BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Thijs
 Thijs - donderdag 04 april 2013 - 16:07   quote  deeplink  
van mij mag er een nieuw stadion komen!! ik heb daar nooit een geheim van gemaakt. maar laat aub de oude kuip gewoon staan!!
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 04 april 2013 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 april 2013 - 16:07 schreef Thijs het volgende:
van mij mag er een nieuw stadion komen!! ik heb daar nooit een geheim van gemaakt. maar laat aub de oude kuip gewoon staan!!
Ja daar ben ik het absoluut mee eens, ik was ook verrast dat er een sloop optie in de plannen van het nieuwe stadion stond.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 04 april 2013 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 april 2013 - 15:22 schreef Thijs het volgende:

[..]

maar dan hoor je ze ook zeggen dat als hij gerenoveerd word er juist meer investeerders moeten komen? Nu weet ik het dan ook ff niet meer
Ik heb het over de bestaande investeerders ...
Thijs
 Thijs - donderdag 04 april 2013 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 april 2013 - 16:15 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik heb het over de bestaande investeerders ...
oh ok
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 april 2013 - 17:23   quote  deeplink  
4f6fc0562ab0d0c2a21df75bb4a87382.png

nieuwe_kuip.png

Rotterdam krijgt de helft van de thuiswedstrijden van Oranje, als Feyenoord een nieuw stadion bouwt.

Die toezegging doet directeur betaald voetbal Bert van Oostveen in een brief aan Kuip-baas Jan van Merwijk.

Een woordvoerster van de KNVB benadrukt dat de voetbalbond de komst van een nieuwe thuishaven van Feyenoord toejuicht. ,,Dat hebben we nooit onder stoelen of banken gestoken.'' De eerste paal voor het stadion moet in 2016 de grond in gaan. De oplevering van het ruim 260 miljoen euro kostende bouwwerk is gepland in 2018.
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 april 2013 - 17:24   quote  deeplink  
4f9163228f69727c664b7a1d71748391.png

legioen2.jpg

Hij gaat al jaren naar de Kuip, maar sinds 2000 is Hans ten Cate ook aandeelhouder van het stadion van Feyenoord. De Rotterdammer was in 1994 als topman van ABN Amro betrokken bij de renovatie van het complex.

Op de jongste aandeelhoudersvergadering van de Kuip, eind vorig jaar, stelde de supporter, die ook bij de Rabobank werkte, kritische vragen over de toekomst van het huidige stadion.

,,Dat was men blijkbaar niet gewend. Ik kreeg later wel bijval uit de zaal,'' zegt Ten Cate. ,,We kregen van Feyenoord en de Kuip wel een mooi verhaal over het groen en over de fietspaden, maar geen woord over het stadion en de aandeelhouders.''

De Rotterdammer wil een betere uitleg. ,,Feyenoord moet transparanter zijn. Hoe zit het financieel allemaal in elkaar? Bovendien is er helemaal geen plan voor de Kuip.''

Hij vreest dat de aandeelhouders straks worden uitgekocht en in het slechtste geval worden afgescheept met een symbolisch bedrag van 150 gulden, terwijl een aandeel minimaal 6500 euro waard zou zijn. ,,Wij hebben nog veel vragen. Wat gebeurt er met ons en wat krijgen de leden van de sportclub? Zoals het nu gaat, is het niet goed. Feyenoord moet fatsoenlijk met de achterban omgaan en mag de Kuip ook niet zo maar leeg achterlaten.''

Ten Cate wil dat het alternatief van ReddeKuip alsnog goed wordt bekeken. Verder vraagt hij zich af of een nieuw stadion wel rendabel zal zijn. ,,De gemeente Rotterdam moet veel geld garanderen, is dat maatschappelijk verantwoord? Dit is volgens mij niet te exploiteren met koek en zopie. We hebben hier al het ss Rotterdam, wie weet straks ook nog het ss Feyenoord...''
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 april 2013 - 17:35   quote  deeplink  
Nieuw onderkomen een must voor investeerders

600x400-ll-1302820.jpg

De gemeente Rotterdam loopt het risico Feyenoord kort na de gezondmaking van de afgelopen jaren opnieuw in de problemen te brengen als het nee zegt tegen het gisteren gepresenteerde plan voor een fonkelnieuwe Kuip.Grote investeerders en vrienden van Feyenoord, die de afgelopen seizoenen bijna 30 miljoen in de club hebben gestoken, willen nauwelijks nog investeren als de club ver op het tweede plan blijft.

Feyenoord moet vooruit en permanent in de Nederlandse top en Europese subtop vertoeven. Dat kan alleen met een forse begroting en veel grotere inkomsten in het nieuwe stadion vanaf 2018, zegt een van de grootste investeerders, die niet op de voorgrond wil treden. We hebben geen geld in de club gestoken om nog jaren achter de top zes aan te hobbelen.

De directie van Feyenoord en van de huidige Kuip heeft begrip voor de ambities en wensen van sponsors en investeerders, voor wie in het stadion op dit moment slechts 45 vipboxen beschikbaar zijn. In het nieuwe stadion wil Feyenoord 90 skyboxen bouwen, goed voor een verdubbeling van de inkomsten uit het bedrijfsleven.
Bron:FR12
Stylzz
 Stylzz - donderdag 04 april 2013 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 april 2013 - 15:13 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Wat jij wil ... als ik het maar weet
ik weet genoeg
tomson
 tomson - donderdag 04 april 2013 - 17:43   quote  deeplink  
Waar blijft die voorlichting dan ? Het blijft allemaal zeer vaag, met geruchten dat een "grote investeerder'zijn poot terugtrekt als het nieuwe stadion er niet komt. De betonboer zeker? Volksmennerij van beide kampen en ik zie door de bomen het bos niet meer.Supporters die voor of tegen zijn die elkaar uitmaken voor rotte vis...En nu hoor je al iemand zeggen dat je de slag al verliest met het stadionplan zoals het er nu ligt omdat 63.000 plaatsen ook alweer te weinig is.

