BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 20 juni 2013 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 11:58 schreef Fr08kevin het volgende:
Argumenten als AZ en FC Groningen zijn er met een nieuw stadion ook op vooruitgegaan kopen wij niks voor, zal om totaal andere bedragen en wellicht andere financiering gaan. Bij die clus was het stadion steenvast uitverkocht omdat er zo "weinig" mensen in konden. Bij Feyenoord is het NIET steenvast uitverkocht en kan niemand zekerheid geven dat er bij een nieuw stadion iederen wedstrijd 95% bezetting is. Alles wat wij vragen is openheid van zaken, laat Feyenoord dan aangeven hoe we/ze er financieel op vooruitgaan en wat daar voor nodig is, niet geheel onbelangrijk wat de risico's zijn.
Das niet helemaal waar. De bedrijven van de second opinions hebben ook dat onderzocht.

Dit staat in 1 van die rapporten"

---

Validatie commerciële aannames
1. Capaciteit en bezetting:
De gestelde doelen zijn haalbaar, maar onder voorwaarde van sportieve prestaties
---------

En die voorwaarden voor sportief succes bestaan uit minimaal structureel top 7 en optimaal structureel top 4.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 20 juni 2013 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 13:45 schreef VVout het volgende:

[..]

Ff om opheldering gevraagd, dit is en blijft toch van Feyenoord n.v. en wordt toch niet aan een bouwbedrijf geschonken en daarmee komt de exploitatie toch niet in hun handen?
De exploitatie komt in handen omdat de banken en bouwbedrijf het financieren..
Tenminste dat is wat ik heb begrepen,maar waarom word het totaalplaatje gefinancierd
als ze zelf grond hebben ter waarden van 200 miljoen?
Die Eindhovenaren kregen al 58 miljoen voor een parkeerplaats
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 20 juni 2013 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 14:18 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Das niet helemaal waar. De bedrijven van de second opinions hebben ook dat onderzocht.

Dit staat in 1 van die rapporten"

---

Validatie commerciële aannames
1. Capaciteit en bezetting:
De gestelde doelen zijn haalbaar, maar onder voorwaarde van sportieve prestaties
---------

En die voorwaarden voor sportief succes bestaan uit minimaal structureel top 7 en optimaal structureel top 4.
Wat staat erbij doelstellingen niet gehaald?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 20 juni 2013 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 16:04 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

De exploitatie komt in handen omdat de banken en bouwbedrijf het financieren..
Tenminste dat is wat ik heb begrepen,maar waarom word het totaalplaatje gefinancierd
als ze zelf grond hebben ter waarden van 200 miljoen?
Die Eindhovenaren kregen al 58 miljoen voor een parkeerplaats
Misschien omdat Feyenoord de grond in eigen beheer wil houden. Anders moet men weer van de gemeente gaan huren. En wat je in je laatste post zegt over de doelstellingen: bij ReddeKuip is minimaal structureel top 4 vereist. Dat is dus nog hoger dan bij een nieuw stadon. Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag, maar ik wilde je hier wel even op wijzen, wetende dat jij voor behoud van de Kuip bent.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 20 juni 2013 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 16:06 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Wat staat erbij doelstellingen niet gehaald?
Dan is Feyenoord de lul. Idem voor RDK trouwens. Maar bij de variant van RDK moet Feyenoord minimaal structureel top 4 draaien.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 20 juni 2013 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 16:37 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Dan is Feyenoord de lul. Idem voor RDK trouwens. Maar bij de variant van RDK moet Feyenoord minimaal structureel top 4 draaien.
Maar hoe groot is de kans dat we onder plaats 7 gaan eindigen? Die is er wel, maar die is niet echt groot, denk ik zo.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 20 juni 2013 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 16:39 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Maar hoe groot is de kans dat we onder plaats 7 gaan eindigen? Die is er wel, maar die is niet echt groot, denk ik zo.
Lijkt mij ook niet. Clubs als Ajax, PSV en FC Twente komen natuurlijk ook in grote problemen als ze dat niet redden.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 20 juni 2013 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 16:45 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet. Clubs als Ajax, PSV en FC Twente komen natuurlijk ook in grote problemen als ze dat niet redden.
Precies, er zal best eens een jaar zijn dat je minder goed speelt en dat je zodoende onder Ajax, PSV, FC Twente, Vitesse en eventueel nog AZ eindigt. Maar dan heb je het denk ik ook wel gehad. Dus top 7 lijkt me zeker reël.
VVout
 VVout - donderdag 20 juni 2013 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 16:04 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

De exploitatie komt in handen omdat de banken en bouwbedrijf het financieren..
Tenminste dat is wat ik heb begrepen,maar waarom word het totaalplaatje gefinancierd
als ze zelf grond hebben ter waarden van 200 miljoen?
Die Eindhovenaren kregen al 58 miljoen voor een parkeerplaats
Een garantie van 160 miljoen van de stad en de waarde van de grond is 200 miljoen, deze garanties dekken de financiering.

