BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Niet Ajax, maar Feyenoord heeft 'beste jeugdopleiding'

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
AFCAMylife
 AFCAMylife - vrijdag 18 mei 2012 - 17:49   quote  deeplink  
Zo, dat is nog eens een verrassing! Wij maar denken dat de jeugdopleiding van Ajax een prima seizoen draaide met vele kampioenen op De Toekomst en dan blijkt Feyenoord de beste jeugdopleiding te hebben.

De Stadionclub won voor de derde keer op rij de award voor beste jeugdopleiding van Nederland. Natuurlijk, teams debuteren niet, maar Ajax A1, Ajax B1 en Ajax C1 werden kampioen. Ajax D1 speelt nog een beslissingswedstrijd... tegen Feyenoord D1.

Daarnaast presteerde de Ajaxjeugd ook Europees prima met een finaleplek voor Ajax A1 in de NextGen Series, terwijl Ajax B1 de Future Cup won. En dan zijn we nog niet eens begonnen over de eigen jeugd waarmee het eerste voor de tweede keer op rij kampioen werd en Jong Ajax dat de bekerfinale won.

Overigens greep ook Frank de Boer naast de prijzen. De Rinus Michels Award voor beste trainer van het seizoen gaat eveneens naar Rotterdam, want die is voor Ronald Koeman. Gek genoeg was Ruud Brood, die de play-offs haalde met RKC Waalwijk, niet genomineerd.

Bron: Ajax Life

Ronduit belachelijk ofniet?!
Eide
 Eide - vrijdag 18 mei 2012 - 17:53   quote  deeplink  
Ik ken de criteria waarop beoordeeld wordt niet. Op basis van resultaten natuurlijk volslagen belachelijk met alle landskampioenschappen, Nextgen en met wat er in het 1e rondloopt, maar ik weet niet wat er verder mee telt.

Het oogt in ieder geval.... vreemd.
Loetje
 Loetje - vrijdag 18 mei 2012 - 18:07   quote  deeplink  
iedereen heeft er zn mening over. dit komt omdat feyenoord gedwongen was om met heel veel eigen jeugd moest spelen omdat het geen andere spelers had. dat pakte goed uit en op basis daarvan zullen ze die prijs gewonnen hebben.

in dit geval ben ik van mening dat de ajax jeugd het beste is. lopen heel veel grote talenten rond en de a1, b1, c1 en waarschijnlijk de d1 kampioen. jong ajax 2de en de b1 wint de future cup weer eens . die winnen van alle europese topclubs. de a1 staat in de mini CL finale. van mij had het ajax mogen zijn maar ik beslis niet
remco k
 remco k - zaterdag 19 mei 2012 - 01:32   quote  deeplink  
prima toch, laten ze lekker denken dat ze daar zo goed zijn, gelukkig doet ons eerste elftal het gewoon beter en zijn 2 keer op rij kampioen geworden, denk ook dat die talenten komend seizoen minder gaan presteren, aan de top komen is niet zo'n probleem, maar er blijven is wel wat anders.
morkanne
 morkanne - zaterdag 19 mei 2012 - 09:29   quote  deeplink  
Bij Feyenoord is het geen doel om kampioen te worden met de jeugdteams.
Als de spelers er aan toe zijn worden ze doorgeschoven naar een hogere leeftijdsgroep. Bij Feyenoord had een Fisher of gelijkwaardig talent al lang in de beloften gespeeld.
Eide
 Eide - zaterdag 19 mei 2012 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 09:29 schreef morkanne het volgende:
Bij Feyenoord is het geen doel om kampioen te worden met de jeugdteams.
Als de spelers er aan toe zijn worden ze doorgeschoven naar een hogere leeftijdsgroep. Bij Feyenoord had een Fisher of gelijkwaardig talent al lang in de beloften gespeeld.
Dat geloof ik meteen, maar de resultaten bij Feyenoord zijn bij lange na niet wat ze bij Ajax zijn. Ook kan je je twijfels hebben of het talent dat bij Feyenoord door komt van het niveau van Ajax is. Met een Vilhena, Clasie en de Vrij lopen er prima jongens, maar zijn die nou echt van het zelfde niveau als v.d. Wiel, Eriksen, Vertonghen? En als ik kijk naar de huidige A1 en B1 van Ajax heb ik toch sterk het idee dat het niveau daar hoger ligt dan bij Feyenoord.

