BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 08 februari 2014 - 13:40   quote  deeplink  
http://www.desuperkuip.nl/

Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Zo'n staantribune is natuurlijk geweldig, maar hoe de eerste ring 'ineens' wordt onderbroken voor die staantribune vind ik eerlijk gezegd niet mooi. Rest van de binnenkant is zo het lijkt verder niets bijzonder, buitenkant ziet er wel super uit.
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 08 februari 2014 - 14:12   quote  deeplink  
Het BAM plan met de staantribune van Volker heeft mijn voorkeur.
van geil
 van geil - zaterdag 08 februari 2014 - 14:13   quote  deeplink  
zijn we er nu eindelijk uit????
t wordt n beetje genant

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 februari 2014 door van geil --
neliz
 neliz - zaterdag 08 februari 2014 - 14:32   quote  deeplink  
Fotos staan hier... http://www.desuperkuip.nl/
zie het een beetje alsof de kuip wordt afgebroken en om het veld heen een nieuwe kruising van het San Siro/Guiseppi Meazi en de Kuip wordt gebouwd. Kost minder geld, geen ondersteuning van de gemeente.. ik kan hier in meegaan.. in ieder geval tot het financieële plaatje duidelijk is :)

526-nieuwfeyenoord-tribune-night.jpg
526-nieuwfeyenoord-tribune-day.jpg

Trouwens, dit is het eerste plan waarin ik OOK zie de de SC er op vooruit gaat, veel velden:

inpassing-Superkuip_huidige-locatie-1_5000.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 februari 2014 door neliz --
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 08 februari 2014 - 14:34   quote  deeplink  
Weet je wat pas gênant was, of eigenlijk is? Iedereen die riep dat HNS zo'n goed stadion was, maar dat zelfs Volker Wessels nu met een stadion komt wat 2/3e kost van HNS, zonder garantstelling van de gemeente, maar met alle andere functies die HNS ook had. Dus het kon eerst niet, want HNS was de shit en moest (!) gebeuren, maar nu dat is afgeketst kan het ineens wel goedkoper en zo niet beter.
neliz
 neliz - zaterdag 08 februari 2014 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 14:34 schreef Bosifyable het volgende:
Weet je wat pas gênant was, of eigenlijk is? Iedereen die riep dat HNS zo'n goed stadion was, maar dat zelfs Volker Wessels nu met een stadion komt wat 2/3e kost van HNS, zonder garantstelling van de gemeente, maar met alle andere functies die HNS ook had. Dus het kon eerst niet, want HNS was de shit en moest (!) gebeuren, maar nu dat is afgeketst kan het ineens wel goedkoper en zo niet beter.
Dat is ook de mooie strekking van het AD verhaal van vanochtend :)

ook wel mooi, RDK komt volgende week ook met hun totale plan en zij vragen zich ook af hoe het kan dat deze plannen zonder gemeentegeld worden gesteund.. waarschijnlijk verdwijnt er op die manier weer meer geld in de zakken van "founders" dan in die van de club.. maar we willen zien.. RDK zegt dat hun nieuwe plan indrukwekkender is.. ik ben benieuwd, maar ik ben wel rete-enthusiast nu ik de nieuwe ontwerpen zie en geen aDrama 2.0
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 08 februari 2014 - 14:43   quote  deeplink  
Nou, ik was vorig jaar niet per se een voorstander van het plan van RedDeKuip, dus ik ben idd benieuwd waar ze nu mee komen. De discussie vorig jaar liep alleen wat op omdat HNS (over)duidelijk geen goed plan was en renovatie hetzelfde leek te kunnen bieden. Voor een derde van het geld :')

Ik wacht het af! Tot nu toe vind ik het BAM plan ontzettend mooi!
van geil
 van geil - zaterdag 08 februari 2014 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 14:34 schreef Bosifyable het volgende:
Weet je wat pas gênant was, of eigenlijk is? Iedereen die riep dat HNS zo'n goed stadion was, maar dat zelfs Volker Wessels nu met een stadion komt wat 2/3e kost van HNS, zonder garantstelling van de gemeente, maar met alle andere functies die HNS ook had. Dus het kon eerst niet, want HNS was de shit en moest (!) gebeuren, maar nu dat is afgeketst kan het ineens wel goedkoper en zo niet beter.
daar zit zeker wat in.
ik voor mezelf vond t allereerste plan t beste.
maar dat is al n hele tijd terug.
van geil
 van geil - zaterdag 08 februari 2014 - 14:50   quote  deeplink  
VVout refereerde daar n tijdje terug ook al aan.
Danny.K
 Danny.K - zaterdag 08 februari 2014 - 15:02   quote  deeplink  
Geen gracht erin dus na een paar wedstrijden worden er hekken geplaatst omdat er supporters het veld opgaan.
Mijn voorkeur gaat naar BAM.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 08 februari 2014 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 14:48 schreef van geil het volgende:

