BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
neliz
 neliz - vrijdag 16 augustus 2013 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2013 - 17:06 schreef JanM het volgende:

[..]

Klopt, alleen gaat het om zo veel geld dat het toch minimaal eerlijk met elkaar vergeleken zou moeten worden. En als ik dit stuk lees druipt daar iig "het belang van Feyenoord" van af. Bij HNS spelen m.i. meer (lees te veel?) andere belangen ...
Wat lekker zacht gebracht :)
Wim2
 Wim2 - vrijdag 16 augustus 2013 - 17:42   quote  deeplink  
Vind het voorl raar dat iedereen er vvoor moet beateln.

is wel logisch in een demorcratie
Nick4F
 Nick4F - vrijdag 16 augustus 2013 - 19:41   quote  deeplink  
Ik kom net thuis en ben toch al jaren een regelmatige bezoeker van deze site, - maar kennelijk is er een intellectueel genie opgestaan wiens komst mij was ontgaan. Nou meneer neliz, hartelijk welkom. Ik zal extra voorzichtigheid betrachten om schrijffouten zoveel mogelijk te vermijden. Ik heb uw opvattingen en deliberaties zorgvuldig gelezen, en volgens mij is bij u vooral de wet van Murphy in gang getreden. Voor u, als kennelijke intellectueel, kan ik uw korte proefstuk om aan te tonen dat gelovigen allemaal idioten zijn toch niet hoger waarderen dan het niveau Peppi en Kokkie. Laten we het er gewoon op houden dat u in deze, gespeend bent van iedere kennis, - zelfs de meest rudimentaire. Nu wordt Murphy al wat duidelijker, neem ik aan. Want vervolgens gaat alles bij u fout. U zit oude kletspraatjes te verkopen als nieuwe inzichten. Ik twijfel niet aan uw Feyenoord hart, maar u doet niets anders dan nu alweer tweespalt zaaien. Ik ga al de bekende feiten (w.o. een substantiële omzetverhoging voor de bvo Feyenoord) niet opnieuw oplepelen. Maar 1 proefballonnetje in uw niet aflatende lawine aan schotschriften brandt u me iets te grauw en blauw in de ogen. Houdt u eens op met de aperte leugen dat alleen andere partijen dan de bvo, profiteren van de inkomsten van de business-seats, en overige luxe bedoeningen. De waarheid is dat die opbrengsten in 3-en worden gedeeld. Een heel bescheiden deel voor de stadion bv, en de rest wordt gelijkelijk opgedeeld tussen de bvo, en de verplichtingen inzake rente en aflossingen. Nog eentje er bovenop: U doet net alsof HNS een nieuw fenomeen is, maar de financiering ervan verschilt in niets met andere vastgoed financieringen. De aflossingen zullen over tientallen jaren worden uitgesmeerd. En omdat de bvo die 350 miljoen niet terug hoeft te betalen, is de financiering sowieso al geen item voor de begroting van de bvo. Formeel is de bvo alleen verplicht structureel in de top 7 mee te draaien. Dat `garandeert` de benodigde geldstromen. Natuurlijk willen banken zoveel mogelijk garanties, maar dat is een ander verhaal. Het is een feit dat de economie momenteel niet meewerkt, - maar de kans dat we er in 2018 weer heel wat gezonder voor staan is beslist niet denkbeeldig. En is de economie dan weer gezond, dan voorspel ik u een run van het bedrijfsleven op de luxe van HNS. Daar willen ze dan allemaal bij zijn. Ik ben het overigens met de meeste van de vaste gasten op deze site eens, dat de nieuwe plannen heel erg duidelijk moeten worden gepresenteerd aan de achterban, - alvorens een besluit wordt genomen. Daar heeft al de eerdere pijn nl. gezeten. We zullen met eigen ogen moeten kunnen zien of e.e.a. realistisch is! Verder sluit ik niet uit dat u er gewoon van geniet om eens lekker om u heen te schoppen.
neliz
 neliz - vrijdag 16 augustus 2013 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2013 - 19:41 schreef Nick4F het volgende:
zucht
Isjetoetsenbordkapotjongen?
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 16 augustus 2013 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2013 - 17:42 schreef Wim2 het volgende:
Vind het voorl raar dat iedereen er vvoor moet beateln.

