BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - zaterdag 07 december 2013 - 02:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 22:46 schreef Stylzz het volgende:
Dat vroeg ik niet :-) kosten/baten/afschrijving/onderhoud lastig
zo is het in mijn ogen..
blijven zitten is in mijn ogen definitief afhaken.
n renovatie kost enorm veel geld met veel minder perspectief.(ik denk zelf het begin van t einde)
Bij n nieuw stadion gaan er geldbronnen open en kun je aanhaken en er overheen.
volgens mij t enige juiste alternatief.
Nick4F
 Nick4F - zaterdag 07 december 2013 - 08:28   quote  deeplink  
Het nieuwe RDK plan ziet er heel goed uit. Kennelijk zijn ook de financieringen afgedekt. Dus is er een echte basis om de plannen serieus te nemen. Mijn grootste twijfel bij RDK is (en was) de vraag hoeveel nieuwe seizoenkaart houders en overige commerciële input een verbouwde oude Kuip gaat opleveren. Vergeet niet dat we filosoferen over een verdubbeling van de huidige begroting!

Is onze begroting ook echt omhoog geschoten na de laatste, kostbare verbouwing van de Kuip?

Ik ben heel erg bang dat het RDK plan gewoon niet het enorme vliegwieleffect naar een verdubbeling van de huidige begroting kan aanzwengelen. Tenzij de Kuip gewoon voor (zeg) een jaar niet meer bespeeld wordt. Dan zie ik voor RDK meer perspectieven. Maar als we gedurende de periode van verbouw gewoon half in de rotzooi komen te zitten, vrees ik ten zeerste dat RDK nooit zal kunnen concurreren met HNS. Dan is er geen sprake van een verrassingseffect, en zal het hele commerciële circus van 'meer toeschouwers, meer sponsoren, meer luxe boxverhuur, meer reclameopbrengsten, meer festiviteiten, shows etc.' gewoon grotendeels aan ons voorbij trekken. Behalve het sluiten van technische compromissen bij de verbouw, zie ik bij het RDK plan gewoon ontzettend veel meer, grote problemen dan bij HNS.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 07 december 2013 - 09:04   quote  deeplink  
Tekening en artist impression zien er prima uit
VVout
 VVout - zaterdag 07 december 2013 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 09:04 schreef piet de paler het volgende:
Tekening en artist impression zien er prima uit
Een hoop vrouwen ook, totdat je er de plamuur hebt afgehaald. Ik ken het ook van het verleden dat je s' ochtend wakker wordt en denkt wat heb ik daar nou in gezien.

Voor mij eigenlijk het zelfde met dit plan. Je klikt het aan en denkt wauw das gaaf maar de volgende dag zakt dit al weer hard af. Het eigenlijke concept is n.l. een slepende misère aan het worden naar mijn gevoel en het verhaal langdradig. Het gevolg is dat ik gewoon niet echt enthousiast ben over het verhaal en daardoor er met de dag meer van overtuigd ben dat er helemaal nix gaat gebeuren de eerst komende jaren.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 07 december 2013 - 10:45   quote  deeplink  
Tja dat kan, maar de Eifeltoren staat ook nog met de nodige aanpassingen nog steeds bijzonder. De kuip kan dit ook hebben. Ik kijk van een afstand en denk dat het gemeente geld beter ( voorlopig) besteed wordt aan oude v dagen en veiligheid .Ik zie in Marseille ook steeds meer arme oide mensen, en in het dorpje waar ik nu woon ook. Dan is voetbal bijzaak. En die nieuwe kuip komt er ooit komt tijd komt raad.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 07 december 2013 - 11:22   quote  deeplink  
Renovatieplan moet 'verrekte serieus' worden meegewogen

600x400-BEiRX8VCQAADUci.jpg%20large.jpg

Het plan om De Kuip voor 141 miljoen euro te renoveren dient 'verrekte serieus' te worden genomen. Dat zijn althans de woorden van Carlo de Swart, president-commissaris van Stadion Feijenoord. Maandag presenteert stichting Red de Kuip haar project aan de aandeelhouders.

De Swart denkt dat de plannen voor een derde leven van De Kuip terdege moeten worden bestudeerd om tot een keuze te komen. 'Veel serieuzer dan in het verleden gebeurde. Voor het geld. Je praat tenslotte over een verschil van 220 miljoen euro ten opzichte van nieuwbouw', stelt hij in het Rotterdams Dagblad.

