BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 januari 2015 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 10:35 schreef VVout het volgende:

[..]

Haha, moet je het wel onder Linux laten draaien ben ik bang voor ;)
Win 7 bak. Prima
VVout
 VVout - maandag 19 januari 2015 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 12:53 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Win 7 bak. Prima
Gelukkig, we zijn weer on topic :b ...

Ik ga het proberen om hem onder Linux-Ubuntu op gang te krijgen, maar vind Linux altijd een mooi alternatief geweest voor Windows.
jjh
 jjh - woensdag 21 januari 2015 - 09:06   quote  deeplink  
BAM heeft nog steeds geen voorlopig ontwerp bij Feyenoord ingeleverd. In De Kuip beschikken ze alleen over een dwarsdoorsnede van het mogelijke vernieuwde stadion en die tekening leverde onaangename verrassingen op, zo vertelt president-commissaris Stadion Feijenoord René van Ierschot.
De story goes on

''Dat er open ruimte zit tussen de bovenste ring en het dak bijvoorbeeld'', vertelt hij in het Rotterdams Dagblad. ''Dat scheelt vast wel een paar miljoen in bouwkosten. We moeten oppassen dat er straks niet alleen een geraamte overblijft. De discussie over wat we nu echt wel zouden krijgen en wat niet, vind ik essentiëler dan die over de stoeltjes.''

Het stadionbestuur stelt op dit moment alls in het werk om de ingrijpende modernisering van BAM te laten slagen. ''Daar gaat nu alle aandacht naar uit. Dit is echt de beste kans om het stadion te renoveren.'' Maar wat als het plan sneuvelt? ''Daarna sluiten we geen enkele optie uit. Ook nieuwbouw niet''

Binnenkort moet Van Ierschot en zijn collega's een knoop doorhakken over de verdere samenwerking met BAM. ''Ik weet zeker dat we op een aantal punten nog aangenaam verrast gaan worden. Wat ik niet weet, is op welke punten we nog onaangenaam verrast zullen worden. En dat gat tussen het dak en de bovenste ring was er al een.''

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 januari 2015 door jjh --
VVout
 VVout - woensdag 21 januari 2015 - 09:42   quote  deeplink  
Laat ik één ding voorop stellen dat ik geen onvoorwaardelijke voorstander ben van Red de Kuip. Ik zie persoonlijk een nieuw stadion aan de Maas nog steeds als ultieme doelstelling. Mijn vragen rijzen echter met de tijd hoe het mogenlijk is dat men voor BAM heeft gekozen.

Was het de haat tegenover de opstand Red de Kuip?
Heeft BAM gewoon een vals beeld geschept en zijn het een stelletje leugenaars?
Hebben bepaalde invloedrijke personen elkaar de bal weer eens toegespeeld?

Als ik zie wat voor materiaal er beschikbaar is bij de plannen van RDK en hoe ze communiceren naar het legioen, ja zelfs de moeite genomen mij persoonlijk uitleg van zaken te geven. Als ik dat dan afzet tegenover BAM die vanaf het moment dat ze de opdracht hebben toegewezen gekregen nog het meeste moesten gaan uitwerken, als vanouds zonder inbreng van het Legioen en nu nog zitten te prutsen, nou dan vraag ik me toch of mischien toch niet.

Ja mischien toch niet, want als je er geen zin an hebt an BAM stop er dan gewoon toch mee en ga een nieuw stadion aan de Maas bouwen het enig Feyenoord waardig alternatief. Ben namelijk helemaal klaar met BAM, hou toch op met het blufpoker van deze huichelaars.
MMM
 MMM - woensdag 21 januari 2015 - 10:44   quote  deeplink  
Wat een soap is dit zeg, triest.
VVout
 VVout - woensdag 21 januari 2015 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 januari 2015 - 10:44 schreef MMM het volgende:
Wat een soap is dit zeg, triest.
Ik word er echt misselijk van.
tomson
 tomson - woensdag 21 januari 2015 - 12:32   quote  deeplink  
Linux dus ? 😎
tomson
 tomson - woensdag 21 januari 2015 - 12:33   quote  deeplink  
Ontopic. Oeverloos gedrentel. Wel willen niet kunnen.
VVout
 VVout - woensdag 21 januari 2015 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 januari 2015 - 12:33 schreef tomson het volgende:
Ontopic. Oeverloos gedrentel. Wel willen niet kunnen.
We waren al weer ff on topic Tommy, Linux pc'tje staat bij mij in een uurtje een (ver)nieuwd stadion op deze manier over 10 jaar nog niet.
van geil
 van geil - woensdag 21 januari 2015 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 januari 2015 - 11:27 schreef VVout het volgende:

[..]

Ik word er echt misselijk van.
Wat denk je van de potentiele sponsors
Stylzz
 Stylzz - woensdag 21 januari 2015 - 17:02   quote  deeplink  
Linux?
VVout
 VVout - woensdag 21 januari 2015 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 januari 2015 - 17:02 schreef Stylzz het volgende:
Linux?
2w254lu.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 januari 2015 door VVout --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 21 januari 2015 - 18:02   quote  deeplink  
Goede sponsors
Stylzz
 Stylzz - maandag 26 januari 2015 - 18:48   quote  deeplink  
Bouwbedrijf BAM heeft voldoende gedetailleerde gegevens aangeleverd om de komende weken te kunnen berekenen of de vernieuwbouwplannen van De Kuip haalbaar zijn. Volgens Feyenoord zal deze ingewikkelde materie 'naar verwachting begin maart' worden afgerond.

Feyenoord hoopt na de ingrijpende verbouwplannen voldoende geld over te houden om de begroting 'flink omhoog te stuwen', waardoor het structureel kan concurreren met Ajax en PSV alsmede de Europese subtop. Begin maart hopen de Rotterdammers te horen of het beoogde plan te financieren is en geëxploiteerd kan worden, zo luidt het bericht op de clubwebsite.

René van Ierschot, die in de raad van commissarissen van het stadion zit, is hoopvol over de voortgang van het imposante project. "We zijn inmiddels echt een heel eind op weg, maar kunnen nog geen onomkeerbare besluiten nemen. Je zou het proces en de fase waarin we nu zitten kunnen vergelijken met iemand die van plan is te gaan bungeejumpen."

