BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
JanM
 JanM - vrijdag 19 juli 2013 - 11:09   quote  deeplink  
Niemand weet precies hoe het zit en daar zit m.i. de kern van het probleem! Als partijen hun plan(nen) nou eerst eens fatsoenlijk uitwerken en presenteren kunnen zowel de politiek als Feyenoord als Het Legioen oordelen. Geen woorden maar daden dus!
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 19 juli 2013 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 juli 2013 - 11:09 schreef JanM het volgende:
Niemand weet precies hoe het zit en daar zit m.i. de kern van het probleem! Als partijen hun plan(nen) nou eerst eens fatsoenlijk uitwerken en presenteren kunnen zowel de politiek als Feyenoord als Het Legioen oordelen. Geen woorden maar daden dus!
Komt ie weer met een LUL opmerking ... Maar dat zijn we gewent van deze ...
freduc
 freduc - vrijdag 19 juli 2013 - 12:15   quote  deeplink  
dat nieuwe stadion moet gewoon komen niet omdat ik dat wil maar omdat het gewoon bittere noodzaak is voor feyenoord , PUNT
JanM
 JanM - vrijdag 19 juli 2013 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 juli 2013 - 11:46 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Komt ie weer met een LUL opmerking ... Maar dat zijn we gewent van deze ...
Je bedoelT waarschijnlijk GewenD?
neliz
 neliz - vrijdag 19 juli 2013 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 juli 2013 - 12:15 schreef freduc het volgende:
dat nieuwe stadion moet gewoon komen niet omdat ik dat wil maar omdat het gewoon bittere noodzaak is voor feyenoord , PUNT
Kom eens met mooie, harde feiten :)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 19 juli 2013 - 13:59   quote  deeplink  
render06.jpg

render05.jpg

render04.jpg
neliz
 neliz - vrijdag 19 juli 2013 - 14:09   quote  deeplink  
Godverdomme Renato, dat lijkt wel op een voetbalstadion! Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 19 juli 2013 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 juli 2013 - 14:09 schreef neliz het volgende:
Godverdomme Renato, dat lijkt wel op een voetbalstadion! Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Als jij het weet..
Kijk hier maar..
http://www.onzekuip.nl/
neliz
 neliz - vrijdag 19 juli 2013 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 juli 2013 - 14:28 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Als jij het weet..
Kijk hier maar..
http://www.onzekuip.nl/
Had 'm al gezien en op de vorige pagina een keer genoemd. Ik vind het persoonlijk prachtig, parkeerterrein uitgraven en een 7 laagse parkeergarage er neerzetten en je bent klaar!
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 19 juli 2013 - 15:11   quote  deeplink  
Is toch ook gewoon een nieuw stadion.
craven
 craven - vrijdag 19 juli 2013 - 15:19   quote  deeplink  
Ik neem aan dat het fundament wat verstevigd wordt hahaha
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 20 juli 2013 - 10:17   quote  deeplink  
Feyenoord 'binnen enkele weken' met nieuw stadionplan

600x400-01034406.JPG

Feyenoord kreeg deze maand slecht nieuws, het plan voor een nieuw stadion werd door de gemeente Rotterdam afgekeurd. De club zit niet bij de pakken neer en zal binnen enkele weken met een nieuw plan op de proppen komen.
Dat laat Carlo de Swart, president-commissaris van De Kuip, zaterdag weten in het Algemeen Dagblad. "Dat er iets moet gebeuren staat vast", stelt hij. "Het moet betaalbaar zijn en het moet draagvlak hebben."


''Hoe we nu verder gaan. Daar moeten we even over nadenken. Feyenoord is bereid de hand in eigen boezem te steken", aldus Swart. De gemeente verweet Feyenoord met name dat te weinig naar andere opties, bijvoorbeeld renovatie van De Kuip, is gekeken. Ook zouden fans en sponsoren te weinig zijn betrokken.
Bron:Voetbalprimeur
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 20 juli 2013 - 10:17   quote  deeplink  
Das al snel dan..
neliz
 neliz - zaterdag 20 juli 2013 - 10:28   quote  deeplink  
Is dit niet diezelfde Carlo de Swart die in de jaren 90 de directie had verlaten omdat zijn plannen om Feyenoord terug aan de top te brengen door middel van VIP bullshit in de Kuip?
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 20 juli 2013 - 10:34   quote  deeplink  
Geen idee Neliz..
neliz
 neliz - zaterdag 20 juli 2013 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juli 2013 - 10:34 schreef RenatoBos het volgende:
Geen idee Neliz..
hjahahah post van jou Renato:

http://www.feyenoordforum.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=664&start=150

lees en huiver..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 juli 2013 door neliz --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 20 juli 2013 - 10:42   quote  deeplink  
Ghehe..scherp zeer scherp..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 20 juli 2013 - 10:45   quote  deeplink  
Aandeelhouders willen uitleg over 'schade' de Kuip

