BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 14 december 2015 - 10:21   quote  deeplink  
Dat wordt ook tijd. Stilstand is achteruitgang. Ik vraag me eigenlijk wel af of een wat de levensverwachting van de kuip na verbouw en wat een nieuw onderkomen voor levensverwachting is. Daarnaast kan er toch wel iets bedacht worden met het oog op hetgeen waardoor de huidige Kuip niet meer van deze tijd is? Of is dat gewoon niet te doen?
Barabas
 Barabas - maandag 14 december 2015 - 11:32   quote  deeplink  
2 investeringen doen... wat heeft Feyenoord daar aan?
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 december 2015 - 12:38   quote  deeplink  
Rijnmond:

Verrassend is het niet, opmerkelijk ook niet. Of het verstandig is, zal in de toekomst blijken. Maar duidelijk is dat Feyenoord definitief voor nieuwbouw gaat. De Rotterdamse club neemt afscheid van de oude vertrouwde Kuip en hoopt over een aantal jaar in een fonkelnieuw stadion uit te groeien tot de grootste club van ons land.
Zoals reeds afgelopen vrijdag in FC Rijnmond besproken is de leiding van Feyenoord er heilig van overtuigd dat een nieuw stadion de club meer kansen biedt dan een gerenoveerd onderkomen. Achter de schermen is de afgelopen maanden daarom hard gewerkt om de eerste stappen in een nieuw traject goed te kunnen zetten.
Alles wijst er nu op dat voorafgaand aan het bekerduel Feyenoord-Willem II van komende donderdag het moment is waarop een eerste bijeenkomst gepland staat van een werkgroep die zich met de ontwikkeling van het stadion én het gebied er omheen gaat bezighouden. Het wereldberoemde architectenbureau OMA van Rem Koolhaas, consultant Arup en een door Feyenoord ingehuurde projectmanager schuiven aan bij vertegenwoordigers van club en gemeente. Zij zullen plannen ontwikkelen, die voor de zomer door de Feyenoord-familie en de Rotterdamse politiek beoordeeld moeten worden.
Het ligt in de lijn der verwachting dat de werkgroep plannen voor drie stadion-varianten zal ontwikkelen. Uiteraard is bouwen op de plek van de huidige Kuip één van die varianten, een andere is bouwen aan de boorden van de Maas. De gemeente wil het nieuwe stadion gebruiken als aanjager om het oostelijk gedeelte van Rotterdam-zuid flink onder handen te nemen.
De voetbalclub Feyenoord heeft altijd aangegeven te kiezen voor de stadion-variant die de club 'onder de streep' het meeste geld oplevert. Eerdere pogingen om nieuwbouw te realiseren strandden onder meer door een gebrek aan draagvlak binnen de politiek. Een verkennerstraject liep daarna uit op een complete mislukking, omdat het uitverkoren bouwbedrijf BAM en Feyenoord het niet eens werden over de vernieuwbouw van de Kuip.
De bestuurders van Rotterdam zijn al jaren duidelijk als het over het stadion-dossier op Rotterdam-zuid gaat: er moet sowieso een oplossing komen voor de oude Kuip. De gemeente wil niet opgezadeld worden met een leegstaand stadion zonder functie. Een nieuw onderkomen bouwen op de plek van de huidige Kuip (of op een gedeelte daarvan) lijkt dan ook de meest logische optie.
Zowel binnen Feyenoord als de gemeente wil nog niemand reageren op de berichtgeving over het stadion. De verwachting is dat de club tijdens haar nieuwjaarsreceptie op dinsdag 12 januari openheid van zaken zal geven.
Barabas
 Barabas - maandag 14 december 2015 - 13:07   quote  deeplink  
Nu nog alle partijen over de streep trekken... maar het lijkt erop dat het de goede kant op gaat.
nr 10
 nr 10 - maandag 14 december 2015 - 15:17   quote  deeplink  
Als ze dit steeds gewild hebben, is het spelletje knap gespeeld.
Leonidas1
 Leonidas1 - maandag 14 december 2015 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 december 2015 - 15:17 schreef nr 10 het volgende:
Als ze dit steeds gewild hebben, is het spelletje knap gespeeld.
Nou en? Dit lijkt mij op de lange termijn het beste voor onze mooie club. Eerlijk gezegd heb ik die renovatieplannen nooit zien zitten.
nr 10
 nr 10 - maandag 14 december 2015 - 15:28   quote  deeplink  
Niks, nou en. Knap gespeeld en was mijn standpunt ook. Geen nieuwe wijn in oude zakken. Nieuwbouw, dat helpt je in de vlucht vooruit.
Barabas
 Barabas - maandag 14 december 2015 - 15:42   quote  deeplink  
Verbouw was i.m.o. ook altijd de minste optie. RdK heeft alleen maar zand in de motor gestrooid. En dat op basis van sentimenten. Sufferds, maar goed. Blijkbaar moest dat station ook nog even aangedaan worden.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 14 december 2015 - 15:48   quote  deeplink  
Indien het met Verbouw ook kan, ben je toch gek dat je voor nieuwbouw gaat? Die geweldige sfeer wat je nu hebt, krijg je in een nieuw stadion misschien niet terug, maar dat is wel waarom De Kuip het mooiste stadion van Nederland en misschien zelfs wel van Europa is. Dat moet je niet weggooien als het niet hoeft.