Nou weet ik niet wat de beoordelings criteria zijn. Misschien dat staf, faciliteiten, programma's en wat dan ook meetellen, en ik weet niet waar dan op beoordeeld wordt. Maar zelfs een Feyenoorder zal toch met mee eens moeten zijn dat als je puur naar kwaliteit kijkt de Ajax opleiding beter rendeert op dit moment, gezien de hoeveelheid jeugdspelers in de afgelopen 2 kampioens elftallen.
Jesper11
 Jesper11 - zaterdag 19 mei 2012 - 09:45   quote  deeplink  
Cruijff wil meer oud-topspelers bij de jeugd hebben om de spelers individueel te trainen. Dat doen ze bij Feijenoord al jaren. Ik denk dat Feijenoord daarom de prijs heeft gekregen want blijkbaar werpt het vruchten af. Misschien niet qua teamprestaties maar wel individueel.
Eide
 Eide - zaterdag 19 mei 2012 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 09:45 schreef Jesper11 het volgende:
Misschien niet qua teamprestaties maar wel individueel.
Dan nogmaals: Bij welke individuen dan? Welke jeugd spelers van Feyenoord hebben het nu echt gemaakt dan? Ik kan namelijk alleen even Kalou voor de geest halen en dat is al weer even geleden.

En dat er een leuke generatie aan komt is waar, maar dat geld voor Ajax ook gezien de Nextgen... dus toch een bijzondere uitslag, en eentje die moeilijk te beoordelen is zonder de criteria.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 mei 2012 door Eide --
Jesper11
 Jesper11 - zaterdag 19 mei 2012 - 10:09   quote  deeplink  
In hun huidige elftal zitten toch een paar aardige talenten waarvan Clasie de beste is. Fer en Wijnaldum komen (nog) niet helemaal uit de verf maar zijn toch ook goed. Verder zijn er veel jongens uit hun jeugd weggekocht en zitten nu in het buitenland. Bruma is daar geloof ik een van. Het houdt niet over maar bij Ajax valt het de laatste jaren toch ook erg tegen. Ik wacht nog steeds op de nieuwe Van Basten of Kluivert.
Eide
 Eide - zaterdag 19 mei 2012 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 10:09 schreef Jesper11 het volgende:
In hun huidige elftal zitten toch een paar aardige talenten waarvan Clasie de beste is. Fer en Wijnaldum komen (nog) niet helemaal uit de verf maar zijn toch ook goed. Verder zijn er veel jongens uit hun jeugd weggekocht en zitten nu in het buitenland. Bruma is daar geloof ik een van. Het houdt niet over maar bij Ajax valt het de laatste jaren toch ook erg tegen. Ik wacht nog steeds op de nieuwe Van Basten of Kluivert.
Ik geef ook grif toe dat er leuke talenten bij Feyenoord rond lopen, en het mocht na jaren wanbeleid ook wel eens dat die een kans kregen. Maar loopt er meer talent dan bij Ajax? En komen die dan verder in hun carrière? Dat betwijfel ik.

En over wegkopen, dat gebeurt bij Ajax ook, zie Bouy die nu bij Juve zit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 mei 2012 door Eide --
Jesper11
 Jesper11 - zaterdag 19 mei 2012 - 10:44   quote  deeplink  
Talent en jeugdopleiding zijn twee verschillende dingen. Sommige spelers zijn gewoon beter dan een ander, onafhankelijk van de opleiding. En karakter is ook deels aangeboren (vechtlust en doorzettingsvermogen bv.). Dus de jeugdopleiding bepaalt maar voor een deel het succes. Het eindresultaat is van meerdere dingen afhankelijk.
Eide
 Eide - zaterdag 19 mei 2012 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 10:44 schreef Jesper11 het volgende:
Talent en jeugdopleiding zijn twee verschillende dingen. Sommige spelers zijn gewoon beter dan een ander, onafhankelijk van de opleiding. En karakter is ook deels aangeboren (vechtlust en doorzettingsvermogen bv.). Dus de jeugdopleiding bepaalt maar voor een deel het succes. Het eindresultaat is van meerdere dingen afhankelijk.
Precies, en dus omdat de beoordelings criteria mij niet bekend zijn kan je eigenlijk geen oordeel vormen over deze uitslag.

