BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
freduc
 freduc - dinsdag 02 april 2013 - 20:44   quote  deeplink  
de kuip is en blijft een top stadium , maar ik ben toch echt voor nieuwbouw , we moeten als feyenoord verder en doorgroeien en dat gaat mijn inziens het beste met nieuwbouw
kwa sfeer is de kuip top maar die ideeen kunnen toch meegenomen worden in het ontwerp van de nieuwe kuip
laten we juist trots zijn dat we een geweldig nieuw stadium krijgen die het mooist en grootst is van de Benelux of misschien wel van Europa
en ook financieel is het beter voor feyenoord op alle gebied meer inkomsten
ik respecteer ieders mening hierover maar laten we er goed over nadenken met kiezen we willen toch allemaal hetzelfde dat feyenoord de grootste club van nederland wordt
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 02 april 2013 - 20:51   quote  deeplink  
Ik hoor dat argument veel dat doorgroeien.Kan dat wel in de economische malaize ?
Gewoon nog even wachten,en over 2 jaar weer kijken wat er dan mogelijk is.
Ik ben een man van nostalgie,en ben er heilig van overtuigd dat er nog wat gedaan kan worden met de kuip.Ik hoor ook dat het niet gaat om de jan boerelul supporter.Maar om buziness units.Nou ben ik geen architect,maar dat moet toch wel mogelijk zijn (erboven op of een andere oplossing. Dan krijg je het argument ja concerten ???? ziggo dom,e ArenA, vitesse stadion,en natuurlijk Ahoy .
Ook is mij niet duidelijk dat een BVO Feyenoord in een tijd dat ze nog onder curatele staan dit wil gaan uitvoeren.
Een zeer goede rockband zong eens time is on are site.Dus gewoon wachten en elk jaar weer bezien wat er mogelijk is ........
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 02 april 2013 - 20:54   quote  deeplink  
Feyenoord staat niet meer onder curatele.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 02 april 2013 - 21:01   quote  deeplink  
En die zeer goede rockband was ook maar 4 jaar top.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 02 april 2013 - 21:01   quote  deeplink  
maar het bulkt ook niet van het geld toch ?
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 02 april 2013 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2013 - 21:01 schreef FR-Henk het volgende:
En die zeer goede rockband was ook maar 4 jaar top.
pardon
freduc
 freduc - dinsdag 02 april 2013 - 21:02   quote  deeplink  
piet ook respecteer jou mening maar mijn inzien is stilstaan achteruitgaan , 010 pisv , twente en Vitesse schroeven de begroting jaarlijks op terwijl wij alleen maar (ook noodgedwongen)achteuit hollen
we willen toch omhoog , daarbij laten we de plannen maar afwachten morgen
tomson
 tomson - dinsdag 02 april 2013 - 21:07   quote  deeplink  
Pisvee met geleend gemeentegeld waar het laatste woord niet over gezegd is en Vitesse op "mafiageld". Twente is al op de weg terug, blijft over 020... Niet blindstaren op de buren hoor... En achteruithollen lijkt me onzin, we zijn hard op weg om weer gezond te worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 april 2013 door tomson --
tomson
 tomson - dinsdag 02 april 2013 - 21:09   quote  deeplink  
Met mijn laatste post wil ik me trouwens niet uitspreken tegen een nieuw stadion, ik constateer bij mezelf dat ik steeds meer een "zwevende kiezer" aan het worden ben.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 02 april 2013 - 21:14   quote  deeplink  
Wat t beste is voor Feyenoord is t beste voor ons.
freduc
 freduc - dinsdag 02 april 2013 - 21:27   quote  deeplink  
inderdaad stylzz , laten we vertrouwen hebben in gudde en v geel komt het helemaal goed zeker met dat nieuwe stadium
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 02 april 2013 - 21:37   quote  deeplink  
De enige constructie die ik zou kunnen bedenken om de gemeente mee te krijgen is.
Erg pijnlijk maar Sparta,Excelsior,en feyenoord op tourbeurt laten spelen in een gezamenlijk stadion. En dan ook nog een cultureel centrum in het nieuwe stadion.
Maar tja sentimenten en centen bijten elkaar.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 02 april 2013 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2013 - 21:37 schreef piet de paler het volgende:
De enige constructie die ik zou kunnen bedenken om de gemeente mee te krijgen is.
Erg pijnlijk maar Sparta,Excelsior,en feyenoord op tourbeurt laten spelen in een gezamenlijk stadion. En dan ook nog een cultureel centrum in het nieuwe stadion.
Maar tja sentimenten en centen bijten elkaar.
Nee, uiteindelijk niet.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 02 april 2013 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2013 - 21:01 schreef FR-Henk het volgende:
En die zeer goede rockband was ook maar 4 jaar top.
De Stones hebben gaan het langste mee dan welke band dan ook joh hahwha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 02 april 2013 - 22:08   quote  deeplink  
Ps van Merwijk///amateur!!!
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 02 april 2013 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2013 - 22:07 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