[..]

daar zit zeker wat in.
ik voor mezelf vond t allereerste plan t beste.
maar dat is al n hele tijd terug.
Je bedoelt het Maasstadion?
neliz
 neliz - zaterdag 08 februari 2014 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 15:08 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Je bedoelt het Maasstadion?
Ik denk arena2.0/hns/omkoopschandaalstadion.
sportverteller
 sportverteller - zaterdag 08 februari 2014 - 15:17   quote  deeplink  
Dit is de situatie die je als opdrachtgever graag ziet: ontwikkelaars die het beste uit zich zelf halen. Ze weten dat het hier gaat om een prestige slag. Met dit project kan je internationaal naam maken of verliezen. Mooi voorbeeld van de branding van Feyenoord.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 08 februari 2014 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 14:34 schreef Bosifyable het volgende:
Weet je wat pas gênant was, of eigenlijk is? Iedereen die riep dat HNS zo'n goed stadion was, maar dat zelfs Volker Wessels nu met een stadion komt wat 2/3e kost van HNS, zonder garantstelling van de gemeente, maar met alle andere functies die HNS ook had. Dus het kon eerst niet, want HNS was de shit en moest (!) gebeuren, maar nu dat is afgeketst kan het ineens wel goedkoper en zo niet beter.
Nog erger is, is dat mensen van hns nu gaan doen alsof t hun verdienste is dat er nu zoveel goede alternatieven komen.
Terwijl de gemeente Rotterdam dat getriggerd heeft door nee te zeggen!
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 08 februari 2014 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 15:30 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Nog erger is, is dat mensen van hns nu gaan doen alsof t hun verdienste is dat er nu zoveel goede alternatieven komen.
Terwijl de gemeente Rotterdam dat getriggerd heeft door nee te zeggen!
Precies. Had D66 toen 'gewoon' ingestemd met de garantiestelling van de gemeente, waren ze bij wijze van spreken nu al aan het bouwen.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 08 februari 2014 - 15:35   quote  deeplink  
T is wel een goede ontwikkeling en hns heeft zeker bijgedragen, maar ik vind het stuitend
sportverteller
 sportverteller - zaterdag 08 februari 2014 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 15:35 schreef Stylzz het volgende:
T is wel een goede ontwikkeling en hns heeft zeker bijgedragen, maar ik vind het stuitend
Waarom treuren als het de betere kant op gaat dan het ging.
van geil
 van geil - zaterdag 08 februari 2014 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 15:08 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Je bedoelt het Maasstadion?
Volgens mij was dat t ja.
Milo
 Milo - zaterdag 08 februari 2014 - 17:14   quote  deeplink  
BAM!!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 09 februari 2014 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 14:43 schreef Bosifyable het volgende:
Nou, ik was vorig jaar niet per se een voorstander van het plan van RedDeKuip, dus ik ben idd benieuwd waar ze nu mee komen. De discussie vorig jaar liep alleen wat op omdat HNS (over)duidelijk geen goed plan was en renovatie hetzelfde leek te kunnen bieden. Voor een derde van het geld :')

Ik wacht het af! Tot nu toe vind ik het BAM plan ontzettend mooi!
Deze is gruwlijk van binnen en de BAM mooi van buiten...
Ps klopt helemaal wat jij zegt alleen zitten hier volgens mij
geen parkeerplaatsen onder en dat scheelt geld,veel geld...
Maar goed dan is het verschil nog duizelingswekkend groot.
neliz
 neliz - zondag 09 februari 2014 - 00:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 februari 2014 - 00:27 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Deze is gruwlijk van binnen en de BAM mooi van buiten...
Ps klopt helemaal wat jij zegt alleen zitten hier volgens mij
geen parkeerplaatsen onder en dat scheelt geld,veel geld...
Maar goed dan is het verschil nog duizelingswekkend groot.
Wat is "hier" precies? Superkuip zegt 1500 parkeerplaatsen.. dat zal bij BAM niet het geval zijn..

tevens is de omgevingsinrichting bij de Superkuip echt vele, vele malen beter dan bij het BAM plan.

