BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - vrijdag 11 juli 2014 - 12:56   quote  deeplink  
De BAM staat op de rand van het faillissement.
enorme afschrijvingen op projecten.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 11 juli 2014 - 13:07   quote  deeplink  
mooi, stadion laten bouwen, dan hoeven we ze niet meer te betalen als ze failliet zijn....
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 11 juli 2014 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juli 2014 - 12:56 schreef van geil het volgende:
De BAM staat op de rand van het faillissement.
enorme afschrijvingen op projecten.
Zal wel mee vallen en anders heeft Vervat en consorten hun werk niet goed gedaan ...
van geil
 van geil - vrijdag 11 juli 2014 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juli 2014 - 13:44 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Zal wel mee vallen en anders heeft Vervat en consorten hun werk niet goed gedaan ...
t valt niet mee.
aandelen emissie zit er aan te komen rond t derde kwartaal
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 11 juli 2014 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juli 2014 - 13:49 schreef van geil het volgende:

[..]

t valt niet mee.
aandelen emissie zit er aan te komen rond t derde kwartaal
BAM overleeft t wel.
van geil
 van geil - vrijdag 11 juli 2014 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juli 2014 - 13:56 schreef Stylzz het volgende:

[..]

BAM overleeft t wel.
denk ik uiteindelijk ook.
maar er zullen wat kunstgrepen(overheid) voor nodig zijn.
sportverteller
 sportverteller - vrijdag 11 juli 2014 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juli 2014 - 13:56 schreef Stylzz het volgende:

[..]

BAM overleeft t wel.
Ben je niet in de war met Ballast Nedam? Daar hoor ik die geruchten wel over, niet bij de BAM. Met de BAM gaat het ook niet florissant, daar niet van, maar dat ze failliet zouden gaan heb ik nog niet in de markt gehoord.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 11 juli 2014 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juli 2014 - 14:15 schreef sportverteller het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met Ballast Nedam? Daar hoor ik die geruchten wel over, niet bij de BAM. Met de BAM gaat het ook niet florissant, daar niet van, maar dat ze failliet zouden gaan heb ik nog niet in de markt gehoord.
misschien dat ik reageer op iets wat iemand anders zegt? :)
van geil
 van geil - vrijdag 11 juli 2014 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juli 2014 - 14:15 schreef sportverteller het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met Ballast Nedam? Daar hoor ik die geruchten wel over, niet bij de BAM. Met de BAM gaat het ook niet florissant, daar niet van, maar dat ze failliet zouden gaan heb ik nog niet in de markt gehoord.
dan zou ik de beursberichten maar n's teruglezen.
en de bank analyses
Barabas
 Barabas - vrijdag 11 juli 2014 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juli 2014 - 13:07 schreef hotjumper het volgende:
mooi, stadion laten bouwen, dan hoeven we ze niet meer te betalen als ze failliet zijn....
Ik sluit mij aan bij deze oplichter....
tomson
 tomson - vrijdag 11 juli 2014 - 17:24   quote  deeplink  
Moehahaha..goed idee ! Wel vaart achter zetten dan.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 11 juli 2014 - 21:43   quote  deeplink  
Herzog & de Meuron architecten ...
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 24 juli 2014 - 20:10   quote  deeplink  
Architect krijgt 'carte blanche' voor ontwerp Nieuwe Kuip

media_xll_2388682.jpg

Directeur Rein Jansma van bureau Zwarts & Jansma Architects gaat mede bepalen welk uiterlijk de Nieuwe Kuip krijgt. Hij vormt samen met architect Arend Rutgers van bureau A&E een koppel, dat volgens directeur Marc de Vreede van bouwer BAM 'carte blanche' krijgt om de vernieuwde thuisbasis van Feyenoord vorm te geven. Dit najaar moet het eindontwerp klaar zijn.

Dat Jansma uit een shortlist van vijf architecten is uitverkoren, heeft onder meer te maken met zijn grote ervaring op het gebied van stadionbouw. De Vreede: 'We denken ook dat hij in staat is om de historische waarde van de Kuip te herkennen en op waarde te schatten. Hij is vernieuwend bezig, waardoor het stadion echt een icoon op Zuid zal worden. Bovendien heeft hij duurzaamheid hoog in het vaandel staan.'

