BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 07 mei 2013 - 09:19   quote  deeplink  
Weer en idee van Piet:St Clara ziekenhuis omtoveren tot gemeentekantoor iplv dat dure kantoor. 3 vliegen in een klap, ontwikkeling van Rotterdam zuid/gebruik leegstaand gebouw/en geld voor het nieuwe stadion. Bijkomend voordeel geen gedrogt van Koolhaas.
JanM
 JanM - dinsdag 07 mei 2013 - 14:14   quote  deeplink  
In dit stadium is het m.i. onmogelijk om te kiezen tussen een nieuw stadion of renovatie. Laat die onafhankelijke commissie alle feiten nou maar eens echt goed op een rijtje zetten en dan horen we het wel.

En l, weet je zeker dat je niet liever voor 020 bent?
VVout
 VVout - dinsdag 07 mei 2013 - 14:20   quote  deeplink  
Ik zie liever dat een afhankelijke commissie snel de knopen doorhakt, eentje die in het belang denkt van Feyenoord en niks anders. Onafhankelijk klinkt goed maar of Feyenoord daar mee geholpen is, grote ???
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 07 mei 2013 - 15:12   quote  deeplink  
VolkerWessels was onafhankelijk genoeg volgens Feyenoord :')
VVout
 VVout - dinsdag 07 mei 2013 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 mei 2013 - 15:12 schreef Bosifyable het volgende:
VolkerWessels was onafhankelijk genoeg volgens Feyenoord :')
Dan vind je het zeker ook niet erg dat ik er weinig op te zeggen heb, gg.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 07 mei 2013 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 mei 2013 - 14:14 schreef JanM het volgende:
In dit stadium is het m.i. onmogelijk om te kiezen tussen een nieuw stadion of renovatie. Laat die onafhankelijke commissie alle feiten nou maar eens echt goed op een rijtje zetten en dan horen we het wel.

En l, weet je zeker dat je niet liever voor 020 bent?
Dat is hij ook!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 07 mei 2013 - 16:34   quote  deeplink  
Eens, kan ook niet anders, daar doet ie zijn naam echt eer aan, precies hoe het leven van snavelt dient te zijn..hoe heerlijk is juist het onvoorwaardelijke gevoel wat wij bij Feyenoord hebben..
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 07 mei 2013 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 mei 2013 - 14:14 schreef JanM het volgende:
In dit stadium is het m.i. onmogelijk om te kiezen tussen een nieuw stadion of renovatie. Laat die onafhankelijke commissie alle feiten nou maar eens echt goed op een rijtje zetten en dan horen we het wel.

En l, weet je zeker dat je niet liever voor 020 bent?
100 % zeker dat ik NIET voor die homo's uit A'dam ben ...
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 07 mei 2013 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 mei 2013 - 16:37 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

100 % zeker dat ik NIET voor die homo's uit A'dam ben ...
Junkengedrag, altijd maar ontkennen..
van geil
 van geil - dinsdag 07 mei 2013 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 mei 2013 - 16:37 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Junkengedrag, altijd maar ontkennen..
net als van Geel.:)
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 07 mei 2013 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 mei 2013 - 16:54 schreef van geil het volgende:

[..]

net als van Geel.:)
Meen je dat d:-)
VVout
 VVout - dinsdag 07 mei 2013 - 17:31   quote  deeplink  
Geld is ook verslavend.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 29 mei 2013 - 17:31   quote  deeplink  
Nieuwe Kuip dus.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 29 mei 2013 - 17:34   quote  deeplink  
FR1908Nieuwsþ@FR1908Nieuws15s
In een uitgelekte mail in handen van RTV Rijnmond is te lezen dat burgemeester en wethouders van Rotterdam voor een nieuw stadion zijn.
Leonidas
 Leonidas - woensdag 29 mei 2013 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 17:31 schreef Bosifyable het volgende:
Nieuwe Kuip dus.
Gelukkig wel!!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 29 mei 2013 - 17:34   quote  deeplink  
FR1908Nieuwsþ@FR1908Nieuws1m
In de brief schrijft Wethouder Richard Moti dat 'de lange termijn investeringsplanning financiële ruimte biedt aan.... 1/2
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 29 mei 2013 - 17:34   quote  deeplink  
FR1908Nieuwsþ@FR1908Nieuws1m
2/2 ... de ontwikkeling van het nieuwe stadion en het Stadionpark'. (Bron: RTV Rijnmond) #Feyenoord
kuipje
 kuipje - woensdag 29 mei 2013 - 17:36   quote  deeplink  
Eindelijk!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 29 mei 2013 - 17:36   quote  deeplink  
Dennis van Eersel @DennisVanEersel

Het college in Rotterdam gaat definitief voor nieuwbouw als optie voor het nieuwe stadion van #Feyenoord. Renovatie De Kuip is van de baan
MMM
 MMM - woensdag 29 mei 2013 - 17:46   quote  deeplink  
Vreselijk.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 29 mei 2013 - 17:50   quote  deeplink  
Wat is er gebeurd met die hele second opinion? Volgens mij zaten ze midden in dat proces, maar is er nu toch besloten voor nieuwbouw te gaan. Wat zijn dan precies de beweegredenen?