is wel logisch in een demorcratie
Neem nog een snuif.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 16 augustus 2013 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2013 - 19:41 schreef Nick4F het volgende:
Ik kom net thuis en ben toch al jaren een regelmatige bezoeker van deze site, - maar kennelijk is er een intellectueel genie opgestaan wiens komst mij was ontgaan. Nou meneer neliz, hartelijk welkom. Ik zal extra voorzichtigheid betrachten om schrijffouten zoveel mogelijk te vermijden. Ik heb uw opvattingen en deliberaties zorgvuldig gelezen, en volgens mij is bij u vooral de wet van Murphy in gang getreden. Voor u, als kennelijke intellectueel, kan ik uw korte proefstuk om aan te tonen dat gelovigen allemaal idioten zijn toch niet hoger waarderen dan het niveau Peppi en Kokkie. Laten we het er gewoon op houden dat u in deze, gespeend bent van iedere kennis, - zelfs de meest rudimentaire. Nu wordt Murphy al wat duidelijker, neem ik aan. Want vervolgens gaat alles bij u fout. U zit oude kletspraatjes te verkopen als nieuwe inzichten. Ik twijfel niet aan uw Feyenoord hart, maar u doet niets anders dan nu alweer tweespalt zaaien. Ik ga al de bekende feiten (w.o. een substantiële omzetverhoging voor de bvo Feyenoord) niet opnieuw oplepelen. Maar 1 proefballonnetje in uw niet aflatende lawine aan schotschriften brandt u me iets te grauw en blauw in de ogen. Houdt u eens op met de aperte leugen dat alleen andere partijen dan de bvo, profiteren van de inkomsten van de business-seats, en overige luxe bedoeningen. De waarheid is dat die opbrengsten in 3-en worden gedeeld. Een heel bescheiden deel voor de stadion bv, en de rest wordt gelijkelijk opgedeeld tussen de bvo, en de verplichtingen inzake rente en aflossingen. Nog eentje er bovenop: U doet net alsof HNS een nieuw fenomeen is, maar de financiering ervan verschilt in niets met andere vastgoed financieringen. De aflossingen zullen over tientallen jaren worden uitgesmeerd. En omdat de bvo die 350 miljoen niet terug hoeft te betalen, is de financiering sowieso al geen item voor de begroting van de bvo. Formeel is de bvo alleen verplicht structureel in de top 7 mee te draaien. Dat `garandeert` de benodigde geldstromen. Natuurlijk willen banken zoveel mogelijk garanties, maar dat is een ander verhaal. Het is een feit dat de economie momenteel niet meewerkt, - maar de kans dat we er in 2018 weer heel wat gezonder voor staan is beslist niet denkbeeldig. En is de economie dan weer gezond, dan voorspel ik u een run van het bedrijfsleven op de luxe van HNS. Daar willen ze dan allemaal bij zijn. Ik ben het overigens met de meeste van de vaste gasten op deze site eens, dat de nieuwe plannen heel erg duidelijk moeten worden gepresenteerd aan de achterban, - alvorens een besluit wordt genomen. Daar heeft al de eerdere pijn nl. gezeten. We zullen met eigen ogen moeten kunnen zien of e.e.a. realistisch is! Verder sluit ik niet uit dat u er gewoon van geniet om eens lekker om u heen te schoppen.
Applaus!!!
Post van de maand!
En met elke letter eens.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 17 augustus 2013 - 02:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2013 - 19:41 schreef Nick4F het volgende:
Ik kom net thuis en ben toch al jaren een regelmatige bezoeker van deze site, - maar kennelijk is er een intellectueel genie opgestaan wiens komst mij was ontgaan. Nou meneer neliz, hartelijk welkom. Ik zal extra voorzichtigheid betrachten om schrijffouten zoveel mogelijk te vermijden. Ik heb uw opvattingen en deliberaties zorgvuldig gelezen, en volgens mij is bij u vooral de wet van Murphy in gang getreden. Voor u, als kennelijke intellectueel, kan ik uw korte proefstuk om aan te tonen dat gelovigen allemaal idioten zijn toch niet hoger waarderen dan het niveau Peppi en Kokkie. Laten we het er gewoon op houden dat u in deze, gespeend bent van iedere kennis, - zelfs de meest rudimentaire. Nu wordt Murphy al wat duidelijker, neem ik aan. Want vervolgens gaat alles bij u fout. U zit oude kletspraatjes te verkopen als nieuwe inzichten. Ik twijfel niet aan uw Feyenoord hart, maar u doet niets anders dan nu alweer tweespalt zaaien. Ik ga al de bekende feiten (w.o. een substantiële omzetverhoging voor de bvo Feyenoord) niet opnieuw oplepelen. Maar 1 proefballonnetje in uw niet aflatende lawine aan schotschriften brandt u me iets te grauw en blauw in de ogen. Houdt u eens op met de aperte leugen dat alleen andere partijen dan de bvo, profiteren van de inkomsten van de business-seats, en overige luxe bedoeningen. De waarheid is dat die opbrengsten in 3-en worden gedeeld. Een heel bescheiden deel voor de stadion bv, en de rest wordt gelijkelijk opgedeeld tussen de bvo, en de verplichtingen inzake rente en aflossingen. Nog eentje er bovenop: U doet net alsof HNS een nieuw fenomeen is, maar de financiering ervan verschilt in niets met andere vastgoed financieringen. De aflossingen zullen over tientallen jaren worden uitgesmeerd. En omdat de bvo die 350 miljoen niet terug hoeft te betalen, is de financiering sowieso al geen item voor de begroting van de bvo. Formeel is de bvo alleen verplicht structureel in de top 7 mee te draaien. Dat `garandeert` de benodigde geldstromen. Natuurlijk willen banken zoveel mogelijk garanties, maar dat is een ander verhaal. Het is een feit dat de economie momenteel niet meewerkt, - maar de kans dat we er in 2018 weer heel wat gezonder voor staan is beslist niet denkbeeldig. En is de economie dan weer gezond, dan voorspel ik u een run van het bedrijfsleven op de luxe van HNS. Daar willen ze dan allemaal bij zijn. Ik ben het overigens met de meeste van de vaste gasten op deze site eens, dat de nieuwe plannen heel erg duidelijk moeten worden gepresenteerd aan de achterban, - alvorens een besluit wordt genomen. Daar heeft al de eerdere pijn nl. gezeten. We zullen met eigen ogen moeten kunnen zien of e.e.a. realistisch is! Verder sluit ik niet uit dat u er gewoon van geniet om eens lekker om u heen te schoppen.
hehehehe +1
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 10 september 2013 - 16:55   quote  deeplink  
Column: Verelendung en De Kuip