Stadion en club wachten echter op de conclusies van een driemanschap bestaande uit Jos van der Vegt, Hans Vervat en Wim van Sluis. 'Die trojka moet formeel nog worden geïnstalleerd, maar ze zijn op de achtergrond al bezig alles op een rijtje te zetten. Dat moet lukken voor maart, als de gemeenteraadsverkiezingen zijn.'
Bron:Rotterdams Dagblad
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 07 december 2013 - 11:24   quote  deeplink  
Steeds het gevoel dat er op de achtergrond meer speelt dan naar buiten komt.

Als het dan moet, dan een renovatie. Is dat dan maar het tussenplan naar evt. een nieuw stadion over 20 jaar.
Gebeurt er niets dan haal je niets.
VVout
 VVout - zaterdag 07 december 2013 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 10:45 schreef piet de paler het volgende:
Tja dat kan, maar de Eifeltoren staat ook nog met de nodige aanpassingen nog steeds bijzonder. De kuip kan dit ook hebben. Ik kijk van een afstand en denk dat het gemeente geld beter ( voorlopig) besteed wordt aan oude v dagen en veiligheid .Ik zie in Marseille ook steeds meer arme oide mensen, en in het dorpje waar ik nu woon ook. Dan is voetbal bijzaak. En die nieuwe kuip komt er ooit komt tijd komt raad.
Dan zijn er wel echte verwerpbare gemeentelijke uitgave op te noemen, de Kuip is iedere cent waard. Stel je R'dam voor zonder Feyenoord? In mijn geval zou mijn trots voor R'dam en het thuisgevoel volledig weg zijn en dat zijn er volgens mij wel meer. Ik wil hiermee zeggen dat het niet met een simpele begroting is uit te drukken hoe stom zo'n sentimentele afhankelijkheid mogen zijn.

Een klein voorbeeldje.

Ik heb tot de dag van vandaag nog zakelijke contacten in R'dam waar ik jaarlijks bepaalde werkzaamheden laat uitvoeren. Ik doe dit eigenlijk alleen omdat ik vanuit mijn roots het leuk vind om terug te komen in R'dam ik zou het ook ergens anders kunnen doen. Dit doe ik als kleine vis in dit spel en dit geld ook voor grotere zakenmensen. Ik zie het bij Feyenoord en vorige maand werd ik door een Duitse partner bij Mainz05 uitgenodigd en hebben we daar onze overeenkomst beteugeld, het gebeurt overal. Voetbalstadions zijn een centraal punt waar iedereen bij elkaar komt, er onstaat hierbij gewoon meer dan wat men zo ff op papier zet.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 07 december 2013 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 12:37 schreef VVout het volgende:

[..]

Dan zijn er wel echte verwerpbare gemeentelijke uitgave op te noemen, de Kuip is iedere cent waard. Stel je R'dam voor zonder Feyenoord? In mijn geval zou mijn trots voor R'dam en het thuisgevoel volledig weg zijn en dat zijn er volgens mij wel meer. Ik wil hiermee zeggen dat het niet met een simpele begroting is uit te drukken hoe stom zo'n sentimentele afhankelijkheid mogen zijn.

Een klein voorbeeldje.

Ik heb tot de dag van vandaag nog zakelijke contacten in R'dam waar ik jaarlijks bepaalde werkzaamheden laat uitvoeren. Ik doe dit eigenlijk alleen omdat ik vanuit mijn roots het leuk vind om terug te komen in R'dam ik zou het ook ergens anders kunnen doen. Dit doe ik als kleine vis in dit spel en dit geld ook voor grotere zakenmensen. Ik zie het bij Feyenoord en vorige maand werd ik door een Duitse partner bij Mainz05 uitgenodigd en hebben we daar onze overeenkomst beteugeld, het gebeurt overal. Voetbalstadions zijn een centraal punt waar iedereen bij elkaar komt, er onstaat hierbij gewoon meer dan wat men zo ff op papier zet.
Tja zo kun je het ook zien
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 07 december 2013 - 16:27   quote  deeplink  
Ik hoop dat de 'wijze' heren tot het besluit komen dat een nieuw stadion voor Feyenoord de beste optie is, ondanks dat de 'kuip' een fantastisch voetbal bolwerk is! Laat dat buiten iedere discussie staan. Voor Feyenoord is het beter om afscheid te nemen en naar een nieuwere en modernere onderkomen te gaan. Tal van voorbeelden van clubs die er niet slechter op zijn geworden ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 december 2013 door lijdensweg --
JanM
 JanM - zaterdag 07 december 2013 - 16:43   quote  deeplink  
En wat nou als die 141 miljoen wel en die 360 miljoen helemaal niet te financieren blijken? En als je voor die 141 miljoen per saldo (qua exploitatie) net zo'n stadion krijgt als een nieuwe?

