BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 08 december 2014 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2014 - 09:30 schreef Stylzz het volgende:
Besluit nu pas in januari.
Beslissingstermijn BAM-plan verlengd tot eind januari

107nbi8.jpg

Hans Vervat gaat er niet van uit dat voor de jaarwisseling een besluit is genomen over het stadion-plan van BAM. De door Feyenoord aangestelde hoofdverkenner wacht nog altijd op een definitieve versie van de bouwgigant en heeft daarom de beslissingstermijn verlengd tot eind januari.

In mei 2014 werd besloten de opdracht voor vernieuwbouw van de Kuip in principe te gunnen aan bouwbedrijf BAM. Vanaf dat moment zou een half jaar worden genomen om de plannen te concretiseren en een definitief besluit te nemen. Dat half jaar wordt nu verlengd.

Hans Vervat daarover: Aanstaande dinsdag is er een grote bijeenkomst met de Raden van Commissarissen van voetbalclub en stadion en de Sportclub Feyenoord als grootaandeelhouder in het stadion. We presenteren daar de stand van zaken op dit moment. Voor besluitvorming en presentatie van de plannen aan de buitenwereld is het dan nog te vroeg. Met de feestdagen en vakanties voor de deur, liggen wij er niet wakker van als dat pas in januari gebeurt.
De reden van de vertraging ligt volgens Vervat in een combinatie van extra wensen én het strak vasthouden aan de afgesproken bouwsom van in totaal 240 miljoen.

Die bouwsom omvat de kosten voor de vernieuwbouw van het stadion (200 miljoen), de bouw van een trainingscomplex voor de profs, een nieuw onderkomen voor de Feyenoord-amateurs en de bouwrente. Vervat: We hebben met alle betrokkenen, op alle onderwerpen, in een groot aantal werkgroepen gewerkt aan de invulling van het plan. Daar zijn allerlei nieuwe wensen uit voort gekomen. Nu we alles op een rijtje hebben zullen we, ook weer met zn allen, moeten besluiten hoe functioneel die nieuwe wensen zijn en of we ze binnen het totaalbedrag kunnen realiseren.

Vervat maakt korte metten met een twitter-bericht van VVD-gemeenteraadslid Maarten van de Donk, die onder meer meldde dat de Feyenoord-directie niets in het BAM-plan ziet en er daarom niet actief aan zou meewerken: Grote onzin! Ik heb in de afgelopen maanden met ze gewerkt, ze hebben actief meegedaan in alle werkgroepen.
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 december 2014 - 21:37   quote  deeplink  
Delegatie Feyenoord stemt in met uitstel voor BAM

2dl4ys6.jpg

Bouwgigant BAM krijgt van Feyenoord tot uiterlijk eind januari de tijd om met een voorstel te komen voor een vernieuwde Kuip in Rotterdam. Dat besluit is vanavond genomen door een brede delegatie van Feyenoord, inclusief stadion en club. De gemoderniseerde voetbaltempel moet in 2018 openen en 70.000 stoeltjes gaan tellen.

Nadat stadionbouwer BAM in mei de klus kreeg toebedeeld, verliep het proces niet bepaald van een leien dakje. In november al moest er worden gerapporteerd, maar die afspraak werd verplaatst naar vanavond. ,,We hadden op dat moment simpelweg te weinig materiaal om over te praten,'' sprak president-commissaris René van Ierschot van Stadion Feijenoord eerder deze week op een aandeelhoudersvergadering.

De problemen zijn vooral van technische aard. Het complex dijde steeds verder uit, waardoor de top van de 62 meter hoge steunpilaren aan de buitenkant bijna boven de aangrenzende bebouwing kwam. Er was bovendien te veel staal nodig. ,,Er wordt nu dus gekeken naar een andere constructie,'' zei hij bij die gelegenheid.

Van Ierschot sprak de verwachting uit er begin volgend jaar uit te komen met BAM. ,,Ja, ik denk dat het goed komt. Als ik daar niet van overtuigd zou zijn, dan zou ik het bijltje er bij neergooien.'' Een écht plan B is er volgens hem ook niet. ,,Als dit niet doorgaat, dan hebben we een open situatie. Red de Kuip heeft geen rechten om de plek van BAM in te nemen.''