Neee, nu zouden het er 90.000 moeten worden? Man het wordt nu al een helse toer om deze financiering rond te krijgen. Het plan zoals het er nu ligt zou wel met afstand het grootste, modernste stadion van Nederland wezen. Met genoeg snufjes en faciliteiten om de bobo's + aanhang te pleasen en dan is het nu nog niet genoeg ? Wat een onzin zeg...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 april 2013 door tomson --
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 04 april 2013 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 april 2013 - 17:37 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ik weet genoeg
Proficiat dat je geslaagd bent ...
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 04 april 2013 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 april 2013 - 17:24 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hij gaat al jaren naar de Kuip, maar sinds 2000 is Hans ten Cate ook aandeelhouder van het stadion van Feyenoord. De Rotterdammer was in 1994 als topman van ABN Amro betrokken bij de renovatie van het complex.

Op de jongste aandeelhoudersvergadering van de Kuip, eind vorig jaar, stelde de supporter, die ook bij de Rabobank werkte, kritische vragen over de toekomst van het huidige stadion.

,,Dat was men blijkbaar niet gewend. Ik kreeg later wel bijval uit de zaal,'' zegt Ten Cate. ,,We kregen van Feyenoord en de Kuip wel een mooi verhaal over het groen en over de fietspaden, maar geen woord over het stadion en de aandeelhouders.''

De Rotterdammer wil een betere uitleg. ,,Feyenoord moet transparanter zijn. Hoe zit het financieel allemaal in elkaar? Bovendien is er helemaal geen plan voor de Kuip.''

Hij vreest dat de aandeelhouders straks worden uitgekocht en in het slechtste geval worden afgescheept met een symbolisch bedrag van 150 gulden, terwijl een aandeel minimaal 6500 euro waard zou zijn. ,,Wij hebben nog veel vragen. Wat gebeurt er met ons en wat krijgen de leden van de sportclub? Zoals het nu gaat, is het niet goed. Feyenoord moet fatsoenlijk met de achterban omgaan en mag de Kuip ook niet zo maar leeg achterlaten.''

Ten Cate wil dat het alternatief van ReddeKuip alsnog goed wordt bekeken. Verder vraagt hij zich af of een nieuw stadion wel rendabel zal zijn. ,,De gemeente Rotterdam moet veel geld garanderen, is dat maatschappelijk verantwoord? Dit is volgens mij niet te exploiteren met koek en zopie. We hebben hier al het ss Rotterdam, wie weet straks ook nog het ss Feyenoord...''
Bron:AD
Dat vind ik ook , de kuip mag absoluut niet leeg achterblijven !!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 april 2013 - 18:03   quote  deeplink  
Dat ben ik met jee eens L..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 april 2013 - 18:03   quote  deeplink  
Feyenoord verwijdert 'sloopparagraaf' de Kuip

600x400-sloop.jpg

Gisteren werd een 250-pagina tellend plan door Feyenoord gepubliceerd over Het Nieuwe Stadion. In het document werd ook kort ingegaan op de toekomst van de Kuip wanneer deze zou worden ingeruild voor een gloednieuw stadion op Varkenoord. Op pagina 61 van het stadionplan werd de optie sloop uitgewerkt, maar vandaag is die paragraaf plotseling verwijderd.

'Bij sloop van de Kuip ontstaat er een uniek ontwikkelingspotentieel voor de Stadion-driehoek. Door het optillen van het maaiveld vindt het gebied zijn aansluiting op de rivierdijk en de hoger gelegen Coen Moulijnweg. Onder dit dek kunnen 6000 parkeerplaatsen worden gecreeërd', kon men gisteravond nog lezen in het masterplan.

Diverse supporterswebsites van Feyenoord, waaronder LunaticNews.nl en FR12.nl, maakten melding van deze pijnlijke gedachte over een eventuele sloop van de Kuip. Vandaag was de betreffende optie opeens gewist uit het document.
Bron:FR12
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 04 april 2013 - 18:33   quote  deeplink  
Ondertussen alweer compleet.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 04 april 2013 - 19:54   quote  deeplink  
Er komt een onafhankelijk (...) onderzoek.
Laat dat maar maatgevend zijn. De voor- en tegens- snijden allen hout, of niet.

Persoonlijk hoop ik op een nieuw stadion. Maar vraag me af of dat politiek verkoopbaar is in deze slechte tijden.
Ik verwacht een aantal jaar uitstel.
freduc
 freduc - donderdag 04 april 2013 - 20:08   quote  deeplink  
henk het kost de politiek niks dus ook niet voor ons als belastingsbetalers , alleen of de gemeente garant wil staan , daarmee kun je mee naar de banken en investeerders
ik snap het probleem niet helemaal er ligt een heel plan dat onderbouwt is en geloof mij die gudde is echt niet gek om zich in de nesten te steken of risico's te nemen
freduc
 freduc - donderdag 04 april 2013 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 april 2013 - 20:08 schreef freduc het volgende:
henk het kost de politiek niks dus ook niet voor ons als belastingsbetalers , alleen of de gemeente garant wil staan , daarmee kun je naar de banken en investeerders
ik snap het probleem niet helemaal er ligt een heel plan dat onderbouwt is en geloof mij die gudde is echt niet gek om zich in de nesten te steken of risico's te nemen
VVout
 VVout - donderdag 04 april 2013 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 april 2013 - 17:43 schreef tomson het volgende:
Waar blijft die voorlichting dan ? Het blijft allemaal zeer vaag, met geruchten dat een "grote investeerder'zijn poot terugtrekt als het nieuwe stadion er niet komt. De betonboer zeker? Volksmennerij van beide kampen en ik zie door de bomen het bos niet meer.Supporters die voor of tegen zijn die elkaar uitmaken voor rotte vis...En nu hoor je al iemand zeggen dat je de slag al verliest met het stadionplan zoals het er nu ligt omdat 63.000 plaatsen ook alweer te weinig is.