Kritiek

Het talloze keren gepubliceerde 'schetsontwerp' van de vernieuwde Kuip kreeg de laatste maanden volop kritiek. Supporters vonden het gebouw te licht en te breekbaar, en hadden gehoopt op een robuuster en stoerder stadion. Mede op verzoek van de gemeente Rotterdam werd gezocht naar een 'externe architect', om ook de monumentale waarde van het complex voldoende tot zijn recht te laten komen. Bovendien moet in de toekomst de Welstandscommissie groen licht geven.

De op- en aanmerkingen van de stad, de betrokken commissies en de supporters worden meegenomen in het proces, stelt de BAM-baas. Aan het concept van het stadion - met twee bijgebouwen, een verlengde tweede ring en een membraamdak - zal niet worden getornd. 'Daar komen we niet aan. Maar de uitstraling van het gebouw, dat goed moet passen in de omgeving, dáár gaat het om.'

Stadionprojecten

Zwarts & Jansma is een oude bekende in de Kuip; in de jaren '90 knapte het bureau het stadion al eens op en voorzag het van een 'kapje'. Ook in Alkmaar, Den Haag en Utrecht was het bureau betrokken bij stadionprojecten. Saillant detail is dat het bedrijf eerder dit jaar ook zélf een plan had voor een vernieuwde Kuip (bijnaam: de pizzahut), een initiatief dat echter al in een vroeg stadium afviel. 'Het is zeker niet de bedoeling dat verschillende plannen nu in elkaar worden geschoven,' benadrukt De Vreede.

Architect Rein Jansma is trots dat hij deze klus mag klaren. 'Ik had me ziek gevoeld als ik er niet bij was betrokken,' zegt hij. 'Het is een fantastisch stadion, een gebouw om van te houden. Het is voor ons de uitdaging om de kwaliteit te behouden, en er nieuwe dingen aan toe te voegen. Direct na de vakantie gaan we met veel plezier aan de slag.'

240 miljoen

Feyenoord en het Feyenoord Founders Consortium (BAM, gebiedsontwikkelaar AM en Siemens) willen volle kracht vooruit met de stadionplannen. De partijen hopen te kunnen voldoen aan een serie eisen die de gemeente Rotterdam op tafel heeft gelegd, om zo een aandelenpakket van 35 miljoen euro van de stad binnen te halen. Er is in totaal 240 miljoen euro nodig. Daarvoor moet voor 85 miljoen euro nieuwe aandelen worden uitgegeven en 120 miljoen euro worden geleend.

Eind dit jaar willen Feyenoord en FFC de contacten ondertekenen. Volgende zomer kan dan al worden gestart met de verbouwing van de Kuip, die in de toekomst 70.000 bezoekers kan herbergen. De Vreede: 'De reacties op ons plan zijn overweldigend. Afgelopen zondag hebben we 6.000 folders uitgedeeld, en daarop hebben we al 3.000 reacties gekregen. Die wegen we allemaal mee.' Welke veranderingen het huidige ontwerp zal ondergaan, wil hij niet zeggen. 'Dat is aan de architecten. Dat het stadion een stuk minder wit wordt, is het enige wat nu al duidelijk is.'
Bron:AD
jjh
 jjh - vrijdag 25 juli 2014 - 12:18   quote  deeplink  
Laat ze maar snel met een mooi definitief ontwerp komen. Hopelijk worden de contracten ook daadwerkelijk dit jaar nog getekend zodat er volgend jaar begonnen kan worden.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 25 juli 2014 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 12:18 schreef jjh het volgende:
Laat ze maar snel met een mooi definitief ontwerp komen. Hopelijk worden de contracten ook daadwerkelijk dit jaar nog getekend zodat er volgend jaar begonnen kan worden.
Of het een mooi ontwerp wordt betwijfel ik als er nu al weer aan gerommeld moet gaan worden.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 17:36   quote  deeplink  
Vervat: 'In september ontwerp dat dichter bij De Kuip staat'

600x400-bam-feyenoord_a01a.jpg

Architecten Rein Jansma en Arend Rutgers gaan het ontwerp van het huidige BAM-plan aanpakken. Het vernieuwde stadion heeft nu vanaf de buitenkant weinig weg van De Kuip en de opdracht is dan ook om dichter bij het huidige mooiste stadion van Nederland te blijven.