Wethouder Adriaan Visser (D66, sport) zei gisteren al dat uitstel tot eind januari betekent dat er 'nog eens goed' naar de planning moet worden gekeken. Feyenoord hoopt dat de stad 35 miljoen euro aan aandelen in het stadion neemt. De beslissing daarover zou nog voor de zomer moeten vallen. Het totale project, inclusief onder andere de bouw van een trainingscomplex op Varkenoord, kost 240 miljoen euro.
Bron:AD
kenny
 kenny - donderdag 11 december 2014 - 09:02   quote  deeplink  
ben erg bang dat dat nieuwe ontwerp van BAM een gedrocht van een stadion gaat worden , nog meer bezuinigen op al zo'n uitgevrongen idee , dat wordt toch 3x niks
ze hadden gewoon voor nieuwbouw moeten gaan kost niet zoeens zoveel meer maar dan heb je wel een topstadion ipv zo'n gedrocht
Stylzz
 Stylzz - donderdag 11 december 2014 - 09:09   quote  deeplink  
BAM spreekt zich uit: ''Ook Feyenoord moet keuzes maken''
850x400-bam-feyenoord_a04b.jpg

Bouwgigant BAM gaat miljoenen euro's besparen door veel minder staal te gebruiken bij het vernieuwen van De Kuip. De pylonen aan de buitenkant worden recht in plaats van geknikt, waardoor ook het membraamdak een andere vorm krijgt. ''Die wordt meer rond dan ovaal'', zegt BAM-directeur Marc de Vreede in het Rotterdams Dagblad.

Het uiteindelijke ontwerp vroeg 5500 ton staal in plaats van de begrote 3500 ton, waardoor de bouwkosten ruim boven de 200 miljoen uitvielen. ''Dat het stadion nu anders is opgezet heeft gevolgen voor alle functies die er in zitten. Ook daar moeten we opnieuw naar kijken. Denk aan keukens, facilitaire ruimtes en het museum. Ik verwacht dat we half januari alles op z'n plek hebben en het nieuwe plan aan Feyenoord kunnen presenteren.''

BAM benadrukt echter dat niet alleen het bouwbedrijf aan de bak moet om de prijs verder te drukken. ''Ook Feyenoord zal keuzes moeten maken en tegen sommige dingen 'nee' zeggen. Bijvoorbeeld extra voorzieningen voor concerten. Ook Feyenoord moet de kaasschaaf hanteren. Om vervolgens te zien waar de teller staat.''

Er ontstond deze maand veel kritiek op de gang van zaken. ''Natuurlijk, het is niet fijn als het tegen zit. Maar we zetten alles op alles om elk detail goed te bekijken, om later niet tegen ongewenste verrassingen aan te lopen. Dat we niet tijdens de bouw extra kosten hebben. Ik snap de onvrede, ik snap de twijfels, maar dit hoort bj zo'n proces. Ik heb er alle vertrouwen in dat de oplossing voor alle partijen bevredigend zal zijn.''
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 11 december 2014 - 11:12   quote  deeplink  
Zondag moeten we de kaasschaaf hanteren..!!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 11 december 2014 - 12:07   quote  deeplink  
Humor!
de bluffer
 de bluffer - donderdag 11 december 2014 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 december 2014 - 09:09 schreef Stylzz het volgende:
BAM spreekt zich uit: ''Ook Feyenoord moet keuzes maken''
[ afbeelding ]

Bouwgigant BAM gaat miljoenen euro's besparen door veel minder staal te gebruiken bij het vernieuwen van De Kuip. De pylonen aan de buitenkant worden recht in plaats van geknikt, waardoor ook het membraamdak een andere vorm krijgt. ''Die wordt meer rond dan ovaal'', zegt BAM-directeur Marc de Vreede in het Rotterdams Dagblad.

Het uiteindelijke ontwerp vroeg 5500 ton staal in plaats van de begrote 3500 ton, waardoor de bouwkosten ruim boven de 200 miljoen uitvielen. ''Dat het stadion nu anders is opgezet heeft gevolgen voor alle functies die er in zitten. Ook daar moeten we opnieuw naar kijken. Denk aan keukens, facilitaire ruimtes en het museum. Ik verwacht dat we half januari alles op z'n plek hebben en het nieuwe plan aan Feyenoord kunnen presenteren.''

