|
|
neliz
|
|
|
wow, 3400 extra zitplaatsen! en dat gaat een verdubbeling van de inkomsten verzorgen? |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
En nog verkeerd ook dan..? |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
persoonlijk ga ik voor de super kuip, niet de mooiste vind ik, waarschijnlijk wel de beste optie. |
|
|
|
|
neliz
|
|
|
quote: Nee, niet eens gegeoogled, dacht dat er ~52.100 zitplaatsen waren, maar dit blijkt officieel 51.117 te zijn. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
En dan kunnen die zitplaatsen niet eens allemaal gebruikt worden meen ik. Volgen mij (en ik ben een uiterst onbetrouwbare bron) kunnen er in een uitverkochte Kuip 48.000 supporters. |
|
|
|
|
neliz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 19 maart 2014 - 11:06 schreef neliz het volgende:[..] Nee, niet eens gegeoogled, dacht dat er ~52.100 zitplaatsen waren, maar dit blijkt officieel 51.117 te zijn. Wiki, mooi he :) |
|
|
|
|
dobias
|
|
|
Daar schiet je echt geen ruk mee op met het laatste concept. Als dat het wordt gaat het echt niet beter worden. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Kunnen ze het niet combineren? Eerst naar beneden (dit plan dus) om de kassa te doen rinkelen om vervolgens er een ring bij op te gooien? Dan is het èn-èn.... of kost het dan teveel ping-ping? |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op woensdag 19 maart 2014 - 12:36 schreef dobias het volgende:Daar schiet je echt geen ruk mee op met het laatste concept. Als dat het wordt gaat het echt niet beter worden. Dat lijkt me niet waar. De Kuip is niet van deze tijd zegt men. In die constructie wel... en dat terwijl dat de Kuip behouden blijft... |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Nauwelijks groei. Volgens mij niet echt interessant vergeleken met de andere plannen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door tomson -- |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Waardeloos idee. Je betaalt 83 miljoen voor een uitbreiding van 7000 stoelen, waarbij er aan de constructie nauwelijks iets wordt gedaan. En dan ga ik nog uit van de 48.000 huidige ipv die 51.177. Daarbij krijg je dus een veld wat lager ligt, en komen direct rondom het veld de business units. Leuk idee, maar dan is de sfeer van de kuip weg. Langs het veld moeten juist geen business units staan, want die maken te weinig geluid en zijn te weinig intimiderend voor de tegenstander. Verkeerde plek dus voor de business units. Bovendien vind ik het op de afbeelding meer lijken op een soort ufo dan een voetbalstadion. Als dit het wordt, dan is die trojka ook niet serieus te nemen naar mijn idee. |
|
|
|
|
neliz
|
|
|
alsof je naar de aRENa aan het kijken bent:
|
|
|
|
|
neliz
|
|
|
quote: hier de bijbehorende afbeelding:
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Dat valt mee, ik vind t wel ook een UFO. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Oké, dat had ik niet gezien, maar dan nog vind ik het geen ideale plek voor Business Units. Daarnaast blijf ik vinden dat de uitbreiding te weinig is. Dan kun je over 10 jaar weer beginnen. Bovendien vind ik, en misschien is dat wel het belangrijkste punt, dat het ontwerp er echt totaal niet uitziet. Dat is gewoon schandalig om dat voor te stellen voor de Kuip. Echt complete waanzin. Zoals hierboven al gezegd vind ik het meer op een ufo lijken en nu ik je post zie met het plaatje van de ArenA erbij, wordt het helemaal eng. Laten we dit plan alsjeblieft zo snel mogelijk in de prullenbak gooien. En dan spreken over het behouden van de Kuip. Als je dat ervan maakt, is de Kuip sowieso de Kuip niet meer. Die man van de TU Delft kan het leuk bedenken, maar enige binding met voetbal en Feyenoord heb je wel nodig om tot een mooi ontwerp en plan te komen. En het lijkt er verdacht veel op dat deze man en de bedrijven van dit ontwerp dat niet hebben. Weg ermee. Next.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door feyenoord!!! -- |
|
|
|
|
neliz
|
|
|
Brrrr....
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Inderdaad, een waardeloos plan. Dat de troika dit serieus neemt ... |
|
|
|
|
CeessieX
|
|
|
Gaat iedereen er vanuit dat als we het stadion uitbreiden tot 65.000 plaatsen, dat het dan ook vol zit? Het is nu toch al af en toe niet uitverkocht? Of mis ik iets?
Het idee voor een nieuwe Kuip was toch vooral bedoeld om voor meer sponsorruimte (Businessunits) te zorgen? En daarnaast moest de oude Kuip zoveel mogelijk behouden blijven. Normale supportersplaatsen leveren niet genoeg op, dus veel winst is er met het uitbreiden naar 65.000 toch niet.
