BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - donderdag 19 december 2013 - 21:37   quote  deeplink  
hahahaha
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 19 december 2013 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 december 2013 - 21:35 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Er is een reden dat ik dáár zit.
Ja, je distantieert je van je eigen debiele gedrag van vroegâh. Toen stond je zelf op die vakken zo achterlijk te doen ;)
Stylzz
 Stylzz - donderdag 19 december 2013 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 december 2013 - 21:42 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ja, je distantieert je van je eigen debiele gedrag van vroegâh. Toen stond je zelf op die vakken zo achterlijk te doen ;)
Ehh.. Guilty.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 december 2013 - 00:39   quote  deeplink  
1468673_542707302465743_864217499_n.jpg
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 21 december 2013 - 00:53   quote  deeplink  
*San Siro
*Bernabéu
tomson
 tomson - zaterdag 21 december 2013 - 01:00   quote  deeplink  
Grammarnazi
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 december 2013 - 01:14   quote  deeplink  
960115_502724143175436_2042890703_n.jpg
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 21 december 2013 - 01:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 01:00 schreef tomson het volgende:
Grammarnazi
Aye
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 21 december 2013 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 december 2013 - 20:43 schreef piet de paler het volgende:
Even een korte overdenking van dominee Piet.
Doe je ogen dicht en denk aan het volgende als je de kuip voor de geest haalt.
Ijzeren constructie gemaakt met de hand elke nagel elke bout met zweet van de arbeiders die hun stad opbouwen, stoom herrie maar elke hamerslag is vooruitgang´Dan is het zover de mastodont is klaar. Sterker door strijd stond daar een tempel voor de Rotterdammers.Waar een ploeg gehuld in het rood en wit voetbalde met vele successen. het lied hand in hand kameraden schalde over de speakers.en zelfs toen de giant indommelde en Nederland europees insliep werd de eufa cup gewonnen u kuip zij de glorie.
En nu de nieuwe kuip±
Graaiers en snaaiers willen een betonnen levenloos ding gebouwd door Polen en ander volk. zo snel mogelijk moet het af. En zoveel mogelijk geld verdienen nog meer graaiers en dan ..........................de kas is leeg en voor de zoveelste maal maar dit keer echt gaat feyenoord failliet. Amsterdam, Eindhoven en zelfs spangen lachen zit rot daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag Feyenoord daaaaaaaaaaaaag graaiers.
Wat een LUL verhaal ...
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 21 december 2013 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 09:09 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Wat een LUL verhaal ...
Wat een kut opmerking veel succes in een ontwerp met veel beton, en het echte faillisement van Feyenoord. Ik stap zo in het vliegtuig om naar mijn kuip te gaan, het verhaal is half als grapje bedoelt maar ik vind wel dat je echt moet kijken naar een mooie renovatie. Noem mij een nieuwbouwplan wat gelukt is..............ieder zijn mening maar een mening gemaakt door plannenmakers?
tomson
 tomson - zaterdag 21 december 2013 - 10:09   quote  deeplink  
Had jij een andere reactie verwacht van sommige figuren dan.
Nick4F
 Nick4F - zaterdag 21 december 2013 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 09:41 schreef piet de paler het volgende:

[..]
Noem mij een nieuwbouwplan wat gelukt is..............ieder zijn mening maar een mening gemaakt door plannenmakers?
Kom, kom, Piet. We zitten al diep in de 21e eeuw hoor. Over 20 jaar heeft Rotterdam een fantastische skyline, die zijn gelijke in Europa niet kent. Ik teken daar onmiddellijk voor!
VVout
 VVout - zaterdag 21 december 2013 - 10:48   quote  deeplink  
Volgens mij heeft L. gewoon nog ergens aandelen staan, totaal niet open minded voor alle opties zonder vooroordeel af te wachten ;)
VVout
 VVout - zaterdag 21 december 2013 - 10:52   quote  deeplink  
Zijn er eigenlijk ook ergens nieuwe ontwerpen die de bouwwijze van het huidige stadion mee nemen met uitsluiting van ontwerpfouten van toen geïmplementeerd met huidige moderne technieken.