edit: twee lagen onder de eerste ring.
526-nieuwfeyenoord-cutout.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 februari 2014 door neliz --
hotjumper
 hotjumper - zondag 09 februari 2014 - 07:00   quote  deeplink  
Ik vind die open hoek een beetje raar
Stylzz
 Stylzz - zondag 09 februari 2014 - 08:34   quote  deeplink  
Is voor t gras
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 09 februari 2014 - 09:38   quote  deeplink  
Gesloten hoeken zijn passé. Zie Kutclub Arnhem.
Veel ballenjongens nodig.
tomson
 tomson - zondag 09 februari 2014 - 23:50   quote  deeplink  
Dat ding in Sotsji had helemaal geen korte zijdes. Zag er op een rare manier best tof uit :)
tomson
 tomson - maandag 10 februari 2014 - 00:10   quote  deeplink  
Voor wat het waard is... in deze poll zijn de 2 ontwerpen redelijk aan elkaar gewaagd. Maar de winst is dat er nu plannen liggen waar het legioen ook serieus wat in ziet. Vind beide plannen redelijk overtuigend maar het staanvak bij Volkerwessels geeft voor mij de doorslag.
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3593380/2014/02/09/Nipte-zege-BAM-in-AD-poll-over-nieuwe-Kuip.dhtml

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 februari 2014 door tomson --
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 10:09   quote  deeplink  
Er is nu een persconferentie gaande, ik zal even de belangrijkste tweets hieronder samenvatten.
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 10:10   quote  deeplink  
Persconferentie verkenners Wim van Sluis en Hans Vervat over #stadion #Feyenoord. http://t.co/DBxDQVXsJQ

Van Sluis: 'De ontwikkeling van een nieuw stadion zonder bestemming voor De Kuip is geen optie.' #stadion #Feyenoord

Van Sluis: 'Stadion komt wat ons betreft in de stadiondriehoek. Dat is een betere optie dan Varkenoord.' #stadion #Feyenoord

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 februari 2014 door Stylzz --
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 10:13   quote  deeplink  
Plannen @RedDeKuip, BAM en Volker Wessels en evt het plan van Zwart Jansma hebben de beste papieren. #stadion #Feyenoord

Deze vier varianten gaan dus allemaal uit van een 'schil' over de huidige Kuip. Van Sluis spreekt van 'vernieuwbouw'. #stadion #Feyenoord
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 10:18   quote  deeplink  
Van Sluis: 'Een nieuw stadion op de huidige plek is financieel aantrekkelijk. De afschrijvingsperiode is dan langer.' #stadion #Feyenoord

De plannen voor een #stadion op Varkenoord worden niet in de prullenbak gegooid. Maar komen pas in beeld als plannen vernieuwbouw mislukken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 februari 2014 door Stylzz --
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 10:27   quote  deeplink  
De verkenners gaan nu alle plannen en modellen financieel verder bestuderen. Van Sluis:'We gaan in alle stilte rekenen.' #stadion #Feyenoord
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 10:36   quote  deeplink  
Van Sluis: 'Het ligt het meest voor de hand dat we de gemeente twee opties voorleggen. Dan kunnen ze kiezen.' #stadion #Feyenoord

Van Sluis: 'We gaan de benen en stenen gescheiden houden.' Stadion krijgt dus aparte entiteit. #stadion #Feyenoord
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 10:37   quote  deeplink  
Plan van Egeraat is niet definitief afgevallen. Wel minder kanshebber.

De verkenners merken een positieve houding van de politieke partijen om financieel mee te doen in de plannen. #stadion #Feyenoord

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 februari 2014 door Stylzz --
VVout
 VVout - maandag 10 februari 2014 - 12:14   quote  deeplink  
Voor mij tot nu toe BAM en Volker Wessels favoriet, met een lichte voorsprong voor Volker vanwege de staalconstructie natuurlijk en omdat ik me enigszins aan die neuzenstreken van BAM.

Daar mij details ontbreken over bovenstaande ontwerpen kan ik verder niet tot een zinnige uitspraak komen dan op basis van de optiek en gevoel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 februari 2014 door VVout --
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 12:29   quote  deeplink  
Volker Wessels: http://www.volkerwessels.com/meertalig/nieuws/volkerwessels-presenteert-de-superkuip
Red de Kuip: www.reddekuip.nl
Zwarts en Jansma: http://www.nieuws.top010.nl/uitbreiding-de-kuip-zwarts-jansma.htm
Egeraat: http://www.erickvanegeraat.com/default.aspx#/projects/de_kuip_rotterdam
neliz
 neliz - maandag 10 februari 2014 - 12:32   quote  deeplink  
Dat plan van Zwarts en Jansma wordt echt met de dag lelijker
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 10 februari 2014 - 12:38   quote  deeplink  
RedDeKuip komt woensdag met een nieuw, opgevijzeld plan. Ook benieuwd naar..!
jjh
 jjh - maandag 10 februari 2014 - 12:59   quote  deeplink  
Ik ga voor het plan van BAM. Vind ik absoluut het mooist. Met het plan van Volker Wessels kan ik ook prima leven als er dan nog wat aanpassingen volgen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 13:00   quote  deeplink  
12:52 Wim van Sluis en Hans Vervat, de zogeheten verkenners voor een nieuw Feyenoord-stadion, denken dat een nieuwe thuishaven voor de Rotterdammers het beste op de huidige locatie gebouwd kan worden. Het tweetal sluit ook een verbouwing van de huidige Kuip niet uit.

