|
|
dr love
|
|
|
Ongelofelijk, laat Feyenoord eerst maar es sportief kant te investeren dat vindt ik toch veel belangrijke dan hightech stadion bouwen, je kunt wel een mooie verpakking maken maar als het inhoud niet deugd, dan verkoopt het niet of geen belangstelling, en en wat gaat de ticket prijzen worden en wat heb je eraan 650000 zitplaatsen als je het groots wil doen maak dan voor 80.000 Dan weet je zeker dat je de belangrijkste evenementen binnenhaalt+ concerten, tot ziens arena, en gelderdome. |
|
|
|
|
piet
|
|
|
De presentatie van het plan om een nieuw stadion te bouwen op Varkenoord wil niet zeggen dat het er ook daadwerkelijk komt!
Het plan zal eerst aan de gemeente moeten worden gepresenteerd waarna de uitkomst geheel onzeker is. De gevraagde bijdrage blijven voor de momenteel armlastige gemeente enorm hoog. Niet alleen door de indirecte bijdrage (financieel risico) maar ook vanwege de hoge kosten van nieuwe infrastructurele investeringen is de komst waarschijnlijk onhaalbaar.
Het gepresenteerde plan betekend momenteel helemaal niet het einde van de Kuip als thuishaven van Feyenoord. De politiek (o.a. PvdA, Leefbaar Rotterdam) vragen terecht om uitvoering van de aanvaarde motie om ook een plan op te stellen met behoud van de Kuip als uitgangspunt. Het is dan ook pure minachting richting de Raad dat dit tot op heden niet is gebeurd.
De houding van de Rotterdamse burgemeester is in deze ook dubieus. Aboutaleb heeft zich herhaaldelijk stellig uitgesproken: Dat nieuwe stadion komt er gewoon, dat kan ik u beloven (tegen een medewerker van LN). Juist dit zich boven de massa verheven gedrag en gedram van zowel de burgemeester als de arrogante Feyenoord-directie zal tot toenemende frustratie bij de politiek bewerkstelligen.
Het moge duidelijk zijn. Er is nog niets beslist en de weerstand groeit en moet overal kenbaar gemaakt worden, hang spandoeken op, protesteer, schrijf en overtuig de Rotterdamse politiek, teken de petitie, sta op
De strijd is nog niet verloren! http://reddekuip.nl/petitie/ bron: fr fanatics |
|
|
|
|
STS
|
|
|
Reden waarom er een nieuwe "moet" komen zit hem met name in de onderhoudskosten van de huidige Kuip. Die worden elk jaar hoger en hoger, ook met de uitbreiding van de vrienden van Red de Kuip. Alhoewel hun idee prachtig is en ik ook dit een goed idee zou vinden, kun je in hun analyse nergens lezen dat de directe investering weliswaar veel lager is dan nieuwbouw, maar dat het onderhoud (lees exploitatiekosten) elk jaar duurder wordt en er meer moet worden opgeknapt. Het zal dus niet ophouden bij een éénmalige investering. |
|
|
|
|
dr love
|
|
|
Jij hebt de nieuws niet goed of half gevolgd, de 3/4 financiele deel zal gedaan worden door de bouwbedrijven en sponsors en nog tal van bedrijven die zich willen vestigen in het nieuwe kuip, de gemeente maakt zich alleen druk om de kosten van infrastructuur rondom de kuip, en daar heeft de gemeente wel een punt want zuid is wel degelijk vol of hectisch knelpunt, d,r zal veel moeten veranderen en/of aangepast worden. |
|
|
|
|
dr love
|
|
|
Als er toch een nieuwe kuip moet konen dan op de huidige plaats, maar het zelfde concept als de huidige kuip met drie ringen, en a.u.b geen beton uitstraling, geen winkel centrum i.v.m rellen, slopen, hangjeugd. |
|
|
|
|
STS
|
|
|
Ben ik met je eens, tis nu al een drama om naar de Kuip te komen op een fatsoenlijke manier als je een *%*!! treinverbinding hebt. Met de auto parkeren rondom t stadion is ook niet makkelijk, heel sportdorp staat vol. Wellicht een giga parkeergarage onder het stadion en de ruimte er omheen? Tis wel een investering idd wat infra eromheen betreft, alleen al het verkeer wat dagelijks naar de bouwput toe moet lijkt me al een uitdaging! |
