BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 07 juli 2013 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juli 2013 - 22:18 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Zekers, en dat we nog lang mogen leven..
Ja dat wel natuurlijk haha
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 07 juli 2013 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juli 2013 - 22:28 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Zou ik weer even terug moeten graven.Evengoed lijkt het me in ieder geval niet dat ze cijfers zomaar hun account opgooien die nergens op gebaseerd zijn? Maar goed, gaan we even op zoek..!
Lijkt me ook niet nee..

En bedankt voor de moeite. ;)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 07 juli 2013 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juli 2013 - 22:47 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja dat wel natuurlijk haha
We zijn nog niet levensmoe..!!!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 07 juli 2013 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juli 2013 - 23:00 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

We zijn nog niet levensmoe..!!!
Als je moe bent, weet ik nog wel een topic.. ;)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 07 juli 2013 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juli 2013 - 23:00 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

We zijn nog niet levensmoe..!!!
Nee de kuip gaat nog 50 jaar mee,dat moeten we meemaken incl de rollator wandelingen in de Kuip :p
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 07 juli 2013 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juli 2013 - 23:01 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Als je moe bent, weet ik nog wel een topic.. ;)
Hahahaha ik ga gelijk naar me kribb..laters:-)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 07 juli 2013 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juli 2013 - 23:06 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Hahahaha ik ga gelijk naar me kribb..laters:-)
Doe dat! :)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 07 juli 2013 - 23:15   quote  deeplink  
Trusten luiwammes..
Nick4F
 Nick4F - maandag 08 juli 2013 - 17:30   quote  deeplink  
Door de harde geluiden van de tegenstanders van HNS, werd ook ik beïnvloed. Ik begon serieus te twijfelen over de werkelijke bedoelingen achter HNS. Voorstanders van RDK schromen niet om verantwoordelijken (directie Feyenoord) te beschuldigen van het aannemen van steekpenningen of anderzijdse vormen van ordinaire omkoping (je moet maar durven). Feyenoord zou er geen cent wijzer van worden, - alleen de bouwonderneming zou er garen bij spinnen. Ik heb een paar grote intervieuws gelezen van mensen die deskundig worden geacht, en het is abnormaal hoe e.e.a. geinterpreteerd wordt; c.q. hoe de partijen tegenover elkaar staan. Het geoudehoer over Bayern en de Alianz Arena, was meteen al niet aan mij besteed: Bayern en Feyenoord zijn twee totaal verschillende fenomenen. Feyenoord heeft helemaal geen begroting van 300 miljoen nodig om een nieuw stadion van 362 miljoen te kunnen financieren. Vergelijk het gewoon met het kopen van een nieuw huis. Omdat op deze site heel duidelijk wordt dat mensen behoefte hebben aan duidelijkheid (cijfers), wil ik er wel een simpel rekensommetje op los laten. De materie van hypotheek en aflossing/renteschulden zijn immers algemeen bekend? Op 100 verschillende websites kun je zelf ook heel gemakkelijk een hypotheekofferte aanvragen. Dat is helemaal niet moeilijk. Dat is helemaal geen onbegrijpelijk mysterie. Laten we dat sommetje dan eens uit de losse pols maken. Die lening van 362m moet ook gewoon afbetaald worden. Over 30 jaar zou dat zo'n 13 miljoen per jaar zijn (incl. een rente van 5%). Het is dan meteen duidelijk dat het verhaal over Bayern gelul in een schoen is. Om jaarlijks 13 miljoen af te lossen hebben we echt geen begroting van 300 miljoen nodig! Wat ik nodig had was het zeer verhelderende en m.i. deskundige verhaal van Erwin Pakasi. Ik had dat hele artikel al elders gelezen, maar het is nu ook op deze site voor iedereen te lezen. Onze prachtige club gaat onder de geschetste voorwaarden een gouden toekomst tegemoet. Zover is heel duidelijk. Mooier nog: Sportclub Feyenoord loopt eigenlijk geen enkel risico. Ik vind dat iedereen die regelmatig een mening geeft op dit topic, het artikel met Erwin Pakasi moet lezen. Als er dan nog onduidelijkheden zijn, dan kunnen we daar gezamelijk over praten. Ik wil er 1 onderdeel heel graag uit lichten, omdat ik daar zelf over in verwarring was. Het risico wordt helemaal gedragen door de nieuwe stadionstichting. Als beloning krijgt deze stichting, die een zeer bescheiden omvang zal hebben, 10% van de opbrengsten van de luxe boxen. 45% van die opbrengsten gaan naar de financiers (banken, bouwer en overige financiers), en de overige 45% gaan naar de club. Waar echter door RDK aanhangers mee gesjoemeld wordt is die 45% voor de financiers. Men doet voorkomen alsof dit blijvende inkomsten zijn voor de financiers w.o. de bouwers van HNS. Niets is minder waar!! Die 45% zijn geen inkomsten voor de financiers, - maar aflossingen van de financiering! Erwin Pakasi is in mijn ogen een deskundig persoon, die heel goed weet waarover hij praat. Lees het (hele) stuk en geniet van de komende kansen voor onze club. Ik zou me nooit neerleggen bij een permanente heerschappij van A'dam. Alleen de gedachte geeft me al een heel smerige smaak in de bek. Een nieuw stadion betekent een heel nieuwe toekomst voor Feyenoord! YNWA!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 08 juli 2013 - 20:09   quote  deeplink  
Zo de rekenkamer van Rotterdam is er ook uit..
Die zullen net zoals de D66 en mensen die het risico te groot vinden
weer neergezet worden als "schreeuwers" of ordinaire omkopers of what ever..
Stylzz
 Stylzz - maandag 08 juli 2013 - 21:02   quote  deeplink  
Te groot werd niet gezegd. Wel groot.
Maar dat is het in beide scenario's maat.
Red de kuip heeft zelfs nog meer structureel succes nodig om rendabel te zijn.

