BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
VVout
 VVout - dinsdag 21 januari 2014 - 08:18   quote  deeplink  
Vooral die gehele overkoepeling vind ik interessant, zouden ze ook voor de benzinepomp variant kiezen?
neliz
 neliz - dinsdag 21 januari 2014 - 11:26   quote  deeplink  
Wijze woorden!

http://www.fr-fans.nl/nieuws/de-ridder-nieuwbouw-is-toch-kansloos-10420/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Feyenoord kan nog tientallen jaren vooruit in De Kuip als er grondig verbouwd wordt. Hierdoor zal het monumentale stadion blijven staan en met een investering van 60 miljoen wordt het stadion de grootste en modernste van Nederland, dat stelt dr. ir. Hennes de Ridder, emeritus hoogleraar aan de TU in Delft in het Algemeen Dagblad.
De Ridder vindt nieuwbouw kansloos. 'Als je de club te gronde wilt richten, dan moet je met nieuwbouw komen. Want hoe verdien je ooit een investering van 350 miljoen euro terug? We moeten met beide pootjes op de grond blijven staan', zegt De Ridder.

Feyenoord is dusdanig onder de indruk van het plan, dat het De Ridder heeft gevraagd het plan verder uit te werken. Als basis zal het veld 4 meter verlaagd worden, hierdoor komt er ruimte voor extra businessseats en een grote ontvangst ruimte, dit alles met de huidige Kuip als basis.
De Ridder die ook al hielp met de ontwerpen voor de stormvloedkering in de Oosterschelde en de Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg, wil ook geen dak dat geheel afgesloten kan worden.

Het huidige dak wordt met 12 meter verlengd waardoor alle supporters droog komen te zitten. 'Voetbal hoort in de buitenlucht'.
Daarnaast komt er een horizontale ring aan de buitenkant van het stadion, hierin kunnen niet alleen sanitaire voorzieningen worden aangebracht, maar ook businessunits, horeca en vergaderruimten.

Het plan van De Ridder heeft naast de kosten van 'slechts' 60 miljoen nog een groot voordeel ten opzichte van de renovatie plannen van 'Red de Kuip', het kan namelijk in één seizoen worden gerealiseerd.
JanM
 JanM - dinsdag 21 januari 2014 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 januari 2014 - 11:26 schreef neliz het volgende:
Wijze woorden!

http://www.fr-fans.nl/nieuws/de-ridder-nieuwbouw-is-toch-kansloos-10420/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Feyenoord kan nog tientallen jaren vooruit in De Kuip als er grondig verbouwd wordt. Hierdoor zal het monumentale stadion blijven staan en met een investering van 60 miljoen wordt het stadion de grootste en modernste van Nederland, dat stelt dr. ir. Hennes de Ridder, emeritus hoogleraar aan de TU in Delft in het Algemeen Dagblad.
De Ridder vindt nieuwbouw kansloos. 'Als je de club te gronde wilt richten, dan moet je met nieuwbouw komen. Want hoe verdien je ooit een investering van 350 miljoen euro terug? We moeten met beide pootjes op de grond blijven staan', zegt De Ridder.

Feyenoord is dusdanig onder de indruk van het plan, dat het De Ridder heeft gevraagd het plan verder uit te werken. Als basis zal het veld 4 meter verlaagd worden, hierdoor komt er ruimte voor extra businessseats en een grote ontvangst ruimte, dit alles met de huidige Kuip als basis.
De Ridder die ook al hielp met de ontwerpen voor de stormvloedkering in de Oosterschelde en de Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg, wil ook geen dak dat geheel afgesloten kan worden.

Het huidige dak wordt met 12 meter verlengd waardoor alle supporters droog komen te zitten. 'Voetbal hoort in de buitenlucht'.
Daarnaast komt er een horizontale ring aan de buitenkant van het stadion, hierin kunnen niet alleen sanitaire voorzieningen worden aangebracht, maar ook businessunits, horeca en vergaderruimten.

