BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 13 juni 2013 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 15:32 schreef Fr08kevin het volgende:
Punt wat wel gemeld moet worden. RDK voldoet niet aan alle UEFA eisen echter heb ik gelezen dat dit op de oude variant van RDK getoetst is, buiten dat voldoet Feyenoord nog nergens aan want er is geen ontwerp.

Wat ik Leon ergens zag typen ben ik het volledig mee eens. Het zaakje stinkt aan alle kanten. Waarom zijn er zoveel stukken geheim, en zijn dit met name stukken die tegen HNS kunnen spreken? Als HNS zo veel beter is voor Feyenoord dan RDK of helemaal niks waarom is Feyenoord dan zo gesloten en geheimzinnig? Ik ben naarmate de tijd vorderde meer en meer aanhanger geworden van RDK vanwege alle berichten rondom HNS en de geheimzinnigheid van Feyenoord.

Overigens las ik dat bij HNS Feyenoord uitgaat van 96% bezettingsgraag op 63.000 plaatsten wat betekent dat er iedere 2 weken 60.000 man moeten zitten jarenlang......heb hier mijn twijfels over.
Tsja, wat is er dan geheim? Er staat een uitgebreid boekwerk op internet over een nieuw stadion. Volgens mij valt daar behoorlijk veel uit te halen, maar je moet wel de kennis hebben om het te snappen, wat ik waarschijnlijk ook niet heb. En waarom is er niets tegen HNS? Tsja, of het is geheim, zoals je zegt, of het is er gewoon niet. Dus wat is de waarheid?

Tsja, van bezetting ben je nooit zeker. Ik twijfel daar ook wel lichtelijk over. Aan de andere kant: met onze achterban moet dat gemakkelijk kunnen. Bovendien waren er dit jaar geregeld wedstrijden uitverkocht waar ik bijvoorbeeld zelf nog wel heen had gewild, maar dit dus niet meer kon. Maar of het daadwerkelijk gehaald wordt? Niets is zeker.
kuipje
 kuipje - donderdag 13 juni 2013 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 15:32 schreef Fr08kevin het volgende:
Overigens las ik dat bij HNS Feyenoord uitgaat van 96% bezettingsgraag op 63.000 plaatsten wat betekent dat er iedere 2 weken 60.000 man moeten zitten jarenlang......heb hier mijn twijfels over.
en dan worden de seizoenskaarten waarschijnlijk ook nog eens duurder.. zie dat ook somber in.

Vind dat verhaal over de inkomsten via business plekken van de Arena (11miljoen) tegenover de verwachte inkomsten van HNS (33miljoen) ook uiterst dubieus.

Ik word ook moe van al die halve verslaggeving.. overigens van beide kanten. Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van, dit zijn denk ik ook de nadelen van het internet tegenwoordig.. toen de plannen van de arena er kwamen (rond 1990) was er natuurlijk veel minder social media/informatie te vinden. Waardoor er automatisch dus ook minder openheid was.
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 13 juni 2013 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 15:32 schreef Fr08kevin het volgende:
Wat ik Leon ergens zag typen ben ik het volledig mee eens. Het zaakje stinkt aan alle kanten. Waarom zijn er zoveel stukken geheim, en zijn dit met name stukken die tegen HNS kunnen spreken? Als HNS zo veel beter is voor Feyenoord dan RDK of helemaal niks waarom is Feyenoord dan zo gesloten en geheimzinnig? Ik ben naarmate de tijd vorderde meer en meer aanhanger geworden van RDK vanwege alle berichten rondom HNS en de geheimzinnigheid van Feyenoord.
Vergeet niet dat die geheimzinnigheid vooral gevoed wordt door aanhangers van RDK die er belang bij hebben om HNS slecht af te schilderen.

Andersom lijkt het (maar heb lang niet alles gevolgd) professioneler te gaan door zich minder op de ander te richten en gewoon het eigen plan zo goed mogelijk uit te werken.
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 13 juni 2013 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 16:03 schreef kuipje het volgende:
Vind dat verhaal over de inkomsten via business plekken van de Arena (11miljoen) tegenover de verwachte inkomsten van HNS (33miljoen) ook uiterst dubieus.
Ja, waar komt dat dan vandaan?
Leek als ik ben zie ik in de door T-FeYeN00rD geposte documenten maar erg weinig verschil in inkomsten uit business plekken tussen RDK en HNS. Dat zou betekenen dat de huidige opbrengsten in de kuip van de business plekken al zowiezo vele malen hoger moet zijn dan die van de Arena?!

Oftewel of dat verschil tussen de Kuip en de Arena klopt niet, of de prognose van opbrengsten in het RDK verhaal is ook veel te rooskleurig.
tomson
 tomson - donderdag 13 juni 2013 - 16:39   quote  deeplink  
Ook interessant : http://www.fr12.nl/nieuws/22636-verwachtingen-nieuw-stadion-schaamteloos-gehoaxt.html
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 13 juni 2013 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Dat komt van GeenStijl vandaan, dus moet je zowiezo met een korreltje zout nemen.
VVout
 VVout - donderdag 13 juni 2013 - 17:36   quote  deeplink  
f.png
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 13 juni 2013 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 15:32 schreef Fr08kevin het volgende:
Punt wat wel gemeld moet worden. RDK voldoet niet aan alle UEFA eisen echter heb ik gelezen dat dit op de oude variant van RDK getoetst is, buiten dat voldoet Feyenoord nog nergens aan want er is geen ontwerp.

Wat ik Leon ergens zag typen ben ik het volledig mee eens. Het zaakje stinkt aan alle kanten. Waarom zijn er zoveel stukken geheim, en zijn dit met name stukken die tegen HNS kunnen spreken? Als HNS zo veel beter is voor Feyenoord dan RDK of helemaal niks waarom is Feyenoord dan zo gesloten en geheimzinnig? Ik ben naarmate de tijd vorderde meer en meer aanhanger geworden van RDK vanwege alle berichten rondom HNS en de geheimzinnigheid van Feyenoord.