Een financiering wordt normaal gezien door Feyenoord N.V. afgelost in de daarvoor overeengekomen termijnen en bijkomende rentekosten.

Bovenstaande kosten moeten komen uit de exploitatie van HNS, waarvoor normaal gezien de ondernemer zelf zorg voor draagt dus Feyenoord N.V. en het overschot als die er is, komt ten gunste van Feyenoord N.V.

Dit zou een normale gang van zaken zijn, ik hoop in het geval van Feyenoord N.V. dat het niet anders is want je gaat je eigen exploitatie toch niet uit handen geven.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 20 juni 2013 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 16:34 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Misschien omdat Feyenoord de grond in eigen beheer wil houden. Anders moet men weer van de gemeente gaan huren. En wat je in je laatste post zegt over de doelstellingen: bij ReddeKuip is minimaal structureel top 4 vereist. Dat is dus nog hoger dan bij een nieuw stadon. Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag, maar ik wilde je hier wel even op wijzen, wetende dat jij voor behoud van de Kuip bent.
Met reddekuip hou je wel de exploitatie in eigen handen,daarbij ben ik nergens tegen alleen voor het beste en vooral eerlijkste plan.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 20 juni 2013 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 18:14 schreef VVout het volgende:

[..]

Een garantie van 160 miljoen van de stad en de waarde van de grond is 200 miljoen, deze garanties dekken de financiering.

Een financiering wordt normaal gezien door Feyenoord N.V. afgelost in de daarvoor overeengekomen termijnen en bijkomende rentekosten.

Bovenstaande kosten moeten komen uit de exploitatie van HNS, waarvoor normaal gezien de ondernemer zelf zorg voor draagt dus Feyenoord N.V. en het overschot als die er is, komt ten gunste van Feyenoord N.V.

Dit zou een normale gang van zaken zijn, ik hoop in het geval van Feyenoord N.V. dat het niet anders is want je gaat je eigen exploitatie toch niet uit handen geven.
Eigenlijk komt deze reactie op het hetzelfde neer als mij vorige..
Als de grond daadwerkelijk 200 miljoen waard is hou je de exploitatie in eigen handen..
Daarbij houd de club nog 40 miljoen over,ik zeg Kuijt een 4 jarig contract aanbieden :-)
TheMenace
 TheMenace - donderdag 20 juni 2013 - 19:35   quote  deeplink  
er komt gewoon een nieuwe kuip zoals het hoort en moet!geen gelul nu meer!

viva en forza en Feyenoord uber alles!P:
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 20 juni 2013 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 19:35 schreef TheMenace het volgende:
er komt gewoon een nieuwe kuip zoals het hoort en moet!geen gelul nu meer!

