BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Wim2
 Wim2 - donderdag 07 maart 2013 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:12 schreef Bosifyable het volgende:
Er is maar 1 Kuip, waar met wat meer respect over gesproken kan/mag worden, ondanks je mening omtrent nieuwbouw.
Ik ga een eigen organisatie beginnen dat voor nieuwbouw is.

En ik noem het: redFeyenoord
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:12 schreef Bosifyable het volgende:
Er is maar 1 Kuip, waar met wat meer respect over gesproken kan/mag worden, ondanks je mening omtrent nieuwbouw.
Zou Wim echt een snavel zijn..?
Vincent1970
 Vincent1970 - donderdag 07 maart 2013 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:16 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Zou Wim echt een snavel zijn..?
En een snavel en nog nooit in De Kuip geweest, dubbel triest dus...
Wim2
 Wim2 - donderdag 07 maart 2013 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:16 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Zou Wim echt een snavel zijn..?
Nee natuurlijk niet.

ReddeKuip zijn snavels. Zij willen namelijk dat de sportieve vooruitgang en financiële vooruitgang van Feyenoord vertragen en belemmeren.

Echte Feyenoord supporters zijn voor het nieuwe stadion wetende dat hun club dan stappen kan maken.

DOE allemaal jullie ogen toch eens een keer open.
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 07 maart 2013 - 20:18   quote  deeplink  
Joh Wim, als jij vóór een nieuw stadion bent, best. Zul je je redenen voor hebben, al dan niet gegrond, maar De Kuip afzeiken lijkt me het andere uiterste. 'Ken je geschiedenis' zeg je laatst tegen mij, dan weet je toch in dit geval ook wat De Kuip ons wél gebracht heeft?

En wat betreft je stichting, ach, die zal wss net als de andere initiatieven een paar honderd likes krijgen, of wat dan ook, maar succes ermee!
Wim2
 Wim2 - donderdag 07 maart 2013 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:17 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

En een snavel en nog nooit in De Kuip geweest, dubbel triest dus...
Oordelen over dingen die je totaal niet weet, drie dubbel triest dus...
Wim2
 Wim2 - donderdag 07 maart 2013 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:18 schreef Bosifyable het volgende:
Joh Wim, als jij vóór een nieuw stadion bent, best. Zul je je redenen voor hebben, al dan niet gegrond, maar De Kuip afzeiken lijkt me het andere uiterste. 'Ken je geschiedenis' zeg je laatst tegen mij, dan weet je toch in dit geval ook wat De Kuip ons wél gebracht heeft?

En wat betreft je stichting, ach, die zal wss net als de andere initiatieven een paar honderd likes krijgen, of wat dan ook, maar succes ermee!
Laat ik het anders vragen..

Wat zijn jouw reden tegen nieuw bouw?
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 07 maart 2013 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:18 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.

ReddeKuip zijn snavels. Zij willen namelijk dat de sportieve vooruitgang en financiële vooruitgang van Feyenoord vertragen en belemmeren.

Echte Feyenoord supporters zijn voor het nieuwe stadion wetende dat hun club dan stappen kan maken.

DOE allemaal jullie ogen toch eens een keer open.
Ver(oor)deling binnen de supporters omtrent verbouwen of nieuwbouw is dan ook weer niet nodig. Tot nu is RedDeKuip de enige organisatie die een volledig plan heeft ingediend.
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 07 maart 2013 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:19 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Laat ik het anders vragen..

Wat zijn jouw reden tegen nieuw bouw?
Belangrijkste, kostenplaatje. Gemeente Rotterdam staat blijkbaar op het punt om onder scherp toezicht te komen van de staat, waar dus op elke cent gelet wordt. Maar dan wel miljoenen uitgeven voor een stadion? Tot nu bedraagt het verschil tussen nieuwbouw en renovatie een slordige 150-200 miljoen. Wat is dan maatschappelijk gezien eerder te verantwoorden?

Maar de andere kant van het verhaal, als ze met de renovatie een zelfde begroting kunnen realiseren als ze met nieuwbouw kunnen (aangezien de faciliteiten, etc. hetzelfde zijn), wat is dan jouw afkeer jegens de renovatie?
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:18 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.

ReddeKuip zijn snavels. Zij willen namelijk dat de sportieve vooruitgang en financiële vooruitgang van Feyenoord vertragen en belemmeren.

Echte Feyenoord supporters zijn voor het nieuwe stadion wetende dat hun club dan stappen kan maken.

DOE allemaal jullie ogen toch eens een keer open.
Jij hebt een rare kijk op bepaalde zaken Wim..
Wim2
 Wim2 - donderdag 07 maart 2013 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:23 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Belangrijkste, kostenplaatje. Gemeente Rotterdam staat blijkbaar op het punt om onder scherp toezicht te komen van de staat, waar dus op elke cent gelet wordt. Maar dan wel miljoenen uitgeven voor een stadion? Tot nu bedraagt het verschil tussen nieuwbouw en renovatie een slordige 150-200 miljoen. Wat is dan maatschappelijk gezien eerder te verantwoorden?