Allebei Kudt dus
freduc
 freduc - maandag 08 juli 2013 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 juli 2013 - 17:30 schreef Nick4F het volgende:
Door de harde geluiden van de tegenstanders van HNS, werd ook ik beïnvloed. Ik begon serieus te twijfelen over de werkelijke bedoelingen achter HNS. Voorstanders van RDK schromen niet om verantwoordelijken (directie Feyenoord) te beschuldigen van het aannemen van steekpenningen of anderzijdse vormen van ordinaire omkoping (je moet maar durven). Feyenoord zou er geen cent wijzer van worden, - alleen de bouwonderneming zou er garen bij spinnen. Ik heb een paar grote intervieuws gelezen van mensen die deskundig worden geacht, en het is abnormaal hoe e.e.a. geinterpreteerd wordt; c.q. hoe de partijen tegenover elkaar staan. Het geoudehoer over Bayern en de Alianz Arena, was meteen al niet aan mij besteed: Bayern en Feyenoord zijn twee totaal verschillende fenomenen. Feyenoord heeft helemaal geen begroting van 300 miljoen nodig om een nieuw stadion van 362 miljoen te kunnen financieren. Vergelijk het gewoon met het kopen van een nieuw huis. Omdat op deze site heel duidelijk wordt dat mensen behoefte hebben aan duidelijkheid (cijfers), wil ik er wel een simpel rekensommetje op los laten. De materie van hypotheek en aflossing/renteschulden zijn immers algemeen bekend? Op 100 verschillende websites kun je zelf ook heel gemakkelijk een hypotheekofferte aanvragen. Dat is helemaal niet moeilijk. Dat is helemaal geen onbegrijpelijk mysterie. Laten we dat sommetje dan eens uit de losse pols maken. Die lening van 362m moet ook gewoon afbetaald worden. Over 30 jaar zou dat zo'n 13 miljoen per jaar zijn (incl. een rente van 5%). Het is dan meteen duidelijk dat het verhaal over Bayern gelul in een schoen is. Om jaarlijks 13 miljoen af te lossen hebben we echt geen begroting van 300 miljoen nodig! Wat ik nodig had was het zeer verhelderende en m.i. deskundige verhaal van Erwin Pakasi. Ik had dat hele artikel al elders gelezen, maar het is nu ook op deze site voor iedereen te lezen. Onze prachtige club gaat onder de geschetste voorwaarden een gouden toekomst tegemoet. Zover is heel duidelijk. Mooier nog: Sportclub Feyenoord loopt eigenlijk geen enkel risico. Ik vind dat iedereen die regelmatig een mening geeft op dit topic, het artikel met Erwin Pakasi moet lezen. Als er dan nog onduidelijkheden zijn, dan kunnen we daar gezamelijk over praten. Ik wil er 1 onderdeel heel graag uit lichten, omdat ik daar zelf over in verwarring was. Het risico wordt helemaal gedragen door de nieuwe stadionstichting. Als beloning krijgt deze stichting, die een zeer bescheiden omvang zal hebben, 10% van de opbrengsten van de luxe boxen. 45% van die opbrengsten gaan naar de financiers (banken, bouwer en overige financiers), en de overige 45% gaan naar de club. Waar echter door RDK aanhangers mee gesjoemeld wordt is die 45% voor de financiers. Men doet voorkomen alsof dit blijvende inkomsten zijn voor de financiers w.o. de bouwers van HNS. Niets is minder waar!! Die 45% zijn geen inkomsten voor de financiers, - maar aflossingen van de financiering! Erwin Pakasi is in mijn ogen een deskundig persoon, die heel goed weet waarover hij praat. Lees het (hele) stuk en geniet van de komende kansen voor onze club. Ik zou me nooit neerleggen bij een permanente heerschappij van A'dam. Alleen de gedachte geeft me al een heel smerige smaak in de bek. Een nieuw stadion betekent een heel nieuwe toekomst voor Feyenoord! YNWA!
hier ben ik het 100% mee eens , ben blij dat er meerderen zijn die verstandig nadenken
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 08 juli 2013 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 juli 2013 - 21:02 schreef Stylzz het volgende:
Te groot werd niet gezegd. Wel groot.
Maar dat is het in beide scenario's maat.
Red de kuip heeft zelfs nog meer structureel succes nodig om rendabel te zijn.