viva en forza en Feyenoord uber alles!P:
Wees maar niet bang..Die komt er ook ,maar ik betwijfeld erg sterk waar de belangen leggen en vooral
wat het met Feyenoord gaat doen..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 20 juni 2013 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 16:39 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Maar hoe groot is de kans dat we onder plaats 7 gaan eindigen? Die is er wel, maar die is niet echt groot, denk ik zo.
Been en hakker terughalen. Let maar op dan.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 20 juni 2013 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 19:51 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Been en hakker terughalen. Let maar op dan.
Haha, ja, maar dat gaat niet meer gebeuren, net zoals Bosz en Gullit niet terug zullen keren, dus dan zitten we wel veilig.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 20 juni 2013 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 19:32 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Eigenlijk komt deze reactie op het hetzelfde neer als mij vorige..
Als de grond daadwerkelijk 200 miljoen waard is hou je de exploitatie in eigen handen..
Daarbij houd de club nog 40 miljoen over,ik zeg Kuijt een 4 jarig contract aanbieden :-)
Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat Feyenoord akkoord gaat met een regeling waarbij de eventuele winsten niet voor Feyenoord zijn, maar naar het bouwbedrijf oid gaan. Kuyt een 4-jarig contract lijkt me iets overdreven, maar 2 jaar met een optie voor nog 2 jaar lijkt me prima. Wat mij betreft is hij meer dan welkom deze zomer. En ik heb trouwens nergens gezegd dat jij ergens tegen bent. Ik zei alleen dat jij voor het behoud van de Kuip bent. Misschien zit ik daarin fout, maar dat dacht ik op te maken uit eerdere berichten van je. En uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: het beste voor Feyenoord! En daarbij dan hopelijk ook weer eens een kampioenschap, liefst in de oude Kuip. Nog voordat het (evt) nieuwe stadion er staat.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 20 juni 2013 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 19:29 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Met reddekuip hou je wel de exploitatie in eigen handen,daarbij ben ik nergens tegen alleen voor het beste en vooral eerlijkste plan.
Mee eens, al is totaal niet meer zelfs in te schatten waar het beste en eerlijkste plan nu ligt.
Ik proef vooral een lucht van belangenstrijd tussen vele, vele belanghebbenden.
En vooralsnog over de rug van Feyenoord en het Legioen zelf.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 20 juni 2013 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 20:30 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat Feyenoord akkoord gaat met een regeling waarbij de eventuele winsten niet voor Feyenoord zijn, maar naar het bouwbedrijf oid gaan. Kuyt een 4-jarig contract lijkt me iets overdreven, maar 2 jaar met een optie voor nog 2 jaar lijkt me prima. Wat mij betreft is hij meer dan welkom deze zomer. En ik heb trouwens nergens gezegd dat jij ergens tegen bent. Ik zei alleen dat jij voor het behoud van de Kuip bent. Misschien zit ik daarin fout, maar dat dacht ik op te maken uit eerdere berichten van je. En uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: het beste voor Feyenoord! En daarbij dan hopelijk ook weer eens een kampioenschap, liefst in de oude Kuip. Nog voordat het (evt) nieuwe stadion er staat.
Let nu maar op,we krijgen een nieuw stadion en worden van voor en van achter genaaid...
Het eerlijkste plan gaat boven alles..
En van Kuijt was een geintje,moet nu komen voor een 2 jarig contract en 9 ton per jaar.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 20 juni 2013 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 20:42 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Mee eens, al is totaal niet meer zelfs in te schatten waar het beste en eerlijkste plan nu ligt.
Ik proef vooral een lucht van belangenstrijd tussen vele, vele belanghebbenden.
En vooralsnog over de rug van Feyenoord en het Legioen zelf.
Eens maar wel het goedkoopste plan met eigen exploitatie (gedeeltelijk)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 20 juni 2013 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 19:32 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Eigenlijk komt deze reactie op het hetzelfde neer als mij vorige..
Als de grond daadwerkelijk 200 miljoen waard is hou je de exploitatie in eigen handen..
Daarbij houd de club nog 40 miljoen over,ik zeg Kuijt een 4 jarig contract aanbieden :-)
Kijk, jij begrijpt het..
Leonidas
 Leonidas - vrijdag 21 juni 2013 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 13:14 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Oh sorry ,dat jullie op dit moment geen seizoenkaart hebben?
Dat vroeg ik mij af ivm met jou antwoord..
Nee die hebben we inderdaad nog niet. Er is al wel voor betaald maar de kaarten zijn nog niet binnen.
Maar dat zal je wel niet bedoelen. Wij zijn trouwe bezoekers van de thuiswedstrijden en hebben al vele jaren een seizoenkaart.Omdat wij Feyenoord graag toekomstbestendig willen laten zijn, zijn wij voor een nieuwe kuip.
tomson
 tomson - vrijdag 21 juni 2013 - 10:05   quote  deeplink  
http://m.fr12.nl/#nieuws/bekijken.html?id=22677
JanM
 JanM - vrijdag 21 juni 2013 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
En het is nu al 399 miljoen geworden ?!?!?!?!?!?!?!?!?
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 juni 2013 - 10:15   quote  deeplink  
t wordt nog wel meer.
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 21 juni 2013 - 10:16   quote  deeplink  
Grote kans dat het nog meer wordt.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 juni 2013 - 10:20   quote  deeplink  
Joh.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 21 juni 2013 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juni 2013 - 08:59 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Nee die hebben we inderdaad nog niet. Er is al wel voor betaald maar de kaarten zijn nog niet binnen.
Maar dat zal je wel niet bedoelen. Wij zijn trouwe bezoekers van de thuiswedstrijden en hebben al vele jaren een seizoenkaart.Omdat wij Feyenoord graag toekomstbestendig willen laten zijn, zijn wij voor een nieuwe kuip.
Dus een nieuwe kuip waar ze exploitatie er jaarlijks 8 miljoen op achteruit gaan?
Word gecompenceerd na omzet resultaat...?
LET OP ...behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
U inleg kan flectuëren...

Succes maar ik krijg het idee dat Feyenoord zijn ziel aan de duivel verkoopt.
Leonidas
 Leonidas - vrijdag 21 juni 2013 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juni 2013 - 10:30 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dus een nieuwe kuip waar ze exploitatie er jaarlijks 8 miljoen op achteruit gaan?
Word gecompenceerd na omzet resultaat...?
LET OP ...behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
U inleg kan flectuëren...

