BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Narsingh in oranjeselectie, nu halen! Wakker worden ajax!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 12 juli 2012 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2012 - 11:09 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Matavz word zwaar overschat.
idd, ik vind hem een erg slechte spelers kan zelf niks, maar ik denk dat je als je flanken hebt van toperedivisie niveau dat hij toch ergens wel bruikbaar kan zijn want hij is wel een erg goede killer...

maar niks gaat boven KOLBEIN SIGTHORSSON!
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - donderdag 12 juli 2012 - 11:15   quote  deeplink  
Kolbein is veel completer.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 12 juli 2012 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2012 - 11:15 schreef AFCA MARCO het volgende:
Kolbein is veel completer.
denk echt dat hij er volgenld jaar de 1 naar de ander inschopt, ik weet het gewoon, Kolbein wordt topscorer.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - donderdag 12 juli 2012 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2012 - 11:16 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

denk echt dat hij er volgenld jaar de 1 naar de ander inschopt, ik weet het gewoon, Kolbein wordt topscorer.
Indien hij van beide kanten bediend word wel ja. Niet als je des van marwijks gaat spelen met een linkspoot op rechts.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 12 juli 2012 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2012 - 11:17 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..],

Indien hij van beide kanten bediend word wel ja. Niet als je des van marwijks gaat spelen met een linkspoot op rechts.
gaat niet gebeuren, Boerrigter hebben en Sulejmani die wel vaak naar binnenkomt, maar wel altijd creatief ook voor de spits. daarbij hebben we Eriksen en de Jong en een Janssen(en Schone) die voor creativiteit vanaf het middenveld zorgen.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - donderdag 12 juli 2012 - 11:30   quote  deeplink  
Sulejmani op rechts bah bah. Die moet je als wissel hebben en verder niets.
Altijd met hoofd naar beneden rennen en dus totaal geen overzicht.
Hele beperkte speler als je mij zou vragen.
Sulejmani zal vanaf rechts geen enkele voorzet geven.
Boerrigter moet eerst maar eens zorgen dat hij 5 wedstrijden kan spelen zonder een blessure op te lopen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 juli 2012 door AFCA MARCO --
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 12 juli 2012 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2012 - 11:30 schreef AFCA MARCO het volgende:
Sulejmani op rechts bah bah. Die moet je als wissel hebben en verder niets.
Altijd met hoofd naar beneden rennen en dus totaal geen overzicht.
Hele beperkte speler als je mij zou vragen.
Sulejmani zal vanaf rechts geen enkele voorzet geven.
Boerrigter moet eerst maar eens zorgen dat hij 5 wedstrijden kan spelen zonder een blessure op te lopen.
Sulejmani is niet zo beperkt hoor, hij scoorde voor de winterstop 11x.
denk dat hij een toevoeging zou zijn geweest voor Ajax aan het eind van het seizoen, toen we wellis waar alles wonnen maar denk dat we met Micky toch iets meer stootkracht zouden hebben gehad. vind Micky een erg goede speler maar zie Narsingh toch graag komen..
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - donderdag 12 juli 2012 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2012 - 11:33 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Sulejmani is niet zo beperkt hoor, hij scoorde voor de winterstop 11x.
denk dat hij een toevoeging zou zijn geweest voor Ajax aan het eind van het seizoen, toen we wellis waar alles wonnen maar denk dat we met Micky toch iets meer stootkracht zouden hebben gehad. vind Micky een erg goede speler maar zie Narsingh toch graag komen..
Sulejmani is in mijn ogen zelfs zeer beperkt. Heeft helemaal geen overzicht als hij aan de bal is.
Eide
 Eide - donderdag 12 juli 2012 - 12:11   quote  deeplink  
Siggie is juist een spits niet niet afhankelijk is van de voorzet van de zijkant. Door zijn bewegelijkheid kan hij juist enorm goed uit de voeten met mannen die naar binnen komen voor de actie of de combinatie. Bij voorzetten ben je al erg gauw afhankelijk van een enkele kopsterke vent. Dat is leuk met een type Luuk de Jong/Matavz voorin maar zonder mannen die daar specifiek heel goed in zijn is het voorzetten geven vanaf de flanken tot met name enorm kansloos.