BAM benadrukt echter dat niet alleen het bouwbedrijf aan de bak moet om de prijs verder te drukken. ''Ook Feyenoord zal keuzes moeten maken en tegen sommige dingen 'nee' zeggen. Bijvoorbeeld extra voorzieningen voor concerten. Ook Feyenoord moet de kaasschaaf hanteren. Om vervolgens te zien waar de teller staat.''

Er ontstond deze maand veel kritiek op de gang van zaken. ''Natuurlijk, het is niet fijn als het tegen zit. Maar we zetten alles op alles om elk detail goed te bekijken, om later niet tegen ongewenste verrassingen aan te lopen. Dat we niet tijdens de bouw extra kosten hebben. Ik snap de onvrede, ik snap de twijfels, maar dit hoort bj zo'n proces. Ik heb er alle vertrouwen in dat de oplossing voor alle partijen bevredigend zal zijn.''
Dit moet het gewoon worden
Barabas
 Barabas - donderdag 11 december 2014 - 18:34   quote  deeplink  
Zou je denken..... BAM heeft er een potje van gemaakt. Ook degenen die hierin leidend zijn schieten tekort; vooral in de communicatie is er veel te winnen. Misschien moeten we opnieuw beginnen. Eerst de juiste mensen en partijen verzamelen, het juiste ontwerp kiezen in samenspraak met de achterban én de gemeente.

Niet dat we straks met een stadion van Chinese kwaliteit zitten.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 11 december 2014 - 18:37   quote  deeplink  
Wat een aannames. Enige met wie ze moeten communiceren is Feyenoord.
Barabas
 Barabas - donderdag 11 december 2014 - 18:52   quote  deeplink  
Dat is het dus... Iedere partij lijkt voor eigenbelangen te gaan terwijl het vooral om de club moet gaan.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 11 december 2014 - 18:55   quote  deeplink  
Maar communiceren is altijd tweerichting he. Blijkbaar is er vanuit de club een te afwachtende houding.

T probleem is, je kan geen landhuis bouwen met het budget van een rijtjeshuis.
Dan moet je concessies doen. Zo zal t zijn.
Barabas
 Barabas - donderdag 11 december 2014 - 19:30   quote  deeplink  
Ik kan mij nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat er meer aan de hand is dan dat kaasschaafverhaal. Volgens mij is het budget 75 miljoen euro te laag om alle plannen goed te verwezenlijken. Concertfaciliteiten weg betekent ook geen inkomsten uit die nu ingecalculeerde concerten, lijkt me. En dat ze er in de gemeente ook nog over moeten gaan praten is ook een teken aan de wand: Teveel agenda's waardoor er langs elkaar heen gepraat en/of beslissingen genomen worden.

Hopelijk heb ik het mis.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 11 december 2014 - 19:34   quote  deeplink  
We kunnen alleen maar gissen.
van geil
 van geil - donderdag 11 december 2014 - 19:36   quote  deeplink  
ik denk dat Feyenoord en de VVF helemaal geen zin hebben in de Bam of red de kuip.
en terecht.
veel te duur .
Nieuwbouw met echt forse groei is veel lucratiever.
en met n omzet van pak m beet 50 miljoen, eigen vermogen van 30 miljoen , en zwarte cijfers (in de Kuip). is dat een heel verantwoorde investering.
en daar is even tijd voor nodig. die misschien op deze manier vrijgemaakt wordt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 december 2014 door van geil --
Barabas
 Barabas - donderdag 11 december 2014 - 19:46   quote  deeplink  
Ik zie dat stadion aan de Maas nog steeds als het meest interessante voorstel tot nu toe. Dat is inderdaad veel lucratiever en ook past het bij de geplande ontwikkeling van onze fantastische club. En de ideeën die hier geopperd werden mbt het duurzaamheidaspect zijn echt veel interessanter dan tot nu toe is aangenomen. Kan in de exploitatie een groot verschil maken.
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 11 december 2014 - 19:52   quote  deeplink  
Volgens mij hadden ze dat toentertijd al berekend dat dat richting de 600 miljoen zou gaan. Wie zou dat moeten gaan betalen?
Stylzz
 Stylzz - donderdag 11 december 2014 - 19:53   quote  deeplink  
Ja, maar dan moet je wel de achterban achter je krijgen, betekent dat zowel RdK als dit moet mislukken.
Barabas
 Barabas - donderdag 11 december 2014 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 december 2014 - 19:53 schreef Stylzz het volgende:
Ja, maar dan moet je wel de achterban achter je krijgen, betekent dat zowel RdK als dit moet mislukken.
RdK is een sympathieke club mensen die niet in het heden leven of met een realistische kijk op de toekomst naar de materie kijken. Het huidige plan lijkt sowieso gedoemd om te mislukken.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 11 december 2014 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 december 2014 - 20:00 schreef Barabas het volgende:

[..]

RdK is een sympathieke club mensen die niet in het heden leven of met een realistische kijk op de toekomst naar de materie kijken. Het huidige plan lijkt sowieso gedoemd om te mislukken.
Dat is een boude uitspraak, want zij hebben juist een enorme ontwikkeling gemaakt en er zitten kundige mensen achter. De plannen zijn 100% haalbaar. Alleen denk ik budgettair hetzelfde verhaal.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 11 december 2014 - 20:28   quote  deeplink  
Volgens mij weten wij allen, in elk geval ikzelf, niet genoeg af van de hele toestand en de ins en outs. Daarbuiten denk ik dat we ook, in elk geval velen van ons, niet genoeg afweten van hoe zo'n renovatie of nieuwbouw in zijn werk gaat en wat voor kosten erbij komen kijken en wat het daarna allemaal (kan) gaan opleveren. Dus we kunnen leuk discussiëren, maar ik denk gewoon dat wij hier niet uitkomen.

Zelf had ik in eerste instantie meer met het idee van VW, de SuperKuip. Maarja, dat is niet gebaseerd op berekeningen of een sluitende redenatie. Wat overigens niet wil zeggen dat ik tegen het plan van RdK of BAM ben, maar ik weet gewoon echt niet meer wat goed is voor onze club. Het enige wat ik nu hoop is dat er op relatief korte termijn een besluit genomen wordt, wat wel heel goed overwegen is, en wat echt het beste is voor onze mooie club. Want zo'n langslepende zaak is Feyenoord-onwaardig toch? Desalniettemin liever een langlopende zaak waarbij het beste resultaat eruitkomt, dan een korte procedure waarbij we er slecht vanaf komen...
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 december 2014 - 10:50   quote  deeplink  
Feyenoord houdt vertrouwen in 'goedkopere' BAM-Kuip

2vxlzdh.jpg

Feyenoord houdt vertrouwen in bouwer BAM bij het vernieuwen van De Kuip. Door veel minder staal te gebruiken en een goedkopere dakconstructie, wordt een forse kostenoverschrijding weggepoetst, zegt projectdirecteur Hans Vervat.

De verbouwde Kuip dreigde tientallen miljoenen euro's duurder uit te pakken dan de afgesproken 200 miljoen. ,,De steunpilaren van 62 meter worden nu gereduceerd tot een hoogte van zo'n 50 meter, wat enorm scheelt in de staalkosten. Bijkomend voordeel is ook dat we binnen de grenzen van het stadionterrein blijven.''