Overigens las ik dat bij HNS Feyenoord uitgaat van 96% bezettingsgraag op 63.000 plaatsten wat betekent dat er iedere 2 weken 60.000 man moeten zitten jarenlang......heb hier mijn twijfels over.
De externe bureau's hebben onder meer juist dat laatste onderzocht. En zij achten het realiseerbaar, als Feyenoord dus ten minste top 7 eindigt en optimaal ten minste top 4.

En het stinkt inderdaad, zelfs al zou HNS gelijk hebben. Voorzichtig lijken die externe bureaus wel meer HNS aan te wijzen als 'betere optie' dan RDK. Maar goed, dan is er weer het verhaal dat de voorspelling van RDK gebaseerd zou zijn op oude stukken...
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 13 juni 2013 - 18:47   quote  deeplink  
Kom toevallig dit tegen; vooralsnog slechts ter info want ik heb het zelf nog niet gelezen.

https://rotterdam.notudoc.nl/cgi-bin/showdoc.cgi/action=view/id=131633/13gr1691b_Conclusies_en_aanbevelingen.pdf
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 13 juni 2013 - 18:49   quote  deeplink  
http://bogue.nl/de-kuip-versus-het-nieuwe-stadion/
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 13 juni 2013 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 16:18 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Vergeet niet dat die geheimzinnigheid vooral gevoed wordt door aanhangers van RDK die er belang bij hebben om HNS slecht af te schilderen.

Andersom lijkt het (maar heb lang niet alles gevolgd) professioneler te gaan door zich minder op de ander te richten en gewoon het eigen plan zo goed mogelijk uit te werken.
Hahahahaha
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 13 juni 2013 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 18:47 schreef Bosifyable het volgende:
Kom toevallig dit tegen; vooralsnog slechts ter info want ik heb het zelf nog niet gelezen.

https://rotterdam.notudoc.nl/cgi-bin/showdoc.cgi/action=view/id=131633/13gr1691b_Conclusies_en_aanbevelingen.pdf
Staat ook bij deze link inderdaad. ;)

quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 13:41 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Stukken van de gemeente mbt de second opinions (hierin staat dus wat de externe bedrijven vinden van de verschillende varianten):

https://rotterdam.notudoc.nl/cgi-bin/postin.cgi/action=view/id=43133
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 13 juni 2013 - 19:32   quote  deeplink  
Excusez! :P Heb wel je posts gelezen, maar was me nog niet opgevallen.
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 13 juni 2013 - 19:34   quote  deeplink  
Heel apart trouwens dat de voorstanders (en contactpersonen/gesprekspartners) van RDK heel positief zijn over die rapporten. Want die trekken andere conclusies dan bovenstaande.

Maar fuck it, ik lees een paar posts op een forum, en heb m'n Twitter TL van 12 uur geleden doorgekeken. Het leven zonder smartphone is zwaar..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 13 juni 2013 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 19:34 schreef Bosifyable het volgende:
Heel apart trouwens dat de voorstanders (en contactpersonen/gesprekspartners) van RDK heel positief zijn over die rapporten. Want die trekken andere conclusies dan bovenstaande.

Maar fuck it, ik lees een paar posts op een forum, en heb m'n Twitter TL van 12 uur geleden doorgekeken. Het leven zonder smartphone is zwaar..
Viel mij ook op inderdaad. Aanhangers RDK claimen gelijk, wat op sommige punten overigens zeker niet onterecht is, maar rapporten lijken toch eerder op HNS te wijzen als het 'betere' alternatief.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 13 juni 2013 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 19:32 schreef Bosifyable het volgende:
Excusez! :P Heb wel je posts gelezen, maar was me nog niet opgevallen.
hahaha, geen probleem gozert! ;)
Fr08kevin
 Fr08kevin - donderdag 13 juni 2013 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 15:51 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Tsja, wat is er dan geheim? Er staat een uitgebreid boekwerk op internet over een nieuw stadion. Volgens mij valt daar behoorlijk veel uit te halen, maar je moet wel de kennis hebben om het te snappen, wat ik waarschijnlijk ook niet heb. En waarom is er niets tegen HNS? Tsja, of het is geheim, zoals je zegt, of het is er gewoon niet. Dus wat is de waarheid?

Tsja, van bezetting ben je nooit zeker. Ik twijfel daar ook wel lichtelijk over. Aan de andere kant: met onze achterban moet dat gemakkelijk kunnen. Bovendien waren er dit jaar geregeld wedstrijden uitverkocht waar ik bijvoorbeeld zelf nog wel heen had gewild, maar dit dus niet meer kon. Maar of het daadwerkelijk gehaald wordt? Niets is zeker.
Wat er geheim is: TNO rapport waaruit schijnt te blijken dat de Kuip "oneindig" lang mee kan en staalmoeheid reinste onzin is.

De second opinions alleen samenvatting en conclusie, is ook wat gemeente gezien heeft die krijgen niet gehele rapporten te zien die zijn geheim.

Als HNS nou zoveel beter is dan RDK laat je dit toch juist openbaar maken lijkt me?
Dit soort zaken stinken, en ik vertrouw de gang van zaken hieromtrent voor geen meter.
freduc
 freduc - donderdag 13 juni 2013 - 20:24   quote  deeplink  
al dat gelul over die geheime rapporten of achter gehouden stukken wat een gezeik zeg
feyenoord , het stadium , de gemeente , de KNVB en de sponsoren willen dat nieuwe stadium en zouden die er allemaal mee instemmen om stukken achter te houden en zo de boel te verdraaien zodat dat nieuwe stadium er komt ??
ik geloof eerder dat het rdk clubje zo onrust en verdeeldheid zaait om zo hun plan er door te duwen
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 13 juni 2013 - 20:36   quote  deeplink  
Dan vraag ik me toch eerlijk af of jij alle artikelen en rapporten leest die er geplaatst worden? Niets persoonlijk, maar ik zou willen dat ik zo blind op de directie af kon gaan met hun beslissingen en plannen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 13 juni 2013 - 20:40   quote  deeplink  
Gemeenteraad wil volledige rapportage second-opinion inzien

Geschreven op 2013-06-13 om 19:48:57 | Bekeken: 911 | Reacties: 8 | Foto: VI-Images |

D66-raadslid Jos Verveen wil dat het college van Burgemeester & Wethouders volledige openbaarheid verschaft inzake de second-opinions over de renovatievarianten en de plannen voor het nieuwe stadion. De gemeenteraadsleden van Rotterdam kwamen vandaag in een besloten commissie bijeen in de veronderstelling dat de complete rapportages gepresenteerd zouden worden.

