BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Nick4F
 Nick4F - woensdag 03 december 2014 - 09:24   quote  deeplink  
E-ON gaat olie- en gasproductie afstoten en helemaal overstappen op ontwikkeling en exploitatie van 'groene' energie. Als eerste van de grote jongens. De Markthal in Rotterdam wordt wereldwijd geprezen. Rotterdam moet nu een flow aandrijven die de stad helemaal op de wereldkaart gaat zetten. Is er iemand van de club (of stad) in staat om Shell helemaal mee te sleuren in de visionaire gedachte dat nu het moment is voor deze stokoude en bekritiseerde moloch om zichzelf voor het oog van de hele wereld helemaal te vernieuwen door het ontwikkelen en realiseren van een volledig HighTec, bouwkundig trend zettend stadion/centrum helemaal ontworpen op basis van al hun opgebouwde kennis inzake duurzame energie? Die kennis bezitten ze natuurlijk! Ze weten allang hoe de toekomst, en vooral de toekomst van Shell, eruit gaat zien. Nu gaat E-ON zich profileren als de groene vernieuwer; de andere multinationals zullen vroeg of laat ook kleur moeten bekennen. Tjongjonge, - wat een kansen voor de stad c.q. Feyenoord!
VVout
 VVout - woensdag 03 december 2014 - 11:25   quote  deeplink  
Een hypermodern stadion aan de maas met een volledig autonome energievoorziening die eventuele extra recoursen in zijn omtrek kan afgeven.

Man dat zijn fantastische kansen voor de toekomst maar de mensheid houdt zich liever bezig met zinloze discussies ten behoeven van hun alfa geldingsdrang, ik zie dat voorlopig nog niet gebeuren.

Stel je eens voor dat de laatste 3 partijen aan één tafel gaan zitten en samen zo'n unieke kans verwezenlijken met de grote mannen in de haven als sponsor. Nee tot nu toe geef ik dat geen kans helaas.
Nick4F
 Nick4F - donderdag 04 december 2014 - 08:10   quote  deeplink  
In de vorige eeuw werd de Kuip gerealiseerd omdat één man een visionaire visie had! De kansen om vernieuwingen door te voeren zijn niet alleen legio (ik denk b.v. aan het op grote schaal opwekken en distribueren van aardwarmte), maar de hele wereldeconomie staat aan de vooravond van een gigantische omslag. Nu moet er ook iemand opstaan om alle stedelijke krachten te bundelen. Dit is een kans voor het oude Europa om in grootschalige bouwprojecten opnieuw richting wijzend te zijn en de hele wereld naar adem te laten happen.
sportverteller
 sportverteller - donderdag 04 december 2014 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 december 2014 - 08:10 schreef Nick4F het volgende:
In de vorige eeuw werd de Kuip gerealiseerd omdat één man een visionaire visie had! De kansen om vernieuwingen door te voeren zijn niet alleen legio (ik denk b.v. aan het op grote schaal opwekken en distribueren van aardwarmte), maar de hele wereldeconomie staat aan de vooravond van een gigantische omslag. Nu moet er ook iemand opstaan om alle stedelijke krachten te bundelen. Dit is een kans voor het oude Europa om in grootschalige bouwprojecten opnieuw richting wijzend te zijn en de hele wereld naar adem te laten happen.
Eens. En mooi gezegd.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 04 december 2014 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 december 2014 - 08:10 schreef Nick4F het volgende:
In de vorige eeuw werd de Kuip gerealiseerd omdat één man een visionaire visie had! De kansen om vernieuwingen door te voeren zijn niet alleen legio (ik denk b.v. aan het op grote schaal opwekken en distribueren van aardwarmte), maar de hele wereldeconomie staat aan de vooravond van een gigantische omslag. Nu moet er ook iemand opstaan om alle stedelijke krachten te bundelen. Dit is een kans voor het oude Europa om in grootschalige bouwprojecten opnieuw richting wijzend te zijn en de hele wereld naar adem te laten happen.
Wat studeer je? Theologie?
Nick4F
 Nick4F - donderdag 04 december 2014 - 12:56   quote  deeplink  
Ik heb in het verleden bedrijfsmanagement gestudeerd. Maar zeg me eens Arie: Zie jij bijbelstudie als onverenigbaar met een grote passie voor een nieuw te bouwen stadion voor onze fantastische club? Of geloof jij niet in de geschetste mogelijkheden? Of dat een heel nieuwe discussie over een nieuwe mijlpaal voor stad Rotterdam en (vooral) Feyenoord, via de juiste kanalen ook van onderuit de club kan opstarten? Ik zou graag zien dat je mee denkt, en de zaak niet afdoet met een oneliner.
VVout
 VVout - donderdag 04 december 2014 - 13:33   quote  deeplink  
Het gaat hier om een spel maar het laat zien hoe crowd-funding iets explosief in een stroomversnelling kan brengen, een puik voorbeeld hoe je samen een verbluffend doel kan verwezenlijken of in dit geval far beyond.