Kuip%20Adrenalizer_185_136.jpg

Één van de bekendste theorieën van Karl Marx is die van de Verelendung. Hoe erger een situatie wordt, hoe groter de kans dat mensen in opstand komen. Soms als ik door De Kuip loop, krijg ik het idee dat stadiondirecteur Jan van Merwijk Marx theorie ook gelezen heeft. Hoe slechter het onderhoud aan het stadion, hoe groter de kans dat mensen voor een nieuw stadion zullen pleiten.

Onlangs liep ik op een zaterdag, er werd niet gevoetbald die dag, door De Kuip. Onder de tribunes, over de vakken, door de kantoorpanden. Het viel me op hoe weinig onderhoud er gedaan wordt aan de stadionvakken. Alsof er niks meer aan het stadion gedaan wordt, als een oud huis dat met de sloop in het vooruitzicht niet meer onderhouden wordt. Het schokte me een beetje. Op Vak Q, en ongetwijfeld ook op andere vakken, bladderde de verf van de trappen af en waren de eerste rijen bedolven onder afgebladderde verfresten waar de wind nog maar weinig vat op kon krijgen. Een paar stoeltjes zaten los en wiebelden. Uit de boarding aan de voorkant van het vak staken losse schroeven.

Iets verderop, aan de lange zijde, lag afval opgehoopt onder de tribunes van Vak Z, de demonteerbare parterretribune. Alsof er al jaren geen bezem geweest was hoopten lege bekers, patatbakjes en meer afval zich op. Uit de toiletten iets verderop kwam een lucht alsof er een lijk aan het rotten lag.

Is dit echt wat onze Kuip wordt aangedaan? Onderhoud aan het stadion wordt, vertrouwde een medewerker van het stadion me toe, al een tijdje wat rustiger aan gedaan. De verfkwast wordt niet zo snel meer uit de kast gehaald en ook de Roteb, die na wedstrijden het stadion schoonspuit, doet wat minder werk. Langzaamaan wordt De Kuip het stadion waar stadiondirecteur Jan van Merwijk van af wil, omdat het te oud is. Dat is natuurlijk een self-fulfilling prophecy. Klein onderhoud kost weinig moeite en hoeft ook niet veel geld te kosten, maar houdt het stadion wel schoon en aantrekkelijk. Genoeg supporters bovendien die best mee zouden willen helpen.