|
|
|
|
dr love
|
|
|
Weet iemand al hoe het er uitgaat zien de nieuwe kuip, heeft er iemand een afbeelding daarvan. |
|
|
|
|
STS
|
|
|
"Men" zegt dat er nog geen ontwerp is, dus nee.. |
|
|
|
|
dr love
|
|
|
Nou heb net even gekeken naar wat schetsen sorry maar het ziet er niet uit alsof je een tafelkleed over de kuip bedekt weet niet welke architect het is, laat ie maar z,n eigen huis maar bedekken met een tafelkleed. Nou hopen dat de architect van volker wessels een betere en mooie tekening en concept maakt. |
|
|
|
|
dr love
|
|
|
Gewoon een huidig kuip in een moderne uitstraling, is dat nou zo moeilijk, geen arena of gelredome uiterlijk a.u.b |
|
|
|
|
craven
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 19:14 schreef piet het volgende:De presentatie van het plan om een nieuw stadion te bouwen op Varkenoord wil niet zeggen dat het er ook daadwerkelijk komt! Het plan zal eerst aan de gemeente moeten worden gepresenteerd waarna de uitkomst geheel onzeker is. De gevraagde bijdrage blijven voor de momenteel armlastige gemeente enorm hoog. Niet alleen door de indirecte bijdrage (financieel risico) maar ook vanwege de hoge kosten van nieuwe infrastructurele investeringen is de komst waarschijnlijk onhaalbaar. Het gepresenteerde plan betekend momenteel helemaal niet het einde van de Kuip als thuishaven van Feyenoord. De politiek (o.a. PvdA, Leefbaar Rotterdam) vragen terecht om uitvoering van de aanvaarde motie om ook een plan op te stellen met behoud van de Kuip als uitgangspunt. Het is dan ook pure minachting richting de Raad dat dit tot op heden niet is gebeurd. De houding van de Rotterdamse burgemeester is in deze ook dubieus. Aboutaleb heeft zich herhaaldelijk stellig uitgesproken: Dat nieuwe stadion komt er gewoon, dat kan ik u beloven (tegen een medewerker van LN). Juist dit zich boven de massa verheven gedrag en gedram van zowel de burgemeester als de arrogante Feyenoord-directie zal tot toenemende frustratie bij de politiek bewerkstelligen. Het moge duidelijk zijn. Er is nog niets beslist en de weerstand groeit en moet overal kenbaar gemaakt worden, hang spandoeken op, protesteer, schrijf en overtuig de Rotterdamse politiek, teken de petitie, sta op De strijd is nog niet verloren! http://reddekuip.nl/petitie/bron: fr fanatics nee... |
|
|
|
|
Nummer Zeven
|
|
|
Nu wachten op alle groeperingen die het er weer niet mee eens zijn. Want zij hebben wél overal verstand van. Kom er maar in FRFC1908! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik heb ze al gezien hoor, de dreigementen ook. |
|
|
|
|
Nummer Zeven
|
|
|
Ja? Maasgebouwtje bestormen? |
|
|
|
|
Nummer Zeven
|
|
|
Laatste wedstrijd van De Kuip ben ik er sws! Wil wel ff een stoeltje meepikken;) |
|
|
|
|
Nummer Zeven
|
|
|
Nu wachten op de grappen ''ja daar zijn jullie goed in'' |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Bouw voorkomen. Dat soort blabla |
|
|
|
|
Nummer Zeven
|
|
|
quote: Hun belangrijkste argument: De Kuip kan nog jaren mee, ja pleur er een grasmat met houten tribunes mee en die kunnen ook nog jaren mee, we willen VOORUIT!!! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 20:46 schreef Nummer Zeven het volgende:[..] Hun belangrijkste argument: De Kuip kan nog jaren mee, ja pleur er een grasmat met houten tribunes mee en die kunnen ook nog jaren mee, we willen VOORUIT!!! Ik snap de sentimenten wel hoor. Maar de argumenten voor nieuwbouw zijn gewoon valide. Kosten voor de kuip worden elk jaar hoger.