https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

Hier was Chris Roberts aanvankelijk blij een paar miljoen op te halen om een bepaald spelidee van vroeger (Wing Commander) in een nieuw jasje te steken met de huidige mogelijkheden. Hij wou daar onafhankelijk blijven van de gebruikelijke financiële kanalen die hem in zijn ideeën zouden beperken.

Met het een nieuw stadion voor Feyenoord zouden we ook veel meer bereiken als we gewoon samen de boel zouden willen realiseren, samen durven denken. Daarmee bedoel ik niet opsommen wat verkeerd of minder is maar oplossingen aandragen hoe je iets beter kan oplossen. Het aanvaarden dat er betere oplossingen zijn, er mensen of bedrijven zijn die mee willen doen maar samen met andere en niet alles voor zich opeisen.

Het is allemaal mogelijk als het idee het belangrijkst is en niet alles wat er omheen hangt.
Barabas
 Barabas - donderdag 04 december 2014 - 13:55   quote  deeplink  
De politiek wil scoren over de rug van de club. De bouwbedrijven kunnen hun steekpenningen van gekkigheid niet kwijt en degene die het diepste heeft gebukt mag het ontwerp maken. En daarna vegen we alles van tafel en doen we het nog eens dunnetjes over.

Welkom in Nederland. Mooi hè... Joods Christelijk Humanistische Traditie noemen ze dat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 december 2014 door Barabas --
Barabas
 Barabas - donderdag 04 december 2014 - 14:00   quote  deeplink  
Teveel managers en geen hands-on mentaliteit meer. Iedereen moet meeprofiteren: Dat is onze nieuwe religie. Als er geen doortastende partij op gaat staan die het beste voor heeft met de club en de stad dan staat er over 10 jaar nog steeds geen nieuw stadion. Keiharde realiteit.
VVout
 VVout - donderdag 04 december 2014 - 14:24   quote  deeplink  
We kunnen wijzen, maar word je niet wijzer van er zou gewoon weer een cultuur moeten ontstaan waar het idee centraal staat en niet de persoon of b.v. & n.v. afroomcommunities.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 04 december 2014 - 15:59   quote  deeplink  
Alles wat ik lees hier is manager taal joh.
VVout
 VVout - donderdag 04 december 2014 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 december 2014 - 15:59 schreef Stylzz het volgende:
Alles wat ik lees hier is manager taal joh.
Klopt, mensen moeten nog geprogrammeerd worden om het er door te drukken. Is ook niet erg zolang iedereen maar met elkaar werkt inclusief het management met de uitvoerende.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 december 2014 door VVout --
Stylzz
 Stylzz - zondag 07 december 2014 - 16:12   quote  deeplink  
Aflevering 27.024 in de soap Goede stadions, slechte stadions.