Is ook een manier bepaalde nostalgie aan te houden zonder gelijk als een blind paard een betonnen bak neer te zetten.
Nick4F
 Nick4F - zaterdag 21 december 2013 - 12:56   quote  deeplink  
Ik houd van tradities. Kerst, oud en nieuw, Sinterklaas, koningdag, een 11-stedentocht; prachtig allemaal, - niet aankomen a.u.b.. Maar gewaardeerde mede Feyenoorders op dit Forum. Wij hebben toch een belangrijke stem in het kapittel!! Als ons een kille betonnen bak wordt voorgeschoteld, dan schieten we dat plan toch met z'n allen af! Ik vind het op z'n minst voorbarig om het nu al voortdurend over betonnen bakken te hebben. Het is juist de bedoeling iets neer te zetten dat uniek is! Dat groots is! Dat Feyenoord opstoot in de vaart der volkeren! Een aantal onder ons heeft nu nog de kans om een nieuw stadion mee te maken. Een comfortabel stadion in de winter, - denk aan onze oudere fans, maar ook aan grootschalige happenings. En dan heb ik het niet alleen over grote concerten, - maar ook aan bv Old Timers shows etc. (ik roep maar wat) Een stadion waar gewoon gevoetbald kan worden bij een onweersbui. En als wij staal terug willen zien in HNS (al is het maar gedeeltelijk) dan moeten we dat hard maken! Laat je verbeelding spreken; die kans is er nu! Ikzelf zou graag een overkapping zien, die video animaties met bijbehorende, opzwepende muziek ondersteuning uitzend, zodra het dak erop moet. De extra energiekosten halen we uit zonnepanelen op HNS dak. Misschien 4 zuilen op de hoeken van HNS, als grote brandende toortsen tijdens de wedstrijden. (Denk aan het befaamde U2 concert!) Ik denk echt dat een super High tec stadion in de oude Kuip gewoon niet uitvoerbaar is. Zou veel te kostbaar worden. En dan zouden we dus genoegen moeten nemen, met een fraai verbouwde, maar hoe dan ook oude Kuip, waarvan je nooit een hypermodern high tec stadion kunt maken (tenzij je kostbare verbrekingen en facaliteiten gaat creëren, om vervolgens pas de gewenste high tec toe te kunnen passen. Dat zijn dan dubbele kosten.)
Het is wel duidelijk wat mijn voorkeur heeft. Maar als er uiteindelijk massaal gekozen
wordt voor RDK, dan zal ik dat ook omarmen. Maar laat je fantasie spreken! Die kans is er nu! Dat is ons beloofd!
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 21 december 2013 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 10:09 schreef tomson het volgende:
Had jij een andere reactie verwacht van sommige figuren dan.
tomson
 tomson - zaterdag 21 december 2013 - 13:09   quote  deeplink  
@ Nick :
quote:
Op dinsdag 17 december 2013 - 16:59 schreef tomson het volgende:
Blijft de vraag staan of zo'n gigantische investering überhaupt een haalbare kaart is. Voorlopig is de stilte aan de kant van "HNS 2" nog oorverdovend. We kunnen alleen maar hopen dat ze nu wel met een goed dichtgetimmerd plan komen, waar ook een eerlijk stuk van de taart ook daadwerkelijk voor Feyenoord is. En niet dat er een of andere wurconstructie aanhangt waar alleen de bobo's vet van worden. Als het echt zover mag komen heeft een nieuw stadion,al is het met pijn in mijn hart ook mijn zegen.
Niet bij voorbaat tegen een nieuw stadion, maar wel Feyenoordwaardig uiteraard !
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 21 december 2013 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 10:48 schreef VVout het volgende:
Volgens mij heeft L. gewoon nog ergens aandelen staan, totaal niet open minded voor alle opties zonder vooroordeel af te wachten ;)
Ik wacht het oordeel zeker wel af!
Ik heb alleen een andere mening dat Piet de paler, hij denkt dat nieuwbouw het faillissement van Feyenoord betekend.
Ik denk dat in de kuip blijven spelen het faillissement van Feyenoord betekend!
Hij wil in de ouwe glorie tijd blijven dromen en koesteren, terwijl ik naar betere tijden voor Feyenoord wil ...
Je moet het verleden zeker niet verloochenen , maar ik HOOP dat de uitkomst een nieuw stadion in houdt.
Wordt het een renovatie dan zal ik Feyenoord blijven steunen tot het omvalt !

