BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 juli 2013 - 14:54   quote  deeplink  
Ti's een idee dat laatste d:-)
freduc
 freduc - zaterdag 13 juli 2013 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 14:15 schreef twitch het volgende:
ff een vraagie .. wat is volgens RDK de begroting voor Feyenoord met hun plannen ?
begroting eredivisie 2012-2013
020 begroting: 62 miljoen
Pisvee begroting: 60 miljoen
FC Tukkerdorp begroting: 46 miljoen
Feyenoord begroting: 35 miljoen
Vite$$e begroting: 30 miljoen

dus hieruit blijkt dat we moeten verdubbelen qua begroting ..is dit mogelijk ???

en waarom werd ook als argument gebruikt dat de stad Rotterdam dan hun sport allemaal op 1 centraal punt zou hebben in de stad en je zo de sport uit de wijken haalt ..
en vervolgens wordt wel ingestemd met het sportpark
cijfers weet ik zo ff niet maar begroting met hns is een stuk hoger als rdk , maar wat heeft het voor zin , feyenoord wil rdk niet alleen hns , dus kunnen we beter allen achter hns gaan staan en voor eenheid zorgen
hand in hand en geen woorden maar daden , toch ?
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 13 juli 2013 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 14:54 schreef RenatoBos het volgende:
Ti's een idee dat laatste d:-)
Een simpelere grap kon je niet maken hè..?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 13 juli 2013 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 14:26 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Hmm, jammer dat juist uitgerekend jij 'm krijgt. Met die extreme 'haat' richting tegenstanders van HNS ;)

Note: Het is een grapje, komaan..! HET IS EEN GRAP, DON'T SHOOT ME!!
Obama-skeet-shooting.gif
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 13 juli 2013 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 15:02 schreef freduc het volgende:

[..]

cijfers weet ik zo ff niet maar begroting met hns is een stuk hoger als rdk , maar wat heeft het voor zin , feyenoord wil rdk niet alleen hns , dus kunnen we beter allen achter hns gaan staan en voor eenheid zorgen

Oke en waar is dat op gebasseerd?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 13 juli 2013 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 14:00 schreef jjh het volgende:
Zojuist kreeg ik van Blauw Research een enquête opgestuurd over het afketsen van de plannen voor het Nieuwe stadion en over wat er nu moet gebeuren en hoe ik aankijk tegen plannen van Feyenoord en Red de Kuip. Deze enquëte is naar 5000 supporters gestuurd. Ik ben benieuwd wat er uit komt. Lijkt me een flink aantal supporters zodat er een reëel beeld gaat ontstaan hoe iedereen er over denkt.
Lekker objectief zo'n enquëte ?
5000 mensen van de 35.000 seizoenskaarthouders en jij denkt dat er een reëel beeld ontstaat????
Dit is een voorbeeld waarom dingen misgaan....

Ik las vanochtend dat volgens een Engels onderzoek 70% van
de Hollandse mannen het lekker vinden om een vinger in hun anus
willen hebben tijdens het mastruberen...En ze doen dat gemiddeld 4,3 maal per week..
En jij geloof deze uitkomst natuurlijk!!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 juli 2013 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 15:11 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Een simpelere grap kon je niet maken hè..?
Je legde hem ook niet klaar ook dan..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 juli 2013 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 15:54 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Lekker objectief zo'n enquëte ?
5000 mensen van de 35.000 seizoenskaarthouders en jij denkt dat er een reëel beeld ontstaat????
Dit is een voorbeeld waarom dingen misgaan....

Ik las vanochtend dat volgens een Engels onderzoek 70% van
de Hollandse mannen het lekker vinden om een vinger in hun anus
willen hebben tijdens het mastruberen...En ze doen dat gemiddeld 4,3 maal per week..
En jij geloof deze uitkomst natuurlijk!!
Euhmm ja..d:-)
freduc
 freduc - zaterdag 13 juli 2013 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 15:48 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Oke en waar is dat op gebasseerd?
waar is het op gebaseerd dat het niet zo is ?
neliz
 neliz - zaterdag 13 juli 2013 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 15:54 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Lekker objectief zo'n enquëte ?
5000 mensen van de 35.000 seizoenskaarthouders en jij denkt dat er een reëel beeld ontstaat????
Dit is een voorbeeld waarom dingen misgaan....
Ik kreeg 'm ook en heb alleen en clubkaart, ik heb een negatieve houding tegen HNS, maar vul wel altijd de enquetes naar eer en geweten in.

quote:

Ik las vanochtend dat volgens een Engels onderzoek 70% van
de Hollandse mannen het lekker vinden om een vinger in hun anus
willen hebben tijdens het mastruberen...En ze doen dat gemiddeld 4,3 maal per week..
En jij geloof deze uitkomst natuurlijk!!
Ik val onder die 70% procent. :p
jjh
 jjh - zaterdag 13 juli 2013 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 15:54 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Lekker objectief zo'n enquëte ?
5000 mensen van de 35.000 seizoenskaarthouders en jij denkt dat er een reëel beeld ontstaat????
Dit is een voorbeeld waarom dingen misgaan....

