BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 03 mei 2015 - 07:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2015 - 21:56 schreef van geil het volgende:
was het maar een pot nat
Het is allemaal gezeik waar de extremisten gebruik van maken ...
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 mei 2015 - 11:09   quote  deeplink  
1 op de 2 a 3 vind dat wij het mooiste stadion hebben..

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/433800/de-tien-mooiste-stadions-van-nederland.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=feyenoord

Haha en dat gedrocht in Amsterdom word niet eens genoemd, terecht overigens want dat straalt totaal geen voetbal uit
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 mei 2015 - 22:08   quote  deeplink  
Hypercube Business Innovation, dat zich toelegt op economische analyses, hielp Feyenoord onlangs met de plannen voor een nieuw stadion. Pieter Nieuwenhuis, oprichter van het adviesbureau, stelt dat er iets drastisch moet veranderen met de Kuip: vernieuwbouw dan wel nieuwbouw. "Feyenoord heeft nu een omzet van 40 à 50 miljoen euro en met een nieuw stadion zou dat 80 à 90 miljoen kunnen zijn."

"Dan zou de oude rivaliteit tussen Ajaks en Feyenoord weer echt nieuw leven in worden geblazen", legt Nieuwenhuis uit aan SportknowhowXL. "Vernieuwbouw van de huidige Kuip is veel goedkoper. Je moet wel drastisch ingrijpen. Het Maasgebouw moet tegen de vlakte, er moet een nieuwe mantel omheen en er moet een derde ring bovenop. Alles bij elkaar zou dat voor 200 miljoen euro kunnen."

Nieuwenhuis ziet dat echter niet gebeuren, omdat de clubleiding volgens hem Feyenoord eerst schuldenvrij wil maken. "De Vrienden van Feyenoord beschikken over het benodigde kapitaal om de sportieve kwaliteit een injectie te geven, maar krijgen daarmee natuurlijk wel invloed. Deze discussie kost de nodige energie en moet eerst beslecht worden. Als je niet alle neuzen dezelfde kant op hebt, wordt het nooit wat. Maar er moet een oplossing komen anders gaat Feyenoord dood."
Bron:SportknowhowXL
JanM
 JanM - woensdag 06 mei 2015 - 18:31   quote  deeplink  
Iemand die zegt dat de neuzen dezelfde kant op moeten ...
Stylzz
 Stylzz - woensdag 06 mei 2015 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 18:31 schreef JanM het volgende:
Iemand die zegt dat de neuzen dezelfde kant op moeten ...
En dat op 5 mei.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 mei 2015 - 18:59   quote  deeplink  
😎
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 06 mei 2015 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 18:34 schreef Stylzz het volgende:

[..]

En dat op 5 mei.
Ridicuul gap...en ik laat het hierbij
tomson
 tomson - donderdag 07 mei 2015 - 00:57   quote  deeplink  
Je bent fan of je bent t niet
Fer 1
 Fer 1 - donderdag 07 mei 2015 - 02:23   quote  deeplink  
567
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 mei 2015 - 06:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 02:23 schreef Fer 1 het volgende:
567
O is er een nieuwe fer in de maak..(?)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 07 mei 2015 - 07:02   quote  deeplink  
Zijn ze al aan het heien?
Stylzz
 Stylzz - donderdag 07 mei 2015 - 07:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 23:09 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ridicuul gap...en ik laat het hierbij
Nee, ridicuul zou 4 mei zijn.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 07 mei 2015 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2015 - 21:56 schreef van geil het volgende:
was het maar een pot nat
Een natte pot heb ik ook niets aan hoor...
VVout
 VVout - donderdag 07 mei 2015 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2015 - 23:09 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ridicuul gap...en ik laat het hierbij
Moet je je neus weer in andermans zaken steken, bemoei je er niet mee als het je niet bevalt.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 mei 2015 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 09:34 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Een natte pot heb ik ook niets aan hoor...
Ook..(?)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 27 mei 2015 - 11:31   quote  deeplink  
Een aantal fracties in de Rotterdamse gemeenteraad maakt zich zorgen over de gang van zaken rond de komst van een nieuw stadion of een gemoderniseerde Kuip in Rotterdam-Zuid. "Het is me volstrekt onduidelijk wie er nu bij Feyenoord precies de leiding heeft over dit project", zegt D66-raadslid Jos Verveen in het AD/Rotterdams Dagblad.