Verder voor allen: prettige feestdagen en een geweldig , gezond en super sportief 2014

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 december 2013 door lijdensweg --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 december 2013 - 13:20   quote  deeplink  
Alsof Piet geen betere tijden wilt voor Feyenoord zeker..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 december 2013 - 13:20   quote  deeplink  
Prettige dagen L..
Nick4F
 Nick4F - zaterdag 21 december 2013 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 13:09 schreef tomson het volgende:
@ Nick :
[..]

Niet bij voorbaat tegen een nieuw stadion, maar wel Feyenoordwaardig uiteraard !
Ok Tomson kerel,

Het moet niet alleen Feyenoord waardig zijn; het moet een hele nieuwe standaard zetten!
En daar moeten wij actief aan meedoen!
HNS moet niets minder dan een droom worden!
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 21 december 2013 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 13:20 schreef RenatoBos het volgende:
Alsof Piet geen betere tijden wilt voor Feyenoord zeker..
Daarom wachten we het oordeel/advies maar af ...
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 21 december 2013 - 15:34   quote  deeplink  
quote]Op zaterdag 21 december 2013 - 01:14 schreef RenatoBos het volgende:
960115_502724143175436_2042890703_n.jpg
[/quote

Goed beschouwd is dat de enige echte Kuip die er ooit geweest is.
Eensgezind met z'n allen zeiknat regenen, behalve die bobo's op de eretribune.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 december 2013 door Gerard_FR --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 december 2013 - 15:47   quote  deeplink  
Eens Gerard..
Linkerd
 Linkerd - zaterdag 21 december 2013 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 15:34 schreef Gerard49 het volgende:
quote]Op zaterdag 21 december 2013 - 01:14 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]
[/quote

Goed beschouwd is dat de enige echte Kuip die er ooit geweest is.
Eensgezind met z'n allen zeiknat regenen, behalve die bobo's op de eretribune.
Ik ga zometeen weer in de auto, door de regen en waarschijnlijk de file, naar Rotterdam rijden om mijn cluppie vooruit te schreeuwen. Zoals ik dat al meer dan dertig jaar doe. Ik zit onder de overkapping, en daar ben ik blij mee. Die regen op m'n kop, dat is voor mij niet nodig, hoor. Ik beleef het droog veel intenser dan als ik steeds regenwater van mijn bril af moet vegen. Maar dat terzijde.

We hebben een nieuw stadion nodig. Heel hard nodig. Er wordt op dit forum iedere keer maar geroepen dat HNS een betonnen bak gaat worden, zonder sfeer en zonder beleving. Maar de sfeer en de beleving, dat zijn wij! Kijk naar Borussia Dortmund, Bayern en Arsenal. Stuk voor stuk schitterende stadions met een fantastische sfeer. De omzetten zijn daar verveelvoudigd en er worden geweldige resultaten geboekt (CL finale voor Borussia was een echte hoofdprijs voor die club en Arsenal draait in het nieuwe stadion beter dan ooit tevoren).

Ik ben het met iedereen eens die zegt dat de Kuip niet te vervangen is. Doe dat dan ook niet, maar maak iets helemaal nieuws en unieks, aan de oever van de Maas. Laat zien dat Rotterdam de hoofdstad van Nederland is, en trek lering uit de missers die gemaakt zijn met de bouw van die achtelijke betonstort in 020! Als je het hebt over sfeerloos, zeg! En ga geen pleisters plakken op onze mooie Kuip maar zorg voor een waardige bestemming voor onze thuishaven, zodat de herinnering aan de eerste voetbaltempel van onze club in leven blijft. HNS moet dan de volgende stap in het heldenverhaal van Feyenoord worden.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 21 december 2013 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 15:57 schreef Linkerd het volgende:

[..]

Ik ga zometeen weer in de auto, door de regen en waarschijnlijk de file, naar Rotterdam rijden om mijn cluppie vooruit te schreeuwen. Zoals ik dat al meer dan dertig jaar doe. Ik zit onder de overkapping, en daar ben ik blij mee. Die regen op m'n kop, dat is voor mij niet nodig, hoor. Ik beleef het droog veel intenser dan als ik steeds regenwater van mijn bril af moet vegen. Maar dat terzijde.

