|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: De Jong Eriksen Anita
sorry :P is een driehoekxD |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: ja maar ik dacht dat hij bedoelde in de omschakeling of als de aanval al loopt.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op woensdag 04 juli 2012 - 22:27 schreef Eide het volgende:[..] Beetje flauw dit :) [..] Dat is heel situationeel. Maar als je die verdediger op het middenveld laat spelen, moet hij ook als middenvelder spelen, anders offer je al je voetballende automatisme op voor een speler die tactisch niets te zoeken heeft op het veld. Het punt is dat je systeem de kapstok is. En daar hangt best veel aan vast. En het is vele malen beter en makkelijker om eenvoudigweg een andere jas aan die kapstok te hangen, dan een heel nieuwe kapstok te gaan gebruiken. Een systeem veranderen om minder voorspelbaar te zijn is zo eenvoudig nog niet. Zomaar een andere speler in sleutelen als tactische verassing is een behoorlijk paardenmiddel. Zie maar hoe daar op gereageerd wordt bij wedstrijden. En soms is dat effectief, maar vaak ook niet. Punt daarbij is ook dat de meeste ploegen, zoniet vrijwel alle niet de kwalitatieve diepte hebben om zomaar een andere speler op te laten draven of zomaar even van systeem te veranderen. Barca kan dat, Real ook wel, ManU misschien en Bayern, maar dan ben je er wel doorheen. Klopt deels, maar het zijn wel professionele jongens die daar staan. Deze behoren wel over aanpassingsvermogen te beschikken net als wat van mij en een ander word verwacht in het werk. Tuurlijk moet je van een bepaalde kapstok uitgaan en daar omheen bouwen. Dit ontken ik ook steeds niet. Alleen de overgang van 4-3-3 naar 3-4-3 is helemaal niet groot. De voorhoede blijft ongewijzigd en de verdediging hoeft niet perse te wijzigen (ja eentje minder) en eentje extra op middenveld. Nogmaals het is een tactiek die wel gebruikt kan worden en soms moet omdat je te weinig aanvallende impulsen hebt. Je kan zeggen van de backs wat je wilt, maar deze zijn niet meer de kwaliteit die ze vroeger hadden. Dit baseer ik puur op loopvermogen. Ze houden dat niet lang meer vol. (daarom was ik zo'n fan van Trabelsi, tot hij zijn arrogante bek open ging trekken en meer geld wilde (al hadden ze hem dat moeten geven, want was de beste back die ik ooit heb gezien. Werken, vliegen en onvermoeibaar.)) Met die backs heb je dus minder aanvallende impulsen dan een extra middenvelder. De hele discussie is dan ook meteen weg. De 4 spelers hier kunnen allen opgesteld worden en meteen nog meer ruimte ook voor jeugd. En nogmaals, dit is niet altijd de juiste tactiek, maar 4-3-3 ook zeker niet. Dat is het enige wat ik aan wil tonen en jammer genoeg wil niemand hier aan. Ik ga toch geen 4 verdedigers opstellen tegenover 1 spits en 1 aanvallende middenvelder om alleen maar die backs op te laten komen? Dan kan ik net zo goed een middenvelder opstellen die daardoor middenveld ook meteen gelijk trekt met tegenstander. Als deze dan weer gaan schuiven, schuif je heel makkelijk mee. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
@remco:
Ja dat is ook precies wat buitenspelers idd meoten doen. Op de jusite zijde. Om hetzelfde vb Robben dus weer aan te halen: Stond ie op links dan was dreiging doordat hij wel vaker buitenom ging. Als ie op rechts staat dan kan je hem beter niet opstellen. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op woensdag 04 juli 2012 - 21:25 schreef remco k het volgende:[..] Je kan 442 spelen met twee buitenspelers die heel diep staan, zo had het NL ook moeten gaan spelen.. Dan nog moeten er 2 man komen, maar ja gelijk krijg ik niet zoals ik zie haha . Maakt niet uit verder ben ik het met heel veel dingen van je eens. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op donderdag 05 juli 2012 - 07:41 schreef Peterhs het volgende:@remco: Ja dat is ook precies wat buitenspelers idd meoten doen. Op de jusite zijde. Om hetzelfde vb Robben dus weer aan te halen: Stond ie op links dan was dreiging doordat hij wel vaker buitenom ging. Als ie op rechts staat dan kan je hem beter niet opstellen. Ja nu zette hij Robben rechts tegen Lahm die rechtsbenig is, dus draaide Robben ook nog eens naar het goede been van de verdediger. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 05 juli 2012 - 08:46 schreef riveco het volgende:[..] Dan nog moeten er 2 man komen, maar ja gelijk krijg ik niet zoals ik zie haha . Maakt niet uit verder ben ik het met heel veel dingen van je eens. Hoort erbij toch, houd de discussie leuk.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Eens, en dat is de kracht van het Ajax van de Boer. Kijk maar hoe er in balbezit wordt gespeeld, dan stapt Jantje namelijk en spelen we feitelijk 3-4-3. Dan kan je in de omschakeling nog proberen snel druk te zetten en lukt dat niet zakt Ajax in naar een 4-3-3.
Rijkaard kon dat ook heel goed. Die speelde als CV bijna de hele wedstrijd voor zijn verdediging en zakte alleen in als er echt druk was. Bij dat Ajax (94/95) leek het wel of er 3-4-3 werd gespeeld terwijl het op papier toch echt 4-3-3, maar dan zie je hoe je dus met vrij kleine positie wisselingen toch heel veel kan variëren in een ploeg.
Jantje kan dat, maar op de flanken kan Greg dat bijvoorbeeld ook goed. Dijks is lijkt dat ook goed te beheersen, net als Biolesen. En zo wordt het ondanks het 4-3-3 toch verrassend wie er nu weer instapt en waar spelers opduiken. Dat steunt alleen wel op ingespeeld zijn, afspraken hebben en je er aan houden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 juli 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Natuurlijk, ik begrijp wel dat de Ajax verdedigers graag mee opkomen, maar wat jij nu beschrijft is wel hetgene wat ik eerder al aangaf. Het is een verdediger die soms als midenvelder fungeert. Dan kan je net zo goed een goede middenvelder opstellen. Daarvoor heb je nu verdedigende middenvelders als Anita. Als de nood er is kan ie meedoen en buiten dat kan hij zelfs 1 speler volledig uitschakelen en hou je toch 3 man op het middenveld over. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 05 juli 2012 - 11:30 schreef Peterhs het volgende:Natuurlijk, ik begrijp wel dat de Ajax verdedigers graag mee opkomen, maar wat jij nu beschrijft is wel hetgene wat ik eerder al aangaf. Het is een verdediger die soms als midenvelder fungeert. Dan kan je net zo goed een goede middenvelder opstellen. Daarvoor heb je nu verdedigende middenvelders als Anita. Als de nood er is kan ie meedoen en buiten dat kan hij zelfs 1 speler volledig uitschakelen en hou je toch 3 man op het middenveld over. Waar leg je het accent? Vertonghen is wel echt een verdediger, maar dan eentje die inschuift bij balbezit en die goed kan voetballen. Mag ook, hij is van origine middenvelder. Als je daar een echte middenvelder neerzet moet dat wel iemand zijn die ook echt als CV uit de voeten kan, want die zekerheid heb je toch wel nodig, zeker in de ruimtes achter de backs.
Daarnaast weet ik niet of je er voetballend wel veel mee opschiet. De kracht van het instappen is dat je je momenten kan kiezen. Om een oud militair gezegde te gebruiken, "de vijand komt als zij er klaar voor zijn, of als jij er niet klaar voor bent." Zo ook met instappen, doe je dat op het juiste moment kan je een tegenstander er mee overrompelen omdat ze plotseling iemand tekort komen. Ga je daar een echte middenvelder posteren krijg je toch eerder dat een tegenstander zich er al op instelt en moet je je verrassing ergens anders zoeken. Uiteindelijk ligt het ook wel weer aan de kwaliteiten in je selectie, die bepalen toch ook grotendeels je mogelijkheden.