Ik las vanochtend dat volgens een Engels onderzoek 70% van
de Hollandse mannen het lekker vinden om een vinger in hun anus
willen hebben tijdens het mastruberen...En ze doen dat gemiddeld 4,3 maal per week..
En jij geloof deze uitkomst natuurlijk!!
Voor een onderzoek is 5000 meer dan voldoende om een goed beeld te krijgen en het gaat uiteraard niet alleen om seizoen kaart houders maar om alle supporters. Ik hoor trouwens niet bij de door jou genoemde 70% haha
neliz
 neliz - zaterdag 13 juli 2013 - 17:22   quote  deeplink  
Kijk, B.V.O. Feyenoord en het Stadion is natuurlijk vanaf het begin fout bezig.

Ik was erg, ERG enthusiast over het originele plan, wat ik begreep nog onder van den Herik was ingezet, het Maasstadion (Hey! dat is meteen al een naam!)
Hoe dit plan ook gepresenteerd werd, ambitues, een blikvanger parkeerplekken onder de maas.. waarom? omdat wij Rotterdammers zijn en wij ons niet laten tegenhouden door een beetje water of angst. Dit is een megaproject en dit gaan we doen zoals wij willen.

Maar dat project is niet meer, in plaats daarvan kregen we externe adviseurs, externe aannemers die allemaal op safe spelen (vooral voor de eigen portemonee) en we gaan een kopie maken van een paar recente stadions. vergeet niet dat de Kuip andere stadions inspireerde op basis van het stadion van Arsenal en "HNS" zou een minder ambitieuze variant worden van bestaande, niet super-stadions.

De directies missen elk gevoel van marketing en betrokkenheid, autisme zoals het zo mooi verwoord werdt, want het eerste dat je wil doen als je een nieuw stadion gaat bouwen en je wil je achterban meenemen is je plan "De Nieuwe Kuip" noemen.

Verders ben ik het niet eens met al die onzin dat Feyenoord het nieuwe stadion nodig heeft voor de begroting. De B.V.O wordt al structureel genaaid door Het Stadion, voornamelijk met de huur. Bij de vorige renovatie moesten er ook meer SKyboxen komen, dat was beter voor de begroting, waaarna de huur natuurlijk met net zoveel omhoog ging zodat Feyenoord uiteindelijk nog steeds evenveel verdiende. Iedereen die zelfs ook maar DENKT dat een nieuw stadion betere inkomsten betekenen voor Feyenoord moet z'n hoofd uit z'n reet halen. Zolang de BVO, Sportclub en het stadion drie verschillende partijen zijn zal de BVO er geen meter mee opschieten.

En waarom zijn we nog steeds appart, inderdaad, de huidige directie. Zij die elke vorm van vakkundige communicatie missen, geen charisma hebben en er voor gezorgd hebben dat alles weer samenkomt hebben de bal veel eerder laten liggen, dit is slechts het resultaat.

Ik vind het plan van Red de Kuip niet eens zo heel slecht, vooral omdat je nog zo veel kunt doen met het stadion, maar ik ben persoonlijk voor een Nieuwe Kuip. Groter, beter, 70-80.000 man, ik zou het hele parkeergebied om de kuip volbouwen, overdekte trainingscentra, topsport centrum, winkels, 7 verdiepingen met parkeergelegenheden. De Coen Moulijnweg de Coen Moulijn-tunnel maken. Spelers Internaten, betere velden en een plek om voor en na de wedstrijd te drinken, samen te komen.

Dus ja, laten we alsjeblieft een gigantisch mooi stadion er neer zetten, maar dan een Nieuwe Kuip, want de RDK plannen zijn m.i. erg inzichtvol, kun je nagaan wat je er mee kan doen als je dit vanaf het begin kunt implementeren.

P.S.

Als ik in andere stadions ben ga ik ook niet meer "consumeren" het is nog steeds 2 bier en als ik zin heb een broodje frikandel.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 13 juli 2013 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 10:51 schreef Bosifyable het volgende:
Wereldvreemd Feyenoord verliest contact met het volk

Door: Sjoerd Mossou

De zelfverklaarde 'Feyenoord-familie' presenteerde na al die jaren niet alleen een plan met tal van vraagtekens en dreigende risico's. Het verkocht zijn plan zó slecht bij de eigen achterban, dat het voor eeuwig een plek verdient in de eregalerij der totaal mislukte lobbycampagnes.Zo woest glom het hoofd van Jorien van den Herik in de brievenbus, dat de hond van de buren zich prompt in de krant verslikte, dinsdagochtend rond een uur of zeven. Daar was 'ie weer in volle glorie, na al die jaren; De Grote Kale Leider. Boos en verbitterd als vanouds.

In een open brief in de krant wilde Van den Herik even kwijt dat hij het een grote schande vond, dat beoogde nieuwe stadion voor Feyenoord, verzekerd met tientallen miljoenen aan belastinggeld. 'Bijna misdadig', was het, vond Jorien. En: 'Propagandistische misleiding.'