In de 'geheime' bijeenkomst werden echter alleen de conclusies van onderzoeksbureau ICC behandeld en dat stoort Verveen. 'We hebben de volledige rapportages nog niet onder ogen gezien, maar daar ga ik wel voor pleiten in de gemeenteraad', verzekert hij op zijn twitter-pagina. 'Ik ga ervan uit dat de andere partijen volgen.'

De conclusies van de second-opinion-rapporten zijn overigens gewoon op het internet te bewonderen. Klik hier om de stukken te bekijken.

http://www.fr12.nl/nieuws/nieuws/22638-gemeenteraad-wil-volledige-rapportage-secondopinion-inzien.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 13 juni 2013 - 20:45   quote  deeplink  
Volgens mij is dat niet eens nodig wat de man van D66 zegt, dit staat immers in de begeleidende brief bij de stukken:

------------

Alle volledige rapporten en de bijbehorende bijlagen zijn onder geheimhouding ter inzage bij de griffie gedeponeerd. Deze rapporten en de bijlagen bevatten commercieel vertrouwelijke (detail)gegevens over de ingediende plannen en de onderbouwingen. Tevens ligt ter inzage het rapport van ICC over de financiering van HNS, waarin de specifieke beoordeling specifiek van de garanties is uitgewerkt. De hoofdconclusies van dit rapport zijn in de samenvattende tabel opgenomen.

De drie bureaus zijn graag bereid om hun rapportages toe te lichten. Tijdens de besloten commissievergadering van 13 juni zullen de bureaus die de second opinions hebben uitqevoerd aanwezig zijn om toelichting te geven op hun respectievelijke bevindingen.

http://www.ris.rotterdam.nl/cgi-bin/showdoc.cgi/action=view/id=131511/13gr1691_Van_B_en_W_een_brief_ten_aanzien_van_de_second_opinions_in_het_kader_van_de_stadionplannen.pdf
tomson
 tomson - donderdag 13 juni 2013 - 21:20   quote  deeplink  
998396_386729518112062_1177314309_n.jpg
freduc
 freduc - donderdag 13 juni 2013 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 20:36 schreef Bosifyable het volgende:
Dan vraag ik me toch eerlijk af of jij alle artikelen en rapporten leest die er geplaatst worden? Niets persoonlijk, maar ik zou willen dat ik zo blind op de directie af kon gaan met hun beslissingen en plannen.
ook niks persoonlijks of zo , maar heb vertrouwen in het bestuur die zijn gewoon goed bezig toch ? 2 a 3 jaar terug was de club op sterven na dood , financieel en sportief zijn we weer goed op weg , er is na jaren weer een visie en geloof me het bestuur gaat echt geen onverantwoorde keuzes maken , waarom denk je dat de gemeente KNVB sponsoren achter dit idee staan ?
vertrouwen hebben , en als een blok achter feyenoord gaan staan, dat is tenminste mijn visie
al die rapporten en berekeningen daar komen wij als leken toch niet uit

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 juni 2013 door freduc --
Fr08kevin
 Fr08kevin - donderdag 13 juni 2013 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 22:37 schreef freduc het volgende:

[..]

ook niks persoonlijks of zo , maar heb vertrouwen in het bestuur die zijn gewoon goed bezig toch ? 2 a 3 jaar terug was de club op sterven na dood , financieel en sportief zijn we weer goed op weg , er is na jaren weer een visie en geloof me het bestuur gaat echt geen onverantwoorde keuzes maken , waarom denk je dat de gemeente KNVB sponsoren achter dit idee staan ?
vertrouwen hebben , en als een blok achter feyenoord gaan staan, dat is tenminste mijn visie
al die rapporten en berekeningen daar komen wij als leken toch niet uit
En nu is de halve club verkocht voor 30 miljoen wat we toch een keer terug moeten betalen nog. Ook door HNS zeker? Tuurlijk zijn we weer goed op weg maar het is een gouden greep geweest dat Koeman gekomen is want zodra het sportief goed gaat worden de koppies wat minder negatief. KNVB roept onzin 1e klas die willen HNS als stadion voor EK 2020 terwijl dat 1 wedstrijd is en een vereiste is dat het in de hoofdstad van een land moet zijn. Welke sponsoren staan erachter dan? Behalve diegene die een belang zouden krijgen in HNS?
ruudje_d
 ruudje_d - vrijdag 14 juni 2013 - 00:27   quote  deeplink  
http://vimeo.com/60078812
http://vimeo.com/60078807
http://vimeo.com/60078809
http://vimeo.com/62143366

als alleen meelezer vond ik toch dat ik nu moet reageren.
zie bovenstaande links.
zij hebben het allemaal al meegemaakt.

als je echt in de top mee wilt doen is alleen dnk een optie.

(35 jaar seizoenkaart)

totaal geen probleem om afstand te nemen van oude kuip.
freduc
 freduc - vrijdag 14 juni 2013 - 01:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 23:41 schreef Fr08kevin het volgende:

[..]