Het plan van De Ridder heeft naast de kosten van 'slechts' 60 miljoen nog een groot voordeel ten opzichte van de renovatie plannen van 'Red de Kuip', het kan namelijk in één seizoen worden gerealiseerd.
Goed verhaal! Vooral de laatste alinea klinkt mij als muziek in de oren!
tomson
 tomson - dinsdag 21 januari 2014 - 12:46   quote  deeplink  
60 miljoen is wel verdacht weinig geld voor zo'n project. Zou graag wat meer concreects zien omtrent dit plan..
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 25 januari 2014 - 08:54   quote  deeplink  
Voor 185milj heb je dit.
Niet slecht?
SxbHqxr.jpg
JanM
 JanM - zaterdag 25 januari 2014 - 09:14   quote  deeplink  
Dit ziet er goed uit en klinkt als een haalbaar plan:

501dw4.jpg

Dit plan moet Feyenoord structureel sterker maken

Het door BAM gepresenteerde plan voor het nieuwe stadion. Om de oude Kuip heen moet een compleet nieuw complex verrijzen met een breder dak en volop nieuwbouw. © BAM.

Bouwgigant BAM wil met een hypermodern, 65.000 stoeltjes tellend Feyenoord-stadion de concurrentie voor de bouw van een nieuwe Kuip naar de kroon steken. Het kersverse voetbalwalhalla komt op de plek van het huidige stadion en maakt gebruik van delen van de bestaande constructie. 'Dit plan moet Feyenoord structureel sterker maken', zegt directeur Marc de Vreede. 'Inclusief een verdubbeling van het spelersbudget.'

Het vandaag in het AD gepresenteerde ambitieuze plan voor 'het grootste stadion van Nederland' kost 185 miljoen euro en zal geen bijdrage vragen van de stad Rotterdam. Daarmee is deze optie meteen een grote kanshebber in de ware wedloop tussen bouwers, projectontwikkelaars en architecten, die allemaal dolgraag de opdracht voor een nieuw of opgeknapt stadion voor Feyenoord binnen willen slepen.

'Bouw zonder financiële risico's voor Rotterdam'
Vorig jaar zomer strandde het initiatief voor een nieuw stadion van bouwer VolkerWessels, omdat er geen politieke meerderheid was voor een garantstelling van 165 miljoen euro. 'Ons stadion kan worden gebouwd zonder financiële risico's voor Rotterdam en haar burgers', benadrukt De Vreede van BAM.

'De Nieuwe Kuip' van het Feyenoord Founders Consortium (BAM, Siemens en gebiedsontwikkelaar AM) voldoet hiermee aan één van de voornaamste eisen van Feyenoord, die alle voorstellen voor een nieuw of vernieuwd stadion tegen het licht houdt. Eind deze maand sluit de inschrijving voor potentiële plannenmakers.

'De magie van de Kuip blijft behouden'
De Vreede stelt de huidige Kuip zoveel mogelijk in ere te willen houden. 'De Kuip is vermaard om zijn heel specifieke stadionsfeer en intense belevingswaarde. Dat moet ook zo blijven. Wij richten ons op de ontwikkeling en bouw van een vernieuwd stadion dat alle bezoekers veel comfort biedt en waarin het Kuipgevoel behouden blijft. De huidige middenstip blijft de middenstip en het heilige gras het heilige gras. Kortom: de magie van de plek blijft behouden.'

De basis voor het ontwerp is het huidige stadion, dat zowel aan de binnen- als de buitenzijde zichtbaar blijft. Het historische gebouw, naar het ontwerp van Brinkman en Van der Vlugt, wordt uitgebreid naar de buitenzijde, waardoor de bestaande en de nieuwe bebouwing vloeiend in elkaar overlopen.

Gastheer van interlands
'Door een slimme logistieke planning kunnen de bouwactiviteiten plaatsvinden gedurende het voetbalseizoen, met minimale hinder voor de bezoekers. Feyenoord kan tijdens de bouw in het eigen stadion blijven spelen.'

De Nieuwe Kuip zal elke bezoeker aanzienlijk betere voorzieningen bieden dan nu het geval is, zo luidt de belofte. 'Hierdoor kan Rotterdam zich weer als gastheer presenteren voor onder meer interlands. Daarnaast biedt het nieuwe stadion diverse exploitatiemogelijkheden op het gebied van andere sporten, concerten en overige grootschalige evenementen.'