Tenzij je natuurlijk niet wil dat de Tempel aan de Maas haar charme behoudt. Dat je wil dat het een oud, vervallen stadion wordt waarvan de supporters op een gegeven moment zich vervreemd voelen. Dat gebeurde eind jaren tachtig al eens, toen het beton scheuren ging vertonen, kapotte stoelen niet meer werden vervangen, verf afbladderde, trappen onveilig waren en de hekwerken makkelijk uit de grond kwamen. Dat mocht niet gebeuren en enkele jaren later werd De Kuip op spectaculaire wijze gerenoveerd.

Dat zou nu weer kunnen. Het mooiste stadion van Nederland kán gerenoveerd worden. Daar is echter wel wilskracht voor nodig. Vooralsnog lijken de hoge heren in het Maasgebouw, dat deze maand twee jaar geleden bestormd werd door een woedende meute, een tunnelvisie op een nieuw onderkomen te hebben. Dan heb je inderdaad weinig meer aan De Kuip en kan je alleen maar hopen dat de mensen zich snel afkeren van de ouderdom en het vuil en zich achter het prestigeproject van een nieuw stadion scharen.

Feyenoord en De Kuip verdienen beter.

Column geschreven door LevenmetFeyenoord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 september 2013 door RenatoBos --
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 10 september 2013 - 18:50   quote  deeplink  
Ut ís een mening.
VVout
 VVout - dinsdag 10 september 2013 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2013 - 18:50 schreef FR-Henk het volgende:
Ut ís een mening.
Ut 's waar.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 11 september 2013 - 01:11   quote  deeplink  
20130910-RD-tekstenuitleg1.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 september 2013 - 13:09   quote  deeplink  
Van der Vegt: 'Oud plan wordt niet van nieuw strikje voorzien'

600x400-01034406.JPG

Hans Vervat, Wim van Sluis en Jos van der Vegt hebben meer tijd nodig om alle stadionvarianten onder de loep te nemen. Het driemanschap hoopte in eerste instantie voor 1 december hun advies voor een nieuw of gerenoveerd stadion voor Feyenoord klaar te hebben, maar door die datum kan een streep. Op 15 oktober kunnen de heren namelijk pas beginnen aan de moeilijke klus.

Hier en daar meent men dat een renovatie niet serieus onderzocht gaat worden. Er zou met het trojka gewoon verder gewerkt worden aan het masterplan Het Nieuwe Stadion. Onzin, zegt commissaris Van der Vegt in het Rotterdams Dagblad. 'Dan onderschatten ze ons. We doen dit serieus. Als ik wordt gevraagd om alleen het oude plan van een nieuw strikje te voorzien, dan begin ik er niet aan.'

De oud-directeur van de Kuip en Ahoy ontkent ook dat alleen de plannen van HNS en ReddeKuip geanalyseerd worden. 'Er zijn veel meer opties. Toen ik in de krant werd genoemd als degene die de kar moest trekken, kreeg ik dezelfde dag nog een stuk of tachtig mails binnen van mensen die zeiden een goed plan te hebben. De een serieus, de ander wat minder. We zullen alles meewegen. Dat wordt a hell of a job.'

Van der Vegt wil dat supporters bij hem komen aanschuiven. 'We hebben niet de illusie dat we het alle geledingen binnen het Legioen naar de zin kunnen maken. We hopen dat ze zelf 5 à 6 mensen aanwijzen die als gesprekspartner kunnen aanschuiven. Dat zou een mooi, nieuw vertrekpunt zijn.'
Bron:Rottedams Dagblad
tomson
 tomson - zaterdag 21 september 2013 - 14:21   quote  deeplink  
Mooi dat ze alle lijnen naar de supporters open willen houden. Vind ik zowiezo een pluspunt.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 25 september 2013 - 15:49   quote  deeplink  
Kuip-directie moet vrijdagavond door het stof

600x400-ll-1356565.jpg

De directie en commissarissen van de Kuip wachten een heet avondje op vrijdag. Dan zal onder anderen stadiondirecteur Jan van Merwijk zich moeten verantwoorden voor het mislukken van het masterplan Het Nieuwe Stadion. De Vereniging Aandeelhouders Stadion Feijenoord (VASF) wil dat de Kuip-directie het boetekleed aantrekt. 'We willen dat ze ruiterlijk erkennen dat het fout is gegaan', zegt voorzitter Joan Smal van de VASF in het Rotterdams Dagblad.

Enkele aandeelhouders willen dat de directie en RvC aftreden. Een felle discussie zal vrijdagavond dan ook losbarsten. 'Het kan tot een confrontatie leiden, terwijl we daar niet op uit zijn. Er zitten haviken bij. En door de starre houding van de directie en de commissarissen wordt het steeds moeilijker om die leden rustig te houden.'