Je ziet het ook nog maar heel weinig op hoog niveau. Real, Barca, Bayern, allemaal zoeken de combinatie het centrum in. En het blijkt dat dit werkt gezien de resultaten. Je bent met zo'n speelwijze minder afhankelijk van een enkele speler en een dosis geluk en kan veel meer voetballen op eigen kracht, met creativiteit en voetballend vermogen als fundering.

Dat wil niet zeggen dat een buitenspeler geen goede voorzet in de benen hoeft te hebben. Dat moeten ze zeker ook kunnen, maar wil je consequent gevaarlijk zijn is een voorzet niet echt effectief.

Daarom ben ik ook erg blij met een type als Sightorsson in de spits en lui als Eriksen, Janssen, de Jong en Boerrigter daar omheen. Je hebt dan een flinke dosis combinerend en scorend vermogen en bent daarmee buitengewoon moeilijk te verdedigen omdat ze allemaal overal kunnen opduiken en gevaarlijk worden.
dutchajaxmen
 dutchajaxmen - donderdag 12 juli 2012 - 12:16   quote  deeplink  
Nog eventjes over Narsingh xd. Hansma had het over een constructie. Is een lagere transfersom voor Narsingh een optie als we Lukoki verhuren aan Heerenveen of is Narsingh een gesloten boek? ;)
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 12 juli 2012 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2012 - 12:16 schreef dutchajaxmen het volgende:
Nog eventjes over Narsingh xd. Hansma had het over een constructie. Is een lagere transfersom voor Narsingh een optie als we Lukoki verhuren aan Heerenveen of is Narsingh een gesloten boek? ;)
3 miljoen + lukoki lijkt me ...
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 12 juli 2012 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2012 - 12:11 schreef Eide het volgende:
Siggie is juist een spits niet niet afhankelijk is van de voorzet van de zijkant. Door zijn bewegelijkheid kan hij juist enorm goed uit de voeten met mannen die naar binnen komen voor de actie of de combinatie. Bij voorzetten ben je al erg gauw afhankelijk van een enkele kopsterke vent. Dat is leuk met een type Luuk de Jong/Matavz voorin maar zonder mannen die daar specifiek heel goed in zijn is het voorzetten geven vanaf de flanken tot met name enorm kansloos.

Je ziet het ook nog maar heel weinig op hoog niveau. Real, Barca, Bayern, allemaal zoeken de combinatie het centrum in. En het blijkt dat dit werkt gezien de resultaten. Je bent met zo'n speelwijze minder afhankelijk van een enkele speler en een dosis geluk en kan veel meer voetballen op eigen kracht, met creativiteit en voetballend vermogen als fundering.

Dat wil niet zeggen dat een buitenspeler geen goede voorzet in de benen hoeft te hebben. Dat moeten ze zeker ook kunnen, maar wil je consequent gevaarlijk zijn is een voorzet niet echt effectief.

Daarom ben ik ook erg blij met een type als Sightorsson in de spits en lui als Eriksen, Janssen, de Jong en Boerrigter daar omheen. Je hebt dan een flinke dosis combinerend en scorend vermogen en bent daarmee buitengewoon moeilijk te verdedigen omdat ze allemaal overal kunnen opduiken en gevaarlijk worden.
haha, maar wat heb je bij Barca sowieso aan iemand die voorzetten geeft met mensen van 1.70 max voorin.
nora
 nora - donderdag 12 juli 2012 - 13:51   quote  deeplink  
Als je voorin veel creatieve spelers hebt die makkelijk een man uitspelen en ze hebben allemaal scorend vermogen dan is het bijna onmogelijk voor de tegenpartij om goed te verdedigen,dan is het niet zo belangrijk om veel voorzetten van de zijkant te krijgen.
Eide
 Eide - donderdag 12 juli 2012 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2012 - 13:19 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

haha, maar wat heb je bij Barca sowieso aan iemand die voorzetten geeft met mensen van 1.70 max voorin.
Dat is waar, maar neem Bayern als voorbeeld. Gomez is geen kleine jongen hoor, maar zowel Robben als Ribery komen naar binnen toe en spelen in of zoeken binnen de 16 de achterlijn. De enigen daar die een lange voorzet trappen zijn de backs.