We hebben een nieuw stadion nodig. Heel hard nodig. Er wordt op dit forum iedere keer maar geroepen dat HNS een betonnen bak gaat worden, zonder sfeer en zonder beleving. Maar de sfeer en de beleving, dat zijn wij! Kijk naar Borussia Dortmund, Bayern en Arsenal. Stuk voor stuk schitterende stadions met een fantastische sfeer. De omzetten zijn daar verveelvoudigd en er worden geweldige resultaten geboekt (CL finale voor Borussia was een echte hoofdprijs voor die club en Arsenal draait in het nieuwe stadion beter dan ooit tevoren).

Ik ben het met iedereen eens die zegt dat de Kuip niet te vervangen is. Doe dat dan ook niet, maar maak iets helemaal nieuws en unieks, aan de oever van de Maas. Laat zien dat Rotterdam de hoofdstad van Nederland is, en trek lering uit de missers die gemaakt zijn met de bouw van die achtelijke betonstort in 020! Als je het hebt over sfeerloos, zeg! En ga geen pleisters plakken op onze mooie Kuip maar zorg voor een waardige bestemming voor onze thuishaven, zodat de herinnering aan de eerste voetbaltempel van onze club in leven blijft. HNS moet dan de volgende stap in het heldenverhaal van Feyenoord worden.
Mooi gesproken , nu de bobo's nog !
Dat die het 'licht' gaan zien ...
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 21 december 2013 - 17:00   quote  deeplink  
@Linkerd, ik ben het helemaal met je eens,
Feyenoord dat zijn wij, van nostalgie kun je niet vreten.
moa
 moa - zaterdag 21 december 2013 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 17:00 schreef Gerard49 het volgende:
@Linkerd, ik ben het helemaal met je eens,
Feyenoord dat zijn wij, van nostalgie kun je niet vreten.
Zie morgen half 1 de Amsterdam Arena voor een preview van HNS.
piet de paler
 piet de paler - zondag 22 december 2013 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 17:00 schreef Gerard49 het volgende:
@Linkerd, ik ben het helemaal met je eens,
Feyenoord dat zijn wij, van nostalgie kun je niet vreten.
Zonder nostalgie geen eergevoel, zonder nostalgie geen landseer, zonder lands eer geen identiteit, zonder identiteit geen trots zonder trots......-...............Nederland
Gerard_FR
 Gerard_FR - zondag 22 december 2013 - 17:01   quote  deeplink  
Echte nostalgie is die overkapping eraf halen en in oude staat herstellen,
dat maakt pas weer een echt monument van de kuip.

Ingrijpend verbouwen staat voor mij praktisch gelijk aan slopen.
piet de paler
 piet de paler - zondag 22 december 2013 - 17:40   quote  deeplink  
Tja waar maak ik mijzelf druk om, eenheid is altijd ver te zoeken zowel bij feyenoord als Nederland. Dus ik trek mij terug uit de discussie ik kan bij het faillissement, van feyenoord en Rotterdam alsmede de Nederlandse cultuur. Altijd nog Fan worden van OL Marseille, mijn Nederlanderschap is mij afgenomen door dienst te doen in buitenlandse krijgsdienst.over de kuip gesproken ik zie het wel au revoir mijn oude kuip

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2013 door piet de paler --
tomson
 tomson - zondag 29 december 2013 - 00:02   quote  deeplink  
Ook bij 'nieuwe Kuip' genoeg velden voor amateurs Feyenoord

Ook als Het Nieuwe Stadion in de volgende collegeperiode toch gebouwd wordt, blijven er voldoende velden beschikbaar voor de amateurs die lid zijn van  Sportclub Feyenoord. Dat zegt de woordvoerder van de wethouder van Sport, Antoinette Laan (VVD).

De voorzitter van de sportclub, Wim Voots, had zich eerder kritisch uitgelaten in een brief aan de gemeenteraad en de wethouder. Daarin schreef hij dat hij het woord 'breedtesport' - een ander woord voor amateursport - nauwelijks tegen kwam in de plannen voor de aanleg van de sportcampus op Varkenoord. 

Stadionpark

Die nieuwe sportcampus maakt deel uit van het plan voor een nieuw stadionpark en komt op de plek waar nu de amateurs trainen.  Hun velden verdwijnen omdat er een atletiekbaan komt. 