Op 15 oktober starten Jos van der Vergt, Wim van Sluis en Hans Vervat met een onderzoek naar alle stadionvarianten. Zij moeten voor een noodzakelijk breed draagvlak gaan zorgen. Smal heeft vertrouwen in het trojka. 'Dit zijn mensen die draagvlak kunnen creëren. Daar heeft het in het verleden juist aan ontbroken.'
Bron:Rotterdams Dagblad
2013_09_25-RD-VASF.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 september 2013 door RenatoBos --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 25 september 2013 - 16:04   quote  deeplink  
Goh das niet zo vreemd lijkt mij...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 27 september 2013 - 09:43   quote  deeplink  
edef52ce974c57a2a1ae1cf7da4bfbde.png

nieuwe_kuip_1.png

Het belang van Feyenoord staat voorop.

Afgelopen jaar hebben we aan de zijlijn gewerkt aan een alternatief stadionplan voor Feyenoord met behoud van De Kuip. Nu is er een nieuwe fase aangebroken. Na onze vakantie zijn wij gestart met een rondje langs de velden. Wij krijgen de laatste tijd ook veel vragen over hoe nu verder. Daarom willen we jullie graag informeren over de stand van zaken rond Stichting ReddeKuip.
Allereerst willen we benadrukken dat ReddeKuip nog steeds bestaat uit een groep professionals die onbetaald werkt aan de planvorming voor De Kuip 3.0. Het belang van Feyenoord staat voor ons voorop. We hebben een grote betrokkenheid bij Rotterdam en gaan uit van de kracht en kwaliteiten van De Kuip.
ReddeKuip bestaat niet uit alleen uit een groep van 30 personen. Het is een initiatief dat gesteund wordt door meer dan 20.000 mensen die de petitie hebben getekend. We willen echter meer partijen betrekken bij de plannen. De komende tijd zetten we dan ook in op overleg met supporters, aandeelhouders, de politiek, KNVB, de club, het stadion en alle andere betrokkenen. Eind van dit jaar willen we vervolgens een compleet en gedragen eindplan voor modernisatie van De Kuip presenteren waaruit blijkt dat Feyenoord erop vooruit gaat, de beste oplossing voor de korte- en middelange termijn en wellicht ook de beste opstap naar een nieuw icoon in de toekomst. Ook het belang voor de omgeving en de stad nemen we daar in mee.
We denken echter dat er naast de stichting meer nodig is om dit goed voor elkaar te krijgen. Dit is de reden dat wij, na hun eerdere steun, nu nadrukkelijker de samenwerking hebben gezocht met Besix. Dit is een internationaal gerenommeerd bouwbedrijf. In Rotterdam zijn zij onder andere betrokken bij de bouw van de Maastoren en de Rotterdam. Zij zijn in staat om de modernisatie van De Kuip daadwerkelijk binnen het gestelde budget te realiseren.
Daarnaast willen wij Hypercube inschakelen om mee te werken aan de sportieve en commerciële onderbouwing van de modernisatie. Zij waren eerder betrokken bij de second opinion van ons plan door de gemeente Rotterdam Dit zorgt ervoor dat we transparant en objectief kunnen laten zien dat Feyenoord structureel kan meedoen in de top van Nederland door modernisatie van De Kuip.
Dit is en blijft onze overtuiging.
Stichting ReddeKuip
Nick4F
 Nick4F - vrijdag 27 september 2013 - 10:10   quote  deeplink  
Eind van dit jaar een compleet en gedragen eindplan presenteren?
Na overleg?
Dat is de omgekeerde wereld. Moet er niet vóór overleg al een plan zijn, waar vervolgens op geschoten kan worden? Wat wil RDK dan op voorhand bespreken met ons supporters? Gezellig babbelen over hoe we het aan moeten pakken?
Waar is die stichting dan al die tijd mee bezig geweest?
RDK had allang een schitterend plan moeten hebben, met daaraan vast gekoppeld hoe de financiering is geregeld.
Dit is volstrekt zinloos en gaat de hele boel alleen maar vertragen.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 27 september 2013 - 10:41   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 september 2013 door RenatoBos --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 27 september 2013 - 19:54   quote  deeplink  
FRL þ@FRL2009 24s
Boetekleed ligt enkel bij de PR/media/communicatie volgens de FR familie. Geen enkele fouten erbuiten..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 27 september 2013 - 19:57   quote  deeplink  
FRL þ@FRL2009 55s
Kosten HNS debacle ruim een miljoen voor zowel FR als Stadion. Daar is dus ons miljoen heen gegaan! #vasf
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 27 september 2013 - 20:35   quote  deeplink  
Van Merwijk for president !!!
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 28 september 2013 - 17:30   quote  deeplink  
Ik voorspel een nieuw stadion. Eind dit jaar gaat dat politiek rond komen.
Zo werkt dat in de politiek.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 03 december 2013 - 12:38   quote  deeplink  
De duurzame Kuip