Allebei Kudt dus
Nou ja red de kuip ligt er al uit volgens de directie dus ik ga alleen nog uit van hns of de Kuip.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 09 juli 2013 - 01:36   quote  deeplink  
Het wordt wellicht een dubbeltje op de kant. D66 maakt een half uur geleden bekent tegen HNS te gaan stemmen. Gisteravond stelde de grootste partij PVDA nog dat zij grotendeels wel voor gingen stemmen, maar dat er binnen de PVDA nog 2 twijfelaars zijn.

Stand van zaken:

Voor HNS:
PVDA 12
VVD 4
CDA 3

= totaal 19 stemmen voor

Tegen HNS:
D66 4
GroenLinks 3
SP 2
CU/SGP 1

= totaal 10 stemmen tegen

Twijfelaars:
Leefbaar 14
PVDA 2

= totaal 16

Kortom die 16 twijfelaar moeten de doorslag geven. Stemt bv heel Leefbaar tegen, dan is er geen meerderheid voor HNS.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 09 juli 2013 - 01:54   quote  deeplink  
Leefbaar zal dan wel weer politiek gezicht hoog houden: 7 tegen, 7 voor. Gaat niet meer over inhoud.
HNS komt er.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 09 juli 2013 - 06:30   quote  deeplink  
Vdh is óók tegen.
Nu komt t zeker
kuipje
 kuipje - dinsdag 09 juli 2013 - 07:33   quote  deeplink  
ik denk het niet.. wel slim gespeeld van VDH.. 2 dagen voor de beslissing een open brief eruit gooien en een wit voetje halen bij de suporters
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 09 juli 2013 - 08:22   quote  deeplink  
Is VdH wel objectief? Of zal er nog rancune jegens Feyenoord bij onder zitten? Misschien dat hij vanwege rancune niet het beste voor heeft met Feyenoord? In dat geval gaat hij dus juist over de rug van de supporters..... Ik denk dat het de doodsteek is als we op de huidige voet verder gaan. Of het stadion moet dusdanig aangepakt worden dat hij wel van deze tijd is, waardoor we gewoon, zoals het hoort, topclub kunnen blijven, of er moet een nieuw stadion komen waardoor we, gewoon zoals het hoort, topclub kunnen blijven. Indien het eerste haalbaar is, is men gek wanneer men voor de tweede optie gaat, maar wanneer het eerste niet haalbaar is, heb je de keuze tussen diep in de schulden steken, maar wel topclub blijven of niet te veel schulden maken waardoor we zullen afglijden naar een bedenkelijk niveau.... Dat is voor mij het einde van voetbal, dus heb je in dat geval geen keuze, dan moet er wel een nieuw stadion komen. Komt dat er niet dan zijn we vermoord door de politiek... Jammer dat iedereen subjectief is in dezen en dat je niet een objectief toekomstplaatje kunt krijgen indien je voor De Kuip gaat, dan wel voor HNS...
kuipje
 kuipje - dinsdag 09 juli 2013 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 08:22 schreef Arie.Klooster het volgende:
Is VdH wel objectief? Of zal er nog rancune jegens Feyenoord bij onder zitten? Misschien dat hij vanwege rancune niet het beste voor heeft met Feyenoord? In dat geval gaat hij dus juist over de rug van de supporters..... Ik denk dat het de doodsteek is als we op de huidige voet verder gaan. Of het stadion moet dusdanig aangepakt worden dat hij wel van deze tijd is, waardoor we gewoon, zoals het hoort, topclub kunnen blijven, of er moet een nieuw stadion komen waardoor we, gewoon zoals het hoort, topclub kunnen blijven. Indien het eerste haalbaar is, is men gek wanneer men voor de tweede optie gaat, maar wanneer het eerste niet haalbaar is, heb je de keuze tussen diep in de schulden steken, maar wel topclub blijven of niet te veel schulden maken waardoor we zullen afglijden naar een bedenkelijk niveau.... Dat is voor mij het einde van voetbal, dus heb je in dat geval geen keuze, dan moet er wel een nieuw stadion komen. Komt dat er niet dan zijn we vermoord door de politiek... Jammer dat iedereen subjectief is in dezen en dat je niet een objectief toekomstplaatje kunt krijgen indien je voor De Kuip gaat, dan wel voor HNS...
Ik zeg ook niet dat het per se goed is wat vdh zegt.. ik zeg alleen dat het makkelijk scoren is. Ik denk ook dat dit verhaal vooral gefundeerd is vanwege zijn rancune jegens feyenoord.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 juli 2013 - 08:56   quote  deeplink  
Zitten toch wel een paar aardige punten tussen die hij aanhaalt..
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 09 juli 2013 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
"In deze crisistijd lijkt mij elke financiële steun bijna misdadig"
leningen tegen woekerpercentages aan "jouw" club verstrekken ook.
dobias
 dobias - dinsdag 09 juli 2013 - 09:09   quote  deeplink  
Niet iedereen beseft geloof ik dat als er geen nieuw bouw komt dat er ook geen renovatie komt.
Renovatie is op termijn veel duurder. Korte termijn goedkoper maar op lange termijn duurder. Daar hoef je geen reken wonder voor te zijn.
Wat inhoud dat we de komende jaren standaard in de middenmoot belanden.

Mijn hart ligt ook in de kuip maar dan moeten we wel de consequentie aanvaarden dat we geen kampien meer worden. en de kuip kan echt geen 50 jaar meer mee als je dat roept dan weet je niet waar je het over hebt. De onderhouds kosten gaan echt drastisch omhoog de komende jaar dat gaat vreselijk veel geld kosten.

Zo simpel is het echt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 juli 2013 door dobias --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 09 juli 2013 - 09:12   quote  deeplink  
Tsja, wat is er mis met niets doen en gewoon opknappen?
Beleid maken in je opleidings- en verkoop/aankoopstrategie.
De rest baseren op je huidige exploitatie.
Over 5 jaar evalueren en ondertussen plannen maken.

Begin eens met een goeie visie. Waar wil je heen. Maak daar je strategie op.
Het stadion lijkt nu een doel op zich, zonder daadwerkelijk hoofddoel.
dobias
 dobias - dinsdag 09 juli 2013 - 09:35   quote  deeplink  
Ik ben het met je eens Stylzz daar is niks mis mee.
Maar dat gaat uiteindelijk veel meer geld kosten.
En stel dat de kuip nog 50 jaar mee gaat dan kost een nieuw stadion geen 400 miljoen maar 1,5 miljard. Als we het nu niet doen gaat feyenoord kapot en dat is erger dan dat we verhuizen.

En ik kom ook al vanaf 1990 in de kuip. Ik ik zou ook graag zien dat we daar nog tot aan mijn dood zitten maar het is niet reel.