IJskast

Het plan om een nieuw stadion te bouwen is echter in de ijskast gezet. Afgelopen zomer besloot coalitiepartij D66 de knuppel in het hoenderhok te gooien en de financiële onderbouwing van het plan af te keuren. De risicos dat de voorgerekende opbrengst niet gehaald zou worden, zouden te groot zijn. Ook de Rekenkamer Rotterdam zag er weinig brood in. Op basis daarvan wilde de partij geen fiat geven aan de garantstelling die de gemeente zou moeten geven voor de helft van de bouwsom, 165 miljoen euro. 

Driemanschap

Desondanks kan het zo zijn dat de bouw van het nieuwe stadion tijdens de volgende bestuursperiode alsnog door de raad komt. Op dit moment studeert een driemanschap van hotemetoten op een oplossing. Daarin zitten onder andere oud-wethouder Hans Vervat van de PvdA en oud-wethouder Wim van Sluis van Leefbaar Rotterdam.

PvdA en Leefbaar

Als deze twee partijen na de raadsverkiezingen in het college komen, is de kans aanwezig dat zij het plan - mogelijk na aanpassingen in de financiële onderbouwing - alsnog goed zullen keuren. 

Drie velden

In dat geval komt het stadion op de plek waar de nieuwe velden voor de Feyenoord- amateurs naartoe geschoven zouden worden, namelijk op Varkenoord-West. Dat ligt pal naast de plek waar de atletiekbaan komt en de drie velden waar ze nu trainen.

Geen verlies

Maar ook dan krijgen ze weer nieuwe velden terug, zegt de woordvoerder van de wethouder. Want dan trekt de gemeente de strook grond waarop het gebouw van het voormalige Sint Clara-ziekenhuis staat bij het stadionterrein. Dat grenst daaraan.

Genoeg gras

Daardoor blijft er voldoende ruimte over om nieuwe velden aan te leggen, volgens de woordvoerder, en hebben de Feyenoord-amateurs dus genoeg gras om op te trainen. 

Bron : Rotterdam-Zuid dichtbij

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 december 2013 door tomson --
neliz
 neliz - zondag 29 december 2013 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2013 - 17:40 schreef piet de paler het volgende:
mijn Nederlanderschap is mij afgenomen door dienst te doen in buitenlandse krijgsdienst.
Kijk, zo'n lekkere ouderwetse hamas-strijder! leve de intifada!
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 29 december 2013 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 00:13 schreef neliz het volgende:

[..]

Kijk, zo'n lekkere ouderwetse hamas-strijder! leve de intifada!
Zeg, kan dat intififidi gebral ergens anders?
piet de paler
 piet de paler - zondag 29 december 2013 - 10:24   quote  deeplink  
Uhhhhhhhhhh in die tijd dat ik tekende was er bijna geen geloofswaanzinigen, alleen rasse die elkaar afmaakten.
neliz
 neliz - zondag 29 december 2013 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 10:24 schreef piet de paler het volgende:
Uhhhhhhhhhh in die tijd dat ik tekende was er bijna geen geloofswaanzinigen, alleen rasse die elkaar afmaakten.
Ik denk dat geloofswaanzin er altijd geweest is, maar minder aangestipt.

Net zoals van der Laan gelooft dat WIJ met een matig excuus voor een stadion genoeg nemen. Geef me OF een mega-stadion om trots op te zijn, of verbouw de Kuip. Als ik in een kutstadion wil zitten ga ik wel naar de haarlemmermeer.
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 29 december 2013 - 10:34   quote  deeplink  
Wordt de moord op JFK ook nog behandeld?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 december 2013 door Vincent1970 --
piet de paler
 piet de paler - zondag 29 december 2013 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 10:34 schreef Vincent1970 het volgende:,
Wordt de moord op JFK ook nog behandeld?
Nee hoor, ik zie het wel of er eindelijk een beslissing genomen gaat worden, in het landje van polder oplossingen. Volgens mij komen er ook nog gemeenteraad verkiezingen aan. Dan zal dit wel een inzet worden van zowel links als rechts.geef het volk brood en spelen en zo nu en dan zogenaamd inspraak
Stylzz
 Stylzz - zondag 29 december 2013 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 10:29 schreef neliz het volgende:

[..]

Ik denk dat geloofswaanzin er altijd geweest is, maar minder aangestipt.