De Stones hebben gaan het langste mee dan welke band dan ook joh hahwha
1000000000% mee eens
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 02 april 2013 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2013 - 22:07 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

De Stones hebben gaan het langste mee dan welke band dan ook joh hahwha
Hohoho!
Golden Earring he, sinds 1961.
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 03 april 2013 - 10:18   quote  deeplink  
Nu maar hopen dat de kogel gauw door de kerk gaat en dat er heel snel duidelijkheid komt. Dat is het beste voor iedereen ...
freduc
 freduc - woensdag 03 april 2013 - 10:57   quote  deeplink  
inderdaad moet er eens duidelijkheid komen , persoonlijk vind ik reddekuip onze club flink dwars zit , ze brengen een hoop twijfel binnen de gemeenteraad wat de boel maar vertraagd en vertraagd
natuurlijk heeft iedereen recht op zijn mening en idee maar feyenoord komt hier juist niet verder mee terwijl er juist snel knopen doorgehakt moeten worden , stilstand is achteruitgang
tomson
 tomson - woensdag 03 april 2013 - 11:14   quote  deeplink  
Eric Gudde en Jan van Merwijk hebben woensdagochtend de plannen over een nieuwe Kuip gepresenteerd aan de gemeenteraad van Rotterdam.

Het nieuwe stadion voor Feyenoord gaat 313 miljoen euro kosten. Ook moet het het meest duurzame stadion van Europa worden.

Feyenoord-directeur Eric Gudde benadrukte aan het begin van zijn presentatie dat er nog geen ontwerp is voor het nieuwe stadion. Dit zal pas gebeuren nadat er een besluit is genomen over de exacte locatie. Het stadion krijgt een schuifdak en er is plek voor 63.000 toeschouwers. Ook komen er 90 business-units en ruim 6000 business-seats.

Interlands

Om het stadion financiëel haalbaar te maken, wordt het stadion ook uitgebreid voor commerciële en maatschappelijke activiteiten. Per jaar worden er 28 wedstrijden ingepland, van Feyenoord, Oranje en een bekerfinale. Volgens stadiondirecteur Jan van Merwijk heeft de KNVB de belofte gedaan dat de helft van de interlands in de toekomst in het eventuele nieuwe stadion van Feyenoord wordt afgewerkt. Van Merwijk voelt zich gesteund door de KNVB, ook omdat zij het contract voor de bekerfinale steeds met vijf jaar wil verlengen.

Duurzaamheid

Gudde hamerde in zijn presentatie vooral op het begrip 'duurzaamheid'. Energie zal verkregen worden via zonnepanelen, toiletten worden doorgespoeld met regenwater en het publiek zal minder met de auto naar het nieuwe stadion moeten komen. Onder het stadion zal een parkeergarage komen voor 1500 auto, maar het streven is dat uiteindelijk 30 procent van de bezoekers met het openbaar vervoer of de fiets naar Feyenoord zal komen.

Eerder op de ochtend gaf wethouder Antoinette Laan aan de commissie Fysieke Infrastructuur en Buitenruimte de toezegging dat er een onafhankelijk onderzoek komt naar alle varianten van de stadionplannen. Feyenoord vraagt de gemeente om 165 miljoen euro opzij te leggen. Dat zou gaan om een lening van 110 miljoen euro en een garantstelling van 55 miljoen euro.