Maar: op basis van resultaat dit seizoen van zowel de jeugd als het 1e is deze uitslag bijzonder vreemd te noemen, want op dit fronten heeft Ajax het gewoon beter gedaan dan Feyenoord. Blijft over: wat is er dan anders in de opleiding van Feyenoord dan bij Ajax?
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 19 mei 2012 - 11:15   quote  deeplink  
wij speelden dit jaar soms met meer spelers uit eigen jeugd dan zij.

hun met Guidetti, Vlaar Bakkal en vast nog wel wat, wij hebben met 10 jeugdspelers gespeeld.
Jesper11
 Jesper11 - zaterdag 19 mei 2012 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 11:15 schreef NatjosFC het volgende:
wij speelden dit jaar soms met meer spelers uit eigen jeugd dan zij.

hun met Guidetti, Vlaar Bakkal en vast nog wel wat, wij hebben met 10 jeugdspelers gespeeld.
Dat klopt, maar het niveau van onze jeugdspelers was niet echt goed. Uiteindelijk was De Boer alleen tevreden over Van Rhijn.

Ik kan trouwens niet de criteria vinden obv waarvan de prijs voor beste jeugdopleiding is toegekend. Vreemd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 mei 2012 door Jesper11 --
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 19 mei 2012 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 11:17 schreef Jesper11 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het niveau van onze jeugdspelers was niet echt goed. Uiteindelijk was De Boer alleen tevreden over Van Rhijn.
ik bedoel uit eigen jeugd.

dan heb ik het over Siem Anita Vertonghen Alderweireld Wiel Blind Vermeer Eriksen. vergeet er nog vast wat,

dan moet je idd ook nog jeugdspelers als Rhijn en Klaassen noemen, Klaassen die het ook niet slecht gedaan heb en zelfs gescoord bij de buut.
baco74
 baco74 - zaterdag 19 mei 2012 - 11:24   quote  deeplink  
Voor degenen die zich afvragen waar de Rinus Michels award op gebaseerd is:

Beoordelingscriteria voor de titel van beste jeugdopleiding van Nederland gegrepen.

Welke vernieuwingen zijn door de betreffende BVO in de jeugdopleiding doorgevoerd, zoals:

- het ontwikkelen van een leerplan voor de hele jeugdopleiding
- het ontwikkelen van competentieprofielen voor jeugdspelers en jeugdtrainers
- aandacht voor de individuele begeleiding van jeugdspelers
- regionale samenwerking (met KNVB en andere clubs) in het kader van talententrainingen, ondersteuning van amateurclubs etc.
- toepassing van moderne media, zoals video-analyse, gebruik van Internet etc.
Eide
 Eide - zaterdag 19 mei 2012 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 11:24 schreef baco74 het volgende:

[ code ]
Thanks Baco74.

Kortom, het gaat dus niet om de kwaliteit van de spelers, maar meer hoe de opleiding procesmatig in elkaar steekt en wat er aan modellen, plannen en ontwikkeling wordt gedaan. Dat verklaart bij mij best veel. En als Feyenoord dat beter doet dan heeft Ajax er weer een doel voor aankomend seizoen bij.
Jesper11
 Jesper11 - zaterdag 19 mei 2012 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 11:24 schreef baco74 het volgende:

[ code ]
Dat is duidelijk. Bij de lezing van het kader van Ajax (o.a. technisch hart) begreep ik dat ze de ideeen wel al hebben, het plan Cruijff, maar dat de uitvoering ervan nog met vallen en opstaan gaat. Waarschijnlijk plukken we pas na enige tijd de vruchten ervan. We gaan het zien.
Eide
 Eide - zaterdag 19 mei 2012 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 11:20 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

ik bedoel uit eigen jeugd.

dan heb ik het over Siem Anita Vertonghen Alderweireld Wiel Blind Vermeer Eriksen. vergeet er nog vast wat,

dan moet je idd ook nog jeugdspelers als Rhijn en Klaassen noemen, Klaassen die het ook niet slecht gedaan heb en zelfs gescoord bij de buut.
Lukoki, Ozbiliz, Ebecilio, Koppers. Zeker geen toppers deze jongens, maar wel allemaal belangrijk geweest voor het kampioenschap.