We willen in de buurt van De Kuip blijven. Stoer, puur, eenvoudig, net zoals wij Rotterdammers zijn. Die slag moet nog gemaakt worden. Dat hebben we ook aan BAM meegegeven, vertelt projectdirecteur Hans Vervat aan RTV Rijnmond.

De opdracht is sowieso dat ze dichterbij het ontwerp van Red de Kuip komen dan hun eigen ontwerp, gaat hij verder. Red de Kuip had meer de aansluiting bij het oude stadion, in die richting moet het gezocht worden.

De eerste impressies moeten snel gepresenteerd worden. Dat moet geen kwestie van hele kwartalen zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat we in september de eerste contouren zullen zien. Ik heb zelf al iets gezien en dat heeft me blij gemaakt. Maar iedereen moet er iets van vinden, ik ben er heel optimistisch over.

Extra architect voor de Nieuwe Kuip
http://youtu.be/5OunmoQ4Ow0
Bron:Rijnmond
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 augustus 2014 - 15:10   quote  deeplink  
Op 2 juli 2014 overhandigde projectdirecteur Hans Vervat namens Stuurgroep Stadionontwikkeling het Vernieuwbouwplan Stadionontwikkeling van het Feyenoord Founders Consortium (FFC) aan de de gemeenteraad van Rotterdam . Bij de brief zaten enkele documenten waaronder de fasering van de vernieuwbouw door FFC. Vinden wij reuze interessant natuurlijk, want hoe laat je nou De Kuip groeien?

De mannen van de BAM, Siemens en AM verwoorden de fasering op de volgende wijze (let op, het ontwerp wordt nog aangepast en de exacte data moet nog worden vastgesteld):

De fasering is gericht op het maximaal faciliteren van het stadion. Het functionaliteit van het stadion is gegarandeerd. Ons plan is flexibel. Er zijn een paar kritieke volgordelijke activiteiten in de planning, maar indien gewenst kan buiten de kritieke activiteiten nog gewisseld worden met bouwdelen. Hieronder wordt de fasering in hoofdlijnen uitgelegd aan de hand van een aantal 3D beelden. We beginnen met de bestaande situatie van zoals het stadion er momenteel uitziet (plaatje 1).
fasering-1.jpg

In de zomer van 2015 worden de parterre tribunes aangepakt. De gracht wordt deels gesloopt en de nieuwe toiletgroepen en uitgiftepunten worden gerealiseerd. Nadat deze werkzaamheden zijn afgerond worden de bestaande voorzieningen uit gebruik gehaald en is het nieuwe Food & Beverages Court voor de parterre tribune en de eerste ring een feit (plaatje 2).

fasering-2.jpg

Vanaf januari 2016 wordt in anderhalf jaar de hele ring rondom het stadion gebouwd in vier verschillende bouwstromen. Eerst worden de langszijden en de koppen gebouwd. Gedurende die periode gaan de supporters in de vier hoeken het stadion in en uit. Nadat deze langszijden en koppen gebouwd zijn, worden de hoeken gebouwd. De supporters gaan dan door de nieuwe langszijden en koppen het stadion in en uit. Gedurende deze bouwactiviteiten kan het stadion gewoon in gebruik blijven. De toegankelijkheid van de gebouwen en het zalencomplex blijft gegarandeerd. De voetbalwedstrijden kunnen blijven plaatsvinden (plaatje 3 en 4).

Afhankelijk van het daadwerkelijke moment van start bouw kan er eerder of later worden gestart met deze fase. De totale bouwtijd voor de omloop en het dak bedraagt maximaal 2 jaar. Dit kan wellicht sneller, maar fase 2 (het verwijderen van het bestaande dak en het plaatsen van het nieuwe membraandak) moet altijd in een zomerperiode plaatsvinden.

fasering-3.jpg
fasering-4.jpg
In de zomer van 2017 wordt in één keer het oude dak verwijderd en het nieuwe membraandak geplaatst (plaatje 5, 6, 7 en 8).