Ik vind dat de 2 plannen zo beoordeeld moeten worden. los van alle sentimenten voor en tegen nieuwbouw. En als nieuwbouw gewoon onhaalbaar blijkt, is renovatie sowieso de enige optie ...
tomson
 tomson - zaterdag 07 december 2013 - 19:01   quote  deeplink  
Als je kia centjes hebt ga je ook niet bij de mercedesdealer shoppen. .
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 07 december 2013 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 19:01 schreef tomson het volgende:
Als je kia centjes hebt ga je ook niet bij de mercedesdealer shoppen. .
Maar de vraag is eerder gooi je een nieuwe laagje lak over je oude Kia en vervang je wat onderdelen of koop je een nieuwe..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 07 december 2013 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 19:01 schreef tomson het volgende:
Als je kia centjes hebt ga je ook niet bij de mercedesdealer shoppen. .
Mwah kijk eens hoeveel mensen zich in de schulden steken door juist wel die Mercedes te kopen en zelfs niet eens centen hebben voor een Kia..
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 07 december 2013 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 19:35 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Maar de vraag is eerder gooi je een nieuwe laagje lak over je oude Kia en vervang je wat onderdelen of koop je een nieuwe..
Autospuiter nodig?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 07 december 2013 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 20:32 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Autospuiter nodig?
hehehe ;)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 07 december 2013 - 20:36   quote  deeplink  
Alleen als het voor een zacht prijsje kan.. :)
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 07 december 2013 - 20:54   quote  deeplink  
Krijg je ook zachte lak
moa
 moa - zaterdag 07 december 2013 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 16:27 schreef lijdensweg het volgende:
Ik hoop dat de 'wijze' heren tot het besluit komen dat een nieuw stadion voor Feyenoord de beste optie is, ondanks dat de 'kuip' een fantastisch voetbal bolwerk is! Laat dat buiten iedere discussie staan. Voor Feyenoord is het beter om afscheid te nemen en naar een nieuwere en modernere onderkomen te gaan. Tal van voorbeelden van clubs die er niet slechter op zijn geworden ...
Ajax-rkc%20(57).jpg
2044389_vitesse_528x296.jpg
moa
 moa - zaterdag 07 december 2013 - 21:27   quote  deeplink  
Ik zie zoiets nooit bij Feyenoord gebeuren, daarvoor hebben we gewoon te veel echte supporters.

Maar voorbeelden van goed uitgevoerde nieuwbouw zie ik weinig.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 07 december 2013 - 21:43   quote  deeplink  
Volgens de JOS vandaag weer 51k keppeltjes in die galmbak.
Veel verkleed als geel, blauw of rood stoeltje.
moa
 moa - zaterdag 07 december 2013 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 21:43 schreef Stylzz het volgende:
Volgens de JOS vandaag weer 51k keppeltjes in die galmbak.
Veel verkleed als geel, blauw of rood stoeltje.
Lol het waren er inderdaad max. 25.000
tomson
 tomson - zaterdag 07 december 2013 - 22:01   quote  deeplink  
hahaha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 08 december 2013 - 00:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 22:46 schreef Stylzz het volgende:
Dat vroeg ik niet :-) kosten/baten/afschrijving/onderhoud lastig
Ja dat vroeg je wel en mijn antwoord was 210 miljoen verschil..
Nu heb ik alleen gezien dat het 220 miljoen moet zijn.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 08 december 2013 - 00:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 02:00 schreef van geil het volgende:

[..]

zo is het in mijn ogen..
blijven zitten is in mijn ogen definitief afhaken.
n renovatie kost enorm veel geld met veel minder perspectief.(ik denk zelf het begin van t einde)
Bij n nieuw stadion gaan er geldbronnen open en kun je aanhaken en er overheen.
volgens mij t enige juiste alternatief.
Is natuurlijk de grootste onzin als alles erin komt te zitten wat er verlangt word.
van geil
 van geil - zondag 08 december 2013 - 00:08   quote  deeplink  
ok
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 08 december 2013 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 08:28 schreef Nick4F het volgende:
Het nieuwe RDK plan ziet er heel goed uit. Kennelijk zijn ook de financieringen afgedekt. Dus is er een echte basis om de plannen serieus te nemen. Mijn grootste twijfel bij RDK is (en was) de vraag hoeveel nieuwe seizoenkaart houders en overige commerciële input een verbouwde oude Kuip gaat opleveren. Vergeet niet dat we filosoferen over een verdubbeling van de huidige begroting!

Is onze begroting ook echt omhoog geschoten na de laatste, kostbare verbouwing van de Kuip?