En nu is de halve club verkocht voor 30 miljoen wat we toch een keer terug moeten betalen nog. Ook door HNS zeker? Tuurlijk zijn we weer goed op weg maar het is een gouden greep geweest dat Koeman gekomen is want zodra het sportief goed gaat worden de koppies wat minder negatief. KNVB roept onzin 1e klas die willen HNS als stadion voor EK 2020 terwijl dat 1 wedstrijd is en een vereiste is dat het in de hoofdstad van een land moet zijn. Welke sponsoren staan erachter dan? Behalve diegene die een belang zouden krijgen in HNS?
ik respecteer jou mening maar ik vind hem toch vrij negatief , tuurlijk is koeman een gelukige zet geweest en heeft de KNVB ook zijn eigen belangen , maar ik geloof nooit dat dezelfde KNVB die clubs in caterogie 1 2 en 3 zet wegens negatieve saldo's er voor kiest om een nieuwe kuip te willen mocht hier financiele risico's aan verbonden zijn

graag kijk ik naar de filmpjes die ruud erop heeft gezet , die clubs zijn er toch niet slechter van geworden toch ?
ook in het buitenland heeft het de clubs goed gedaan om te verhuizen naar een nieuw stadium , dus ik begrijp nog steeds het probleem niet van sommigen hier

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 juni 2013 door freduc --
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 14 juni 2013 - 01:14   quote  deeplink  
Het probleem is niet een nieuw stadion.
Probleem kan worden dat de financiering drijfzand is gebaseerd op wenselijke prognoses.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 14 juni 2013 - 01:26   quote  deeplink  
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 17 juni 2013 - 12:04   quote  deeplink  
FSV schaart zich voorlopig niet achter 'Het Nieuwe Stadion'

logo-FSV-wit-625x381.jpg

Het afgelopen jaar heeft het FSV bestuur kennisgenomen van diverse stadionplannen. De Feyenoord-familie, bestaande uit de amateurtak Sportclub Feyenoord, Stadion Feijenoord N.V. en de Betaald Voetbal Organisatie (BVO), heeft in September van het afgelopen jaar besloten de keuze laten vallen op consortium VolkerWessels voor de bouw van een nieuw stadion (HNS) op Varkenoord. Ondanks diverse gesprekken is de Feyenoord-familie er niet in geslaagd het FSV bestuur te overtuigen van de claim dat HNS het beste zou zijn voor Feyenoord.

Vanuit FSV perspectief gaat het uiteindelijk maar om één ding: Het beste voor de club én haar supporters. Wij vinden dat de stadiondiscussie zich daar dan ook op dient toe te spitsen. Het FSV bestuur voelt de noodzaak om nu een standpunt kenbaar te maken aangezien de Feyenoord-familie er tot op heden niet in geslaagd is te onderbouwen op welke wijze de BVO er begrotingstechnisch op vooruit zou moeten gaan en welke risico's de club daarbij loopt.

Zo ontbreekt er een heldere onderbouwing en plaatst het FSV bestuur grote vraagtekens bij bijvoorbeeld in de als conservatief realistisch bestempelde 'Base Case' gepresenteerde bezettingsgraad van 95% tijdens competitiewedstrijden. Het onderzoeksrapport van 'Sport + Markt' waar onder andere de bezettingsgraad op is gebaseerd, wordt door de BVO en de stadion directeur tot op heden niet gedeeld. Het baart ons dan ook grote zorgen dat het bestuur, evenals alle betrokken Feyenoord-supporters, hier geen kennis van kunnen nemen.