fasering-5.jpg
fasering-6.jpg
fasering-7.jpg
fasering-8.jpg

Vanaf januari 2017 starten we met de ontmanteling van het bestaande Olympiagebouw. De ruimten in de kopgebouwen zullen voorafgaand aan de ontmanteling tijdelijk geschikt worden gemaakt om tijdens wedstrijddagen te gebruiken. De ruwbouw van het nieuwe Olympiagebouw is bij de start van het speelseizoen 2017/2018 gereed. Het Olympiagebouw inclusief business faciliteiten is gereed na de winterstop in januari 2018. Als het Olympiagebouw gereed is, kan het Maasgebouw pas buiten gebruik worden gesteld. De Nieuwe Kuip is eind 2018 in zijn geheel gereed (plaatje 9).

fasering-9.jpg

http://www.lunaticnews.nl/stadionplannen/fasering-vernieuwbouw-stadion-feijenoord/

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 augustus 2014 door Stylzz --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 20 september 2014 - 10:42   quote  deeplink  
Feyenoord mag hopen op 35 miljoen

600x400-stadhuis.JPG

De gemeente Rotterdam is positief over een bijdrage aan het nieuwe stadion van Feyenoord. De eredivisionist mag hopen op een tegemoetkoming van 35 miljoen euro, schrijft het Algemeen Dagblad. In totaal is er een bedrag van 240 miljoen euro nodig om het gekozen plan van BAM uit te voeren. Als de gemeente een bijdrage van 35 miljoen euro toezegt, is het voor Feyenoord veel eenvoudiger om de rest van de financiering rond te krijgen.

De gemeente, die volgende week over het onderwerp praat, wil in ruil voor een investering wel zeggenschap in de organisatie. Wordt aan die voorwaarde voldaan, dan ziet men bij de 'onverminderd positieve' CDA niet in waarom de gemeente geen aandeel of bijdrage aan dit project zou willen leveren.

Bij Leefbaar Rotterdam is men ook positief over de plannen, die er volgens Luuk Wilson positief uitzien. "Dit geeft de burger moed. We zijn positief gestemd over zowel de ontwikkeling van het stadion als een bijdrage van de stad", aldus Wilson.

De PvdA zou meer voelen voor een lening dan voor aandelen, terwijl D66 wil weten wat men terugkrijgt voor een aandeel van 35 miljoen. De VVD is vooralsnog 'huiverig' voor een aandeelhouderschap. "Ze zullen ons moeten overtuigen dat dit goed is voor de stad en voor de belastingbetaler."

Het is dus duidelijk dat er nog wel wat werk moet worden verzet voordat de 35 miljoen euro binnen is. Projectdirecteur Hans Vervat heeft wel de hoop dat Rotterdam uiteindelijk instemt. "Goed voorbeeld doet goed volgen. De stad zou daarmee in het eerste rijtuig van de trein zitten."
Bron: Voetbalprimeur.nl
tomson
 tomson - zaterdag 20 september 2014 - 12:18   quote  deeplink  
Nu de Kuip afgeserveerd is voor dat EK wil ik nog wel eens zien wat ze er voor over hebben.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 24 september 2014 - 15:52   quote  deeplink  
Verbouwing Kuip op zijn vroegst medio 2016

media_xll_2388682.jpg

De grootschalige verbouwing van de Rotterdamse voetbaltempel de Kuip tot een 70.000 stoeltjes tellende multifunctionele voetbaltempel start op z'n vroegst in mei 2016. Gekeken wordt echter of in de zomerstop van 2015 al wél de parterretribune onder handen kan worden genomen. 'Want daar heb je niet zo'n heel vergunningentraject voor nodig', zegt projectdirecteur Hans Vervat.

De start van de in totaal 240 miljoen euro kostende mega-klus in Rotterdam-Zuid hangt vooral af van het besluit van de gemeente Rotterdam om al dan niet 35 miljoen euro bij te dragen aan het project. Feyenoord zou het liefst zien dat de stad voor dat bedrag aandelen neemt. De verwachting is dat voor de zomer van volgend jaar aan de Coolsingel een knoop wordt doorgehakt.

Combinatie
Tijdens een debat over de Kuip-plannen in het stadhuis blijkt dat er nog heel wat water door de Nieuwe Maas moet stromen voordat de eerste paal de grond in kan. Alle fracties willen eerst duidelijkheid over onder meer het parkeren rond de vernieuwde Kuip, het openbaar vervoer en de combinatie met de belendende Sportcampus.