Maar echte grote klasse hebben bij dit Ajax alleen Vertonghen en Eriksen, beide overigens van de Ajax jeugd opleiding (maar wel buitenlanders en pas relatief laat gescout door Ajax).

edit: Anita iemand?

nora
 nora - zaterdag 19 mei 2012 - 11:36   quote  deeplink  
Het is gewoon een veer in 010 hun ..ont steken om de club weer wat aanzien te geven en weer terug te komen naar oude glorie strijd Ajax-Feyenoord.Want als je strikt kijkt naar alle jeugd elftallen is Ajax de duidelijk te boven liggende partij en qua trainers heeft Ajax ook allemaal ood top voetballers als trainer dus lijkt het mij duidelijk dat Ajax zoals gewoonlijk het beste is ,maar 010 een schouderklopje nodig heeft en ook krijgt.
Eide
 Eide - zaterdag 19 mei 2012 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 11:36 schreef nora het volgende:
Het is gewoon een veer in 010 hun ..ont steken om de club weer wat aanzien te geven en weer terug te komen naar oude glorie strijd Ajax-Feyenoord.Want als je strikt kijkt naar alle jeugd elftallen is Ajax de duidelijk te boven liggende partij en qua trainers heeft Ajax ook allemaal ood top voetballers als trainer dus lijkt het mij duidelijk dat Ajax zoals gewoonlijk het beste is ,maar 010 een schouderklopje nodig heeft en ook krijgt.
Dat ben ik niet zomaar met je eens. Ik heb zeker niet de kijk op Feyenoord zoals ik die op Ajax heb, maar je moet toch behoorlijke oogkleppen ophebben om niet te zien dat ze daar in de jeugd prima bezig zijn.

Ik heb het toch al niet zo op dat gezanik over pro dit en pro dat. Op het Feyenoord forum is elke uitlating van de KNVB pro Ajax en anto Feyenoord, bij ons hebben we het niet op de kranten. Dat calimero gedoe, het is kinderachtig en volslagen onzin.

Kennelijk heeft Feyenoord het op de beoordelings criteria beter voor elkaar. Nou, gefeliciteerd zeg ik, en welkom terug aan de Nederlandse top. 2 kampioenschappen tellen stukken zwaarder overigens dus wat kopen ze er voor?
teriele
 teriele - zaterdag 19 mei 2012 - 20:14   quote  deeplink  
Nou leuk toch voor Feyenoord? Dat ze de beste jeugdopleiding van Nederland hebben mogen ze trots op wezen.

Zolang de grootste talenten maar bij Ajax worden opgeleid, en voor veel geld worden doorverkocht.
Ajx
 Ajx - zaterdag 19 mei 2012 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 20:14 schreef teriele het volgende:
Nou leuk toch voor Feyenoord? Dat ze de beste jeugdopleiding van Nederland hebben mogen ze trots op wezen.

Zolang de grootste talenten maar bij Ajax worden opgeleid, en voor veel geld worden doorverkocht.
Indderdaad, laat ze blij zijn, maar wij worden met een Jeugdopleiding als eerste kampioen, we verdienen er continue bakken met geld aan en de teams worden kampioen en als ik het zo hoor ook met mooi spel!
joduh
 joduh - zaterdag 19 mei 2012 - 21:31   quote  deeplink  
Wat interesseert mijn nou wie de beste jeugdopleiding heb????
Wie heeft er gvd 3 sterren op de borst?????? En dat is het enige dat telt!!!! Fuck of met dat gelul man, zometeen gaan ze nog vergelijken welke plee er beter doorspoelt!!!!!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 19 mei 2012 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 21:31 schreef joduh het volgende:
Wie heeft er gvd 3 sterren op de borst?????? En dat is het enige dat telt!!!! Fuck of met dat gelul man, zometeen gaan ze nog vergelijken welke plee er beter doorspoelt!!!!!!
JODUH/////HELD...............luf joe pik
joduh
 joduh - zaterdag 19 mei 2012 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 21:34 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

JODUH/////HELD...............luf joe pik
Ach ouwe? Ik wordt zo moe van dat gewauwel man.....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 19 mei 2012 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 21:35 schreef joduh het volgende:

[..]

Ach ouwe? Ik wordt zo moe van dat gewauwel man.....
Laat lullen vriend....wij hadden Quality time....en ons hart in de borst
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 19 mei 2012 - 21:38   quote  deeplink  
Onze meiden heerlijk......genoten gap......R+M///////HELDINNEN
joduh
 joduh - zaterdag 19 mei 2012 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 21:37 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Laat lullen vriend....wij hadden Quality time....en ons hart in de borst
Das ook weer waar gap!!!! ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 19 mei 2012 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 21:42 schreef joduh het volgende:

[..]