Vervat reageert op een moment dat er in Rotterdam grote twijfels zijn ontstaan over het BAM-plan. Vandaag meldde architect Roberto Meyer van de voormalige concurrent VolkerWessels dat hij stond te popelen om de 'superKuip' - sloop en nieuwbouw - weer in de schijnwerpers te zetten. ,,Als Feyenoord dat wil, geven we morgen al een presentatie,'' zei hij.
Bron:AD
VVout
 VVout - zaterdag 13 december 2014 - 10:55   quote  deeplink  
Mooi allemaal maar ben uiteindelijk wel nieuwsgierig wat dat optisch gaat betekenen.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 13 december 2014 - 10:57   quote  deeplink  
Ice gemeente geeft wel veel geld uit aan kabouter buttplug, rare gesmolten vaten (kunst?) en toneel voorstellingen waar geen animo voor is. Ook steeds mondje vol over de ontwikkeling van Zuid gooi toch eens wat geld ertegen aan zodat Zuid een echte boost krijgt. De stad Marseille is echt bezig de stad te vernieuwen en geeft het geld niet uit aan kunst maar puur aan de ontwikkeling van de stad. Maar ja nationalisme is in Nederland een vies woord.
Of meer het trots zijn op je stad, mooie architectuur maar je moet op zuid een bolwerk gaan neerzetten of dat nu een gerenoveerd stadion of een noeuw stadion maar doe wat voor de Rotterdammers ( grote groep in plaats van een klein groepje) desnoods gebruik van Excelsior van de kuip als mede gebruiker. ( Sparta niet die verdwijnen vanzelf uit de competities)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 december 2014 door piet de paler --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 14 december 2014 - 23:29   quote  deeplink  
Vervolg met RedDeKuip niet vanzelfsprekend

qnprmc.jpg

Het is niet langer vanzelfsprekend dat de plannen van RedDeKuip worden uitgevoerd als het voorstel van BAM het niet redt. Dat heeft projectdirecteur Hans Vervat tegen RTV Rijnmond gezegd. De Raad van Commissarissen van Feyenoord heeft namelijk alleen toestemming gegeven voor het verder praten met BAM en niet voor onderhandelingen met een andere partij.

Als uiteindelijk wordt afgezien van samenwerking met bouwgigant BAM is een nieuwe internationale aanbesteding niet uitgesloten. Dat zou opnieuw tot vertraging kunnen leiden van de totstandkoming van de 'vernieuwbouw' van het stadion.
Eerder liet Vervat nog weten dat RedDeKuip de meest logische gesprekspartner zou zijn indien het plan van BAM geen optie meer is. Eind januari neemt Feyenoord een besluit over de definitieve plannen van het bouwbedrijf.
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 24 december 2014 - 11:23   quote  deeplink  
BAM komt met variant Kuip-plan met 76.000 plekken

8lqv.jpg

De vernieuwde Kuip kan mogelijk 76.000 supporters herbergen. Eén van de varianten die bouwer BAM aan Feyenoord heeft aangeboden, gaat uit van 70.000 stoeltjes en 6.000 staanplaatsen. ,,In dat geval wordt de tweede ring extra verlengd met drie à vier rijen. Dat stadion wordt dan wel enkele miljoenen euro's duurder,'' zegt projectdirecteur Hans Vervat.

De prijs die in mei is afgesproken tussen Feyenoord en BAM is 200 miljoen euro voor de transformatie van het monumentale stadion. Behalve de '76.000-optie' heeft de bouwer ook nog een iets afgeslankt complex gepresenteerd met bijna 64.000 stoeltjes en eveneens 6.000 staanplaatsen. Op die plekken komen dan wel klapstoeltjes, omdat internationale voetbalbonden de eis stellen dat iedereen moet kunnen zitten.

Vervat is gecharmeerd van een Kuip met 76.000 plekken. ,,Als dat lukt is dit een heel aantrekkelijk bod,'' legt hij uit. ,,Dat je er voor een redelijke investering nog 6.000 toeschouwers extra kwijt kan. Als iedere seizoenkaarthouder dan elke wedstrijd iemand meeneemt, dan zitten we altijd vol. Wel tegen betaling natuurlijk.''
Bron:AD
Stylzz
 Stylzz - woensdag 24 december 2014 - 12:40   quote  deeplink  
Krijgen we nooit vol tegen de mindere goden
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 24 december 2014 - 12:49   quote  deeplink  
Zal aan mij leggen maar capaciteit 64.000, met uitbreiding naar 70.000, is voldoende.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 24 december 2014 - 13:11   quote  deeplink  
Dat krijg je al niet vol.
Hebben we straks Arsenal prijzen en prestaties
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 24 december 2014 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 12:49 schreef FR-Henk het volgende:
Zal aan mij leggen maar capaciteit 64.000, met uitbreiding naar 70.000, is voldoende.
Bij de kampioenswedstrijd van SVV tegen Sc Heerenveen in 1949 waren er 70.000 toeschouwers in de kuip.
Zijn we in 75 jaar dan zo weinig opgeschoten?
Barabas
 Barabas - woensdag 24 december 2014 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 14:55 schreef Gerard_FR het volgende:

[..]