Neee, nu zouden het er 90.000 moeten worden? Man het wordt nu al een helse toer om deze financiering rond te krijgen. Het plan zoals het er nu ligt zou wel met afstand het grootste, modernste stadion van Nederland wezen. Met genoeg snufjes en faciliteiten om de bobo's + aanhang te pleasen en dan is het nu nog niet genoeg ? Wat een onzin zeg...
Nee niet genoeg, de eis voor grote finales is 85000 en mocht je dan na 2020 ergens op willen hopen kan je daar beter nu aan gaan werken.

LEES GOED NA HET EK 2020 !!!

Ook andere evenementen zou je mischien makkelijker binnen halen omdat je dan werkelijk iets unieks neer zet.

Als je denkt dat het minimaal realistisch is geef ik je gelijk maar mijn gevoel loopt bij de huidige plannen nou niet bepaald over van enthousiasme en dat is geloof ik het grootste probleem van deze hele zaak.

Het is ook niet de bedoeling bestuur, club of wie dan ook af te zeiken NEE ECHT NIET ik wil gewoon dat er iets unieks ontstaat waar je ongelofelijk trots op kunt zijn zoals we dat in het verleden en nog steeds op De Kuip zijn.
van geil
 van geil - donderdag 04 april 2013 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 april 2013 - 20:08 schreef freduc het volgende:
henk het kost de politiek niks dus ook niet voor ons als belastingsbetalers , alleen of de gemeente garant wil staan , daarmee kun je mee naar de banken en investeerders
ik snap het probleem niet helemaal er ligt een heel plan dat onderbouwt is en geloof mij die gudde is echt niet gek om zich in de nesten te steken of risico's te nemen
het levert de politiek juist geld op.zeker in deze tijd.
zei ik overigens al eerder in dit topic.
van geil
 van geil - donderdag 04 april 2013 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 april 2013 - 20:08 schreef freduc het volgende:
henk het kost de politiek niks dus ook niet voor ons als belastingsbetalers , alleen of de gemeente garant wil staan , daarmee kun je mee naar de banken en investeerders
ik snap het probleem niet helemaal er ligt een heel plan dat onderbouwt is en geloof mij die gudde is echt niet gek om zich in de nesten te steken of risico's te nemen
het levert de politiek juist geld op.zeker in deze tijd.
zei ik overigens al eerder in dit topic.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 04 april 2013 - 20:52   quote  deeplink  
tja mooie plannen maar Rotterdam zuid blijft Rotterdam zuid, ik ben er geboren en heb al vele experimenten zien mislukken.Laat dit niet over aan de zgn gebieds ontwikkelaars.En wees nu eerlijk de stropdassen maffia maakt uit wat wij willen.
ik geloof ook nooit dat er naar een echte renovatie is gekeken.
En alles wat er ook begroot wordt,we gaan altijd over een budget heen.
Ik denk gewoon even 2 jaar wachten,we hebben de tijd toch ?
En gooi het niet op van nostalgie kun je niet vreten,kijk nu naar de Hefbrug staat daar maar te staan en er wordt geen geld aan verdiend,echter iemand ziet er brood in om een restaurant te beginnen,en hopla wordt er toch geld verdiend aan iets ouds.
Vabdaag kwam ik binnenrijden in Rotterdam en zag het stadion en ik dacht ik ben thuis (terwijl ik er niet echt meer woon)dus geen sentimenten maar kijken wat mogelijk is met weinig centen.Dus niet praten over bouwen,en blijf uit de project ontwikkelaars klauwen.Gewoon met opgerolde mouwen die oude kuip verbouwen.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 april 2013 - 22:24   quote  deeplink  
Feyenoord ziet rol voor 'Vrienden' bij nieuw stadion



Feyenoord ziet een rol voor de Vrienden van Feyenoord (VvF) bij de realisatie van een nieuw stadion. Algemeen directeur Eric Gudde laat aan RTV Rijnmond weten dat aan de VvF is gevraagd of die groep een rol voor zichzelf ziet. 'De verstandhouding met de Vrienden van Feyenoord is zo goed, dat je deze onderwerpen zonder moeilijk te kijken op tafel kunt leggen.'

Feyenoord heeft nog geen antwooord gehad van de VvF. 'We hebben de vraag of de VvF een rol voor zichzelf ziet tijdens de laatste vergadering op tafel gelegd. Daar kunnen ze nu in alle rust over nadenken. We hebben een open vraag gesteld. Ze kunnen het wel of niet doen, of op een andere manier.'

Aandelen terugkopen
De Rotterdammers hebben een aantal afspraken met VvF. Die groep investeerders heeft 49 procent van de aandelen in handen en levert met Pim Blokland en Graeme Rutjes twee leden in de raad van commissarissen. In ruil daarvoor bracht de groep vorig jaar 30 miljoen euro binnen. De afspraak is dat Feyenoord de aandelen in de toekomst kan terugkopen voor een vastgestelde prijs. Beide zaken hebben volgens Gudde niets met elkaar te maken. 'Dit staat volkomen los van de afspraken die we hebben.'

313 miljoen
Woensdag werd duidelijk dat een nieuw stadion 313 miljoen euro gaat kosten. Voor een deel wil Feyenoord dat financieren uit het eigen vermogen. Het gaat dan om 84 miljoen euro. Het grootste deel van dat bedrag, 56 miljoen, komt van founders en partners (leveranciers met langdurige contracten). Een ander deel moet komen uit de verkoop van units en stoelen.