Misschien is het niet meer van deze tijd, maar dat is toch alleen maar bekeken vanuit financieel oogpunt? Ik zou niet weten wat er verder (behalve de skyboxen) niet van deze tijd is. En daar is vast wel wat op te vinden, bijvoorbeeld bouwen buiten het stadion met roltrappen naar de zitplaatsen... (ik zeg maar wat). Of is dit naief en moeten de sponsors persé het veld kunnen zien vanuit de skyboxen?
Barabas
 Barabas - maandag 14 december 2015 - 15:50   quote  deeplink  
Het is inderdaad vrij naïef om zo te denken....
Barabas
 Barabas - maandag 14 december 2015 - 15:54   quote  deeplink  
Kleedkamers, business seats, skyboxen, horeca en andere faciliteiten zijn simpelweg niet meer van deze tijd. Uit berekeningen is al zo vaak gebleken hoeveel we mislopen door de gebrekkige accommodatie. Zelfs in het meest zwartgallige scenario gaan we erop vooruit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 december 2015 door Barabas --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 14 december 2015 - 15:59   quote  deeplink  
Hoezo voldoen de kleedkamers niet? Die zijn onder GJ Verbeek nog volledig aangepakt.

Horeca en andere faciliteiten pak je in geval van Verbouw natuurlijk aan. En business seats/skyboxen moet je wat op bedenken. Tenzij men vanuit de skyboxen persé het veld wil zien, kan men de skyboxen toch aan de buitenkant van het stadion bouwen (er tegenaan). Dan volstaan een paar roltrappen naar de business seats toch?
Tjabba
 Tjabba - maandag 14 december 2015 - 16:08   quote  deeplink  
Gewoon een nieuw stadion neerplempen.
Heel Rotterdam is mede door de oorlog een vrij moderne stad.
Daar hoort ook een schitterend nieuw stadion bij.
Barabas
 Barabas - maandag 14 december 2015 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 december 2015 - 15:59 schreef Arie.Klooster het volgende:
Hoezo voldoen de kleedkamers niet? Die zijn onder GJ Verbeek nog volledig aangepakt.

Horeca en andere faciliteiten pak je in geval van Verbouw natuurlijk aan. En business seats/skyboxen moet je wat op bedenken. Tenzij men vanuit de skyboxen persé het veld wil zien, kan men de skyboxen toch aan de buitenkant van het stadion bouwen (er tegenaan). Dan volstaan een paar roltrappen naar de business seats toch?
Mooie veronderstellingen allemaal, maar dat lijkt mij allemaal teveel op het, inmiddels dood en begraven, BAM-plan. De stalen structuur van De Kuip heeft overigens ook niet het eeuwige leven.