Laatste voorstel is dan het goedkoopst en voldoet. Wel hoop ik dat ze dan een staantribune erin bouwen! |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
tja, hoe dan ook, ik vind het een nogal lelijke variant. Wat mij betreft liever RDK, BAM of VW.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Lelijk stadion idd. De Kuip is van buiten volstrekt onherkenbaar. Alle nostalgie is aan het oog onttrokken. Grasmat 3 meter lager en dan maar 7.000 extra plaatsen? Is de investering niet waard. Een nieuw stadion moet minimaal 60.000 plaatsen bevatten. Feyenoord is een sleeping giant. Successen vullen het stadion met gemak. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op woensdag 19 maart 2014 - 18:05 schreef T-FeYeN00rD het volgende:tja, hoe dan ook, ik vind het een nogal lelijke variant. Wat mij betreft liever RDK, BAM of VW. BAM of VW , RDK vind ik ook een lelijke variant ... |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Iedereen zal zo zijn eigen voorkeur hebben. Persoonlijk vind ik RDK vind ik ze alle drie niet lelijk al is het wennen met hoe De Kuip er nu uit ziet. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 19 maart 2014 - 18:15 schreef FR-Henk het volgende:Lelijk stadion idd. De Kuip is van buiten volstrekt onherkenbaar. Alle nostalgie is aan het oog onttrokken. Grasmat 3 meter lager en dan maar 7.000 extra plaatsen? Is de investering niet waard. Een nieuw stadion moet minimaal 60.000 plaatsen bevatten. Feyenoord is een sleeping giant. Successen vullen het stadion met gemak. Ook dat inderdaad. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik vind nieuwe stadions over t algemeen niet zo mooi... Wel noodzakelijk |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Bedankt voor de moeite en tot ziens. Mijn voorkeur is : 1 ) VolkerWessels 2) BAM. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Hoop persoonlijk echt dat het VW wordt. Vind ik momenteel echt de mooiste en beste variant. RdK is op zich ook goed te doen qua uiterlijk, maar in dat plan heb ik toch minder vertrouwen dan die van VW. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Ze moeten de kuip de kuip laten! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Opdoeken die zooi! Met de tijd mee en niet in het verleden blijven hangen ! |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
En dat durft zich Feyenoord-supporter te noemen: schande! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Ik blijf tenminste niet in die ouwe zooi hangen! Nostalgie doe je maar thuis. Niet in de kuip, Feyenoord moet vooruit en niks anders ... |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote:Op donderdag 20 maart 2014 - 20:44 schreef lijdensweg het volgende:[..] Ik blijf tenminste niet in die ouwe zooi hangen! Nostalgie doe je maar thuis. Niet in de kuip, Feyenoord moet vooruit en niks anders ... Wat kan jou het schelen, Koop gewoon een nieuwe stoel en een nieuw tv meubel, heb je je upgrade gehad. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Met alle respect, maar je bent toch fan van de club om de club, niet vanwege het stadion? De Kuip is mooi, geweldig en leuk, maar wanneer het nodig is om te vernieuwen, moet je inderdaad niet blijven hangen in sentimenten. Het uitdrukken met opdoeken die zooi, is dan weer heel erg de andere kant opzoeken, maar in principe vind ik wel dat we niet in het verleden moet blijven hangen. Niet teveel omkijken naar de geschiedenis, maar juist zorgen dat er meer geschiedenis is waar je trots op kan zijn! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 20 maart 2014 - 20:44 schreef lijdensweg het volgende:[..] Ik blijf tenminste niet in die ouwe zooi hangen! Nostalgie doe je maar thuis. Niet in de kuip, Feyenoord moet vooruit en niks anders ... De Kuip is mijn thuis.. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Aha, dan ben je geen Feyenoord supporter maar een 'kuip' supporter ... |
|
|
|
|
Leonidas
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Als je regelmatig in Barcelona bivakkeert, ben je dan een Nederland-hater? |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Nee, een pito de caballo! |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Pfff aandachtsgeil menneke z'n portie weer gehad ? |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
altijd hetzelfde riedeltje. Of het nu over Mulder is of over de kuip. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Verkenners maken woensdag advies bekend
De Feyenoord-trojka maakt woensdag haar advies bekend omtrent een vernieuwd stadion voor Feyenoord. Dat maakt RTV Rijnmond-journalist Jan Dirk Stouten zojuist bekend. De plannen van BAM, VolkerWessels en ReddeKuip lijken de grootste kanshebbers om de voorkeur van de verkenners te krijgen.
UPDATE: Volgens Jan de Knecht, die onderdeel uitmaakt van de supportersdelegatie, zullen de verkenners niet hun definitieve besluit kenbaar maken, maar de laatste kanshebbers. Over enkele weken zou pas het finale oordeel geveld worden. Bron:FR12 |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Gelukkig. Dan zijn die ufo en dat tankstation alvast van tafel. |
|
|
|