600x400-01034405.JPG

Een grote groep aandeelhouders van Stadion Feijenoord wil dat Kuip-directeur Jan van Merwijk en de raad van commissarissen verantwoording afleggen over het mislukken van de stadionplannen. Ze vinden dat er 'grote procedurele en inhoudelijke fouten' zijn gemaakt.

In een brief aan de stadiondirecteur en de commissarissen wijzen ze op de gevolgen van het debacle rond het nieuwe stadion. 'Stadion Feijenoord NV heeft hierdoor grote financiële en reputatie schade opgelopen, alleen al vanwege de grote kosten die met de planontwikkeling zijn gemoeid', meldt de Vereniging Aandeelhouders Stadion Feijenoord (VASF), goed voor 43 procent van de aandeelhouders.

Zij willen weten wat de personele consequenties zijn van het afketsen van de 'deal'. Ook moet er een overzicht komen van de verplichtingen die het stadion is aangegaan, en van de reeds gemaakte kosten. Die werden eerder geschat op 2 á 2,5 miljoen euro.

De VASF verzoekt de Kuip-directie en commissarissen om een buitengewone algemene vergadering uit te schrijven. Als de antwoorden onbevredigend zijn, zal alsnog een gang naar de Ondernemingskamer worden gemaakt, meldt de brief. Jan van Merwijk heeft inmiddels bevestigd een dergelijke vergadering te organiseren.
Bron:AD
VVout
 VVout - zaterdag 20 juli 2013 - 11:00   quote  deeplink  
Als hij uit de lijn komt van Pieter de Swart - (Architect des prinsen Oranje) deze werd daar ook ontslagen maar mocht zijn titel behouden - verklaart het veel over wat er nu gebeurt, van zulke parasieten is maar moeilijk af te komen.
neliz
 neliz - zaterdag 20 juli 2013 - 11:30   quote  deeplink  
Gewoon leuk om te lezen dat die mensen die Feyenoord bijkans de grond in boren (meerdere malen) zo gesteund worden Door typetjes als lijdensweg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 juli 2013 door neliz --
piet de paler
 piet de paler - zondag 21 juli 2013 - 11:37   quote  deeplink  
Laatste waarschuwing pas op voor de stropdas ratten.
VVout
 VVout - zondag 21 juli 2013 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 juli 2013 - 11:37 schreef piet de paler het volgende:
Laatste waarschuwing pas op voor de stropdas ratten.
Die leven boven en onder de grond, dus met of zonder stropdas. Het is zeer verraderlijk en sluimeren er via een achterdeurtje in.
piet de paler
 piet de paler - zondag 21 juli 2013 - 12:36   quote  deeplink  
Inderdaad Perridon,vd vegt, Henderson,Peper, man, man als je wint heb je vrienden rijen dik enzv enzv
piet de paler
 piet de paler - zondag 21 juli 2013 - 12:45   quote  deeplink  
Wouter Bos,allemaal mee-eters. Gewoon 1 man met adviezen en steun van het legioen.En op vrijwillige basis zonder eten uit de iets gevulde ruif
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 21 juli 2013 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juli 2013 - 11:30 schreef neliz het volgende:
Gewoon leuk om te lezen dat die mensen die Feyenoord bijkans de grond in boren (meerdere malen) zo gesteund worden Door typetjes als lijdensweg.
?? Heb je een lijntje gesnoven ??
neliz
 neliz - zondag 21 juli 2013 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 juli 2013 - 13:57 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

?? Heb je een lijntje gesnoven ??
Van de tieten van je oma.

Wordt je er zelf niet kostmisselijk van elke keer dat je ziet hoe die rugridders in het maasgebouw alle supporters in de bips aan het nemen zijn om er zelf alleen maar beter van te worden?
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 juli 2013 - 07:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 juli 2013 - 18:35 schreef neliz het volgende:

[..]