Maar voor de mensen die er al jaren zitten is zuur. |
|
|
|
|
Nummer Zeven
|
|
|
Het gaat niet alleen hierom, elke beslissing van Feyenoord schoppen ze tegenaan met non-argumenten. |
|
|
|
|
010-78
|
|
|
Juist dat soort mensen met een 'Feyenoord hart' die nu weer tegen een nieuw stadion zijn helpen al decennia lang onze club naar de kloten. En beledigd zijn als ze niet van te voren ingelicht worden over beslissingen waar ze helemaal niets over te zeggen hebben. Ik word een beetje moe van die narcisten. |
|
|
|
|
010-78
|
|
|
En ik heb nog steeds de verkeerde avatar. |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote: Terwijl er juist wordt aangegeven dat de supporters (wij dus) ook een mogelijkheid hebben om mee te denken en een ontwerp in kunnen dienen.
Dat de Kuip niet lang meer mee kan is nu eenmaal iets dat al JAREN als een soort zwaard van Damocles boven het hoofd hing. Om financieel een extra stap te kunnen zetten is de uitbreiding met ongeveer 10.000 stoelen noodzakelijk extra inkomsten (500.000 EURO per wedstrijd bij een gemiddelde prijs van 50 EURO per kaartje; is dus per seizoen 8.500.000 EURO alleen gekeken naar de competitiewedstrijden).
Als je daar dan de extra inkomsten bij optelt die de uitbreiding van de skyboxen met zich meebrengt (60 extra boxen tegen minimaal 60.000 EURO per jaar is 3.600.000) dan kom je dus aan een extra financiële impuls op jaarbasis van 12.100.000 EURO.
Ik denk dat met die impuls en de hopelijk daaruit voortvloeiende sportieve prestaties we wel weer een zeer goede sfeer kunnen creëren en hernieuwde sentimenten kunnen opdoen.
TOCH: het zal nooit meer hetzelfde zijn. |
|
|
|
|
hitec fr 1971
|
|
|
|
|
|
STS
|
|
|
Dus... er zijn mensen voor en mensen tegen. Voor; -meer capaciteit -kan langer mee -voorzien van de nieuwste technieken -meer ruimte voor business-units e.d. Tegen; -mogelijk verlies van sfeer en ambiance -hoge investering -verlies van een monument
Verder nog goede redenen voor of tegen? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 21:25 schreef STS het volgende:Dus... er zijn mensen voor en mensen tegen. Voor; -meer capaciteit -kan langer mee -voorzien van de nieuwste technieken -meer ruimte voor business-units e.d. Tegen; -mogelijk verlies van sfeer en ambiance -hoge investering -verlies van een monument Verder nog goede redenen voor of tegen? werkgelegenheid. betere parkeergelegenheid internationale mogelijkheden |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ghehe zo ken ik je weer..d:-)) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Begint er op te lijken dat er een nieuwe soap geboren is... De plannen worden er opeens doorheen geperst naar het schijnt.. Stinkt naar de misdaad.
STS je had gelijk! |
|
|
|
|
Nummer Zeven
|
|
|
Nee geen nieuwe Kuip! Oude Kuip houden! Alle mensen die een nieuw stadion willen moeten lekker naar 020! De Kuip kan nog 800 jaar mee! Boehoehoehoehe |
|
|
|
|
craven
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 22:29 schreef Nummer Zeven het volgende:Nee geen nieuwe Kuip! Oude Kuip houden! Alle mensen die een nieuw stadion willen moeten lekker naar 020! De Kuip kan nog 800 jaar mee! Boehoehoehoehe Je bent er immers al 2 X geweest... |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ik ben overigens ook voor een nieuw stadion maar een beetje realist die het leest moet begrijpen dat er iets niet in de haak is... Het gaat niet netjes via de FSV,die overigens rustig reageren.. Er is geen ontwerp ,er is geen duidelijkheid over de financiering er is geen overleg met de gemeenteraad geweest omtrent deze plannen... Waarom dit niets zeggende plan dan wereldwijd maken ? Precies 2 weken nadat er een redelijk plan op tafel kwam van een paar slimme ondernemende supporters... Er zijn belangen er is duidelijk angst en een kat in het nauw maakt rare sprongen.... Bekijkt het eens van de andere zijde ... |
|
|
|
|
STS
|
|
|
De bespreking zoals die werd gehouden, voorafgegaan door de beide "bieders" van een nieuw stadion BAM en Volker Wessels, lag al ongeveer 4 maanden geleden vast. In dit overleg heeft de stadiondirecteur en de "familie Feyenoord" overleg gehad welk voorstel ze zouden voor gaan leggen aan gemeente en dergelijke. Ik denk dus dat t niets te maken heeft met het idee Red de Kuip, dat is er pas later tussendoor gefietst en heeft niets met het afgelopen overleg van doen.
