BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 10 juli 2013 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 08:16 schreef eko-sporter het volgende:
Opvallende uitslag enquete van het AD

Van de ondervraagde Rotterdammers zegt 56 procent tegen de bouw van een nieuw stadion te zijn. 31 procent is voor, 13 procent heeft nog geen keuze gemaakt.

De Feyenoord-supporters onder de ondervraagden zijn wel in meerderheid (56 procent) voorstander van Het Nieuwe Stadion in Rotterdam-Zuid. Onder seizoenkaarthouders is die steun nog groter: 74 procent wil vanaf 2018 elke 2 weken in de nieuwe Kuip zitten.
Ik vraag mij af wanneer ze mijn maatjes gaan bellen en mij ,wat wij willen..
Allemaal seizoenskaarthouders maar ons is niks gevraagd naar mijn weten.
jjh
 jjh - woensdag 10 juli 2013 - 10:23   quote  deeplink  
Als het niet door gaat schuif ik de schuld in de schoenen van Red de Kuip. Zij zijn dan mede verantwoordelijk voor de stilstand die de club gaat meemaken. Hopelijk gaat Leefbaar voor stemmen. Duimen maar.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 10 juli 2013 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 09:40 schreef freduc het volgende:
dat is nu net het punt , gaat het hns niet door dan gaat er niks door en staan we minimaal 5 jaar stil , terwijl de rest rustig door bouwt financieel en sportief
en geloof me er wordt hardt gelachen door de rest als het niet door gaat , zij kunnen ook rekenen en weten ook dat we een sleeping giant zijn ,
stel je eens voor dat het wel door gaat en je krijgt het mooiste en grootste stadium en je groei nog uit naar de grootste club van ned ook , maarja zal wel een droom blijven
Ik vrees met grote vrees dat we niet een sleeping giant zijn, maar een dying one als HNS niet komt... We moeten vooruitstrevend blijven, maar dat zijn we juist niet als HNS er niet komt..
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 10 juli 2013 - 10:28   quote  deeplink  
Ik lees juist meer en meer mensen die niet pro RDK zijn, maar het gewoon niet eens zijn met de huidige plannen. Sowieso is het een beetje onzinnig om hen de schuld geven.

Leuke berichten trouwens, volgens EenVandaag is ruim 80 procent tegen een nieuw stadion, volgens AD is ruim 70 procent voor. Klote soap.
tomson
 tomson - woensdag 10 juli 2013 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 10:23 schreef jjh het volgende:
Als het niet door gaat schuif ik de schuld in de schoenen van Red de Kuip. Zij zijn dan mede verantwoordelijk voor de stilstand die de club gaat meemaken. Hopelijk gaat Leefbaar voor stemmen. Duimen maar.
Ja tuurlijk joh, een zondebok. Wat dacht je van het lieve bedrag van 165 miljoen + nog eens 70 voor de infrastructuur?
Of wat dacht je van de complete afwezigheid van de HNS delegatie tijdens het laatste Kuipdebat ?
En om nog maar niet te beginnen over raadsleden die gewoon helemaal niks hebben met Feyenoord en het voetbal..
tomson
 tomson - woensdag 10 juli 2013 - 10:35   quote  deeplink  
Ook lekker bijster van de HNS lobby om op het allerlaatste moment (zeg maar 5 voor 12) nog eens te bedenken een propagandamailtje te sturen naar hun seizoenskaarthouders. Alsof het ze ene moer uitmaakt wat ik er over dacht.
tomson
 tomson - woensdag 10 juli 2013 - 10:59   quote  deeplink  
Benieuwd wat de HNS plannen Feyenoord tot nu toe al gekost hebben.
Arend1969
 Arend1969 - woensdag 10 juli 2013 - 11:00   quote  deeplink  
Laat het een ieder asjeblieft duidelijk zijn : HNS moet er gewoon komen. Oude Kuip kan echt niet meer. begrijp me niet verkeerd, de oude Kuip mag nooit verdwijnen maar is werkelijk niet meer van deze tijd.. Mijn vader en schoonvader kunnen beiden niet meer naar de thuiswedstrijden omdat zij de trappen niet meer aankunnen. Anno 2013 natuurlijk ongelooflijk dat het dan gewoon einde verhaal is als feyenoordfan.
Leefbaar zij met ons .....hopelijk..
tomson
 tomson - woensdag 10 juli 2013 - 11:03   quote  deeplink  
Ik zeg niet dat alles bij het oude moet blijven maar op Z kan iedereen die slecht ter been is (zelfs met rolstoelen) terecht . Dus als dat het argument is zegt mij dat weinig..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 09:50 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik en zo ken ik nog 100 beren die op wegen gegooid worden.
Dat zijn niet de wegen waar Bosi moet gaan touren dus..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 10:18 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wanneer ze mijn maatjes gaan bellen en mij ,wat wij willen..
Allemaal seizoenskaarthouders maar ons is niks gevraagd naar mijn weten.
Eens ik ga al bijna 25 jaar, en mij hebben ze ook niet gevraagd, trek me dus ook niet veel van die enquete aan..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 11:46   quote  deeplink  
Say it Tomson!!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 11:52   quote  deeplink  
Nijland tipt Feyenoord: "Zet weerstand opzij"