Sowieso is de reden die gegeven wordt, dat de lange termijn ruimte biedt voor ontwikkeling van het sportpark, ook niet helemaal logisch. Wanneer je voor een plan kan kiezen wat dezelfde mogelijkheden biedt, wat 200 miljoen minder kost en waar je niet voor 160 miljoen garant hoeft te staan, waarom dan toch de dure variant? Steek dan dat geld in de ontwikkeling van de stad op zich. Ontwikkeling van achterstandswijken of wat dan ook.

Maar goed, kogel is door de kerk. Ik zie het wel in 2018!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 mei 2013 door Bosifyable --
el triste
 el triste - woensdag 29 mei 2013 - 17:52   quote  deeplink  
Goede keuze !
tomson
 tomson - woensdag 29 mei 2013 - 17:56   quote  deeplink  
College Rotterdam wil nieuwe Kuip.

Burgemeester en wethouders van Rotterdam zijn voorstander van een nieuw Feyenoordstadion. Dat staat in een uitgelekte mail van wethouder Moti aan de vier fractievoorzitters van de coalitiepartijen.

In de brief schrijft Moti dat 'de lange termijn investeringsplanning financiële ruimte biedt aan de ontwikkeling van het nieuwe stadion en het Stadionpark'.

Voor de bouw van een nieuw stadion heeft Feyenoord de gemeente gevraagd garant te staan voor 165 miljoen euro.
bron tv Rijnmond
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 29 mei 2013 - 17:56   quote  deeplink  
Ik vraag me ook ten zeerste af wat de motivatie is van de pro HNS mensen. Niet om je/het te veroordelen, maar meer of je weet waar je voor kiest. Heb je beide plannen helemaal doorgelezen, wat is beter voor Feyenoord, etc.?
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 29 mei 2013 - 18:01   quote  deeplink  
"@DennisVanEersel: In reactie op veel vragen: het college is vóór nieuwbouw maar uiteindelijk neemt de gemeenteraad het besluit, hopelijk nog voor de zomer"
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 29 mei 2013 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 17:50 schreef Bosifyable het volgende:
Wat is er gebeurd met die hele second opinion? Volgens mij zaten ze midden in dat proces, maar is er nu toch besloten voor nieuwbouw te gaan. Wat zijn dan precies de beweegredenen?

Sowieso is de reden die gegeven wordt, dat de lange termijn ruimte biedt voor ontwikkeling van het sportpark, ook niet helemaal logisch. Wanneer je voor een plan kan kiezen wat dezelfde mogelijkheden biedt, wat 200 miljoen minder kost en waar je niet voor 160 miljoen garant hoeft te staan, waarom dan toch de dure variant? Steek dan dat geld in de ontwikkeling van de stad op zich. Ontwikkeling van achterstandswijken of wat dan ook.

Maar goed, kogel is door de kerk. Ik zie het wel in 2018!
Dat eerste vraag ik me ook af ja.. waarom nu opeens die haast?
Leonidas
 Leonidas - woensdag 29 mei 2013 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 18:01 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Dat eerste vraag ik me ook af ja.. waarom nu opeens die haast?
Wat wil je dan? Ik ben blij dat dit college kennelijk in staat is om knopen door te hakken.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 29 mei 2013 - 18:07   quote  deeplink  
Zijn trouwens wel een hoop mensen die met zekerheid durven te stellen dat de ene variant beter is en de andere achterlijk. Tis ingewikkelde materie. Er wordt niet voor niets een second opinion aangevraagd.
Leonidas
 Leonidas - woensdag 29 mei 2013 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 18:07 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Zijn trouwens wel een hoop mensen die met zekerheid durven te stellen dat de ene variant beter is en de andere achterlijk. Tis ingewikkelde materie. Er wordt niet voor niets een second opinion aangevraagd.
Dat kan, maar dat second opinion gedoe kan ook een kenmerk zijn van besluiteloosheid.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 29 mei 2013 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 18:06 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Wat wil je dan? Ik ben blij dat dit college kennelijk in staat is om knopen door te hakken.
Het enige wat ik wil is een stukje zekerheid dat de variant gekozen wordt waarmee Feyenoord het meest vooruit gaat. Biedt Reddekuip praktisch hetzelfde als HNS dan liever Reddekuip vanwege de geringere kosten. Als Feyenoord de begroting met HNS significant meer kan opgeschroeven dan met Reddekuip en er is meer perspectief voor de wijk, dan liever HNS.