Van de tieten van je oma.

Wordt je er zelf niet kostmisselijk van elke keer dat je ziet hoe die rugridders in het maasgebouw alle supporters in de bips aan het nemen zijn om er zelf alleen maar beter van te worden?
Hoor wie het zegt !!
neliz
 neliz - maandag 22 juli 2013 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 07:03 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Hoor wie het zegt !!
Jij komt echt met sterke argumenten zeg! Nou nou, zo maak je jouw standpunt wel heel duidelijk.

M.I. zouden mensen die in de jaren 80/90 de club naar de grond hebben will richten nooit meer welkom zijn. In 2006, dankzij de commissie Kerkum zou er ook verbetering moeten zijn.

Maar dezelfde malafide zakkenvullers zitten er nog steeds en proberen met een dwaas plan zelf rijk te worden, want het ziet er niet naar uit dat deze gast enige liefde heeft voor Feyenoord..
jjh
 jjh - maandag 22 juli 2013 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 09:26 schreef neliz het volgende:

[..]

Jij komt echt met sterke argumenten zeg! Nou nou, zo maak je jouw standpunt wel heel duidelijk.

M.I. zouden mensen die in de jaren 80/90 de club naar de grond hebben will richten nooit meer welkom zijn. In 2006, dankzij de commissie Kerkum zou er ook verbetering moeten zijn.

Maar dezelfde malafide zakkenvullers zitten er nog steeds en proberen met een dwaas plan zelf rijk te worden, want het ziet er niet naar uit dat deze gast enige liefde heeft voor Feyenoord..
Altijd heeft 'Het Maasgebouw' het weer gedaan. Ik wordt een beetje moe van dat complotdenken bah. Ik denk juist dat ze daar erg goed bezig zijn en de club weer bijna gezond hebben gemaakt.
neliz
 neliz - maandag 22 juli 2013 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 09:35 schreef jjh het volgende:
Ik denk juist dat ze daar erg goed bezig zijn en de club weer bijna gezond hebben gemaakt.
"bijna gezond"

Nogmaals, ik ben blij dat Feyenoord gered is van een failisement, maar de schuld die we 3 jaar geleden hadden is er nog steeds! Het wordt nu echter gefinancieerd door de VvF, die vroeger een rol op de achtergrond hadden (de GKL was begin jaren 80 er ook één van) maar nu juist aan het roer zitten.

Het eigen vermogen van de BVO is nog steeds -€9.5M, dus ik zie niet hoe dit als "gezond" bestempeld kan worden.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 juli 2013 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 10:14 schreef neliz het volgende:

[..]

"bijna gezond"

Nogmaals, ik ben blij dat Feyenoord gered is van een failisement, maar de schuld die we 3 jaar geleden hadden is er nog steeds! Het wordt nu echter gefinancieerd door de VvF, die vroeger een rol op de achtergrond hadden (de GKL was begin jaren 80 er ook één van) maar nu juist aan het roer zitten.

Het eigen vermogen van de BVO is nog steeds -€9.5M, dus ik zie niet hoe dit als "gezond" bestempeld kan worden.
Diezelfde GKL leider waar jij zo'n hoge pet van op heb heeft Feyenoord wel met 'lijken' achter gelaten waar niemand maar ook maar iets vanaf wist! Als dat jouw manier van zaken doen is? En je negatief eigen vermogen in 3 jaar tijd terug brengen van zo'n 35 miljoen naar 9,5 miljoen is een wereld prestatie als je in ogenschouw neemt dat de schulden ook nog een bijna zijn weg gewerkt. En dat negatief eigen vermogen zal nu wel eens omgezet kunnen zijn in een positief eigen vermogen! Al zal het niet veel zijn. Ik denk zelf dat er nog een klein negatief eigen vermogen is van ongeveer 2,5 miljoen euro. Een deel daarvan zijn inderdaad omgezet in aandelen .. Mooi toch! En aan andere mooie afspraak is dat deze aandelen terug gekocht kunnen worden wanneer Feyenoord daar toe in staat is. Verder zit er geen tijdslimiet aan gebonden. Wat wil je nog meer, is dat geen Feyenoord hart hebben voor de club hebben ??
freduc
 freduc - maandag 22 juli 2013 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 09:35 schreef jjh het volgende:

[..]

