BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 10 februari 2014 - 18:23   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd welke het gaat worden !!
piet de paler
 piet de paler - maandag 10 februari 2014 - 18:30   quote  deeplink  
Diegene die het meeste diners, en douceurtjes weggeeft aan de wijze mmmmm ach laat maar Rotterdammers wordt wakker. Maar er moet een nieuwe kuip komen
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 10 februari 2014 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 18:30 schreef piet de paler het volgende:
Diegene die het meeste diners, en douceurtjes weggeeft aan de wijze mmmmm ach laat maar Rotterdammers wordt wakker. Maar er moet een nieuwe kuip komen
Zo is het altijd gegaan , zo doen ze het nu nog steeds , en zo zullen ze het blijven doen!!
Is helemaal niks mis mee ...

Bonussen die buiten proporties zijn daar heb ik het nooit in zien zitten. Dan deed ik liever een etentje of wat anders regelen om zo de order binnen te halen , alles ten goede voor het bedrijf binnen de regels !!!
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 10 februari 2014 - 18:57   quote  deeplink  
Hoe zit het eigenlijk met HNS lijdensweg? Dat was toch dé optie? Met de FEITEN die je zelf nooit kon formuleren? *gniffelt zachtjes*
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 18:18 schreef piet de paler het volgende:
Pfffffg wie zal het meeste smeergeld geven aan de " wijze" mannen?
nee ze gaan met twee aanbevelingen komen aan de gemeente.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 10 februari 2014 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 18:57 schreef Bosifyable het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met HNS lijdensweg? Dat was toch dé optie? Met de FEITEN die je zelf nooit kon formuleren? *gniffelt zachtjes*
Dat had altijd mijn voorkeur! Gaat het helaas niet worden. Het allermooiste had ik het maas-stadion gevonden.

En de enige feit bij mij is dat nieuwbouw op termijn goedkoper is dan renovatie!
Dat heb ik vaak genoeg uitgelegd , maar als je dat niet wil lezen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:01 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat had altijd mijn voorkeur! Gaat het helaas niet worden. Het allermooiste had ik het maas-stadion gevonden.

En de enige feit bij mij is dat nieuwbouw op termijn goedkoper is dan renovatie!
Dat heb ik vaak genoeg uitgelegd , maar als je dat niet wil lezen.
Maar zoals je kan lezen is t meest verhernieuwbouw.
Dus dat is eigenlijk uiteindelijk praktisch een nieuw stadion op dezelfde plek.
In veel gevallen wordt de oude constructie ook onder handen genomen.

En voor minder dan geheel nieuwbouw en dan gaat die vlieger niet helemaal meer op.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 10 februari 2014 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:01 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat had altijd mijn voorkeur! Gaat het helaas niet worden. Het allermooiste had ik het maas-stadion gevonden.

En de enige feit bij mij is dat nieuwbouw op termijn goedkoper is dan renovatie!
Dat heb ik vaak genoeg uitgelegd , maar als je dat niet wil lezen.
Ik kan niet om die hoofdletters en uitroeptekens van je heen man, je berichten zijn altijd zo duidelijk als wat :')
JanM
 JanM - maandag 10 februari 2014 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:06 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ik kan niet om die hoofdletters en uitroeptekens van je heen man, je berichten zijn altijd zo duidelijk als wat :')
Probeer jij l nou meteen weer uit zijn tent (DNT = De Nieuwe Tent) te lokken, terwijl hij zo zijn best doet om geen permanente ban te krijgen met zijn superbrave posts?
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 10 februari 2014 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:17 schreef JanM het volgende:

[..]

Probeer jij l nou meteen weer uit zijn tent (DNT = De Nieuwe Tent) te lokken, terwijl hij zo zijn best doet om geen permanente ban te krijgen met zijn superbrave posts?
Ja, hoe lang gaat dat duren ?
neliz
 neliz - maandag 10 februari 2014 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:01 schreef lijdensweg het volgende:
En de enige feit bij mij is dat nieuwbouw op termijn goedkoper is dan renovatie!
Dat heb ik vaak genoeg uitgelegd , maar als je dat niet wil lezen.
Dat heb je vaak genoegd gezegd en geschreeuwd ja, maar helaas nooit bewezen. Allen maar "Ja maar het is een feit, iemand met mijn ervaring weet dat, in de industrie is dat normaal, alleen sukkels weten dat niet."