"We horen steeds verschillende verhalen uit verschillende geledingen. Heel zorgwekkend", aldus Verveen. Het bevreemdt hem ook dat er tot dusver niet is gesproken met Red de Kuip, de stichting die het Feyenoord-stadion wil verbouwen tot een voetbaltempel met 70.000 stoeltjes voor een maximale prijs van 200 miljoen euro.

"Ik heb het gevoel dat er een stroming binnen Feyenoord is die koste wat kost niet met Red de Kuip om de tafel wil", vervolgt het D66-raadslid. "Dat komt op mij niet erg professioneel over. Ik heb de indruk dat ze het organisatorisch niet op orde hebben. En dan is het lastig zaken doen." Ook Leefbaar Rotterdam en SP willen duidelijkheid, woensdag volgt er een debat over het 'Kuip-dossier'.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 27 mei 2015 - 11:34   quote  deeplink  
En het gaat maar door en het gaat maar door en het gaat maar door.

Nee echt een fantastisch beleid dat er al jaren voor zorgt dat we landelijk voor lul staan ,keer op keer op keer op keer.

Blijf steunen dat beleid forumgangers ,management likkers ..

1 voordeel !Voorlopig blijft de prijs van me seizoenskaart te betalen.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 27 mei 2015 - 12:29   quote  deeplink  
Beleid met t stadion is kut.
Gudde is wel uitgespeeld
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 27 mei 2015 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 12:29 schreef Stylzz het volgende:
Beleid met t stadion is kut.
Gudde is wel uitgespeeld
Laten we van Merwijk ook niet vergeten!
Allang uitgespeeld en nog steeds in het pluche.

Was 2 jaar terug al duidelijk zichtbaar
Stylzz
 Stylzz - woensdag 27 mei 2015 - 13:06   quote  deeplink  
Geen idee wat die man doet.

T technische beleid heb ik nog enigszins vertrouwen in.
Maar t stadion is een dood paard
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 28 mei 2015 - 09:56   quote  deeplink  
Niet veel denk ,want het nieuwe stadion was zijn spel.
Had dat alleen 2 jaar geleden al verkloot
VVout
 VVout - donderdag 28 mei 2015 - 10:44   quote  deeplink  
Gewoon terug naar het stadion aan de Maas en alleen nog maar mensen aan het roer die voor Feyenoord denken en niet mede voor eigen interesses met bijbehorende bedrijfjes en politieke belangen.

Samen zou het niet moeilijk moeten zijn een oplossing te bedenken voor de Kuip deze te verbouwen tot sportcentrum met detailhandel en woningen(sportinternaat) te integreren in het bestaande stadion met behoud van het veld als trainingsbase.

Een paar honderd meter verder een schitterend nieuw stadion neer te zetten met gekoppelde infrastructuur naar het oude, het kan werkelijk te bizar voor woorden zijn. Geld zou voor z'n schitterend project met allure in Rotterdam toch ook te vinden moeten zijn en de politiek met weinig woorden enthousiast te maken zijn.

Het mankeert maar an één ding volgens mij dat je er samen aan werkt voor het doel en niet voor zelfverrijking!
JanM
 JanM - donderdag 28 mei 2015 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 10:44 schreef VVout het volgende:
Gewoon terug naar het stadion aan de Maas en alleen nog maar mensen aan het roer die voor Feyenoord denken en niet mede voor eigen interesses met bijbehorende bedrijfjes en politieke belangen.

Samen zou het niet moeilijk moeten zijn een oplossing te bedenken voor de Kuip deze te verbouwen tot sportcentrum met detailhandel en woningen(sportinternaat) te integreren in het bestaande stadion met behoud van het veld als trainingsbase.

Een paar honderd meter verder een schitterend nieuw stadion neer te zetten met gekoppelde infrastructuur naar het oude, het kan werkelijk te bizar voor woorden zijn. Geld zou voor z'n schitterend project met allure in Rotterdam toch ook te vinden moeten zijn en de politiek met weinig woorden enthousiast te maken zijn.