Als in het voorjaar van 2016 wordt begonnen met de verbouwing van de Kuip, kan het vernieuwde stadion half 2018 worden opgeleverd. Eind dit jaar worden de contracten met BAM getekend, onder de voorwaarde dat de financiering rond komt.
Bron:FR12
Nick4F
 Nick4F - woensdag 24 september 2014 - 18:18   quote  deeplink  
Hier word ik als Feyenoorder dus helemaal niet blij van. Waarom maakt de gemeente Rotterdam geen prioriteit van de Kuip plannen? Ik kan me herinneren nadat de kogel door de kerk was er onmiddellijk geluiden vanuit de gemeenteraad kwamen met de geruststellende boodschap "Wanneer het alleen om de vergunningen gaat, dan kunnen we die morgen al geven." Of iets dergelijks. Moeten die gasten nu nog ruim een jaar vergaderen en overleggen
en elkaar het woord geven, voordat er een beslissing genomen is? Feyenoord is 1 van de speerpunten van de stad. Dat vernieuwde stadion is pure prestige, en een sterker Feyenoord pure promotie voor Rotterdam. Of ligt het aan de vaagheid der plannen? Of erger nog: problemen met de financiering?
Is de kans reeel dat in de zomer van 2016 alles alsnog wordt afgeblazen?
Laat Aboutaleb daar maar eens een doelstelling voor opstellen, en in het openbaar eerdaags een verklaring over uitspreken!
neliz
 neliz - woensdag 24 september 2014 - 18:51   quote  deeplink  
zijn de plannen überhaupt al af dan? Ze gingen eerst een nieuw ontwerp maken en daar hebben we dus ook al maanden niets meer van gehoord.
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 24 september 2014 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 17:36 schreef RenatoBos het volgende:
Vervat: 'In september ontwerp dat dichter bij De Kuip staat'

[ afbeelding ]

Architecten Rein Jansma en Arend Rutgers gaan het ontwerp van het huidige BAM-plan aanpakken. Het vernieuwde stadion heeft nu vanaf de buitenkant weinig weg van De Kuip en de opdracht is dan ook om dichter bij het huidige mooiste stadion van Nederland te blijven.

We willen in de buurt van De Kuip blijven. Stoer, puur, eenvoudig, net zoals wij Rotterdammers zijn. Die slag moet nog gemaakt worden. Dat hebben we ook aan BAM meegegeven, vertelt projectdirecteur Hans Vervat aan RTV Rijnmond.

De opdracht is sowieso dat ze dichterbij het ontwerp van Red de Kuip komen dan hun eigen ontwerp, gaat hij verder. Red de Kuip had meer de aansluiting bij het oude stadion, in die richting moet het gezocht worden.

De eerste impressies moeten snel gepresenteerd worden. Dat moet geen kwestie van hele kwartalen zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat we in september de eerste contouren zullen zien. Ik heb zelf al iets gezien en dat heeft me blij gemaakt. Maar iedereen moet er iets van vinden, ik ben er heel optimistisch over.

Extra architect voor de Nieuwe Kuip
http://youtu.be/5OunmoQ4Ow0
Bron:Rijnmond
Dus? Bijna klaar?
Stylzz
 Stylzz - woensdag 24 september 2014 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 september 2014 - 19:34 schreef FR-Elmo het volgende:

[..]

Dus? Bijna klaar?
staat geen jaar bij he.
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 24 september 2014 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 september 2014 - 19:35 schreef Stylzz het volgende:

[..]

staat geen jaar bij he.
Hehehe
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 25 september 2014 - 12:22   quote  deeplink  
Van Egeraat niet optimistisch: 'Stadion wordt een kutgebouw'

600x400-bam-feyenoord_a04b.jpg

Eerder dit jaar greep de Rotterdamse toparchitect Erick van Egeraat naast de klus het nieuwe Feyenoord-stadion te bouwen. In een interview in Quote toont hij zich weinig optimistisch over de architecten die nu wél aan de slag mogen.

Schrijf maar op: daar komt gegarandeerd een kutgebouw uit, aldus Van Egeraat over de plannen voor een grondige verbouwing van De Kuip. De klus ging onlangs naar architect Rein Jansma, die van bouwer BAM carte blanche krijgt om een vernieuwd stadion te ontwerpen. Architect Arend Rutgers maakte in opdracht van BAM het eerste ontwerp.