Gisteren bleek uit een enquête van RTV Rijnmond en EenVandaag dat een ruime meerderheid van de bewoners van onze regio voorstander is van renovatie van het huidige stadion.

(Bron: rijnmond.nl
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 03 april 2013 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 april 2013 - 10:57 schreef freduc het volgende:
inderdaad moet er eens duidelijkheid komen , persoonlijk vind ik reddekuip onze club flink dwars zit , ze brengen een hoop twijfel binnen de gemeenteraad wat de boel maar vertraagd en vertraagd
natuurlijk heeft iedereen recht op zijn mening en idee maar feyenoord komt hier juist niet verder mee terwijl er juist snel knopen doorgehakt moeten worden , stilstand is achteruitgang
Ja ik ben ook geen voorstander van reddekuip ...
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 03 april 2013 - 17:01   quote  deeplink  
De kuip hoeft trouwens geeneens gered te worden,
hij blijft gewoon staan waar die nu staat.

Gewoon een nieuw stadion erbij bouwen, klaar.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 17:06   quote  deeplink  
Eventueel nieuw stadion kansloos voor EK 2020

600x400-vi-1028097.jpg

Feyenoord presenteert vandaag in de Kuip de plannen voor een nieuw stadion. Algemeen directeur Eric Gudde en directeur Stadion Feijenoord Jan van Merwijk praten de media bij over de meest recente ontwikkelingen. Maar wie verwacht dat nieuwbouw in Rotterdam straks garant staat voor een wedstrijd tijdens het Europees kampioenschap voetbal van 2020, zit er hoogstwaarschijnlijk naast.

De UEFA wijst voor dat toernooi dertien stadions in Europa aan; landen kunnen zich deze maand definitief kandidaat stellen. De Europese voetbalbond maakte afgelopen maand echter al de eisen bekend en die beperken de kansen van Rotterdam tot een minimum.

Allereerst heeft de EUFA aangegeven dat de voorkeur grotendeels zal uitgaan naar de hoofdsteden van de landen. Bovendien moet er een internationale luchthaven in die stad liggen om de grote schare voetbalfans te behoeden voor ingewikkelde reisschema's.

Een tweede eis lijkt helemaal funest voor Feyenoord. De UEFA verlangt dat de stadions die kandidaat worden gesteld eind 2016 al gereed zijn. Feyenoord wil de Kuip vervangen, maar als er een nieuw stadion in Rotterdam verrijst, zal dat pas in 2018 klaar zijn.

Het leidt er zeer waarschijnlijk toe dat Nederland de Amsterdom aRENa naar voren schuift als kandidaat. Om in aanmerking te komen voor een halve eindstrijd of een finale eist de UEFA een capaciteit van 70.000 toeschouwers.
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 17:07   quote  deeplink  
Feyenoord-familie biedt plannen nieuw stadion aan op stadhuis

20130403_gud_mer_voo_vk_scaled_7.jpg

Feyenoords algemeen directeur Eric Gudde, stadiondirecteur Jan van Merwijk en Sportclub Feyenoord-voorzitter Wim Voots bieden woensdagochtend de definitieve plannen voor een nieuw te bouwen stadion aan op het stadhuis in Rotterdam. Namens de voltallige Feyenoord-familie leveren zij een boekwerk van ruim 250 paginas in, met het verzoek aan de gemeenteraad om in te stemmen met de bouw van een nieuw stadion op Varkenoord.

Gudde, Van Merwijk en Voots lichten op het stadhuis de plannen toe en zullen ingaan op vragen die er zijn namens de gemeente. Later vandaag worden de plannen van de Feyenoord-familie met betrekking tot het nieuwe stadion officieel gepresenteerd aan de pers.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 17:07   quote  deeplink  
Feyenoord wil stadionnaam voor 2,5 miljoen verkopen