"Na lang puzzelen weet de sportman inmiddels hoe hoog de brug is waarvan hij zou willen springen en ook hoe lang het koord is dat om de enkels zit. Echter om brokken te voorkomen is het voor hij gaat springen nog wel zaak dat hij exact weet hoeveel rek er in het elastiek zit", zegt Van Ierschot, die kalm blijft. "Voor speculeren over de uitkomst is het echt nog te vroeg."
tomson
 tomson - maandag 26 januari 2015 - 18:54   quote  deeplink  
Bungeejumping dus ❓
Stylzz
 Stylzz - maandag 26 januari 2015 - 18:54   quote  deeplink  
Ja, aan je leuter.
tomson
 tomson - maandag 26 januari 2015 - 18:58   quote  deeplink  
Een plan waar tig nogwat miljoenen in om moeten gaan en er wordt een vergelijking met bungeejumpen gemaakt. Helder. Noem ik eerder geleuter.
Stylzz
 Stylzz - maandag 26 januari 2015 - 19:03   quote  deeplink  
Nahja, t is in ieder geval goed doorgerekend, dat kan je van de gemiddelde leuter niet zeggen.
tomson
 tomson - maandag 26 januari 2015 - 19:09   quote  deeplink  
Laten we het maar hopen anders gaat er never wat gebeuren.Of wilden er nog mensen verder discussiëren over nieuwbouw ?
Stylzz
 Stylzz - maandag 26 januari 2015 - 19:09   quote  deeplink  
Pff. Gebed zonder end.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 26 januari 2015 - 20:12   quote  deeplink  
Nog geen foto's of iets anders van hoe het er uit gaat zien ???
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 januari 2015 - 12:34   quote  deeplink  
Stadion schijnt veel op de huidige Kuip te gaan lijken, alleen dan (veel) groter.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 27 januari 2015 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 12:34 schreef Bosifyable het volgende:
Stadion schijnt veel op de huidige Kuip te gaan lijken, alleen dan (veel) groter.
Tja, ik kan pas oordelen als er foto's of filmpie aanwezig is ...
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 27 januari 2015 - 13:29   quote  deeplink  
Ik ook, maar dat is nieuws wat net naar buiten is gebracht. Scheelt dus blijkbaar al een hoop vergeleken met de tekening die toentertijd is gepubliceerd.
tomson
 tomson - dinsdag 27 januari 2015 - 23:03   quote  deeplink  
Dat wordt zeker ook wachten tot maart... nja dat maakt op 10 jaar steggelen ook geen zak meer uit😪
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 28 januari 2015 - 06:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 13:29 schreef Bosifyable het volgende:
Ik ook, maar dat is nieuws wat net naar buiten is gebracht. Scheelt dus blijkbaar al een hoop vergeleken met de tekening die toentertijd is gepubliceerd.
Tja, als ie op de huidige kuip gaat lijken, ben ik zeer benieuwd waar die investering van 200 miljoen dan voor nodig is !!! Daarom zou ik graag de detail willen zien en lezen.
jjh
 jjh - woensdag 28 januari 2015 - 09:43   quote  deeplink  
BAM!
Stylzz
 Stylzz - woensdag 28 januari 2015 - 10:34   quote  deeplink  
Jongen.
VVout
 VVout - woensdag 28 januari 2015 - 11:08   quote  deeplink  
Zucht...
van geil
 van geil - woensdag 28 januari 2015 - 11:41   quote  deeplink  
t schiet al op
Fer 1
 Fer 1 - vrijdag 06 februari 2015 - 18:39   quote  deeplink  
Feyenoord
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 06 februari 2015 - 18:43   quote  deeplink  
Even adem halen Leroy..