(De rancune droop er zo opzichtig vanaf, dat het grappig werd. Jarenlang loerde Van den Herik op zijn kans om zijn opvolgers te wreken, zwaar beschimpt en beschadigd als hij vertrok uit de Kuip. Dit was het moment.)

Ik wist eerlijk gezegd niet dat het nog bestond, de ouderwetse 'open brief', maar voor de liefhebber van open brieven was het een onvergetelijke week. Van den Herik had de zijne amper geschreven of Feyenoord plaatste er ook eentje. Paginagroot in de gratis krant Metro, want het AD had volgens de club 'structureel campagne gevoerd' tegen Het Nieuwe Stadion.

Voor straf kregen we geen open brief. Dat was erg jammer voor ons, want het was een lekker trage, lijzige, oeverloze brief. Ellenlang voerde Feyenoord argumenten aan waarom er wél een nieuw stadion moest komen, alinea na alinea, in een stijl die aan de communistische partijbrieven van Fidel Castro deed denken. Toen ik halverwege was, ben ik even een boterham gaan eten.

Zoals u weet mocht het allemaal niet baten, die brief. Donderdag zette de Rotterdamse gemeenteraad definitief een streep door de plannen van Feyenoord en de stadiondirectie. Niet met een balpen, maar met een blokkwast van vette, borstelige runderharen. Het plan werd niet zozeer terzijde geschoven, maar verpulverd.

Betrekkelijk veel mensen beschouwen dat als het definitieve einde van topclub Feyenoord. Het Nieuwe Stadion zou gesneuveld zijn op sentimenten en aards conservatisme, uitgerekend in een stad waar ze niet van lullen houden, maar van poetsen.

In de jaren dertig hadden de oude Kuipbouwers tenminste ballen getoond in crisistijd, aldus weerklonk die opinie. Nu liep Feyenoord stuk op angst en behoudzucht.

Dat klinkt best aannemelijk misschien, maar het is onzin. Geloof het of niet, maar een aanzienlijk deel van de aanhang, de politiek, de opiniemakers, de eigenwijze columnisten en de economen waren (en zijn) volop bereid te geloven in een nieuw stadion. Alleen niet in dit nieuwe stadion.

De zelfverklaarde 'Feyenoord-familie' presenteerde na al die jaren niet alleen een plan met tal van vraagtekens en dreigende risico's. Het verkocht zijn plan zó slecht bij de eigen achterban, dat het voor eeuwig een plek verdient in de eregalerij der totaal mislukte lobbycampagnes.

In plaats van zich open te stellen richting de buitenwereld en zelfverzekerd het debat aan te gaan, draaide het zich om, arrogant en angstig tegelijk. Het verzamelde geen breed leger van betrokkenen om zich heen, aangevoerd door een boegbeeld, maar het gooide de deur op slot. Wie kritiek had, was een sentimentele nitwit. De architecten en bouwkundigen van Red de Kuip? Amateurs en krabbelaars. Een Kuipdebat in cultureel centrum Arminius? Wij komen niet!

In de gemeenteraad viel het woord 'autistisch'. Zo wereldvreemd had Feyenoord zich blindgestaard op zijn eigen ideeën, dat het in blinde paniek raakte toen het de grip kwijt was. Het volk was ongemerkt uit zicht verdwenen. De kar stond muurvast in de modder, en niemand die nog bereid bleek te helpen. Dat was niet de schuld van opstandige supporters, media of een rancuneuze oud-voorzitter. Dat was de schuld van de Feyenoord-familie zelf - en van niemand anders.

Bron: AD.nl
+1

Met de kleine kanttekening dat een groep supporters zich wel erg hatelijk heeft uitgelaten. De mensen van HNS waren niet de enigen die zich blindstaarden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 13 juli 2013 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 17:13 schreef jjh het volgende:

[..]

Voor een onderzoek is 5000 meer dan voldoende om een goed beeld te krijgen en het gaat uiteraard niet alleen om seizoen kaart houders maar om alle supporters. Ik hoor trouwens niet bij de door jou genoemde 70% haha
Ik kan met beide antwoorden prima leven..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 13 juli 2013 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 16:58 schreef neliz het volgende:

[..]

Ik kreeg 'm ook en heb alleen en clubkaart, ik heb een negatieve houding tegen HNS, maar vul wel altijd de enquetes naar eer en geweten in.

[..]

Ik val onder die 70% procent. :p
Prima,verders geen problemen mee dat je onder die 70% valt .... denk ik haha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 13 juli 2013 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 16:35 schreef freduc het volgende:

[..]

waar is het op gebaseerd dat het niet zo is ?
Lijdensweg?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 13 juli 2013 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 17:22 schreef neliz het volgende:
Kijk, B.V.O. Feyenoord en het Stadion is natuurlijk vanaf het begin fout bezig.

Ik was erg, ERG enthusiast over het originele plan, wat ik begreep nog onder van den Herik was ingezet, het Maasstadion (Hey! dat is meteen al een naam!)
Hoe dit plan ook gepresenteerd werd, ambitues, een blikvanger parkeerplekken onder de maas.. waarom? omdat wij Rotterdammers zijn en wij ons niet laten tegenhouden door een beetje water of angst. Dit is een megaproject en dit gaan we doen zoals wij willen.