Maar je hebt nooit kunnen bewijzen dat een oplossing die slechts een derde kost (en dus veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeul meer onderhoudskosten mag hebben) ook daadwerkelijk duurder is.

Voor €200M kun je erg.. ERG veel onderhoud doen..

helemaal als je voor het gemak vergeet dat in het RDK plan ook renovatie/vervanging van structuur zat die niet meer aan de levensverwachting van een nieuw stadion kon voldoen.

Dit is ook het mooie van deze plannen, dat (volgens mij) iedereen uit gaat van een levensduur van minimaal 75 jaar gebaseerd op de huidige constructie..
JanM
 JanM - maandag 10 februari 2014 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:24 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ja, hoe lang gaat dat duren ?
Ik zal bij hoge uitzondering reageren: ik denk niet heel lang. Maar dat bepalen Boudewijn en jij volgens mij. Als jij normaal, inhoudelijk reageert op anderen en anderen in hun waarde laat, kun je hier volgens mij nog heel lang blijven posten. Maar of je dat volhoudt ???
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 10 februari 2014 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:28 schreef neliz het volgende:

[..]

Dat heb je vaak genoegd gezegd en geschreeuwd ja, maar helaas nooit bewezen. Allen maar "Ja maar het is een feit, iemand met mijn ervaring weet dat, in de industrie is dat normaal, alleen sukkels weten dat niet."

Maar je hebt nooit kunnen bewijzen dat een oplossing die slechts een derde kost (en dus veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeul meer onderhoudskosten mag hebben) ook daadwerkelijk duurder is.

Voor €200M kun je erg.. ERG veel onderhoud doen..

helemaal als je voor het gemak vergeet dat in het RDK plan ook renovatie/vervanging van structuur zat die niet meer aan de levensverwachting van een nieuw stadion kon voldoen.

Dit is ook het mooie van deze plannen, dat (volgens mij) iedereen uit gaat van een levensduur van minimaal 75 jaar gebaseerd op de huidige constructie..
Niet allemaal volgens mij. Maar ik kan me vergissen ...
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:28 schreef neliz het volgende:

[..]

Dat heb je vaak genoegd gezegd en geschreeuwd ja, maar helaas nooit bewezen. Allen maar "Ja maar het is een feit, iemand met mijn ervaring weet dat, in de industrie is dat normaal, alleen sukkels weten dat niet."

Maar je hebt nooit kunnen bewijzen dat een oplossing die slechts een derde kost (en dus veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeul meer onderhoudskosten mag hebben) ook daadwerkelijk duurder is.

Voor €200M kun je erg.. ERG veel onderhoud doen..

helemaal als je voor het gemak vergeet dat in het RDK plan ook renovatie/vervanging van structuur zat die niet meer aan de levensverwachting van een nieuw stadion kon voldoen.

Dit is ook het mooie van deze plannen, dat (volgens mij) iedereen uit gaat van een levensduur van minimaal 75 jaar gebaseerd op de huidige constructie..
lees de plannen eens goed door, t is bijna allemaal geen renovatie maar nieuwbouw op dezelfde plek, met gebruik van de oude constructie.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 10 februari 2014 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:28 schreef JanM het volgende:

[..]

Ik zal bij hoge uitzondering reageren: ik denk niet heel lang. Maar dat bepalen Boudewijn en jij volgens mij. Als jij normaal, inhoudelijk reageert op anderen en anderen in hun waarde laat, kun je hier volgens mij nog heel lang blijven posten. Maar of je dat volhoudt ???
En of jullie dat volhouden?
Ik heb in het verleden NOOIT een linkje naar de moderators gestuurd omdat ik beledigd en/of allerlei verwensingen naar mijn hoofd geslingerd kreeg.