Zo spelen er bij de FSV nog tal van onzekerheden en onbeantwoorde kritische vragen waardoor het FSV bestuur heeft besloten zich op dit moment niet achter HNS te scharen. Een standpunt waar we niet van zullen afwijken zolang de Feyenoord-familie ons niet heeft kunnen overtuigen.
Op mooie beloftes kan het FSV bestuur niet varen. Daarvoor is dit onderwerp te belangrijk voor de toekomst van Feyenoord!
Bron:FSV
Nick4F
 Nick4F - maandag 17 juni 2013 - 15:19   quote  deeplink  
Prima FSV! Ga er maar weer lekker voor liggen. Ik heb elders al aangegeven welk een dynamiek ontstaat bij een nieuw stadion. Dat is immens! Kennelijk is er ook niemand binnen de FSV op de hoogte van het gegeven dat nieuwe stadions, de betreffende clubs vooral veel voorspoed hebben opgeleverd. Ik noem alleen (zoals ik al eerder deed) AZ. Die club trekt 60%(!) minder toeschouwers dan Feyenoord. Toch hebben ze een hogere begroting, - en het enige verschil is dat er in Alkmaar een nieuw stadion staat! Waarom zouden die uiterst gunstige effecten bij Feyenoord, ook nog eens een club die de wind volop in de zeilen heeft, niet op gang komen? Doe je huiswerk nou eens, voordat je begint te tetteren!! En er is natuurlijk nog een ander, alles bepalend gegeven in deze hele kwestie. De financiering! Is iemand in het (FSV) bestuur zich ervan bewust dat het in de vastgoedbranche heel duidelijk ligt: Investeringen in bestaand vastgoed (precies zo gaat het in de huizenmarkt) verdien je bij een verkoop nooit terug. Dit zal meer dan dubbelop gaan bij zo een omvangrijke en gecompliceerde herbouw van een oud en uit de tijd gevallen voetbalstadion, naar een hypermoderne faciliteit, waarin alles in het teken kan staan van commercie en het genereren van grote geldstromen. Dat is ook de reden dat banken geen interesse hebben bij zo een kostbare renovatie. Want je kunt best wel becijferen dat een renovatie minder kost dan een nieuw stadion, maar als je het 2e wel kunt financieren, - en het eerste niet (want dat blijft een oud bouwwerk), dan is er voor feyenoord, en dus ook voor het zeer competente bestuur, maar één weg omhoog: Een nieuwe Kuip. En nu hou ik erover op.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 17 juni 2013 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 15:19 schreef Nick4F het volgende:
Prima FSV! Ga er maar weer lekker voor liggen. Ik heb elders al aangegeven welk een dynamiek ontstaat bij een nieuw stadion. Dat is immens! Kennelijk is er ook niemand binnen de FSV op de hoogte van het gegeven dat nieuwe stadions, de betreffende clubs vooral veel voorspoed hebben opgeleverd. Ik noem alleen (zoals ik al eerder deed) AZ. Die club trekt 60%(!) minder toeschouwers dan Feyenoord. Toch hebben ze een hogere begroting, - en het enige verschil is dat er in Alkmaar een nieuw stadion staat! Waarom zouden die uiterst gunstige effecten bij Feyenoord, ook nog eens een club die de wind volop in de zeilen heeft, niet op gang komen? Doe je huiswerk nou eens, voordat je begint te tetteren!! En er is natuurlijk nog een ander, alles bepalend gegeven in deze hele kwestie. De financiering! Is iemand in het (FSV) bestuur zich ervan bewust dat het in de vastgoedbranche heel duidelijk ligt: Investeringen in bestaand vastgoed (precies zo gaat het in de huizenmarkt) verdien je bij een verkoop nooit terug. Dit zal meer dan dubbelop gaan bij zo een omvangrijke en gecompliceerde herbouw van een oud en uit de tijd gevallen voetbalstadion, naar een hypermoderne faciliteit, waarin alles in het teken kan staan van commercie en het genereren van grote geldstromen. Dat is ook de reden dat banken geen interesse hebben bij zo een kostbare renovatie. Want je kunt best wel becijferen dat een renovatie minder kost dan een nieuw stadion, maar als je het 2e wel kunt financieren, - en het eerste niet (want dat blijft een oud bouwwerk), dan is er voor feyenoord, en dus ook voor het zeer competente bestuur, maar één weg omhoog: Een nieuwe Kuip. En nu hou ik erover op.
Maar Nick de FSV vertegenwoordigen toch de supporters in het stadion?
70% Is tegen !Zij doen niet meer als dat er van hun verlangt word...
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 17 juni 2013 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 15:56 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Maar Nick de FSV vertegenwoordigen toch de supporters in het stadion?
70% Is tegen !Zij doen niet meer als dat er van hun verlangt word...
70% van wie is tegen? 70% van de supporters in het stadion? Of is die 70% van alle supporters?
Nick4F
 Nick4F - maandag 17 juni 2013 - 16:53   quote  deeplink  
Ok, Leon. Wij zijn beiden echte Feyenoorders, en dus heb ik respect voor wat jij denkt. Als jouw opgave klopt, en waarom niet, dan komt de FSV op voor de stem van de supporter. Ik kan me alleen heel moeilijk verplaatsen in de gedachte dat ons bestuur, willens en wetens, de club opzadelt met een superslechte deal. Ik weet nu niet precies of AZ nu wel of niet een hogere begroting heeft dan Feyenoord, - maar ze zitten tenminste heel erg in de buurt. En het is toch echt zo dat AZ over het afgelopen seizoen gemiddeld 16.354 toeschouwers trok, tegenover Feyenoord 45.441. Voordat de club in Euroborg zat, kon Groningen niet meer dan 10.000 toeschouwers herbergen, en hadden ze een begroting van amper E 8 miljoen. Afgelopen seizoen trokken ze gemiddeld 21.109 toeschouwers, met een begroting van E 18 miljoen. Vergelijk dat maar eens met de cijfers van Feyenoord over dezelfde periode. Het is een moeilijke materie, maar denk je eens in wat een uitstraling de club zou hebben in de hele wereld als ze bv heel serieus zouden kijken naar alternatieve energie. Ik denk dan aan zonnepanelen op het dak; maar vooral ook aan aardwarmte. Als de club daar extra geld voor uittrekt, hebben ze geen aardgas nodig, maar kunnen ze ook nog eens half Rotterdam Zuid van aardwarmte voorzien! Denk eens aan de technische mogelijkheden!! Ik denk bv aan video/lasershows, zichtbaar in het dak. De club zou samenwerking moeten zoeken met allerlei technologische Universiteiten, teneinde een stadion te bouwen waar de hele wereld met kwijl in de bek naar gaat zitten gluren. Het gaat om het idee, Leon. Creatieve mensen die met geweldige plannen komen, nieuwe technologiën die kunnen worden toegepast, nieuwe sponsors die mee willen doen, financiers die bij willen springen, etc. Geloof me: Die dingen gebeuren alleen bij een nieuw stadion! Al die energie krijg je nooit vrijgemaakt voor renovatie van een oud gebouw. Ik vind het echt heel jammer dat die geestdrift voor volop nieuwe kansen kennelijk niet breed leeft bij het legioen. Zo jammer! We hebben nu de kans iets uitzonderlijks te doen. Maar ik blijf jou respecteren als een heel echte Feyenoorder hoor, - ook al zou je mij het liefst verbannen naar het praatcafé. (hihi)
freduc
 freduc - maandag 17 juni 2013 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 16:53 schreef Nick4F het volgende:
Ok, Leon. Wij zijn beiden echte Feyenoorders, en dus heb ik respect voor wat jij denkt. Als jouw opgave klopt, en waarom niet, dan komt de FSV op voor de stem van de supporter. Ik kan me alleen heel moeilijk verplaatsen in de gedachte dat ons bestuur, willens en wetens, de club opzadelt met een superslechte deal. Ik weet nu niet precies of AZ nu wel of niet een hogere begroting heeft dan Feyenoord, - maar ze zitten tenminste heel erg in de buurt. En het is toch echt zo dat AZ over het afgelopen seizoen gemiddeld 16.354 toeschouwers trok, tegenover Feyenoord 45.441. Voordat de club in Euroborg zat, kon Groningen niet meer dan 10.000 toeschouwers herbergen, en hadden ze een begroting van amper E 8 miljoen. Afgelopen seizoen trokken ze gemiddeld 21.109 toeschouwers, met een begroting van E 18 miljoen. Vergelijk dat maar eens met de cijfers van Feyenoord over dezelfde periode. Het is een moeilijke materie, maar denk je eens in wat een uitstraling de club zou hebben in de hele wereld als ze bv heel serieus zouden kijken naar alternatieve energie. Ik denk dan aan zonnepanelen op het dak; maar vooral ook aan aardwarmte. Als de club daar extra geld voor uittrekt, hebben ze geen aardgas nodig, maar kunnen ze ook nog eens half Rotterdam Zuid van aardwarmte voorzien! Denk eens aan de technische mogelijkheden!! Ik denk bv aan video/lasershows, zichtbaar in het dak. De club zou samenwerking moeten zoeken met allerlei technologische Universiteiten, teneinde een stadion te bouwen waar de hele wereld met kwijl in de bek naar gaat zitten gluren. Het gaat om het idee, Leon. Creatieve mensen die met geweldige plannen komen, nieuwe technologiën die kunnen worden toegepast, nieuwe sponsors die mee willen doen, financiers die bij willen springen, etc. Geloof me: Die dingen gebeuren alleen bij een nieuw stadion! Al die energie krijg je nooit vrijgemaakt voor renovatie van een oud gebouw. Ik vind het echt heel jammer dat die geestdrift voor volop nieuwe kansen kennelijk niet breed leeft bij het legioen. Zo jammer! We hebben nu de kans iets uitzonderlijks te doen. Maar ik blijf jou respecteren als een heel echte Feyenoorder hoor, - ook al zou je mij het liefst verbannen naar het praatcafé. (hihi)
ik ben het helemaal met je eens , ik probeer het al meerdere keren hier uit te leggen maar het blijft voor mij onbegrijpelijk dat er een flink aantal tegen het nieuwe stadium is