Maar dat project is niet meer, in plaats daarvan kregen we externe adviseurs, externe aannemers die allemaal op safe spelen (vooral voor de eigen portemonee) en we gaan een kopie maken van een paar recente stadions. vergeet niet dat de Kuip andere stadions inspireerde op basis van het stadion van Arsenal en "HNS" zou een minder ambitieuze variant worden van bestaande, niet super-stadions.

De directies missen elk gevoel van marketing en betrokkenheid, autisme zoals het zo mooi verwoord werdt, want het eerste dat je wil doen als je een nieuw stadion gaat bouwen en je wil je achterban meenemen is je plan "De Nieuwe Kuip" noemen.

Verders ben ik het niet eens met al die onzin dat Feyenoord het nieuwe stadion nodig heeft voor de begroting. De B.V.O wordt al structureel genaaid door Het Stadion, voornamelijk met de huur. Bij de vorige renovatie moesten er ook meer SKyboxen komen, dat was beter voor de begroting, waaarna de huur natuurlijk met net zoveel omhoog ging zodat Feyenoord uiteindelijk nog steeds evenveel verdiende. Iedereen die zelfs ook maar DENKT dat een nieuw stadion betere inkomsten betekenen voor Feyenoord moet z'n hoofd uit z'n reet halen. Zolang de BVO, Sportclub en het stadion drie verschillende partijen zijn zal de BVO er geen meter mee opschieten.

En waarom zijn we nog steeds appart, inderdaad, de huidige directie. Zij die elke vorm van vakkundige communicatie missen, geen charisma hebben en er voor gezorgd hebben dat alles weer samenkomt hebben de bal veel eerder laten liggen, dit is slechts het resultaat.

Ik vind het plan van Red de Kuip niet eens zo heel slecht, vooral omdat je nog zo veel kunt doen met het stadion, maar ik ben persoonlijk voor een Nieuwe Kuip. Groter, beter, 70-80.000 man, ik zou het hele parkeergebied om de kuip volbouwen, overdekte trainingscentra, topsport centrum, winkels, 7 verdiepingen met parkeergelegenheden. De Coen Moulijnweg de Coen Moulijn-tunnel maken. Spelers Internaten, betere velden en een plek om voor en na de wedstrijd te drinken, samen te komen.

Dus ja, laten we alsjeblieft een gigantisch mooi stadion er neer zetten, maar dan een Nieuwe Kuip, want de RDK plannen zijn m.i. erg inzichtvol, kun je nagaan wat je er mee kan doen als je dit vanaf het begin kunt implementeren.

P.S.

Als ik in andere stadions ben ga ik ook niet meer "consumeren" het is nog steeds 2 bier en als ik zin heb een broodje frikandel.
Stuur dit op Neliz,wat een goed verhaal man...lef is het toverwoord..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 juli 2013 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 16:58 schreef neliz het volgende:

[..]

Ik kreeg 'm ook en heb alleen en clubkaart, ik heb een negatieve houding tegen HNS, maar vul wel altijd de enquetes naar eer en geweten in.

[..]

Ik val onder die 70% procent. :p
Lekker he kontduimen..?d:-)
neliz
 neliz - zaterdag 13 juli 2013 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 18:58 schreef Leon FR1908 het volgende:

Stuur dit op Neliz,wat een goed verhaal man...lef is het toverwoord..
M'n sarcasme-meter slaat compleet uit! :)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 13 juli 2013 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 20:16 schreef neliz het volgende:

[..]

M'n sarcasme-meter slaat compleet uit! :)
Nee kerel niks sarcasme ,ik sta voor 100% achter jou verhaal,achter elk woord.
Behalve dan dat van die 70% hahaha
neliz
 neliz - zaterdag 13 juli 2013 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2013 - 20:22 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Nee kerel niks sarcasme ,ik sta voor 100% achter jou verhaal,achter elk woord.
Behalve dan dat van die 70% hahaha
re: die 70% denk ik altijd maar "voor wat, boort wat"
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 13 juli 2013 - 22:04   quote  deeplink  
lol hahaha
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 juli 2013 - 22:18   quote  deeplink  
Ghehe..
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 15 juli 2013 - 11:41   quote  deeplink  
Jammer dat de gemeente geen ballen heeft getoond! Zo blijven we een straatlengte achter op onze vrienden uit Amsterdam en Eindhoven en in mindere mate uit Enschede