En er zijn echt wel goeie plannen en visies voor de toekomst. Maar wij weten nog geen kwart wat er speelt.

Misschien moet het bestuur daar maar een sverandering in brengen. duide;lijke rzijn dan heb je al een hoop gewonnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 juli 2013 door dobias --
jjh
 jjh - dinsdag 09 juli 2013 - 09:36   quote  deeplink  
Ik hoop dat Leefbaar voor gaat stemmen want het nieuwe stadion zal de club verder helpen. Zoals al zovelen gezegd hebben is de Kuip natuurlijk een fantastisch stadion maar wel nodig aan vervanging toe. Als verbouw niet de gewenste resultaten oplevert qua begrotingsgroei moet je gewoon voor nieuwbouw gaan. Er zijn zoveel clubs waar dit eerder is gedaan en waar men nu de vruchten van nieuwbouw plukt. Kijk alleen in Nederland maar eens bij de provincialen. FC Twente, AZ, SC Heerenveen, FC Groningen. Allemaal clubs die er financieel en sportief op vooruit zijn gegaan door een nieuw stadion.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 09 juli 2013 - 09:39   quote  deeplink  
Het belangrijkste vind ik eigenlijk dat er in beide scenario's geld uitgegeven wordt wat er niet is. Een voorschot op de toekomst.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 09 juli 2013 - 09:40   quote  deeplink  
Ik weet niet in welke mate het klopt dat men zegt dat we afhaken in de top als er geen nieuw stadion komt, maar ik wil meedoen om die eerste plek. Ik wil weer groot worden in Europa, ondanks dat dat misschien naief is als nederlandse club, maar als we daarvoor moeten verkassen uit het mooiste stadion van nederland, dan moet dat maar. Feyenoord hoort in de top te spelen, daaronder betekent voor mij dat er geen bestaansrecht meer is voor Feyenoord. Dat is het einde, dat is de doodsteek, dus wat mij betreft is er slechts één vraag. Is HNS het enige redmiddel om aan de top te blijven/terug te komen? Zo ja, bouwen. Zo nee, wat zijn de alternatieven? Welke is het goedkoopst? Dat plan wordt het... Blijkbaar is het moeilijk om hier de vinger op de zere plek te leggen en of dit nou door andere belangen komt of zo...? Geen idee. Wel vind ik het raar dat de politiek de macht heeft te beslissen wat Feyenoord mag/kan doen? We staan dus nog steeds onder curatele, niet officieel en niet bij de KNjB, maar indirect staan we dus wel onder curatele en wel bij de politiek...
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 09 juli 2013 - 09:43   quote  deeplink  
De mensen met het geld bepalen. Feyenoord is dus afhankelijk van de geldschieters, garantstellers en financiers.
Zij beslissen dus niet over het daadwerkelijke plan, maar of ze geld willen geven aan het bestaande plan. En daarmee besluiten ze dus indirect over het plan.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 juli 2013 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 08:59 schreef Stylzz het volgende:

[..]

leningen tegen woekerpercentages aan "jouw" club verstrekken ook.
Klopt..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 09 juli 2013 - 09:49   quote  deeplink  
Met de informatie die we nu hebben, lijkt mij een nieuw stadion onvermijdelijk, maar of die informatie objectief is weet ik niet...
kuipje
 kuipje - dinsdag 09 juli 2013 - 09:51   quote  deeplink  
Als het echt zo'n waterdicht plan is.. waarom kunnen ze dan geen garantstelling vinden via de vvf? Ik hoorde dat daar toch wel aardig wat vermogende mensen tussen zitten.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 juli 2013 - 09:59   quote  deeplink  
8c470bb7b93afea13a2c7f33f329c665.png

kuip1.jpg

Feyenoord wil vooralsnog niet inhoudelijk reageren op de open brief van Jorien van den Herik in AD Sportwereld, waarin hij de bouw van een nieuw stadion 'bijna misdadig' noemt.

De in 2006 afgetreden preses vindt dat Feyenoord en de gemeente Rotterdam zich moeten beperken tot een grondige renovatie van de huidige Kuip.

In een schriftelijke reactie aan het AD noemt een woordvoerder van Feyenoord de open brief van Van den Herik 'de zoveelste overduidelijke uiting van het inmiddels dagelijks campagne voeren van het AD tegen de komst van een nieuw stadion'.

