BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 22 juni 2013 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 - 07:02 schreef Stylzz het volgende:
zoveel mensen, zoveel meningen
Dus voor jou is het helder?
Jij weet waar het geld vandaan komt?
Jij weet zeker dat het verantwoord is voor de gemeente Rotterdam?
Jij weet zeker dat de begroting straks omhoog schiet?
Jij weet zeker dat er straks geen buitensporige winsten gemaakt
worden alleen voor de bouw alleen al..
En jij weet zeker dat Feyenoord erop vooruit gaat ?
VVout
 VVout - zaterdag 22 juni 2013 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 - 22:45 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

....
En jij weet zeker dat Feyenoord erop vooruit gaat ?
Echt wel, de rest is minder belangrijk.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 22 juni 2013 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 - 22:49 schreef VVout het volgende:

[..]

Echt wel, de rest is minder belangrijk.
Alsof er ook maar iemand is die de garantie kan geven voor jou eerste 2 woorden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 juni 2013 door Leon FR1908 --
VVout
 VVout - zaterdag 22 juni 2013 - 23:12   quote  deeplink  
Haha, echt niet.
VVout
 VVout - zaterdag 22 juni 2013 - 23:14   quote  deeplink  
Supportersclub Feyenoord 'aan alle kanten genaaid'

media_xll_1715773.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 juni 2013 door VVout --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 22 juni 2013 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 - 23:12 schreef VVout het volgende:
Haha, echt niet.
Nee dat denk ik ook ...
Was het allemaal maar gewoon open en eerlijk transperant,dan was er
ook niet veel ruimte voor discusie en speculatie..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 22 juni 2013 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Tja de FSV heeft gelijk.
VVout
 VVout - zaterdag 22 juni 2013 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 - 23:18 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Nee dat denk ik ook ...
Was het allemaal maar gewoon open en eerlijk transperant,dan was er
ook niet veel ruimte voor discusie en speculatie..
Ze lachen zich toch helemaal kapot die neuzen, pisvee enz. daar ben je lekker mee en het ergste nog de onvrede van je eigen aanhang.

Het wordt echt tijd dat er een einde en duidelijkheid komt aan die soap.
Stylzz
 Stylzz - zondag 23 juni 2013 - 07:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 - 22:45 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dus voor jou is het helder?
Jij weet waar het geld vandaan komt?
Jij weet zeker dat het verantwoord is voor de gemeente Rotterdam?
Jij weet zeker dat de begroting straks omhoog schiet?
Jij weet zeker dat er straks geen buitensporige winsten gemaakt
worden alleen voor de bouw alleen al..
En jij weet zeker dat Feyenoord erop vooruit gaat ?
Nope, maar dat is in beide scenario's.
En je weet zeker dat niets doen achteruitgang is.

Mij boeit t niet wat ze kiezen, sterker nog ik denk dat beide varianten op een fiasco uit gaan lopen in eerste instantie. Maar we zien t wel.
Stylzz
 Stylzz - zondag 23 juni 2013 - 07:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 - 23:21 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Tja de FSV heeft gelijk.
Niet helemaal, Feyenoord heeft aangegeven de supporters te gaan betrekken bij het ontwerp.
Zo ver is het nog niet.

Maar goed...
VVout
 VVout - zondag 23 juni 2013 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juni 2013 - 07:12 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Niet helemaal, Feyenoord heeft aangegeven de supporters te gaan betrekken bij het ontwerp.
Zo ver is het nog niet.

Maar goed...
Domani, domani!
craven
 craven - zondag 23 juni 2013 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juni 2013 - 07:12 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Nope, maar dat is in beide scenario's.
En je weet zeker dat niets doen achteruitgang is.

Mij boeit t niet wat ze kiezen, sterker nog ik denk dat beide varianten op een fiasco uit gaan lopen in eerste instantie. Maar we zien t wel.
maar niets doen dus ook...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 23 juni 2013 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juni 2013 - 07:12 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Nope, maar dat is in beide scenario's.
En je weet zeker dat niets doen achteruitgang is.