Een gemiste kans van de Feyenoord familie, de Gemeente Rotterdam en de supporters!
Ik zal het wel eens willen zien wat de zogenaamde supporters zullen zeggen die tegen een nieuw stadion waren als Feyenoord bijvoorbeeld op een 5de plaats gaan eindigen ... Het besluit is in mijn ogen ieder geval minimaal stilstand en/of een achteruitgang van Feyenoord. Jammer dat Feyenoord nu niet kan doorpakken ...
En een andere vraag van mij is: Waarom doe Feyenoord geen beroep op een investeerder uit Oman die garant wil staan als er volgens Feyenoord toch geen risico's zijn? Kan die gelijk zijn naam aan het nieuwe stadion verbinden, zijn we gelijk van die gekken van D66 af die als coalitie partij tegen heeft gestemd!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 juli 2013 door lijdensweg --
JanM
 JanM - maandag 15 juli 2013 - 13:34   quote  deeplink  
Gewoon de nieuwe plannen afwachten en hopen dat er nu ook eens echt serieus naar de RDK-plannen kijken en die niet op voorhand uitsluiten!
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 15 juli 2013 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juli 2013 - 13:34 schreef JanM het volgende:
Gewoon de nieuwe plannen afwachten en hopen dat er nu ook eens echt serieus naar de RDK-plannen kijken en die niet op voorhand uitsluiten!
RDK plannen moeten gewoon definitief in de prullenbak als je met Feyenoord verder wilt!!
Dat is het eerste wat moet gebeuren ...
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 15 juli 2013 - 15:50   quote  deeplink  
Vrienden uit Amsterdom, Eindhoven en Enschede..ghehe..last van de Spaanse zo'n gehad L..?
freduc
 freduc - maandag 15 juli 2013 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juli 2013 - 14:25 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

RDK plannen moeten gewoon definitief in de prullenbak als je met Feyenoord verder wilt!!
Dat is het eerste wat moet gebeuren ...
mee eens , feyenoord is hier niet in geintereseerd , dus klaar hier mee ,
als je gisteren dat interview hebt geluisterd op rijnmond dan verteld die van der kraan van de telegraaf toch rake dingen , die heeft zich er toch in verdiept en lult niet zo negatief mekaar na zoals div rotterdams getinte media wel deden
mede door al die negatieve bericht gevingen klapt zo'n hns plan en zijn wij supporters en feyenoord weer de dupe
http://www.rijnmond.nl/sport/14-07-2013/sportjournalisten-over-afblazen-van-nieuwe-kuip

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 juli 2013 door freduc --
JanM
 JanM - maandag 15 juli 2013 - 17:09   quote  deeplink  
Kan iemand mij uitleggen waarom je tegen een voorstel kan zijn waarbij:

- De Kuip behouden blijft
- tegen veel lagere kosten dan nieuwbouw
- met vergelijkbare voordelen als nieuwbouw

Er is een groep weldenkende mensen die er van overtuigd is/blijft dat dit blijkbaar mogelijk is, alleen wil Feyenoord daar niet mee praten ?????

Even voor de goede orde: ik kan natuurlijk niet beoordelen OF de plannen kloppen, maar ik zou dit in ieder geval heel serieus willen bekijken. Zeker nu nieuwbouw o.b.v. de huidige plannen van de baan is!
freduc
 freduc - maandag 15 juli 2013 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juli 2013 - 17:09 schreef JanM het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom je tegen een voorstel kan zijn waarbij:

- De Kuip behouden blijft
- tegen veel lagere kosten dan nieuwbouw
- met vergelijkbare voordelen als nieuwbouw

Er is een groep weldenkende mensen die er van overtuigd is/blijft dat dit blijkbaar mogelijk is, alleen wil Feyenoord daar niet mee praten ?????

Even voor de goede orde: ik kan natuurlijk niet beoordelen OF de plannen kloppen, maar ik zou dit in ieder geval heel serieus willen bekijken. Zeker nu nieuwbouw o.b.v. de huidige plannen van de baan is!
feyenoord heeft al naar die plannen geluisterd en ziet deze plannen niet zitten , feyenoord is hier heel duidelijk in , uit een nieuw stadium kan een hogere omzet gehaald worden
ook gaan banken eerder in zee met een nieuw stadium en zien geen heil in rdk plannen

kijk ook ik hou van de kuip ik kom er al meer dan 30 jaar , de kuip is prachtig met al zijn nostalgie , maar vergeet een ding niet als de kuip verbouwd wordt blijft er bar weinig over van de oude kuip en waar blijft die nostalgie dan ?? daarbij vind ik de rdk plannen spuug lelijk
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 15 juli 2013 - 17:38   quote  deeplink  
Raemon Sluiter: Feyenoord doet aan teleshopping

8269-groot

Feyenoord-supporter en oud-tennisser Raemon Sluiter heeft sinds kort een eigen column op de maandag in het Algemeen Dagblad. In zijn column gaat hij dieper in op alles wat met Rotterdam en Feyenoord, zijn grote liefde, te maken heeft. Vorige week maandag schreef hij over de Kuip. Vandaag gaat hij in op de brief die Feyenoord aan de supporters stuurde i.v.m. het nieuwe stadion.

Sluiter: Het is vijf over vijf en ik ben klaarwakker. Waarschijnlijk speelt een jetlag me parten, want twee weken Amerika laten duidelijk zijn sporen na. Ik besluit de televisie aan te zetten en kom terecht op het kanaal waar Tommys Teleshopping aan de gang is. Het wereldberoemde programma waarin producten aangeprezen worden. De Amerikanen weten een product te manifesteren tot prachtig, fantastisch, briljant, super en perfect. Door het dusdanig vaak fantastisch te noemen krijg je slechts meer wantrouwen in het product.