Het enige wat ik wel HEEL raar vind is dat er GEEN ontwerp is voor het stadion. In mijn ogen is dat onmogelijk. Pas met een ontwerp weet je hoeveel iets gaat kosten en anders heb je alleen een globaal idee. Op basis van een globaal idee krijg je geen investeerders en geen financiering. Dat is wel heel gek!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 september 2012 door STS -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 23:14 schreef STS het volgende:De bespreking zoals die werd gehouden, voorafgegaan door de beide "bieders" van een nieuw stadion BAM en Volker Wessels, lag al ongeveer 4 maanden geleden vast. In dit overleg heeft de stadiondirecteur en de "familie Feyenoord" overleg gehad welk voorstel ze zouden voor gaan leggen aan gemeente en dergelijke. Ik denk dus dat t niets te maken heeft met het idee Red de Kuip, dat is er pas later tussendoor gefietst en heeft niets met het afgelopen overleg van doen. Het enige wat ik wel HEEL raar vind is dat er GEEN ontwerp is voor het stadion. In mijn ogen is dat onmogelijk. Pas met een ontwerp weet je hoeveel iets gaat kosten en anders heb je alleen een globaal idee. Op basis van een globaal idee krijg je geen investeerders en geen financiering. Dat is wel heel gek! Maar waarom is dit onduidelijke plan dan wereldwijd gemaakt?
Ik ben overigens ook tegen acties maar er word een soort politiek plannetje gespeelt... Zonder duidelijk plan kan je gewoon niet over evt begroting praten... Zoiits als we kopen een auto,word het een trabant of een bently.. Domste presentatie ooit,ze creëren zelf de onrust... Maar ik ga ff een tukkie doen... |
|
|
|
|
STS
|
|
|
Vind het ook wel bijzonder ja, kom met een compleet plan of niet. Misschien om draagvlak te creëren voordat ze ermee naar de gemeente gaan o.i.d? |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 20:53 schreef 010-78 het volgende:Juist dat soort mensen met een 'Feyenoord hart' die nu weer tegen een nieuw stadion zijn helpen al decennia lang onze club naar de kloten. En beledigd zijn als ze niet van te voren ingelicht worden over beslissingen waar ze helemaal niets over te zeggen hebben. Ik word een beetje moe van die narcisten. Misschien een petitie starten VOOR een nieuw stadion? |
|
|
|
|
michelvakkie v
|
|
|
quote: Ben ik helemaal voor!!! Hoe doe ik dat? |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Krijg medestanders die samen de boodschap willen verspreiden (bijv tijdens een wedstrijd) en er zal vast wel iemand zijn die iets leuks in photoshop ofzo kan maken zodat er een websiteje voor gemaakt kan worden |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
"Fans hebben invloed op nieuwe Kuip"
Feyenoord maakte donderdag bekend in 2018 een nieuwe Kuip te willen betrekken. De fans mogen meedenken over de invulling van het nieuwe stadion.
Dat liet stadiondirecteur Jan van Merwijk aan verschillende media weten. Alleen enkele details moeten verwerkt worden in de ideeën van de fans: 63.000 zitplaatsen, 1500 parkeerplaatsen, 100 businessunits en een uitschuifbaar dak.
"We willen de fans mee laten denken over het ontwerp van het nieuwe stadion. Hoe krijgen wij de sfeer van De Kuip terug in het nieuwe stadion. De mening van de fans telt mee", licht Van Merwijk toe. "Het wordt het meest fantastische stadion dat ooit in Nederland is gebouwd."