Bij de kampioenswedstrijd van SVV tegen Sc Heerenveen in 1949 waren er 70.000 toeschouwers in de kuip.
Zijn we in 75 jaar dan zo weinig opgeschoten?
Aldus een hele ouwe fan?
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 24 december 2014 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 14:55 schreef Gerard_FR het volgende:

[..]

Bij de kampioenswedstrijd van SVV tegen Sc Heerenveen in 1949 waren er 70.000 toeschouwers in de kuip.
Zijn we in 75 jaar dan zo weinig opgeschoten?
Nee, supporters hebben meerdere keuzes van vermaak.
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 24 december 2014 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 15:17 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Nee, supporters hebben meerdere keuzes van vermaak.
Ja, maar aan de andere kant is Katendrecht ook niet meer wat het vroeger was.
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 24 december 2014 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 15:08 schreef Barabas het volgende:

[..]

Aldus een hele ouwe fan?
Op mijn 18e mijn eerste tattoos bij Ramon laten zetten, vlak voordat hij naar Canada emigreerde.
Dus reken maar uit.
Loetje
 Loetje - woensdag 24 december 2014 - 16:18   quote  deeplink  
Mooi nieuws. Stadion zal zeker vol blijven.

Als ik vragen mag, nu zie ik op Teletekst altijd dat er 45/46000 man zitten. Capaciteit is hoger en lijkt op TV ook altijd uitverkocht. Is dit om veiligheidsredenen dat het niet helemaal vol mag en er dus ca 5000 stoeltjes vrij moeten blijven?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 24 december 2014 - 16:45   quote  deeplink  
Yep das uit veiligheidsoverwegingen..
Loetje
 Loetje - woensdag 24 december 2014 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 16:45 schreef RenatoBos het volgende:
Yep das uit veiligheidsoverwegingen..
Vanwege dat het stadion al relatief oud is of?
Barabas
 Barabas - woensdag 24 december 2014 - 18:34   quote  deeplink  
Ook
Dirk1
 Dirk1 - woensdag 24 december 2014 - 18:47   quote  deeplink  
laat de verbouw/vernieuwbouw door een ander bedrijf doen bam maakt er gegarandeerd een potje van ga maar eens navraag doen bij gem den-bosch navraag doen over barten-brug nog niet half klaar moet afgebroken worden en dan alsnog een andere brug maar dan wel eenandere aannemer. als men met de bam doorgaat dan barst gegarandeerd de (bom)bam, de bouwkosten zullen zeker worden overschreden en niet zoon beetje ook ik schat minstens 30%meer dan nu word begroot, je kunt voor dat geld zeker een nieuw stadion bouwen en dan is alles up-todate,
ik zeg bouw een nieuw stadion.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 januari 2015 - 18:58   quote  deeplink  
Vervat zo goed als zeker weg als projectdirecteur

28kpwfo.jpg

Hans Vervat blijft zo goed als zeker niet aan als projectdirecteur van de vernieuwbouwde Kuip. Als eind januari de definitieve plannen van bouwbedrijf BAM gepresenteerd en mogelijk goedgekeurd worden, maakt Vervat waarschijnlijk plaats voor een nieuwe projectdirecteur. De voorkeur gaat dan uit naar iemand die ervaring heeft met dit soort grootschalige projecten.

Jos van der Vegt, één van de drie verkenners die vorig jaar rond deze tijd bouwbedrijf BAM verkoos boven Reddekuip voor het grootschalige project, zou ook niet verbaasd zijn als andere spelers de rol van Vervat gaan overnemen.

BAM werd vorig jaar mei door de aangewezen verkenners gekozen voor de vernieuwbouw van de Kuip. De bouwgigant was in de wolken, maar een vervolg bleef vreemd genoeg uit. Eind deze maand komt BAM alsnog met een voorstel, nadat het al een keer uitstel van executie heeft gekregen van Vervat.