Zo komt hij via Tommys Teleshopping terecht bij de brief die Feyenoord aan haar supporters stuurde. Misschien heeft de Feyenoord-directie ook wel iets teveel gekeken naar dit programma. In een open brief werd namelijk uitgelegd waarom het nieuwe stadion er moest komen. Het zou duurzaam worden, een podium zijn voor grote internationale evenementen, meer ruimte geven aan sociaal maatschappelijke projecten, een economische impuls geven, optimale voorzieningen voor supporters bieden, de ultieme voetbalbeleving voorschotelen en het bruisend hart van en de aanjager voor Rotterdam-Zuid worden. Oh ja, en een icoon voor de stad Rotterdam. Met andere woorden zou het fantastisch, perfect, super en briljant zijn, zo schrijft Sluiter.

Volgens Sluiter had een kladje met een paar regels erop echter voldoende geweest. Iets in de trend van: Wij, de directie van Feyenoord, zetten ons met alles wat we hebben in voor een nieuw stadion. We zijn er 100 % van overtuigd dat dit de beste stap is voor Feyenoord. En we kunnen er nog lang en breed over lullen, maar dat is het enige waar het echt om gaat: de toekomst van de club. Wij hopen op uw steun.

Sluiter besluit met de woorden: Hopelijk laat de Feyenoord-directie dat verkooppraatje ook varen en zet het zich gewoon met ziel en zaligheid in voor onze club. Dan ga ik weer dromen over het kampioenschap.

Zijn gehele column is vandaag in het AD te lezen.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 15 juli 2013 - 18:49   quote  deeplink  
Pietjuuhhhh..

JanM
 JanM - maandag 15 juli 2013 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juli 2013 - 17:27 schreef freduc het volgende:

[..]

feyenoord heeft al naar die plannen geluisterd en ziet deze plannen niet zitten , feyenoord is hier heel duidelijk in , uit een nieuw stadium kan een hogere omzet gehaald worden
ook gaan banken eerder in zee met een nieuw stadium en zien geen heil in rdk plannen

kijk ook ik hou van de kuip ik kom er al meer dan 30 jaar , de kuip is prachtig met al zijn nostalgie , maar vergeet een ding niet als de kuip verbouwd wordt blijft er bar weinig over van de oude kuip en waar blijft die nostalgie dan ?? daarbij vind ik de rdk plannen spuug lelijk
Dat is jouw mening, waarvoor uiteraard respect! Maar waarom zeg je "daarbij vind ik de rdk plannen spuug lelijk"? Wat ik ervan gezien heb zag er heel behoorlijk uit.

Oh ja, en waarom noem je het steeds stadium i.p.v. stadion?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 15 juli 2013 - 19:08   quote  deeplink  
Hahaha en eens!
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 15 juli 2013 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juli 2013 - 17:09 schreef JanM het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom je tegen een voorstel kan zijn waarbij:

- De Kuip behouden blijft
- tegen veel lagere kosten dan nieuwbouw
- met vergelijkbare voordelen als nieuwbouw

Er is een groep weldenkende mensen die er van overtuigd is/blijft dat dit blijkbaar mogelijk is, alleen wil Feyenoord daar niet mee praten ?????

Even voor de goede orde: ik kan natuurlijk niet beoordelen OF de plannen kloppen, maar ik zou dit in ieder geval heel serieus willen bekijken. Zeker nu nieuwbouw o.b.v. de huidige plannen van de baan is!
Verrekte lelijk, niet rendabel volgens meerdere berekeningen, voldoet niet aan de eisen van de uefa/FIFA, kosten verdubbelen volgens meerdere berekeningen, 20 jaar kan het nog mee en dan alsnog een nieuw stadion nodig, huur betalen. Dus op de langere termijn kost de huidige kuip meer dan HNS aangezien Feyenoord ook nog eens betaald zou worden om in HNS te spelen ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 juli 2013 door lijdensweg --
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 15 juli 2013 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juli 2013 - 17:09 schreef JanM het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom je tegen een voorstel kan zijn waarbij:

- De Kuip behouden blijft
- tegen veel lagere kosten dan nieuwbouw
- met vergelijkbare voordelen als nieuwbouw

Er is een groep weldenkende mensen die er van overtuigd is/blijft dat dit blijkbaar mogelijk is, alleen wil Feyenoord daar niet mee praten ?????