Dat spelletje speelt Ajax feitelijk ook met een Boerrigter, Siggie en Mickey waarbij de backs doorkomen en eventueel die lange voorzet trappen. Daar heeft Ajax ook het personeel voor voorin.

quote:
Op donderdag 12 juli 2012 - 13:51 schreef nora het volgende:
Als je voorin veel creatieve spelers hebt die makkelijk een man uitspelen en ze hebben allemaal scorend vermogen dan is het bijna onmogelijk voor de tegenpartij om goed te verdedigen
Precies. Moet je nagaan hoe droevig tegenstanders vorig jaar waren, want daar kwam dan ook Jantje Vertonghen er nog eens overheen. Dat valt niet te belopen, laat staan verdedigen. Daarom scoorde Ajax, met een reserve voorhoede, ook zoveel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 juli 2012 door Eide --
Ajamsterdam
 Ajamsterdam - donderdag 12 juli 2012 - 14:35   quote  deeplink  
Ik weet niet hoor, heb een beetje een dubbel gevoel... Ajax beschikt toch over aardig wat buitenspelers... Zowel in de jeugd als in het 1e.. Kunnen ze niet beter daar alle aandacht aan schenken... Ik noem maar wat.. straks komt Narsingh.. komt lorenzo, ozbiliz en Lukoki op een 2e plan.. (ik weet het zijn nog geen toppers).. vervolgens gaat er wat weg van deze 3.. die ontwikkelen zich bij een andere club.. en 1 van de 3 moet dan weer terug gekocht worden over een paar jaar omdat het toch een topper geworden is. (iets wat heeeeeel vaak voor komt bij Ajax).. Vindt niemand dat zonde?
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - donderdag 12 juli 2012 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2012 - 14:35 schreef Ajamsterdam het volgende:
Ik weet niet hoor, heb een beetje een dubbel gevoel... Ajax beschikt toch over aardig wat buitenspelers... Zowel in de jeugd als in het 1e.. Kunnen ze niet beter daar alle aandacht aan schenken... Ik noem maar wat.. straks komt Narsingh.. komt lorenzo, ozbiliz en Lukoki op een 2e plan.. (ik weet het zijn nog geen toppers).. vervolgens gaat er wat weg van deze 3.. die ontwikkelen zich bij een andere club.. en 1 van de 3 moet dan weer terug gekocht worden over een paar jaar omdat het toch een topper geworden is. (iets wat heeeeeel vaak voor komt bij Ajax).. Vindt niemand dat zonde?
Dat vind ik ook, maar ik ben voor vaker en een langere periode (1 á 2 seizoenen) verhuren.

Kijk dit seizoen spelen we weer CL. Dan moet je er staan. Ik weet niet of op dit moment de buitenspelers die we hebben, CL-waardig zijn. Laat lorenzo, ozbiliz en Lukoki maar ergens anders ervaring op doen. Dan spelen ze wekelijks en kunnen ze laten zien wat ze in huis hebben. Na 1 of 2 seizoenen kun je bekijken of ze Ajax 1 waardig zijn en dan pas kunnen ze eventueel worden verkocht.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - donderdag 12 juli 2012 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2012 - 14:59 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, maar ik ben voor vaker en een langere periode (1 á 2 seizoenen) verhuren.

Kijk dit seizoen spelen we weer CL. Dan moet je er staan. Ik weet niet of op dit moment de buitenspelers die we hebben, CL-waardig zijn. Laat lorenzo, ozbiliz en Lukoki maar ergens anders ervaring op doen. Dan spelen ze wekelijks en kunnen ze laten zien wat ze in huis hebben. Na 1 of 2 seizoenen kun je bekijken of ze Ajax 1 waardig zijn en dan pas kunnen ze eventueel worden verkocht.
Ebecilio mag je gerust van de hand doen, dat word niks meer.
Die Lukoki absoluut NIET verkopen!
Ajamsterdam
 Ajamsterdam - donderdag 12 juli 2012 - 15:25   quote  deeplink  
Ben het er allemaal mee eens... mr ik vind het allemaal zo lang duren... Lukoki kan verhuurd worden aan bijvoorbeeld een Heracles almelo... doe dat dan gewoon.. neem aan dat de boer nu toch al wel weet dat hij niet aan spelen komt.. scheelt weer loon = financieele ruimte. Als we alleen maar spelers kopen en nooit is wat wegdoen.. dan krijgen we weer z'n enorme selectie.. en dat met zn jeugd erachter.. vind dat er teveel dubbele posities zijn... Ik pleit voor een kleinere selectie.. en mochten er in een nood scenario 2 spelers wegvallen, dan maar een positie met echte jeugd invullen voor een paar wedstrijden (neem een fischer etc.)
Mokum1
 Mokum1 - donderdag 12 juli 2012 - 15:26   quote  deeplink  
quote "Dat is waar, maar neem Bayern als voorbeeld. Gomez is geen kleine jongen hoor, maar zowel Robben als Ribery komen naar binnen toe en spelen in of zoeken binnen de 16 de achterlijn. De enigen daar die een lange voorzet trappen zijn de backs.