Welkom trouwens..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 februari 2015 door RenatoBos --
Fer 1
 Fer 1 - vrijdag 06 februari 2015 - 19:39   quote  deeplink  
Waarom zo moeilijk doen over een nieuwe kuip? Echt ongeloofelijk gemeente Rotterdam zou beter moeten weten en loyaal zijn naar het rottrrdams publiek.20milj gaat nergens over heren leefbaar uw verstand zit ook in amstrrdam.Verder wil ik kwijtwaarom dhr versluis het niet nodig vind dat feyenoord af en toe kampioen mag zijn en verder niets te zoeken heeft in europa.amsterdam loopt altijd te kreunen over dat wij de grootstehaven zijn en hun alleen het toerisme 90 milj perjaardat doet niks af ten opzichte van feyenoord ja wij hebben nou eenmaal een grote haven en dus is feyenoord enorm belangrijk om dat ook wereldkundig te maken. Dhr van geel maakt fout op fout wat betreft qudettiniet te kopen wat zijn dat voor hersenlozen met elkaar pelle en qudettieenzv hadden feyenoord kampioen en het sterkste elftal van europa kunnen maken welnee we zijn uit de schulden en dat moet zo blijven van de heren uit amsterdam en eindhoven knvb zo blijkt maar weer hoe manupilatief het voetbal inelkaar steekt.frans derksen zou een scheidsrechters school willen beginnen maar kreeg geen toestemming van de knvb. Wat antwoorden de hr derksen dan zal ik een boekje open doen over de knvb en ajax . Inmiddels heeft de hr frans derksen zijn schijdsrechters opleidings school.En zo is feyenoord al door de jaren en jaren heen genaaid door ajax en de knvb .Rotterdam is eenstad met grote allure en veel meer mans dan welke stad dan ook in nederland er is ons veel heel veel afgenomen de afgelopen 40jaar en niemand zegt of durft niets te zeggen dus hr versluis als u zich rotterdammer voeld in hard en nieren ga dan geen domme uitspraken doen en kom voorje stad op ook de weledele gestrengde mevr VERDONKheeft zich verschrikkelijk aangesteld wat salomon kalou betreft die zou verkocht worden via het nederlands elftal maar nee kalou die zijn kostje allang gekocht was moest nog even nederlands gaan leren terwijl er 60duizend asielzoekers binnen komen die heelveel geld kosten voor de belastingbetaler mocht kalou niet verkocht worden wat voor
Fer 1
 Fer 1 - vrijdag 06 februari 2015 - 20:01   quote  deeplink  
Feyenoord een strop op leverde van cirka 20/ 30 milj euro destijds want kalou weigerde naar school te gaan belachelijk gewoon voor woorden .dat is dus manipuleren bah bah ik ben de baas dus over matsfixing gesproken kunnen we hier leergeld uit trekken ik vind het niet raar maar wel verkeerd dat het legioen het met geweld oplost wat dan ook niet goed te praten is maar begrijp wel hun frustraties.laat de sport nu eens sport zijn en dat ik rustg kan zeggen tegen mijn buurman die voor ajax is zo die hangt er goed in de kruising mooi doelpunt van ajax of feyenoord zo zou het moeten kunnen gaan gezonde rivalitijd en geen frustraties om andere redenen zo als het verzetten van gele kaarten om dat ajax dan een belangrijke speler mist of door laten spelen net zolang tot ajaxhet winnende doelpunt maakt maar ik ben er niet zeker van of de heren van geel en gudde het wel zo goed voor hebben met een winnend feyenoord want we hebben heel wat in te halen gegroet allemaal en geef ook is een zinnig mening over hoe jij het ervaard ik ben 62 en heb nog achter de coal gestaan van eddy pieter schraafland
Fer 1
 Fer 1 - vrijdag 06 februari 2015 - 21:05   quote  deeplink  
Nog even Psje Frank het Boertje schopte kees van wonderen ook het ziekenhuis in voor de lijn van de coal van ajax wat gebeurde er we kregen een vrije trap tegen .verder ik hoor hilversum nu nirt roepie roepie doen dat ajax nu de kampioen van de armoede is al is het 4keer klote dus wat ajaxje laat zien europa niet en landelijk niet poen hebben ze genoeg meer dan er in de scharkist van nederland zit want de abn houders sponsoren dat zooitje corupte boeven.Het was indertijd helemaal niet de bedoeling dat Feyenoord als eeste de grote ooren zou pakken maar feyenoord was toen al kwa voetbal veel verder dan ajax .Ik kan mij nog herinneren die 9-5en4-9 uit bij ajax dus dat zegt genoeg en dat is allemaal afgebroken en ja daar na werden we verkwantseld door amsterdam en later door psv dus feyenoord heeft als club en icoon van nederland altijd het kopje boven water kunnen houdende hr Jorien van de Herik heeft veel gedaan voor feyenoord dat hij als enige de strijd aanbond tegen de amsterdamse legale mafia heb ik ook nognooit iemand horen zeggen dat was een kanjer kampioen en uefa cup onder zijn lijding ruim 10jaar zijn we al bezig met van geel ,gudde heeft ons schulde vrijgemaakt nu is van geel aan de beurd mannen eisen stellen en geen lul praatjes.groeten van Fer .
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 06 februari 2015 - 21:46   quote  deeplink  
En nu weer ff ademhalen he..d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 06 februari 2015 - 21:47   quote  deeplink  
Groetjes Renato..
jjh
 jjh - dinsdag 03 maart 2015 - 09:25   quote  deeplink  
Het is inmiddels begin maart, kom maar op met de resultaten van het onderzoek. Wel of geen BAM?
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 03 maart 2015 - 09:38   quote  deeplink  
Vandaag in de mailbox;

Ondanks twee aardige wedstrijden tegen AS Roma presteert Feyenoord ook dit seizoen niet naar de mogelijkheden. Van de week is een artikel in het AD verschenen met een preview van ons nieuwste stadionplan. Een positief bericht in een periode waarin er juist weinig goed nieuws over onze club en het stadion te lezen valt. En juist dat is onze drive om als stichting door te blijven gaan. We zien de potentie die Feyenoord heeft om de grootste club van Nederland te zijn. Wij maken onderdeel uit van de kracht van het legioen die beschikbaar is om hierbij te helpen! Wij zagen de mogelijkheden van de Kuip als eerste en zien nog steeds dat onze club met een goede vernieuwbouw de weg naar de Coolsingel terug kan vinden.