"Een nieuw stadion op de huidige plek is financieel aantrekkelijk", zegt Van Sluis op een persbijeenkomst tegen RTV Rijnmond. "Het stadion komt wat ons betreft in de stadiondriehoek. Dat is een betere optie dan Varkenoord", doelt hij op een nieuwbouwproject op Sportpark Varkenoord, waar het tweetal weinig voor voelt. Volgens Van Sluis hebben RedDeKuip, BAM, VolkerWessels en ZwartJansma de beste papieren om het project binnen te halen. De vier varianten willen allemaal het huidige stadion verbouwen en er een extra ring bovenop bouwen. Wim van Sluis en Hans Vervat gaan de plannen financieel verder bestuderen.

"Het ligt het meest voor de hand dat we de gemeente twee opties voorleggen. Dan kunnen ze kiezen", aldus Van Sluis.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 10 februari 2014 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 februari 2014 - 00:59 schreef neliz het volgende:

[..]

Wat is "hier" precies? Superkuip zegt 1500 parkeerplaatsen.. dat zal bij BAM niet het geval zijn..

tevens is de omgevingsinrichting bij de Superkuip echt vele, vele malen beter dan bij het BAM plan.

edit: twee lagen onder de eerste ring.
[ afbeelding ]
In dit stadion worden we allemaal lord of the rings...!
Gruwlijke uitstraling ...
Van binnen absoluut mijn nummer 1
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 10 februari 2014 - 15:14   quote  deeplink  
Inclusief die rare wand? Vind dat de eerste ring ontzettend lelijk wordt onderbroken. Ondanks dat die wand op zich wel een idee is, mag het wat mij betreft anders uitgevoerd worden.
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 15:14 schreef Bosifyable het volgende:
Inclusief die rare wand? Vind dat de eerste ring ontzettend lelijk wordt onderbroken. Ondanks dat die wand op zich wel een idee is, mag het wat mij betreft anders uitgevoerd worden.
en hoe lossen ze t op bij europees en interlands?
Dan mogen staanplaatsen niet.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 10 februari 2014 - 15:17   quote  deeplink  
Ook nog eens.
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 10 februari 2014 - 15:20   quote  deeplink  
Allemaal eigen klapstoel meenemen?
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 10 februari 2014 - 15:38   quote  deeplink  
VolkerWessels model spreekt me toch meer aan. Parkeerplaatsen in stadion, staanplaatsen (verboden????), compact.
En een meer herkenbare Kuip.
neliz
 neliz - maandag 10 februari 2014 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 15:20 schreef Gerard49 het volgende:
Allemaal eigen klapstoel meenemen?
Klapstoelen is één van de oplossingen, in gebruik bij HSV en VfB Stutgart, Werder, Wolfsburg.

Schalke, Dortmund en Munchengladbach spelen in stadions waar bij internationale wedstrijden de stoelen er op geschroevd worden en de veiligheidsrails verwijderd wordt.

Voorbeeld KLagenfurt:
Zitten of staan:
Klagenfurt-seats-for-AM.jpg
800px-Rail_seats_in_Klagenfurt%2C_Austria.JPG

en in het "Kuip blauw"

Safe_standing_area_fitted_with_rail_seats.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 februari 2014 door neliz --
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 10 februari 2014 - 15:53   quote  deeplink  
Met Heizel in het achterhoofd zijn staanplaatsen zonder onderbreking ook niet aan te bevelen, bij Dortmund maken ze er bij Europese wedstrijden zitplaatsen van.

Edit: neliz was me voor. :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 februari 2014 door Gerard_FR --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 10 februari 2014 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 15:14 schreef Bosifyable het volgende:
Inclusief die rare wand? Vind dat de eerste ring ontzettend lelijk wordt onderbroken. Ondanks dat die wand op zich wel een idee is, mag het wat mij betreft anders uitgevoerd worden.
Inclusief dat door het oog te missen wandje....
Stoeltjes worden gewoon geplaatst bij europese wedstrijden..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 10 februari 2014 - 16:09   quote  deeplink  
Of zoals hierboven !!
piet de paler
 piet de paler - maandag 10 februari 2014 - 18:18   quote  deeplink  
Pfffffg wie zal het meeste smeergeld geven aan de " wijze" mannen?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5146
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0436110