Dat spelletje speelt Ajax feitelijk ook met een Boerrigter, Siggie en Mickey waarbij de backs doorkomen en eventueel die lange voorzet trappen. Daar heeft Ajax ook het personeel voor voorin".

Boerrigter heeft de nadrukkelijke opdracht buitenom de achterlijn te halen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 juli 2012 door Mokum1 --
Gruber
 Gruber - zondag 15 juli 2012 - 10:02   quote  deeplink  
Vi meldt dat psv een akkoord heeft met heerenveen omtrent Narsingh. Ik beschouw dit toch als slecht nieuws!! Voor die ene miljoen die Ajax waarschijnlijk had moeten bijleggen had je een goede rechtsbuiten met enorme potentie in je selectie gehad. Nu blijf je sukkelen met Sulejmani, Ozbiliz en Lukoki. Of Ajax moet nog ergens anders een rechtsbuiten vandaan kunnen halen voor minder dan 4 milj. Lijktmij onwaarschijnlijk.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 15 juli 2012 - 10:17   quote  deeplink  
PSV en SC Heerenveen hebben akkoord over Narsingh

15/07/2012 09:50

Luciano Narsingh maakt zich op voor de overgang naar PSV. De Eindhovenaren bereikten met SC Heerenveen een akkoord over een transfersom voor de aanvaller.

PSV moet maandag nog tot een vergelijk komen met Narsingh om de overgang af te kunnen ronden. De 21-jarige vleugelaanvaller heeft eerder te kennen gegeven open te staan voor een vervolg van zijn carrière in Eindhoven.

Ajax was ook in de markt voor Narsingh, maar bood in de ogen van SC Heerenveen te weinig voor de aanvaller. De Amsterdammers weigerden ook te veel op te schuiven in de richting van de Friezen.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 15 juli 2012 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2012 - 10:02 schreef Gruber het volgende:
Vi meldt dat psv een akkoord heeft met heerenveen omtrent Narsingh. Ik beschouw dit toch als slecht nieuws!! Voor die ene miljoen die Ajax waarschijnlijk had moeten bijleggen had je een goede rechtsbuiten met enorme potentie in je selectie gehad. Nu blijf je sukkelen met Sulejmani, Ozbiliz en Lukoki. Of Ajax moet nog ergens anders een rechtsbuiten vandaan kunnen halen voor minder dan 4 milj. Lijktmij onwaarschijnlijk.
wie zegt dat ze er een gaan halen, mischien houden ze Fischer wel gewoon bij de selectie..
Brandje
 Brandje - zondag 15 juli 2012 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2012 - 10:18 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