Om dit te bereiken moet het gelijk goed gebeuren en dat kan maar één keer. BAM heeft in mei 2014 die kans gekregen. Deze kans hebben ze duidelijk niet benut. Het plan is duurder dan eerder aangegeven en Feyenoord krijgt er nog minder voor terug ook. Het ontwerp is vertraagd en is nog steeds niet openbaar. Intussen schuift ook de oplevering op en heeft de gemeente Rotterdam het besluit over de zomer getild. Na weer een verloren seizoen is er juist geen tijd te verliezen. Dat wil echter niet zeggen dat Feyenoord onder tijdsdruk maar noodgedwongen 'ja' moet zeggen tegen een plan waar niemand echt blij mee is.

Wij hebben als stichting de afgelopen maanden daarom 'gewoon' doorgewerkt. Ons plan is volledig uitgetekend in een BIM-model met daarin opgenomen alle extra wensen en eisen die de Feyenoord-familie heeft. Zo heeft het stadion 70.000 stoelen, alle gewenste business faciliteiten, een schuifdak plus optimale voorzieningen voor concerten en beschikt het over meer dan de gevraagde vierkante meters compleet afgewerkte ruimte.

De belangrijkste en meest zichtbare wijzigingen in ons plan zijn:

-De volledig wind- en waterdichte gevel met een donkergrijze kleur door het gebruik van gestrekt staal, aluminimum en platen van polycarbonaat
-Spelers en clubmensen kunnen onder het stadion parkeren en met een lift direct het stadion in.
-Het stadion is volledig te verduisteren tot een 'black box' voor concerten en evenementen
-Een flexibele tribune aan korte zijde kan plaats maken voor een podium met in de hoek een betere toegang voor vrachtwagens

Dit alles in een ontwerp met behoud van de markante kuipvorm voor minder dan 200 miljoen euro en met een bouwtijd van slechts 2 jaar. Ondanks dat we bijna een jaar verder zijn is er geen tijdsverlies voor de Feyenoord-familie nodig.

Als onafhankelijke stichting willen wij ons plan niet vóór maar mét de Feyenoord-familie realiseren. Het is een plan waarin maar één belang telt, namelijk het belang van Feyenoord! Ons team wil dan ook aan de kant van de Feyenoordorganisatie gaan staan om de realisatie tot een succes te maken. En dat zonder voorfinanciering. We hebben met Besix een betrouwbare bouwgigant gevonden die klaar staat om te beginnen. Deze bouwer mag natuurlijk winst maken, zolang dit maar niet ten koste gaat van de kwaliteit en exploitatie van het stadion en dus niet ten koste van Feyenoord.

De komende weken leggen we ons plan eerst voor aan de Feyenoord-familie. Op onze site en via social media houden we jullie verder op de hoogte.
Barabas
 Barabas - dinsdag 03 maart 2015 - 09:50   quote  deeplink  
Dit is volgens mij een veel te gemakkelijke manier om met het onderwerp om te gaan. Een stuk in de krant dat inspeelt op sentimenten en vooral in je eigen straatje l*llen. Het is meer dan dat alleen....
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 03 maart 2015 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 maart 2015 - 09:38 schreef Bosifyable het volgende:
Vandaag in de mailbox;

Ondanks twee aardige wedstrijden tegen AS Roma presteert Feyenoord ook dit seizoen niet naar de mogelijkheden. Van de week is een artikel in het AD verschenen met een preview van ons nieuwste stadionplan. Een positief bericht in een periode waarin er juist weinig goed nieuws over onze club en het stadion te lezen valt. En juist dat is onze drive om als stichting door te blijven gaan. We zien de potentie die Feyenoord heeft om de grootste club van Nederland te zijn. Wij maken onderdeel uit van de kracht van het legioen die beschikbaar is om hierbij te helpen! Wij zagen de mogelijkheden van de Kuip als eerste en zien nog steeds dat onze club met een goede vernieuwbouw de weg naar de Coolsingel terug kan vinden.