Vanaf nu speel ik dat spelletje ook mee. Elke belediging en/of verwensing ga ik direct melden. Zo kinderachtig kan ook ik zijn!
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 10 februari 2014 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:30 schreef Stylzz het volgende:

[..]

lees de plannen eens goed door, t is bijna allemaal geen renovatie maar nieuwbouw op dezelfde plek, met gebruik van de oude constructie.
Niet allemaal Stylzz.
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:33 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik heb in het verleden NOOIT een linkje naar de moderators gestuurd omdat ik beledigd en/of allerlei verwensingen naar mijn hoofd geslingerd kreeg.

uh uh. ik WEET dat dit niet klopt.
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:34 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Niet allemaal Stylzz.
bijna. Alleen volgens mij de Shell station variant niet.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 10 februari 2014 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:34 schreef Stylzz het volgende:

[..]

bijna. Alleen volgens mij de Shell station variant niet.
Die van VolkerWessels volgens mij ook niet!
neliz
 neliz - maandag 10 februari 2014 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:30 schreef Stylzz het volgende:

[..]

lees de plannen eens goed door, t is bijna allemaal geen renovatie maar nieuwbouw op dezelfde plek, met gebruik van de oude constructie.
Dat heb ik ook bij allemaal gedaan.

Maar jouw "Bijna allemaal" = 1 van de 4 levensvatbare plannen?

hier de plannen en quotes.

VolkerWessels = Nieuwbouw (duidelijk!)
RDK = Renovatie (geen quote nodgig)
BAM= Renovatie "Het huidige gebouw wordt uitgebreid naar buiten, waardoor bestaand en nieuw vloeiend in elkaar overlopen."
Zwarts&Jansma = renovatie "Plan uitbreiding De Kuip door Zwarts & Jansma"

De andere plannen neem ik niet serieus mee als optie vanwege de kosten of te drastische wijzigingen aan de omgeving die m.i. de gemeenteraad nooit gaat accepteren.

Ik ben niet per definitie voor renovatie, de SuperKuip (VolkerWessels) is het plan wat mij op dit moment het meeste aanstaat, niet alleen vanwege de indruk (geen neuzen in de plaatjes!) maar vooral omdat dit het enige plan is dat een realistiche groei en wijzging van aanpak voorziet voor de Club, de Sportclub en de sportcultuur in de omgeving. Mochten de kosten echter een issue blijken OF teveel geld verdwijnt in het laatje van een aantal pakken, dan gaat mijn voorkeur denk ik uit naar RDK.

BAM heeft een, wederom m.i., zeer slecht gebiedsplan. dit is een complete scheiding van de sportclub en de BVO en zal menig supporter chagarijnig maken omdat de trainingen niet meer nabij de Kuip bevinden.

Zwarts & Jansma hebben geen positieve indruk achtergelaten wat betreft hun andere projecten. Geschillen met de gemeente (lees:geld), en constructiefouten (vallende betonplaten) zeggen mij: ga maar liever met je kut in een gracht een metrolijn bouwen, maar niets in Rotterdam.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 februari 2014 door neliz --
piet de paler
 piet de paler - maandag 10 februari 2014 - 19:44   quote  deeplink  
BAM BAM BAM BAM BAM bam
neliz
 neliz - maandag 10 februari 2014 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:44 schreef piet de paler het volgende:
BAM BAM BAM BAM BAM bam
BAM!

bamgedr_0.jpg
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 10 februari 2014 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 19:39 schreef neliz het volgende:

[..]

Dat heb ik ook bij allemaal gedaan.

Maar jouw "Bijna allemaal" = 1 van de 4 levensvatbare plannen?

hier de plannen en quotes.

VolkerWessels = Nieuwbouw (duidelijk!)
RDK = Renovatie (geen quote nodgig)
BAM= Renovatie "Het huidige gebouw wordt uitgebreid naar buiten, waardoor bestaand en nieuw vloeiend in elkaar overlopen."
Zwarts&Jansma = renovatie "Plan uitbreiding De Kuip door Zwarts & Jansma"

De andere plannen neem ik niet serieus mee als optie vanwege de kosten of te drastische wijzigingen aan de omgeving die m.i. de gemeenteraad nooit gaat accepteren.