Meer supporters door derde ring
In het stadion komen 90 business-units en een verlengd dak met in het midden een 'blok met video-schermen'. Er komt een derde ring op een aparte constructie, om meer supporters een plekje te kunnen bieden. 'Een schuifdak is nog een optie', klinkt het. Naast een opgefrist Maasgebouw komt er aan de kant van het voorplein een gloednieuw Olympiagebouw. 'Daarin zitten onder andere een foyer, 'n restaurant en commerciële ruimtes.'

Bovendien zal het 'licht en luchtig' opgezette gebouw worden voorzien van allerlei technische snufjes. Het wordt een smart stadium, waarbij bezoekers bijvoorbeeld een doelpunt kunnen terugkijken op hun eigen tablet. Het consortium wil de supporters 'comfort en veiligheid' bieden. 'Daarnaast krijgt de buitenzijde van het stadion krijgt een smart skin van LED-verlichting met bewegende beelden.'

Gebiedsontwikkeling rond stadion
Het vernieuwde stadion van BAM moet tenslotte 'een positieve impuls geven aan de economische en sociale versterking van Rotterdam-Zuid'. 'Meer werk, betere scholing en opleiding, hogere inkomens en aantrekkelijker wonen zijn speerpunten van het Nationaal Programma voor Rotterdam-Zuid.'

De Vreede: 'De gebiedsontwikkeling rond De Nieuwe Kuip zal een belangrijke bijdrage leveren aan de beoogde positieve doorbraak op Zuid. Het stadion zal fungeren als aanjager voor de vestiging van andere functies in de directe omgeving. Dit zorgt tevens voor extra inkomsten en een stabiele toekomst voor Feyenoord en de stad.'

Feyenoord-trojka en politiek Rotterdam gecharmeerd
De Feyenoord-trojka - bestaande uit oud-wethouder Wim van Sluis, Kuip-commissaris Hans Vervat en Feyenoord-commissaris Jos van der Vegt - toonde zich recent al enthousiast over het BAM-plan. 'De betaalbaarheid is een cruciale factor. Aan luchtfietserij doen we niet', sprak voorzitter Van Sluis.

Ook de Rotterdamse politiek is zeer gecharmeerd van het BAM-voorstel voor een ingrijpende modernisering op de plek van de bestaande Kuip. Dat betekent immers dat er voor nieuwbouw elders geen forse grondinvesteringen hoeven te worden gedaan en gebruik kan worden gemaakt van de bestaande infrastructuur. En Feyenoord hoeft niet te tobben over de vraag wat er met het oude stadion hoeft te gebeuren.

Plannen
De trojka rapporteert binnenkort aan de Stichting 1 Feyenoord, met daarin vertegenwoordigers van de bvo Feyenoord, de sportclub en het stadion. Naast BAM zijn ook nog onder meer de stichting Red de Kuip, architectenbureau Zwarts en Jansma, VolkerWessels en de Delftse hoogleraar Hennes de Ridder met eigen plannen in de strijd.
craven
 craven - zaterdag 25 januari 2014 - 09:27   quote  deeplink  
GVD dat ziet er toch wel mooi uit en klink goed ...
craven
 craven - zaterdag 25 januari 2014 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 januari 2014 - 08:54 schreef Stylzz het volgende:
Voor 185milj heb je dit.
Niet slecht?
[ afbeelding ]
ziet er goed uit..
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 25 januari 2014 - 09:40   quote  deeplink  
Ik ben voor geen risico wel groei, hè hè
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 25 januari 2014 - 10:47   quote  deeplink  
Doe deze maar. Realistisch, niet riskant.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 25 januari 2014 - 10:58   quote  deeplink  
Van 1 ding kun je nu uitgaan.
Met deze aanpak word er volgend jaar met welk idee dan ook gestart
MMM
 MMM - zaterdag 25 januari 2014 - 11:03   quote  deeplink  
bam-feyenoord_05a.jpg