Altijd heeft 'Het Maasgebouw' het weer gedaan. Ik wordt een beetje moe van dat complotdenken bah. Ik denk juist dat ze daar erg goed bezig zijn en de club weer bijna gezond hebben gemaakt.
ik word ook een beetje moe van neliz , wat een negatieve reactie's , gaat het wel goed met je neliz ? of heb je problemen thuis , gooi het in de groep praat het van je af
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 juli 2013 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 10:14 schreef neliz het volgende:

[..]

"bijna gezond"

Nogmaals, ik ben blij dat Feyenoord gered is van een failisement, maar de schuld die we 3 jaar geleden hadden is er nog steeds! Het wordt nu echter gefinancieerd door de VvF, die vroeger een rol op de achtergrond hadden (de GKL was begin jaren 80 er ook één van) maar nu juist aan het roer zitten.

Het eigen vermogen van de BVO is nog steeds -€9.5M, dus ik zie niet hoe dit als "gezond" bestempeld kan worden.
En het is niet meer dan normaal dat de VvF met 2 commissarissen zijn vertegenwoordigd in de RvC, men mag toch wel iets in te brokkelen hebben zonder een directe terug betalingsregeling?
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 juli 2013 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 10:54 schreef freduc het volgende:

[..]

ik word ook een beetje moe van neliz , wat een negatieve reactie's , gaat het wel goed met je neliz ? of heb je problemen thuis , gooi het in de groep praat het van je af
Die Neliz is een KUIP fan, geen Feyenoord fan!
craven
 craven - maandag 22 juli 2013 - 10:59   quote  deeplink  
dus iemand mag geen ander mening hebben dan jou, anders is hij geen feyenoordfan...
neliz
 neliz - maandag 22 juli 2013 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 10:53 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Diezelfde GKL leider waar jij zo'n hoge pet van op heb heeft Feyenoord wel met 'lijken' achter gelaten waar niemand maar ook maar iets vanaf wist! Als dat jouw manier van zaken doen is? En je negatief eigen vermogen in 3 jaar tijd terug brengen van zo'n 35 miljoen naar 9,5 miljoen is een wereld prestatie als je in ogenschouw neemt dat de schulden ook nog een bijna zijn weg gewerkt. En dat negatief eigen vermogen zal nu wel eens omgezet kunnen zijn in een positief eigen vermogen! Al zal het niet veel zijn. Ik denk zelf dat er nog een klein negatief eigen vermogen is van ongeveer 2,5 miljoen euro. Een deel daarvan zijn inderdaad omgezet in aandelen .. Mooi toch! En aan andere mooie afspraak is dat deze aandelen terug gekocht kunnen worden wanneer Feyenoord daar toe in staat is. Verder zit er geen tijdslimiet aan gebonden. Wat wil je nog meer, is dat geen Feyenoord hart hebben voor de club hebben ??
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 10:56 schreef lijdensweg het volgende:
[..]
En het is niet meer dan normaal dat de VvF met 2 commissarissen zijn vertegenwoordigd in de RvC, men mag toch wel iets in te brokkelen hebben zonder een directe terug betalingsregeling?
Ik denk niet dat er een heel groot verschil zit tussen de investeringen van van den Herik en de VvF nu.
Het enige verschil is dat van den Herik zijn investeringen redelijk gescheiden hield van zijn functie, want ondanks zijn investeringen had hij daardoor geen aandelen in Feyenoord. De VvF nu zijn nu, dankzij eenzelfde constructie zowel grootaandeelhouder geworden alsmede vertegenwoordiger in de RvC.

quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 10:57 schreef lijdensweg het volgende:
[..]
Die Neliz is een KUIP fan, geen Feyenoord fan!
Ik heb al eerder aangegeven, dat zodra er een plan komt waar Feyenoord en Rotterdam trots op kan zijn (het Maasstadion!) ik daar voor 100% achter sta. een generiek kutstadion kan niet mijn goedkeuring wegdragen, helemaal zolang de financiële positie van Feyenoord er niet op vooruit gaat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 juli 2013 door neliz --
tomson
 tomson - maandag 22 juli 2013 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 10:54 schreef freduc het volgende:

[..]