Om dit te bereiken moet het gelijk goed gebeuren en dat kan maar één keer. BAM heeft in mei 2014 die kans gekregen. Deze kans hebben ze duidelijk niet benut. Het plan is duurder dan eerder aangegeven en Feyenoord krijgt er nog minder voor terug ook. Het ontwerp is vertraagd en is nog steeds niet openbaar. Intussen schuift ook de oplevering op en heeft de gemeente Rotterdam het besluit over de zomer getild. Na weer een verloren seizoen is er juist geen tijd te verliezen. Dat wil echter niet zeggen dat Feyenoord onder tijdsdruk maar noodgedwongen 'ja' moet zeggen tegen een plan waar niemand echt blij mee is.

Wij hebben als stichting de afgelopen maanden daarom 'gewoon' doorgewerkt. Ons plan is volledig uitgetekend in een BIM-model met daarin opgenomen alle extra wensen en eisen die de Feyenoord-familie heeft. Zo heeft het stadion 70.000 stoelen, alle gewenste business faciliteiten, een schuifdak plus optimale voorzieningen voor concerten en beschikt het over meer dan de gevraagde vierkante meters compleet afgewerkte ruimte.

De belangrijkste en meest zichtbare wijzigingen in ons plan zijn:

-De volledig wind- en waterdichte gevel met een donkergrijze kleur door het gebruik van gestrekt staal, aluminimum en platen van polycarbonaat
-Spelers en clubmensen kunnen onder het stadion parkeren en met een lift direct het stadion in.
-Het stadion is volledig te verduisteren tot een 'black box' voor concerten en evenementen
-Een flexibele tribune aan korte zijde kan plaats maken voor een podium met in de hoek een betere toegang voor vrachtwagens

Dit alles in een ontwerp met behoud van de markante kuipvorm voor minder dan 200 miljoen euro en met een bouwtijd van slechts 2 jaar. Ondanks dat we bijna een jaar verder zijn is er geen tijdsverlies voor de Feyenoord-familie nodig.

Als onafhankelijke stichting willen wij ons plan niet vóór maar mét de Feyenoord-familie realiseren. Het is een plan waarin maar één belang telt, namelijk het belang van Feyenoord! Ons team wil dan ook aan de kant van de Feyenoordorganisatie gaan staan om de realisatie tot een succes te maken. En dat zonder voorfinanciering. We hebben met Besix een betrouwbare bouwgigant gevonden die klaar staat om te beginnen. Deze bouwer mag natuurlijk winst maken, zolang dit maar niet ten koste gaat van de kwaliteit en exploitatie van het stadion en dus niet ten koste van Feyenoord.

De komende weken leggen we ons plan eerst voor aan de Feyenoord-familie. Op onze site en via social media houden we jullie verder op de hoogte.
Mooi , eerst zag ik het niet zitten maar ik krijg steeds meer respect voor deze mensen zodat dit project een eerlijke kans verdiend! Dus laat reddekuip maar eens een eerlijke kans krijgen.
Het enige wat ik mis bij reddekuip is de bestemming varkenoord , doen zij daar iets mee?
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 03 maart 2015 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 maart 2015 - 09:50 schreef Barabas het volgende:
Dit is volgens mij een veel te gemakkelijke manier om met het onderwerp om te gaan. Een stuk in de krant dat inspeelt op sentimenten en vooral in je eigen straatje l*llen. Het is meer dan dat alleen....
Inderdaad, maar bij BAM blijft het duren .....

Het zou beter zijn als Reddekuip, BAM en VolkerWessels samen 1 goed plan indienen.
Misschien dat dan de kosten nog verder naar beneden kunnen?
Barabas
 Barabas - dinsdag 03 maart 2015 - 09:59   quote  deeplink  
RdK kan niet zonder gebruik van de sentimenten. Bij ieder optreden in de media geven ze daar blijk van. Dat staat zo'n samenwerking op voorhand in de weg. Het is een rationele, zakelijke beslissing die hier genomen moet worden. Juist daarom zullen concurrerende bouwbedrijven ook niet genegen zijn samen te werken.