De meningen zijn sterk verdeeld, daarom is draagvlak creëren belangrijk. Second opinion kan daar mede voor zorgen. Daarom vind ik het vreemd dat die niet is afgewacht.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 29 mei 2013 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 18:09 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat second opinion gedoe kan ook een kenmerk zijn van besluiteloosheid.
mwa, das wel een erg cynisch standpunt.. ;)
Leonidas
 Leonidas - woensdag 29 mei 2013 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 18:10 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

mwa, das wel een erg cynisch standpunt.. ;)
Zeker, maar daarom nog niet onjuist.
kuipje
 kuipje - woensdag 29 mei 2013 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 17:56 schreef Bosifyable het volgende:
Ik vraag me ook ten zeerste af wat de motivatie is van de pro HNS mensen. Niet om je/het te veroordelen, maar meer of je weet waar je voor kiest. Heb je beide plannen helemaal doorgelezen, wat is beter voor Feyenoord, etc.?
Ik vind vooral de plannen van red de kuip opportunistisch met als grootste nadeel, dat de kuip 3 jaar lang maar 20.000 man kan herbergen. Verder is het gewoon tijd voor een nieuw stadion, de kuip staat er al sinds de jaren 30.... Time to move on
Stylzz
 Stylzz - woensdag 29 mei 2013 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 18:01 schreef Bosifyable het volgende:
"@DennisVanEersel: In reactie op veel vragen: het college is vóór nieuwbouw maar uiteindelijk neemt de gemeenteraad het besluit, hopelijk nog voor de zomer"
precies en dat besluit volgt na het resultaat van de second opinion.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 29 mei 2013 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 18:35 schreef Stylzz het volgende:

[..]

precies en dat besluit volgt na het resultaat van de second opinion.
Juist. Je leest eerst het een en ander, en vervolgens lees je dit, waar het voorgaande al in mindere mate voor waarheid aangenomen kan worden.

Dus ook te snel gereageerd en geconcludeerd van mijn kant.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 29 mei 2013 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 18:17 schreef kuipje het volgende:

[..]

Ik vind vooral de plannen van red de kuip opportunistisch met als grootste nadeel, dat de kuip 3 jaar lang maar 20.000 man kan herbergen. Verder is het gewoon tijd voor een nieuw stadion, de kuip staat er al sinds de jaren 30.... Time to move on
Maar als datzelfde stadion er nóg eens 75 jaar zou kunnen staan, waarom. Niet dan?

Overigens heb ik die verlaagde toeschouwersaantallen nergens terug kunnen vinden in een artikel of iets dergelijks. Als ik zoek op Google kom ik alleen op reacties van lijdensweg uit ;)
tomson
 tomson - woensdag 29 mei 2013 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 18:45 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Maar als datzelfde stadion er nóg eens 75 jaar zou kunnen staan, waarom. Niet dan?

Overigens heb ik die verlaagde toeschouwersaantallen nergens terug kunnen vinden in een artikel of iets dergelijks. Als ik zoek op Google kom ik alleen op reacties van lijdensweg uit ;)
Het orakel uit Barcelona ?
tomson
 tomson - woensdag 29 mei 2013 - 19:32   quote  deeplink  
De soep wordt uiteraard weer niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend :

De vier Rotterdamse coalitiepartijen reageren terughoudend op het nieuws dat het stadsbestuur voor een nieuw stadion is meldt RTV Rijnmond.

De partijen willen eerst de uitkomsten van externe onderzoeken afwachten.Vooral de PvdA en D66 houden de kaarten tegen de borst.

"Als je geld reserveert voor een nieuw stadion kan je bijvoorbeeld minder investeringen in de binnenstad", aldus Verveen van D66.

Oppositiepartij Leefbaar Rotterdam vindt het een slechte zaak dat het college nu al een besluit neemt terwijl de externe onderzoeken nog niet zijn afgerond. "Maar gelukkig beslist uiteindelijk de gemeenteraad", aldus fractievoorzitter Ronald Schneider.