Wie wil mag natuurlijk verder dromen over het behoud van De Kuip voor Feyenoord. De club heeft er alleen niks aan.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 14 december 2015 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 december 2015 - 15:59 schreef Arie.Klooster het volgende:
Hoezo voldoen de kleedkamers niet? Die zijn onder GJ Verbeek nog volledig aangepakt.

Horeca en andere faciliteiten pak je in geval van Verbouw natuurlijk aan. En business seats/skyboxen moet je wat op bedenken. Tenzij men vanuit de skyboxen persé het veld wil zien, kan men de skyboxen toch aan de buitenkant van het stadion bouwen (er tegenaan). Dan volstaan een paar roltrappen naar de business seats toch?
'Neem toch eens een keer afscheid van dat geraamte genaamd : de kuip!'
Dat kan ik de toekomst echt niet meer als Feyenoord vooruit wil ... Niet sentimenteel aan de kuip blijven hangen! Denk voor een keertje eens aan Feyenoord en alleen maar aan Feyenoord!!!
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 14 december 2015 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 december 2015 - 15:48 schreef Arie.Klooster het volgende:
Indien het met Verbouw ook kan, ben je toch gek dat je voor nieuwbouw gaat? Die geweldige sfeer wat je nu hebt, krijg je in een nieuw stadion misschien niet terug, maar dat is wel waarom De Kuip het mooiste stadion van Nederland en misschien zelfs wel van Europa is. Dat moet je niet weggooien als het niet hoeft.

Misschien is het niet meer van deze tijd, maar dat is toch alleen maar bekeken vanuit financieel oogpunt? Ik zou niet weten wat er verder (behalve de skyboxen) niet van deze tijd is. En daar is vast wel wat op te vinden, bijvoorbeeld bouwen buiten het stadion met roltrappen naar de zitplaatsen... (ik zeg maar wat). Of is dit naief en moeten de sponsors persé het veld kunnen zien vanuit de skyboxen?
Die bewering van jou: het mooiste stadion van NL / Europa klopt voor geen meter.
Wel de meest sfeervolle ...
tomson
 tomson - maandag 14 december 2015 - 20:15   quote  deeplink  
Beauty is in the eye of the beholder my friend
Barabas
 Barabas - maandag 14 december 2015 - 20:37   quote  deeplink  
Helemaal waar. Een mooie toekomst in een nieuw stadion. Opnieuw een monument voor de voetballerij. Een iconisch gebouw dat hoge ogen gooit en een prima onderkomen is voor de trouwste fanschare van Nederland: Het Legioen!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 december 2015 - 03:19   quote  deeplink  
Feyenoord City moet club aan nieuw stadion helpen

2dt7n0z.jpg

Feyenoord City. Onder die naam gaat Feyenoord komende periode werken aan de ontwikkeling van een nieuw stadion en het gebied daarom heen. Nadat eerdere plannen voor verbouw en nieuwbouw klapten, is het een tijdje stil geweest, maar maandagavond werden de plannen gepresenteerd aan de aandeelhouders van de huidige Kuip.

Officieel laat de Feyenoord-leiding nog in het midden of het om nieuwbouw of verbouw gaat, maar de betrokkenheid van het architectenbureau OMA van Rem Koolhaas en consultant Arup, sluit hergebruik van het huidige stadion natuurlijk uit. Cees de Bruin, voorzitter van de Raad van Commissarissen van het Stadion, wilde daar weinig over kwijt. "Ik hoop dat een nieuw stadion kan, maar ik zeg niet dat het geen verbouw zou kunnen worden. We houden die opties open," zegt hij.