Net zoals van der Laan gelooft dat WIJ met een matig excuus voor een stadion genoeg nemen. Geef me OF een mega-stadion om trots op te zijn, of verbouw de Kuip. Als ik in een kutstadion wil zitten ga ik wel naar de haarlemmermeer.
Welk plan was dan Kudt?

Precies nog geen tekeningen gezien. Wel toekomstbeeld, maar dat zijn suggesties
neliz
 neliz - zondag 29 december 2013 - 11:41   quote  deeplink  
We hebben Gudde horen zeggen dat er nog geen definitief ontwerp was maar iedereen weet dat je bij dit soort "aanbestedingen" een goed plan moet hebben inclusief een paar ontwerpschetsen. Die hebben we ook gezien bij de vele artikelen en ik heb aRENa 2.0 gezien en varianten van die oost-europese meuk van het afgelopen EK, maar geen één voorstel blies me van de sokken zoals het maasstadion deed.

En hierboven heb je meteen het probleem. Er is geen ontwerp, niet iets waar we verliefd op kunnen worden behalve wat matige woorden over hoe we schalke of bayern moeten kopieëren. Van mij hoeven we absoluut niet in de kuip te blijven maar het continu blijven drammen over een nieuw stadion omdat het nieuw is en niet per definitie beter laat gewoon zien dat wij nog steeds niet alle informatie hebben om zelf die beslissing te kunnen maken.
Stylzz
 Stylzz - zondag 29 december 2013 - 11:57   quote  deeplink  
Je zegt wat ik zeg in veel meer woorden.
freduc
 freduc - zondag 29 december 2013 - 12:15   quote  deeplink  
persoonlijk zou ik voor nieuwbouw kiezen , sommigen vergeten dat bij het rdk plan zeer weinig over blijft van onze kuip
als er mee gedacht wordt door supporters met de nieuwbouw dan zou er misschien wel een veel beter stadion kunnen verrijzen
ik denk dan bijv dat we nog dichter op het veld komen te zitten waardoor de sfeer en het nog heftiger wordt voor tegenstanders
ook zo'n derde ring in het rdk plan vind ik waardeloos , als je daar zit heb je een verrekijker nodig
ook de inkomsten voor feyenoord zijn hoger in het nieuwe kuip plan
ook het rdk plan is heel wat goedkoper , maar goedkoop is duurkoop is een oud gezegde
verder ieder zijn mening natuurlijk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 december 2013 door freduc --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 29 december 2013 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 11:41 schreef neliz het volgende:
We hebben Gudde horen zeggen dat er nog geen definitief ontwerp was maar iedereen weet dat je bij dit soort "aanbestedingen" een goed plan moet hebben inclusief een paar ontwerpschetsen. Die hebben we ook gezien bij de vele artikelen en ik heb aRENa 2.0 gezien en varianten van die oost-europese meuk van het afgelopen EK, maar geen één voorstel blies me van de sokken zoals het maasstadion deed.

En hierboven heb je meteen het probleem. Er is geen ontwerp, niet iets waar we verliefd op kunnen worden behalve wat matige woorden over hoe we schalke of bayern moeten kopieëren. Van mij hoeven we absoluut niet in de kuip te blijven maar het continu blijven drammen over een nieuw stadion omdat het nieuw is en niet per definitie beter laat gewoon zien dat wij nog steeds niet alle informatie hebben om zelf die beslissing te kunnen maken.
Maasstadstadion is het meest ultieme idee..
Niks kan dat meer overtreffen...
Ja je heb een voetbalstadion ,en een mooier uithangbord voor de stad bestaat er niet..
VVout
 VVout - zondag 29 december 2013 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 12:37 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Maasstadstadion is het meest ultieme idee..
Niks kan dat meer overtreffen...
Ja je heb een voetbalstadion ,en een mooier uithangbord voor de stad bestaat er niet..
Ultiem is wat past bij een stad als Rotterdam, ga voor het maximale samen de schouders er onder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 december 2013 door VVout --
neliz
 neliz - zondag 29 december 2013 - 13:31   quote  deeplink  
zeau: http://d66rotterdam.nl/wp-content/uploads/2013/12/2013-12-29-SV-Uitspraken-Nieuw-Stadion.pdf

(copy paste van content van de tweede pagina werkt niet)

De fractie van D66 Rotterdam heeft naar aanleiding van dit artikel de volgende vragen:

1. Heeft het College er weet van genomen dat de Stadion- en de Feyenoorddirectie op dit moment
alle mogelijkheden onderzoeken ten aanzien van de toekomst van het stadion, waaronder
varianten voor nieuwbouw én voor renovatie?!
2. Heeft het College er weet van genomen dat de Stadion- en de Feyenoorddirectie met
supportersverenigingen hebben afgesproken dat zij betrokken worden bij de besluitvorming over
de toekomst van het stadion? !