Ook hoopt Feyenoord 1,5 miljoen euro op te halen via de fans. De club deed daarvoor ideeën op bij clubs als FC St. Pauli en Arsenal. Bij die clubs konden supporters onder meer door een steen met hun naam erop te kopen, bijdragen aan het nieuwe onderkomen. Gudde hoopt voor dit initiatief ook op ideeën van supporters.

Hoop op snel besluit
Gudde benadrukte nog eens het belang van een besluit voor de zomer. Anders zou het besluit, door nieuwe verkiezingen en een nieuwe situatie in het college en de gemeenteraad, wel eens anderhalf jaar vertraging op kunnen lopen. 'Ik moet er niet aan denken dat deze besluitvorming anderhalf jaar langer duurt. Dat werpt de club anderhalf jaar achteruit en ook een aantal ontwikkelingen op Rotterdam-Zuid.'

De directeur houdt geen rekening met een nee van de gemeenteraad. 'Misschien is het wel naïef, maar als je zo intensief in het proces zit, schuif je dat soort gevoelens weg.'
Bron:Rijnmond
van geil
 van geil - donderdag 04 april 2013 - 22:37   quote  deeplink  
gisteren beginnen.niet meer lullen,lullen kost geld.
bouwen genereerd geld.voor iedereen.
freduc
 freduc - vrijdag 05 april 2013 - 10:33   quote  deeplink  
laten we een ding duidelijk stellen , een nieuw stadium is meer geld en dat gaat niet lukken met de oude kuip
sportief groeien we nu aardig door , nu financieel nog daarom moeten we ALLEN achter gudde en v merwijk gaan staan heb vertrouwen in deze mensen we willen toch allemaal dat we weer een topclub worden ...
tomson
 tomson - vrijdag 05 april 2013 - 10:35   quote  deeplink  
De laatste renovatie uit 1994 was nog niet eens volledig afbetaald maar okee ;)
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 05 april 2013 - 10:40   quote  deeplink  
Details.
tomson
 tomson - vrijdag 05 april 2013 - 10:41   quote  deeplink  
Het zit m vaak in de details he ;)
Leonidas
 Leonidas - vrijdag 05 april 2013 - 10:46   quote  deeplink  
De kans dat Feyenoord zich structureel in de top drie kan handhaven is klein als de Rotterdamse club de inkomsten niet aanzienlijk kan vergroten met een nieuw stadion.

Dat zegt trainer Ronald Koeman, die er nu zijn handtekening voor zou zetten als Feyenoord net als vorig seizoen op de tweede plaats kan eindigen.

De 50-jarige oefenmeester en ex-international heeft de hoop op de landstitel nog niet opgegeven, maar Koeman weet ook dat de concurrentie in de slotfase moordend is.

"Verhuizing is noodzaak"

Koeman is trots op de passie van het Rotterdamse legioen, maar vindt een verhuizing naar een fonkelnieuw stadion op Varkenoord absolute noodzaak. "Deze club moet echt naar een groter en moderner stadion. Uit deze Kuip haalt de club, in vergelijking met andere topclubs, veel te weinig inkomsten. Hier zitten we aan het plafond. En elke dag dat ik hier loop, kom ik dingen tegen die eigenlijk niet meer kunnen bij zon grote club."

"Voetbaltechnisch hebben we met deze spelers stappen gemaakt, maar de organisatie moet die stappen ook maken. De supporters moeten beseffen dat het noodzakelijk is om te verhuizen, voegt Koeman toe.
kuipje
 kuipje - vrijdag 05 april 2013 - 10:46   quote  deeplink  
je word toch helemaal gestoord hiervan.. hoe lang lullen ze nu al over een nieuw stadion.. of doe het.. of doe het niet.. maar make up your mind
tomson
 tomson - vrijdag 05 april 2013 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 10:46 schreef kuipje het volgende:
je word toch helemaal gestoord hiervan.. hoe lang lullen ze nu al over een nieuw stadion.. of doe het.. of doe het niet.. maar make up your mind
Eens
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 05 april 2013 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 10:35 schreef tomson het volgende:
De laatste renovatie uit 1994 was nog niet eens volledig afbetaald maar okee ;)
Oh ja ? Bewijs het maar !
tomson
 tomson - vrijdag 05 april 2013 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 11:52 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Oh ja ? Bewijs het maar !
Lul niet zo dom joh. Als jij alles moest bewijzen wat je beweert dan komt Boudewijn serverruimte tekort...
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 05 april 2013 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 12:02 schreef tomson het volgende:

[..]

Lul niet zo dom joh. Als jij alles moest bewijzen wat je beweert dan komt Boudewijn serverruimte tekort...
Prive en zakelijk ga ik niks bekend maken nee en dat vraag ik van jou ook niet. Alleen jij beweerd dat de renovatie nog niet afbetaald is. Nou bewijs dat maar eens ...
tomson
 tomson - vrijdag 05 april 2013 - 12:17   quote  deeplink  
Passage uit een Rijnmond artikel uit Februari :

Toen was Jos van der Vegt, huidig groot aandeelhouder in Ahoy, stadiondirecteur. Hij slaagde erin waar heel veel mensen niet in slaagden. Ook toen zijn er financiële verplichtingen met de gemeenten en banken aangegaan. Zijn die allemaal ingelost?

'Dat was toen ook hartstikke moeilijk. Het ging toen om 115 miljoen gulden voor die overkapping en nieuwe renovatie van het stadion. Dat is een heel moeilijke financiering, daar zijn mensen heel lang mee bezig geweest om het zo in elkaar te zetten dat het goed zou werken. Dit jaar, voor de zomer, lost het Stadion Feijenoord de laatste aflossing van die lening af. Alle rentebetalingen aan de banken zijn op tijd geweest. Dat hebben ze hartstikke goed gedaan.'