wie zegt dat ze er een gaan halen, mischien houden ze Fischer wel gewoon bij de selectie..
En wie wil je op rechts gaan neerzetten dan?? Sulejmani?? Die is og geblesseerd of te dik!! Feit is dat we op minder dan een maand voor de competitie zitten en onze beide vleugelaanvallers nog geen minuut gespeeld hebben!!
Ze hadden gvd gewoon die 4,5 miljoen moeten aftikken een maand of twee geleden dan had je deze soap helemaal nooit gehad.
Geen hoofdprijzen betalen is een maar te zuinig zijn is ook niet goed en hier gaan ze spijt van krijgen!!!
Gruber
 Gruber - zondag 15 juli 2012 - 10:34   quote  deeplink  
Bandje helemaal met je eens! Veel op dit forum zeggen dat het goed is van Ajax dat ze niet meer diep in de buidel tasten voor spelers. 4,5 m is echter niet zo heel diep in die buidel. Voor heel veel minder kan je geen goede spelers meer halen. Alleen een type Boerrigter misschien. Ajax is nu weer te zuinig ipv te gul. Ben ook bang dat Ajax hier spijt van krijgt. 4 a 4,5m is een goede investering in een speler als Narsingh. De geruchten zijn nu ook dat Ajax ook interesse heeft in Maher bij verkoop van Erikssen, die meer dan 10m moet kosten. Mocht dat waar zijn dan begrijp ik er niks meer van. Maher heeft ook pas 1 seizoen goed gespeeld en 10m+ is veel te veel voor zo'n speler. Daar kan je zowat 3 Narsinghs voor halen. Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen. Ajax moet wel nagaan dat na een verkoop van Erikssen er niet heel veel kapitaal meer op het veld staat.

@Natjos. Fischer speelt links en niet rechts. Bovendien moet je die langzaam brengen.
Brandje
 Brandje - zondag 15 juli 2012 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2012 - 10:34 schreef Gruber het volgende:
Bandje helemaal met je eens! Veel op dit forum zeggen dat het goed is van Ajax dat ze niet meer diep in de buidel tasten voor spelers. 4,5 m is echter niet zo heel diep in die buidel. Voor heel veel minder kan je geen goede spelers meer halen. Alleen een type Boerrigter misschien. Ajax is nu weer te zuinig ipv te gul. Ben ook bang dat Ajax hier spijt van krijgt. 4 a 4,5m is een goede investering in een speler als Narsingh. De geruchten zijn nu ook dat Ajax ook interesse heeft in Maher bij verkoop van Erikssen, die meer dan 10m moet kosten. Mocht dat waar zijn dan begrijp ik er niks meer van. Maher heeft ook pas 1 seizoen goed gespeeld en 10m+ is veel te veel voor zo'n speler. Daar kan je zowat 3 Narsinghs voor halen. Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen. Ajax moet wel nagaan dat na een verkoop van Erikssen er niet heel veel kapitaal meer op het veld staat.

@Natjos. Fischer speelt links en niet rechts. Bovendien moet je die langzaam brengen.
Sterker nog volgens VI gaat het om slechts 4,1 miljoen. Ik ben hier echt dood en doodziek van en dat komt niet alleen van mijn kater!!!!
Met dat kapitaal ben ik het niet eens want met Boerrigter, Fisher, Alderwiereld, Anita en misschien Maher staat er voldoende geld op het veld

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 juli 2012 door Brandje --
riveco
 riveco - zondag 15 juli 2012 - 10:53   quote  deeplink  
Misschien bied Ajax ook nog wel.
Blaatkoe
 Blaatkoe - zondag 15 juli 2012 - 10:57   quote  deeplink  
Ik heb nog altijd het gevoel dat Narsingh geen buitenspeler is die bij een Ajax of PSV zal renderen. Hij heeft bij clubs die op de helft van de tegenstander spelen niet zoveel ruimte als hij bij Heerenveen had. Technisch gezien is hij geen geweldenaar. Maar ja we zullen wel zien. Ik hoop dat Ajax straks op de proppen komt met een goede buitenlander. Ze waren toch ook geinteresseerd in eentje in zuid amerika, waarmee de club die Cvitanich wil hebben nauwe banden mee heeft.

Bovendien vorig seizoen heeft aangetoond dat kopen niet de oplossing is(trouwens de voorgaande jaren bij Ajax ook niet).
Brandje
 Brandje - zondag 15 juli 2012 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2012 - 10:53 schreef riveco het volgende:
Misschien bied Ajax ook nog wel.
Maar dat trapt Narsingh echt niet meer in! Helaas ze hebben verkeerd gegokt!
sebas79
 sebas79 - zondag 15 juli 2012 - 11:08   quote  deeplink  
Echt slecht gedaan van Ajax 5 miljoen voor zo een speler is niks!!! (21 jaar/amsterdammer).
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 16 juli 2012 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2012 - 11:08 schreef sebas79 het volgende:
Echt slecht gedaan van Ajax 5 miljoen voor zo een speler is niks!!! (21 jaar/amsterdammer).
Dit is de rede geweest voor AJAX om niet voor Narsingh te gaan.