Mij boeit t niet wat ze kiezen, sterker nog ik denk dat beide varianten op een fiasco uit gaan lopen in eerste instantie. Maar we zien t wel.
Ik denk dat je aardig in de richting zit ja..
VVout
 VVout - zondag 23 juni 2013 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juni 2013 - 12:31 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik denk dat je aardig in de richting zit ja..
Hopelijk dat er snel wat gebeurt dan, achteruit gaan is geen optie.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 23 juni 2013 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juni 2013 - 13:17 schreef VVout het volgende:

[..]

Hopelijk dat er snel wat gebeurt dan, achteruit gaan is geen optie.
Ik hoop dat er in juli definitief knopen worden gehakt...
Wat het ook mag worden ,alleen dan begint het moddergooien pas echt..
tomson
 tomson - zondag 23 juni 2013 - 14:07   quote  deeplink  
Als er dan ook maar meiden in bikinis zijn..
craven
 craven - zondag 23 juni 2013 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juni 2013 - 14:07 schreef tomson het volgende:
Als er dan ook maar meiden in bikinis zijn..
Dan komt het allemaal wel goed
VVout
 VVout - zondag 23 juni 2013 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juni 2013 - 14:07 schreef tomson het volgende:
Als er dan ook maar meiden in bikinis zijn..
Als er dan ook maar meiden in bikinis zijn.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 juli 2013 - 08:25   quote  deeplink  
Gemeenteraad verdeeld: 'Hoofdelijke stemming noodzakelijk'

600x400-ms-1214285.jpg

Of er een nieuw Feyenoord-stadion komt, blijft tot de laatste dag spannend. VVD en CDA zijn vóór, terwijl de fractie van de PvdA een 'positieve grondhouding' heeft. Cruciaal lijkt de positie van D66, die pas volgende week de knoop doorhakt.

De gemeenteraad van Rotterdam besluit op 11 juli over de bouw van een 63.000 stoeltjes tellende voetbaltempel op Varkenoord. Om daarvoor de basis te leggen, moet de stad garant staan voor een lening van 165 miljoen euro. De totale kosten zijn geraamd op 362 miljoen euro.

Twijfels zijn er niet meer bij coalitiepartij VVD. 'Een goeie deal', vindt raadslid Jan-Willem Verheij. Dezelfde mening heeft CDA'er Wubbo Tempel. 'Alleen het nieuwe stadion biedt een oplossing. Er ligt een panklaar plan, je moet het nú doen.'

De PvdA, die aanvankelijk nog veel vragen bij het mega-project had, ziet de meeste hobbels weggenomen. Wél wil raadslid Tom Harreman nog meer duidelijkheid over de voorziening van 15,7 miljoen euro, nodig voor de garantstelling van 165 miljoen euro. 'Ik wil weten of dat bedrag hoog genoeg is om het risico af te dekken.'

GroenLinks, de SP en ChristenUnie-SGP zijn tegen. 'Als de banken hier niet instappen, moet je dat als gemeente ook niet willen', zegt GroenLinkser Arno Bonte. De SP voelt meer voor renovatie van de huidige Kuip en wil het resterende geld in Zuid steken. En Fractievoorzietter Setkin Sies (CU-SGP): 'Wij zijn tegen, mits er nog een wonder gebeurt.'

De fractie van Leefbaar Rotterdam zegt 'nog geen ja of nee'. Fractievoorzitter Ronald Schneider heeft volgende week nog één gesprek met het adviesbureau Hypercube, dat de stadionplannen onderzocht. Hij wil 'scherp op het netvlies hebben' of renovatie van de huidige Kuip rendabel kan zijn. 'Ik wil weten of dat een goed alternatief is.'