Deze zomer de laatste betaling dusss.....

http://www.rijnmond.nl/sport/14-02-2013/alle-banken-trekken-samen-op-voor-nieuwe-kuip
tomson
 tomson - vrijdag 05 april 2013 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 12:13 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Prive en zakelijk ga ik niks bekend maken nee en dat vraag ik van jou ook niet. Alleen jij beweerd dat de renovatie nog niet afbetaald is. Nou bewijs dat maar eens ...
Beweer dan eens niet zoveel...
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 05 april 2013 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 12:17 schreef tomson het volgende:
Passage uit een Rijnmond artikel uit Februari :

Toen was Jos van der Vegt, huidig groot aandeelhouder in Ahoy, stadiondirecteur. Hij slaagde erin waar heel veel mensen niet in slaagden. Ook toen zijn er financiële verplichtingen met de gemeenten en banken aangegaan. Zijn die allemaal ingelost?

'Dat was toen ook hartstikke moeilijk. Het ging toen om 115 miljoen gulden voor die overkapping en nieuwe renovatie van het stadion. Dat is een heel moeilijke financiering, daar zijn mensen heel lang mee bezig geweest om het zo in elkaar te zetten dat het goed zou werken. Dit jaar, voor de zomer, lost het Stadion Feijenoord de laatste aflossing van die lening af. Alle rentebetalingen aan de banken zijn op tijd geweest. Dat hebben ze hartstikke goed gedaan.'

Deze zomer de laatste betaling dusss.....

http://www.rijnmond.nl/sport/14-02-2013/alle-banken-trekken-samen-op-voor-nieuwe-kuip
Mooi , is toch niks mee. Alles netjes op tijd betaald !
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 05 april 2013 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 12:18 schreef tomson het volgende:

[..]

Beweer dan eens niet zoveel...
Ik zeg toch al niks meer ... op advies van!
VVout
 VVout - vrijdag 05 april 2013 - 13:56   quote  deeplink  
Soccer City Johannesburg,

Gewoon mooi geen kommentaar.

soccer_city_johannesburg.jpg

http://nl.wikipedia.org/wiki/Soccer_City

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 april 2013 door VVout --
tomson
 tomson - vrijdag 05 april 2013 - 14:01   quote  deeplink  
Hebben de bobo's nog geen dak :p
VVout
 VVout - vrijdag 05 april 2013 - 14:05   quote  deeplink  
Is alleen als basisidee gedacht, voordat iedereen uit zijn dak gaat ;-)
tomson
 tomson - vrijdag 05 april 2013 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 14:05 schreef VVout het volgende:
Is alleen als basisidee gedacht, voordat iedereen uit zijn dak gaat ;-)
Een basisideetje van $ 440 miljoen scratch-head02.gif
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 april 2013 - 15:49   quote  deeplink  
De nieuwe Kuip

(column)stadion-wellington.jpg

Want inderdaad, hoewel er al jaren wordt gesproken over De Nieuwe Kuip (ik noem het project consequent wel zo), zijn er nog geen definitieve financiers gevonden, is er nog geen definitieve keuze gemaakt voor een locatie, en is er dus ook nog geen definitief ontwerp voor het nieuwe stadion (wat op zich logischerwijs voortvloeit uit het feit dat er nog geen locatie is gekozen). Het plan dat werd gepresenteerd was wel aansprekend. Een nieuw, multifunctioneel stadion dat plaats moet bieden aan 63.000 toeschouwers. De KNVB heeft de helft van alle interlands na 2018 al aan De Nieuwe Kuip toegewezen, werd tussen neus en lippen door gezegd. Een hotel en een zorginstelling. Een schuifdak, natuurlijk, en vele andere optredens, concerten en evenementen in het stadion. En zelfs een specifiek prijskaartje van 313 miljoen euro. Last but not least: De Nieuwe Kuip moet het duurzaamste stadion van Europa worden. Een waar uithangbord, niet alleen voor de stad Rotterdam of voor Feyenoord, nee, voor het land als geheel.

De komende weken moet de besluitvorming over een nieuw stadion meer gestalte krijgen. De gemeente is in elk geval door de familie tegemoet gekomen. De prijs voor De Nieuwe Kuip was eerder immers geraamd op circa 600 miljoen euro (zo blijkt uit de Wikipediapagina voor De Nieuwe Kuip), maar dat getal zal ongetwijfeld zijn achterhaald nadat Nederland het WK voetbal niet toegewezen heeft gekregen. Bovendien hoeft de gemeente slechts een deel van dit bedrag uit te lenen en voor een ander deel garant te staan: in principe verdient de gemeente dus aan het stadion. Dat bedrag kon daarnaast in een zucht worden terugverdiend, legde algemeen directeur Eric Gudde van Feyenoord op de persconferentie uit.

Ook op andere fronten wordt de besluitvorming de komende weken genomen. Nog geen enkele bank heeft toezeggingen gedaan over de financiering voor De Nieuwe Kuip, al zijn er natuurlijk wel al vele gesprekken geweest. Gudde wekte samen met stadiondirecteur Jan van Merwijk de indruk dat die financiering wel rond gaat komen. De Feyenoord-familie heeft er vertrouwen in, zoveel is wel zeker. Maar hebben de banken, en belangrijker nog, de gemeente, dat ook? Zeker in deze tijden van crisis? Persoonlijk ben ik van mening dat een crisis vraagt om innovatieve en ambitieuze projecten kijk maar naar hoe Franklin Roosevelt met zijn New Deal Amerika uit de crisis van de Jaren Dertig sleepte. Alleen, in de bezuinigingsmentaliteit van tegenwoordig, hoewel economisch omstreden, is geen plaats meer voor dergelijke projecten.