als feyenoorder wil je toch dat je club omhoog gaat ? ,financieel , sportief en dan nog groter gaan worden en dat we zeker het mooiste stadium van nederland krijgen

het is leuk hoor wat die rdk doet maar het blijft in alle opzichten een goedkoper lapmiddel wat feyenoord niet echt verder helpt

waarom denk je nou dat banken , het B&W , KNVB , sponsoren , feyenoord zelf en het stadium de kuip allen voorstander van een nieuw stadium zijn , zullen al deze mensen achtelijk zijn en feyenoord en de supporters onverantwoord in de schulden steken ??

daarbij voor de mensen die voor de glorie van de kuip zijn , de kuip is de kuip maar het rdk plan verbouwd de kuip zodanig dat je al niet meer over de kuip kan spreken , daarbij vind ik het er nog niet uitzien ook zo'n derde ring

we hebben de kans om het grootste , het mooiste stadium van nederland te krijgen , ook helpt het de club financieel dusdanig dat je in de toekomst weer tussen de top 3 van nederland kan voegen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 juni 2013 door freduc --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 17 juni 2013 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 16:34 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

70% van wie is tegen? 70% van de supporters in het stadion? Of is die 70% van alle supporters?
Een stadion is er alleen voor supporters die er zitten,voor Feyenoordfans heb je geen stadion nodig...
Ik geloof dat het percentage zelfs nog hoger ligt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 17 juni 2013 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 16:53 schreef Nick4F het volgende:
Ok, Leon. Wij zijn beiden echte Feyenoorders, en dus heb ik respect voor wat jij denkt. Als jouw opgave klopt, en waarom niet, dan komt de FSV op voor de stem van de supporter. Ik kan me alleen heel moeilijk verplaatsen in de gedachte dat ons bestuur, willens en wetens, de club opzadelt met een superslechte deal. Ik weet nu niet precies of AZ nu wel of niet een hogere begroting heeft dan Feyenoord, - maar ze zitten tenminste heel erg in de buurt. En het is toch echt zo dat AZ over het afgelopen seizoen gemiddeld 16.354 toeschouwers trok, tegenover Feyenoord 45.441. Voordat de club in Euroborg zat, kon Groningen niet meer dan 10.000 toeschouwers herbergen, en hadden ze een begroting van amper E 8 miljoen. Afgelopen seizoen trokken ze gemiddeld 21.109 toeschouwers, met een begroting van E 18 miljoen. Vergelijk dat maar eens met de cijfers van Feyenoord over dezelfde periode. Het is een moeilijke materie, maar denk je eens in wat een uitstraling de club zou hebben in de hele wereld als ze bv heel serieus zouden kijken naar alternatieve energie. Ik denk dan aan zonnepanelen op het dak; maar vooral ook aan aardwarmte. Als de club daar extra geld voor uittrekt, hebben ze geen aardgas nodig, maar kunnen ze ook nog eens half Rotterdam Zuid van aardwarmte voorzien! Denk eens aan de technische mogelijkheden!! Ik denk bv aan video/lasershows, zichtbaar in het dak. De club zou samenwerking moeten zoeken met allerlei technologische Universiteiten, teneinde een stadion te bouwen waar de hele wereld met kwijl in de bek naar gaat zitten gluren. Het gaat om het idee, Leon. Creatieve mensen die met geweldige plannen komen, nieuwe technologiën die kunnen worden toegepast, nieuwe sponsors die mee willen doen, financiers die bij willen springen, etc. Geloof me: Die dingen gebeuren alleen bij een nieuw stadion! Al die energie krijg je nooit vrijgemaakt voor renovatie van een oud gebouw. Ik vind het echt heel jammer dat die geestdrift voor volop nieuwe kansen kennelijk niet breed leeft bij het legioen. Zo jammer! We hebben nu de kans iets uitzonderlijks te doen. Maar ik blijf jou respecteren als een heel echte Feyenoorder hoor, - ook al zou je mij het liefst verbannen naar het praatcafé. (hihi)
Nick het maakt mij allemaal niks uit verders ...nieuw renoveren of gewoon de kuip..
Maar het schijnt dat een overgroot gedeelte van de vaste bezoekers het nieuwe stadion niet wilt..
Zou dan raar zijn als de FSV zou zeggen het er niet mee eens zou zijn...
Dat is het enige wat ik er over kwijt wilde Nick.
Stylzz
 Stylzz - maandag 17 juni 2013 - 19:19   quote  deeplink  
Niet wil of zouden liever de Kuip behoudn. Is een groot verschil.
De meesten willen t beste, maar t liefst de Kuip, maar als t niet anders kan...
freduc
 freduc - maandag 17 juni 2013 - 19:53   quote  deeplink  
tuurlijk is de kuip top , maar we moeten verder , ik neem aan dat we tegen 020 wat vaker willen winnen en wat vaker kampioen worden , dan moet je toch de kuip verlaten om meer financien binnen te halen
als je de begrotingen gaat vergelijken liggen we mijlen ver achter op de nieuwe top 3 , en wil je dat gat gaan dichten moet je wel een nieuw stadium bouwen

ook ik kom al 31 jaar in de kuip en hou van de kuip maar willen we omhoog zal er toch wat moeten veranderen of je moet tevreden zijn om om de plaatsen 4 ,5,6 en 7 te gaan strijden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 juni 2013 door freduc --
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 17 juni 2013 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 18:20 schreef freduc het volgende:

[..]

ik ben het helemaal met je eens , ik probeer het al meerdere keren hier uit te leggen maar het blijft voor mij onbegrijpelijk dat er een flink aantal tegen het nieuwe stadium is

als feyenoorder wil je toch dat je club omhoog gaat ? ,financieel , sportief en dan nog groter gaan worden en dat we zeker het mooiste stadium van nederland krijgen

het is leuk hoor wat die rdk doet maar het blijft in alle opzichten een goedkoper lapmiddel wat feyenoord niet echt verder helpt

waarom denk je nou dat banken , het B&W , KNVB , sponsoren , feyenoord zelf en het stadium de kuip allen voorstander van een nieuw stadium zijn , zullen al deze mensen achtelijk zijn en feyenoord en de supporters onverantwoord in de schulden steken ??

daarbij voor de mensen die voor de glorie van de kuip zijn , de kuip is de kuip maar het rdk plan verbouwd de kuip zodanig dat je al niet meer over de kuip kan spreken , daarbij vind ik het er nog niet uitzien ook zo'n derde ring

we hebben de kans om het grootste , het mooiste stadium van nederland te krijgen , ook helpt het de club financieel dusdanig dat je in de toekomst weer tussen de top 3 van nederland kan voegen
"Copy-paste"
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 17 juni 2013 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 19:19 schreef Stylzz het volgende:
Niet wil of zouden liever de Kuip behoudn. Is een groot verschil.
De meesten willen t beste, maar t liefst de Kuip, maar als t niet anders kan...
Alles kan maar bewijzen voor het beste resultaat zijn er niet..
Oja de bevolking van Rotterdam moeten volgend jaar weer 95 miljoen bezuinigen..
van geil
 van geil - maandag 17 juni 2013 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 20:47 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Alles kan maar bewijzen voor het beste resultaat zijn er niet..
Oja de bevolking van Rotterdam moeten volgend jaar weer 95 miljoen bezuinigen..
reden temeer om Rotterdamse arbeiders weer n goede boterham te laten verdienen aan n nieuwe Kuip.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 17 juni 2013 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 20:56 schreef van geil het volgende:

[..]

reden temeer om Rotterdamse arbeiders weer n goede boterham te laten verdienen aan n nieuwe Kuip.
Zal wel weer een Duits bouwbedrijf worden die nu ook bezig zijn met de Rotterdammer,het grootste gebouw van europa..
Of een hollandse met Pools personeel...
van geil
 van geil - maandag 17 juni 2013 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 21:03 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Zal wel weer een Duits bouwbedrijf worden die nu ook bezig zijn met de Rotterdammer,het grootste gebouw van europa..
Of een hollandse met Pools personeel...
dat is inderdaad n onbegrijpelijke situatie in deze tijd.
begrijp ook de politiek in deze niet.
nood breekt wetten dus crisis ook.
gastarbeiders is prima bij personeelstekort.maar in deze tijd n tijdbom.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 17 juni 2013 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 21:16 schreef van geil het volgende:

[..]

dat is inderdaad n onbegrijpelijke situatie in deze tijd.
begrijp ook de politiek in deze niet.
nood breekt wetten dus crisis ook.
gastarbeiders is prima bij personeelstekort.maar in deze tijd n tijdbom.
Eens !!!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 18 juni 2013 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 18:39 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Een stadion is er alleen voor supporters die er zitten,voor Feyenoordfans heb je geen stadion nodig...
Ik geloof dat het percentage zelfs nog hoger ligt.
In 'the end' is het stadion er uiteraard voor de mensen die er zitten. Als er niemand zou komen kijken, zou je immers ook geen stadion nodig hebben. Echter, het stadion heeft met meer te maken dan alleen maar plaatsen om de wedstrijden te bekijken. Het is een inkomstenbron. En uiteindelijk heeft dan invloed op de club en de prestaties op het veld. En dan heeft het wel degelijk te maken met alle Feyenoord-fans. Die willen namelijk voetbal zien met goede resultaten. Ook al zitten ze niet in de Kuip, maar kijken ze naar Eredivisie Live of Studio Sport. En mogen die fans dan geen mening hebben? Moeten die maar accepteren dat hun club achter de feiten aan blijft lopen, omdat de mensen die in de Kuip zitten niet naar een ander stadion willen verhuizen?

Waarom is men dan tegen een nieuw stadion? Ik hoor steeds maar weer: Feyenoord heeft me nog niet kunnen overtuigen. Maar waarom is, zoals al eerder gepost hier, het B&W, Feyenoord zelf, Het stadion, de banken, de KNVB allemaal voor een nieuw stadion? Die zijn allemaal zo dom dat ze het verkeerd zien?

Terugkomend op de fans in het stadion: zelf ben ik dit jaar naar een wedstrijd of 4,5 in de competitie geweest. Daarbij was ik ook in de Kuip bij de twee Europese thuiswedstrijden tegen Kiev en Praag. En zo zijn er beslist meer mensen die een aantal wedstrijden bezoeken. Mogen mensen zoals wij dan geen mening hebben? Is dat niet meer van belang, enkel omdat wij geen seizoenskaart hebben? Feyenoord is niet alleen van de mensen met een seizoenskaart. Feyenoord is van iedereen. Zijn wij niet een volksclub? Moeten daarbij niet allen belangen worden gehoord dan? Of tellen alleen de 20/25.000 mensen met een seizoenskaart? Ik geloof dat er meer mensen voor een nieuw stadion zijn dan men nu denkt. Alleen hoor je die mensen niet. Ik ben bijvoorbeeld nog geen een keer door Feyenoord gevraagd of ik voor een nieuw stadion ben. Terwijl ik wel elk jaar een mail krijg om een enquête in te vullen over hoe ik in contact ben met de club e.d.