nijland_hans.jpg

Voor Feyenoord breken spannende tijden aan. De Rotterdamse club krijgt deze week te horen wat de gemeente Rotterdam van plan is met voetbalstadion de Kuip: renovatie of nieuwbouw.

De toekomst van het onderkomen van Feyenoord houdt de gemoederen flink bezig. De meningen zijn verdeeld; een deel van de supporters van Feyenoord kiest uit emotionele overtuiging voor het behoud van het oude stadion, de komst van een nieuw stadion heeft de voorkeur van de clubleiding. Een proces dat eerder onder meer FC Groningen doorliep.

De club uit het noorden van Nederland besloot jaren terug het oude Oosterpark-stadion te verruilen voor het spiksplinternieuwe Euroborg. Een stap die gepaard ging met flink wat weerstand. "Er was sprake van ongelooflijk veel weerstand, maar op een gegeven moment moet je die opzij zetten", haalt algemeen directeur Hans Nijland terug in De Telegraaf.

Ondanks alle twijfels en kritiek op het besluit van de club om te kiezen voor een nieuw onderkomen, kreeg Nijland het gelijk aan zijn zijde. De omzet van FC Groningen verdubbelde na de overstap naar 24 miljoen euro. Zodoende groeide FC Groningen van een bijna failliete club uit tot een gezonde subtopper.
Bron:Voetbalprimeur
tomson
 tomson - woensdag 10 juli 2013 - 11:57   quote  deeplink  
OP facebook al verschillende keren een voorgesteld bericht zien voorbijkomen waarin FC Groningen seizoenkaarten aan de man probeert te brengen dus wat mij betreft kan die Nijland lullen wat ie wil..
ferfan
 ferfan - woensdag 10 juli 2013 - 12:24   quote  deeplink  
Hoe laat is de stemming??
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 12:41   quote  deeplink  
Hier zat de stemming er om 10:00 uur al goed in..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 09:13 schreef freduc het volgende:
ik vraag mij af , zou het hns ook een plan b hebben mocht gemeente het afkeuren ?, is wel te hopen , dat jeugd complex is echt aan vervanging toe , ook Stanley brard vertelde dat een nieuw jeugd complex hardt nodig is om de jeugdopleiding te continueren en verder uit te bouwen
Sportclub Feyenoord en SsF spreken verhaal Gudde tegen

600x400-wd-1320157.jpg

Eric Gudde kondigde woensdagochtend aan dat een 'nee' van de gemeenteraad met betrekking tot een garantstelling van 165 miljoen euro niet alleen consequenties heeft voor Het Nieuwe Stadion, maar ook voor een nieuw jeugdcomplex. De algemeen directeur van Feyenoord vertelde dat 'de trainingsaccommodatie honderd procent verbonden is aan het plan voor het nieuwe stadion'. Deze uitspraak lijkt echter niet volledig op de waarheid te berusten.