Momenteel verkeer ik in Nieuw-Zeeland voor mijn afstudeeronderzoek en afgelopen week bezocht ik het stadion van zowel rugbyteam de Wellington Hurricanes als voetbalteam de Wellington Phoenix: het Westpac Stadium. Een modern stadion in een ononderbroken cirkelvorm en in die zin gelijkend op De Kuip. Verder overigens onvergelijkbaar, want een betonnen kolos met ongeveer 30.000 toeschouwers. Rugbytoeschouwers schijnen en dat werd in mijn bezoek bevestigd veel rustiger te zijn dan voetbalfans, ook in Nieuw-Zeeland, en uiteindelijk maken fans natuurlijk de sfeer. Het betonnen Westpac Stadion, dat overigens niet sfeerloos oogt, is dat echter wel. Zonde. Want hoewel supporters de sfeer uiteindelijk maken, kan een stadion hier een versterkend of afremmend effect op hebben.

Mijn grootste vrees als voetbalfan, en de grootste vrees van iedere Feyenoordfan, is niet het afscheid nemen van De Kuip. De vrees is terecht te komen in een betonnen stadion dat sfeerloos is, in plaats van het schuddende, want stalen, geraamte van De Kuip. Het Legioen in een stadion dat gemaakt is voor bioscooppubliek, dat idee, een nachtmerrie. Ajaks had bijvoorbeeld ook ruim tien jaar nodig om De aRENa sfeervol te maken. Dat mag Feyenoord niet overkomen. De beleidsbepalers lijken dit terdege te beseffen. Op hetnieuwestadion.nl blijkt dat alles eraan wordt gedaan om De Kuip te laten voortleven in De Nieuwe Kuip. De supporter staat in Het Nieuwe Stadion centraal. Sfeerbepalende elementen als zichtlijnen, afstanden van zitplaatsen en tribunes van de huidige Kuip worden overgenomen en waar mogelijk nog verbeterd. De tribunes komen nog dichter op het veld dan in het huidige stadion, zodat het voetbal nog intenser beleefd kan worden. De ononderbroken ringstructuur van De Kuip wordt overgenomen.

Toegegeven, de geciteerde passage biedt hoop. De Nieuwe Kuip lijkt op essentiële punten een kopie te worden van de huidige Kuip. Echter, die ene passage roept ook vrees op. De ononderbroken ringstructuur van De Kuip wordt overgenomen. Een onderbroken ringstructuur heeft zijn charme, maar is niet essentieel voor de Feyenoordfans, verwacht ik. Het stadion moet voetbal ademen, hoe clichématig en abstract dat ook is. Het Westpac Stadion heeft ook een ononderbroken ringstructuur. Ik bedoel maar.

Persoonlijk heb ik echter voldoende vertrouwen in de architecten en bouwers van De Nieuwe Kuip, in de innovatieve en ambitieuze plannen die gepresenteerd zijn en in de Feyenoord-familie. Echter, sfeer overbrengen van De Kuip naar De Nieuwe Kuip is bijna even moeilijk als onmogelijk, en een foutje blijft de komende tachtig jaar (als we uitgaan van de levensduur van De Kuip) zichtbaar of tot aan de eerstvolgende renovatie. Vertrouwen, dat heb ik dus, maar vrees voor De Nieuwe Kuip die blijft waarschijnlijk bestaan totdat het nieuwe stadion er eindelijk is.
Door: Mats Waterval
VVout
 VVout - vrijdag 05 april 2013 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 14:25 schreef tomson het volgende:

[..]

Een basisideetje van $ 440 miljoen [ afbeelding ]
sport06.gif $ 440 M x Koers 0.78 is € 343,2 M klinkt al veel beter sport06.gif
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 april 2013 - 15:54   quote  deeplink  
'Deze club moet echt naar een groter en moderner stadion'

600x400-kd-1470309.jpg

Ronald Koeman vindt het pure noodzaak dat Feyenoord stadion De Kuip inruilt voor een modernere thuishaven. De titelkandidaat presenteerde onlangs de plannen voor een gloednieuw onderkomen, dat 313 miljoen euro kost en waarin 63.000 toeschouwers gehuisvest kunnen worden. Na de sportieve opleving van de afgelopen jaren zijn stappen in de organisatie ook nodig, stelt Koeman.

Na enkele teleurstellende seizoenen lijkt Feyenoord definitief terug aan de top: de vicekampioen strijdt met een talentvolle selectie voor het tweede jaar op rij mee om het kampioenschap. Een structurele plek bij de top drie komt echter in het geding als Feyenoord in De Kuip blijft, vindt Koeman. De oefenmeester acht de inkomsten nodig om mee te blijven doen in de bovenste regionen. Feyenoord stuit op felle tegenstand van de supporters, maar Koeman hoopt van harte dat de aanhang uiteindelijk overstag gaat.

"Deze club moet echt naar een groter en moderner stadion", geeft de oefenmeester aan in De Telegraf. "Uit deze Kuip haalt de club, in vergelijking met andere topclubs, veel te weinig inkomsten. Hier zitten we aan het plafond. En elke dag dat ik hier loop, kom ik dingen tegen die eigenlijk niet meer kunnen bij zo'n grote club. Voetbaltechnisch hebben we met deze spelers stappen gemaakt, maar de organisatie moet die stappen ook maken. De supporters moeten beseffen dat het noodzakelijk is om te verhuizen."
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 april 2013 - 15:55   quote  deeplink  
Oud-Feyenoorders enthousiast over plannen nieuw stadion

20130404_hns_oud_spelers_02_rh.jpg

Diverse oud-spelers en trainers van Feyenoord hebben donderdag een presentatie gekregen van Eric Gudde en Jan van Merwijk over de definitieve plannen voor het nieuwe stadion, die de Feyenoord-familie afgelopen woensdag indiende bij de gemeente Rotterdam. De tientallen aanwezigen - onder wie Wim Jansen, Peter Houtman, Guus Haak, Sjaak Troost, André Hoekstra, Eddy Pieters-Graafland en Patrick Paauwe, toonden zich na afloop van de presentatie in de Guus Brox-zaal in De Kuip eensgezind voorstander van een nieuw stadion. Lees hieronder een overzicht van de reacties.Als Feyenoord wil blijven meetellen, is een nieuw stadion noodzakelijk.