Ik ben heel erg bang dat het RDK plan gewoon niet het enorme vliegwieleffect naar een verdubbeling van de huidige begroting kan aanzwengelen. Tenzij de Kuip gewoon voor (zeg) een jaar niet meer bespeeld wordt. Dan zie ik voor RDK meer perspectieven. Maar als we gedurende de periode van verbouw gewoon half in de rotzooi komen te zitten, vrees ik ten zeerste dat RDK nooit zal kunnen concurreren met HNS. Dan is er geen sprake van een verrassingseffect, en zal het hele commerciële circus van 'meer toeschouwers, meer sponsoren, meer luxe boxverhuur, meer reclameopbrengsten, meer festiviteiten, shows etc.' gewoon grotendeels aan ons voorbij trekken. Behalve het sluiten van technische compromissen bij de verbouw, zie ik bij het RDK plan gewoon ontzettend veel meer, grote problemen dan bij HNS.
Een hele goeie omdat de bezoekers aantallen nationaal gezien overal afnemen..
Als het nu niet uitverkocht is waarom zou dat bij een ander stadion dan wel zo zijn?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 08 december 2013 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 19:35 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Maar de vraag is eerder gooi je een nieuwe laagje lak over je oude Kia en vervang je wat onderdelen of koop je een nieuwe..
Oldtimers zijn de mooiste wagens,kwalitatief gezien ook een sterkere carroserie ;-)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 08 december 2013 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2013 - 00:13 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Oldtimers zijn de mooiste wagens,kwalitatief gezien ook een sterkere carroserie ;-)
hehehe, dan moeten we ons wel gaan uitschrijven bij de Formule 1. En voor de Oldtimers races gaan! :)
van geil
 van geil - zondag 08 december 2013 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 08:28 schreef Nick4F het volgende:
Het nieuwe RDK plan ziet er heel goed uit. Kennelijk zijn ook de financieringen afgedekt. Dus is er een echte basis om de plannen serieus te nemen. Mijn grootste twijfel bij RDK is (en was) de vraag hoeveel nieuwe seizoenkaart houders en overige commerciële input een verbouwde oude Kuip gaat opleveren. Vergeet niet dat we filosoferen over een verdubbeling van de huidige begroting!

Is onze begroting ook echt omhoog geschoten na de laatste, kostbare verbouwing van de Kuip?

Ik ben heel erg bang dat het RDK plan gewoon niet het enorme vliegwieleffect naar een verdubbeling van de huidige begroting kan aanzwengelen. Tenzij de Kuip gewoon voor (zeg) een jaar niet meer bespeeld wordt. Dan zie ik voor RDK meer perspectieven. Maar als we gedurende de periode van verbouw gewoon half in de rotzooi komen te zitten, vrees ik ten zeerste dat RDK nooit zal kunnen concurreren met HNS. Dan is er geen sprake van een verrassingseffect, en zal het hele commerciële circus van 'meer toeschouwers, meer sponsoren, meer luxe boxverhuur, meer reclameopbrengsten, meer festiviteiten, shows etc.' gewoon grotendeels aan ons voorbij trekken. Behalve het sluiten van technische compromissen bij de verbouw, zie ik bij het RDK plan gewoon ontzettend veel meer, grote problemen dan bij HNS.
eens
JanM
 JanM - zondag 08 december 2013 - 00:18   quote  deeplink  
ALS het zo dat RDK nu met een realistische en financierbaar plan komt/gekomen is (kan ik niet beoordelen, maar stel) dan vind ik het de hoogste tijd om de discussie eens om te draaien: laat HNS dan maar eens argumenten geven die het rechtvaardigen om maar liefst 220 miljoen! (220 miljoen in deze tijd, oftewel ANDERHALF KEER MEER! dan RDK) meer uit te moeten geven.
Nick4F
 Nick4F - zondag 08 december 2013 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2013 - 00:09 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Een hele goeie omdat de bezoekers aantallen nationaal gezien overal afnemen..
Als het nu niet uitverkocht is waarom zou dat bij een ander stadion dan wel zo zijn?
Ook de verbouwde Kuip zou een verdubbeling van de begroting moeten opleveren, Leon. Dat is het grote vraagstuk bij renovatie. Nieuwbouw heeft de enorme effecten wereldwijd allang bewezen. Dat is het grote verschil. Ik geloof onvoorwaardelijk in de hefboomconstructie die bij nieuwbouw hoort. Bij een 'sluipende' renovatie zie ik dat gewoon niet gebeuren. Nogmaals, ik ben best bereid in RDK te geloven, - mits we tijdens de verbouwing niet meer in de Kuip voetballen. Dan zou RDK ook het effect van 'nieuw' kunnen genereren. Dan vergeet ik even mijn bedenkingen tegen de compromissen die je zult moeten sluiten bij een verbouwing t.o.v. een heel nieuw, perfect uitgekiend stadion.
neliz
 neliz - maandag 09 december 2013 - 09:52   quote  deeplink  
Soms is lezen fijn!

http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/101216/clubwatcher-geen-plaats-voor-arrogante-houding-feyenoordbestuur?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

quote:
Hoewel de discussie over een nieuwe Kuip geluwd leek, trad stichting Red De Kuip afgelopen week naar voren in de media om de plannen voor renovatie van het stadion aan te kondigen. Iedereen mengt zich inmiddels weer in de discussie, waar de Feyenoord-familie, eerder autistisch en incapabel genoemd, zelf zwijgt. Juist de club zou nu moeten spreken.