(Bron: rijnmond.nl )
Nibke
 Nibke - woensdag 29 mei 2013 - 19:36   quote  deeplink  
OPHOUDEN MET LULLEN, NU BOUWEN MET DAT STADION!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 29 mei 2013 - 19:39   quote  deeplink  
Dat gaat sowieso niet gebeuren.
JanM
 JanM - woensdag 29 mei 2013 - 20:16   quote  deeplink  
Bij uitgelekte mails e.d. heb ik altijd meteen de vraag: wie heeft er gelekt en wat is zijn / haar doel om het lekken?

Ben benieuwd naar uitkomst van die second opinion!

En lijdensweg ... die is WEG!
freduc
 freduc - woensdag 29 mei 2013 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 18:17 schreef kuipje het volgende:

[..]

Ik vind vooral de plannen van red de kuip opportunistisch met als grootste nadeel, dat de kuip 3 jaar lang maar 20.000 man kan herbergen. Verder is het gewoon tijd voor een nieuw stadion, de kuip staat er al sinds de jaren 30.... Time to move on
+1 ik ben het met je eens , willen we weer een topclub worden dan moet dat nieuwe stadium er gewoon komen punt
de kuip heeft goed dienst gedaan maar het is sterk verouderd en daardoor renovatie een goedkoop lapmiddel , het is als het gezegde goedkoop is duurkoop
daarbij is het hele plan van hns inclusief sloop van het oude ziekenhuis en totale renovatie van het sport/jeugdcomplex , dus wat willen we nog meer , kijk naar Vitesse en twente die bouwen toch ook prachtige jeugdcomplexen
nee ik ben blij dat de gemeente zo verstandig is en kiest voor totale nieuwbouw
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 29 mei 2013 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 18:12 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Zeker, maar daarom nog niet onjuist.
Das waar.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 29 mei 2013 - 21:18   quote  deeplink  
Begon met nieuw stadion. Mooi streven. Dat zou Feyenoord redden.
Vervolgens blért Red de Kuip en komt maanden erna met een interessant plan, en meer dan de helft goedkoper.
Beide plannen zouden door een onafhankelijk buro worden getoetst.

Nu voor een nieuw stadion kiezen is dan niet aannemelijk.
freduc
 freduc - woensdag 29 mei 2013 - 21:49   quote  deeplink  
niks meer toetsen of onderzoeken , nu gewoon achter onze club gaan staan met zijn ALLEN en geen 2spalt , juist eenheid vormen en het bestuur steunen , die hebben het echt wel uitgezocht wat het beste is en daar moeten we met zijn allen achter staan en vertrouwen
van geil
 van geil - woensdag 29 mei 2013 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 21:49 schreef freduc het volgende:
niks meer toetsen of onderzoeken , nu gewoon achter onze club gaan staan met zijn ALLEN en geen 2spalt , juist eenheid vormen en het bestuur steunen , die hebben het echt wel uitgezocht wat het beste is en daar moeten we met zijn allen achter staan en vertrouwen
juist.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 29 mei 2013 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 21:49 schreef freduc het volgende:
niks meer toetsen of onderzoeken , nu gewoon achter onze club gaan staan met zijn ALLEN en geen 2spalt , juist eenheid vormen en het bestuur steunen , die hebben het echt wel uitgezocht wat het beste is en daar moeten we met zijn allen achter staan en vertrouwen
Nee, zorgvuldigheid én openheid en eerlijkheid is in ieders belang.
Is wel een bijzonder belangrijk én kostbaar besluit.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - donderdag 30 mei 2013 - 06:08   quote  deeplink  
Nieuw stadion is toch goed
Goed voor de economie lijk me geld rolt weer dan veel bouwvakkers die kunnen werken
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 30 mei 2013 - 06:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 mei 2013 - 06:08 schreef RedDevil1990 het volgende:
Nieuw stadion is toch goed
Goed voor de economie lijk me geld rolt weer dan veel bouwvakkers die kunnen werken
Moet je alleen geen Polen inhuren..
freduc
 freduc - donderdag 30 mei 2013 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 22:53 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Nee, zorgvuldigheid én openheid en eerlijkheid is in ieders belang.
Is wel een bijzonder belangrijk én kostbaar besluit.
zorgvuldig is het huidige bestuur op zeker , die hebben dat zeer zorgvuldig uitgezocht en berekend , waarom denk je dat het b&w meer heil ziet in de plannen van hns dan die van rdk

rdk moet gewoon op houden met door te drammen , feyenoord wil geen rdk plan die wil nieuw dus moeten ze gewoon het verlies accepteren als volwassen mensen en op houden met 2spalt te zaaien

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6010
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0253381