Wim Jansen (eerste elftal speler tussen 1965 en 1980, o.a. winnaar Europa Cup I, UEFA Cup en wereldbeker)
Een nieuw stadion is de toekomst voor Feyenoord. In een nieuw onderkomen kan de club voor betere en modernere faciliteiten zorgen, waardoor de mogelijkheden om daadwerkelijk te groeien alleen maar toenemen. Hoe mooi De Kuip ook is, van nostalgie kan de club niet leven. Ik ben ervan overtuigd dat de elementen die De Kuip zo uniek maken, zoals de entourage en het feit dat de tribunes zo dicht op het veld staan, ook in een nieuw stadion meegenomen kunnen worden. En hoe sterk die elementen ook zijn, uiteindelijk zijn het de supporters die de sfeer maken. Zij hebben de mentaliteit daarvoor en kunnen ook in een nieuw stadion voor een geweldige sfeer zorgen.

20130404_hns_oud_spelers_01_rh.jpg

Reinier Kreijermaat (eerste elftal speler tussen 1959 en 1964, o.a. 3x landskampioen)
De Kuip is het stadion waar ik vroeger mijn eigen triomfen heb gevierd, maar je moet leven in het heden. Als Feyenoord mee wil blijven tellen ook internationaal is een nieuw stadion noodzakelijk. De nostalgie als ik denk aan De Kuip, waar ik ooit een prachtig doelpunt maakte tegen Tottenham Hotspur, zal altijd blijven, maar ik zou het toejuichen als ik het tijdens mijn leven nog mag meemaken dat ik op een mooie plek in een nieuw stadion mag kijken naar wedstrijden van Feyenoord. Dan zal ik misschien nog een keer mijn kleinzoon op De Kuip wijzen en zeggen: kijk, daar heeft opa nog gevoetbald.

Guus Haak (eerste elftal speler tussen 1963 en 1970, o.a. winnaar EC 1)
Net als Coen Moulijn ben ik geboren in 1937 en daarmee net zo oud als De Kuip. Dat stadion is gebouwd in crisistijd, toen niemand het zag zitten dat er een nieuw stadion gebouwd zou worden. Dat is Feyenoord ten voeten uit: altijd innovatief, altijd voorop lopen. Nu zitten we in een identieke situatie als toen en weer toont Feyenoord aan dat het innovatief is en voorop loopt. Ik hoop dat we met een nieuw stadion weer 75 jaar vooruit kunnen en net zulke successen zullen meemaken als er in De Kuip zijn gevierd.

Het doet me geen pijn om De Kuip achter me te laten. Ik voel juist vooral vreugde, omdat ik heb mogen bijdragen aan de geschiedenis die is geschreven in dit stadion. Maar van die nostalgie kun je niet leven. Als ik de plannen hoor voor een nieuw stadion, dan wordt dat ongekend mooi en voldoet dat aan alle eisen die er maar gesteld kunnen worden aan een stadion. Van mij mogen ze morgen beginnen met bouwen. We praten natuurlijk over een bouwwerk dat veel geld kost, maar we moeten niet vergeten dat voetbal een sport is voor het volk, ongelooflijk veel mensen beleven daar plezier aan.

20130404_hns_oud_spelers_03_rh.jpg

Patrick Paauwe (eerste elftal speler tussen 1998 en 2006, o.a. 1x landskampioen en winnaar UEFA Cup)
Wat me het meest aanspreekt aan de plannen voor het nieuwe stadion is het voornemen van de Feyenoord-familie om de sfeer van De Kuip mee te nemen. Als speler heb ik hier enorm veel wedstrijden gespeeld, waaronder een groot aantal Europese duels. Daarom weet ik als geen ander hoe die sfeer het elftal kan helpen. Met name de supporters maken zich daar zorgen over, al komt dat volgens mij ook voort uit een stukje angst voor verandering. Maar zij zullen uiteindelijk ook liever een Feyenoord zien dat meedraait in de top, in plaats van in de subtop.

Bron:Feyenoord.nl
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 april 2013 - 15:55   quote  deeplink  
'Zonder nieuw stadion is titel Feyenoord incident'

600x400-gudde.jpg

In 'De drie van' legt NUsport wekelijks drie stellingen voor aan iemand uit de voetballerij. Deze keer Eric Gudde (58), de algemeen directeur van Feyenoord, die strijdt voor een nieuw stadion.

1. Ronald Koeman wordt de Alex Ferguson van Feyenoord
"Laat ik allereerst zeggen dat we heel erg tevreden over hem zijn. Het is een perfecte match gebleken. We doen net als vorig jaar volop mee om de prijzen en tal van spelers zijn individueel beter geworden. De vraag Ferguson is lastig te beantwoorden, hij zit volgens mij al sinds 1986 bij Manchester United, dus het wordt moeilijk voor Ronald om dat in te halen."

"We hebben met zijn allen ook wel geleerd dat een half jaar vooruit kijken al moeilijk is in de voetballerij. Vaak wordt er geroepen dat je continuïteit in het beleid moet hebben met meerjarige contracten, maar wij hebben straks met Ronald Koeman al drie jaar achter elkaar met een eenjarig contract. Dat bevalt beide partijen goed."