Ik ben niet per definitie voor renovatie, de SuperKuip (VolkerWessels) is het plan wat mij op dit moment het meeste aanstaat, niet alleen vanwege de indruk (geen neuzen in de plaatjes!) maar vooral omdat dit het enige plan is dat een realistiche groei en wijzging van aanpak voorziet voor de Club, de Sportclub en de sportcultuur in de omgeving. Mochten de kosten echter een issue blijken OF teveel geld verdwijnt in het laatje van een aantal pakken, dan gaat mijn voorkeur denk ik uit naar RDK.
Momenteel ben ik eigenlijk ook nog het meeste voorstander van de SuperKuip van VolkerWessels. Ik zie daarin alleen twee minpuntjes: 1. Het ziet er nogal bruin uit op de foto's, maar misschien lijkt dit slechts zo. In dat geval geen probleem. 2. Ik zou gewoon weer een gracht om het veld leggen. Dat voorkomt een hoop gezeik en zo kan er nooit een gek het veld op rennen. Wel zo veilig. Bovendien voorkom je dan dat er ineens hoge hekken moeten worden geplaatst die het uitzicht verpesten wanneer er toch iemand het veld op komt. Helaas zijn we nu eenmaal nog niet zover als in Engeland, waar er vrijwel nooit iets gebeurd, terwijl men ongelofelijk dicht op het veld zit.

Maar ik vind de SuperKuip vooral geweldig van binnen. Dat ziet er echt geweldig uit. Maar het plan van BAM ziet er ook echt heel goed uit. Alleen ben ik niet zo'n voorstander van renovatie. Maar goed, ik zou in elk geval voor één van deze twee plannen gaan!
neliz
 neliz - maandag 10 februari 2014 - 20:01   quote  deeplink  
Ik zie persoonlijk die gracht als één van de kleinste problemen, gewoon 32Ampere op een metalen, meter hoge hek en je bent van je problemen af.
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 februari 2014 - 20:19   quote  deeplink  
De superkuip spreekt van een vernieuwd stadion. Dat is geen nieuwbouw.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 10 februari 2014 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 20:19 schreef Stylzz het volgende:
De superkuip spreekt van een vernieuwd stadion. Dat is geen nieuwbouw.
Je hebt inderdaad gelijk. Dan had ik het verkeerd begrepen. Hoe dan ook ben ik dan van deze plannen voorstander van VolkerWessels of BAM. Maar als er een nieuwbouwvariant is, dan ben ik daar ook zeer zeker zeer benieuwd naar. Die zouden er toch ook zijn of niet?

Overigens zie ik in de SuperKuip eigenlijk weinig tot geen elementen terug van de huidige Kuip. Dus dat wordt dan wel echt volledig vernieuwd.
neliz
 neliz - maandag 10 februari 2014 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 20:19 schreef Stylzz het volgende:
De superkuip spreekt van een vernieuwd stadion. Dat is geen nieuwbouw.
Inderdaad, maar de woorden zijn vaag genoeg om mij te laten denken dat het toch nieuwbouw is.

Er staat nergens dat de huidige structuur behouden blijft, maar "herkenbare elementen" blijven behouden, "zoals de ovale tribune ringen" en "de sfeer en magie"

Het plan wordt niet gebracht als een nieuwe Stadion, maar gewoon als de Kuip zoals hij nu gebouwd zou worden.

Echter, er is m.i. een duidelijk verschil in de tribunestructuur om mij te doen geloven dat er niets van over blijft. helemaal omdat de structuur van de huidige Kuip het niet toe laat om er onder te bouwen (het originele probleem van exploitatie.)

Daarom denk ik dat het slim woordgebruik is vanwege de "herverbouwing" die over drie seizoenen plaats vind.

Een mooi voorbeeld is een tafel:

Als je van een tafel, eerst het blad vervangt door een nieuw, moderner blad en vervolgens één voor één de poten vervangt en er nieuwe bevestigingen onder maakt.. is het dan nog steeds dezelfde ttafel?

De Kuip:
[ afbeelding ]

De SuperKuip:
[ afbeelding ]

edit: het enige puntje van hergebruik wat ik kan vinden op de site:

quote:
Respect voor clubtraditie: de klep van de spelerstunnel wordt hergebruikt
dus de KLEP wordt hergebruikt, dit kan betekenen dat alles anders is, maar de klep blijft hetzelfde. Ik vind persoonlijk de tunnel 100 miljoen miljard keer belangrijker dan de klep, maargoed, wat je niet leest staat er des te duidelijker denk ik maar.

quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 20:46 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]
Overigens zie ik in de SuperKuip eigenlijk weinig tot geen elementen terug van de huidige Kuip. Dus dat wordt dan wel echt volledig vernieuwd.
Er zijn juist heel veel elementen overgenomen, echter de ONDERDELEN zelf zijn er niet meer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 februari 2014 door neliz --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 10 februari 2014 - 22:49   quote  deeplink  
De impressie op zichzelf laat een herkenbare Kuip zien, maar alle ruimte ook om te spreken van nieuwbouw.
Anderzijds: uitgangspunt moet een stadion van de toekomst zijn. Dat kan t.k.v. de oude Kuipconstructie zijn. So be it.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 10 februari 2014 - 22:55   quote  deeplink  
Ik ben er uit: laat het de superkuip maar worden :)
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 10 februari 2014 - 23:14   quote  deeplink  
Neliz, dat wat je zegt over de onderdelen bedoelde ik eigenlijk ook. Had het alleen onhandig verwoord ;)
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 11 februari 2014 - 00:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2014 - 15:16 schreef Stylzz het volgende:

[..]

en hoe lossen ze t op bij europees en interlands?
Dan mogen staanplaatsen niet.
Kijk bij Dortmund zal ik zeggen....

Ze kunnen die staanplaatsen toch ook over de parterre vakken verdelen? Dan staan je fanatiekste supporters dicht op het veld. Kan de ring gewoon doorlopen.

Denk overigens dat de staanplaatsen een lekker makertje zijn, verdwijnen bij het definitieve plan
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 11 februari 2014 - 06:58   quote  deeplink  
Ik weet dat andere stadions dat opgelost hebben.
Ik doelde op in dit ontwerp.
T ziet er niet uit dan. Denk ik.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 11 februari 2014 - 07:23   quote  deeplink  
De kans is aanwezig dat Feyenoord binnenkort aan gaat kloppen bij de gemeente om een kleine bijdragen te vragen om de ideeën voor De Kuip te kunnen realiseren. Hulp van de politiek wordt daarbij niet per definitie uitgesloten.

Hugo de Jonge van de CDA gaf in het Rotterdams Dagblad aan dat hulp van de politiek niet per definitief uitgesloten is. "We zijn altijd bereid geweest om een stadion mede mogelijk te maken. Dan ligt een garantstelling het meest voor de hand."

Vorig jaar hoopten de Rotterdammers op een garantstelling van 165 miljoen euro van de politiek om een nieuw stadion te realiseren. Dat plan sneuvelde toentertijd echter. Een kleinere bijdrage behoort daarentegen wel tot de mogelijkheden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 februari 2014 door Stylzz --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 11 februari 2014 - 08:09   quote  deeplink  
De verkenners nemen van zeven partijen de plannen voor een toekomstige huisvesting van Feyenoord mee naar de tweede fase van het verkenningstraject. Dat was een van de voorlopige conclusies die verkenners Wim van Sluis en Hans Vervat maandagochtend uitspraken tijdens een persbijeenkomst in De Kuip, waar de bevindingen en ontwikkelingen van de eerste weken werden gedeeld met de aanwezige pers. De plannen van partijen Red de Kuip, BAM, VolkerWessels en Zwarts Jansma, plus de outsiders Prof.dr. Hennes de Ridder, Van Egeraat en KCAP zullen in de tweede ronde langs een door de verkenners - in overleg met de BVO, het stadion, de Sportclub en de supporters - ontwikkelde meetlat worden gelegd en zodoende worden getoetst op een aantal essentiële factoren.

Sinds de start van het verkenningstraject begin januari 2014 ontvingen de verkenners naar eigen zeggen een groot aantal hartverwarmende reacties, alsmede vele ideeën, adviezen en concrete (stadion)plannen. Na het voeren van diverse intensieve gesprekken, zowel formeel als informeel, met de betrokken partijen en een aantal stakeholders, voldoen volgens de verkenners de plannen van een zevental partijen vooralsnog aan het eisenpakket voor een nieuw of vernieuwd stadion van Feyenoord. Zo moet een nieuw onderkomen plaats bieden aan ten minste 63.000 toeschouwers, moet de sfeer uit de huidige Kuip geëvenaard en waar mogelijk verbeterd worden en geldt tevens als belangrijke voorwaarde dat het nieuwe of vernieuwde stadion een modern en veilig onderkomen moet worden, dat goed exploiteerbaar is voor evenementen anders dan alleen voetbalwedstrijden.