Behalve een nieuw stadion, moet er een multifunctioneel sports-, leisure- en entertainmentcomplex komen. Dit geheel wordt Feyenoord City genoemd. "Een nieuw concept in Nederland, niet in de wereld. Er worden, bijvoorbeeld in Amerika, 'cities' ontwikkeld rondom een stadion. Wij kunnen als Feyenoord een city-concept neerzetten die ons een voorsprong moet geven op de concurrentie," aldus De Bruin.

De maandag herbenoemde voorzitter van de RvC van het Stadion gelooft in de kansen, ondanks het afketsen van eerdere plannen in de afgelopen jaren. "Daarom zijn we ook een tijdje stil geweest. We moesten dit goed voorbereiden, we kunnen het ons niet nog een keer veroorloven om mis te zitten. Ik heb er vertrouwen in omdat we nu voor het eerst vanuit de exploitatiekant kijken. Wij kijken naar de verlies en winst rekening van Feyenoord als eenheid, als we dat doen kom je tot een heel ander model dan wanneer je puur en alleen naar een stadion kijkt."

Een projectteam onder leiding van Frank Keizer gaat de plannen voor Feyenoord City snel uitwerken samen met mensen uit de organisatie van Feyenoord, architectenbureau OMA en verschillende externe adviseurs. Het is de bedoeling dat er in de zomer van volgend jaar een concreet plan ligt dat naar de Rotterdamse gemeenteraad kan worden gestuurd. De Bruin: "De gemeente is positief over dit plan, het is doorgesproken en ze staan er volkomen achter." Feyenoord City moet een onderdeel worden van de totale opwaardering van het oostelijke gedeelte van Rotterdam-Zuid. De gemeente hoopt dat het stadion als aanjager gaat fungeren.

Minder vertrouwen in het slagen van dit project, zoals het maandag in de Kuip werd gepresenteerd, heeft Joan Smal, voorzitter van de VASF (vereniging aandeelhouders stadion Feyenoord). En met hem nog een deel van de aandeelhouders. "Om nou te zeggen dat we weten waar we naartoe gaan, het is allemaal heel vaag. Het enige wat wij concreet gehoord hebben, is dat het (het onderzoek naar de haalbaarheid, red) ons drie ton gaat kosten. Dat wordt niet gevraagd, maar meegedeeld."

Smal: "Ik zie veel overeenkomsten met HNS (Het Nieuwe Stadion), te veel overeenkomsten met toen en nu. Het zou mij niet verbazen als we weer te hoge verwachtingen hebben. Het moet te behappen zijn. Volgens mij hebben wij van HNS geleerd hoe het niet moet. Wij hebben geen goede onderbouwing gekregen waarom er nu wel voor nieuwbouw wordt gekozen, wat dat wordt het dan, geen verbouw. Je kunt wel een stadion neerzetten, maar de vraag is of je het kunt exploiteren. Wij houden ons hart vast."

Daarnaast is Smal boos over de manier van communiceren naar de aandeelhouders van het Stadion toe. "Misschien zouden wij wel mee gegaan als ze met een goed onderbouwd verhaal waren gekomen, maar er wordt niet gecommuniceerd. Er vindt weinig informatievoorziening naar ons toe plaats."

De Bruin zegt daarover: "Het is jammer dat je in zo'n proces met verschillende partijen niet iedereen op de hoogte kunt houden. De aandeelhouders moeten erop vertrouwen dat wij op een goede en behoorlijke manier proberen die nieuwe ontwikkeling voor elkaar te krijgen. Ik snap dat er twijfels zijn, maar we gaan nu de weg vooruit in slaan," aldus De Bruin, die eraan toevoegt. "De meerderheid van de aandeelhouders staat er achter, dat weet ik."