Jan Schonk van coalitiepartij D66 gaat ervan uit dat volgende week hoofdelijke stemming noodzakelijk is. 'Bij ons telt ook de politieke afweging. Het is tenslotte een voorstel van het college. Als je het er niet mee eens bent, moet je ervan overtuigd zijn dat het écht niet goed is. Zeker gezien het gewicht dat het college hieraan heeft gegeven.'
Bron: AD/Rotterdams Dagblad
VVout
 VVout - woensdag 03 juli 2013 - 09:35   quote  deeplink  
Eigenlijk vreemd dat de VVD geen twijfels heeft in tijden van mega bezuinigingen, willen ze een wit voetje halen in Rotterdam of zo?

Idem natuurlijk met de CDA en de PvdA die er gezellig achteraan hobbelen, begrijp me niet verkeerd ik vind het mooi hoor een nieuw stadion maar politiek gezien niet aan sluiten op het landelijk beleid.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 juli 2013 - 07:06   quote  deeplink  
FEYENOORD-STADION WORDT IJSBAAN OF MEGABAZAAR

De-Kuip-2.jpg

Een ijsbaan, een sfeervolle megabazaar of een openluchtbioscoop. Ideeën genoeg wat er straks eventueel met de huidige Kuip moet gebeuren als deze eventueel plaats heeft gemaakt voor een moderne variant. Dit zijn de uitkomsten van een studie van MVSA Architects, op verzoek van Stadion Feijenoord. Het huidige stadion komt mogelijk in 2018 leeg te staan.

Een sportmall of een mega-bazaar. ,,Zo Een voorziening kan uitgroeien tot een trekpleister van nationaal formaat, aldus MVSA in AD Rotterdams Dagblad.
Bron: AD Rotterdams Dagblad
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 juli 2013 - 07:58   quote  deeplink  
D66 heeft zorgen om UEFA-eisen aan nieuw stadion

600x400-vi-1028097.jpg

In de Rotterdamse gemeenteraad maakt D66 zich zorgen of het nieuwe Feyenoord-stadion wel voldoet aan de strenge UEFA-eisen. Raadslid Jos Verveen baseert zich daarbij op een brief van de Europese voetbalband, waarin onder meer staat dat bij grote Europese finales geen gebruik mag worden gemaakt van de parkeergarage onder de toekomstige voetbaltempel.
'Ik wil daarover snel opheldering van wethouder Laan. Als er een stadion komt, dan moet dat voldoen aan alle eisen. En niet aan bijna alle eisen', legt hij uit.


In een reactie zegt Kuip-directeur Jan van Merwijk dat er wordt gezorgd voor 'maatwerk'. 'Bij grote finales is de factor collectief transport, vooral bussen, vele malen groter dan bij reguliere wedstrijden. Recent is het in Amsterdam bij de Europa League-finale ook gelukt. Er is straks rondom het nieuwe stadion voldoende parkeerruimte beschikbaar om finales te huisvesten.'

Volgens wethouder Laan gaat Feyenoord nog in overleg met de UEFA. 'Als de voetbalbond bij zijn standpunt blijft, dan zorgt Feyenoord voor alternatief vervoer.'
Bron: AD/Rotterdams Dagblad
Stylzz
 Stylzz - donderdag 04 juli 2013 - 08:01   quote  deeplink  
Alsof er tijdens europese finales veel mensen met de auto komen...
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 juli 2013 - 08:03   quote  deeplink  
Precies, die worden meestal allemaal ingevlogen
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 04 juli 2013 - 10:10   quote  deeplink  
Mja, die mensen moeten toch ook allemaal vanaf het vliegveld naar het stadion komen. Komen die dan allemaal met de taxi, dus arriveren en doorrijden, of komen ze met een grote touringcar?