De vereniging Supporters steunen Feyenoord is namelijk in samenspraak met onder andere Sportclub Feyenoord bezig aan haar tweede inzamelingsactie. De gelden die zullen worden opgehaald komen ten behoeve van de nieuwe trainingsaccommodatie. De SsF meldt op haar website dat 'deze verhuizing los staat van een besluit over een nieuw te bouwen stadion op Varkenoord of een renovatie van De Kuip'.

Sportclub Feyenoord is ook van mening dat een nieuw complex niet afhankelijk is van de beslissing over een nieuw stadion, aangezien zij dezelfde zinssnede gebruikt in haar laatst uitgebrachte informatie magazine.
Bron:Fr12

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 juli 2013 door RenatoBos --
ferfan
 ferfan - woensdag 10 juli 2013 - 12:45   quote  deeplink  
Toen lag ik nog op 1 oor :)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 12:45 schreef ferfan het volgende:
Toen lag ik nog op 1 oor :)
d:-)
dobias
 dobias - woensdag 10 juli 2013 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 10:32 schreef tomson het volgende:

[..]

Ja tuurlijk joh, een zondebok. Wat dacht je van het lieve bedrag van 165 miljoen + nog eens 70 voor de infrastructuur?
Of wat dacht je van de complete afwezigheid van de HNS delegatie tijdens het laatste Kuipdebat ?
En om nog maar niet te beginnen over raadsleden die gewoon helemaal niks hebben met Feyenoord en het voetbal..
Even voor de duidelijkheid het kost de gemeente geen 165 miljoen.
Het is een garant stelling dus kost het hun niks.
Het enige voordeel voor feyenoord is dat ze minder rente moeten betalen voor de 165 miljoen die de banken ophoesten.
ferfan
 ferfan - woensdag 10 juli 2013 - 12:56   quote  deeplink  
A, donderdag DOOMSDAY dus :) Gewoon die nieuwe kuip.. het moet er toch een keer van komen, dus waarom niet nu.... Nieuwe nostalgie bouwen in een nieuw stadion!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 12:59   quote  deeplink  
Laatste stadion-debat met Gudde en SP'er De Kleijn

600x400-wd-1320157.jpg

Feyenoord-directeur Eric Gudde doet woensdag een poging critici te overtuigen van het belang van de bouw van een nieuw stadion. Gudde discussieert bij TV Rijnmond onder meer met SP-gemeenteraadslid Leo de Kleijn. Ook sporteconoom Erik Braun (EUR) schuift aan. Voor de Feyenoord-directeur staat veel op het spel. Een meerderheid van de gemeenteraad lijkt zich tegen de bouwplannen te keren. Zo vond coalitiepartij D66 de financiële risico's te groot. De raad stemt donderdag definitief over het lot van het stadion.

Feyenoord waarschuwde woensdag voor de gevolgen van een 'nee'. Als de raadsleden niet instemmen met het bouwplan, dreigen de stad en de club volgens Feyenoord 'onherroepelijk achterop te raken'. Het debat begint op TV Rijnmond direct na de nieuwsuitzending, rond 17:05 uur. Na 18:00 kunnen kijkers via radioprogramma Rijnmond Nu zelf deelnemen aan de discussie.
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 12:56 schreef ferfan het volgende:
A, donderdag DOOMSDAY dus :) Gewoon die nieuwe kuip.. het moet er toch een keer van komen, dus waarom niet nu.... Nieuwe nostalgie bouwen in een nieuw stadion!
Nagel bijten jonguh..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 10 juli 2013 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 12:59 schreef RenatoBos het volgende:
Laatste stadion-debat met Gudde en SP'er De Kleijn

[ afbeelding ]

Feyenoord-directeur Eric Gudde doet woensdag een poging critici te overtuigen van het belang van de bouw van een nieuw stadion. Gudde discussieert bij TV Rijnmond onder meer met SP-gemeenteraadslid Leo de Kleijn. Ook sporteconoom Erik Braun (EUR) schuift aan. Voor de Feyenoord-directeur staat veel op het spel. Een meerderheid van de gemeenteraad lijkt zich tegen de bouwplannen te keren. Zo vond coalitiepartij D66 de financiële risico's te groot. De raad stemt donderdag definitief over het lot van het stadion.

