620x283.png

Mocht Feyenoord akkoord gaan met het plan van Red De Kuip dan zal Robin van Holst zichzelf er niet meer mee gaan bemoeien. En ik denk een groot deel van de rest van het team ook niet. Ik ben nu een half jaar bezig met deze actie en ik houd nauwelijks tijd over voor het runnen van mijn eigen bedrijf en ook houd ik nauwelijks meer avonduren voor mezelf over. Ik heb er vertrouwen in dat Feyenoord dit goed kan uitvoeren, misschien dat onze architect Joris Molenaar wel nog ondersteuning kan bieden. Wel wil ik helpen met het opzetten van een ideeënbus, zodat Feyenoorders kunnen meedenken.

De verbouwing zou ongeveer drie jaar moeten duren. Waarbij we tijdens de wedstrijden de verbouwing stil leggen zodat er gewoon in een uitverkochte Kuip gespeeld kan worden.
Bron:Nieuwsblog.nl
RedDevil1990
 RedDevil1990 - vrijdag 15 februari 2013 - 04:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2013 - 14:20 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Wat een domme veroordeling. Waarom zou ik twee accounts hebben terwijl ik hetzelfde zeg.

Dat jullie me nu een neus gaan noemen is al kenmerkend genoeg voor jullie triestheid.
+1
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 15 februari 2013 - 10:27   quote  deeplink  
Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn? Als we een grote club willen blijven, zullen we toch mee moeten in de tijd, oftewel een nieuw stadion, maar de mensen willen het vertrouwde van De Kuip niet kwijt. Dit vertrouwde zit 'm inderdaad in de tribunes... Nou, 1 + 1 = 2: een nieuw stadion met tribunes die gelijkwaardig zijn aan die van de Kuip... Everybody happy... Het sentiment, waardoor velen niet willen verkassen, is logisch/begrijpelijk, maar als je als gezin in een klein huis woont, die te klein is voor een gezinsuitbreiding, terwijl je dit wel wilt, zul je ook naar een groter huis moeten. Anders kom je er niet..., dus als we groot willen blijven ten opzichte van anderen zullen we naar een groter onderkomen moeten... Dan zeg ik dus een nieuwe met hetzelfde tribune-idee als in de huidige Kuip, mits haalbaar.
Wim2
 Wim2 - zaterdag 16 februari 2013 - 13:43   quote  deeplink  
Yes, ik belde daarnet even met m'n goede vriend Eric Gudde en die zei dat de nieuwe Kuip begin deze zomer gaat komen! Degene die zo gehecht zijn aan de Kuip mogen een stukje kopen om bij hen in de vitrine te zetten
BRAYY
 BRAYY - zaterdag 16 februari 2013 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 februari 2013 - 13:43 schreef Wim2 het volgende:
Yes, ik belde daarnet even met m'n goede vriend Eric Gudde en die zei dat de nieuwe Kuip begin deze zomer gaat komen! Degene die zo gehecht zijn aan de Kuip mogen een stukje kopen om bij hen in de vitrine te zetten
ik belde net met mn goede vriend Domenico Cefalu hij wil het gaan financieren

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 februari 2013 door BRAYY --
freduc
 freduc - zaterdag 16 februari 2013 - 17:32   quote  deeplink  
ik hoop echt op dat nieuwe stadium , willen we omhoog als club en willen we weer een rol van betekenis gaan spelen in nederland en europa moet er echt een nieuw stadium komen '
en het idee is leuk van redde de kuip maar als die gerenoveerd wordt is er ook niks meer over van de oude kuip dus waar hebben we het dan nog over
nee laat die nieuwe kuip maar komen
freduc
 freduc - zaterdag 16 februari 2013 - 17:33   quote  deeplink  
daarbij voor het aanzien natuurlijk een geweldig iets voor onze club en de stad rotterdam
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 maart 2013 - 12:20   quote  deeplink  
Blokland over eventueel nieuw stadion: 'Dat komt wel goed'

600x400-80995.jpg

Pim Blokland startte in 2010 de stichting 'Vrienden van Feyenoord' en zamelde in korte tijd dertig miljoen euro in om de Rotterdamse club financieel weer op de rit te zetten. Inmiddels schrijft de club weer zwarte cijfers en wordt er ook op het veld goed gepresteerd. Blokland is tevreden met het herstel van Feyenoord.