Dat zijn eigen ontwerp het aflegde, wijt Van Egeraat aan vriendjespolitiek. Moet ik koste wat kost het nieuwe Feyenoord-stadion bouwen? Een ander doet dat nu; ik kan precies herleiden hoe dat komt. Een architect van minder dan middelmatige kwaliteit krijgt die klus.

Vanwege betere connecties binnen club en politiek dus? Ja, natuurlijk. Omdat hij niet te lastig is, genoegen neemt met het honorarium, niet te veel zeurt of met de bullshit naar buiten treedt. Maar je krijgt nu gewoon iemand die mijn voorstel voor de Kuip omzet in een foeilelijke verbouwing. Ik ben natuurlijk streng en veeleisend, dat is niet voor alle betrokkenen en financiers interessant.
Bron: Quotenet.nl
neliz
 neliz - donderdag 25 september 2014 - 12:30   quote  deeplink  
Dat was toch die gast met z'n kansloze aRENa 2.0 voorstel?
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 25 september 2014 - 13:26   quote  deeplink  
Hij is een geboren Amsterdommer..
van geil
 van geil - donderdag 25 september 2014 - 22:00   quote  deeplink  
ik krijg hier n kromme lul van.
Barabas
 Barabas - donderdag 25 september 2014 - 22:13   quote  deeplink  
Ik heb liever een Rotterdams architectenbureau.

Lijkt mij wel duidelijk als we De Kuip gaan verbouwen.

Gewoon een teleurgestelde ondernemer....
Barabas
 Barabas - donderdag 25 september 2014 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 september 2014 - 22:00 schreef van geil het volgende:
ik krijg hier n kromme lul van.
Nee, komt door al dat rukken...
van geil
 van geil - donderdag 25 september 2014 - 22:19   quote  deeplink  
hmm, daar maar n's mee minderen dan.:)
tomson
 tomson - donderdag 25 september 2014 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 september 2014 - 12:30 schreef neliz het volgende:
Dat was toch die gast met z'n kansloze aRENa 2.0 voorstel?
Juist ja Johnny de Selfkicker
Barabas
 Barabas - donderdag 25 september 2014 - 23:05   quote  deeplink  
Het is een Amtserdrammer... Schijnt aangeboren te zijn.
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 26 september 2014 - 08:17   quote  deeplink  
Extra kosten voor Feyenoord

quote:
De Rotterdamse politiek heeft Feyenoord duidelijk gemaakt dat het zelf mogelijke miljoenen euros aan extra grondkosten voor de verbouw van De Kuip door BAM moet betalen.

Specialisten hebben berekend dat de ombouw rond het huidige stadion, zoals BAM die wil plaatsen, niet past binnen de huidige afmetingen.

Zo goed als zeker zal er een strook van het bedrijventerrein aan de noordkant moeten worden gekocht en zal de Coen Moulijnweg moeten worden omgelegd. De totale kosten daarvoor worden geraamd op meer dan 30 miljoen euro. Als het niet past, zal Feyenoord de extra kosten moeten betalen, zei wethouder Ronald Schneider van Stedelijke Ontwikkeling.

Daarmee kan de business case van BAM onderuit worden gehaald.
bron: Telegraaf

Professionele club dat BAM... afmetingen die niet kloppen. Dat is toch wel het minste wat moet gaan kloppen binnen een 'goed' doorberekend voorstel!

Wie zijn die 'specialisten' die het hebben berekend? Toevallig vrienden van Red de Kuip? Die hebben ook echt overal specialisten voor rondlopen binnen hun gelederen...

Tijd om het plan 'HNS' weer van de plank te halen?!
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 26 september 2014 - 10:17   quote  deeplink  
Leuk, en apart, dat het 'vrienden van Red de Kuip' zouden zijn. Maar goed, je hebt de vorige keer ook al bewezen niet echt in de discussie mee te willen gaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 september 2014 door Bosifyable --
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 26 september 2014 - 10:18   quote  deeplink  
Overigens ben ik het wel met je eens dat het hoogst bijzonder is dat een instituut als BAM zo'n fout maakt. Lijkt me toch logisch dat je op een bepaalde oppervlakte bepaalt wat je wel of niet kunt bouwen.
VVout
 VVout - vrijdag 26 september 2014 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 september 2014 - 08:17 schreef Boudewijn het volgende:
Extra kosten voor Feyenoord

[..]

bron: Telegraaf

Professionele club dat BAM... afmetingen die niet kloppen. Dat is toch wel het minste wat moet gaan kloppen binnen een 'goed' doorberekend voorstel!