Het mankeert maar an één ding volgens mij dat je er samen aan werkt voor het doel en niet voor zelfverrijking!
Zou allemaal moeten kunnen, maar blijkbaar lukt het (de huidige mensen) niet! Kan aan die mensen liggen natuurlijk, maar waarschijnlijk spelen er andere dingen mee. Vraag me niet welke.

Maar om Gudde nou met Blatter te gaan vergelijken ...
VVout
 VVout - donderdag 28 mei 2015 - 15:39   quote  deeplink  
Een mus is ook een vogel.
van geil
 van geil - zondag 31 mei 2015 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 10:44 schreef VVout het volgende:
Gewoon terug naar het stadion aan de Maas en alleen nog maar mensen aan het roer die voor Feyenoord denken en niet mede voor eigen interesses met bijbehorende bedrijfjes en politieke belangen.

Samen zou het niet moeilijk moeten zijn een oplossing te bedenken voor de Kuip deze te verbouwen tot sportcentrum met detailhandel en woningen(sportinternaat) te integreren in het bestaande stadion met behoud van het veld als trainingsbase.

Een paar honderd meter verder een schitterend nieuw stadion neer te zetten met gekoppelde infrastructuur naar het oude, het kan werkelijk te bizar voor woorden zijn. Geld zou voor z'n schitterend project met allure in Rotterdam toch ook te vinden moeten zijn en de politiek met weinig woorden enthousiast te maken zijn.

Het mankeert maar an één ding volgens mij dat je er samen aan werkt voor het doel en niet voor zelfverrijking!
yep.
ook hier totaal geen ondernemerschap
maar ego's macht en zakkenvullers.
MMM
 MMM - dinsdag 23 juni 2015 - 17:21   quote  deeplink  
Waarom niet praten met RdK? Treurig en tevens asociaal.

Bestuur moet eruit, kan niet meer blijven zitten.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 23 juni 2015 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 17:21 schreef MMM het volgende:
Waarom niet praten met RdK? Treurig en tevens asociaal.

Bestuur moet eruit, kan niet meer blijven zitten.
Waarom? Omdat men een NIEUW stadion wil en niet een opgeknapt geraamte ...
Jammer van de kuip, maar ik vind het een juiste beslissing om niet meer voor een gerenoveerde/opgeknapte kuip te gaan.

Al blijf ik het vreemd vinden om niet een gesprek aan te gaan met ReddeKuip!

Nieuwbouw is de enige en juiste beslissing in mijn redenering betreft de toekomst van Feyenoord!
We zullen zien hoe het af gaat lopen ...
Nibke
 Nibke - dinsdag 23 juni 2015 - 18:01   quote  deeplink  
Red de Kuip gaat voor het sentiment van de oudere(zie ook Willem v. H.), het bestuur wil gaan voor nieuwbouw.(terecht volgens mij) Het ei moet nu maar eens gelegd worden.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 23 juni 2015 - 18:57   quote  deeplink  
Eens.
MMM
 MMM - dinsdag 23 juni 2015 - 19:00   quote  deeplink  
Ik weet niet of nieuwbouw terecht is..
MMM
 MMM - dinsdag 23 juni 2015 - 19:19   quote  deeplink  
In ieder geval praten had gekund vind ik.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 23 juni 2015 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 19:00 schreef MMM het volgende:
Ik weet niet of nieuwbouw terecht is..
Waarom niet?
Gaat langer mee, het kost helaas wat meer.
Bij renovatie blijf je altijd met ouwe troep zitten, niet bevordelijk voor de levensduur.
Na 60 a 70 jaar moet je naar een nieuw stadion toe vind ik ...
Is ook het beste voor Feyenoord!
ar
 ar - dinsdag 23 juni 2015 - 20:40   quote  deeplink  
Eens.
kenny
 kenny - dinsdag 23 juni 2015 - 20:41   quote  deeplink  
al die verdeeldheid schiet totaal niet op , gewoon nieuwbouw klaar , reddekuip gewoon opzouten , begrijpen ze na 2 jaar nog niet dat feyenoord nieuwbouw wil !!?!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 24 juni 2015 - 02:08   quote  deeplink  
Telegraaf: "Doorbraak bij Feyenoord"

De wereldtop uit de architectuur en de stadsontwikkeling wil Feyenoord de oplossing aanreiken voor het bouwen van een fonkelnieuw en iconisch voetbalstadion, waarmee de club voor vele decennia het mooiste onderkomen in West-Europa krijgt. Ook krijgt het voetbalbedrijf daardoor een begroting van 100 miljoen euro, zo schrijft De Telegraaf in de krant.