"Ik dacht dat we in 2015 wel weer eens mee zouden doen in de top van de Eredivisie. Moet je kijken waar we nu staan! Ik zie alleen maar lachende gezichten in het stadion. De club leeft weer als vanouds. Ik hoorde net dat de thuiswedstrijden tegen FC Utrecht en Vitesse al zijn uitverkocht. Ik word gek gebeld voor kaartjes, heb er duizend vrienden bij, haha", opent Blokland tegenover Spits.

Naast de euforie speelt er toch nog een dossier waar menig Feyenoord-fan hoofdpijn van krijgt, namelijk de nieuw te bouwen Kuip. "Want ik kom hier ook al zestig jaar. Maar als we vooruit willen, moeten we in een nieuw stadion gaan spelen. Anders krijgen we nooit de begroting van een Europese subtopper. Op een gegeven moment kunnen de supporters meedenken en praten over hoe het stadion eruit moet gaan zien en hoe we de sfeer van De Kuip kunnen meeverhuizen. Dat komt wel goed", besluit de investeerder.
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 10:03   quote  deeplink  
D66 wil onafhankelijk onderzoek naar alle Kuip-varianten

600x400-nieuws.jpg

De politiek in Rotterdam wil een onafhankelijk onderzoek naar alle Kuip-varianten. Op initiatief van coalitiepartij D66 wordt aangedrongen op een onpartijdige toets van de plannen, inclusief nieuwbouw op Varkenoord en het voorstel van Red de Kuip. Er is steun van SP, Leefbaar, PvdA en CDA.

Het onderzoek moet veel verder gaan dan de 'second opinion' waartoe wethouder Laan (VVD, sport) de opdracht heeft gegeven, zegt D66-raadslid Brenda Dirkse. 'Alle scenario's moeten onafhankelijk worden getoetst', zegt ze. 'We hopen dat dit raadsbreed wordt gesteund.'

De inzet is om alle initiatieven - mét de voorstellen om de huidige Kuip te renoveren - tegen het licht te houden. 'Niet alleen de financiële kant van de zaak, maar ook de techniek en het commerciële aspect. Komen er inderdaad weer concerten naar Rotterdam als er een nieuw stadion komt? Hoe pakken ze dat aan in het buitenland?'

De directie van het stadion wil ruim 350 miljoen euro investeren in de komst van een 63.000 stoelen tellende voetbaltempel op Varkenoord. Behalve dat drie grote banken een bijdrage leveren, is de steun van de stad onontbeerlijk. Daarbij moet de gemeente Rotterdam garant staan voor een lening aan de Kuip
Bron:AD
kuipje
 kuipje - woensdag 06 maart 2013 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 10:03 schreef RenatoBos het volgende:
D66 wil onafhankelijk onderzoek naar alle Kuip-varianten

[ afbeelding ]

De politiek in Rotterdam wil een onafhankelijk onderzoek naar alle Kuip-varianten. Op initiatief van coalitiepartij D66 wordt aangedrongen op een onpartijdige toets van de plannen, inclusief nieuwbouw op Varkenoord en het voorstel van Red de Kuip. Er is steun van SP, Leefbaar, PvdA en CDA.

Het onderzoek moet veel verder gaan dan de 'second opinion' waartoe wethouder Laan (VVD, sport) de opdracht heeft gegeven, zegt D66-raadslid Brenda Dirkse. 'Alle scenario's moeten onafhankelijk worden getoetst', zegt ze. 'We hopen dat dit raadsbreed wordt gesteund.'

De inzet is om alle initiatieven - mét de voorstellen om de huidige Kuip te renoveren - tegen het licht te houden. 'Niet alleen de financiële kant van de zaak, maar ook de techniek en het commerciële aspect. Komen er inderdaad weer concerten naar Rotterdam als er een nieuw stadion komt? Hoe pakken ze dat aan in het buitenland?'

De directie van het stadion wil ruim 350 miljoen euro investeren in de komst van een 63.000 stoelen tellende voetbaltempel op Varkenoord. Behalve dat drie grote banken een bijdrage leveren, is de steun van de stad onontbeerlijk. Daarbij moet de gemeente Rotterdam garant staan voor een lening aan de Kuip
Bron:AD
Pffff.. Ik word een beetje moe van deze discussie.. laat of die nieuwe kuip komen of niet.. Niet iedere paar maanden weer een nieuw onderzoek, of een nieuwe actie of wat dan ook. Hier schiet niemand iets mee op en dit kost ook alleen maar geld.. Erg irritant..