Wie zijn die 'specialisten' die het hebben berekend? Toevallig vrienden van Red de Kuip? Die hebben ook echt overal specialisten voor rondlopen binnen hun gelederen...

Tijd om het plan 'HNS' weer van de plank te halen?!
De bronvermelding alleen al roept vragen op.
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 26 september 2014 - 10:30   quote  deeplink  
Je weet wel, die medewerker van de Telegraaf (verantwoordelijk voor desbetreffende artikelen) die bevriend is met Eric Gudde en als een mooie spreekbuis dient..?

Ben je gek.
Nick4F
 Nick4F - vrijdag 26 september 2014 - 10:31   quote  deeplink  
Dit is echt beschamend. Eerst moet er al een heel nieuw ontwerp komen voor het winnende ontwerp, en alsof die lacher al niet erg genoeg is, komt dit geklungel er nog eens overheen! Dit is van een niveau kleuterschool gefrobel! Wij willen een ´nieuwe´ accommodatie per 2017, zoals BAM beloofd heeft, en waardoor ze mede de bieding gewonnen hebben. Ik ben bang dat die belofte al helemaal niet meer op tafel ligt. Wie corrigeert onze glorieuze opdrachtnemers? Nu is het moment om alles wat Feyenoord is een hart onder de riem te steken! Geef ons goed nieuws over onze toekomst. Hoe en wie dat dan moet doen interesseert me helemaal niets!
neliz
 neliz - vrijdag 26 september 2014 - 10:39   quote  deeplink  
Kun je nagaan dat je met het plan van Red de Kuip nu eigenlijk al klaar was.
VVout
 VVout - vrijdag 26 september 2014 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 september 2014 - 10:30 schreef Bosifyable het volgende:
Je weet wel, die medewerker van de Telegraaf (verantwoordelijk voor desbetreffende artikelen) die bevriend is met Eric Gudde en als een mooie spreekbuis dient..?

Ben je gek.
Nee zonder bovenstaande gronden, die krant met vele andere doen alles op dit moment om plannen de grond in te boren. Ook wij kunnen er wat van inclusief mij zelf. Het zou geen kwaad kunnen eens een beetje positivisme in de wereld te helpen ook alles dat moeilijk.
jjh
 jjh - vrijdag 26 september 2014 - 10:54   quote  deeplink  
Wat een negativiteit allemaal. Laten we nu gewoon maar afwachten. Het ontwerp wordt echt niet helemaal veranderd, enkel op details aangepast zoals kleur, etc. Binnenkort, rond november wanneer de handtekeningen worden gezet, zal er wel een definitief ontwerp naar buiten komen. Ik verwacht dat het financiële plaatje dan ook rond is. Het enige wat ik persoonlijk vervelend vind en niet snap is dat de gemeente zo lang nodig heeft om een beslissing te nemen over de 35 miljoen aan aandelen. Elk ander stadsbestuur zoals bijvoorbeeld in 020 was al lang over de streep gekomen.
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 26 september 2014 - 10:54   quote  deeplink  
Ik had sowieso gehoopt dat heel de discussie nu onderhand wel klaar zou zijn. Maar nee, krijg je dit weer. Uiteindelijk was (vrijwel) iedereen blij met de keuze voor BAM, maar ben benieuwd hoe het nu weer gaat lopen. Vanavond bij FC Rijnmond zit de huisvriend van Gudde aan tafel. Kijken wat hij te zeggen heeft. Maakte vorige keer geen sterke indruk.
Nick4F
 Nick4F - vrijdag 26 september 2014 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 september 2014 - 10:54 schreef Bosifyable het volgende:
Uiteindelijk was (vrijwel) iedereen blij met de keuze voor BAM, maar ben benieuwd hoe het nu weer gaat lopen.
Ik ook Bosy! Maar dat kwam omdat ik dat ontwerp van Bam, met die lichte Kuip gewoon prachtig vond en vind. Typisch een 21 eeuwse look. Maar ik wil gewoon dat we in 2015 beginnen! Dat was toch part of the deal met BAM? Evenals het financiele plaatje; dat was toch ook rond? Dat was lange tijd gewoon het struikelblok, maar die problemen speelden niet meer toen de beslissing werd toegelicht. Over het fenomeen gemeenteraad heb ik hier boven ergens mijn ergernis al uitgesproken. Ik ben niet uit op rotzooi. We moeten gewoon keihard werken om de streefdatum van begin bouw 2015 te halen. Dat is ons wel degelijk voor gespiegeld. Druk zetten op Aboutaleb (door de club, en ook door de supporters!) om het stadion de hoogste prioriteit te geven. Laat hij zich maar eens uitspreken in heldere taal, en vooral in spijkerharde daadkracht! Hij moet z´n raad achter de kloten zitten!! En van onze kant moet de club dan ook heel snel met het juiste plan en de financiering garanties
op de proppen komen. Ik bedoel: Feyenoord moet duidelijkheid aan de supporters verstrekken, zodat het klip en klaar is, wie de verantwoordelijken zijn als de aanvang van de bouw in 2015 niet gehaald wordt!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 september 2014 - 14:07   quote  deeplink  
Gemeente gaat aanpassingen rond Kuip niet betalen