Feyenoord City moet club aan nieuw stadion helpen

(http://youtu.be/EugTXAYHmQc)

Feyenoord City moet club aan nieuw stadion helpen

(http://youtu.be/eYPh0aJzSqQ)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 december 2015 door RenatoBos --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 15 december 2015 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 december 2015 - 19:59 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

'Neem toch eens een keer afscheid van dat geraamte genaamd : de kuip!'
Dat kan ik de toekomst echt niet meer als Feyenoord vooruit wil ... Niet sentimenteel aan de kuip blijven hangen! Denk voor een keertje eens aan Feyenoord en alleen maar aan Feyenoord!!!
Het is niet alleen maar sentiment. De Kuip is het mooiste stadion, met name om die unieke sfeer, die je misschien/wellicht niet zult hebben in een nieuw stadion. Als een stadion goed te maken is voor een x bedrag, heeft dat toch de voorkeur boven een nieuw stadion waarvoor je een veelvuldig bedrag moet neerleggen? Waarom nieuwe schoenen kopen als je oude nog prima zijn?
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 15 december 2015 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 december 2015 - 20:01 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Die bewering van jou: het mooiste stadion van NL / Europa klopt voor geen meter.
Wel de meest sfeervolle ...
Juist vanwege de sfeer is het de mooiste, in elk geval van Nederland en wellicht van Europa (dat is wat ik ook zei: "misschien ook wel van Europa")

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 december 2015 door Arie.Klooster --
Fer 1
 Fer 1 - dinsdag 15 december 2015 - 11:18   quote  deeplink  
Heren Feijenoorders sfeer kweekje en draagje overal mee naar toe in welk gebouw dan ook ,ik kan verschilende negative gebouwenn opnoemen waar de sfeer niet onder deed voor de bouwstijl.Ja het zal even wennen zijn om verwend te zijn in zo n prachtig nieuw stadion te mogen zingen juigen schreeuwen huilen en lachen geloof mij niemand zal teleurgesteld zijn als hij er een maal staad .De nieuwe mesias.
Fer 1
 Fer 1 - dinsdag 15 december 2015 - 11:22   quote  deeplink  
Psje de 3nieuwe spelers kosten buiten de rest wat nieuw binnen gekomen is 9,7miljoen Kramer Bilal en Vijenovic in plaats van een goede spits Guidettie wat zijn we er mee opeschoten? en in die periode ook nog 7milj te goed knavb wel is waar wat later ,maar wie niet waagt die niet wind.En nu weer verder lullen overeen nieuwe kuip.
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 15 december 2015 - 11:45   quote  deeplink  
Dan ga ik wel de KUIP sfeer heel erg missen
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 15 december 2015 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 11:18 schreef Fer 1 het volgende:
Heren Feijenoorders sfeer kweekje en draagje overal mee naar toe in welk gebouw dan ook ,ik kan verschilende negative gebouwenn opnoemen waar de sfeer niet onder deed voor de bouwstijl.Ja het zal even wennen zijn om verwend te zijn in zo n prachtig nieuw stadion te mogen zingen juigen schreeuwen huilen en lachen geloof mij niemand zal teleurgesteld zijn als hij er een maal staad .De nieuwe mesias.
Ach kerel, wat lul je nou? Heb je gesnoven of zo? Dat slaat als een tang op een varken wat je nu bazelt... Dat geluid wat je in de Kuip hebt, krijg je in een betonnen bak niet terug. Dat krijg je zeker niet met dichte tribunes. Ik hoop dat ze daar zeer goed naar kijken, maar ik geloof nooit dat ze dat kunnen creëren. Oké, als het waar is dat het stadion niet meer van deze tijd is, wat ons dus geld kost, is het zeker beter, want dan heeft De Kuip dus inderdaad geen bestaansrecht meer, echter ik betwijfel of dat zo is. Even een gewetensvraagje: wie komt er steeds met die geluiden dat de huidige kuip niet genoeg rendement haalt? En wie vertelt mij dat daar geen mouw aan aan te passen is? Nee, je hoort alleen maar dat de huidige Kuip niet rendabel is en dat er dus een nieuwe moet komen.. Volgens mij sla je dan een stap over.