Succes maar ik krijg het idee dat Feyenoord zijn ziel aan de duivel verkoopt.
Ik niet.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 21 juni 2013 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 - 21:59 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Let nu maar op,we krijgen een nieuw stadion en worden van voor en van achter genaaid...
Het eerlijkste plan gaat boven alles..
En van Kuijt was een geintje,moet nu komen voor een 2 jarig contract en 9 ton per jaar.
Tsja, het eerlijkste plan... daar valt inmiddels niets meer over te zeggen. Je hoort van beide kanten van alles, maar inmiddels is er voor een leek echt geen wijs woord meer uit te halen. En over eerlijk gesproken..eerlijk gezegd weet ik al niet meer wat te geloven. Volgens mijn eigen redenatie heeft renovatie weinig zin op de lange termijn. Ik kan er ook zomaar naast zitten, maar ik denk dat we allemaal te weinig kennis hebben om een zuiver oordeel te kunnen vellen.

En wat betreft Kuyt, ik dacht al dat dat niet serieus was, maar ik denk ik ga er toch even op in ;) Maar een 2-jarig contract voor 9 ton per jaar lijkt me prima.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 21 juni 2013 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juni 2013 - 10:30 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dus een nieuwe kuip waar ze exploitatie er jaarlijks 8 miljoen op achteruit gaan?
Word gecompenceerd na omzet resultaat...?
LET OP ...behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
U inleg kan flectuëren...

Succes maar ik krijg het idee dat Feyenoord zijn ziel aan de duivel verkoopt.
Al die getallen, wat is waar en wat niet? Overigens stond er vandaag in het AD een artikel met een lid en volgens mij ook oud-voorzitter van Leefbaar Rotterdam. Die was voor een nieuw stadion. Stond een interview met hem in, maar kan het artikel op ad.nl helaas niet terugvinden.
VVout
 VVout - vrijdag 21 juni 2013 - 11:18   quote  deeplink  
Stad Rotterdam.

1 Geen feest op de Coolsingel.
2 Geen supporters uit 020.
3 Liefst niks uit geven aan begeleiden en beveiliging van wedstrijden en dit op de club afschuiven.

Rotterdam ziet in dit geval maar een ding, de opknapbeurt van Zuid te verpakken in combinatie met HNS, dus geen onpartijdige mening in betrekking tot de club.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 juni 2013 - 11:37   quote  deeplink  
Nahja dan maar in de kuip blijven zitten en wachten tot ie instort of we steeds verder achterop raken?
Want beide situaties hebben grote risico's en onvoorziene.
Voor de 1 moet je zelfs nog structureel hoger meedraaien dan voor de andere.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 21 juni 2013 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juni 2013 - 11:37 schreef Stylzz het volgende:
Nahja dan maar in de kuip blijven zitten en wachten tot ie instort of we steeds verder achterop raken?
Want beide situaties hebben grote risico's en onvoorziene.
Voor de 1 moet je zelfs nog structureel hoger meedraaien dan voor de andere.
Precies. En vooral dat laatste lijkt me een belangrijke reden om het nieuwe stadion te verkiezen boven een renovatie. Structureel top 4 lijkt me best een risico. Aangezien het ook zomaar kan zijn dat je een paar jaar achter een PSV, Ajax, Twente en Vitesse eindigt. Ik ga er niet vanuit, maar het kan zomaar gebeuren.
VVout
 VVout - vrijdag 21 juni 2013 - 11:59   quote  deeplink  
Ik zou zelf gewoon ook graag een nieuw stadion zien, gewoon alleen al omdat ik dat gaaf vind.

Het gespeculeer over cijfers vanuit beide camps is om ziek van te worden en kan zo langzaam niet meer serieus genomen worden dat gelul.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 21 juni 2013 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juni 2013 - 11:37 schreef Stylzz het volgende:
Nahja dan maar in de kuip blijven zitten en wachten tot ie instort of we steeds verder achterop raken?
Want beide situaties hebben grote risico's en onvoorziene.
Voor de 1 moet je zelfs nog structureel hoger meedraaien dan voor de andere.
Waarom zijn we achterop geraakt dan?
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 juni 2013 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juni 2013 - 13:29 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Waarom zijn we achterop geraakt dan?
In ieder geval begroting technisch.
We hebben dan het voordeel van een goede jeugdopleiding, maar dat is geen garantie.
De concurrentie zit daarin ook niet stil.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 21 juni 2013 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juni 2013 - 15:39 schreef Stylzz het volgende:

[..]