Maar de andere kant van het verhaal, als ze met de renovatie een zelfde begroting kunnen realiseren als ze met nieuwbouw kunnen (aangezien de faciliteiten, etc. hetzelfde zijn), wat is dan jouw afkeer jegens de renovatie?
Wanneer de opbrengst hetzelfde zou kunnen worden en de begroting even hoog zou kunnen worden als met nieuwbouw dan zou ik het niet erg vinden.

Maar echter is dit niet het geval. Ook moet het nieuwe stadion op een andere positie om de infrastructuur te verbeteren.
tomson
 tomson - donderdag 07 maart 2013 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:30 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Wanneer de opbrengst hetzelfde zou kunnen worden en de begroting even hoog zou kunnen worden als met nieuwbouw dan zou ik het niet erg vinden.

Maar echter is dit niet het geval. Ook moet het nieuwe stadion op een andere positie om de infrastructuur te verbeteren.
Je zit gewoon wat propaganda van het nieuwe stadion na te wauwelen. Ook jij weet geen moer af van de werkelijke plannen omtrent het nieuwe stadion.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 07 maart 2013 - 20:39   quote  deeplink  
Beu.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 07 maart 2013 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:23 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Belangrijkste, kostenplaatje. Gemeente Rotterdam staat blijkbaar op het punt om onder scherp toezicht te komen van de staat, waar dus op elke cent gelet wordt. Maar dan wel miljoenen uitgeven voor een stadion? Tot nu bedraagt het verschil tussen nieuwbouw en renovatie een slordige 150-200 miljoen. Wat is dan maatschappelijk gezien eerder te verantwoorden?

Maar de andere kant van het verhaal, als ze met de renovatie een zelfde begroting kunnen realiseren als ze met nieuwbouw kunnen (aangezien de faciliteiten, etc. hetzelfde zijn), wat is dan jouw afkeer jegens de renovatie?
Ze kunnen met een renovatie NOOIT dezelfde begroting en faciliteiten bieden als bij een nieuw stadion ... En wat betreft de kosten: Nieuwbouw gaat veel langer mee dan een renovatie en is op de lange duur dus een goedkopere investering! En REDDEKUIP heeft geen plan ingediend met alle wensen van de directie van de kuip en Feyenoord. Het is alleen maar een plan met het vergroten van de toeschouwers aantallen en het opkrikken van een beetje comfort maar verder niks ...... En dan is het verschil in bedrag toch vrij simpel te verklaren.
Dus dan is het appels met peren vergelijken
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 07 maart 2013 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:18 schreef Bosifyable het volgende:
Joh Wim, als jij vóór een nieuw stadion bent, best. Zul je je redenen voor hebben, al dan niet gegrond, maar De Kuip afzeiken lijkt me het andere uiterste. 'Ken je geschiedenis' zeg je laatst tegen mij, dan weet je toch in dit geval ook wat De Kuip ons wél gebracht heeft?

En wat betreft je stichting, ach, die zal wss net als de andere initiatieven een paar honderd likes krijgen, of wat dan ook, maar succes ermee!
Jij doet toch hetzelfde: Het afzeiken van nieuwbouw plannen? En gelukkig beslissen de supporters niet , want dan zou het sportief en financieel nog steeds een janboel zijn geweest. Dus laat het gewoon aan de heren over: Duidelijk is in mijn ogen dat de directie van het stadion en Feyenoord voor een nieuw stadion gaan en dat daar in de raad volgens mij ook wel een voorkeur voor is. Alleen heb ik het vermoeden dat men in de gemeenteraad er alles aan doen om het zo te laten lijken dat men alle opties hebben bekeken. Maar ik denk echt dat het allang in kannen en kruiken is dat er een nieuw stadion komt ....
We zullen zien hoe het gaat aflopen!
Wim2
 Wim2 - donderdag 07 maart 2013 - 20:53   quote  deeplink  
Zoals Lijdensweg al aangeeft.

Een nieuw stadion is op de lange termijn alleen maar goedkoper en veel effectiever. Reddekuip voornamelijke doel is op het behouden van de sfeer. Echter vergeten zij dat Feyenoord supporters die sfeer maakt en niet het stadion.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 07 maart 2013 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:53 schreef Wim2 het volgende:
Zoals Lijdensweg al aangeeft.

Een nieuw stadion is op de lange termijn alleen maar goedkoper en veel effectiever. Reddekuip voornamelijke doel is op het behouden van de sfeer. Echter vergeten zij dat Feyenoord supporters die sfeer maakt en niet het stadion.
Ik blijf wel van mening dat men de supporters dan erbij moeten betrekken betreft de sfeer!
Maar dat komt volgens Pim Blokland wel goed zei ie ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 maart 2013 door lijdensweg --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 21:00 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik blijf wel van mening dat men de supporters dan erbij moeten betrekken betreft de sfeer!
Maar dat komt volgens Pim Blokland wel goed zei ie ...
Als ze jouw er maar niet in betrekken dan he..
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 07 maart 2013 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 21:48 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Als ze jouw er maar niet in betrekken dan he..
Wat je wil joh, als je mij daar zo belangrijk voor vind!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 21:58   quote  deeplink  
O mijn god..
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 07 maart 2013 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:49 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Jij doet toch hetzelfde: Het afzeiken van nieuwbouw plannen? En gelukkig beslissen de supporters niet , want dan zou het sportief en financieel nog steeds een janboel zijn geweest. Dus laat het gewoon aan de heren over: Duidelijk is in mijn ogen dat de directie van het stadion en Feyenoord voor een nieuw stadion gaan en dat daar in de raad volgens mij ook wel een voorkeur voor is. Alleen heb ik het vermoeden dat men in de gemeenteraad er alles aan doen om het zo te laten lijken dat men alle opties hebben bekeken. Maar ik denk echt dat het allang in kannen en kruiken is dat er een nieuw stadion komt ....
We zullen zien hoe het gaat aflopen!
Ik sprak over De Kuip in het algemeen, het stadion an sich verdient meer respect dan dat mensen De Kuip afzeiken. Wat ik heb begrepen kom je zelf al een tijd in het stadion, en weet jij ook wat De Kuip ons gebracht heeft. Verdient het niet om na 75 jaar trouwe dienst nu afgediend te worden als zijnde een stuk schroot of iets dergelijks. In ieder geval;