Overigens is daar toch wel wat op te bedenken?
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 15 december 2015 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 11:18 schreef Fer 1 het volgende:
Heren Feijenoorders sfeer kweekje en draagje overal mee naar toe in welk gebouw dan ook ,ik kan verschilende negative gebouwenn opnoemen waar de sfeer niet onder deed voor de bouwstijl.Ja het zal even wennen zijn om verwend te zijn in zo n prachtig nieuw stadion te mogen zingen juigen schreeuwen huilen en lachen geloof mij niemand zal teleurgesteld zijn als hij er een maal staad .De nieuwe mesias.
Ach kerel, wat lul je nou? Heb je gesnoven of zo? Dat slaat als een tang op een varken wat je nu bazelt... Dat geluid wat je in de Kuip hebt, krijg je in een betonnen bak niet terug. Dat krijg je zeker niet met dichte tribunes. Ik hoop dat ze daar zeer goed naar kijken, maar ik geloof nooit dat ze dat kunnen creëren. Oké, als het waar is dat het stadion niet meer van deze tijd is, wat ons dus geld kost, is het zeker beter, want dan heeft De Kuip dus inderdaad geen bestaansrecht meer, echter ik betwijfel of dat zo is. Even een gewetensvraagje: wie komt er steeds met die geluiden dat de huidige kuip niet genoeg rendement haalt? En wie vertelt mij dat daar geen mouw aan aan te passen is? Nee, je hoort alleen maar dat de huidige Kuip niet rendabel is en dat er dus een nieuwe moet komen.. Volgens mij sla je dan een stap over.

Overigens is daar toch wel wat op te bedenken?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 december 2015 door Arie.Klooster --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 december 2015 - 12:09   quote  deeplink  
Als ze maar een keuze maken.
Of nieuw. OF verbouw, maar daar moet je dan vol voor gaan.

Dat is blijkbaar nu gedaan. Mooi, kan je de energie kwijt op 1 project.
nr 10
 nr 10 - dinsdag 15 december 2015 - 12:27   quote  deeplink  
Sfeer wordt door de supporters gemaakt. Niet door staal en beton.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 15 december 2015 - 13:22   quote  deeplink  
Sfeer in een betonnen bak gaat moeilijker dan op een open terrein...., dus is staal en of beton wel degelijk van belang...
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 15 december 2015 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 12:09 schreef Stylzz het volgende:
Als ze maar een keuze maken.
Of nieuw. OF verbouw, maar daar moet je dan vol voor gaan.

Dat is blijkbaar nu gedaan. Mooi, kan je de energie kwijt op 1 project.
die keuze is lang geleden al gemaakt. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren, maar ik ben het met je eens dat het wellicht beter is en dat we nu eindelijk verder kunnen gaan. Toch geloof ik pas dat er echt wat gaat gebeuren als de politiek instemt. Tot die tijd blijft het wat mij betreft speculatief gekonkel (is dit wel goed nederlandsch? Of is dit een pleonasme?)
Barabas
 Barabas - dinsdag 15 december 2015 - 13:25   quote  deeplink  
Gaan we een mooi nieuw stadion krijgen, is het nog niet goed....
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 december 2015 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 13:24 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

die keuze is lang geleden al gemaakt. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren, maar ik ben het met je eens dat het wellicht beter is en dat we nu eindelijk verder kunnen gaan. Toch geloof ik pas dat er echt wat gaat gebeuren als de politiek instemt. Tot die tijd blijft het wat mij betreft speculatief gekonkel (is dit wel goed nederlandsch? Of is dit een pleonasme?)
De keuze is intern misschien gemaakt, maar extern moesten ze eerst nog een gevecht leveren met achterban en gemeente. Waardoor ze eigenlijk op drie terreinen aan t vechten waren.