Afgelopen zaterdag nam Feyenoord via een verklaring op haar website al openlijk afstand van een andere publicatie in de krant, ook over het nieuwe stadion. "Niet voor het eerst moet Feyenoord tot haar spijt vaststellen dat een aantal journalisten van het AD tegen de komst van een nieuw stadion is.

Hoewel wij dat betreuren staat dat de redacteuren, net als een ieder, natuurlijk vrij. Het wordt echter een kwalijke zaak wanneer veelvuldig blijkt dat de kolommen in de bewuste krant worden gebruikt om op niet-objectieve wijze en met in onze ogen onfatsoenlijk gedrag deze negatieve grondhouding tegen het nieuwe stadion uit te dragen", schrijft de club toen.
Bron:FCUpdate
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 09 juli 2013 - 10:03   quote  deeplink  
Persoonlijke afrekening voor zijn geweldige uittocht?
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 09 juli 2013 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 09:51 schreef kuipje het volgende:
Als het echt zo'n waterdicht plan is.. waarom kunnen ze dan geen garantstelling vinden via de vvf? Ik hoorde dat daar toch wel aardig wat vermogende mensen tussen zitten.
Misschien kan de KNjB wel garant staan voor een deel? Die juichen het toch ook zo toe? Ze hebben geld zat neem ik aan?
craven
 craven - dinsdag 09 juli 2013 - 10:25   quote  deeplink  
tsjaaa tsjaaaa....lastig maar als er niks wordt gedaan verlies je toch echt de slag met de andere clubs..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 09 juli 2013 - 10:26   quote  deeplink  
Tis allemaal zo simpel dat het een grote schande zou zijn als het nieuwe stadion er zou komen in deze vorm..
freduc
 freduc - dinsdag 09 juli 2013 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 10:25 schreef craven het volgende:
tsjaaa tsjaaaa....lastig maar als er niks wordt gedaan verlies je toch echt de slag met de andere clubs..
bittere noodzaak dat we dat stadium krijgen , dit is toch een mooie kans voor feyenoord en voor de stad rotterdam
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 09 juli 2013 - 10:44   quote  deeplink  
De dood of de gladiolen. Nieuw stadion dan maar.
Periferie, maar gezond. Renovatie De Kuip dan maar.
Zorgvuldig met je toekomst omgaan. Enkele jaren wachten dan maar.
craven
 craven - dinsdag 09 juli 2013 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 10:26 schreef Leon FR1908 het volgende:
Tis allemaal zo simpel dat het een grote schande zou zijn als het nieuwe stadion er zou komen in deze vorm..
dus verbouwen? of niks doen? van sentimenten kan je niet leven, maar teveel schulden is ook niet goed
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 juli 2013 - 10:54   quote  deeplink  
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 juli 2013 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 10:03 schreef Arie.Klooster het volgende:
Persoonlijke afrekening voor zijn geweldige uittocht?
Jvd_H.png
dobias
 dobias - dinsdag 09 juli 2013 - 10:58   quote  deeplink  
Er is geen hond die geld geeft voor verbouwing. dat is voor investerder niet interessant.

quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 10:49 schreef craven het volgende:

[..]

dus verbouwen? of niks doen? van sentimenten kan je niet leven, maar teveel schulden is ook niet goed
JanM
 JanM - dinsdag 09 juli 2013 - 12:35   quote  deeplink  
Ben te moe om al deze onzin nog te lezen, maar ik weet wel dat het stadion is en niet stadium.

In dit stadium is een nieuw stadion nog ver weg ;-)
craven
 craven - dinsdag 09 juli 2013 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 12:35 schreef JanM het volgende:
Ben te moe om al deze onzin nog te lezen, maar ik weet wel dat het stadion is en niet stadium.