"Het buitengevoel en de Kuipbeleving willen we houden. Maar als het stormt en regent, moet het dak dicht kunnen. Ook voor popconcerten is die functie belangrijk. Als dit niet zou doorgaan, zakt Feyenoord weg in de grauwe middenmoot, raakt de stad ook de laatste interlands kwijt en kun je grote concerten vergeten. Feyenoord is een topclub, heeft ambities en komt in De Kuip niet verder. We helpen de club niet door hier te blijven zitten."
Van Merwijk vindt het aantal van 63.000 zitplaatsen niet een te hoge ambitie. "Zelfs in beroerde tijden kwamen er nog steeds 40.000 mensen naar De Kuip. Bij sportieve successen ontstaat een zuigende werking, weten we." Bron:Goal.com |
|
|
|
|
STS
|
|
|
Zullen ze bij de volgende wedstrijd gaan flyeren dan?? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ik teken voor beide zijdens van het verhaal niet.. Word een beetje moe van dat amateuristische gedoe altijd rondom Feyenoord.. Dat dan weer wel.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: I love u guys...(:)) |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Ik vraag me toch elke keer af of we wel echt in een crisis zitten... €300.000.000, zijn toch flink wat centen... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Een crisis pak je aan met verstandig investeren.... Feyenoord wil een NIEUW stadion en heeft een lokatie bepaald. Mooi. Er is een standpunt. Heeft een groep er belang bij? Slaap lekker, da's altijd aan de hand! En zelden netjes/verstandig. Feyenoord gooit neer, dus....Let the show begin. Mooier kan niet.
O ja. Nieuw stadion graag. En De Kuip nooit meer weg. Vanaf 2018 omringd door (o.a.) de Amateursport. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 september 2012 - 08:29 schreef FR-Henk het volgende:Een crisis pak je aan met verstandig investeren.... Feyenoord wil een NIEUW stadion en heeft een lokatie bepaald. Mooi. Er is een standpunt. Heeft een groep er belang bij? Slaap lekker, da's altijd aan de hand! En zelden netjes/verstandig. Feyenoord gooit neer, dus....Let the show begin. Mooier kan niet. O ja. Nieuw stadion graag. En De Kuip nooit meer weg. Vanaf 2018 omringd door (o.a.) de Amateursport. Is een nieuw stadion van €300.000.000 een verstandige investering...let wel, dit is een schatting... Wat als er van alles fout gaat...dan vind ik dit met zo een groot bedrag geen verstandige uitgave... Niet in deze tijd althans...;))) Ik kan me voorstellen dat mensen in rotterdam die geen moer om voetbal geven hun wenkbrouwen fronsen en denken: wat is dit voor achterlijk iets... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 september 2012 - 08:50 schreef hippy het volgende:[..] Is een nieuw stadion van €300.000.000 een verstandige investering...let wel, dit is een schatting... Wat als er van alles fout gaat...dan vind ik dit met zo een groot bedrag geen verstandige uitgave... Niet in deze tijd althans...;))) Ik kan me voorstellen dat mensen in rotterdam die geen moer om voetbal geven hun wenkbrouwen fronsen en denken: wat is dit voor achterlijk iets... Investeren is altijd met een zeker risico...Zolang je dat risico maar wel met goede marktkennis tot een minimum kunt reduceren. Oftewel: weten, als je iets begint waar evt. partners en publiek baat bij hebben. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 september 2012 - 08:56 schreef FR-Henk het volgende:[..] Investeren is altijd met een zeker risico...Zolang je dat risico maar wel met goede marktkennis tot een minimum kunt reduceren. Oftewel: weten, als je iets begint waar evt. partners en publiek baat bij hebben. Maar ik denk dat reduceren in deze tijd niet echt een optie is... Maar ja, ik denk dat de crisis gewoon levend wordt gehouden om meer geld te vangen van de burger... En dit soort bedragen bevestigt dat alleen maar, voor mij althans... |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Zou toch wel leuk wezen om dan ook te weten en zien wat ze precies van plan zijn. Dat wil zeggen als ze dat zelf wel precies weten dan... |
|
|
|