20130530_kuip.jpg

De nieuwbouw voor Feyenoord struikelde in de Gemeenteraad in juli 2013. Ondertussen maken de supporters zich zorgen over de sportieve prestaties. Ze wensen Feyenoord in de top drie. Goede sportieve prestaties van Feyenoord allereerst en daarna pas het stadion. Feyenoord dient te werken aan zijn relatie met de sport. Bobo's leven niet langer in een autonome wereld. Anders was Doekle Terpstra ook niet opgestapt na de actie van Sven Kramer.

Feyenoord kan beter redeneren vanuit de sportieve prestaties en daarvoor de financiële ruimte maken. Geen zware molensteen van financiering rond de nek, maar allereerst een groter spelersbudget genereren en alle aandacht voor het verbeteren van de sportieve prestaties.

De stichting Reddekuip zet zich nu in het tweede jaar in om een serieus bouwbaar en financierbaar voorstel te maken. De vrijblijvendheid voorbij. Geen vergelijkbaar ontwerp, maar een serieus voorstel. Met de zuinigheid waarin ook de originele bouw geschiedde in 1937. En de duurzaamheid die in de toekomst nodig is, gebruikmakend van het bestaande.

Het plan van Reddekuip is gebaseerd op dezelfde eisen als een nieuw stadion om de vergelijking met een nieuw stadion te kunnen maken, zonder dak, maar voor een derde van de prijs van nieuwbouw. Zodat er meer geld naar de sport kan. Geen enkel voetbalstadion kan financieel renderend gemaakt worden met 2 uur eredivisievoetbal per 2 weken. Ook nieuwbouw moet elke vijftien tot twintig jaar gerenoveerd worden, zie de Amsterdam Arena. De bouw kijkt uit naar werk, veel werk, maar duurzaamheid en een geliefd monument zijn solide overwegingen.

Er zal door Reddekuip en Besix een upgradingsteam van Rotterdamse bedrijven worden samengesteld. Zodat De Kuip 3.0 kan worden gepresenteerd als een Rotterdamse expertise en werkgelegenheid. Met een goed voorbereide financiering. Met zo'n upgrading kan de Kuip weer 25 jaar verder als een goed en swingend stadion, het meest bekende heksenketel in Nederland, het blijvende home van Feyenoord.

De gemeentelijke politiek heeft zich uitgesproken tegen een nieuw stadion. Het woord is aan de aandeelhouders en vrienden van Feyenoord en dan aan de commissarissen om hun zegeningen te tellen. Voor de Gemeenteraad is 30 miljoen garantie maar slechts een zesde deel van het struikelbedrag. De duurzaamheid, geholpen door de emotie, overwint tenslotte.

Mick Eekhout, hoogleraar TU Delft en directeur Octatube (cobouw.nl)
Bron:Feyenoordnet
Alexi
 Alexi - woensdag 04 december 2013 - 20:15   quote  deeplink  
Ja?
VVout
 VVout - vrijdag 06 december 2013 - 10:42   quote  deeplink  
Red de Kuip presenteert plannen aan aandeelhouders.

Het AD wakkert de plannen van Red de Kuip weer aan door te melden dat het gepresenteerde plan (3.0 september?) vandaag aan aandeelhouders gepresenteerd wordt. Ik heb mijnerzijds weinig nieuws kunnen ontdekken en geloof ook dat een geïnteresseerd aandeelhouder dit op de presentatie niet heeft gedaan. Je hebt gewoon een optie welke de enigste is tot nu toe, de nieuwe groep die zich met de beoordeling zou bezig houden is n.l. tot nu toe zeer zwijgzaam. Ik vind dit toch enigszins vreemd, want vanaf wanneer gaan ze er nou de supporters bij betrekken?

Zoals al eerder in dit topic vermeld moeten we ons eerst maar eens rustig houden en gezamenlijk ons op het voetbalseizoen concentreren. Het mogen volgens mij duidelijk zijn dat hier weer eens spijkers op laag water worden gezocht.