Tekst: Michael Dreessen


Het imposante karakter van De Kuip, je zou er een boek over vol kunnen schrijven. Neem de wedstrijd laatst tegen PSV. Het stadion, inclusief het uitvak, is tot de nok toe afgeladen. Het fanatieke, schuimbekkende Legioen zit intimiderend kort op het veld en de Eindhovenaren worden uitgejouwd als geboefte van het ergste soort. Rookpluimen stijgen op vanuit verschillende hoeken van het stadion. Als de aftrap is genomen, heeft De Kuip dan ook veel weg van een waar slagveld, waarbij de Rotterdamse spelers, die de geladen atmosfeer oppikken en vertalen in agressief veldspel, prima voor gladiatoren door kunnen gaan.

Het overwegend jonge elftal van PSV is zichtbaar onder de indruk en geeft die dag niet thuis. De mannen en jongens van trainer Philip Cocu worden tijdens het duel kleiner en kleiner. Jeffrey Bruma krijgt van arbiter Danny Makkelie - mogelijk ook getroffen door het Kuipeffect - rood voorgehouden en laat zich bij zijn aftocht naar de kleedkamer gefrustreerd verleiden tot het maken van een obsceen gebaar naar de jennende aanhang van de thuisclub. PSV wordt kansloos met 3-1 naar huis gestuurd.

Het is een van de talloze voorbeelden van wat een gevulde Kuip (en wat scheelt voor Feyenoord is dat De Kuip altijd gevuld is, ook in slechte tijden) teweeg brengt in Rotterdam-Zuid. Het is een voor tegenstanders dodelijke cocktail, die combinatie van Feyenoord, het fanatieke Legioen en deze voetbaltempel, en het heeft de club door de jaren heen veel, heel veel punten opgeleverd. Die drie termen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden: geen Feyenoord zonder supporters en geen Kuip zonder Feyenoord. Of zoiets.

Toch kwam het voortbestaan van het stadion een aantal maanden geleden in het geding. Om mee te kunnen komen met de nationale en internationale top was een nieuw stadion ten koste van de huidige Kuip vereist. Het clubbestuur smeedde plannen voor een geheel nieuw stadion. Het Legioen had daarbij aanvankelijk geen inbreng volgens het bestuur, aangezien het bestuur en niet de aanhang het beleid diende te bepalen. Intussen probeerde de stichting Red De Kuip, bestaande uit Rotterdamse ingenieurs en architecten met een roodwit hart, met een plan voor renovatie druk zwaaiend vanaf de zijlijn de aandacht te trekken van het bestuur. De bestuurders negeerden de stichting en het plan volledig.

Door gebrek aan draagvlak en transparantie met betrekking tot financiële risico's verwees de Rotterdamse gemeenteraad de plannen van het clubbestuur zelf naar de prullenbak. Op de valreep probeerde het bestuur alsnog de achterban achter zich te scharen door de fans een mailtje te sturen met daarin een uiteenzetting van de belangen van een nieuw stadion. Het was te laat: de raadsleden waren boos over de arrogante opstelling van de bestuursleden van Feyenoord en de fans voelden zich misbruikt. De raadsleden noemden de "Feyenoord-familie" onder meer autistisch en incapabel.