Feyenoord lijkt opnieuw te moeten gaan zoeken naar een plan voor een nieuw stadion. Het bouwbedrijf BAM werd ruim een halfjaar geleden aangewezen om een plan uit te werken voor het verbouwen van De Kuip, maar intussen zit het proces muurvast. Meer nieuws volgt later.
VVout
 VVout - zondag 07 december 2014 - 16:21   quote  deeplink  
Op één of andere manier kijk ik daar nou weer niet van op, wanneer gaan zich nu eens mensen richten op dit plan met onvoorwaardelijke liefde voor Feyenoord i.p.v. hun portemonnee. Op basis van een niet uitgewerkt plan een beslissing nemen, dan vraag ik me af wat dan de doorslag gaf of denken er dan meer zoals ik hier boven.
Stylzz
 Stylzz - zondag 07 december 2014 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 december 2014 - 16:21 schreef VVout het volgende:
Op één of andere manier kijk ik daar nou weer niet van op, wanneer gaan zich nu eens mensen richten op dit plan met onvoorwaardelijke liefde voor Feyenoord i.p.v. hun portemonnee. Op basis van een niet uitgewerkt plan een beslissing nemen, dan vraag ik me af wat dan de doorslag gaf of denken er dan meer zoals ik hier boven.
Nahja, dan kom je bij RdK uit. Dat heeft dan wel wat begeleiding nodig.
VVout
 VVout - zondag 07 december 2014 - 16:23   quote  deeplink  
Als het uit een goed hart komt komen we er samen wel uit denk ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 december 2014 door VVout --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 07 december 2014 - 16:40   quote  deeplink  
Feyenoord vindt plan van bouwbedrijf BAM niks

24dm3c2.jpg

Een bericht op Twitter van VVD-gemeenteraadslid Maarten van de Donk heeft de discussie over de vernieuwbouw van de Kuip weer doen oplaaien.

Volgens de politicus vindt de directie van Feyenoord het plan van bouwbedrijf BAM niets. Om daar aan toe te voegen: Financieel valt het plan tegen.

In mei van dit jaar ging de kogel door de kerk. BAM werd door de aangewezen verkenners gekozen voor de vernieuwbouw van de Kuip en niet concurrent ReddeKuip. De bouwgigant was in de wolken, maar een vervolg bleef vreemd genoeg uit. Vraag is zelfs of BAM nog wel aan de vernieuwbouw van het Feyenoord-stadion begint. Hoofdverkenner Hans Vervat zei vorige maand alleen dat BAM een maand uitstel van executie heeft gekregen.

Hij blijft wel roepen dat het goed komt, zegt Van de Donk over Vervat. Maar mij bereiken signalen dat de Feyenoord-directie niets in dit plan ziet. Ze zijn heel passief, laten het lopen. Ze moeten actiever worden.

Eric Gudde, Feyenoords algemeen directeur, ontkent dat. Wij hebben ook geen contact met Van de Donk over het stadion. We werken gewoon mee aan het onderzoek dat nu gaande is. Wij willen het beste voor Feyenoord. Als dat dit plan is, is dat dit plan.

In de Tafel van Kees, een tv-programma op FoxSports, vertelde Gudde nog dat het BAM-plan niet meer dan 200 miljoen mag kosten, omdat de begrotingsgroei van Feyenoord minimaal is als het stadion te duur wordt. De Rotterdamse topclub kan dan qua begrotingsgroei niet wedijveren met PSV en Ajaks.

Of BAM binnen die 200 miljoen blijft valt te betwijfelen. De laatste geluiden zijn dat het stadion inclusief trainingscomplex meer dan 240 miljoen gaat kosten. Verder moeten nog oplossingen worden gevonden voor logistieke problemen als bijvoorbeeld parkeren.