Even voor de goede orde: ik kan natuurlijk niet beoordelen OF de plannen kloppen, maar ik zou dit in ieder geval heel serieus willen bekijken. Zeker nu nieuwbouw o.b.v. de huidige plannen van de baan is!
En er is nog niks van de baan heb ik begrepen. Feyenoord moet met een nieuw voorstel komen betreft HNS ... dat is wat de gemeente heeft gezegd !!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 15 juli 2013 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juli 2013 - 19:11 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

En er is nog niks van de baan heb ik begrepen. Feyenoord moet met een nieuw voorstel komen betreft HNS ... dat is wat de gemeente heeft gezegd !!
Dat zal ook wel gebeuren. Second opinions wezen al uit dat HNS aantrekkelijker is voor Feyenoord dan RDK, nu moet alleen de gemeente en de supporters nog warmgemaakt worden. Dus er zal wel een en ander veranderen aan de plannen en hopelijk gaat de communicatie vooral wat soepeler en worden er meer mensen bij betrokken. Een nieuw boegbeeld is geen overbodige luxe, bijvoorbeeld een man als Van Hanegem, mocht ie het zien zitten.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 15 juli 2013 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juli 2013 - 19:42 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Dat zal ook wel gebeuren. Second opinions wezen al uit dat HNS aantrekkelijker is voor Feyenoord dan RDK, nu moet alleen de gemeente en de supporters nog warmgemaakt worden. Dus er zal wel een en ander veranderen aan de plannen en hopelijk gaat de communicatie vooral wat soepeler en worden er meer mensen bij betrokken. Een nieuw boegbeeld is geen overbodige luxe, bijvoorbeeld een man als Van Hanegem, mocht ie het zien zitten.
Nee niet Willem van hanegem zeg! Die heeft zich als eerste achter RDK geschaard ... Die heeft niks met HNS
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 15 juli 2013 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juli 2013 - 21:27 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Nee niet Willem van hanegem zeg! Die heeft zich als eerste achter RDK geschaard ... Die heeft niks met HNS
Hij is inmiddels bijgedraaid. Liet van de week nog weten niet tegen een nieuw stadion te zijn. En juist omdat hij zo kritisch is en een grote geschiedenis bij Feyenoord heeft zou hij een goed boegbeeld kunnen zijn, mits hij zou willen natuurlijk.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 15 juli 2013 - 23:39   quote  deeplink  
Eric Gudde naar de achtergrond

Geschreven op 2013-07-15 om 22:01:36 | Bekeken: 11199 | Reacties: 210 | Foto: Pro Shots |

Eric Gudde zal in het vervolg minder op de voorgrond treden. Het plan van Het Nieuwe Stadion kwam niet door de gemeenteraad en velen zoeken de oorzaak daarvan in de communicatiestrategie van de club. Feyenoord wil nu een boegbeeld aantrekken om namens de club naar buiten toe te treden, meldde Johan Derksen maandagavond in het programma Tour du Jour.

http://www.fr12.nl/nieuws/22943-eric-gudde-naar-de-achtergrond.html
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 16 juli 2013 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juli 2013 - 23:39 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Eric Gudde naar de achtergrond

Geschreven op 2013-07-15 om 22:01:36 | Bekeken: 11199 | Reacties: 210 | Foto: Pro Shots |

Eric Gudde zal in het vervolg minder op de voorgrond treden. Het plan van Het Nieuwe Stadion kwam niet door de gemeenteraad en velen zoeken de oorzaak daarvan in de communicatiestrategie van de club. Feyenoord wil nu een boegbeeld aantrekken om namens de club naar buiten toe te treden, meldde Johan Derksen maandagavond in het programma Tour du Jour.

http://www.fr12.nl/nieuws/22943-eric-gudde-naar-de-achtergrond.html
Volgens mij peilen ze de reactie ook hier HL..
Ze halen de adviesen bij ons vandaan T haha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 16 juli 2013 - 10:10   quote  deeplink  
Nu nog ff Wouter Bos aanstellen en vragen uiteraard
jjh
 jjh - dinsdag 16 juli 2013 - 10:21   quote  deeplink  
Wouter Bos lijkt me ook een geschikte kandidaat inderdaad.
pleemobiel
 pleemobiel - dinsdag 16 juli 2013 - 12:00   quote  deeplink  
leuk om te weten is dat toen men de Kuip wilde bouwen er supporters waren die tegen waren. Men was bang dat de sfeer in zo'n groot stadion nooit zo goed zou kunnen worden als destijds aan de Kromme Zandweg en wat moest er gebeuren met al die mooie herinneringen aldaar? Gelukkig zette men toen door en bouwde men de Kuip.. Niet omdat het stadion aan de Kromme Zandweg een slecht stadion was, maar omdat Feyenoord zo'n grote club aan het worden was, dat het oude stadion de kans op verdere (sportieve) groei vertraagde.. Met het nieuwe stadion, kwam ook weer nieuw geld vrij.. en de rest is geschiedenis.. Men won er landstitels, KNVB-bekers en zelfs de Europa Cup 1, de wereldbeker, en twee keer de Uefa Cup en vrijwel niemand heeft het meer over dat mooie stadion aan de Kromme Zandweg.. Ik wil weer vaker die schaal in de lucht zien in Rotterdam en ook wil ik weer nieuw Europees succes.. en ik denk gewoon dat zoiets in een nieuw stadion meer kans maakt.. Sentimenten zijn mooi, want die horen bij voetbal, maar ze moeten niet nieuw (sportief)succes in de weg gaan zitten..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 16 juli 2013 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juli 2013 - 10:10 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Volgens mij peilen ze de reactie ook hier HL..
Ze halen de adviesen bij ons vandaan T haha
hahahaha, zou het! ;)
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 16 juli 2013 - 20:14   quote  deeplink  
Feyenoord supporters verdeeld over Het Nieuwe Stadion