600x400-tk-1476328.jpg

Feyenoord hoopt dat in 2018 een sponsornaam het nieuwe stadion zal sieren. Dit moet de Rotterdamse club jaarlijks ongeveer 2,5 miljoen euro opleveren. Eric Gudde, algemeen directeur bij Feyenoord, en Jan van Merwijk, stadiondirecteur van de Kuip, presenteerden vandaag de plannen over een nieuw te bouwen stadion op sportcomplex Varkenoord.
Bron:FR12
freduc
 freduc - woensdag 03 april 2013 - 17:20   quote  deeplink  
wat ik eigenlijk niet goed begrijp is hoe ze aan die 80% komen die voor renovatie zijn , ik proef toch zo hier en daar dat de meeste juist voor nieuwbouw is
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 17:29   quote  deeplink  
Politiek: 'Nieuwbouwplan Kuip moeilijk verhaal'

600x400-vi-1028097.jpg

De plannen voor een nieuw stadion van Feyenoord zijn kritisch ontvangen door de gemeente Rotterdam. In tijden van bezuinigingen is de vraag om 165 miljoen euro opzij te leggen om garant te staan voor de financiering slecht gevallen.

Dat werd woensdag duidelijk tijdens een vergadering van de sportcommissie van de gemeenteraad, waar de nieuwbouwplannen werden gepresenteerd. "Een moeilijk verhaal", stellen de meeste partijen in een reactie op de plannen van Sportclub Feyenoord en Stadion Feijenoord. "Welke financiële risico's vragen jullie van de gemeente?", vroeg commissielid Jan Schonk (D66) zich af.

Het nieuwe stadion gaat 313 miljoen euro kosten. De opvolger van De Kuip herbergt 63.000 toeschouwers, 90 business units en 6300 business seats.
Bron:FCUpdate
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 17:35   quote  deeplink  
Gemeente moet garant staan voor 165 miljoen euro

600x400-vi-1028097.jpg

Feyenoord heeft de plannen voor een nieuwe Kuip gepresenteerd aan de gemeenteraad. Het nieuwe stadion voor de voetbalclub moet 313 miljoen euro kosten. Volgens Feyenoord-directeur Gudde is er nog geen ontwerp voor het stadion. Eerst moet er volgens hem een besluit worden genomen over de exacte locatie. De voetbalclub wil dat de gemeente garant staat voor 165 miljoen euro. De gemeenteraad wil nog een onafhankelijk onderzoek afwachten voordat er een beslissing genomen wordt. Dat moet nog voor de zomer gebeuren.

Interlands

Om het stadion financiëel haalbaar te maken, worden er ook commerciële en maatschappelijke activiteiten georganiseerd. Per jaar worden er 28 wedstrijden ingepland: van Feyenoord, het Nederlands elftal en één bekerfinale. Volgens stadiondirecteur Jan van Merwijk heeft de KNVB de belofte gedaan dat de helft van de interlands in de toekomst in het eventuele nieuwe stadion van Feyenoord wordt afgewerkt. Van Merwijk voelt zich gesteund door de KNVB, ook omdat zij het contract voor de bekerfinale steeds met vijf jaar wil verlengen.
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 17:38   quote  deeplink  
'Nieuwe Kuip wordt voorzien van zee aan zonnecellen'

kuip2.jpg

Indien in Rotterdam een volledig nieuw stadion wordt gebouwd voor voetbalclub Feyenoord, dan zal deze mogelijk geheel in zijn eigen energie kunnen voorzien. Dat staat in een nieuw businessplan dat vandaag in het stadhuis van Rotterdam is gepresenteerd. Volgens dit plan is de nieuwe Kuip onder meer voorzien van 'een zee aan zonnecellen' die in het dak en de zijkant zijn verwerkt.

Daarnaast wordt regen opgevangen in grote tanks en gebruikt om toiletten door te spoelen en het veld te besproeien. Water uit de Maas wordt gebruikt om het stadion te koelen en voor de verwarming wordt 'restwarmte' van afvalverwerker AVR benut. Hiermee zou het stadion de meest duurzame voetbaltempel van Europa worden.

Het 63.000 zitplaatsen tellende stadion in dit plan is tevens voorzien van een schuifdak en een ondergrondse parkeergarage voor 1.500 auto's. De totale kosten komen op 313 miljoen euro.