Feyenoord waarschuwde woensdag voor de gevolgen van een 'nee'. Als de raadsleden niet instemmen met het bouwplan, dreigen de stad en de club volgens Feyenoord 'onherroepelijk achterop te raken'. Het debat begint op TV Rijnmond direct na de nieuwsuitzending, rond 17:05 uur. Na 18:00 kunnen kijkers via radioprogramma Rijnmond Nu zelf deelnemen aan de discussie.
Bron:Rijnmond
Hahaha ze gaan nu ook nog dreigen
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 10 juli 2013 - 13:41   quote  deeplink  
Zowel aan de toon van dit stukje als de toon van jouw reactie kun je al horen dat het hier om tegenstanders gaat...
twitch
 twitch - woensdag 10 juli 2013 - 14:16   quote  deeplink  
ik vind het waardeloos maar mijn mening is wel ..de nieuwe kuip MOET er komen
en wat ik zo allemaal begrijp gaat het veel verder dan alleen een nieuw stadion dus ik snap niet waarom je als Rotterdam tegen kan stemmen.
Het is een lening .. en mocht het verkeerd gaan ..wtf hoe kan je zo denken
ze kunnen dan weer grote evenementen binnen halen en finales spelen want dan zijn ze het modernste stadion in Nederland want dan is die zandbak in adam ineens niks meer..
Meer inkomen voor de club en de gemeente krijgt het geld gewoon weer terug.
want Feyenoord is een club wat nooit maar dan ook nooit kapot kan gaan met deze mannen aan het roer , want financieel is het nu aardig op orde (voor het eerst in jaren)
maar blijven ze in deze kuip met een mega opknapbeurt heb ik toch me twijfels qua inkomen.
De ouwe Kuip gebruiken met een kleine opknapbeurt voor de jeugd wedstrijden en de bovenste ring verwijderen
kantoren verhuren en zo ook inkomen daaruit krijgen en toch behouden blijven als motivatie voor de jeugd .. zoiets dan .. dit is mijn idee
en kan iemand mij vertellen hoeveel Feyenoord terug betaald per jaar aan de gemeente.
want die kunnen het ook zien als zeker inkomen voor de toekomst voor projecten in de stad zelf
twitch
 twitch - woensdag 10 juli 2013 - 14:22   quote  deeplink  
de ideeen van Red de Kuip zijn prima maar heb toch het idee dat er dan minder finacieen buiten de wedstrijden om binnenkomt.
Al zijn de kosten wel enorm te noemen voor het nieuwe stadion maar hier gaat ook nogal een groot deel richting de omgeving en jeugd afdeling en andere zaken dus dat bedrag van 165 miljoen moet je volgens mij ook wel anders zien.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 10 juli 2013 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 10:28 schreef Bosifyable het volgende:
Ik lees juist meer en meer mensen die niet pro RDK zijn, maar het gewoon niet eens zijn met de huidige plannen. Sowieso is het een beetje onzinnig om hen de schuld geven.