ik word ook een beetje moe van neliz , wat een negatieve reactie's , gaat het wel goed met je neliz ? of heb je problemen thuis , gooi het in de groep praat het van je af
Als je zo moe wordt van andere meningen wat doe je dan in hemelsnaam op een forum..
tomson
 tomson - maandag 22 juli 2013 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 10:57 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Die Neliz is een KUIP fan, geen Feyenoord fan!
Elke keer als ik denkbdat je niet arroganter kan lullen, overtref je jezelf weer. Hulde !
neliz
 neliz - maandag 22 juli 2013 - 11:36   quote  deeplink  
Trouwens, Vrienden van Feyenoord is geen "Goodwill voor Feyenoord" het is een lening van investeerders die buiten Rente (4%) ook nog eens posities in de RvC oplevert.
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 juli 2013 - 12:28   quote  deeplink  
Sinds wanneer zijn aandelen een lening.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 juli 2013 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 11:17 schreef neliz het volgende:

[..]

[..]

Ik denk niet dat er een heel groot verschil zit tussen de investeringen van van den Herik en de VvF nu.
Het enige verschil is dat van den Herik zijn investeringen redelijk gescheiden hield van zijn functie, want ondanks zijn investeringen had hij daardoor geen aandelen in Feyenoord. De VvF nu zijn nu, dankzij eenzelfde constructie zowel grootaandeelhouder geworden alsmede vertegenwoordiger in de RvC.

[..]

Ik heb al eerder aangegeven, dat zodra er een plan komt waar Feyenoord en Rotterdam trots op kan zijn (het Maasstadion!) ik daar voor 100% achter sta. een generiek kutstadion kan niet mijn goedkeuring wegdragen, helemaal zolang de financiële positie van Feyenoord er niet op vooruit gaat.
VvF hebben denk ik geen lijken achter gelaten bij feyenoord.

En dat Maasstadion vond ik ook een heel mooi plan , maar ook dan heb je met personen te maken die er aan verdienen. Dat is er inherent aan ... En aan de andere kant loop jij te zeiken als er iets niet waterdicht is. Maar ook voor het maasstadion was men niet zo ver dat de supporters er inspraak in hadden. Dus wat doe jij dan: Met 2 maten meten ...

En had JvdHerik maar wel in RvC gezeten dan hadden ze hem aansprakelijk kunnen stellen voor zijn wanbeleid ...
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 juli 2013 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 10:59 schreef craven het volgende:
dus iemand mag geen ander mening hebben dan jou, anders is hij geen feyenoordfan...
Iedereen die de vooruitgang tegen sta is geen Feyenoord supporter in mijn ogen ja ...

RDK aanhangers zijn voor mij ook geen Feyenoord supporters maar meer KUIP supporters !!
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 juli 2013 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 12:28 schreef Stylzz het volgende:
Sinds wanneer zijn aandelen een lening.
Dat vraag ik mij ook af !!
craven
 craven - maandag 22 juli 2013 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 12:32 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Iedereen die de vooruitgang tegen sta is geen Feyenoord supporter in mijn ogen ja ...

RDK aanhangers zijn voor mij ook geen Feyenoord supporters maar meer KUIP supporters !!
hmmm dat is vreemd, dus je bepaald aan de hand van mensen die de kuip liever behouden, of ze supporter zijn of niet. Tevens is jouw mening opeens een feit?
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 juli 2013 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 12:46 schreef craven het volgende:

[..]

hmmm dat is vreemd, dus je bepaald aan de hand van mensen die de kuip liever behouden, of ze supporter zijn of niet. Tevens is jouw mening opeens een feit?
Helemaal geen feit! Zo denk ik er gewoon over , die mensen willen niet het beste voor Feyenoord! Maar ja ik heb zo'n 12 jaar geleden al eens gepleit voor een nieuw stadion omdat Feyenoord steeds meer achterstand op liep ...
JanM
 JanM - maandag 22 juli 2013 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 12:52 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Helemaal geen feit! Zo denk ik er gewoon over , die mensen willen niet het beste voor Feyenoord! Maar ja ik heb zo'n 12 jaar geleden al eens gepleit voor een nieuw stadion omdat Feyenoord steeds meer achterstand op liep ...
ZienerT!
neliz
 neliz - maandag 22 juli 2013 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 12:28 schreef Stylzz het volgende:
Sinds wanneer zijn aandelen een lening.
De VvF hebben de schulden overgenomen in ruil voor aandelen. Er is een constructie opgezet waarbij over dit bedrag rente wordt betaald aan de investeerders.
Dus €17M voor 2 RvC zitjes en 49% van de aandelen.. en dan nog netjes 5% rente ontvangen, ik vind het een mooi bedrag.

quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 12:32 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Iedereen die de vooruitgang tegen sta is geen Feyenoord supporter in mijn ogen ja ...