Het lijkt mij het beste met de BAM-optie en de VWS-optie verder te gaan. Deze verder uit te kristalliseren en een knoop door te hakken. Waarbij het kostenplaatje duidelijk nog eens onder de loep genomen dient te worden.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 03 maart 2015 - 11:52   quote  deeplink  
Feyenoord staat bol van sentiment
FANdré
 FANdré - dinsdag 03 maart 2015 - 11:55   quote  deeplink  
ik heb het al als het CD-tje van F opzet in de auto! janken haha
Barabas
 Barabas - dinsdag 03 maart 2015 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 maart 2015 - 11:52 schreef Stylzz het volgende:
Feyenoord staat bol van sentiment
Dat is waar. Maar dat is de slechtste basis voor een belangrijke beslissing als deze.
VVout
 VVout - dinsdag 03 maart 2015 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 maart 2015 - 11:56 schreef Barabas het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar dat is de slechtste basis voor een belangrijke beslissing als deze.
Een gewetenloze zakelijke opzet is natuurlijk altijd beter!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 maart 2015 door VVout --
Barabas
 Barabas - dinsdag 03 maart 2015 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 maart 2015 - 12:55 schreef VVout het volgende:

[..]

Een gewetenloze zakelijke opzet is natuurlijk altijd beter!
Dat maak jij ervan Wout. RdK is m.i. een club die het beste voor hebben met Feyenoord, maar ik waag te betwijfelen of dat ook zo uit gaat pakken.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 03 maart 2015 - 14:12   quote  deeplink  
Los van sentimenten, is dit wel de partij die met zijn partners/collega's/medeplichtigen een plan hebben wat zo gepresenteerd kan worden en eventueel uitgevoerd. En er wordt gehoor gegeven aan bepaalde eisen waar de BAM niet aan zou kunnen voldoen. Bovendien, de BAM is toentertijd uitgekozen als dé partij die het stadion zou mogen vernieuwbouwen, maar wat hebben ze nu eigenlijk? Geen officieel plan, zelfs het ontwerp waar toen voor is gekozen is een 'simpele' tekening gebleken, niets meer. Ik was toentertijd vrij enthousiast dat ze gekozen werden, maar met al die vertraging is dat enthousiasme wel minder geworden.

Ik hoop dat de BAM toch binnenkort wat meer openbaar gaat maken, anders gun ik het het team van RedDeKuip misschien wel meer.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 03 maart 2015 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 maart 2015 - 14:12 schreef Bosifyable het volgende:
Los van sentimenten, is dit wel de partij die met zijn partners/collega's/medeplichtigen een plan hebben wat zo gepresenteerd kan worden en eventueel uitgevoerd. En er wordt gehoor gegeven aan bepaalde eisen waar de BAM niet aan zou kunnen voldoen. Bovendien, de BAM is toentertijd uitgekozen als dé partij die het stadion zou mogen vernieuwbouwen, maar wat hebben ze nu eigenlijk? Geen officieel plan, zelfs het ontwerp waar toen voor is gekozen is een 'simpele' tekening gebleken, niets meer. Ik was toentertijd vrij enthousiast dat ze gekozen werden, maar met al die vertraging is dat enthousiasme wel minder geworden.

Ik hoop dat de BAM toch binnenkort wat meer openbaar gaat maken, anders gun ik het het team van RedDeKuip misschien wel meer.
Ik gun het ze eigenlijk geen van tweeën omdat ik liever een nieuw stadion had gezien.
Renoveren vind ik op de korte termijn goedkoop maar gaat op de langere termijn meer geld kosten naar mijn ervaring.

Daarom ben ik ook zeer teleurgesteld in de B&W van Rotterdam dat die zich niet achter zo'n masterplan scharen.

B&W hadden vele lastige knopen door kunnen hakken door te zeggen dat ze er achter staan en er vol aan mee doen!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0619521