Pick your battles.
VVout
 VVout - dinsdag 15 december 2015 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 13:22 schreef Arie.Klooster het volgende:
Sfeer in een betonnen bak gaat moeilijker dan op een open terrein...., dus is staal en of beton wel degelijk van belang...
Het kan misschien ook beter, waarom ga je er vanuit dat het slechter wordt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 december 2015 door VVout --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 15 december 2015 - 14:43   quote  deeplink  
Nou, aan de Kuip weet je wat je hebt en dat is verrekte mooi. Bij nieuwbouw misschien ook, misschien ook niet. Maakt me eigenlijk ook niet uit. De Kuip is nou eenmaal ons huis. Ik vind niet dat je daar zo maar aan voorbij moet gaan. Integendeel zelfs. Kijk, als het waar is dat het niet van deze tijd is, heeft het geen bestaansrecht meer en dan is het gemakkelijk. Maar ik weet niet of dat wel zo is. Zo wordt het wel naar ons toe gebracht..., door de voorstanders van nieuwbouw..., dus vraag ik me af of dat wel zo objectief is. Is dat zo gek gedacht dan?

In de huidige Kuip is de sfeer intimiderend. En dat is het allerbelangrijkste, dat unieke, typische Feyenoordsfeertje. Dat mag niet verloren gaan. Indien we in een nieuw onderkomen worden neergezet, en in dit onderkoment blijkt het niet meer zo te zijn, kunnen we niet meer terug en zijn we niets anders dan welke club in de wereld dan ook. Geen bal aan... En dan?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 december 2015 door Arie.Klooster --
Barabas
 Barabas - dinsdag 15 december 2015 - 18:02   quote  deeplink  
Sorry Arie , maar met mensen zoals jij komt de club geen meter vooruit. Sentimenten mogen geen rol spelen, daar waar het gaat over het voortbestaan van Feyenoord als topclub. We hebben dat nieuwe stadion gewoon nodig.

En wie zegt dat Feyenoord-City geen uitstekende thuishaven voor Het Legioen kan zijn?!
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 15 december 2015 - 18:39   quote  deeplink  
Die specifieke Kuip-eigenschappenm zullen echt wel in de nieuwbouw worden meegenomen.
Barabas
 Barabas - dinsdag 15 december 2015 - 18:40   quote  deeplink  
Precies.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 15 december 2015 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 18:02 schreef Barabas het volgende:
Sorry Arie , maar met mensen zoals jij komt de club geen meter vooruit. Sentimenten mogen geen rol spelen, daar waar het gaat over het voortbestaan van Feyenoord als topclub. We hebben dat nieuwe stadion gewoon nodig.

En wie zegt dat Feyenoord-City geen uitstekende thuishaven voor Het Legioen kan zijn?!
Ik zeg niet dat ik niet vóór ben. Ik zeg dat ik vind dat De Kuip behouden moet worden indien dit kan èn dat ik niet geloof dat het beeld wat geschetst wordt objectief is.

Trouwens, Feyenoord is één en al sentiment.. Voor hetzelfde geld speel je straks in een of andere bak, waar geen sentiment te proeven is. Nou, dàn ben je dood als club zijnde. Maar goed. Laat ze maar eens waarmaken wat ze zeggen. Ik hoop het. Maar dan wel met minstens zoveel sentiment als de huidige Kuip. Voor minder doe ik het niet. Niet alles moet op geld uitdraaien.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 15 december 2015 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 18:39 schreef FR-Henk het volgende:
Die specifieke Kuip-eigenschappenm zullen echt wel in de nieuwbouw worden meegenomen.
Denk je dat? Nou, als er skyboxen e.d. (lees: gebouwen) tegen het veld aan worden gebouwd, wordt het toch nooit als in de Kuip? Dan krijg je zo'n galmbak als de Bahrena...

Voetbal is geen donder meer aan omdat het sfeer ontbeert, maar we hebben dan wel geld....
Barabas
 Barabas - dinsdag 15 december 2015 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 19:27 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Niet alles moet op geld uitdraaien.
Zonder dat geld uit de inkomsten van de nieuwbouw is er een grote kans dat je je kleinkinderen uit een boek met plaatjes moet laten zien wat Feyenoord nou eigenlijk was. Worden ze vast ook supporter....
Barabas
 Barabas - dinsdag 15 december 2015 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 19:29 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Denk je dat? Nou, als er skyboxen e.d. (lees: gebouwen) tegen het veld aan worden gebouwd, wordt het toch nooit als in de Kuip? Dan krijg je zo'n galmbak als de Bahrena...