3. Is wethouder van sport en recreatie correct geciteerd in het genoemde artikel in het Rotterdam
Topsport magazine1
? Zo niet, kunt u precies aangeven hoe de wethouder verkeerd geciteerd is?

De fractie van D66 Rotterdam zou graag antwoord krijgen op de volgende vragen aan het college, met
dien verstande dat de wethouder van sport en recreatie op het betreffende punt inderdaad steeds correct
geciteerd is:

4. Waarom spreekt de wethouder van sport en recreatie zich al expliciet uit voor nieuwbouw,
alvorens de uitkomst van de verkenning naar alle mogelijke scenarios bekend is?
5. Hoe rijmt u de opmerking van de wethouder dat de mening van de supporters niet ter zijde mag
worden geschoven met de uitspraak en dan op zn Rotterdams er toch voor zorgen dat dat
nieuwe stadion er komt? Op welke wijze wordt er op die manier volgens u recht gedaan aan de
mening van de supporters?

De wethouder van sport en recreatie spreekt in het artikel over dat nieuwe stadion.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 december 2013 door neliz --
neliz
 neliz - zondag 29 december 2013 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 13:28 schreef VVout het volgende:

[..]

Ultiem is wat past bij een stad als Rotterdam, ga voor het maximale samen de de schouders er onder.
Hier ben ik het nou helemaal mee eens. Waarom een matig project van 330 miljoen steunen en het ultieme project van 400-500 miljoen afschieten als onhaalbaar?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 december 2013 door neliz --
JanM
 JanM - zondag 29 december 2013 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 13:31 schreef neliz het volgende:

[..]

Hier ben ik het nou helemaal mee eens. Waarom een matig project van 330 miljoen steunen en het ultieme project van 400-500 miljoen afschieten als onhaalbaar?
Omdat het nog maar valt te bezien of er 160 miljoen op tafel te krijgen is voor renovatie van De Kuip misschien ???
piet de paler
 piet de paler - zondag 29 december 2013 - 17:13   quote  deeplink  
160 milj en nog geen 25 voor spelers? Een dure winkel zonder artikelen er in
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 29 december 2013 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 12:37 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Maasstadstadion is het meest ultieme idee..
Niks kan dat meer overtreffen...
Ja je heb een voetbalstadion ,en een mooier uithangbord voor de stad bestaat er niet..
Zou ook absoluut mijn voorkeur hebben , het Maasstad stadion!
Dan maar wat meer investeren als gemeente zijnde, maar het wordt wel HET uithangbord van Rotterdam ... en als het dan ook nog eens CO2 neutraal is. Dat zou helemaal fantastisch zijn!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 29 december 2013 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 21:10 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Zou ook absoluut mijn voorkeur hebben , het Maasstad stadion!
Dan maar wat meer investeren als gemeente zijnde, maar het wordt wel HET uithangbord van Rotterdam ... en als het dan ook nog eens CO2 neutraal is. Dat zou helemaal fantastisch zijn!
Er is de euromast ,. .de Rotterdam ,de SS Rotterdam en de Erasmusbrug als symbolen
van de stad .Maar het Maasstad stadion zou het grootste symbool worden.
Ik vind dan ook dat ze het stadion ook moeten bekijken als een belangerijk
aanzicht voor de stad.Er is dus ook bij de gemeente Rotterdam een gebrek aan visie.
Waarom gaat het in Rotterdam altijd zou verdomd moeilijk?Terwijl in Amsterdam
het ene mooie ontwerp na het andere aan het IJ word gerealiseerd?
Nu is het geen prestigestrijd maar daar kost een renovatie van een bestaand museumpie 500miljoen
euro.
Dan heb ik het nog niet over dat groene theatertje aan het IJ gehad en een
Noordzuidlijn van miljarden..
Ps een nieuw stadion zal zeker CO2 neutraal worden ,en kapisionetjes worden overbodig.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5996
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0378661