Ik spreek tot nu de voorkeur uit voor renovatie, omdat die plannen er beter uit zien. Daarover gesproken, lees de laatste ontwikkelingen rondom RedDeKuip nog even na, die hebben in februari hun uitgebreide plannen, inclusief kosten, uitbreidingen en daarin alle eisen van de UEFA meegenomen, bij de gemeente ingediend. Dus daar is tot nu een beter beeld om te vormen dan een nieuw te bouwen stadion. Vandaar mijn (huidige) voorkeur.

Ik schrijf niet bij voorbaat een nieuw stadion af, want als dit inderdaad beter is voor Feyenoord, of het is voordeliger, wat dan ook, gewoon doen dan. Alleen dat men zonder een duidelijke vergelijking van kosten en baten per se een nieuw stadion willen, is toch niet te begrijpen? Ik lees alleen maar dat we zonder nieuw stadion een eeuwige middenmotor blijven.. Is dit seizoen, of het vorige seizoen dan een toevallige uitschieter? Nee toch? Het lijkt mij dat een gezond bedrijf, in dit geval een BVO, zich staande houdt, en succes boekt, door een fatsoenlijk beleid. Dat is nu het geval, en zie waar we staan.

Maar goed, daar zullen discussies over blijven. Simpel gezegd, tot nu heeft RedDeKuip als enige transparante plannen, en van het nieuwe stadion is eigenlijk nog niets bekend. Wanneer zij met hun plannen komen, kan men pas echt gaan vergelijken en een keuze maken. Nogmaals, ik ben niet per se tegen een nieuw stadion, het zou alleen fijn zijn wanneer er meer duidelijk wordt rondom hun aanpak.
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 07 maart 2013 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:30 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Wanneer de opbrengst hetzelfde zou kunnen worden en de begroting even hoog zou kunnen worden als met nieuwbouw dan zou ik het niet erg vinden.

Maar echter is dit niet het geval. Ook moet het nieuwe stadion op een andere positie om de infrastructuur te verbeteren.
Lijkt me dat dat wel mee zal vallen, of beter gezegd, dat het tegen zal vallen. Het stadion 200 meter verhuizen verbetert toch niet meteen de infrastructuur? Supporters komen uit het hele land, waarvan een groot deel ook nog de snelweg opzoekt. Om richting de A13 te gaan, sta je vast op de John F. Kennedylaan, en als je de A15 op wil, sta je vast halverwege de Spinozaweg. Gaan ze Rotterdam Zuid compleet verbouwen voor een nieuw stadion?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 maart 2013 - 18:21   quote  deeplink  
fc963e4b32ad531b0894251013f9689d.png

derksen.jpg

Johan Derksen heeft in de voetbaltalkshow FC Rijnmond nogmaals aangegeven dat hij vindt dat er een nieuwe Kuip moet komen.

'Ik vind het onrealistisch romantisch geneuzel van de mensen die de Kuip willen behouden,' aldus de hoofdredacteur van Voetbal International.

'Wanneer je de Kuip niet totaal vernieuwd krijg je nooit meer een groot toernooi, nooit meer een Europa Cup-finale en zijn er geen mogelijkheden om de plaatsen voor sponsors uit te bouwen. Ze moeten een ander stadion hebben als ze geld willen verdienen. Dan kun je die romantiek van de oude Kuip, wat ik ook een prachtig stadion vind, niet heilig verklaren. Van romantiek kan je niet vreten.'

Derksen kijkt dit seizoen met verbazing naar de prestaties van Feyenoord op het veld. Ook hij vindt de Rotterdammers een kampioenskandidaat. "Je kunt er niet meer omheen, dat had ik nooit durven dromen. Het gaat zo voorspoedig met Feyenoord, ze doen gewoon mee. Ik verwacht niet dat ze kampioen worden, maar het is ook niet meer uit te sluiten. Het feit dat ze meedoen is een wereldprestatie. Saneren en presteren vloekt met elkaar, maar Feyenoord heeft daar een groot succes van gemaakt.'
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 09 maart 2013 - 17:11   quote  deeplink  
Financiering nieuw stadion nog 'geenszins' rond

600x400-ev-1143853.jpg

Een akkoord over de bouw van een nieuw stadion voor Feyenoord lijkt nog ver weg. Volgens Rabobank-topman Coert Beerman is er nog 'geenszins' sprake van een deal over de financiering van een voetbaltempel op Varkenoord. 'We hebben sinds januari veel meters gemaakt, maar we zijn er nog niet', aldus de bankbaas.