Of lekker opgedirkt in de trein zitten..?
JanM
 JanM - donderdag 04 juli 2013 - 11:34   quote  deeplink  
Ik word hier zo moe van ;-)
piet de paler
 piet de paler - donderdag 04 juli 2013 - 12:56   quote  deeplink  
Zoals jullie misschien weten, heb ik vaak de tijd om rond te neuzen op internet.
Nu lees ik dat het pensioenfonds zeer veel reserve geld bezit (miljarden) Als deze nu eens investeren in de nieuwe kuip.Op lange termijn altijd geld terug bovendien kan je ook diverse zaken op zuid realiseren.Ook mits er geen Poolse werknemers worden aangenomen een boost voor de bouwwereld.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 04 juli 2013 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juli 2013 - 12:56 schreef piet de paler het volgende:
Zoals jullie misschien weten, heb ik vaak de tijd om rond te neuzen op internet.
Nu lees ik dat het pensioenfonds zeer veel reserve geld bezit (miljarden) Als deze nu eens investeren in de nieuwe kuip.Op lange termijn altijd geld terug bovendien kan je ook diverse zaken op zuid realiseren.Ook mits er geen Poolse werknemers worden aangenomen een boost voor de bouwwereld.
Nieuws niet gevolgd Piet? ;)

----------------------

Dekkingsgraad pensioenfondsen weer te laag

De gemiddelde dekkingsgraad van de Nederlandse pensioenfondsen kwam eind mei uit op 104 procent.

Foto: ANP

Hiermee is de dekkingsgraad met drie procentpunten gedaald ten opzichte van eind april. Bovendien komen de pensioenfondsen nu niet meer boven de minimaal vereiste dekkingsgraad van 105 procent uit.

Dat blijkt uit de maandag gepubliceerde Pensioenthermometer van adviesbureau Aon Hewitt.

Pensioenfondsen moeten volgens de wet minimaal een dekkingsgraad van 105 procent hebben, omdat anders het risico bestaat dat in de toekomst niet meer alle pensioenen kunnen worden uitgekeerd.

Eind april was de gemiddelde dekkingsgraad nog 107 procent. De afname is het gevolg van een lagere rekenrente. De marktrente was in mei hoger dan in april, maar het driemaandse gemiddelde ging omlaag omdat februari niet meer werd meegerekend. In die maand was de marktrente hoger dan in mei.

Aan de hand van de rekenrente wordt de waarde van de toekomstige verplichtingen van de pensioenfondsen bepaald. Die stijgt naarmate de rente lager staat.

http://www.nu.nl/economie/3491028/dekkingsgraad-pensioenfondsen-weer-laag.html
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 04 juli 2013 - 14:35   quote  deeplink  
Dat bericht is van begin juni.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 04 juli 2013 - 16:24   quote  deeplink  
volgens mij heb je zelf t laatste nieuws gemist T... Deze week.
Gaat niet om de dekkingsgraad, maar de investeringen die ze doen.
Is nu bijna alleen maar buitenland.
Investeringen is waar ze rendement uit halen, niet van t oppotten van de munten.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 04 juli 2013 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juli 2013 - 16:24 schreef Stylzz het volgende:
volgens mij heb je zelf t laatste nieuws gemist T... Deze week.
Gaat niet om de dekkingsgraad, maar de investeringen die ze doen.
Is nu bijna alleen maar buitenland.
Investeringen is waar ze rendement uit halen, niet van t oppotten van de munten.
Dekkingsgraad is wel van belang. Anders moet er in pensioenen gesneden worden. M.a.w. onder meer door investeringen kunnen ze een behoorlijke dekkingsgraad halen.