In dit stadium is een nieuw stadion nog ver weg ;-)
:)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 09 juli 2013 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 10:49 schreef craven het volgende:

[..]

dus verbouwen? of niks doen? van sentimenten kan je niet leven, maar teveel schulden is ook niet goed
Luister vriend Jij weet hoe ik over jou denk..
Maar laten we elkaar nou geen mietje noemen...
Het heeft helemaal niks met Feyenoord te maken of met voetbal of
met een verbetering voor de stad Rotterdam in het algemeen..
Het heeft godverdomme ook helemaal niks met sentimenten te maken...
Het heeft te maken met onrechtmatig beleid zonder transperantie en nog
erger ,zakken vullen links en rechts...
Dat is wat mij dwars zit vanaf het moment dat de club niet naar evt renovatie plannen wilde
luisteren en afkraakte dat het gods onmogelijk was..!!!
Steef I ♥ you
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 09 juli 2013 - 15:09   quote  deeplink  
Zeldzaam slecht gecommuniceerd inderdaad. HNS wil niet naar RDK luisteren, maar RDK wil net zo goed niet naar HNS luisteren. Dan kan je praten wat je wilt, maar dan wordt je het toch nooit eens.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 juli 2013 - 15:12   quote  deeplink  
Feyenoord heeft hoop nog niet verloren

images?q=tbn:ANd9GcRo9dwGCkATPj4THR1bfav8nACbVX9Y-vjb86MUMWPsnsfjorCd

''We hebben er nog steeds vertrouwen in.'' Dat is het enige dat Feyenoord dinsdag wilde zeggen over de komst van een nieuw stadion.

De bouwplannen krijgen enkele dagen voor de stemming in de Rotterdamse gemeenteraad veel kritiek. Zo trok coalitiepartij D66 dinsdag de steun voor de nieuwe Kuip in. Ook liet oud-voorzitter van Feyenoord Jorien van den Herik weten niets te voelen voor de plannen.