De plannenmakers hebben als doel gesteld om half april met een voorstel te komen dat rijp is voor behandeling in de gemeenteraad. Juist deze week eiste een meerderheid van die raad een onafhankelijke toets van alle Kuip-varianten, inclusief nieuwbouw en het voorstel van ReddeKuip.
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 maart 2013 - 12:16   quote  deeplink  
Wethouder Laan stemt in met 'ruime toets' Kuip-plannen

600x400-195631.jpg

De Rotterdamse wethouder Laan (VVD, sport) komt tegemoet aan de wens van de gemeenteraad om alle Kuip-plannen diepgaand en onafhankelijk te onderzoeken. In een brief stelt ze ook te zullen toetsen of de Europese Commissie akkoord gaat met eventuele steun van de stad aan de bouw van een nieuw stadion. 'Ook het extreme geval van een faillissement zal worden onderzocht', schrijft ze.

Alle raadsfracties, minus VVD, eisten deze week onder aanvoering van D66 om vier Kuip-varianten - twee renovatie-opsites, nieuwbouw en ReddeKuip - onpartijdig tegen het licht te houden. De toets wordt gedaan door Movares (technniek en bouwkosten) en Interest & Currency Consultants (ICC) voor de financiën.

Onlangs nog liet Kuip-baas Jan van Merwijk weten geen enkele behoefte te hebben aan deze extra inspanningen. 'Nut en noodzaak zijn er niet', luidde zijn oordeel.
Bron:AD
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 16 maart 2013 - 12:56   quote  deeplink  
Intussen is geen enkel onderzoek meer onafhankelijk of onpartijdig. Belangen zijn overal.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 maart 2013 - 18:31   quote  deeplink  
398970_460428954029640_1925827719_n.png
Wim2
 Wim2 - zaterdag 16 maart 2013 - 19:08   quote  deeplink  
Rot toch op met dat Verkracht de Kuip organisatie.

Red Feyenoord liever. Het nieuwe stadion moet er komen!!!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 maart 2013 - 23:10   quote  deeplink  
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 15:36   quote  deeplink  
Tefal p(L)an ingediend

De plannen voor een nieuw stadion zijn vrijdag 15 maart j.l. door de Feyenoord-familie bij VVD wethouder Laan ingediend. Maar nog steeds zonder een sluitende financiering

Buiten de benodigde garantiestelling van de gemeente Rotterdam, hebben de drie grote regiobanken van Rotterdam (ABN-AMRO, ING en RABOBANK) nog geen enkel akkoord gekregen vanuit de hoofdkantoren.

En was het niet stadion directeur Jan van Merwijk dat aangaf dat er nog geen enkel stadionontwerp was gemaakt omdat de Feyenoord-supporters worden betrokken bij het ontwerp? Maar waar is de financiering van het stadion dan op gebaseerd? Praten we over gebakken lucht? Of wordt er toch een Tefal p(l)an ingediend?

Stad mag zich buigen over plannen nieuw stadion

De plannen voor een nieuw stadion op sportpark Varkenoord in Rotterdam-Zuid zijn rond. De Feyenoord-familie stadion plus club heeft de zogenoemde business-case voor een voetbaltempel bij wethouder Antoinette Laan (VVD, sport) afgeleverd, zo heeft haar woordvoerster bekendgemaakt.

Er wordt al maanden gewacht op het plan dat de komst van een stadion met 63.000 stoeltjes en een schuifdak mogelijk moet maken. Nu de kogel door de kerk is, kunnen het Rotterdamse stadsbestuur en de gemeenteraad zich buigen over het voorstel, waarmee behalve wedstrijden van Feyenoord, weer interlands, stadionconcerten en andere grote evenementen naar Rotterdam moeten worden gelokt.

Volgens de woordvoerster van Laan ligt het initiatief nog steeds bij de Feyenoord-familie. Alleen waar het gaat om een gemeentelijke bijdrage in de vorm van een garantie bij een lening, wordt een oordeel van de stad gevraagd. Een debat over deze kwestie wordt echter pas na Pasen verwacht, zo zegt ze.

Ook Kuipbaas Van Merwijk bevestigt dat de plannen nu bij de stad liggen. ,,Wat ons betreft een stevig, samenhangend, afgewogen en onderbouwd verhaal, legt hij uit. Naast de 350 miljoen euro kostende nieuwbouw-variant zijn eerder al twee opties om de bestaande Kuip te renoveren bij de wethouder afgegeven. Deze drie plannen zullen mét het initiatief ReddeKuip renoveren en een derde ring op de Kuip aan een zeer uitgebreide, onafhankelijke toets worden onderworpen. Dit gebeurt op verzoek van de Rotterdamse gemeenteraad, mét instemming van wethouder Laan.

Er is inmiddels op hoofdlijnen een akkoord bereikt met financiers die het leeuwendeel van het geld op tafel zullen leggen. De handtekeningen onder de contracten worden na ruggespraak met de diverse hoofdkantoren op korte termijn verwacht. De gemeente Rotterdam zal worden gevraagd voor een deel van de financiering garant te staan. VolkerWessels bouwt het stadion, dat in 2018 de deuren zal openen.