600x400-01034406.JPG

Een meerderheid van de Rotterdamse gemeenteraad bleek vorige week niet te willen instemmen met de gevraagde steun voor een nieuw stadion voor Feyenoord. De raad was verdeeld over de garantstelling van € 160 miljoen en dat blijkt onder supporters van Feyenoord niet anders te zijn. Ruim vier op de tien seizoenkaarthouders van Feyenoord (44%) zijn het oneens met de keuze van de gemeenteraad en een bijna even groot deel (41%) is het juist eens met de raad.

Opvallend zijn de grote verschillen tussen supporters die in of buiten Rotterdam wonen. Supporters die in de stad wonen, staan veel vaker achter de meerderheid van de gemeenteraad. Ruim driekwart van hen is het eens met de beslissing om niet garant te staan voor een nieuw stadion. Voor een derde van de Rotterdamse supporters is de discussie over Het Nieuwe Stadion zelfs reden om volgend jaar op een andere partij te stemmen. Blauw Research stelde deze en andere vragen over de toekomstplannen voor het stadion van Feyenoord aan een panel van meer dan 5.000 Feyenoord supporters.

Renovatie of nieuwbouw?

De vraag die steeds gesteld wordt is: willen supporters nu liever een nieuw stadion of een gerenoveerde Kuip? Ook daarover verschillen de meningen sterk. In het geval er twee goed uitgewerkte plannen zouden worden gepresenteerd, waarvan één voor nieuwbouw en één voor renovatie, dan zou ruim de helft (56%) van de supporters gevoelsmatig de voorkeur geven aan een nieuw stadion. Vier op de tien kiezen dan voor renovatie van De Kuip (39%). Er is geen verschil tussen seizoenkaarthouder of ClubCardhouders.

Communicatie

Zelfs waar het gaat om de communicatie rondom Het Nieuwe Stadion zijn Feyenoord supporters het niet met elkaar eens. Meer dan de helft vindt dat zij van Feyenoord (veel) te weinig informatie hebben gekregen over de plannen voor een nieuw stadion (52%). Tegelijkertijd vindt 45% van de supporters juist dat ze (ruim) voldoende informatie hebben ontvangen van de club. Vooral seizoenkaarthouders en supporters die in Rotterdam wonen zijn vaak ontevreden over de informatievoorziening door de club.

Over het onderzoek

Het onderzoek is geïnitieerd en uitgevoerd door onderzoeksbureau Blauw Research. Blauw heeft ruime ervaring met onderzoek in de sportwereld en beschikt over een voetbalpanel met meer dan 20.000 voetballiefhebbers. Ruim 5.000 supporters van Feyenoord hebben een uitnodiging gehad om de vragenlijst in te vullen. Aan het onderzoek deden ruim 2.000 Feyenoord supporters mee, waarvan ongeveer de helft seizoenkaarthouder en de helft ClubCardhouder is.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Caroline Nevens van Blauw Research of bellen naar 010-4000900.
Bron: Blauw Research
fer1971
 fer1971 - dinsdag 16 juli 2013 - 20:51   quote  deeplink  
Ben zeker voor een nieuw stadion

Maar Feyenoord moet met concrete plannen komen. Ze hebben naar de achterban niks losgelaten.
Geen tekeningen hoe het stadion er uit komt te zien enz.
Het initiatief zoals het arsenal stadion waarin supporters een steen kunnen kopen. Dat is in het verleden wel naar buiten gebracht maar verder niets meegedaan.

Hoop dat het nieuwe stadion er komt maar geef duidelijkheid. En het hoeft niet zo duur te wezen zoals wordt voor gespiegeld.
freduc
 freduc - dinsdag 16 juli 2013 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juli 2013 - 20:51 schreef fer1971 het volgende:
Ben zeker voor een nieuw stadion

Maar Feyenoord moet met concrete plannen komen. Ze hebben naar de achterban niks losgelaten.
Geen tekeningen hoe het stadion er uit komt te zien enz.
Het initiatief zoals het arsenal stadion waarin supporters een steen kunnen kopen. Dat is in het verleden wel naar buiten gebracht maar verder niets meegedaan.

Hoop dat het nieuwe stadion er komt maar geef duidelijkheid. En het hoeft niet zo duur te wezen zoals wordt voor gespiegeld.
feyenoord heeft definitieve bouw plannen juist open gelaten om supporters ook hier inspraak te geven om tot een sfeervol stadion te komen
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 16 juli 2013 - 21:12   quote  deeplink  
Met zoveel verdeeldheid is t nooit goed.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 17 juli 2013 - 03:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juli 2013 - 21:12 schreef Stylzz het volgende:
Met zoveel verdeeldheid is t nooit goed.
Heb de indruk dat er wel een vrij grote groep is die nog 'zwevend' is.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0348169