bam-feyenoord_06a1.jpg

bam-feyenoord_01b.jpg

http://www.dekuipgroeit.nl/

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 januari 2014 door MMM --
MMM
 MMM - zaterdag 25 januari 2014 - 11:07   quote  deeplink  
Be0LyzXCAAA7CTC.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 januari 2014 door MMM --
sportverteller
 sportverteller - zaterdag 25 januari 2014 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 januari 2014 - 10:58 schreef Leon FR1908 het volgende:
Van 1 ding kun je nu uitgaan.
Met deze aanpak word er volgend jaar met welk idee dan ook gestart
Dat verwacht en hoop ik ook.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 25 januari 2014 - 11:13   quote  deeplink  
Waar gaan we dan spelen volgend seizoen. Of gaat dit er tussendoor
van geil
 van geil - zaterdag 25 januari 2014 - 11:25   quote  deeplink  
te klein
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 25 januari 2014 - 11:34   quote  deeplink  
Na de wedstrijd tegen 020 ben ik wel van mening veranderd was ik eerst een fel tegenstander van een nieuwe grote kuip, echter na heel lang fan te zijn en de glorie tijd van feyenoord meegemaakt te hebben , is het nu tijd om weer op te staan .en dat moet met centjes. Dus ik ben om een grotere nieuwe kuip maar zonder zakkenvullers en zogenaamde wijze mannen? Bah ik ken ze laat het over aan een bonafide bouwer die zijn naam gaat verbinden aan het stadion, met vaste prijs afspraken.Kom maar op met de nieuwe kuip
VVout
 VVout - zaterdag 25 januari 2014 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 januari 2014 - 11:13 schreef piet de paler het volgende:
Waar gaan we dan spelen volgend seizoen. Of gaat dit er tussendoor
Als je gelezen had boven had je geweten dat dankzij een slimme planning dit gerealiseerd kan worden terwijl er gewoon gespeeld gaat worden. Ben benieuwd of dit in het straatje past van L.ullo ik vind het een strak plan en dit zit er noch goed uit ook. Zeker veel resultaat voor het geld en die jankerTs van het stadhuis heb je er ook niet voor nodig.

Hulde aan dit ontwerp zo ver.
kraaitje
 kraaitje - zaterdag 25 januari 2014 - 12:12   quote  deeplink  
Ik vind tot nu toe het beste plan wat ik heb gelezen.
En zie ook een twee HoofdSponsors voor de eerste 10 jaar.
Alleen zou ik graag zien dat de kuip richting de 75000 plaatsen gaat
Om weer structureel weer bij de Europese top terug te komen
Alleen ben ik benieuwd, wat het tablet snufje kost als dat geintje 10 miljoen kost, dan is dat zonde denk ik, 150 per plek schat ik en hoe gevoelig is het voor vandalen
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 25 januari 2014 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 januari 2014 - 11:25 schreef van geil het volgende:
te klein
groter scherm aanschaffen?
broer van Ted
 broer van Ted - zaterdag 25 januari 2014 - 13:35   quote  deeplink  
Ziet er hoopgevend uit. Ik hoop dat feyenoord niet weer belazerd wordt !
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 25 januari 2014 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Gave impressies. En het bijbehorende verhaal klinkt ook interessant voor Feyenoord.
neliz
 neliz - zaterdag 25 januari 2014 - 14:14   quote  deeplink  
Ik ben voor dit plan, maar ik heb nu al m'n bedenkingen bij dit joodse ontwerp, zou deze gast in z'n shirt gedouched hebben?

Of is het tijd om een gaslek te melden bij de BAM?

168evq0.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 januari 2014 door neliz --
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 25 januari 2014 - 14:15   quote  deeplink  
We zijn er uit, begin maandag maar met bouwen.
neliz
 neliz - maandag 27 januari 2014 - 01:04   quote  deeplink  
Er zijn een aantal posts gedelete! vooral die posts waaruit blijkt dat het een snavel ontwerp is!