RDK aanhangers zijn voor mij ook geen Feyenoord supporters maar meer KUIP supporters !!
Als iedereen, behalve schapen, twijfels stellen aan de "vooruitgang" is het dan niet gepast om ietwat terughoudend te zijn tegen nieuwe stadionplannen?
In het hele HnS plan staat nergens dat Feyenoord er financieël en sportief absoluut op vooruit gaat.

Als je de cijfers hierboven ziet en vergelijkt met Arsenal bijvoorbeeld.
Arsenal verkocht 5% van hun aandelen voor ~€50M, haalde ~€60M op uit transfers en had een deal met Nike voor ~€60M en Emirates voor ~€175M. En dat voor een stadionnetje van slechts 60.000 man. zelfs met die inkomsten staan ze nu nog meer dan €200 in de min op dat stadion.

Hoe wil je dat Feyenoord ooit zijn €89M ophaalt voor zijn aandel in HNS? Zelfs als Feyenoord nu z'n complete selectie verkoopt komen ze bij lange na niet aan dat geld.. en iedereen die Feyenoord heeft willen helpen in het verleden zit al in het, met moeite, bij elkaar gesprokkelde bedrag van de VvF.

In Londen hoorden ze dezelfde verhalen als "de club moet terug naar de top, meer interlands, meer concerten..." en het stadion zou daar bij gaan helpen.. ze zijn nu 7 jaar verder, hebben 5 concertjes gehad en 6 interlands en zitten daar diep in de shit, vooral sportief omdate ze elk jaar spelers moeten verkopen om hun investeringen van het stadion te bekostigen. en ik zie het niet zitten om de club naar de kloten te helpen vanwege de kutopzet van HNS.

En ja, ik weet dat Feyenoord niet het complete stadion zelf gaat financiëren, maar daardoor wordt het nog erger, we delen wel de lasten, maar krijgen niet de toegang tot de inkomsten met eenzelfde verdeelsleutel..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 juli 2013 door neliz --
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 juli 2013 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 13:21 schreef neliz het volgende:

[..]

De VvF hebben de schulden overgenomen in ruil voor aandelen. Er is een constructie opgezet waarbij over dit bedrag rente wordt betaald aan de investeerders.
Dus €17M voor 2 RvC zitjes en 49% van de aandelen.. en dan nog netjes 5% rente ontvangen, ik vind het een mooi bedrag.

[..]

Als iedereen, behalve schapen, twijfels stellen aan de "vooruitgang" is het dan niet gepast om ietwat terughoudend te zijn tegen nieuwe stadionplannen?
In het hele HnS plan staat nergens dat Feyenoord er financieël en sportief absoluut op vooruit gaat.

Als je de cijfers hierboven ziet en vergelijkt met Arsenal bijvoorbeeld.
Arsenal verkocht 5% van hun aandelen voor ~€50M, haalde ~€60M op uit transfers en had een deal met Nike voor ~€60M en Emirates voor ~€175M. En dat voor een stadionnetje van slechts 60.000 man. zelfs met die inkomsten staan ze nu nog meer dan €200 in de min op dat stadion.

Hoe wil je dat Feyenoord ooit zijn €89M ophaalt voor zijn aandel in HNS? Zelfs als Feyenoord nu z'n complete selectie verkoopt komen ze bij lange na niet aan dat geld.. en iedereen die Feyenoord heeft willen helpen in het verleden zit al in het, met moeite, bij elkaar gesprokkelde bedrag van de VvF.

In Londen hoorden ze dezelfde verhalen als "de club moet terug naar de top, meer interlands, meer concerten..." en het stadion zou daar bij gaan helpen.. ze zijn nu 7 jaar verder, hebben 5 concertjes gehad en 6 interlands en zitten daar diep in de shit, vooral sportief omdate ze elk jaar spelers moeten verkopen om hun investeringen van het stadion te bekostigen. en ik zie het niet zitten om de club naar de kloten te helpen vanwege de kutopzet van HNS.