De stichting had wèl oor voor kritiek en heeft de plannen inmiddels verfijnd. Het huidige stadion blijft behouden en wordt gerenoveerd, terwijl daaraan een derde ring, inclusief skyboxen, wordt toegevoegd. Capaciteit: 63.000 toeschouwers, kosten: 141 miljoen euro (in plaats van 362 miljoen euro voor een nieuw te bouwen stadion). Voor de echte voetballiefhebber een lust voor het oog, in een tijd van nietszeggende betonnen stadions op een verlaten industrieterrein buiten de stad, en daarmee een verrijking voor het voetbal. Bovendien kan Feyenoord ook met deze renovatie aansluiting vinden bij de (inter)nationale top. Fans zijn enthousiast, stadion Feijenoord wil het een kans geven. Tijd om de plannen serieus in overweging te nemen. Voor trots en oogkleppen is nu geen plaats, tijd voor het clubbestuur om aan te tonen dat het niet autistisch en incapabel is.
Stylzz
 Stylzz - maandag 09 december 2013 - 09:59   quote  deeplink  
Ik hou niet van stukjes die een zweem van subjectiviteit hebben.
VVout
 VVout - maandag 09 december 2013 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2013 - 09:59 schreef Stylzz het volgende:
Ik hou niet van stukjes die een zweem van subjectiviteit hebben.
Doe wat of hou er mee op zulke verhalen te schrijven idd, ik wordt er ook mug van zo zachies an!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 09 december 2013 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2013 - 09:59 schreef Stylzz het volgende:
Ik hou niet van stukjes die een zweem van subjectiviteit hebben.
Ja.
Zeg dan meteen waar je staat, dan weet je in welke kleur je verder moet lezen.
tomson
 tomson - maandag 09 december 2013 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2013 - 11:17 schreef VVout het volgende:

[..]

Doe wat of hou er mee op zulke verhalen te schrijven idd, ik wordt er ook mug van zo zachies an!
Voorlopig toch nog een issue. Er zal toch een oplossing moeten komen. En voor het zo ver is zullen er nog veel meningen de revue passeren.
VVout
 VVout - maandag 09 december 2013 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2013 - 13:44 schreef tomson het volgende:

[..]

Voorlopig toch nog een issue. Er zal toch een oplossing moeten komen. En voor het zo ver is zullen er nog veel meningen de revue passeren.
Liever een paar goede samenhangende meningen met een breed draagvlak van vooral de achterban
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 09 december 2013 - 16:08   quote  deeplink  
Allemaal leuk en aardig. Maar buiten de vraag of het daadwerkelijk eenzelfde effect gaat opleveren als nieuwbouw, blijf ik me afvragen hoe het eruitziet ten tijde van de verbouwing? Zitten we dan in een enorme bouwput? Kunnen er wel veel mensen in of kunnen er bijvoorbeeld maar 20.000 mensen in ten tijde van de verbouwing? Allemaal vragen met een grote invloed, die goed overwogen moeten worden. Vraag me af wat RDK hier voor oplossing voor heeft...
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 09 december 2013 - 16:20   quote  deeplink  
Die derde ring zit er zo op, komt kant en klaar uit de fabriek.
Net een meccano bouwdoos.
VVout
 VVout - maandag 09 december 2013 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2013 - 16:08 schreef feyenoord!!! het volgende:
Allemaal leuk en aardig. Maar buiten de vraag of het daadwerkelijk eenzelfde effect gaat opleveren als nieuwbouw, blijf ik me afvragen hoe het eruitziet ten tijde van de verbouwing? Zitten we dan in een enorme bouwput? Kunnen er wel veel mensen in of kunnen er bijvoorbeeld maar 20.000 mensen in ten tijde van de verbouwing? Allemaal vragen met een grote invloed, die goed overwogen moeten worden. Vraag me af wat RDK hier voor oplossing voor heeft...
Twee zomerstops volgens het plan, geen verstoring tijdens het seizoen voor zover ik uit de plannen op de site kan opmaken.

Eerste zomerstop voorbereiding van de fundamenten daarna wordt alles weer netjes bestraat en zijn alleen deze fundamenten waarneembaar.

Tweede zomerstop wordt de meccano bouwdoos op deze fundamenten geplaatst en klaar is De Kuip.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 09 december 2013 - 22:20   quote  deeplink  
7b6053c2f0954971110c7993911ff866.png

nieuwe_kuip_1.png

Terwijl de Kuip-Trojka zich in winterslaap hult spreken diverse boegbeelden zich uit vóór het renovatieplan van Stichting Red de Kuip (RDK).

Het plan van RDK wordt overigens vanavond gepresenteerd aan de leden van de Vereniging Aandeelhouders Stadion Feijenoord (VASF). Zij zullen o.a. te horen krijgen dat de kosten financieel iets duurder uitvallen door het meenemen van optionele kosten (o.a. roltrappen, nieuwe stoelen eerste en tweede ring, grotere skyboxen), maar dat deze kosten nog steeds goedkoper zijn (220 miljoen euro) dan nieuwbouw.

Dat RDK niet heeft stil gezeten blijkt ook het groeiend draagvlak. Zo heeft de Stichting toezeggingen gekregen van Rotterdamse bedrijven om mee te gaan in het renovatieplan. En er zijn Europese investeerders gevonden die meewillen.

Ik zag gelukkig ook nog leuke dingen voorbij komen. Zo las ik in AD Sportwereld van de nieuwbouwplannen van De Kuip. Ik ga uit van het goede in de mens, dus neem ik aan dat het plan goed doorgerekend is en dat ook de afbeelding van de vernieuwde Kuip een realistische is.