Vrijwel alle plannen die wij hebben gekregen concentreren zich op een vernieuwbouw van de huidige Kuip, vertelde Van Sluis. Een simpele renovatie is door niemand voorgesteld. Daarom concentreert onze verkenning zich op een vernieuwd stadion op de zelfde plek of een nieuw stadion binnen de stadiondriehoek, dat wil zeggen op dezelfde plek of in een verschoven variant. De plannen zijn door ons globaal beoordeeld op technische en financiële haalbaarheid, voor zover dat met onze beperkte kennis mogelijk was. Ook de mate van uitwerking van de plannen heeft een rol gespeeld in de keuze welke partijen uit te nodigen voor de volgende ronde. De vernieuwvarianten van Red de Kuip, BAM en VolkerWessels kwalificeren zich hiervoor, terwijl wij Zwarts Jansma, als betrokkene bij de vorige verbouwing van De Kuip, in staat achten om een concurrerend plan uit te werken. Daarnaast hebben we met de plannen van Hennes de Ridder, Van Egeraat en KCAP in onze ogen nog enkele outsiders.

Een tweede voorlopige conclusie die de verkenners op basis van de voorbije maanden namen is dat de huidige stadiondriehoek de meest ideale locatie is voor een nieuwe huisvesting van Feyenoord. Deze locatie is op basis van onder meer draagvlak, financiën en gecompliceerdheid van besluitvorming de meest haalbare, in tegenstelling tot locaties als Varkenoord, naast Ahoy of een variant aan de Maas. Van Sluis benadrukte tevens dat de ontwikkeling van een nieuw stadion zonder een heel goed plan voor de toekomst van de huidige Kuip geen optie is.

In de tweede fase van het verkenningstraject worden de gekwalificeerde plannen nader onderzocht, aan de hand van een speciaal ontwikkelde meetlat. Hierbij wordt gekeken naar factoren als de bouw, kwaliteit van het stadion, financierbaarheid en exploitatiemogelijkheden, terwijl ook de meer softe factoren als emotie, Kuipgevoel en draagvlak aan het licht komen. Belangrijkste vraag is steeds in hoeverre de BVO erop vooruit gaat, zowel op korte als lange termijn.

Zodra er een beeld is welke alternatieven de meeste kans maken, zullen de verkenners ook met relevante partijen zoals de gemeente Rotterdam om de tafel gaan zitten om de optimale inpassing in het gebied (aanpassing infrastructuur, verbeterde bereikbaarheid, parkeergelegenheid) te kunnen realiseren. 

De verkenners voorzien eind maart 2014 een voorlopig advies klaar te hebben, met voldoende draagvlak om te bespreken met de lokale politiek. Uiteindelijk moet dat in april 2014 leiden tot een definitief advies, met een goede basis voor deze opdrachtgevers om een weloverwogen beslissing te nemen hoe om te gaan met de huisvesting van Feyenoord.
 
van geil
 van geil - dinsdag 11 februari 2014 - 14:00   quote  deeplink  
en dat duurt maar.
Kan van Geel straks weer n " niet ingecalculeerd tegenvallertje" melden.
neliz
 neliz - dinsdag 11 februari 2014 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2014 - 14:00 schreef van geil het volgende:
en dat duurt maar.
Kan van Geel straks weer n " niet ingecalculeerd tegenvallertje" melden.
Hoezo "dat duurt maar"?