Volgende week komt BAM met een definitief plan voor de vernieuwbouw van de Kuip. Naar verwachting valt na de kerst het besluit over deze grootschalige klus. Mocht de Feyenoord-leiding niet besluiten om met BAM in zee te gaan, komt ReddeKuip weer in beeld. Zij hebben al aangegeven klaar te zullen staan. Verkenner Vervat heeft zelfs al laten weten dat een overstap van BAM naar ReddeKuip geen vertraging hoeft op te leveren.
Bron:Rijnmond

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 december 2014 door RenatoBos --
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 07 december 2014 - 17:13   quote  deeplink  
Dan toch reddekuip of alsnog een heel nieuw stadion? Ben benieuwd hoelang deze soap gaat duren ...
van geil
 van geil - zondag 07 december 2014 - 19:47   quote  deeplink  
Ze zijn aan t rekken voor nieuwbouw zegt mijn gevoel.
Barabas
 Barabas - zondag 07 december 2014 - 19:52   quote  deeplink  
Zal hem wel niet gaan worden... duurt wel te lang allemaal.

Dat prachtige stadion aan de Maas. Dat zie ik wel zitten.
van geil
 van geil - zondag 07 december 2014 - 19:54   quote  deeplink  
Gewenningsperiode.
Zelfs felle voorstanders van de Kuip beginnen nu de andere kant te kiezen.
Stylzz
 Stylzz - zondag 07 december 2014 - 19:57   quote  deeplink  
T kan ook allemaal strategie zijn.
Barabas
 Barabas - zondag 07 december 2014 - 20:02   quote  deeplink  
Dikke kans.... Dan spelen we straks dus lekker Champions League in onze vertrouwde Kuip.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 07 december 2014 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 december 2014 - 20:02 schreef Barabas het volgende:
Dikke kans.... Dan spelen we straks dus lekker Champions League in onze vertrouwde Kuip.
Dat zou pas zonde zijn betreft inkomsten ...
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 07 december 2014 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 december 2014 - 19:47 schreef van geil het volgende:
Ze zijn aan t rekken voor nieuwbouw zegt mijn gevoel.
Dat blijf ik ook de beste optie vinden! Nieuwbouw ...
tomson
 tomson - maandag 08 december 2014 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 december 2014 - 15:59 schreef Stylzz het volgende:
Alles wat ik lees hier is manager taal joh.
Burp....nou niet meer 😒
tomson
 tomson - maandag 08 december 2014 - 00:30   quote  deeplink  
Van RdK op facebook :

245bvbr.jpg
VVout
 VVout - maandag 08 december 2014 - 04:35   quote  deeplink  
Goh wat zullen ze hopen dat het BAM gaat lukken???
Stylzz
 Stylzz - maandag 08 december 2014 - 07:35   quote  deeplink  
BAM had ook mooie plaatjes
Stylzz
 Stylzz - maandag 08 december 2014 - 07:55   quote  deeplink  
Het is hoogst onzeker of Feyenoord deze week groen licht kan geven aan de plannen voor een vernieuwde Kuip van BAM. ''We hebben nog steeds geen definitieve tekeningen bouwtekeningen binnen'', zegt projectdirecteur Hans Vervat in het Rotterdams Dagblad. ''Die moeten uiterlijk morgen in de brievenbus zitten.''

Volgens Vervat zijn er verschillende redenen voor de vertragingen. Allereerst moest de constructie aangepast worden. ''De 62 meter hoge pylonen aan de buitenkant moeten rechter worden. Zo helt het niet over naar de buren.''

Daarnaast was het wensenlijstje van de Feyenoord-familie te lang geworden. ''Er zaten keukens in waar Herman den Blijker jaloers op zal zijn. We stelden vast dat er een significant verschil zit tusen wat realistisch is, en wat Feyenoord wilde. Dus gaat de kaasschaaf er nu overheen en houden we over wat écht noodzakelijk is.''