In ieder geval begroting technisch.
We hebben dan het voordeel van een goede jeugdopleiding, maar dat is geen garantie.
De concurrentie zit daarin ook niet stil.
Nee waarom zijn we achterop geraakt?
Heeft niks met de Kuip te maken gehad dat we achterop zijn geraakt..
Wanbeleid is de reden dat we nu nog 20 miljoen schuld hebben en 30 miljoen aandelen..
Dat blijft maar zweren...Als we dat niet hadden gehad dan waren we al lang de grootste
concurent van de grootste toppers..
freduc
 freduc - vrijdag 21 juni 2013 - 20:55   quote  deeplink  
klopt leon , er jaren wanbeleid geweest , gelukkig is er nu wel beleid , daarom ben ik wel voor dat nieuwe stadium dan kan je doorgroeien niet als concurent van de toppers maar naar de beste en grootste van die toppers
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 juni 2013 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juni 2013 - 19:58 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Nee waarom zijn we achterop geraakt?
Heeft niks met de Kuip te maken gehad dat we achterop zijn geraakt..
Wanbeleid is de reden dat we nu nog 20 miljoen schuld hebben en 30 miljoen aandelen..
Dat blijft maar zweren...Als we dat niet hadden gehad dan waren we al lang de grootste
concurent van de grootste toppers..
Deel van je begroting haal je uit je exploitatie.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 21 juni 2013 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juni 2013 - 21:21 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Deel van je begroting haal je uit je exploitatie.
En dat is straks weg?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 juni 2013 door Leon FR1908 --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 juni 2013 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juni 2013 - 21:23 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

En dat is straks weg?
Met niets doen kom je dus nog meer achter te lopen. Dat is watik zeg.
volgens mmij was t toch een duidelijke zin :-)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 21 juni 2013 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juni 2013 - 21:29 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Met niets doen kom je dus nog meer achter te lopen. Dat is watik zeg.
volgens mmij was t toch een duidelijke zin :-)
Ja maar de exploitatie gaat straks naar de banken en het bouwbedrijf...
Dus hoe gaat de begroting dan omhoog?
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 juni 2013 - 21:58   quote  deeplink  
Dat is natuurlijk niet zo, de wedstrijddagen zijn voor de club.
Business seats, sponsoring, recette etc etc..

Maar goed, genoeg :-)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 21 juni 2013 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juni 2013 - 21:58 schreef Stylzz het volgende:
Dat is natuurlijk niet zo, de wedstrijddagen zijn voor de club.
Business seats, sponsoring, recette etc etc..

Maar goed, genoeg :-)
Nou dat schijnt wel zo te zijn..
De sponsoring blijft natuurlijk voor Feyenoord...
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 22 juni 2013 - 00:15   quote  deeplink  
Zeurpieten.
Ga toch allemaal eens een eerste steen leggen.
Bouwen we dat stadion zelf wel.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 juni 2013 - 00:18   quote  deeplink  
Van Merwijk hoopt snel plannen te presenteren



Stadiondirecteur Jan van Merwijk verwacht snel de concrete plannen voor een nieuw stadion te kunnen presenteren. Op 11 juli verwacht Van Merwijk te horen of de gemeente akkoord gaat met het bouwen van een nieuw multifunctioneel complex, die in 2018 op Varkenoord moet verrijzen.
De kritiek van bijvoorbeeld de Feyenoord Supporters Vereniging was de laatste tijd, dat er nog te weinig concrete plannen zijn gespresenteerd, waardoor de FSV een nieuw stadion niet ondersteunt.


'Dat is een bewuste keuze geweest om dat niet te doen. Wij hebben eerst de haalbaarheid onderzocht en naar een geschikte locatie gekeken en mochten wij op 11 juli horen dat de gemeente de plannen definitief steunt, kunnen we beginnen met het ontwerpproces. Daar willen we de supporters bij betrekken om naar hun input te luisteren', aldus Jan van Merwijk.

VOORWAARDEN

Het college van b&w is voor een nieuw stadion, maar de raadsleden zijn nog verdeeld. Leo Bruijn van de PVDA heeft bijvoorbeeld eerder gezegd dat hij alleen voor een goedkeuring van de garantstelling van 165 miljoen euro is als er vooraf al 75 procent van de Vip-boxen zijn verkocht.

Van Merwijk ziet daar geen probleem. 'Dat is wel een uitdaging, maar geen onmogelijke opgave. We hebben al intentieverklaringen van bedrijven die met ons mee willen doen en dat wordt verder uitgebouwd wanneer er een besluit is genomen. Daar hebben we afspraken over gemaakt en dat betekent dat we dan vol aan de bak moeten', aldus de stadiondirecteur.

BRUSSEL

Van Merwijk maakt zich verder geen zorgen om de Europese Commissie in Brussel wat betreft het bouwen van een nieuw stadion. In Brussel wordt gekeken of de mogelijke garantstelling geen ongeoorloofde staatssteun is aan het nieuwe stadion.