Bron AD...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 december 2013 door VVout --
dr love
 dr love - vrijdag 06 december 2013 - 12:43   quote  deeplink  
Heren heren ik ben van de duyvis en hoorde dat er in de toekomst een fuif is, mooi toch oude kuip in een nieuw jasje.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 06 december 2013 - 12:44   quote  deeplink  
Wat een gelul, is dus praktisch een nieuw stadion, want lijkt bijna in niets meer op t oude van de buitenkant en van binnen kan dat ook niet zo zijn, op de plek van het oude.

Goed t kost dan een duit minder, maar is ook eerder aan vervanging toe dus afschrijvingstechnisch misschien zelfs weer duurder.

ridicuul.
Nick4F
 Nick4F - vrijdag 06 december 2013 - 13:01   quote  deeplink  
Het zou toch bij iedereen in ieder geval duidelijk moeten zijn dat geen enkele bank een verbouwing wil financieren. Een verbouwde Kuip, geeft veel minder beweging en heeft ook niet de enorm zuigende aantrekkingskracht van een heel nieuw, modern stadion. De heren van dit plan, treden wel eerder in het nieuws met hun oude nieuws, dan de nieuwe stadioncommissie met hun nieuwe nieuws. Ons resteert idd niets anders dan afwachten, en m.i. RDK zoveel mogelijk negeren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 december 2013 door Nick4F --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 december 2013 - 13:19   quote  deeplink  
Gemeente beslist!
Dit prachtige plan gaat het worden en Feyenoord kiest eieren voor het geld dat ze niet hebben..
Ik zeg alle verantwoordelijk en bij machte mensen tekenen maar!
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - vrijdag 06 december 2013 - 13:25   quote  deeplink  
Hehe eindelijk!! Kom maar op met die 3e ringi love it! En Gudde opsoute! Beunhaas. Miljoenen lopen door de gootsteen Met zijn achterlijke nieuwbouw plannen. Red de kuip chapeau
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 06 december 2013 - 13:43   quote  deeplink  
Ik ben bang dat welke constructie dan ook wel eens de doodsteek voor ons kan worden.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 06 december 2013 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 13:19 schreef Leon FR1908 het volgende:
Gemeente beslist!
Dit prachtige plan gaat het worden en Feyenoord kiest eieren voor het geld dat ze niet hebben..
Ik zeg alle verantwoordelijk en bij machte mensen tekenen maar!
Laten die mensen + gemeente het eerst maar es effe uitgebreid bespreken voordat alle handtekeningen gezet worden. Klinkt niet slecht deze plannen, maar ik sluit me wel aan bij de bezwaren van Stylzz.
sportverteller
 sportverteller - vrijdag 06 december 2013 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 13:56 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]
...., maar ik sluit me wel aan bij de bezwaren van Stylzz.
Ik ook.
moa
 moa - vrijdag 06 december 2013 - 15:08   quote  deeplink  
Als het dan maar wel zo gezellig wordt als in de Gelredome of de Arena.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 06 december 2013 - 17:50   quote  deeplink  
Stichting komt met nieuw plan voor verbouwing Kuip

tomson
 tomson - vrijdag 06 december 2013 - 18:58   quote  deeplink  
Oke, geld hebben we dus niet. Wel een oud maar fantastisch stadion wat op verschillende fronten achterblijft bij de mulifunctionele voetbalstadions die er de laatste jaren neergezet zijn bij de concurrentie. Dan is het dus zaak om partijen te vinden met financieen en die bereid zijn de risico's te nemen waar wij niet bij machte zijn. Het lijkt me niet realistisch als we denken dat er zomaar een bedrag van 160 miljoen dat er volgens mij bij de HNS plannen nog aan garanties nodig was voor het oprapen ligt. In hoeverre moet de club zichzelf dan ook weer in de schulden steken, we kunnen nog niet eens een transfer van een paar miljoen doen...Is het dan gewoon niet zo dat wij nuchter beschouwd gewoon niet over en absoluut topstadion kunnen discussieren ? Als er een goedkopere HNS variant moet komen zullen op veel fronten weer concessies gedaan moeten worden om het budget een miljoentje of 50 tot 100 naar beneden te schroeven.. Ook daar zullen mensen weer problemen mee hebben. Zou het dan zo wezen dat een splinternieuw stadion gewoonweg niet voor ons "armoedzaaiers" weggelegd is ? Er zullen op korte termijn toch veranderingen moeten komen en dan denk ik dat het toch het meest voor de hand ligt te werken met wat we al hebben en dat is in mijn ogen ( helaas ? ) een verbouwde kuip. We kunnen zoveel willen, maar als het niet op te brengen is voor Feyenoord ( en de gemeente) zullen we toch eieren voor ons geld moeten kiezen want nog een keer 5 jaar blijven vergaderen levert ook niks op !