OMA van Rotterdammer Rem Koolhaas - is s werelds beroemdste ontwikkelaar van iconische gebouwen en stedenbouwkundige projecten. Arup is s werelds hoogst aangeschreven consultant op het gebied van uiterst complexe bouwprojecten. Die twee wereldspelers zijn bereid samen met de gemeente Rotterdam en Feyenoord een gebied te ontwikkelen met daarin het meest indrukwekkende stadion dat de voetbalwereld in dit deel van Europa zal kennen.

Dat een grootheid als Koolhaas zich wil ontfermen over een nieuw iconisch stadion en dat onderdeel wil laten zijn van een veel grotere, integrale gebiedsvisie, is een overwinning op zich voor de gemeente Rotterdam en Feyenoord. De bouwgiganten BAM, VolkerWessels, Besix en ook de mensen achter het renovatieplan van Red de Kuip hebben altijd geweten dat ze kansloos zijn op het moment dat partijen als OMA en Arup aan tafel komen.

http://www.fr12.nl/nieuws/32185-telegraaf-%22doorbraak-bij-feyenoord%22.html
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 24 juni 2015 - 02:10   quote  deeplink  
Zou het een goede zaak vinden. Sla Koolhaas hoog aan als architect. Ben er van overtuigd dat hij een uniek en onderscheidend stadion kan ontwerpen.

Maar goed, inhoud is het belangrijkst. Laten ze maar aantonen dat ze voor een aanvaardbaar bedrag een stadion naar de wensen van Feyenoord kunnen bouwen. Of eventueel De Kuip renoveren, mochten dezelfde wensen daarin afdoende gerealiseerd worden.
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 24 juni 2015 - 03:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 02:08 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Telegraaf: "Doorbraak bij Feyenoord"

De wereldtop uit de architectuur en de stadsontwikkeling wil Feyenoord de oplossing aanreiken voor het bouwen van een fonkelnieuw en iconisch voetbalstadion, waarmee de club voor vele decennia het mooiste onderkomen in West-Europa krijgt. Ook krijgt het voetbalbedrijf daardoor een begroting van 100 miljoen euro, zo schrijft De Telegraaf in de krant.

OMA van Rotterdammer Rem Koolhaas - is s werelds beroemdste ontwikkelaar van iconische gebouwen en stedenbouwkundige projecten. Arup is s werelds hoogst aangeschreven consultant op het gebied van uiterst complexe bouwprojecten. Die twee wereldspelers zijn bereid samen met de gemeente Rotterdam en Feyenoord een gebied te ontwikkelen met daarin het meest indrukwekkende stadion dat de voetbalwereld in dit deel van Europa zal kennen.

Dat een grootheid als Koolhaas zich wil ontfermen over een nieuw iconisch stadion en dat onderdeel wil laten zijn van een veel grotere, integrale gebiedsvisie, is een overwinning op zich voor de gemeente Rotterdam en Feyenoord. De bouwgiganten BAM, VolkerWessels, Besix en ook de mensen achter het renovatieplan van Red de Kuip hebben altijd geweten dat ze kansloos zijn op het moment dat partijen als OMA en Arup aan tafel komen.