'Wij willen volstrekt transparant zijn en hebben met de gemeente Rotterdam al in Brussel geïnformeerd en een vooraankondiging gedaan dat er binnenkort een aanvraag gaat komen na de besluitvorming. Want wij willen geen gedoe hierover krijgen. Dus een van de voorwaarden wordt wel dat Brussel haar fiat geeft aan de bedachte constructie', aldus Van Merwijk.
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 juni 2013 - 00:23   quote  deeplink  
Het HNS project

Geachte gemeenteraadsleden,

Hierbij wilde ik graag even uw aandacht en tijd vragen voor mijn visie op de hele gang van zaken rond de besluitvorming ten aanzien van de eventuele komst van het multifunctionele stadion complex HNS aan de Olympiaweg in Rotterdam-Zuid.

Ten eerste ter uwer informatie over mijzelf, ikzelf ben Sander Baas een 41-jarige man uit Piershil, Zuid-Holland samenwonend en sinds 1992 werkzaam als scheepswerktuigkundige aan boord van zeegaande (bagger)schepen. Ten aanzien van Feyenoord kan ik zeggen dat ik een supporter ben sinds 1999, en sindsdien een paar maal per jaar een wedstrijd in De Kuip bezoek. Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit een Feyenoord uit-wedstrijd bezocht of seizoenskaart gehad. En ten aanzien van mijn politieke kleur, als ik stem, stem ik normaal gesproken D66, maar voor de rest hou ik mij verre van partijpolitiek en aanverwante zaken.

Toch heb ik besloten om deze e-mail op te stellen en naar alle Rotterdamse gemeenteraadsfracties te sturen, omdat ik me steeds meer verbaas over de gehele gang van zaken van het eventueel toekomstige HNS project in Rotterdam-Zuid. Door het van het begin af aan gevoerde beleid vanuit de Feyenoord-directie, waarbij in verschillende opzichten meer vraagtekens dan duidelijkheden werden en worden verschaft aan de buitenwereld zoals:

- Geen concrete bouwplannen (voornamelijk artist impressions).
- Geen normale en transparante open inschrijving en aanbesteding van het begin af aan.
- Geen normale en transparante inzage over de financiering van het HNS project, zowel voor als naar de bouw.
- Geen enkel ander inzicht accepteren van mensen met een andere visie, ideeën (ernstige mate van tunnelvisie).
- De manier waarop de garantstelling bij de gemeente aangevraagd wordt, komt ook op mij nogal intimiderend over. In de trant van Als het niet doorgaat op onze manier is het jullie schuld hoor.

Na de door mij hierboven genoemde zaken wil ik ook graag extra benadrukken dat dit hele HNS project niet in alle opzichten vergeleken kan worden met andere grote projecten, zoals de Erasmusbrug bijvoorbeeld. De toekomst van De Kuip, lees het HNS project, is een project op zich met andere belangen onder verschillende omstandigheden. Vooral omdat het HNS project vanaf het begin af aan één grote schimmige vertoning geweest is van achter de schermen, wie weet wel vriendjespolitiek? Zodat er nu al, voor ook maar de eerste heipaal de grond is in gegaan, een dossier ligt wat in meerdere opzichten niet correct is. Daarnaast kunnen, zoals iedereen weet, in de toekomst tijdens bouw en exploitatie wel wat kinken in de kabel komen. Daarom kan er naar mijn inziens met grote mate van zekerheid verwacht worden dat dit dossier alleen maar dikker zal worden en meerdere addertjes onder het gras naar boven zullen komen. Waarbij we zelfs de mogelijkheid niet uit moeten sluiten dat de beerput zo groot wordt, dat de schade niet meer te overzien is. Zowel voor de gemeente Rotterdam als voor Feyenoord.

Door de gehele gang van zaken tot op heden kunnen we ook met zekerheid stellen dat, op meerdere politieke niveaus, hier terechtwijzingen door te verwachten zijn in de toekomst. Tot zelfs op Europees niveau aan toe, met alle mogelijke negatieve consequenties van dien.

Opvallend is het ook dat bij het toekomstverhaal van De Kuip niet voldoende met dat kleine industriegebied, gelegen aan de Olympiaweg naast De Kuip (in de richting van het Varkenoordseviaduct), rekening gehouden wordt. Daar zouden naar mijn inziens qua horeca, breedtesport, recreatie en eventueel ook qua parkeren veel beter gebruik van kunnen worden gemaakt om De Kuip te kunnen exploiteren. Tevens zal door het vrijkomen van de grond, als het HNS project er niet komt, aanzienlijk meer kansen ter ontwikkeling van de breedtesport zijn. Terwijl de upgrade (professionalisering) van Varkenoord gewoon door kan gaan. En om eerlijk te zijn is naar mijn inziens er in Rotterdam-Zuid ook (veel) behoefte aan de ontwikkeling van de breedtesport. We mogen niet vergeten dat het sportief bezig zijn één van de beste manieren is voor (jonge) mensen zich op een gezonde manier te ontwikkelen. Ook kunnen we, zoals velen weten, positieve ontwikkelingen op Rotterdam-Zuid maar al te goed gebruiken.