Das ook weer waar gap!!!! ;-)
Jij nog een daggie....geniet ervan vriend
alibabba
 alibabba - zondag 20 mei 2012 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 21:31 schreef joduh het volgende:
Whahahahahahaha:)))))))
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 mei 2012 - 12:56   quote  deeplink  
Als wij maar weten dat wij de beste jeugd hebben....
AFCAMylife
 AFCAMylife - zondag 20 mei 2012 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 12:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Als wij maar weten dat wij de beste jeugd hebben....
haha helemaal waar!
nora
 nora - zondag 20 mei 2012 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 11:51 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat ben ik niet zomaar met je eens. Ik heb zeker niet de kijk op Feyenoord zoals ik die op Ajax heb, maar je moet toch behoorlijke oogkleppen ophebben om niet te zien dat ze daar in de jeugd prima bezig zijn.

Ik heb het toch al niet zo op dat gezanik over pro dit en pro dat. Op het Feyenoord forum is elke uitlating van de KNVB pro Ajax en anto Feyenoord, bij ons hebben we het niet op de kranten. Dat calimero gedoe, het is kinderachtig en volslagen onzin.

Kennelijk heeft Feyenoord het op de beoordelings criteria beter voor elkaar. Nou, gefeliciteerd zeg ik, en welkom terug aan de Nederlandse top. 2 kampioenschappen tellen stukken zwaarder overigens dus wat kopen ze er voor?
Wat is dan de beoordelings criteria ??? Mijn beoordelings criteria is simpel resultaten en ook goede trainers en doorgebroken jeugd dus is Ajax nummer 1.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 20 mei 2012 - 14:34   quote  deeplink  
Feyenoord:
beste trainer
beste Jeugdopleiding
hun topscorer meer goals dan onze

Ajax
kampioen: Helemaal niets in Rotterdam!
baco74
 baco74 - zondag 20 mei 2012 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 14:30 schreef nora het volgende:

[..]

Wat is dan de beoordelings criteria ??? Mijn beoordelings criteria is simpel resultaten en ook goede trainers en doorgebroken jeugd dus is Ajax nummer 1.
Had het een aantal posts geleden al geplaatst, maar voor jou doe ik het nog wel ff:

Beoordelingscriteria voor de titel van beste jeugdopleiding van Nederland:

Welke vernieuwingen zijn door de betreffende BVO in de jeugdopleiding doorgevoerd, zoals:

- het ontwikkelen van een leerplan voor de hele jeugdopleiding
- het ontwikkelen van competentieprofielen voor jeugdspelers en jeugdtrainers
- aandacht voor de individuele begeleiding van jeugdspelers
- regionale samenwerking (met KNVB en andere clubs) in het kader van talententrainingen, ondersteuning van amateurclubs etc.
- toepassing van moderne media, zoals video-analyse, gebruik van Internet etc.

Kortom; veel criteria waarvan wij niet (kunnen) weten of dat bij Feyenoord beter scoort dan bij ons.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 20 mei 2012 - 21:04   quote  deeplink  
Lekker boeiend!!! Die hele verkiezingen boeien me geen reet! Het enige wat telt zijn kampioenschappen!!!
Eide
 Eide - maandag 21 mei 2012 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 21:04 schreef amsterdammer113 het volgende:
Lekker boeiend!!! Die hele verkiezingen boeien me geen reet! Het enige wat telt zijn kampioenschappen!!!
Tuurlijk is dat het enige dat telt, maar de aangehaalde criteria zijn natuurlijk wel zaken die op de langere termijn belangrijk zijn voor een succesvolle opleiding. En dat kan op termijn wel weer belangrijk zijn voor toekomstige kampioenschappen. Maar daarbuiten, ja, het zijn toch veelal non-prijsjes die er weinig tot niets toe doen.
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 21 mei 2012 - 09:27   quote  deeplink  
Ik kan er niet wakker van liggen. Sterker nog, op dit moment is het gewoon vrij logisch dat onze vrienden uit Rotterdam Zuid het 'winnen'.

Wat zij al jaren doen, het begeleiden van de individu met oud-voetballers, staat bij ons nog in de luiers.

Ik weet zeker, op het moment dat alle bestuurlijke plooien zijn platgestreken, en er kan worden gebouwd aan een nieuwe Toekomst, wij hoge(re) ogen gaan gooien.

Want ik weet zeker dat er potentieel ontzettend veel te halen is uit de jeugdopleiding.
Mokum1
 Mokum1 - donderdag 31 mei 2012 - 15:38   quote  deeplink  
Dit gaat nergens over, ze hebben de beste jeugd van NL maar hebben nooit iets van waarde verkocht. Iets waar het toch om draait in NL, anders hou je het koppie niet boven water, en dat is gebleken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Niet Ajax, maar Feyenoord heeft 'beste jeugdopleiding'

0.0052080