Als de Feyenoord-directie akkoord gaat met de plannen, is het niet gezegd dat ze ook ten uitvoer kunnen worden gebracht. De politiek is dan aan zet. Het besluit in het Rotterdamse stadhuis zou voor het zomerreces moeten vallen, maar door de vertraging zou dat krap kunnen worden.
Bron:Rijnmond
VVout
 VVout - maandag 05 januari 2015 - 01:53   quote  deeplink  
het-zeepsop-en-de-bellen-van-de-zeep-13289045.jpg
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 05 januari 2015 - 01:56   quote  deeplink  
Met het nieuws omtrent Vervat dat hij stopt als verkenner, vanmiddag las ik ook dat Van Sluis al gestopt zou zijn, maar ik kan dat nergens terug vinden?

Mits het waar is, blijft dus van de drie verkenners alleen Jos van der Vegt over, de voormalig directeur van De Kuip..?
VVout
 VVout - maandag 05 januari 2015 - 02:07   quote  deeplink  
Ik vind het gewoon steeds vager worden allemaal, posities worden gerouleerd en de verantwoordelijke voor de shit zijn ineens niet aansprakelijk meer???
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 05 januari 2015 - 13:05   quote  deeplink  
Over een paar jaar komt de bak vuil naar buiten.
Op zeker.
Barabas
 Barabas - maandag 05 januari 2015 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 02:07 schreef VVout het volgende:
Ik vind het gewoon steeds vager worden allemaal, posities worden gerouleerd en de verantwoordelijke voor de shit zijn ineens niet aansprakelijk meer???
Zo gaat het met grote projecten altijd. Niks vreemds aan de hand wat betreft deze personele wisseling. De formateur en informateur worden na de verkiezingen toch ook geen minister president? Gewoon de personen datgene laten doen waar ze goed in zijn. Niets meer, niets minder.
VVout
 VVout - maandag 05 januari 2015 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 13:05 schreef FR-Henk het volgende:
Over een paar jaar komt de bak vuil naar buiten.
Op zeker.
Daar kan je zo als het er nu aan toe gaat van op aan ja.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 januari 2015 door VVout --
VVout
 VVout - maandag 05 januari 2015 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 13:15 schreef Barabas het volgende:

[..]

Zo gaat het met grote projecten altijd. Niks vreemds aan de hand wat betreft deze personele wisseling. De formateur en informateur worden na de verkiezingen toch ook geen minister president? Gewoon de personen datgene laten doen waar ze goed in zijn. Niets meer, niets minder.
Deze hou ik gewoon ff stand-by als potentiële quote voor de toekomst :)
tomson
 tomson - maandag 05 januari 2015 - 22:26   quote  deeplink  
Vervat...kwam toch nooit opdagen op de afspraak.
Milo
 Milo - dinsdag 06 januari 2015 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 december 2014 - 18:55 schreef Stylzz het volgende:
Maar communiceren is altijd tweerichting he. Blijkbaar is er vanuit de club een te afwachtende houding.

T probleem is, je kan geen landhuis bouwen met het budget van een rijtjeshuis.
Dan moet je concessies doen. Zo zal t zijn.
helemaal mee eens, ik ben al ruim 2 maanden bezig om het eea helder te krijgen qua sponsering, ik vind ze wel heel laks in de benadering. stoort mij enorm.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 06 januari 2015 - 18:54   quote  deeplink  
De tyfus.
Barabas
 Barabas - dinsdag 06 januari 2015 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 11:59 schreef Milo het volgende:

[..]

helemaal mee eens, ik ben al ruim 2 maanden bezig om het eea helder te krijgen qua sponsering, ik vind ze wel heel laks in de benadering. stoort mij enorm.
Eerlijk gezegd ben ik zeer verbaasd over wat je hier schrijft. Ik schrik er ook van en er borrelen meteen allerlei vragen op. Als dit schering en inslag is dan moet daar echt wat aan gedaan worden.

Met wie binnen de club krijg je dan te maken? Is die persoon voor iedereen die wil sponsoren het eerste aanspreekpunt? Heb je ook anderen binnen de club hierop geattendeerd? Zit de directie en het commerciële apparaat volgens jou in een ivoren toren? En denk je dat anderen in het verleden door deze manier van werken afgehaakt zijn als (potentiële) sponsor?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0668020