Maar goed, het kan zijn dat ik nieuws mbt de pensioenfondsen gemist heb, heb je een link?
Stylzz
 Stylzz - donderdag 04 juli 2013 - 17:57   quote  deeplink  
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2013/07/pensioenfondsen-willen-meer-investeren
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 04 juli 2013 - 18:24   quote  deeplink  
Fair enough. Dan neem ik mijn woorden terug.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 04 juli 2013 - 20:39   quote  deeplink  
Nu investeren ze ook in vastgoed, en als ze in Feyenoord investeren doen ze dat vast goed (even een woordgrapje)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 juli 2013 - 12:55   quote  deeplink  
Word moe van het wachten..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 juli 2013 door RenatoBos --
henkie1969
 henkie1969 - vrijdag 05 juli 2013 - 14:22   quote  deeplink  
nog een weekje geduld en dan is er besloten om een nieuw stadion te bouwen :)
Milo
 Milo - vrijdag 05 juli 2013 - 14:55   quote  deeplink  
die nieuwe kuip komt er gewoon.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 juli 2013 - 15:16   quote  deeplink  
Das al wel duidelijk ja..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 05 juli 2013 - 17:46   quote  deeplink  
Erg vermoeiend allemaal, hup stadion de Kuip!!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 juli 2013 - 17:49   quote  deeplink  
2013_07_04-website-D66-Rotterdam.jpg
Bron:D66 Rotterdam
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 juli 2013 - 17:50   quote  deeplink  
(2x is teveel he)..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 juli 2013 door RenatoBos --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 05 juli 2013 - 18:05   quote  deeplink  
Tja maakt t nog wel iets uit wat een ander er van vind?
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 juli 2013 - 00:10   quote  deeplink  
Nope..beslissing is al genomen..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 juli 2013 - 10:58   quote  deeplink  
Feyenoord distantieert zich van AD-artikel

13446_1370109873_tk-1476331.jpg

In het AD van heden, zaterdag 6 juli, staat een verhaal gepubliceerd over het nieuwe stadion. In het bewuste artikel worden onder anderen sprekend opgevoerd Feyenoords algemeen directeur Eric Gudde, technisch directeur Martin van Geel alsmede stadiondirecteur Jan van Merwijk. Alle drie de vertegenwoordigers van de Feyenoord-familie wensen, bij deze, te benadrukken dat zij zich volledig distantiëren van het betreffende artikel. De citaten die uit hun mond zijn opgetekend zijn volgens de betrokkenen in veel gevallen volledig in een verkeerde context gebruikt, in sommige gevallen onjuist of toegewezen aan de verkeerde persoon, dan wel geven zij een totaal vertekend beeld door hun volslagen onvolledigheid.

De Feyenoord-leiding heeft gisteren, toen zij het verhaal onder ogen kreeg, direct fel bezwaar gemaakt tegen het bewuste artikel, dat ook nog eens tot stand is gekomen door het fors schenden van tussen Feyenoord en de krant gemaakte afspraken. De betrokkenen van Feyenoord gaven hierbij aan dat het artikel dusdanig veel onjuistheden en foute aannames bevatte dat zij er niet voor voelde verder mee te werken aan het artikel door met allerlei wijzigingen nog te trachten het iets minder slecht te maken. De krant bleek in deze helaas niet voor rede vatbaar en ging desondanks over tot genoemde ongewijzigde publicatie vol onjuistheden.

Niet voor het eerst moet Feyenoord tot haar spijt vaststellen dat een aantal journalisten van het AD tegen de komst van een nieuw stadion is. Hoewel wij dat betreuren staat dat de redacteuren, net als een ieder, natuurlijk vrij. Het wordt echter een kwalijke zaak wanneer veelvuldig blijkt dat de kolommen in de bewuste krant worden gebruikt om op niet-objectieve wijze en met in onze ogen onfatsoenlijk gedrag deze negatieve grondhouding tegen het nieuwe stadion uit te dragen. Een stadion dat de club zo hard nodig heeft om ook in de toekomst een topclub te kunnen blijven met de nationale en internationale uitstraling waar supporters, de stad Rotterdam en de hele wijde omgeving profijt van hebben.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 06 juli 2013 - 11:12   quote  deeplink  
Tja ...spelletjes spelletjes spelletjes ,wat denk je dat ik daar van word?
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 juli 2013 - 11:18   quote  deeplink  
Intikkerje..
tomson
 tomson - zaterdag 06 juli 2013 - 11:51   quote  deeplink  
Komt ie dan yawn.gif
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 06 juli 2013 - 12:03   quote  deeplink  
Hahaha moe
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 juli 2013 - 13:19   quote  deeplink  
En je zou uitslapen Tom?
VVout
 VVout - zaterdag 06 juli 2013 - 13:23   quote  deeplink  
Er dwaalt hier een tseetseevlieg rond en dat kloteding heeft me voor de zoveelste keer te pakken, geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5975
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0301930