Het afketsen van de deal met Luciano Narsingh heeft onder meer te maken gehad met de eventuele doorverkoop van de jonge vleugelspeler. PSV betaalde een bedrag tussen de 4.1 en 4.5 miljoen euro voor de buitenspeler. Ajax pakte de rekenmachine erbij en kwam tot de conclusie dat dit voor hen niet uit kon.

SC Heerenveen verlangde volgens De Telegraaf van Ajax hetzelfde bedrag voor Luciano Narsingh als ze van PSV gevraagd hebben. Daar kwam echter nog een doorverkooppercentage van tien procent ten behoeve van Heerenveen bovenop. Bij een toekomstige transfer wilden zaakwaarnemer Mino Raiola en Luciano Narsingh ook nog eens meedelen in de winst.

Voetbaldirecteur Marc Overmars berekende dat Ajax, als hij ook het salaris dat Narsingh in de vier seizoenen bij Ajax zou verdienen meetelde, financieel weinig op zou schieten als het Narsingh met winst zou doorverkopen. Doordat Ajax weigerde Narsingh een absurd jaarsalaris te betalen, wilden zijn zaakwaarnemer en hij ook een lagere gelimiteerde afkoopsom dan de gebruikelijke twintig miljoen euro.

Persoonlijk vind ik dat AJAX goed bezig. Tuurlijk wil je als supporter dat de beste spelers worden gehaald, maar AJAX heeft in het verleden vaak genoeg zijn neus gestoten met waardelozen en kapitaalvernietigende aankopen dat dit een goed beleid is.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 16 juli 2012 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2012 - 10:20 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Dit is de rede geweest voor AJAX om niet voor Narsingh te gaan.

Het afketsen van de deal met Luciano Narsingh heeft onder meer te maken gehad met de eventuele doorverkoop van de jonge vleugelspeler. PSV betaalde een bedrag tussen de 4.1 en 4.5 miljoen euro voor de buitenspeler. Ajax pakte de rekenmachine erbij en kwam tot de conclusie dat dit voor hen niet uit kon.

SC Heerenveen verlangde volgens De Telegraaf van Ajax hetzelfde bedrag voor Luciano Narsingh als ze van PSV gevraagd hebben. Daar kwam echter nog een doorverkooppercentage van tien procent ten behoeve van Heerenveen bovenop. Bij een toekomstige transfer wilden zaakwaarnemer Mino Raiola en Luciano Narsingh ook nog eens meedelen in de winst.

Voetbaldirecteur Marc Overmars berekende dat Ajax, als hij ook het salaris dat Narsingh in de vier seizoenen bij Ajax zou verdienen meetelde, financieel weinig op zou schieten als het Narsingh met winst zou doorverkopen. Doordat Ajax weigerde Narsingh een absurd jaarsalaris te betalen, wilden zijn zaakwaarnemer en hij ook een lagere gelimiteerde afkoopsom dan de gebruikelijke twintig miljoen euro.

Persoonlijk vind ik dat AJAX goed bezig. Tuurlijk wil je als supporter dat de beste spelers worden gehaald, maar AJAX heeft in het verleden vaak genoeg zijn neus gestoten met waardelozen en kapitaalvernietigende aankopen dat dit een goed beleid is.
nou, hiermee snoer je volgens mij iedereen mond, die zegt dat we er winst op maken:)
The Dude :)
 The Dude :) - maandag 16 juli 2012 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2012 - 12:49 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

nou, hiermee snoer je volgens mij iedereen mond, die zegt dat we er winst op maken:)
inderdaad. en het is ongelooflijk om te zien, hoe veel mensen een mening hebben over het 'slapende' Ajax. Ze weten van de hoed noch de rand en toch zijn ze vernietigend over het beleid. Het is juist lovenswaardig dat ze nou eens niet de hoofdprijs betalen om die topspeler binnen te halen. Narsingh is goed, maar niet zó bepalend. Overigens zou dat ook niet best zijn, je wilt toch een gebalanceerd team? Nee, Ajax doet het uitstekend.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Narsingh in oranjeselectie, nu halen! Wakker worden ajax!

0.0176849