Rabobank-topman Coert Beerman woordvoerder van drie grote filialen in Rotterdam bevestigde gisteren dat er nog geen financieel akkoord is. ,,Er ligt een aanvraag voor steun, maar er zijn zeker nog geen handtekeningen gezet.

bron: Algemeen Dagblad

HNS21.jpg
HNS1.jpg
HNS3.jpg
HNS4.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 maart 2013 - 12:21   quote  deeplink  
9404b915ba253558c76f758474ded8fb.png

kuip2.jpg

Onder het stadionplan dat de Feyenoordfamilie volgende week presenteert, zal nog niet de handtekening staan van de banken.

,,Wij staan achterin het rijtje,'' zegt een woordvoerder van ABN AMRO, die samen met Rabo en ING onderhandelt met Kuipbaas Jan van Merwijk over de financiering van een nieuwe voetbaltempel op Varkenoord.

De afspraak is dat Feyenoord eerst zélf het grootste deel van de in totaal 350 miljoen euro 'regelt', waarna de banken pas in beeld komen. Het gevraagde bedrag zou minder zijn dan 100 miljoen euro.,,Als er een solide financiële basis is opgebouwd, dan zijn wij welwillend om de rest bij te passen.''

Al eerder beklemtoonde Rabobank-topman Coert Beerman dat de plannen voor een nieuw stadion financieel niet rond zijn. ,,Het is ingewikkeld, er doen veel partijen mee. En mocht er onverhoopt één schakel uitvallen, dan valt het gehele plan in duigen.''
Voordat de banken meedoen, moet de gemeente Rotterdam garant staan voor een lening.
Bron:AD
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 28 maart 2013 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 maart 2013 - 23:10 schreef RenatoBos het volgende:
[ filmpje ]
Wat 'K.U.T.' film !! Ik hoop echt dat men in de raad het beste met Feyenoord voor hebben en de enige en juiste beslissing nemen: Een nieuw stadion ... Op nostalgie kan men niet voort borduren !! Hoeveel WE ook van de kuip houden ...
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 28 maart 2013 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2013 - 15:36 schreef RenatoBos het volgende:
Tefal p(L)an ingediend

De plannen voor een nieuw stadion zijn vrijdag 15 maart j.l. door de Feyenoord-familie bij VVD wethouder Laan ingediend. Maar nog steeds zonder een sluitende financiering

Buiten de benodigde garantiestelling van de gemeente Rotterdam, hebben de drie grote regiobanken van Rotterdam (ABN-AMRO, ING en RABOBANK) nog geen enkel akkoord gekregen vanuit de hoofdkantoren.

En was het niet stadion directeur Jan van Merwijk dat aangaf dat er nog geen enkel stadionontwerp was gemaakt omdat de Feyenoord-supporters worden betrokken bij het ontwerp? Maar waar is de financiering van het stadion dan op gebaseerd? Praten we over gebakken lucht? Of wordt er toch een Tefal p(l)an ingediend?

Stad mag zich buigen over plannen nieuw stadion

De plannen voor een nieuw stadion op sportpark Varkenoord in Rotterdam-Zuid zijn rond. De Feyenoord-familie stadion plus club heeft de zogenoemde business-case voor een voetbaltempel bij wethouder Antoinette Laan (VVD, sport) afgeleverd, zo heeft haar woordvoerster bekendgemaakt.

Er wordt al maanden gewacht op het plan dat de komst van een stadion met 63.000 stoeltjes en een schuifdak mogelijk moet maken. Nu de kogel door de kerk is, kunnen het Rotterdamse stadsbestuur en de gemeenteraad zich buigen over het voorstel, waarmee behalve wedstrijden van Feyenoord, weer interlands, stadionconcerten en andere grote evenementen naar Rotterdam moeten worden gelokt.

Volgens de woordvoerster van Laan ligt het initiatief nog steeds bij de Feyenoord-familie. Alleen waar het gaat om een gemeentelijke bijdrage in de vorm van een garantie bij een lening, wordt een oordeel van de stad gevraagd. Een debat over deze kwestie wordt echter pas na Pasen verwacht, zo zegt ze.

Ook Kuipbaas Van Merwijk bevestigt dat de plannen nu bij de stad liggen. ,,Wat ons betreft een stevig, samenhangend, afgewogen en onderbouwd verhaal, legt hij uit. Naast de 350 miljoen euro kostende nieuwbouw-variant zijn eerder al twee opties om de bestaande Kuip te renoveren bij de wethouder afgegeven. Deze drie plannen zullen mét het initiatief ReddeKuip renoveren en een derde ring op de Kuip aan een zeer uitgebreide, onafhankelijke toets worden onderworpen. Dit gebeurt op verzoek van de Rotterdamse gemeenteraad, mét instemming van wethouder Laan.

Er is inmiddels op hoofdlijnen een akkoord bereikt met financiers die het leeuwendeel van het geld op tafel zullen leggen. De handtekeningen onder de contracten worden na ruggespraak met de diverse hoofdkantoren op korte termijn verwacht. De gemeente Rotterdam zal worden gevraagd voor een deel van de financiering garant te staan. VolkerWessels bouwt het stadion, dat in 2018 de deuren zal openen.