Bovenstaande is inmiddels het derde plan voor een nieuw stadion in Rotterdam, naast een plan voor renovatie van de huidige Kuip. Een onafhankelijk bureau gaat alle plannen onderzoeken, zo werd vandaag bekend. Daarnaast wordt nog gekeken of de benodigde financiële steun à 165 miljoen euro van de gemeente wel de goedkeuring heeft van de Europese Commissie.
Bron:Feyenoordnet
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 17:44   quote  deeplink  
Mojo: 'Nieuwe Kuip geduchte concurrent aRENa'

Mojo_Concerts-.jpg?1288079782

Met de plannen voor een nieuw voetbalstadion en concerthal in Rotterdam krijgen grote muzikanten er in de toekomst mogelijk een extra podium bij in Nederland. Het stadion zou volgens concertorganisator Mojo een geduchte concurrent worden van de Amsterdom aRENa.

Artiesten als Robbie Williams en Madonna die tijdens hun laatste concerten voor meer dan 60.000 Nederlandse fans optraden, konden volgens de organisator alleen in de aRENa terecht. ,,Er zijn niet veel artiesten die zulke aantallen trekken, maar die hebben met de komst van de nieuwe Kuip zeker meer keus'', vertelt de zegsvrouw.

Of Mojo het toekomstige stadion bij muzikanten gaat aanbevelen, is volgens de organisator afhankelijk van zaken als de akoestiek en de bereikbaarheid voor bezoekers. ,,Uiteindelijk kijkt de artiest zelf ook nog naar de huurprijs en andere bijkomende kosten die bij een locatie horen. Maar als het stadion ons bevalt, staan wij er open voor.''
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 17:46   quote  deeplink  
Website Het Nieuwe Stadion online

slide7.jpg

Feyenoord heeft een speciale website geopend voor alle supporters die geïnteresseerd zijn in de ambitieuze plannen voor een nieuw te bouwen stadion op Varkenoord. Op www.hetnieuwestadion.nl zijn het volledige plan, een samenvatting van het plan en een lijst met veelgestelde vragen en antwoorden te zien. Ook kunnen supporters er hun ideeën en suggesties kwijt voor het nieuwe stadion en kan men middels videos een indruk krijgen van vergelijkbare projecten in Nederland.

De Feyenoord-familie bood woensdagochtend de plannen voor een nieuw te bouwen stadion aan op het stadhuis van Rotterdam. Woensdagmiddag werden deze plannen officieel gepresenteerd aan de pers.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 18:13   quote  deeplink  
Gudde over nieuw stadion: 'Risico's gemeente gering'



Sportclub Feyenoord en Stadion Feijenoord presenteerde woensdag hun plannen voor de nieuwe Kuip. Voor de zomer wordt duidelijk of de gemeente Rotterdam financieel garant wil staan voor de bouw van een nieuw voetbalstadion of renovatie van de huidige Kuip. Volgens Feyenoord-directeur Eric Gudde zijn de risico's voor de gemeente beperkt.

'Ik denk wel dat er wat overtuigingskracht nodig zal zijn, maar wat dat betreft ben ik vol vertrouwen', aldus Gudde. 'Als je nagaat dat de garantstelling van de gemeente pas ingeroepen wordt wanneer we op vijftien procent van de geplande inkomsten zitten, dat halen we bij wijze van spreken al met de rondleidingen en vijf thuiswedstrijden, dan acht ik het risico voor de gemeente vrij gering.'

Volgens stadiondirecteur Jan van Merwijk ondersteunt ook de KNVB nadrukkelijk de beweging van het nieuwe stadion. 'De bond heeft letterlijk aangegeven dat ze het contract voor de KNVB-bekerfinale met periodes van vijf jaar blijven verlengen. Daarnaast zullen tenminste de helft van alle thuisinterlands in het nieuwe stadion worden gespeeld.'
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 18:22   quote  deeplink  
Voor zomer duidelijkheid Feyenoord-stadion

media_xll_1590772.jpg

UPDATE Voor de zomer wordt duidelijk of de gemeente Rotterdam financieel garant wil staan voor de bouw van een nieuw voetbalstadion of renovatie van De Kuip. Een nieuw stadion gaat 313 miljoen euro kosten, zo bleek uit de plannen die woensdag werden gepresenteerd door Sportclub Feyenoord en Stadion Feijenoord.