70.000
Aandeelhouder Joan Smal vertelt verder over de onduidelijkheid tussen 70.000 bezoekers of stoeltjes. BAM ging uit van toeschouwers, Feyenoord van stoeltjes. ''Het kost 35 miljoen euro om dat misverstand weg te werken. Ik zou kiezen voor de inkomsten en dus toeschouwers. Want die 70.000 mensen zitten er alleen tegen Ajax en PSV.''
Nick4F
 Nick4F - maandag 08 december 2014 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 december 2014 - 19:47 schreef van geil het volgende:
Ze zijn aan t rekken voor nieuwbouw zegt mijn gevoel.
Ben ik met je eens. Diep in het hart van de club is men er n.m.m. van overtuigd dat er maar 1 goede oplossing is: een nieuwe Kuip. De vraag zou wel eens kunnen zijn: Hoe groot kunnen we dan (verantwoord) denken? Aan de Maas? Is dat een onrealistische droom of juist een geniale visie?
Stylzz
 Stylzz - maandag 08 december 2014 - 09:30   quote  deeplink  
Besluit nu pas in januari.
Clyde Best
 Clyde Best - maandag 08 december 2014 - 10:27   quote  deeplink  
Knoop nu doorhakken, en vol voor nieuwbouw gaan. Hoe jammer ik het ook zal vinden dat ik niet met mijn dochters voor de eerste keer naar de Kuip kan, zoals mijn vader dat met mij deed.

Elke minuut die nog aan BAM wordt besteed, is in mijn ogen verspilde tijd!
MMM
 MMM - maandag 08 december 2014 - 10:27   quote  deeplink  
Soap..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 08 december 2014 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 december 2014 - 12:56 schreef Nick4F het volgende:
Ik heb in het verleden bedrijfsmanagement gestudeerd. Maar zeg me eens Arie: Zie jij bijbelstudie als onverenigbaar met een grote passie voor een nieuw te bouwen stadion voor onze fantastische club? Of geloof jij niet in de geschetste mogelijkheden? Of dat een heel nieuwe discussie over een nieuwe mijlpaal voor stad Rotterdam en (vooral) Feyenoord, via de juiste kanalen ook van onderuit de club kan opstarten? Ik zou graag zien dat je mee denkt, en de zaak niet afdoet met een oneliner.
poepoe, op je teentjes getrapt? Stel je niet aan man. Het was slechts bedoeld als grapje omdat je woorden zo mooi waren. Ik ben het wel vaker met je eens, maar deze reactie vind ik dan weer jammer... (doet afbreuk aan mijn mening over jouw postjes)
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 08 december 2014 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2014 - 09:30 schreef Stylzz het volgende:
Besluit nu pas in januari.
't wordt nu toch wel een keer tijd dat ze spijkers met koppen slaan. Dit is een spelletje waar Feyenoord niet beter van wordt. Laten ze eens ophouden met dat gedraal en gewoon zeggen wat ze doen en het dan ook doen... Dit gezever is een er-omheen-draai-spelletje aan het worden. Dat moeten zowel gemeente Rotterdam als Feyenoord niet willen....
Nick4F
 Nick4F - maandag 08 december 2014 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2014 - 10:52 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