"De opvolging van Ronald is voor ons op dit moment totaal geen issue. Met Jean-Paul van Gastel, Giovanni van Bronckhorst en Patrick Lodewijks hebben we wel allemaal mensen in de staf zitten die al jaren bij Feyenoord rondlopen. Wat dat betreft zit het met de continuïteit wel goed."

2. Zonder nieuw stadion wordt Feyenoord nooit kampioen
"Feyenoord gaat ongetwijfeld weer een keer kampioen worden. Ik heb in het kader van de plannen voor het nieuwe stadion ook gezegd dat nieuwbouw noodzakelijk is om weer structureel voor de titel te spelen. Zonder een nieuw stadion blijft het alleen een incident, simpelweg omdat we nu slechts de vijfde begroting van Nederland hebben. Het nieuwe stadion is echt nodig om substantieel onze omzet te verhogen."

"Het is bijna een economische wetmatigheid dat daar waar geld beschikbaar is, succes naderbij komt. Ik noemde Vitesse, Paris Saint-Germain en Manchester City als voorbeelden, maar dat is natuurlijk niet de manier waarop wij het willen. Die sfeer en dat imago passen niet bij ons. Wij willen het doen via een nieuw stadion."

"Er zijn mensen die kritisch naar het nieuwe stadion kijken. Dat is logisch omdat ze er nog onvoldoende over weten en we de plannen pas deze week pas goed bekend hebben gemaakt. Als je nu de eerste vragen ziet die via de website binnen komen, zijn die overwegend positief. Supporters komen met allerlei goede suggesties en die hoor ik ook op Varkenoord."

3. De verkoop van talenten gaat Feyenoord stinkend rijk maken
"In de eerste plaats is de doelstelling om stinkend rijk te worden er bij Feyenoord helemaal niet. We willen gewoon volgend seizoen weer een sterk en winnend elftal neerzetten waar de supporters van kunnen genieten. Mochten we er toch één voor goed geld verkopen, dan draagt dat bij aan de verdere afbouw van de schuld. Ik wil nogmaals benadrukken dat het niet noodzakelijk is om te verkopen, ook al wordt soms anders beweerd."

"Als we geld binnenhalen en deels kunnen investeren, is het uitgangspunt heel helder. De basis is eigen jeugd en dat gaat ook zo blijven. Het kan alleen zo zijn dat je op een bepaalde positie niets voor handen hebt en verder gaat kijken. Het aantrekken van Graziano Pellè is daar een goed voorbeeld van. Zijn komst was nuttig, maar ook een noodzaak."

"Je moet ook niet denken dat het tempo waarin wij nu de jeugd presenteren elk jaar zo hoog ligt. We hebben structureel een goede jeugd, maar de vraag is of je elk jaar kwalitatief zulke goede spelers aflevert. Ook ik kom bijna elke zaterdag op Varkenoord kijken. Daar zie ik veel talent, maar het zal later pas blijken of die de eindstreep halen."
Bron:NUSport
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 april 2013 - 16:02   quote  deeplink  
Sloop van het stadion niet aan de orde

300px-De_Kuip2006.jpg

Kuip-directeur Jan van Merwijk was deze week stellig bij de presentatie van de plannen voor een nieuw stadion: er is nog geen enkel idee hoe de toekomst van de 76-jarige voetbaltempel in Rotterdam-Zuid eruit gaat zien. Van Merwijk liet wel weten te gaan werken aan een 'derde leven' voor de Kuip, maar wacht nog op de voorwaarden die de gemeente Rotterdam aan zo'n ontwikkeling stelt.

Maar dankzij wakkere Feyenoord-supporters dook gisteren op internet een passage op over sloop van de Kuip, die in de officiële stukken niet meer terug te vinden is. In het lijvige rapport Het Nieuwe Stadion dat de Rotterdamse politiek en de media woensdag kregen uitgereikt, blijkt pagina 57 een leeg wit vel te zijn.

Feyenoord-woordvoerder Raymond Salomon onderstreepte gisteren dat de slooppagina authentiek is, maar afkomstig uit een oude concept-versie van het rapport. Hij beklemtoont dat sloop van het stadion niet aan de orde is. ,,Ook wij willen iets moois met de Kuip. Eerst gaan we kijken wat er mag en wat er economisch of maatschappelijk verantwoord is.''

In de bewuste verdwenen passage is te lezen dat er bij sloop van de Kuip een 'uniek ontwikkelingspotentieel' ontstaat, waar door het optillen van het maaiveld en aansluiting op de hoger gelegen Coen Moulijnweg ruimte ontstaat voor 6000 parkeerplaatsen. Verder is er ruimte voor een 'hoogwaardig stedelijk programma' met woningen, kantoren, hotels en grote winkels.
Bron:AD
VVout
 VVout - vrijdag 05 april 2013 - 16:13   quote  deeplink  
Lekker aan het copy/paste Renato of ga je er ook nog wat over vertellen want dit is info die ik de laatste dagen bij headliner ook zelf heb kunnen lezen ?

In ieder geval alles bij elkaar op een rijtje, nu nog een tof gezellig stadion dan kan er niks meer fout.
Wim2
 Wim2 - vrijdag 05 april 2013 - 16:17   quote  deeplink  
De nieuwe kuip zal er komen.

En de oude zal binnen 1 seconde met de grond gelijk gemaakt worden, en daarvoor in de plaats een mooie parkeerplaats om de gebrekkige infrastructuur rondom het stadion te verbeteren.
tomson
 tomson - vrijdag 05 april 2013 - 16:19   quote  deeplink  
Ja Renato zeg eens wat ?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0263390