Ik hoop heel erg, dat mits de cijfers kloppen dit plan doorgaat. Het zag er op de eerste plaats mooi uit. Je ziet toch de enige, echte, legendarische Kuip er doorheen en er zat ook iets moderns aan wat me deed denken aan het stadion van Bayern München. Ik hoop echt dat de hele Feyenoordfamilie, maar dan toch vooral ook de bovenlaag, elkaar vindt in dit plan en het probeert uit te voeren. Laat alle eigenbelang nu eens rusten, praat eerlijk met elkaar, wissel echt alle informatie uit en neem samen de beste beslissing in het belang van Feyenoord. En ik denk dat het zéér in het belang is van Feyenoord om De Kuip te handhaven.


Aldus Willem van Hanegem in het Algemeen Dagblad, 9 december 2013
.

Gelukkig heeft Red de Kuip zich in ieder geval volledig herpakt. Waar ik voorheeb het gevoel had dat ze in het begin te veel bezig waren met waarom en vooral geen nieuw stadion moest komen, lijken ze nu maar bezig met 1 ding: duidelijk maken dat renovatie van de Kuip de beste optie is voor Feyenoord en Rotterdam. En daar alles aan doen om dat te realiseren. Dat lijkt misschien hetzelfde, maar is totaal iets anders.

Van de week kwam Red de Kuip na een paar maanden stilte met een waterdicht plan (Niet helemaal waterdicht, godzijdank blijft een gedeelte van het dak gewoon open. Je moet er toch niet aan denken) voor renovatie van de Kuip. Er lijkt met alles rekening te zijn gehouden: meer plaatsen, meer skyboxen, betere horecavoorzieningen en een flink stijgende begroting zodat de kans op succes groter zou moeten worden.

De opties van een eventueel nieuw stadion zijn nog niet helemaal van tafel, maar ik ben eruit voor mezelf. Ik ben voor het redden van de Kuip. Geen woorden, maar daden, Leve Red de Kuip.


Aldus Raemon Sluiter in het Rotterdams Dagblad, 9 december 2013

2013_12_09-RD-Ramon-Sluiter-620x273.jpg
Bron:FRFanatics
VVout
 VVout - maandag 09 december 2013 - 23:32   quote  deeplink  
Barcelona gaat voor stadion met plek voor 105.000 toeschouwers
Maandag, 9 december 2013 om 23:12

Het is nog niet bekend of Barcelona het Camp Nou zal verruilen voor een nieuw te bouwen stadion, of dat de huidige thuishaven verbouwd gaat worden. Het bestuur van Barcelona heeft vergaderd, maar is nog niet tot een conclusie gekomen. Dat laat woordvoerder Toni Freixa weten. Wat wél duidelijk is geworden is dat Barcelona straks voor 105.000 fans wil gaan spelen.
/

In het huidige Camp Nou kunnen zo'n 99.000 fans plaats nemen, maar de capaciteit zal in de toekomst dus nog wat omhoog gaan. Of dat in de huidige thuishaven gaat gebeuren of niet, is nog maar de vraag. "De verbouwing van het huidige Camp Nou zou heel ver gaan. We praten dan bijna over een geheel nieuw stadion", zei Freixa. Een andere optie is dus om een compleet nieuw stadion te laten bouwen, die het verouderde Camp Nou moet vervangen.

Welke optie er ook wordt gekozen: de socio's mogen zich ook nog uitspreken over de plannen, voordat er daadwerkelijk een beslissing wordt genomen. Dat zal in de eerste twee weken van januari gaan gebeuren. "Ik kan nu alleen zeggen dat het nieuwe stadion plaats zal bieden aan 105.000 mensen en dat de tribunes in ieder geval overdekt zullen worden", besloot Freixa.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 10 december 2013 - 17:39   quote  deeplink  
Wethouder Laan: 'Feyenoord is aan zet'



Sportwethouder Antoinette Laan hoopt dat er voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 duidelijkheid is rondom de plannen voor het Feyenoordstadion. Volgens Laan, die zelf nog altijd voorstander is van het bouwen van een nieuw stadion, ligt de bal momenteel bij de Rotterdamse club.

'Weet dat Feyenoord het heel graag wil'

Maandagavond legde de Stichting Red de Kuip een aangepast plan voor aan de aandeelhouders van Feyenoord, die gematigd enthousiast reageerden. 'Ik hoop dat Feyenoord van hun achterban een mandaad krijgt om aan de slag te gaan', aldus Laan. 'Ik weet dat de club het zelf heel graag wil. Ik denk ook dat het goed is voor Feyenoord als voor de verkiezingen in maart duidelijkheid is. De coalitiepartijen die dan aan tafel zitten, kunnen dan ook iets meenemen van Feyenoord.'