Sinds het begin van de commissie is het duidelijk dat in April de beslissing moet vallen. Met een beetje geluk voetbal je dan voor 2018 in een nieuw stadion
van geil
 van geil - dinsdag 11 februari 2014 - 14:08   quote  deeplink  
Tuurlijk das nog maar 4 jaar.
Tenzij er natuurlijk weer n andere commissie komt, met andere inzichten.
VVout
 VVout - dinsdag 11 februari 2014 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2014 - 14:08 schreef van geil het volgende:
Tuurlijk das nog maar 4 jaar.
Tenzij er natuurlijk weer n andere commissie komt, met andere inzichten.
Nou, ik moet deze keer zeggen dat er een lijn in zit die ik kans acht te slagen.
neliz
 neliz - dinsdag 11 februari 2014 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2014 - 14:08 schreef van geil het volgende:
Tuurlijk das nog maar 4 jaar.
Tenzij er natuurlijk weer n andere commissie komt, met andere inzichten.
Volgens mij moet het heel erg mis gaan wil alles nu nog stilgelegd worden. We zijn nu op een punt dat alle supporters de belangrijkste plannen steunen.
Financieel lijkt het haalbaar te zijn en dit keer is de politiek ook direct betrokken bij het nieuwe plan via de betrokkenheid van out-wethouders van Leefbaar en de PvdA.
van geil
 van geil - dinsdag 11 februari 2014 - 14:27   quote  deeplink  
Laten we dat maar hopen dan.
en er vanuit gaan.
neliz
 neliz - dinsdag 11 februari 2014 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2014 - 14:27 schreef van geil het volgende:
Laten we dat maar hopen dan.
en er vanuit gaan.
Ik heb er alle vertrouwen in, zeker omdat Gudde er dit keer niet zo direct bij betrokken is. En zie, niemand die klaagt en iedereen is constructief bezig over hun favoriete optie! :)
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 11 februari 2014 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2014 - 14:04 schreef neliz het volgende:

[..]

Hoezo "dat duurt maar"?

Sinds het begin van de commissie is het duidelijk dat in April de beslissing moet vallen. Met een beetje geluk voetbal je dan voor 2018 in een nieuw stadion
afhankelijk van voor welke variant gekozen wordt, kan het zelfs nog sneller.
neliz
 neliz - dinsdag 11 februari 2014 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2014 - 14:44 schreef Stylzz het volgende:

[..]

afhankelijk van voor welke variant gekozen wordt, kan het zelfs nog sneller.
Ik ga gewoon uit van het slechtste geval, dus 3 jaar bouwtijd en een ietwat verlate start omdat de KNVB/Gemeente niet meewerkt en er vertraging optreed voor de start.

Hoe eerder hoe beter natuurlijk.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 11 februari 2014 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2014 - 14:48 schreef neliz het volgende:

[..]

Ik ga gewoon uit van het slechtste geval, dus 3 jaar bouwtijd en een ietwat verlate start omdat de KNVB/Gemeente niet meewerkt en er vertraging optreed voor de start.

Hoe eerder hoe beter natuurlijk.
voortvarend, BAM deze zomer starten ;)
neliz
 neliz - dinsdag 11 februari 2014 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2014 - 14:55 schreef Stylzz het volgende:

[..]

voortvarend, BAM deze zomer starten ;)
Ik vind het Stadion netjes, maar de gebiedsvoorzieningen KUDT, mag het ook VW zijn?
VVout
 VVout - dinsdag 11 februari 2014 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2014 - 15:04 schreef neliz het volgende:

[..]

Ik vind het Stadion netjes, maar de gebiedsvoorzieningen KUDT, mag het ook VW zijn?
Doe mij maar Volker idd.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 11 februari 2014 - 19:28   quote  deeplink  
Nogmaals BAM BAM BAM BAM
jjh
 jjh - woensdag 12 februari 2014 - 13:44   quote  deeplink  
Vandaag zou er toch meer duidelijk worden over het nieuwe plan van Red de Kuip? Ik zit al met spanning te wachten maar heb nog niks voorbij zien komen.
neliz
 neliz - woensdag 12 februari 2014 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 februari 2014 - 13:44 schreef jjh het volgende:
Vandaag zou er toch meer duidelijk worden over het nieuwe plan van Red de Kuip? Ik zit al met spanning te wachten maar heb nog niks voorbij zien komen.
quote:
We zijn bezig met een update van de website...

Het plan dat nu op de website staat is van de zomer 2013, we hebben een nieuw aangepast plan wat we later online zullen zetten.
Geduld! :)

http://reddekuip.nl/

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 februari 2014 door neliz --
VVout
 VVout - woensdag 12 februari 2014 - 14:10   quote  deeplink  
Ik red het haast niet meer van de spanning.


We zijn bezig met een update van de website...
Het plan dat nu op de website staat is van de zomer 2013, we hebben een nieuw aangepast plan wat we later online zullen zetten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0426659