poepoe, op je teentjes getrapt? Stel je niet aan man. Het was slechts bedoeld als grapje omdat je woorden zo mooi waren. Ik ben het wel vaker met je eens, maar deze reactie vind ik dan weer jammer... (doet afbreuk aan mijn mening over jouw postjes)
Absoluut niet op mijn teentjes getrapt. Ook op m'n geloof kun je me niet makkelijk raken: dat is zo persoonlijk. Maar waar je me wel eenvoudig kunt treffen is in m'n Feyenoordhart! Ik moet onderhand maar eens bij mijzelf te rade gaan of mijn liefde voor de club niet meer kwaad dan goed doet. Ik dacht echt dat jij serieuze bedenkingen had tegen de oprechtheid van een overtuigd christen met een grote passie voor de betaald voetbalclub Feyenoord. Dat had me namelijk wel dwars kunnen zitten. Jammer dat jij zo afwijzend reageert. Nu realiseer ik mij: al zou dat zo zijn, dan nog moet ik hier de discussie niet aangaan.
tomson
 tomson - maandag 08 december 2014 - 12:22   quote  deeplink  
Hmm heb ik een aflevering gemist ? Ik snap er steeds minder van met jullie ;)
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 08 december 2014 - 12:29   quote  deeplink  
BAM is de mistige partij in deze.
Als het zo al gaat dan is het allemaal opportuun gedoe geweest.
Nog 1 dag.
En anders...Dan maar RDK. Of ook opportunisme?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 08 december 2014 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2014 - 12:29 schreef FR-Henk het volgende:
BAM is de mistige partij in deze.
Als het zo al gaat dan is het allemaal opportuun gedoe geweest.
Nog 1 dag.
En anders...Dan maar RDK. Of ook opportunisme?
Besluit is - zoals Stylzz al aangaf - weer uitgesteld. Naar januari. Dus nog even wachten. Of zullen we direct al gaan rellen!
tomson
 tomson - maandag 08 december 2014 - 13:55   quote  deeplink  
Waarom niet...ben al in de stemming
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 08 december 2014 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2014 - 13:48 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Besluit is - zoals Stylzz al aangaf - weer uitgesteld. Naar januari. Dus nog even wachten. Of zullen we direct al gaan rellen!
Ophitsert!
Stylzz
 Stylzz - maandag 08 december 2014 - 14:12   quote  deeplink  
Ik denk dat ... fuck it, ik heb geen idee
kenny
 kenny - maandag 08 december 2014 - 14:25   quote  deeplink  
beste idee is gewoon nieuwbouw , het is toch zoals gudde het zegt , feyenoord moet er wel echt beter van worden anders heeft het geen zin
daarbij vind ik de renovatie maar een lapmiddel
Stylzz
 Stylzz - maandag 08 december 2014 - 14:49   quote  deeplink  
Maar zijn er wel genoeg middelen voor nieuwbouw.
VVout
 VVout - maandag 08 december 2014 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2014 - 14:49 schreef Stylzz het volgende:
Maar zijn er wel genoeg middelen voor nieuwbouw.
Normaal gezien kan je daar over een veel langere tijd afschrijven, maar dat hoef ik jouw geloof ik niet uit te leggen.
van geil
 van geil - maandag 08 december 2014 - 15:27   quote  deeplink  
t lijkt er op dat de VVF dat nu aan t realiseren zijn.
dmv vermogen op de bank en de begroting opvoeren.
Stylzz
 Stylzz - maandag 08 december 2014 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2014 - 15:26 schreef VVout het volgende:

[..]

Normaal gezien kan je daar over een veel langere tijd afschrijven, maar dat hoef ik jouw geloof ik niet uit te leggen.
haha, ja en nee, ik snap t, maar dit is niet helemaal mijn kop thee.
Stylzz
 Stylzz - maandag 08 december 2014 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2014 - 15:27 schreef van geil het volgende:
t lijkt er op dat de VVF dat nu aan t realiseren zijn.
dmv vermogen op de bank en de begroting opvoeren.
Kán, of er is minder geld dan iedereen denkt.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 08 december 2014 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2014 - 11:18 schreef Nick4F het volgende:

[..]

Absoluut niet op mijn teentjes getrapt. Ook op m'n geloof kun je me niet makkelijk raken: dat is zo persoonlijk. Maar waar je me wel eenvoudig kunt treffen is in m'n Feyenoordhart! Ik moet onderhand maar eens bij mijzelf te rade gaan of mijn liefde voor de club niet meer kwaad dan goed doet. Ik dacht echt dat jij serieuze bedenkingen had tegen de oprechtheid van een overtuigd christen met een grote passie voor de betaald voetbalclub Feyenoord. Dat had me namelijk wel dwars kunnen zitten. Jammer dat jij zo afwijzend reageert. Nu realiseer ik mij: al zou dat zo zijn, dan nog moet ik hier de discussie niet aangaan.
blijkbaar ontgaat het je: het was grappig bedoeld; ik ben het met je eens (al is de gedachtengang in deze egoïstische tijd naief)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5990
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0603399