Rabobank-topman Coert Beerman woordvoerder van drie grote filialen in Rotterdam bevestigde gisteren dat er nog geen financieel akkoord is. ,,Er ligt een aanvraag voor steun, maar er zijn zeker nog geen handtekeningen gezet.

bron: Algemeen Dagblad

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beter een TEFAL plan dan een reddekuip plan ..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 29 maart 2013 - 13:45   quote  deeplink  
Zorgen over de financiering van het nieuwe stadion

600x400-vi-1028097.jpg

De Rotterdamse politiek maakt zich zorgen over de financiering van het nieuwe stadion van Feyenoord. Deze week bleek dat de Rotterdamse banken pas in het project stappen, als onder meer de stad garant staat voor een lening.,,Ik begrijp dat het grootste deel van het risico niet bij de banken komt te liggen. Maar bij wie dan wel? Niet bij de gemeente, hoop ik. Dit is een buitengewoon slechte zaak,'' stelt Ronald Schneider van Leefbaar Rotterdam.

Ook PvdA'er Tom Harreman vindt dat op deze manier grote druk wordt gelegd op de gemeente. ,,Ik begrijp dat bouwer VolkerWessels zelf een fors deel op tafel legt, en geld uit de markt haalt. Maar als wij niet meedoen, dan gebeurt er niets,'' zegt hij D66-raadslid Brenda Dirkse zegt eveneens dat het 'niet de bedoeling is dat de gemeente alle risico gaat dragen'. ,,We willen eerst een totaalplaatje zien. Wie betaalt wat, en wat wordt er van ons gevraagd? En wie zorgt er voor de aanleg van de benodigde wegen en het openbaar vervoer?''
Bovendien wordt de discussie in Eindhoven over 'ongeoorloofde staatssteun' aan PSV met interesse gevolgd.
Bron:FSV
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 april 2013 - 15:15   quote  deeplink  
Supporters komen met parodie op het nieuwe stadion



Feyenoord-supporters die niet echt onder de indruk zijn van de plannen over een nieuw te bouwen stadion hebben vandaag op 1 april een website gelanceerd. Hetnieuwestadion.com probeert op sarcastische wijze de grote kritiek op de plannen van stadiondirecteur Jan van Merwijk samen te vatten. Van Merwijk presenteert woensdag zijn plannen voor de Rotterdamse gemeenteraad.

'Wij beseffen dat de gemiddelde supporter niet voor Feyenoord komt, maar voor de ervaring om later op Facebook te kunnen zeggen dat je er was. Daarom vinden wij het belangrijk dat u droog en comfortabel zit, de afstand van het veld is niet zo relevant in deze. Geen overhangende ringen, want zo'n trillende tweede ring is doodeng', zo luidt de sarcastische boodschap op de gloednieuwe website.
Bron:FR12

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 april 2013 door RenatoBos --
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 april 2013 - 15:17   quote  deeplink  
zo sneu.
piet de paler
 piet de paler - maandag 01 april 2013 - 15:27   quote  deeplink  
Oude kuip doormidden zagen tussenstuk ertussen,stoeltjes vervangen,extern een dak er op ala het stadion in munchen.
Europese steun vragen voor het beschermen van een architectonisch bouwwerk . En huppa weg al die koolhaasjes en dure bureauxs die toch geld als water willen verdienen
Zucht het is zo simpel,en eenzaam als visionair;in deze wereld
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 01 april 2013 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2013 - 15:15 schreef RenatoBos het volgende:
Supporters komen met parodie op het nieuwe stadion

[ filmpje ]

Feyenoord-supporters die niet echt onder de indruk zijn van de plannen over een nieuw te bouwen stadion hebben vandaag op 1 april een website gelanceerd. Hetnieuwestadion.com probeert op sarcastische wijze de grote kritiek op de plannen van stadiondirecteur Jan van Merwijk samen te vatten. Van Merwijk presenteert woensdag zijn plannen voor de Rotterdamse gemeenteraad.

'Wij beseffen dat de gemiddelde supporter niet voor Feyenoord komt, maar voor de ervaring om later op Facebook te kunnen zeggen dat je er was. Daarom vinden wij het belangrijk dat u droog en comfortabel zit, de afstand van het veld is niet zo relevant in deze. Geen overhangende ringen, want zo'n trillende tweede ring is doodeng', zo luidt de sarcastische boodschap op de gloednieuwe website.
Bron:FR12
Daar komen die LULHANNESSEN van de varkenoordgroep weer opdraven! Bravo ... Zielige zieltjes.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 01 april 2013 - 17:05   quote  deeplink  
Sarcasme komt als er geen argumenten meer bestaan.
piet de paler
 piet de paler - maandag 01 april 2013 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2013 - 17:05 schreef FR-Henk het volgende:
Sarcasme komt als er geen argumenten meer bestaan.
Dit forum heeft daar gelukkig geen last van hihihih
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 01 april 2013 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2013 - 17:12 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Dit forum heeft daar gelukkig geen last van hihihih
jij heb er kijk op !
piet de paler
 piet de paler - maandag 01 april 2013 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2013 - 20:11 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

jij heb er kijk op !
Ach het is een gave
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 april 2013 - 16:11   quote  deeplink  
982604ac7eb6dccb775ff7cf8fc6c36f.png

kuip2.jpg

Feyenoord presenteert woensdag in de raadscommissie Sport de nieuwbouwplannen voor De Kuip. Rotterdam moet garant staan voor de bouw van het voetbalstation. Kosten: tussen de 300 en 400 miljoen.