Voetbal is geen donder meer aan omdat het sfeer ontbeert, maar we hebben dan wel geld....
Ouwe zemelaar
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 15 december 2015 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 19:29 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Denk je dat? Nou, als er skyboxen e.d. (lees: gebouwen) tegen het veld aan worden gebouwd, wordt het toch nooit als in de Kuip? Dan krijg je zo'n galmbak als de Bahrena...

Voetbal is geen donder meer aan omdat het sfeer ontbeert, maar we hebben dan wel geld....
Ach, als er zo'n zelfde soort stadion gebouwd wordt, maar aan beide lange zijdes skyboxen (zoals bij PSV, maar dan natuurlijk beter en meer), behoud je wel hopelijk de bekende akoestiek, maar voldoe je wel aan de vraag naar skyboxen. Lijkt mij dan.
Barabas
 Barabas - dinsdag 15 december 2015 - 21:39   quote  deeplink  
Zoiets als het Vogelnest in Peking, maar dan zonder atletiekbaan.... dat lijkt mij wel wat. Carbon footprint is geen issue; levert energie op!
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 15 december 2015 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 10:08 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Het is niet alleen maar sentiment. De Kuip is het mooiste stadion, met name om die unieke sfeer, die je misschien/wellicht niet zult hebben in een nieuw stadion. Als een stadion goed te maken is voor een x bedrag, heeft dat toch de voorkeur boven een nieuw stadion waarvoor je een veelvuldig bedrag moet neerleggen? Waarom nieuwe schoenen kopen als je oude nog prima zijn?
Als ik iets oud opknapt gaat het nooit zolang mee als een nieuwe , dat is een feit!!!
nr 10
 nr 10 - woensdag 16 december 2015 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 19:29 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Denk je dat? Nou, als er skyboxen e.d. (lees: gebouwen) tegen het veld aan worden gebouwd, wordt het toch nooit als in de Kuip? Dan krijg je zo'n galmbak als de Bahrena...

Voetbal is geen donder meer aan omdat het sfeer ontbeert, maar we hebben dan wel geld....
Pas op dat je je niet brandt aan koud water, hoor.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 16 december 2015 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 19:35 schreef Barabas het volgende:

[..]

Zonder dat geld uit de inkomsten van de nieuwbouw is er een grote kans dat je je kleinkinderen uit een boek met plaatjes moet laten zien wat Feyenoord nou eigenlijk was. Worden ze vast ook supporter....
En in een betonnen bak haken wij zelf al af. Hoeven we dat boek met plaatjes ook niet meer te laten zien.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 16 december 2015 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 december 2015 - 22:17 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Als ik iets oud opknapt gaat het nooit zolang mee als een nieuwe , dat is een feit!!!
Daarom moet je het ook door mensen laten opknappen die er verstand van hebben. Mensen die weten wat ze doen. ;)
nr 10
 nr 10 - woensdag 16 december 2015 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 09:18 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Daarom moet je het ook door mensen laten opknappen die er verstand van hebben. Mensen die weten wat ze doen. ;)
Juist, mensen die van oud staal, nieuw staal kunnen maken. Ik help je overigens niet met zoeken. :-)
Barabas
 Barabas - woensdag 16 december 2015 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 09:17 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

En in een betonnen bak haken wij zelf al af. Hoeven we dat boek met plaatjes ook niet meer te laten zien.
Oude mannetjes die praten over vroeger... je weet wel.... toen alles veel beter was.

Hoezo nou weer een betonnen bak?! Staat er nog niet eens...
nr 10
 nr 10 - woensdag 16 december 2015 - 11:55   quote  deeplink  
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0675301