Leuke berichten trouwens, volgens EenVandaag is ruim 80 procent tegen een nieuw stadion, volgens AD is ruim 70 procent voor. Klote soap.
Viel me ook al op ja. RDK schermt met cijfers dat 80 procent tegen zou zijn. En AD zegt dus weer precies het tegenovergestelde. Word je niet goed van.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 10 juli 2013 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 06:15 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Uiteraard kun je een duidelijkere mening voor jezelf vormen maar de kans is enorm groot dat die gebaseerd gaat worden op dingen die je er uit pikt voor jezelf maar die in het grote geheel onbelangrijk zullen zijn en daardoor je gehele mening voor OF tegen ongefundeerd zal zijn.
Hoe goed je je er ook over inleest, je zal nooit de kennis hebben die tientallen samenwerkende medewerkers hebben die daarvoor gestudeerd hebben en al meerdere van dat soort klussen geklaard hebben. Ervaring kun je niet in cijfers uitdrukken, maar wel een inschatting geven of het totaalplaatje klopt of niet.

Neem bijvoorbeeld de 95% bezettingsgraaf, hoezo niet realistisch als de huidige wedstrijden al regelmatig compleet uitverkocht zijn? Elke keer dit argument erbij halen terwijl het waarschijnlijk wel gehaald zal worden, maar belangrijker zijn de business suits waar nu een gemiddelde bezettingsgraad van 100% is terwijl in het rapport ook 95% wordt aangehouden. Ik verwacht dat dat ook in het nieuwe stadion 100% zal zijn waardoor de bezettingsgraad van de algemene bezoekers gemiddeld gewoon lager dan de 95% mag zijn.

[..]

Verbouwingen zijn zowiezo onduidelijk. Als je zelf geen bouwvakker bent zal een uitbreiding van je eigen huis ook onduidelijk zijn als je het op papier ziet van wat er allemaal voor nodig is qua materiaal, contracten, tijdsduur, bijkomende kosten etc. etc. Laat staan voor een project als een nieuw stadion.
De politiek heeft bewezen er zelf nooit iets van te snappen, de supportersverenigingen hebben de kennis zowiezo niet dus ja, dan is het onduidelijk voor die mensen, onduidelijk voor jou en onduidelijk voor mij. Maar dat wil niet zeggen dat het zowiezo niet haalbaar is binnen de kaders van wat er nu op papier staat.

[..]

Kritisch kun je altijd zijn, maar hou het bij kritisch zijn ipv al dat zwartmaken over dat ze zouden liegen, bedriegen en niet de benodigde informatie zouden geven. Die informatie hoeven supporters helemaal niet te hebben, dat hebben ze bij andere stadions ook niet gedaan.

Het enige wat de politiek moet doen is goed naar de adviesbureau's luisteren die er verstand van zouden moeten hebben, kijken naar andere stadions en hoe goed/slecht het daar gaat en dan met een conclusie komen of ze de gok wel of niet willen nemen.

Met een nieuw stadion zal Rotterdam er zowiezo op vooruit gaan gezien de vele extra internationale wedstrijden en mogelijk andere evementen maar zelfs in het slechste scenario zul het er niet op achteruit gaan.

Het huidige stadion verbouwen is wat mij betreft zowiezo kansloos want het zal enkel de nostalgie behouden van de kuip en wat extra bezoekers kunnen geven. Maar de grote geldschieters, de bedrijven met geld, zul je er niet meer door krijgen dus het levert je niets op, maar kost nog steeds enorm veel geld.
Naar aanleiding van je eerste alinea hoef ik eigenlijk niet verder te lezen. Niemand hier is architect of bouwvakker, of werkt mee aan HNS, dus hebben we er geen verstand van en mogen we geen oordeel vellen over de plannen.

Toch gek dat jij en pro-HNS mensen dat dan wel mogen..?
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 10 juli 2013 - 15:41   quote  deeplink  
http://bobdijkgraaf.wordpress.com/2013/07/10/hns-de-cijfers/

Pfft, die heeft er ook geen verstand van zeg..?
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 10 juli 2013 - 15:42   quote  deeplink  
http://quinzejuillet.wordpress.com/2013/07/10/open-brief-aan-de-feyenoord-familie/

Hier dan, een vrouw. Die kritisch is. En ook nog eens op HNS! Waar gaat het heen?
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 10 juli 2013 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 08:16 schreef eko-sporter het volgende:
Opvallende uitslag enquete van het AD

Van de ondervraagde Rotterdammers zegt 56 procent tegen de bouw van een nieuw stadion te zijn. 31 procent is voor, 13 procent heeft nog geen keuze gemaakt.