En ja, ik weet dat Feyenoord niet het complete stadion zelf gaat financiëren, maar daardoor wordt het nog erger, we delen wel de lasten, maar krijgen niet de toegang tot de inkomsten met eenzelfde verdeelsleutel..
17 miljoen voor 2 RvC zitjes? Volgens mij kwam die 2de zetel in de RvC pas in zicht bij een aandeel van 30 miljoen euro !! Dus ik vraag mij af waar jij je 'waarheden' vandaan haal?

En dan is het wel knap dat ondanks de opmerking van jou dat Arsenal spelers MOET verkopen om het stadion te bekostigen dat ze een positief eigen vermogen hebben van bijna 200 miljoen euro's ...
VVout
 VVout - maandag 22 juli 2013 - 14:54   quote  deeplink  
Er zijn in ieder geval twee afgevaardigde in de RvC vanuit VvF,m

Pim Blokland Commissaris aangewezen door VvF

Pim Blokland is een succesvolle ondernemer met de verkoop van spanbanden en vervolgens met de verkoop van dit bedrijf zeer goede zaken heeft gedaan. Als op en top Feyenoorder ging het hem aan het hart dat Feyenoord aan de rand van de afgrond stond en werd samen met een groepinvesteerders Vrienden van Feyenoord opgericht waarvan hij de leiding op zich nam.

Graeme Rutjes Commissaris aangewezen door VvF

Graeme Rutjes (geboren 1960) in Australië, maar heeft de Nederlandse nationaliteit. Op jonge leeftijd kwam Rutjes terecht bij Excelsior (Rotterdam). Deze club speelde in de eerste divisie van Nederland en in 1980 mocht hij voor het eerst spelen in het A-elftal van Excelsior. De club degradeerde één keer maar promoveerde een seizoen later, uiteindelijk bleef Rutjes vijf seizoenen bij Excelsior.

In 1985 trok hij naar België om er bij KV Mechelen te gaan voetballen. Samen met Mechelen won hij in 1988 de Beker der Bekerwinnaars en werd hij een seizoen later landskampioen. In 1990 kwam hij terecht bij die andere topclub uit België, nl. RSC Anderlecht. Bij Anderlecht vond hij zijn trainer van bij Mechelen terug, de Nederlander Aad de Mos. En enkele seizoenen later ook John Bosman, Bruno Versavel, Philippe Albert en Marc Emmers (ook ex-KV Mechelen).
Met Anderlecht werd hij 4 maal landskampioen en won hij 1 keer de Beker van België. In 1996 sloot hij zijn voetbalcarrière af bij Anderlecht.

Hij speelde 13 maal voor de nationale ploeg van Nederland.

In het diepste geheim hebben de Vrienden van Feyenoord Graeme Rutjes zover gekregen om toe te treden tot de raad van commissarissen (RvC) van de club. De 51-jarige directeur van de Exploitatiemaatschappij Goese Golf wordt in de Kuip de gewenste commissaris met een voetbalachtergrond. Rutjes, doctorandus als bedrijfseconoom, combineert beide kwaliteiten.

Voor de rest hou toch eens op met dat gezever en ga er iets aan doen, ik wil Feyenoord in de top gaan zien schitteren en geen gelul.
neliz
 neliz - maandag 22 juli 2013 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2013 - 14:47 schreef lijdensweg het volgende:
En dan is het wel knap dat ondanks de opmerking van jou dat Arsenal spelers MOET verkopen om het stadion te bekostigen dat ze een positief eigen vermogen hebben van bijna 200 miljoen euro's ...
Arsenal heeft iets 135M pond (Mei) op de bankrekening staan dankzij de verkoop van, onder andere van Persie en de vervroegde betalingen door Emirates dankzij hun vernieuwde sponsordeal. Arsenal heeft nog een schuld open staan van 246M pond voor het stadion. Daarbij zijn er nog effecten etc. die Arsenal nog aan supporters en investeerders moet afbetalen. Geld op je bankrekening betekent niet dat je geen schulden hebt.

Alle inkomsten uit transfers worden op dit moment vastgehouden om de rentelasten te bekostigen (6M Pond aflossing, 13M Pond rente.)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0504770