Ik zeg niets over sterren en admins, maar ik denk het wel.

extra snavel in foto hierboven:
5ufzwi.jpg

KAK in ons stadion:
jujzty.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 januari 2014 door neliz --
VVout
 VVout - maandag 27 januari 2014 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Die nummer 21 op de tweede foto is toch niet fris in een Kuip ontwerp of is dat ook een voetbal boven zijn naam? Kan je die post wel verwijderen maar ik neem dit alleen waar!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 januari 2014 door VVout --
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 27 januari 2014 - 12:22   quote  deeplink  
Ziet er allemaal zeer goed uit. Ik moet bekennen dat ik lichtelijk enthousiast ben. Ik begrijp alleen één ding niet goed. Wellicht dat jullie dat wel duidelijk uit de teksten halen. Want blijven de huidige tribunes nu staan en worden die gewoon gebruikt of bouwen ze daar nieuwe voor? Want ik krijg het idee dat die blijven staan, maar dan is mijn volgende vraag of dit wel dusdanig gerenoveerd wordt dat het er weer 75 jaar tegenaan kan, zonder al te hoge (extra) onderhoudskosten?
neliz
 neliz - maandag 27 januari 2014 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 12:22 schreef feyenoord!!! het volgende:
Ziet er allemaal zeer goed uit. Ik moet bekennen dat ik lichtelijk enthousiast ben. Ik begrijp alleen één ding niet goed. Wellicht dat jullie dat wel duidelijk uit de teksten halen. Want blijven de huidige tribunes nu staan en worden die gewoon gebruikt of bouwen ze daar nieuwe voor? Want ik krijg het idee dat die blijven staan, maar dan is mijn volgende vraag of dit wel dusdanig gerenoveerd wordt dat het er weer 75 jaar tegenaan kan, zonder al te hoge (extra) onderhoudskosten?
Als je het plan leest zie je dat ze er een derde ring bovenop bouwen, a la red de kuip.
VVout
 VVout - maandag 27 januari 2014 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 12:22 schreef feyenoord!!! het volgende:
Ziet er allemaal zeer goed uit. Ik moet bekennen dat ik lichtelijk enthousiast ben. Ik begrijp alleen één ding niet goed. Wellicht dat jullie dat wel duidelijk uit de teksten halen. Want blijven de huidige tribunes nu staan en worden die gewoon gebruikt of bouwen ze daar nieuwe voor? Want ik krijg het idee dat die blijven staan, maar dan is mijn volgende vraag of dit wel dusdanig gerenoveerd wordt dat het er weer 75 jaar tegenaan kan, zonder al te hoge (extra) onderhoudskosten?
Ik denk uit onderstaande info op te maken dat de oude tribunes grotendeels blijven bestaan. Er van uit gaan dat we hierna 75 jaar rust hebben is geloof ik een utopie daar zal best wel weer wat komen.

'De magie van de Kuip blijft behouden'
De Vreede stelt de huidige Kuip zoveel mogelijk in ere te willen houden. 'De Kuip is vermaard om zijn heel specifieke stadionsfeer en intense belevingswaarde. Dat moet ook zo blijven. Wij richten ons op de ontwikkeling en bouw van een vernieuwd stadion dat alle bezoekers veel comfort biedt en waarin het Kuipgevoel behouden blijft. De huidige middenstip blijft de middenstip en het heilige gras het heilige gras. Kortom: de magie van de plek blijft behouden.'

De basis voor het ontwerp is het huidige stadion, dat zowel aan de binnen- als de buitenzijde zichtbaar blijft. Het historische gebouw, naar het ontwerp van Brinkman en Van der Vlugt, wordt uitgebreid naar de buitenzijde, waardoor de bestaande en de nieuwe bebouwing vloeiend in elkaar overlopen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 27 januari 2014 - 12:57   quote  deeplink  
??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 januari 2014 door Arie.Klooster --
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 27 januari 2014 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 12:32 schreef VVout het volgende:

[..]

Ik denk uit onderstaande info op te maken dat de oude tribunes grotendeels blijven bestaan. Er van uit gaan dat we hierna 75 jaar rust hebben is geloof ik een utopie daar zal best wel weer wat komen.

