|
|
Leon FR1908
|
|
|
Wiltord zet twaalf jaar na hoogtepunt in De Kuip punt achter loopbaan Maandag, 11 juni 2012 om 21:10Sylvain Wiltord gaat niet meer op zoek naar een nieuwe club. De 38-jarige Franse aanvaller heeft maandag zijn afscheid aangekondigd, zo meldt Wiltords huidige werkgever Nantes via de officiële kanalen. Wiltord werd in zijn carrière zesmaal landskampioen en pakte in 2000 met Frankrijk de Europese titel.
Wiltord beleefde in de zomer van 2000 in De Kuip zijn sportieve hoogtepunt, toen hij in de finale tegen Italië in blessuretijd de gelijkmaker voor zijn rekening nam. In de verlenging maakte David Trezeguet de golden goal. Wiltord brak eind jaren negentig door bij Girondins Bordeaux, waarmee hij in 1999 voor het eerst kampioen werd. Bij zijn volgende werkgever Arsenal volgde nog twee landstitels.
In dienst van Olympique Lyon werd Wiltord ook nog driemaal landskampioen. De laatste jaren verdween de 92-voudig international in de anonimiteit. Afgelopen seizoen speelde Wiltord in de Ligue 2. Hij diende in zijn carrière ook nog zes seizoenen Stade Rennes.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 juni 2012 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wilou ja een mooie speler Leon vooral in zijn periode bij Bordeaux eind jaren 90.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 11 juni 2012 - 21:50 schreef RenatoBos het volgende:Wilou ja een mooie speler Leon vooral in zijn periode bij Bordeaux eind jaren 90.. Vind ik ook,en omdat hij speciaal in de KUIP afscheid wil nemen verdient een staande ovatie! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 11 juni 2012 - 21:52 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Vind ik ook,en omdat hij speciaal in de KUIP afscheid wil nemen verdient een staande ovatie! Zo'n persoon verdient een waardig afscheid.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
zo is dat en wij gaan dat doen ;) |
|
|
|
|
Nummer Zeven
|
|
|
|
|
|
Nummer Zeven
|
|
|
Hij gaat hier geen afscheid nemen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dan gaan Leon en ik naar Nantes d:-)) |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
quote: prettige wedstrijd . . :) |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Haha.. met 2 man. Beter geen Feyenoordshirtje aantrekken dan. Ze zijn het laatste bezoekje nog niet vergeten daar waarschijnlijk. |
|
|
|
|
Mittenz666
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Klopt, dat was me een dagje wel daar, pffffffff Scherp van je Mittenz, maar leuk dat je hier op het forum komt, gaan we je vaker zien..?? Welkom in ieder geval.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Stimmt.. mea culpa :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
De kleine geneugten des levens he.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Legendary .. 1e post, iemand corrigeren.
Briljant |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Ik ga ook diep door het stof Stylzz |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ben benieuwd wat voor persoon het is gezien de nummers in zijn nickname.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zooo dan en we noemen hem..
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Haha .. dat is trouwens echt van mij... Site waar je het af hebt is van mijn neef. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|