De mogelijke komst van een nieuw voetbalstadion in Rotterdam zorgt voor de nodige discussie die deels wordt bevochten op het snijvlak van rationele argumenten van de club en sentimenten van supporters.

In EenVandaag een reportage over de urgentie van een nieuw stadion in de havenstad en waarom supporters het liefst hun oude, vertrouwde Kuip willen behouden. Maar moet het sentiment wel winnen het van de plannen voor nieuwbouw die in de ogen van de club noodzakelijk is? En wat is toch dat bijzondere gevoel dat Feyenoorders ervaren in hun Kuip?

EenVandaag peilde ook de mening van inwoners en supporters in Rotterdam. Duizenden reageerden op de vragen over het al dan niet behouden van de Kuip en of zij vinden dat de gemeente Rotterdam garant moet staan voor de miljoenenplannen van de club.
Bron:FRFanatic
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 april 2013 - 16:11   quote  deeplink  
d83e2c0a51a6472b39b2bffcf29e61a3.png

kuip1.jpg

Sportclub Feyenoord en Stadion Feijenoord presenteren woensdag een nieuw plan voor een nieuwe voetbaltempel die tegelijkertijd een reddingsboei voor Rotterdam-Zuid moet zijn. Ook het tweede plan valt of staat met een oordeel van de Rotterdamse gemeenteraad.

Afgelopen maanden werden al verschillende ideeën gepresenteerd voor renovatie van De Kuip. Het voetbalstadion is zo geliefd dat er ook plannen werden gemaakt voor juist het behoud van De Kuip, waar je zo lekker dicht op het veld zit, weten vriend en vijand. De voetbalclub en het stadion voelen daar zelf niets voor, omdat die een nieuw complex willen inbedden in een economisch ontwikkelingsplan voor Rotterdam-Zuid.

Dat helpt niet alleen de club maar ook de mensen die er omheen wonen. Rotterdam-Zuid moet immers weer opstomen in de vaart der volkeren. Nu is het gebied economisch slecht ontwikkeld; is er relatief veel werkloosheid, slechte woningen en te veel criminaliteit. Bovendien helpt het om zo ook de gemeenteraad achter het plan te krijgen, zodat die ook wil meebetalen of financieel garant wil staan.

Meer winst

Een eerder plan voor een stadion direct aan de Maas bleek financieel niet haalbaar. Voor Stadion Feijenoord zelf is het zaak om weer meer winst uit de voetbaltempel te halen, zoals ook andere clubs dat doen. De 340 dagen dat er niet wordt gevoetbald, moeten worden gevuld met winstgevende activiteiten, zoals grote concerten. Al was het maar omdat andere stadions in Nederland ook veel meer zijn dan een stadion alleen.

Evenementen

Afgelopen jaren verdwenen er steeds meer evenementen uit De Kuip omdat die niet meer aan de eisen van de tijd voldoet. De grote concerten van weleer kiezen nu vaak voor de Amsterdom aRENa. Woensdag wordt duidelijk hoe het Rotterdamse stadion weer meer evenementen naar zich toe gaat trekken, maar bovenal hoe het nieuwe icoon het gebied verder in ontwikkeling kan brengen.
Bron: dichtbij.nl
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 april 2013 - 16:12   quote  deeplink  
Meeste Rijnmonders tegen nieuw stadion Feyenoord

600x400-BEiRX8VCQAADUci.jpg%20large.jpg

Weinig Rijnmonders staan achter de bouw van een nieuwe Kuip. De overgrote meerderheid van met name de Feyenoordsupporters wil renovatie van het huidige stadion. Van alle ondervraagden heeft 60 procent een voorkeur voor het opknappen van de Kuip, zo blijkt uit onderzoek van RTV Rijnmond en EenVandaag. Bij Feyenoordsupporters ligt dit precentage op 82 procent. Aan het onderzoek deden 2800 inwoners mee van verschillende gemeenten in de Rijnmond-regio.

De resultaten van de enquête zijn een tegenslag voor de stadiondirectie en Feyenoord. Beiden willen nieuwbouw met een dak op het stadion en ruimte voor 63.000 toeschouwers.
De actiegroep 'Red de Kuip' wil het huidige stadion renoveren.Volgens de actiegroep is renovatie goedkoper dan nieuwbouw en ook blijft met het behoud van de huidige Kuip de speciale sfeer in het stadion behouden.

Plannen

Woensdag maakt Feyenoord de precieze plannen voor de nieuwbouw bekend. Vooral over de financiën is nog veel onduidelijk. Bedoeling is dat investeerders en banken het grootste gedeelte van de kosten van ruim 300 miljoen euro ophoesten.
De gemeente wordt gevraagd zich garant te stellen voor een bepaald deel van de bouwsom. Hoe hoog dat bedrag is, is nog niet duidelijk.