[ code ]
Ja, je hebt gelijk. Ik dacht zoiets zelf ook al, maar ik dacht nog even dat ik het verkeerd begrepen had. Ook omdat je her en der leest over een 'nieuw' stadion. Maar het is dus een vernieuwd stadion. Blijven opletten dus. Om te beginnen vind ik het plan er wel een stuk beter uitzien dan van red de kuip. Ook vind ik het een stuk mooier. Ik vraag me dan wel af of we dadelijk als het onderhouden moet worden, want dat zal inderdaad wel moeten gebeuren, of we uiteindelijk niet duurder uit zijn dan met een compleet nieuw stadion. Begrijp me niet verkeerd, het is een schitterend plan, maar het moet financieel wel meer voordeel bieden dan een nieuw stadion. De oude tribunes moeten het wel blijven redden. Het moet immers wel allemaal veilig blijven. Maar ik neem aan dat de mensen van de Kuiptrojka dit allemaal gaan onderzoeken. En als het financieel goed zit en het met de staat van de tribunes na de renovatie/vernieuwing goed zit, dan mogen ze het wat mij betreft gaan doen. Maar dit is wat mij betreft wel een belangrijk punt waar men goed naar moet kijken voordat er verbouwd wordt.
neliz
 neliz - maandag 27 januari 2014 - 13:38   quote  deeplink  
Iedereen weet dat er met de structuur van de Kuip niets mis is (conclusie TNO rapport) maar het werd in het HNS plan zo verpakt dat de verouderde faciliteiten gezien wedden als een problemem met de structuur van het stadion.

Van mij mag in Mei (beslissing in April) de schop in de grond en spelen we in 2015 in het mooiste VOETBALstadion van Nederland.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 27 januari 2014 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 13:38 schreef neliz het volgende:
Iedereen weet dat er met de structuur van de Kuip niets mis is (conclusie TNO rapport) maar het werd in het HNS plan zo verpakt dat de verouderde faciliteiten gezien wedden als een problemem met de structuur van het stadion.

Van mij mag in Mei (beslissing in April) de schop in de grond en spelen we in 2015 in het mooiste VOETBALstadion van Nederland.
Dat kan wel zo zijn, maar het kost nog altijd een hoop geld aan onderhoud. Daarom is mijn vraag of het niet goedkoper is om een geheel nieuw stadion te bouwen. Dit zal men ook vast en zeker meenemen in de overweging, dus ik heb er vertrouwen in dat er dadelijk voor de beste optie gekozen wordt. Is dat deze vorm van renovatie/vernieuwing, dan is dat helemaal goed. Ziet er namelijk zeer goed uit op de impressies.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 27 januari 2014 - 20:00   quote  deeplink  
Ziet er mooi uit, verhaal klinkt haalbaar. Nu afwachten wat de afweging van alle voorstellen wordt.
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 januari 2014 - 21:53   quote  deeplink  
Zijn ze al begonnen?
tomson
 tomson - maandag 27 januari 2014 - 23:09   quote  deeplink  
Ik vind die opstaande rand wel wat iel ogen. Maar ja, je kan niet op elke slak zout blijven leggen. Of wel ?
van geil
 van geil - maandag 27 januari 2014 - 23:15   quote  deeplink  
n soort Armenteros.
tomson
 tomson - maandag 27 januari 2014 - 23:22   quote  deeplink  
Die slak ?
Stylzz
 Stylzz - woensdag 29 januari 2014 - 10:23   quote  deeplink  
Bouwgigant BAM heeft veel reacties gekregen over het verbouwen van de huidige Kuip. BAM kwam vorige week met een nieuw plan met 65.000 zitplaatsen.
'Soms waren dat heel uitvoerige beschouwingen', zegt een woordvoerder van BAM in het Rotterdams Dagblad. 'Een aantal thema's keerde geregeld terug. Zo werd er meerdere malen verzocht om de lichtmasten in ere te houden.'

Wensen die binnen kwamen waren ondermeer het creëren van staanplaatsen en het schrappen van de gracht. Deze plannen liggen nu bij de architecten om doorgenomen te worden. 'Een deel zullen we publiceren op de internetpagina. We willen de reacties bundelen en aan Feyenoord aanbieden. Later
neliz
 neliz - woensdag 29 januari 2014 - 10:40   quote  deeplink  
Er wordt nu al meer geluisterd dan in het hele HNS traject.
VVout
 VVout - woensdag 29 januari 2014 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 10:40 schreef neliz het volgende:
Er wordt nu al meer geluisterd dan in het hele HNS traject.
Dat is waar BAM dan ook heel goed op inspeelt, vreemd dat de concurrentie dit nog steeds links laat leggen buiten RDK om dan.
neliz
 neliz - woensdag 29 januari 2014 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 13:52 schreef VVout het volgende:

[..]