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 december 2013 door tomson --
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 06 december 2013 - 19:16   quote  deeplink  
Wijze woorden.
tomson
 tomson - vrijdag 06 december 2013 - 19:19   quote  deeplink  
Helder momentje... Al zullen veel collegas hier het er niet eens mee wezen :0
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 06 december 2013 - 19:23   quote  deeplink  
Hoeveel hypotheek krijg jij met meer schuld dan bezit?
En hoeveel is verstandig?
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 06 december 2013 - 19:26   quote  deeplink  
Het probleem is eigenlijk wat de strekking van je post is; we hebben geen poen. Punt. Met garantstellingen, leningen (?) of wat voor constructies dan ook een stadion bouwen? Wil je toch niet willen. Maar als je met een derde van je geld een flinke verbouwing kan doen, die voldoet aan de eisen van het hedendaagse voetbal (afgezien van een dak voor het speelveld), dan zie ik weinig problemen.

Al is een nieuwe thuishaven wellicht een betere optie, die zal over 10-15-20 jaar ook weer verbouwd moeten worden, toch? Zie de aRENa, hebben ze toch ook al aan gewerkt jaren geleden? Staat er pas sinds half jaren '90. Als de basis van De Kuip goed is voor een verbouwing, plus een volgende (eventuele modernisering) over een jaar of wat, blijf ik bij mijn keuze voor renovatie in plaats van nieuwbouw.

Ook hier zal een aantal het niet mee eens zijn, maar de mooiste discussies (*) zijn in dit topic gehouden :')

*: de mooiste discussies van het afgelopen jaar. Jaren terug was het forum sowieso beter ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 december 2013 door Bosifyable --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 december 2013 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 19:23 schreef Stylzz het volgende:
Hoeveel hypotheek krijg jij met meer schuld dan bezit?
En hoeveel is verstandig?
140 miljoen tegen 350 miljoen..
dr love
 dr love - vrijdag 06 december 2013 - 21:03   quote  deeplink  
En de vraag is wie gaat dat allemáál betalen de gemeente de belastingbetalers zeg het maar ?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 december 2013 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 21:03 schreef dr love het volgende:
En de vraag is wie gaat dat allemáál betalen de gemeente de belastingbetalers zeg het maar ?
40miljoen.....de gemeente natuurlijk
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 06 december 2013 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 21:13 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

40miljoen.....de gemeente natuurlijk
Garant staan is niet betalen. Niet per definitie
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 06 december 2013 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 20:55 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

140 miljoen tegen 350 miljoen..
Dat zijn de korte termijn kosten, maar over de afschrijvingstijd?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 december 2013 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 21:32 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Garant staan is niet betalen. Niet per definitie
Nee klopt,is ook zo bij een evtueel nieuw stadion..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 december 2013 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 21:33 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Dat zijn de korte termijn kosten, maar over de afschrijvingstijd?
Het is een verschil van 210 miljoen...
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 06 december 2013 - 22:46   quote  deeplink  
Dat vroeg ik niet :-) kosten/baten/afschrijving/onderhoud lastig
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 06 december 2013 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 13:43 schreef Stylzz het volgende:
Ik ben bang dat welke constructie dan ook wel eens de doodsteek voor ons kan worden.
Juist nu moet men het overwegen en durven te investeren!

Nog langer wachten betekend dat het nog duurder gaat worden afhankelijk van de crisis, blijf de economie kwakkelen dan zal een nieuw stadion of renovatie lichtjes steeds duurder worden bij uitstel.

Gaat het beter met de economie dan zal een nieuw stadion of renovatie VEEL duurder worden ...

Wat supporters betreft komt het NOOIT goed uit.

En natuurlijk willen de aandeelhouders meer en iets nieuw, het blijven de grootste bronnen van inkomsten!

Maar wat ik graag zou zien is dat de gemeente Rotterdam eens wat meer het voorbeeld van 040 en 020 over nemen ten aanzien van de BVO's in de stad
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 06 december 2013 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 22:46 schreef Stylzz het volgende:
Dat vroeg ik niet :-) kosten/baten/afschrijving/onderhoud lastig
Geld kost het altijd ... het probleem is altijd wie de waarheid spreekt!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0476379