Naar mijn idee is een nieuw stadion het beste voor de club. En nee, ik pretendeer niet er alles van te weten, maar dat is het idee dat ik krijg naar aanleiding van al ik heb gelezen op internet en in de kranten. En de bezettingsgraad? Er zullen beslist meer mensen komen. Zelf wilde ik aan het einde van vorig seizoen ook nog wedstrijden bezoeken, maar ze waren steevast uitverkocht. Bij een nieuw stadion kan ik dan wellicht wel aan een kaartje komen. En zo zijn er beslist meer mensen. Als we het democratisch doen, dan moet toch ook iedereen gehoord worden en niet alleen de mensen met een seizoenskaart?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 18 juni 2013 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 18:20 schreef freduc het volgende:

[..]

ik ben het helemaal met je eens , ik probeer het al meerdere keren hier uit te leggen maar het blijft voor mij onbegrijpelijk dat er een flink aantal tegen het nieuwe stadium is

als feyenoorder wil je toch dat je club omhoog gaat ? ,financieel , sportief en dan nog groter gaan worden en dat we zeker het mooiste stadium van nederland krijgen

het is leuk hoor wat die rdk doet maar het blijft in alle opzichten een goedkoper lapmiddel wat feyenoord niet echt verder helpt

waarom denk je nou dat banken , het B&W , KNVB , sponsoren , feyenoord zelf en het stadium de kuip allen voorstander van een nieuw stadium zijn , zullen al deze mensen achtelijk zijn en feyenoord en de supporters onverantwoord in de schulden steken ??

daarbij voor de mensen die voor de glorie van de kuip zijn , de kuip is de kuip maar het rdk plan verbouwd de kuip zodanig dat je al niet meer over de kuip kan spreken , daarbij vind ik het er nog niet uitzien ook zo'n derde ring

we hebben de kans om het grootste , het mooiste stadium van nederland te krijgen , ook helpt het de club financieel dusdanig dat je in de toekomst weer tussen de top 3 van nederland kan voegen
Volledig mee eens. Eigenlijk niets aan toe te voegen.
Fr08kevin
 Fr08kevin - dinsdag 18 juni 2013 - 11:58   quote  deeplink  
Argumenten als AZ en FC Groningen zijn er met een nieuw stadion ook op vooruitgegaan kopen wij niks voor, zal om totaal andere bedragen en wellicht andere financiering gaan. Bij die clus was het stadion steenvast uitverkocht omdat er zo "weinig" mensen in konden. Bij Feyenoord is het NIET steenvast uitverkocht en kan niemand zekerheid geven dat er bij een nieuw stadion iederen wedstrijd 95% bezetting is. Alles wat wij vragen is openheid van zaken, laat Feyenoord dan aangeven hoe we/ze er financieel op vooruitgaan en wat daar voor nodig is, niet geheel onbelangrijk wat de risico's zijn.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 18 juni 2013 - 18:52   quote  deeplink  
Eens!!
Daarbij mag iedereen zijn mening hebben van mij maar wat mij betreft
zouden de huidige seizoenkaarthouders mogen stemmen..
Ik ben daar misschien eenzijdig in maar wie er zit en betaald bepaald...dat is mijn mening.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 juni 2013 door Leon FR1908 --
Nick4F
 Nick4F - dinsdag 18 juni 2013 - 19:41   quote  deeplink  
De opbrengsten van seizoen- en losse kaartverkopen zijn allang niet meer de bepalende faktoren in het huidige betaalde voetbal; bekijk de begroting van Feyenoord gewoon. Allerlei andere inkomsten zijn veel belangrijker geworden. Met luxe zakenboxen kun je klappers maken. Met reclame's; met de verhuur voor evenementen pak je veel geld. Ajax staat in de top 10 kwa bezoekersaantallen in Europa. Kwa omzet zitten ze niet eens in de top 40. Natuurlijk zijn de tv-gelden in m.n. Engeland en Duitsland niet te vergelijken, maar ze hebben in Amsterdam nu ook al in de gaten dat hun stadion eigenlijk al verouderd is. Dat heeft veel minder met aantallen toeschouwers te maken, dan met bovengenoemde zaken. Nogmaals: De Kuip is echt niet zozeer verouderd kwa toeschouwersaantallen (wij zitten ook nog in de top 20 hoor!), - maar vooral als accomodatie om andere grote geldstromen te generenen. Nieuwbouw inspireert mensen, - ook supporters. Als het nieuwe stadion aantrekkelijk en comfortabel is, dan zullen er ook meer toeschouwers komen. Om te roepen dat andere clubs onvergelijkbaar zijn is kul: Als je op die manier over HNS praat, dan zou je dat ook door moeten redeneren naar de renovatieplannen, en dan zouden we dus niets moeten doen. Dan predik je geen progressie, - maar stilstand. Nieuw inspireert; oud transpireert!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 juni 2013 door Nick4F --
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 18 juni 2013 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 18:52 schreef Leon FR1908 het volgende:
Eens!!
Daarbij mag iedereen zijn mening hebben van mij maar wat mij betreft
zouden de huidige seizoenkaarthouders mogen stemmen..
Ik ben daar misschien eenzijdig in maar wie er zit en betaald bepaald...dat is mijn mening.
Dat is jouw mening en is je goed recht natuurlijk. Maar als ik 5 of 6 keer per jaar ga betaal ik toch. En ik heb thuis ook een shirt liggen. Daar heb ik toch ook voor betaald? Er betalen veel meer mensen geld aan Feyenoord dan alleen de seizoenskaarthouders. En iedereen mag zijn mening hebben, maar slechts een deel mag stemmen. Vind je dat dan zelf niet een beetje krom? Niet echt democratisch he. Maar goed, wij zijn het hier dus niet over eens, wat verder weinig verschil maakt, aangezien er toch niet gestemd zal worden. De directie van de club, het stadion, de gemeente en de banken e.d. zullen uiteindelijk de doorslag geven.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0297200