Dat is waar BAM dan ook heel goed op inspeelt, vreemd dat de concurrentie dit nog steeds links laat leggen buiten RDK om dan.
Is er nog concurentie dan? kosten-technisch is nieuwbouw gewoon niet te verantwoorden. Feyenoord moet baas in eigen Kuip blijven en een betere lay-out voor de supporters ga je niet meer krijgen.

Mijn enige vragen zijn nog hoe het opgelost gaat worden met het sportpark, want ik zie dit nu in het BAM plan nog verder van het stadion verwijderd, dus gaat dit met trainingen straks anders?

En deze overkapping gaat de licht-inval in de Kuip wel verder beperken, gaan we het met onze huidige lampen-installatie nog wel trekken om daar een goede grasmat neer te leggen en hoe ziet dat er straks uit bij avondwedstrijden aangezien het nieuwe dak geen lichtmasten toelaat en de lichtinval bij veel nieuwe stadions (Emirates bijvoorbeeld) heel kunstmatig aanvoelt, alsof er zaalvoetbal gespeeld wordt.

Sterker nog.. kan ik als supporter in de nieuwe Kuip investeren? HIER wil ik namelijk wel geld op inleggen.
VVout
 VVout - woensdag 29 januari 2014 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 14:05 schreef neliz het volgende:

[..]

....

Sterker nog.. kan ik als supporter in de nieuwe Kuip investeren? HIER wil ik namelijk wel geld op inleggen.
Ik weet niet of ze daar op zitten te wachten, ook al sympathiseer ik deze gedachten. Bestuursleden van Feyenoord hebben al meermaals geld afgewezen van supporters, maar misschien ligt dit anders bij de bestuurders van het stadion.
neliz
 neliz - woensdag 29 januari 2014 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 14:14 schreef VVout het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze daar op zitten te wachten, ook al sympathiseer ik deze gedachten. Bestuursleden van Feyenoord hebben al meermaals geld afgewezen van supporters, maar misschien ligt dit anders bij de bestuurders van het stadion.
Ik neem aan dat je weer een Legioenzaal wil hebben en persoonlijk steek ik liever geld in het Stadion dan in (DIT!) het bestuur van Feyenoord, groot verschil.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 januari 2014 door neliz --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 08 februari 2014 - 13:20   quote  deeplink  
Heb geprobeerd om via de tab foto's te plakken van het Kuip concept van bouwbedrijf Volker.
Man man wat een mooi stadion met een krachtige uitstraling..
Looks like hell aan de binnen en buitenkant.
Geen gracht en nog dichter op het veld,plus 12.000 staanplaatsen :-)
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 08 februari 2014 - 13:26   quote  deeplink  
Maar wel 3 jaar bouwtijd, en er blijft geen spaan heel van de ouwe kuip.
Dan kunnen ze toch beter nieuw gaan bouwen op varkenoord?
kraaitje
 kraaitje - zaterdag 08 februari 2014 - 13:30   quote  deeplink  
http://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/de-nieuwe-kuip-wordt-gepresenteerd
sevillana
 sevillana - zaterdag 08 februari 2014 - 13:33   quote  deeplink  
ben nog steeds benieuwd hoe het precies zit met de financiering ..
ar
 ar - zaterdag 08 februari 2014 - 13:33   quote  deeplink  
Als de sfeer hetzelfde blijft (nog beter) en in dezelfe context blijft van het huidige stadion met meer staanplaatsen gewoon bouwen!
sevillana
 sevillana - zaterdag 08 februari 2014 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 13:33 schreef ar het volgende:
Als de sfeer hetzelfde blijft (nog beter) en in dezelfe context blijft van het huidige stadion met meer staanplaatsen gewoon bouwen!
joh?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0458099