De sportwethouder wacht af. 'We blijven op een afstand en horen graag van Feyenoord wat hun aanbod en vraag aan de gemeente zal zijn. Er moeten natuurlijk heel veel belangen afgewogen worden', vervolgt Laan. 'Ik wil graag een nieuw stadion in Rotterdam, maar als er nu een geweldig renovatieplan is, is dat iets wat Feyenoord natuurlijk moet afwegen. En wij kijken dan wat onze inzet zal zijn.'

Nieuw plan duurder
In het aangepaste plan wordt onder meer gepleit voor een groter dak, die alle bezoekers droog houdt. Ook wordt er aandacht besteed aan de businessfaciliteiten en looplijnen voor het publiek. Het nieuwe plan kost meer dan het voorgaande plan: 141 in plaats van 117 miljoen euro. Gevraagd wordt dan ook of de gemeente voor bijna 40 miljoen euro garant kan staan.
Bron:Rijnmond.nl
Nick4F
 Nick4F - woensdag 11 december 2013 - 08:57   quote  deeplink  
Feyenoord zou een expert hebben aangesteld, die HNS echt zou kunnen communiceren m.n. met de achterban. Ik weet niet eens meer hoe die beste man heet, evenmin als de 2 andere namen die deel uitmaken van de troika om HNS overal keurig doorheen te leiden. Ik denk dat het al hoog tijd is om die man aan het woord te laten. Al is het maar dat hij vertrouwen wekt bij de achterban. RDK heeft de eerste opzienbarende slag al geslagen, en HNS dreigt alweer heel veel terrein te verliezen. Heeft de directie nou helemaal niets geleerd van dat debacle in de zomer?
VVout
 VVout - woensdag 11 december 2013 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2013 - 08:57 schreef Nick4F het volgende:
Feyenoord zou een expert hebben aangesteld, die HNS echt zou kunnen communiceren m.n. met de achterban. Ik weet niet eens meer hoe die beste man heet, evenmin als de 2 andere namen die deel uitmaken van de troika om HNS overal keurig doorheen te leiden. Ik denk dat het al hoog tijd is om die man aan het woord te laten. Al is het maar dat hij vertrouwen wekt bij de achterban. RDK heeft de eerste opzienbarende slag al geslagen, en HNS dreigt alweer heel veel terrein te verliezen. Heeft de directie nou helemaal niets geleerd van dat debacle in de zomer?
Dat begon ook al goed, zij wilde in eerste instantie begin december een voorstel doen en al gauw werd dit uitgesteld. Ik kan tot nu toe geen concrete tijdlijnen vinden wat er nu wel te gebeuren staat en heb het gevoel dat een oplossing deze heren ook zwaar valt. Het politieke spelletje is moeilijk op één lijn te brengen met de achterban volgens mij, een soort Oekraïne maar dan in het klein.
VVout
 VVout - maandag 16 december 2013 - 22:08   quote  deeplink  
Twitter

@dekuip
Verkenners stadionontwikkeling aan de slag http://t.co/xjLWJB7gZb
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 16 december 2013 - 22:17   quote  deeplink  
Over 4 maanden weten we het ... Ik blijf hopen op een nieuw stadion. Mijn mening is dat, dat het beste voor Feyenoord is en dan zeker voor de langere termijn. Mijn ervaring is dat renovatie van een 75 jarig bolwerk op de langere duur veel duurder gaat uitkomen! Dan investeer je op korte termijn zo´n 140 miljoen euro om het op te knappen en uit te breiden, terwijl je dan later alsnog een forse investering moet doen omdat de veiligheid in het geding komt! Dan heb ik het vooral over het dan ouwe staalconstructie ...

En kom dan niet met de Eiffel toren want die heeft een heel andere belasting van de staal constructie.

Ik vind dat bij dit soort besluiten de sentimenten naar de achtergrond moeten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 december 2013 door lijdensweg --
tomson
 tomson - maandag 16 december 2013 - 22:31   quote  deeplink  
Gelukkig heb jij de stevigheid en levensduur van de staalconstructie goed voor ons berekend lijdensweg. Waar zouden we toch zijn zonder jou ?
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 17 december 2013 - 06:56   quote  deeplink  
Kleine passage van www.dekuip.nl;

Na ruim 75 jaar is het huidige Feyenoord Stadion constructief weliswaar nog steeds een prima stadion maar voldoet in economisch en functioneel opzicht niet meer aan de hedendaagse eisen.

Dus ja, er moet wat veranderen. En nee, de constructie is niets mis mee.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0424878