Geen draagvlak

Uit het onderzoek van RTV Rijnmond en EenVandaag blijkt dat voor de gemeentelijke bijdrage weinig draagvlak is. Zestig procent noemt een garantstelling een slechte zaak, 22 procent een goede zaak.
Voor de zomer moet de gemeente een definitief besluit nemen, maar het is de vraag of dat haalbaar is. Er is een onafhankelijk onderzoeksbureau aan het werk gezet om de de verschillende varianten voor de nieuwe Kuip te beoordelen.
Bron:Rijnmond
van geil
 van geil - dinsdag 02 april 2013 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 20:23 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Belangrijkste, kostenplaatje. Gemeente Rotterdam staat blijkbaar op het punt om onder scherp toezicht te komen van de staat, waar dus op elke cent gelet wordt. Maar dan wel miljoenen uitgeven voor een stadion? Tot nu bedraagt het verschil tussen nieuwbouw en renovatie een slordige 150-200 miljoen. Wat is dan maatschappelijk gezien eerder te verantwoorden?

Maar de andere kant van het verhaal, als ze met de renovatie een zelfde begroting kunnen realiseren als ze met nieuwbouw kunnen (aangezien de faciliteiten, etc. hetzelfde zijn), wat is dan jouw afkeer jegens de renovatie?
de eerste constatering klopt niet.
enig idee hoeveel mensen hierdoor n uitkering mislopen.
enig idee hoeveel winstbelasting door dit project doorvloeit naar de staat.
heb ik t alleen nog maar over de bouw.
ook hierna zullen nog veel mensen aan de slag kunnen om de nieuwe Kuip te runnen.
al het geld gaat zich vanzelf terug verdienen.en zeker n tijd van crisis is juist geschikt voor dit soort projecten.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 02 april 2013 - 18:26   quote  deeplink  
Laat maar cijfers zien. Sowieso, hoeveel personeel zal er nodig zijn in het nieuwe stadion? Ook tot nu slechts een aanname?
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 02 april 2013 - 18:28   quote  deeplink  
Overigens is alles qua kosten nog gissen, gokken en schatten, dus is er ook nergens een vergelijking mogelijk.
Alexi
 Alexi - dinsdag 02 april 2013 - 19:15   quote  deeplink  
De Kuip renoveren,
nieuwe Kuip bouwen..............,
je word er langzamerhand een beetje moe van.
Wanneer word er nu eens echt een beslissing genomen?
Het moet allemaal niet te lang gaan duren want de kansen worden steeds schaarser en de concurrentie gaat alleen maar harder lachen om onze besluiteloosheid,het past ons eigenlijk ook niet als Rotterdammers zijnde,
recht door zee toch!?
Kom op dan met dat besluit,de kogel mag wat mij betreft vandaag al door de kerk!!
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 02 april 2013 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2013 - 16:12 schreef RenatoBos het volgende:
Meeste Rijnmonders tegen nieuw stadion Feyenoord

[ afbeelding ]

Weinig Rijnmonders staan achter de bouw van een nieuwe Kuip. De overgrote meerderheid van met name de Feyenoordsupporters wil renovatie van het huidige stadion. Van alle ondervraagden heeft 60 procent een voorkeur voor het opknappen van de Kuip, zo blijkt uit onderzoek van RTV Rijnmond en EenVandaag. Bij Feyenoordsupporters ligt dit precentage op 82 procent. Aan het onderzoek deden 2800 inwoners mee van verschillende gemeenten in de Rijnmond-regio.

De resultaten van de enquête zijn een tegenslag voor de stadiondirectie en Feyenoord. Beiden willen nieuwbouw met een dak op het stadion en ruimte voor 63.000 toeschouwers.
De actiegroep 'Red de Kuip' wil het huidige stadion renoveren.Volgens de actiegroep is renovatie goedkoper dan nieuwbouw en ook blijft met het behoud van de huidige Kuip de speciale sfeer in het stadion behouden.

Plannen

Woensdag maakt Feyenoord de precieze plannen voor de nieuwbouw bekend. Vooral over de financiën is nog veel onduidelijk. Bedoeling is dat investeerders en banken het grootste gedeelte van de kosten van ruim 300 miljoen euro ophoesten.
De gemeente wordt gevraagd zich garant te stellen voor een bepaald deel van de bouwsom. Hoe hoog dat bedrag is, is nog niet duidelijk.

Geen draagvlak

Uit het onderzoek van RTV Rijnmond en EenVandaag blijkt dat voor de gemeentelijke bijdrage weinig draagvlak is. Zestig procent noemt een garantstelling een slechte zaak, 22 procent een goede zaak.
Voor de zomer moet de gemeente een definitief besluit nemen, maar het is de vraag of dat haalbaar is. Er is een onafhankelijk onderzoeksbureau aan het werk gezet om de de verschillende varianten voor de nieuwe Kuip te beoordelen.
Bron:Rijnmond
Wow, een aantal van 2800 noemt men de meerderheid van de rijnmonders ! Zo kan elke onderzoeksbureau met een peiling komen. Het lijken wel de verkiezingen ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 april 2013 door lijdensweg --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5178
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0198621