600x400-kuip%203.JPG

Als de verbouwing van de Kuip leidt tot aanpassingen van de omgeving zijn die kosten voor Feyenoord zelf. Dat zegt Wethouder Stedelijke Ontwikkeling Ronald Schneider van Leefbaar Rotterdam.

Omdat de huidige omgeving van het stadion te weinig ruimte zou kunnen bieden voor uitbreiding bestaat de kans dat het bedrijventerrein aan de ene kant en de Coen Moulijnweg aan de andere kant moeten worden verplaatst. Die kosten van zon 30 miljoen euro gaat de Gemeente Rotterdam niet voor haar rekening nemen.
Inmiddels heeft Stadion-verkenner Hans Vervat laten weten dat er binnen de huidige 'grenzen' genoeg ruimte is om de Kuip aan te passen. Van een uitbreiding van het terrein is volgens hem geen sprake.

Hans Vervat zal later vandaag tegenover de camera van RTV Rijnmond uitgebreider ingaan op vragen over de verbouwing van de Kuip. Zo is het de vraag of het proces momenteel op schema ligt? In april kondigde Vervat aan dat vanaf oktober het vegunningen-traject zou worden ingegaan om in de zomer van 2015 te kunnen starten met bouwen.

Inmiddels is bekend dat eerst de parterre van de Kuip wordt aangepakt, alvorens in 2016 wordt gestart met de verbouwing cq. vernieuwing van de rest van het stadion. Op die manier heeft Feyenoord meer tijd om de vergunningen en financiering van het mega-project rond te krijgen.

Welke rol de gemeente Rotterdam in de vernieuwing van de Kuip gaat spelen is nog niet bekend. Feyenoord zelf ziet het liefst dat de gemeente voor 35 miljoen euro aandelen koopt. Het merendeel van de Rotterdamse politiek lijkt daar voor in te zijn, mits de club voldoet aan een aantal voorwaarden.
Bron: Rijnmond
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 26 september 2014 - 14:10   quote  deeplink  
Nog meer huilie huilie in de Kuip.
Nog meer supporters die tegen t bestuur aan kunnen schoppen.

Wat een kutclub is t eigenlijk ook.
VVout
 VVout - vrijdag 26 september 2014 - 14:23   quote  deeplink  
Snap het nog steeds niet, was toch rond of hebben we op een luchtkasteel onze toekomstige plannen voor het toekomstige stadion gebaseerd.
Gerard_FR
 Gerard_FR - vrijdag 26 september 2014 - 14:51   quote  deeplink  
Er wordt in Rotterdam voor vele honderden miljoenen geïnvesteerd in allerlei gebouwen om Rotterdam beter op de kaart te krijgen.
En voor 35 miljoen voor het mooiste stadion en de grootste club van het land dat over de hele wereld veel aandacht gaat krijgen, doen ze ineens moeilijk.

Begrijp hier al decennia lang niks van, maar dat zal wel aan mij liggen..
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 26 september 2014 - 14:58   quote  deeplink  
Kutclub
Kutbestuur
Kutstad
Kutpolitiek.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0679650