Politiek... bah
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 23:14   quote  deeplink  
'Plannen nieuw Feyenoord-stadion deze maand indienen'

Jan van Merwijk in gesprek met VI-Radio over de plannen van het nieuwe stadion.



Bron:VIradio.nl
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 07 maart 2013 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 23:14 schreef RenatoBos het volgende:
'Plannen nieuw Feyenoord-stadion deze maand indienen'

Jan van Merwijk in gesprek met VI-Radio over de plannen van het nieuwe stadion.


[ filmpje ]
Bron:VIradio.nl
Daar is de Rotterdamse politiek over verbijstert..
Er zijn geen plannen maar van Merwijk dat ze voor de zomer knopen
moeten gaan hakken...Zelfs me zoon van 10 zou dan zeggen
voel eens even aan je voorhoofd van Merwijk !!!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 10:25   quote  deeplink  
Netjes opgevoed..!!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 19:02   quote  deeplink  
ReddeKuip blij met het brede draagvlak binnen de politiek

600x400-BEiRX8VCQAADUci.jpg%20large.jpg

ReddeKuip is blij met het brede draagvlak binnen de Rotterdamse politiek voor een écht onafhankelijk onderzoek naar de stadionplannen.Het is belangrijk dat er nu een objectief vergelijk van ons plan De Kuip 3.0 komt met de nieuwbouw en andere varianten. Hieruit zal blijken wat het beste is voor Feyenoord en de gemeente Rotterdam.

In afgelopen maanden heeft ReddeKuip zich erg verbaasd over de afwijzende houding van de Feyenoordfamilie op De Kuip 3.0. Zeker de laatste weken ontstond daarom sterke twijfel over de objectiviteit van de beoordeling van ons plan. De door de gemeente voorgestelde second-opinion voorzag hier niet in en de beoordeling van de stadiondirectie was sterk gekleurd, gebaseerd op verkeerde aannames en bevatte feitelijke onjuistheden. ReddeKuip heeft daarom op 15 februari jl. een verzoek ingediend bij de gemeenteraad voor een volledig onafhankelijk onderzoek en hiervoor een concreet voorstel gedaan. ReddeKuip is dan ook verheugd dat de politieke partijen van Rotterdam gezamenlijk tot dezelfde conclusie zijn gekomen.

In de afgelopen weken is maar weer gebleken wat een enorme kracht en naamsbekendheid het huidige stadion voor Feyenoord en Rotterdam heeft. Voor ReddeKuip is dit de basis om te werken aan een glorieuze toekomst voor Feyenoord. De Kuip 3.0 is straks het modernste en grootste voetbalstadion van Nederland met behoud van de eigen unieke kwaliteit en identiteit. Daarnaast wordt het een belangrijke ontmoetingsplaats in Rotterdam-Zuid. De toekomst van onze club, het stadion en de stad is waar het ReddeKuip om te doen is.

In een eerder stadium heeft ReddeKuip al aangetoond met de Kuip 3.0 te voldoen aan het gewenste programma voor het behoud van de 5-sterren status van de UEFA. In de gemeenteraad van 7 februari hebben wij het plan concreet toegelicht en onderbouwd beargumenteerd waarom ons plan optimaal is voor de club en de stad. ReddeKuip werkt open en transparant. In deze lijn zien wij de objectieve planbeoordeling dan ook met enthousiasme en het volste vertrouwen tegemoet. Wij hebben de overtuiging dat uit de onafhankelijke beoordeling zal blijken dat De Kuip 3.0 inderdaad het beste is voor Feyenoord en Rotterdam.
Bron:FR12
Wim2
 Wim2 - donderdag 07 maart 2013 - 20:00   quote  deeplink  
Nieuwe kuip gaat er gewoon komen.

De oude kuip zal binnen een paar seconden met de grond gelijk worden gemaakt door middel van krachtige explosieven

Vergeet het verleden! Op naar de toekomst!
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 07 maart 2013 - 20:12   quote  deeplink  
Er is maar 1 Kuip, waar met wat meer respect over gesproken kan/mag worden, ondanks je mening omtrent nieuwbouw.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0193140