Als de gemeenteraad zich achter de nieuwbouwplannen schaart, moet de stad 165 miljoen euro opzijleggen voor het geval Stadion Feijenoord toch in de problemen komt. Dat valt de sportcommissie van de gemeenteraad zwaar. Een dergelijk bedrag opzijleggen in een tijd waarin flink wordt bezuinigd, ligt moeilijk en is volgens de politici niet te verkopen aan de Rotterdammers. Van hen kiest een meerderheid voor renovatie van De Kuip.

De sportcommissie wil daarom een uitgebreid, onafhankelijk onderzoek naar onder meer de financiële onderbouwing van alle vier de plannen (drie renovatieplannen en een nieuwbouwplan). Ook wil de commissie weten wat de effecten voor de directe omgeving zijn en of de gemeente wel garant mag staan van de Europese Commissie.

Volgens de nieuwe plannen herbergt het nieuwe stadion 63.000 toeschouwers, 90 business units en 6300 business seats. In totaal staan jaarlijks 28 wedstrijden gepland in het complex, dat wordt voorzien van een schuifdak. Onder het stadion, dat het meest duurzame van Europa moet worden, komt ruimte voor 1500 parkeerplaatsen.

Feyenoord wil ook dat dat de sfeer en beleving, waar De Kuip bij vriend en vijand bekend om is, weer terugkomen. 'Het Feyenoordlegioen mag uitdrukkelijk meedenken over hoe dat moet gebeuren', vertelde stadiondirecteur Jan van Merwijk. Naast de wedstrijden wil Feyenoord veel commerciële en maatschappelijke activiteiten in het nieuwe complex ontplooien.

Daarnaast moet het nieuwe stadion ook honderden nieuwe banen opleveren in onder meer beveiliging en horeca. Met dat onderdeel wil Feyenoord helpen Rotterdam-Zuid uit de achterstandspositie te halen.

Een streven is ook om in het nieuwe stadion meer bezoekers naar binnen te halen die niet meer met de auto komen maar met het openbaar vervoer, lopend of op de fiets. Die verhouding is nu 70-30 en moet 30-70 worden. Als de nieuwbouwplannen op het huidige trainingsveld Varkenoord doorgaan, wordt het nieuwe stadion in 2018 opgeleverd. Wat er met de oude Kuip gaat gebeuren, is onduidelijk.
Bron:AD
tomson
 tomson - woensdag 03 april 2013 - 18:35   quote  deeplink  
Lukt het een beetje RB ? ;)
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 03 april 2013 - 20:21   quote  deeplink  
Samenvatting? :P
piet de paler
 piet de paler - woensdag 03 april 2013 - 20:34   quote  deeplink  
Hoewel ik. Er niet meer woon,verbaas ik me over de gemeente raad,ze geven el heel veel geld uit aan een gemeente kantoor.waar echt niemand op it te wachten. En er heel veel kantoren leeg staan.
Maar we'l moeilijk doen over een garantstelling.Wat zou dat gemeente kantoor kosten.
Voor de beeldvorming ik ben geen voorstander van een nieuw stadion.
Ik denk dat, het oude stadion we'l te renoveren is ,en oud ach kom we landen op mars kunnen we dan niet een stadion opknappen?
FRYNWA
 FRYNWA - woensdag 03 april 2013 - 20:42   quote  deeplink  
Het nieuwe stadion is noodzakelijk wil je mee gaan draaien met de top. Budget vergroten, de stoelen vullen is geen probleem met deze fans. En de sfeer brengt het legioen met zich mee. Zon grote betonblok in arnhem of bij de neuzen zal nooit zo'n sfeer krijgen met dat nep publiek. De 12e man steunt feyenoord en ook de nieuwe kuip word weer een hel voor de tegenpartij. Kom op feyenoord!!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 april 2013 - 18:35 schreef tomson het volgende:
Lukt het een beetje RB ? ;)
Ik zie alleen maar meeuwen ghehe..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 april 2013 - 20:21 schreef Bosifyable het volgende:
Samenvatting? :P
Ti's best een duur stadion (¿)..
Stylzz
 Stylzz - woensdag 03 april 2013 - 21:04   quote  deeplink  
T gejank gaat dus nog ff door.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 april 2013 - 21:04 schreef Stylzz het volgende:
T gejank gaat dus nog ff door.
Ti's nog geen zomer nee..
tomson
 tomson - woensdag 03 april 2013 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 april 2013 - 21:04 schreef Stylzz het volgende:
T gejank gaat dus nog ff door.
Had je wat anders verwacht ? Behalve het bedrag waar de gemeente garant voor moet staan en het feit dat het stadion een sponsornaam moet krijgen voor 2,5 miljoen heb ik niks nieuws gehoord trouwens. Stadion kom er wel gewoon hoor, daar zorgen ze wel voor.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 03 april 2013 - 21:48   quote  deeplink  
T gejank begint pas echt als besloten is.
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 03 april 2013 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 april 2013 - 21:09 schreef tomson het volgende:

[..]

Had je wat anders verwacht ? Behalve het bedrag waar de gemeente garant voor moet staan en het feit dat het stadion een sponsornaam moet krijgen voor 2,5 miljoen heb ik niks nieuws gehoord trouwens. Stadion kom er wel gewoon hoor, daar zorgen ze wel voor.
Er is wel iets meer duidelijkheid gekomen toch. Het plan is er bij gedaan met alle info!
Wel een goeie stap vooruit. Nu de garantstelling nog en gaan met de banaan.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 03 april 2013 - 21:52   quote  deeplink  
Ik begin al het gezeik er omheen een beetje beu te worden. Laten we enerzijds maar gewoon dat nieuwe stadion bouwen, dat is altijd al het eerste plan geweest, en 'geen' reden om daar vanaf te wijken. Maar dan heb je uiteraard die 82% die weleens zou kunnen gaan zeiken.
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 03 april 2013 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 april 2013 - 21:48 schreef Stylzz het volgende:
T gejank begint pas echt als besloten is.
Ja dat wordt voor de meeste een dag van rouw , ghe ghe
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 03 april 2013 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 april 2013 - 21:51 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Er is wel iets meer duidelijkheid gekomen toch. Het plan is er bij gedaan met alle info!
Wel een goeie stap vooruit. Nu de garantstelling nog en gaan met de banaan.
Als voorstander van een nieuw stadion, vind je het niet jammer dat er geen duidelijk ontwerp is bij de presentatie van een nieuw stadion? Dat had er toch wel vanaf gemogen na jaren planning en ontwikkeling?
Stylzz
 Stylzz - woensdag 03 april 2013 - 21:53   quote  deeplink  
Weet je, als ik in een arme regio ga vragen of de gemeente moet investeren in een nieuwe bibliotheek, welke respons denk je dat je dan gaat krijgen?

Zo veel is die 82% waard.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 03 april 2013 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 april 2013 - 21:53 schreef Stylzz het volgende:
Weet je, als ik in een arme regio ga vragen of de gemeente moet investeren in een nieuwe bibliotheek, welke respons denk je dat je dan gaat krijgen?

Zo veel is die 82% waard.
Maar je weet zelf ook wat de potentiële daadkracht is van die 82%. Niet dat je je daardoor moet laten afschrikken, en maar moet renoveren, want 'stel dat', maar het lijkt me iets om in het achterhoofd te houden.

En overigens kun je je stelling wel projecteren op die 60% van de Rijnmonders, lijkt me minder van toepassing op de 82% van de supporters. Die zijn landelijk verspreid.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 03 april 2013 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 april 2013 - 21:55 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Maar je weet zelf ook wat de potentiële daadkracht is van die 82%. Niet dat je je daardoor moet laten afschrikken, en maar moet renoveren, want 'stel dat', maar het lijkt me iets om in het achterhoofd te houden.

En overigens kun je je stelling wel projecteren op die 60% van de Rijnmonders, lijkt me minder van toepassing op de 82% van de supporters. Die zijn landelijk verspreid.
Dat hangt er van af welke supporters ze bereikt hebben.
De meeste die ik spreek zijn noch voor noch tegen en ook niet geinterviewd.
Ik heb wel een twitterblik vol boe-roepers. 1x raden uit welke regio.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0204777