De Feyenoord-supporters onder de ondervraagden zijn wel in meerderheid (56 procent) voorstander van Het Nieuwe Stadion in Rotterdam-Zuid. Onder seizoenkaarthouders is die steun nog groter: 74 procent wil vanaf 2018 elke 2 weken in de nieuwe Kuip zitten.
joh, allemaal vrouwen doe geen supporter zijn die tegen zijn ;)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 10 juli 2013 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 13:41 schreef Arie.Klooster het volgende:
Zowel aan de toon van dit stukje als de toon van jouw reactie kun je al horen dat het hier om tegenstanders gaat...
Ik ben niet tegen Reddekuip of HNS maar tegen koekenbakkers...En daar zijn er nogal wat van..
Ik hou alleen van een beetje openheid,zekerheid en vooral eerlijkheid...
Ik zit straks weer goed in de kuip hoor,geen probleem..
Daarbij wens ik mij club het allerbeste met de eerlijkste deal..
En al die geschreven fabbeltjes is voor mensen die blind gaan voor welke deal dan ook
En dat is niks voor mij
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 10 juli 2013 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 15:54 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

joh, allemaal vrouwen doe geen supporter zijn die tegen zijn ;)
Boudewijn is overtuigd,overtuigd Feyenoordsupporter geworden...Kijk hem eens fanatiek zijn..
You go Boudje you go...The other side of the heart is white he mattie ;-)
piet de paler
 piet de paler - woensdag 10 juli 2013 - 16:13   quote  deeplink  
Geld geld nog meer geld voor de architecten en bouw ondernemers,
En de Rotterdamse gemeente laat gewoon zien dat ze graag macht hebben, tja er is niets veranderd in Nederland.
Jammer ik hou van Nederland en vooral Rotterdam maar als je buiten Nederland kijkt naar de besluitvormingen, vind je het al snel een zogenaamde democratie maar is het polderen wel zo een goed idee alles draait om geld. Blijven voetballen in die oude kuip en dan betere tijden afwachten en ik zit er niet mee dat ik moet pissen in een oude toiletgroep. Komt tijd komt raad en dit komende seizoen gaan voor het hoogst haalbare hup Feyenoord.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 10 juli 2013 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 15:17 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Naar aanleiding van je eerste alinea hoef ik eigenlijk niet verder te lezen. Niemand hier is architect of bouwvakker, of werkt mee aan HNS, dus hebben we er geen verstand van en mogen we geen oordeel vellen over de plannen.

Toch gek dat jij en pro-HNS mensen dat dan wel mogen..?
Dan lees je het verkeerd.
Ik zeg dat wij nooit de correcte mening kunnen vormen omdat we er geen verstand van hebben, of je nou voor of tegen bent. Een mening hebben mag altijd, maar die is dan gewoon gebaseerd op incomplete informatie.

Het verschil, wat ik er iig van lees en van doorkrijg, is dat de club Feyenoord/directie etc voor pro-HNS is zich met het nieuwe plan bezig houden, en dat de anti-HNS vertegenwoordigers zich veelal bezig houden met zwart maken van de pro-HNS groep en zeggen wat er allemaal niet klopt in de cijfers terwijl ze er gewoonweg geen correcte mening over KUNNEN hebben omdat de kennis logischerwijs niet aanwezig is.
Wat de anti-HNS groep zou moeten doen is hun eigen plan beter uitwerken, door erkende partijen laat doorrekenen zodat er een professioneel rapport komt over de haalbaarheid van verbouwing van de kuip.
dobias
 dobias - woensdag 10 juli 2013 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 15:17 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Naar aanleiding van je eerste alinea hoef ik eigenlijk niet verder te lezen. Niemand hier is architect of bouwvakker, of werkt mee aan HNS, dus hebben we er geen verstand van en mogen we geen oordeel vellen over de plannen.