Merkwaardig is het ook dat de andere kant van Rotterdam-Zuid er niet bij betrokken wordt. Ja, u leest het goed, want in mijn optiek zijn er bij het huidige Ahoy veel meer mogelijkheden om tot een betere exploitatie te komen ten aanzien van muziekconcerten, festivals en beurzen bijvoorbeeld. Na misschien een gewenste renovatie van dit complex in de toekomst zijn er zoveel betere mogelijkheden met minder beperkingen haalbaar. Tevens wordt Rotterdam-Zuid hierdoor echt completer en beter door ontwikkeld. En speciaal de Rotterdammers weten dat je zuinig moet zijn op de bouwtechnische historie die je nog hebt na de oorlog. Ondanks zijn grote, mooie imposante en moderne skyline denken we er niet zomaar aan om bijvoorbeeld Het Stadhuis, De Laurenskerk, Het Witte Huis of De Kuip af te breken. Want bij noodzakelijke aanpassingen zoeken we daar indien mogelijk gewoon eerst een oplossing voor.

We mogen tevens ook niet vergeten dat De Kuip als voetbalsfeer zeer hoog gewaardeerd wordt en niet voor niets als het meest sfeervolle voetbalstadion van de Benelux bestempeld wordt door onpartijdige voetballiefhebbers. Zelfs buiten de grenzen van de Benelux, gooit De Kuip zeer hoge ogen. (Persoonlijk heb ik de drie grootste stadions van Spanje bezocht en qua mooiheid en meegemaakte sfeer doet De Kuip niks onder voor deze stadions, o.k maar dat is mijn persoonlijke mening.) Met een eventuele renovatie, lees extra ring, en aangepaste faciliteiten zouden we dat allemaal behouden en zelfs beter kunnen exploiteren. Want zoals we allemaal weten er zijn ook naast een correct financieel huishoudboekje ook andere dingen, zoals een echte voetbalsfeer bijvoorbeeld wat niet in een concreet geldbedrag uit te drukken is.

Dat Feyenoord alleen maar mee kan doen aan de top door het HNS betwijfel ik ook sterk. Want met iets meer breedte in de selectie de afgelopen twee à drie jaren of / en het behoud van de wat betere spelers voor iets langere tijd was naar mijn inziens Feyenoord ook waarschijnlijk wel een keer landskampioen geworden. Wat automatisch ook weer extra geld had gegenereerd voor de toekomst.

Het is ook niet ondenkbaar dat, hoe trouw vele Feyenoord-supporters ook zijn, er een percentage zich eventueel in het nieuwe HNS niet meer thuis zal voelen en om die reden (of om principiële redenen door de huidige gang van zaken) Feyenoord meer vanuit huis zal gaan volgen. Dit zal qua sfeer en inkomsten nog wel eens hele nadelige gevolgen kunnen hebben voor Feyenoord. Vooral als het over een eventueel wat grotere groep mensen zal gaan.

Tijdens dit schrijven zal ik niet proberen te verwijzen naar specifieke rapporten, bedragen, onderzoeken of correcte second opinions. Omdat er vanaf het begin af aan, gebrek aan transparantie is door de Feyenoord-directie. Daardoor is het naar mijn mening niet mogelijk om daar een compleet, voldoende gedetailleerd en betrouwbaar beeld van te schetsen. We dienen ook niet te vergeten dat dit huidige HNS project al jaren (achter de schermen) speelt bij de Feyenoord-directie. Daarom zijn hoogstwaarschijnlijk alle grote positieve constructieve investeringen, lees ideeën en aanzetten daarvoor, ter verbetering van De Kuip tegen gehouden.

Ondanks dat Feyenoords financiële status de laatste jaren is verbeterd, mede dankzij het gevoerde directiebeleid en externe investeerders, geeft dit geen vrijbrief om het HNS project er doorheen te drukken.

Ik ben geen econoom, bouwkundige, voetballer of politieker, maar wat me wel opvalt is dat er van alle kanten nu al zoveel vraagtekens en negatief commentaar komt. Ook uit onpartijdige en deskundige hoek, zodat ik wel durf te concluderen dat er hier naar mijn inziens persoonlijke belangen, lees financieel gewin of carrière belang, voor meerdere personen of partijen, boven het belang van Feyenoord of de gemeente Rotterdam worden gesteld en dat mag niet zo zijn.