Feyenoord wil niet reageren op de ophef. ''We wachten de vergadering en stemming van donderdag af,'' liet een woordvoerder van de club weten.
Bron:Rijnmond
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 09 juli 2013 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 15:09 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Zeldzaam slecht gecommuniceerd inderdaad. HNS wil niet naar RDK luisteren, maar RDK wil net zo goed niet naar HNS luisteren. Dan kan je praten wat je wilt, maar dan wordt je het toch nooit eens.
Van Merwijk was de man die alles afkapte rondom RDK...
Hij ging zowel bij de gemeenteraad als in de media ontzettend onwetend
en boven alles arrogant te keer dat het niet mogelijk was...
Hij heeft de mensen zelf tegen zich opgezet en niet andersom..
Dat gedrag is onwenselijk in 010 ,maar is meer voor die andere stad..
Nogmaals wat het word (oud nieuw renovatie) maakt mij niet uit,maar
Feyenoord zelf,ik bedoel de directie (want Feyenoord zijn wij immers allemaal) is
zelf voor jongens zoals ik onbetrouwbaar als onderhandelings partner gebleken..
Door de manier waarop dat is gebeurd ben ik gedwongen om te concluderen
dat vooral eigenbelang voorop staat!
Nick4F
 Nick4F - dinsdag 09 juli 2013 - 16:24   quote  deeplink  
Het wordt echt buigen of barsten. Weer echt topclub Feyenoord worden en zijn, of structureel steeds verder afglijden. Ik vind 362 miljoen helemaal zo gek nog niet, als je dat bedrag afzet tegen die laatste verbouwing in '94. Die kostte 100 miljoen gulden = gewoon 100 miljoen Euro hoor (zodanig zijn we met z'n allen genaaid met die Euro). En er is dus geen financier te vinden die ook maar een Euro wil lenen voor een herhaling van die oude zet! Je kunt geen topsport beleid maken op de verkopen van jonge talenten. Dat idee kun je echt meteen op de vullishoop donderen. Iedereen ziet zelf wat PSV (en straks Ajax ook hoor!) allemaal binnensleept met die klotenspelers van ze. En wij? Nog geen Euro is er geboden op BMI! De transferbedragen die topclubs beuren, liggen simpelweg veel hoger. En dat is niet meer dan logisch. Als wij doorsukkelen op de huidige koers, dan zijn onze talenten over een x aantal jaren helemaal geen flikker meer waard. Worden ze ook veel sneller voor een prikkie opgehaald. Denk namelijk vooral niet dat echt grote talenten langlopende contracten gaan tekenen voor een modaal eredivisiesalaris. Al heb je nog zo'n goede jeugdopleiding, als er niets te verdienen valt, dan is het heel gauw afgelopen met de aanloop van de echt grote talenten. De constructie en financiering van HNS kan gewoon niet beter voor de club. De geschetste verwachtingen zijn gewoon op basis van de alledaagse (wereldse) praktijk tot stand gekomen. En dan denk ik dat het alleen maar positiever kan uitpakken. Twente, AZ, Heerenveen, Groningen, en noem ze allemaal maar op, die waren en zijn kwa status en populariteit gewoon vele maten kleiner dan Feyenoord. Ik persoonlijk denk zelfs dat de club er op alle wezenlijke terreinen nog nooit zo positief heeft voor gestaan. Mensen, wordt wakker: Zelfs Heracles gaat een nieuw stadion bouwen! Die wordt 3x zo goedkoop als HNS, - maar de begroting van Feyenoord is wel 7x zo hoog als die in Almelo, - of all places!! Als al die andere stadions (over de hele wereld hè!) al