Toch gek dat jij en pro-HNS mensen dat dan wel mogen..?
Dat is niet helemaal waar wat je zegt ik heb lang genoeg gestudeerd om te weten dat zoals RDK nu voorgesteld wordt dat ik mijn twijfels nog heb wat betrefd de constructie.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 10 juli 2013 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 14:55 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Viel me ook al op ja. RDK schermt met cijfers dat 80 procent tegen zou zijn. En AD zegt dus weer precies het tegenovergestelde. Word je niet goed van.
Uit het EenVandaag onderzoek:

Als belangrijkste argumenten voor renovatie noemen de deelnemers dat de Kuip een symbool van Rotterdam is, een unieke sfeer heeft en dat renovatie goedkoper is dan nieuwbouw. Een deelnemer aan het onderzoek schrijft De Kuip is een symbool en heeft karakter, sfeer en een verleden. Bij nieuwbouw gooi je het verleden weg. Een stadion is meer dan economie.

Oftewel: puur tegen zijn uit nostalgie. Niets mis mee, maar er is niet rationeel over nagedacht.

Zie ook hier.

Ik weet het uiteraard niet zeker, maar het lijkt alsof er onderzoek is gedaan dmv een kop als 'Jouw ervaring met de kuip'. En dan als bijvraag of je voor of tegen HNS bent. Je krijgt dan uiteraard veel meer tegenstanders die willen reageren dan voorstanders als je vanuit nostalgie gaat uitnodigen.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 10 juli 2013 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 16:03 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Boudewijn is overtuigd,overtuigd Feyenoordsupporter geworden...Kijk hem eens fanatiek zijn..
You go Boudje you go...The other side of the heart is white he mattie ;-)
Ik ben voor progressie bij elke Nederlandse club!
En tegen stilstand of achteruitgang. Dan kom je al gauw uit bij HNS en moet ik vertrouwen op de expertise van diegene die ervoor gestudeerd hebben die zeggen dat het haalbaar is.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 16:03 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Boudewijn is overtuigd,overtuigd Feyenoordsupporter geworden...Kijk hem eens fanatiek zijn..
You go Boudje you go...The other side of the heart is white he mattie ;-)
smiley-laughing024.gif
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 10 juli 2013 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 16:01 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen Reddekuip of HNS maar tegen koekenbakkers...En daar zijn er nogal wat van..
Ik hou alleen van een beetje openheid,zekerheid en vooral eerlijkheid...
Ik zit straks weer goed in de kuip hoor,geen probleem..
Daarbij wens ik mij club het allerbeste met de eerlijkste deal..
En al die geschreven fabbeltjes is voor mensen die blind gaan voor welke deal dan ook
En dat is niks voor mij
+1
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 16:48   quote  deeplink  
Yep +2
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 10 juli 2013 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 16:15 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Dan lees je het verkeerd.
Ik zeg dat wij nooit de correcte mening kunnen vormen omdat we er geen verstand van hebben, of je nou voor of tegen bent. Een mening hebben mag altijd, maar die is dan gewoon gebaseerd op incomplete informatie.

Het verschil, wat ik er iig van lees en van doorkrijg, is dat de club Feyenoord/directie etc voor pro-HNS is zich met het nieuwe plan bezig houden, en dat de anti-HNS vertegenwoordigers zich veelal bezig houden met zwart maken van de pro-HNS groep en zeggen wat er allemaal niet klopt in de cijfers terwijl ze er gewoonweg geen correcte mening over KUNNEN hebben omdat de kennis logischerwijs niet aanwezig is.
Wat de anti-HNS groep zou moeten doen is hun eigen plan beter uitwerken, door erkende partijen laat doorrekenen zodat er een professioneel rapport komt over de haalbaarheid van verbouwing van de kuip.
Als dat is wat je meekrijgt, lees je te weinig en is je inbreng in deze irrelevant.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 10 juli 2013 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 16:20 schreef dobias het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar wat je zegt ik heb lang genoeg gestudeerd om te weten dat zoals RDK nu voorgesteld wordt dat ik mijn twijfels nog heb wat betrefd de constructie.
Ik ben ook niet op m'n achterhoofd gevallen en zeg dat de HNS plannen niet 100% zijn. Bovendien hebben ze op jouw universiteit geen leestekens, dus in hoeverre dat serieus te nemen is? ;)