Iedereen die van voetbal houdt weet dat Feyenoord met de huidige Kuip en het daarbij behorende Legioen een troef in handen heeft die geen enkel andere Nederlandse club heeft. En het zal zo zonde zijn dat dat door de huidige tunnelvisie en het persoonlijk winstbejag op korte termijn van derden verloren zal gaan. Het mooie wat we nu al hebben en binnen handbereik kunnen houden mag niet op deze dubieuze wijze afscheid van genomen worden. Want de rekening moet ooit betaald worden en nogmaals als het mis gaat dan zal deze rekening wel eens onbetaalbaar kunnen worden, zowel financieel als rationeel, voor Feyenoord. En een zeer grote strop en gemiste kans kunnen zijn voor de gemeente Rotterdam.

En het mag ook niet zo zijn dat door externe intimidatie en vriendjespolitiek, lees hier bijvoorbeeld de KNVB, bepaald wordt welke koers Feyenoord en de gemeente Rotterdam in dit opzicht op voorhand moeten gaan varen. Want in een eventueel gerenoveerde Kuip is dit voetbal-technisch ook allemaal mogelijk.

Als na de stemming het HNS doorgang vindt, maar niet geheel volgens plan of wens verloopt, zal iedereen steeds harder, terecht, beginnen te roepen; Maar dat had u toch kunnen weten? Dan zal met de vinger vooral eerst naar de politiek worden gewezen. Dus door het instemmen met het HNS project onder de huidige gegeven omstandigheden, wat naar grote waarschijnlijkheid niet zal brengen wat men er van verwacht. Zeker als het niet is wat menigeen voetballiefhebber er van wenst, zal dit ook voor u een onuitwisbare smet achterlaten op uw blazoen tijdens uw politieke carrière.

Naar mijn inziens zal het hele project de toekomst van het Feyenoord-stadion, renovatie of wat dan ook, opnieuw en op een orrecte manier uitgevoerd dienen te worden. Met de huidige Kuip, indien mogelijk, als uitgangspunt.

Het bekende gezegde zegt, Waar een wil is, is een weg en dat klopt ook. Zoals we tot nu toe hebben kunnen zien ontbreekt gewoon botweg deze wil bij de Feyenoord-directie ten aanzien van eventuele renovatie of andere meningen. Daarom vraag ik u om de tijdens de aanstaande stemming over het nieuwe HNS tegen te stemmen.

Als er dan wordt verwezen naar de verloren afgelopen jaren, laat u daar dan niet door van de wijs brengen, want dat heeft de Feyenoord-directie geheel aan zichzelf te wijten door hun eigen arrogante houding.

Met vriendelijke groet,

Sander Baas

PS een kopie van dit schrijven worden morgen ook toegestuurd naar;

- De voetbalclub Feyenoord
- Het Feyenoord fanzine Lunatic News
eko-sporter
 eko-sporter - zaterdag 22 juni 2013 - 07:01   quote  deeplink  
Even afgezien van de vraag of er nu wel of geen nieuw voetbalstadion moet komen, merk ik op dat veel mensen de voetbalclub Feyenoord en het stadion door elkaar halen. Niet de voetbalclub, maar de stadiondirectie heeft nieuwbouwplannen. Omdat de voetbalclub geld ontvangt, in plaats van huur betaalt voor het gebruik van het nieuw stadion, komt een belangrijke kostenpost te vervallen en komen extra inkomsten binnen.

Als het mis gaat bij de bouw of de exploitatie van het nieuwe stadion, loopt Feyenoord in het ergste geval de inkomsten uit het gebruik mis en moet het op zoek naar een nieuw stadion.

Voor mij staat vast dat als Feyenoord blijvend in de nationale en internationale voetbaltop mee wilt doen, dan moet de begroting omhoog om talentvolle jeugdspelers te behouden en aanvullend spelers met kwaliteit aan te kunnen trekken. Als we de begrotingen van de clubs vergelijken, dan is het echt een sportieve prestatie dat Feyenoord in de afgelopen twee seizoenen tweede en derde is geworden.

Door de knappe sportieve prestaties van de afgelopen seizoenen en de financiële verbeteringen, denken nu vele supporters dat het kampioenschap nu ook zonder extra inzet voor het grijpen ligt. Verblind door het succes als ze zijn. Er is echter wéér een extra inspanning nodg om Feyenoord blijvend aan de top te houden en om serieus internationaal mee te blijven doen.

Ik acht het risico voor het sportieve bestaan van de club groter als we niet onze begroting substantieel weten te verhogen. We komen dan terecht in de grote groep sub-toppers in Nederland (Groningen, Heerenveen, AZ, Utrecht, enz.) en zullen elk jaar na-competitie moeten spelen om een paar rondjes in de Europa te kunnen ballen. PSV, Ajax, Twente en Vitesse zullen dan jaarlijks strijden om plaats één t/m vier.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 22 juni 2013 - 07:02   quote  deeplink  
zoveel mensen, zoveel meningen
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 22 juni 2013 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 - 07:02 schreef Stylzz het volgende:
zoveel mensen, zoveel meningen
Ja...Ik raak er meningloos van.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0305230