zoveel teweeg hebben gebracht, dan gaat Rotterdam echt een gekkenhuis worden. En wat is er met de club gebeurd in '94; meteen na de verbouwing? Gewoon: Geen ene flikker!! Het is ongelooflijk hoe die ondeskundige figuren in de Rotterdamse politiek zich laten inpakken door ad hoc gebrul en geschreeuw van mensen die het geen donder kan schelen of Feyenoord de trots van Rotterdam zal blijven, of op hetzelfde niveau komt als Sparta. Het gaat echt niet meer om de knikkers hoor. Je kunt er gerust van uitgaan dat het hele project op reële voorspellingen is gebaseerd. Wie heeft er nu baat bij een financieel onhaalbaar projekt??!! In 1939 stond de wereldeconomie er nog beroerder voor dan heden het geval is. En toch bouwde Rotterdam toen de enorme Kuip. Ik begrijp niet waar die haat, want dat is het inmiddels geworden, tegen HNS vandaan komt. Ik zeg niet dat HNS de redding van onze prachtige club is, want met een begroting van zo'n 40 miljoen kunnen we tot in lengte van jaren betaald voetbal spelen in de prachtige, dierbare Kuip. We nemen dus een besluit om daar in geen geval op af te koersen! Als HNS niet doorgaat, dan gaat er iets anders wel door: Dan gaan we gewoon zachtjes, maar gestaag naar de kloten!!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 09 juli 2013 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 16:07 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Van Merwijk was de man die alles afkapte rondom RDK...
Hij ging zowel bij de gemeenteraad als in de media ontzettend onwetend
en boven alles arrogant te keer dat het niet mogelijk was...
Hij heeft de mensen zelf tegen zich opgezet en niet andersom..
Dat gedrag is onwenselijk in 010 ,maar is meer voor die andere stad..
Nogmaals wat het word (oud nieuw renovatie) maakt mij niet uit,maar
Feyenoord zelf,ik bedoel de directie (want Feyenoord zijn wij immers allemaal) is
zelf voor jongens zoals ik onbetrouwbaar als onderhandelings partner gebleken..
Door de manier waarop dat is gebeurd ben ik gedwongen om te concluderen
dat vooral eigenbelang voorop staat!
Van Merwijk heeft het zeker op dat punt zwak gedaan, mee eens. Maar jij weet denk ik ook wel dat daar niet de felle campagne van RDK is begonnen. Ik denk dat het spreekwoord: 'waar er 2 vechten, hebben er 2 schuld' hier goed opgaat. Ik heb niet de indruk dat beide partijen echt van plan waren met de ander te praten. Van Merwijk en co maakte al een aantal jaar geleden de keuze voor een nieuw stadion, dus die gesprekken met RDK werden voor spek en bonen gevoerd. En de aanhangers van renovatie hebben in grote mate Kuipbehoud voorop staan. Zij hebben gezocht naar een oplossing voor Feyenoord waar De Kuip hoe dan ook onderdeel van moet blijven uitmaken.

Kortom, als je basisveronderstelling voor het zoeken van een oplossing al zo verschillend is en je ook in de media constant met modder blijft gooien (nogmaals, beide kanten!!) dan zul je het nooit eens worden. Als Van Merwijk en co niet openstaan voor de mogelijkheid van renovatie en de groep rondom RDK niet openstaat voor een Feyenoord zonder De Kuip, dan kun je 1000 gesprekken voeren en dan sta je nog recht tegenover elkaar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 juli 2013 door T-FeYeN00rD --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0334820