BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuwe conditietrainer Ajax vertelt over zijn werkwijze

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
jiu-jitsu,Purple B.
 jiu-jitsu,Purple B. - vrijdag 22 juni 2012 - 18:55   quote  deeplink  
Een transfer in de wereld van conditietrainers: Björn Rekelhof vertrekt bij sc Heerenveen en maakt vanaf komend seizoen deel uit van de medische staf van Ajax. Waar van voetballers de kwaliteiten bekend zijn bij hun komst, geldt dat niet voor Rekelhof. Daarom delen we een interessant artikel, dat op pagina 54 begint.

Inspanning
Het gaat om vakblad De Voetbaltrainer, waar Rekelhof begin 2012 een artikel voor schreef. Hij vertelt in het verhaal, vanaf pagina 54 dus, over zijn manier van werken bij Heerenveen. Rekelhof pleit voor een trainingsproces gebaseerd op de functionele systemen van het menselijk lichaam om de mentale en fysieke stress in het voetbal te kunnen weerstaan.

Omdat geen speler hetzelfde is of hetzelfde reageert op verschillende omstandigheden, is Rekelhof voorstander van individuele benadering. Alles draait om optimaal herstellen en het voorbereiden van het lichaam op de volgende inspanning. Daar komt het continu verbeteren van spelers bij.

Wij hebben er totaal geen verstand van, maar kunnen slechts het artikel delen dat een inkijkje geeft in de manier van werken van de nieuwe conditietrainer van Ajax. Rekelhof legt in het laatste deel uit hoe hij de hersteltrainingen voor zich ziet en geeft tot slot tips bij goed getrainde spelers.

We werden op dit artikel in De Voetbaltrainer geattendeerd via een tweet van @Tfoenami, waarvoor dank! Artikel http://issuu.com/eisma/docs/vt_183-2012_lr?mode=window&pageNumber=1

Bron
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/11398

De site voor de echte Ajacieden zeggen we altijd!

hopelijk zorgt dit ervoor dat we weinig geblesseerde krijgen dit seizoen, al is dat niet altijd te 100% te vermijden maar zoals vorig jaar hoop ik nooit meer mee te maken!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juni 2012 door jiu-jitsu,Purple B. --
remco k
 remco k - vrijdag 22 juni 2012 - 20:11   quote  deeplink  
Hopelijk een stuk minder blessures dan voorheen..
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 juni 2012 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2012 - 20:11 schreef remco k het volgende:
precies. vraag me nog steeds af waar dat aan lag afgelopen seizoen!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zaterdag 23 juni 2012 - 00:02   quote  deeplink  
Graag nog een tikkeltje meer geblesseerden dan vorig jaar graag!! Kampioen worden we blijkbaar toch wel!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 23 juni 2012 - 00:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2012 - 20:11 schreef remco k het volgende:
Daar draait het om ja....kijken of zijn werkwijze vruchten afwerpt....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 23 juni 2012 - 00:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juni 2012 - 00:02 schreef amsterdammer113 het volgende:
Graag nog een tikkeltje meer geblesseerden dan vorig jaar graag!! Kampioen worden we blijkbaar toch wel!!!
Whahahahahaa ja hij is er weer....ja zelfs met de jongetjes van de A1....hahahaha
Ajx
 Ajx - zaterdag 23 juni 2012 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2012 - 21:41 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

precies. vraag me nog steeds af waar dat aan lag afgelopen seizoen!
Zal ongetwijfeld voor een groot deel aan de medische staf gelegen hebben, en dan ook nog een beetje aan technische staf... Maar ik teken direct voor een jaar met net zoveel blessures en op het eind de schaal!
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 02 juli 2012 - 12:07   quote  deeplink  
De jeugd moet ook een kans krigen... Dankzij de blessures zijn er weer wat mensen opgestaan uit de Ajax jeugd ;-)
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 02 juli 2012 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2012 - 12:07 schreef Ajax we love you het volgende:
De jeugd moet ook een kans krigen... Dankzij de blessures zijn er weer wat mensen opgestaan uit de Ajax jeugd ;-)
uiteindelijk waren we alleen tevreden over van Rhijn en Klaassen.
Koppers Lukoki etc hebben het soms slecht en soms naar behoren gedaan..
Loetje
 Loetje - maandag 02 juli 2012 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juni 2012 - 19:56 schreef Ajx het volgende:

[..]

Zal ongetwijfeld voor een groot deel aan de medische staf gelegen hebben, en dan ook nog een beetje aan technische staf... Maar ik teken direct voor een jaar met net zoveel blessures en op het eind de schaal!
klopt, maar zoveel geluk blijven we niet hebben
remco k
 remco k - maandag 02 juli 2012 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2012 - 12:09 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Graag even het WE achter wege laten als je zoiets post.
Eide
 Eide - maandag 02 juli 2012 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2012 - 12:09 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Nou, weet ik niet of ik dat met je eens bent. Ik vond Lukoki echt wel goed, alleen nog wat onberekenbaar. Koppers was tegen ManU gewoon goed. Klaassen heeft te weinig gespeeld om op te vallen. Maar over het algemeen vond ik ze zeker niet tegen vallen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 02 juli 2012 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2012 - 14:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, weet ik niet of ik dat met je eens bent. Ik vond Lukoki echt wel goed, alleen nog wat onberekenbaar. Koppers was tegen ManU gewoon goed. Klaassen heeft te weinig gespeeld om op te vallen. Maar over het algemeen vond ik ze zeker niet tegen vallen.
+1..
Loetje
 Loetje - maandag 02 juli 2012 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2012 - 14:04 schreef Eide het volgende:

[..]

klopt. lukoki speelde pas 2 keer ofzo en moest ineens in de basis starten tegen PSV. Dan moet je niet schrikken dat die jongen stijf staat van de spanning

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5171
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuwe conditietrainer Ajax vertelt over zijn werkwijze

0.0066599