http://www.fr12.nl/nieuws/32185-telegraaf-%22doorbraak-bij-feyenoord%22.html
Kijk dat zijn partijen waar Feyenoord en de gemeente mee om de tafel moeten gaan zitten !! OMA en Arup ... en dan met een iconisch mega project uit de kast toveren.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 24 juni 2015 - 06:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 03:01 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Kijk dat zijn partijen waar Feyenoord en de gemeente mee om de tafel moeten gaan zitten !! OMA en Arup ... en dan met een iconisch mega project uit de kast toveren.
Ja,dat is precies wat er staat
VVout
 VVout - woensdag 24 juni 2015 - 08:27   quote  deeplink  
Nou kom maar op Rotterdam en Feyenoord, schuif aan en werken met je ziel.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 24 juni 2015 - 09:27   quote  deeplink  
Het lijkt te mooi om waarheid te zijn. Daarom zet ik ook direct de kanttekening wat zoiets zou moeten kosten en wie dat gaat betalen... Het moet natuurlijk wel allemaal betaald worden... Ik kan zo'n goeie architect inhuren, als ik dat nieuwe huis, wat ik graag wil, niet kan betalen, komt het er niet...., kortom: het zal ongetwijfeld menig Feyenoordhart harder doen bonken, maar het zal vast "mooi weer" zijn, waar de kans op regen groter is.... Mijn Feyenoordhart is in elk geval wel razend benieuwd naar de haalbaarheid. Kom maar op politiek!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 juni 2015 door Arie.Klooster --
VVout
 VVout - woensdag 24 juni 2015 - 09:51   quote  deeplink  
Je zou het ook veel breder moeten zien, een fantastisch Rotterdams icoon die wederom deze stad maakt tot wat het nu is.
Peckerwood
 Peckerwood - woensdag 24 juni 2015 - 09:54   quote  deeplink  
Geen woorden maar daden. Voor dat de plannen concreet worden zie ik het publiceren van dit bericht als clever mediabeleid een dag na dat het bestuur aangeeft niet met Red de Kuip te gaan praten.
........maar als het waar is dan is dat fantastisch nieuw voor de club en de supporters.....even een stukje rouwverwerking over de afbraak van de Kuip en dan vol gas door naar de toekomst

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 juni 2015 door Peckerwood --
daan limbos
 daan limbos - woensdag 24 juni 2015 - 10:18   quote  deeplink  
Het beste Feyenoord-nieuws sinds jaren. Zeker omdat het hier om de ontwikkeling van het hele gebied gaat en dus niet alles op het bordje van de club komt. Ik zie het helemaal zitten en hoop het nog te mogen beleven. Een stadion dat club en stad recht doet. Het mooiste stadion van Europa in Rotterdam, voor ons dierbare Feyenoord. Even in mijn arm knijpen of ik niet droom. En...Koolhaas is een bijter, als die ergens zijn tanden ergens in zet maakt hij het waar.
JanM
 JanM - woensdag 24 juni 2015 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 06:27 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ja,dat is precies wat er staat
Whahaha
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 24 juni 2015 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 06:27 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ja,dat is precies wat er staat
😂👏
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 24 juni 2015 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 10:18 schreef daan limbos het volgende:
Het beste Feyenoord-nieuws sinds jaren. Zeker omdat het hier om de ontwikkeling van het hele gebied gaat en dus niet alles op het bordje van de club komt. Ik zie het helemaal zitten en hoop het nog te mogen beleven. Een stadion dat club en stad recht doet. Het mooiste stadion van Europa in Rotterdam, voor ons dierbare Feyenoord. Even in mijn arm knijpen of ik niet droom. En...Koolhaas is een bijter, als die ergens zijn tanden ergens in zet maakt hij het waar.
Tot nu toe is er nog niets concreet Daan, dus zijn het slechts woorden.... Laten wij nou als lijfspreuk "geen woorden, maar daden" hebben.....

Laten we idd. hopen dat die woorden daden worden....
kenny
 kenny - woensdag 24 juni 2015 - 15:01   quote  deeplink  
ons geduld gaat beloond worden , dit is het beste voor onze mooie club
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 24 juni 2015 - 16:01   quote  deeplink  
Mooiste stadion van West-Europa hè,
nou ben benieuwd hoe dat er uitziet.
kenny
 kenny - woensdag 24 juni 2015 - 16:10   quote  deeplink  
en de soap goes on , feyenoord schijnt weer nergens vanaf te weten pffff wat een ellende zeg
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 25 juni 2015 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 16:01 schreef Gerard_FR het volgende:
Mooiste stadion van West-Europa hè,
nou ben benieuwd hoe dat er uitziet.
We hebben toch al het mooiste stadion ter wereld..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0660459