Zie de knipoog, geintje hè..!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 juli 2013 door Bosifyable --
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 10 juli 2013 - 16:53   quote  deeplink  
Ik hoop niet dat er over een aantal jaren een parallel te trekken valt tussen Feyenoord en die andere club uit Rotterdam.

"In 1996 werd onder leiding van trainer Henk ten Cate nog wel een goed seizoen beleefd. Sparta eindigde dat jaar als zesde en was verliezend bekerfinalist. Dit was niet genoeg om de gevolgen van de verpaupering van de wijk Spangen en het uitblijven van zekerheid over de toekomst tegen te houden. De voetbalclub zakte in de daaropvolgende jaren af tot de degradatiezone.
Deze terugval had meerdere oorzaken. Ten eerste was er het ontbreken van gemeentelijke steun. Waar andere gemeentes in de jaren zeventig hoge subsidies aan hun voetbalclubs verstrekten, werd dit door de gemeente Rotterdam geweigerd, omdat Rotterdam 3 clubs telt. Gevolg hiervan was dat andere clubs in de jaren zeventig en tachtig vaak de talenten van de Spartaanse voetbalschool konden kopen met overheidsgeld. Door deze ontwikkeling hebben ruim honderd spelers Het Kasteel verruild voor andere clubs die wel subsidiegelden ter beschikking hadden.

Daarnaast kreeg Sparta te maken met een huisvestingsprobleem. De gemeente Rotterdam wilde de locatie van Het Kasteel al sinds de jaren zeventig gaan gebruiken voor woningbouw. Ondanks de vele voorstellen van Burgemeester & Wethouders om naar een andere locatie te verhuizen kwam hier door tegenwerking van derden en de gemeenteraad keer op keer niets van terecht. Dat Het Kasteel inmiddels een verouderd stadion was, was echter wel duidelijk. Sparta liep hierdoor decennialang veel geld mis."
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 10 juli 2013 - 16:56   quote  deeplink  
En dat moeten we idd niet willen Gerard. Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren, maar op het moment is geen enkele optie de perfecte.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 17:02   quote  deeplink  
Volg het kuipdebat live..
http://www.rijnmond.nl/live/tv/overlay
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 10 juli 2013 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 16:51 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Als dat is wat je meekrijgt, lees je te weinig en is je inbreng in deze irrelevant.
Ik hoef niet alles te lezen om te weten wat de hoofdzaak is die via verschillende media wordt verspreid. Er zullen vast 'normale' reacties zijn vanuit RDK, maar dat is niet wat buitenstaanders zoals ik ervan meekrijgen.

Ik lees veelvuldig: liegen, misleiding, geheimzinnig, risico, gokken, faillissement Feyenoord.
Laat ze eerst zelf hun eigen zaakjes eens goed op orde hebben met hun eigen plan voordat ze deze onzin naar buiten gooien.
Bulletje01
 Bulletje01 - woensdag 10 juli 2013 - 17:08   quote  deeplink  
Waarom neemt het AD het voortouw om de nieuwbouw tegen te gaan, is het lekkere publiciteit en gaat de losse verkoop omhoog met de GKL voorop. Overigens staat de L van GKL voor ladelichter.
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 10 juli 2013 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juli 2013 - 16:56 schreef Bosifyable het volgende:
En dat moeten we idd niet willen Gerard. Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren, maar op het moment is geen enkele optie de perfecte.
Dat is juist het punt wat ik bedoel, die opties worden de komende jaren niet beter.
Het is vijf voor twaalf, nu of nooit.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5936
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0318889