Maar nogmaals, systeem is hulpmiddel, geen mal. Ajax in 94/95 speelde 433, maar opereerde vaak in 343, dus wat is de waarde van die graphic op TV waar keurig een 433 staat? Rijkaard was op papier een CV< maar heeft heel zijn carrière op het middenveld gespeeld en ging pas bij Ajax een linie naar achter... zeg het mij maar wat hij was. Ik denk persoonlijk dat dat er niet zo toe doet. Je wil een bepaald effect bereiken en de spelers die je ter beschikking hebt bepalen hoe je dat effect kan bereiken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 juli 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Twanus
|
|
|
De Boer heeft enkele opties voor LCV Moisander, Viergever en Nuytinck. Ik verwacht dat Moisander de 1e keus zal zijn vanwege zijn leeftijd en ervaring maar denk dat hij nu op zijn top zit en uiteindelijk ook niets meer op zal leveren. Mijn voorkeur gaat uit naar Nuytinck (groot, snel en sterk) want op zijn leeftijd kan hij nog grote stappe maken en levert hij op termijn ook weer geld op. Dit zelfde geld voor Viergever hij is fysiek minder sterk maar aan de bal weer net iets beter. Mijn opstelling voor aankomend jaar ziet er als volgd uit.
cillissen
v Rhijn Alderweireld Nuytinck Boilesen
Anita
Jong/Eriksen Janssen/Eriksen
Narsingh Boerrigter/Sulemani
Sigtorson |
|
|
|
|
f-sidemillenium
|
|
|
Ik hoop dat frank de boer theo Janssen wel blijft opstellen. Jullie? |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ik hoop juist dat hij Janssen aan de kant zet. Voegt helemaal niets toe. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Of de Jong de minste speler van de basis,ook gisteren weer de wedstrijd PSV-Ajax van afgelopen seizoen bekeken,het is gewoon dramatisch wat de Jong qua handelingssnelheid en sprintsnelheid te kort komt.zijnwerklust en duurloop is prima maar dat is voor Ajax niet genoeg.Jansen is ook geen loopwonder maar heeft een schitterende trap en pas in zijn benen,en daarom geef ik de voorkeur aan jansen als het tussen die twee zou gaan,maar ik zou Shone wel eens willen zien met Eriksen en Anita er achter.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 juli 2012 door nora -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Dat hoop ik ook maar veel forumleden willen eriksen en de Jong op het middenveld terwijl iedereen heeft kunnen zien dat de Jong daar gewoon tekort voor komt en De Boer maakt hem nog aanvoerder ook. Zonder Janssen mis je zoveel klasse. Tijdens deze oefencamapgne is het echt genieten wat hij laat zien. Ja het zijn amateurs maar elke lange bal komt aan. Elke steekpass levert gevaar op. Janssen is de enige die iemand alleen voor de keeper kan zetten met een pass. Zie Den Haag uit vorig. De bal op Lukoki. Dat kan een \De Jong, die kan alleen maar lopen, niet! Onbegrijpelijk dat hij aanvoerder is!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 juli 2012 door Brandje -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 - 09:48 schreef nora het volgende:Of de Jong de minste speler van de basis,ook gisteren weer de wedstrijd PSV-Ajax van afgelopen seizoen bekeken,het is gewoon dramatisch wat de Jong qua handelingssnelheid en sprintsnelheid te kort komt.zijnwerklust en duurloop is prima maar dat is voor Ajax niet genoeg.Jansen is ook geen loopwonder maar heeft een schitterende trap en pas in zijn benen,en daarom geef ik de voorkeur aan jansen als het tussen die twee zou gaan,maar ik zou Shone wel eens willen zien met Eriksen en Anita er achter. Ik snap de hele discussie niet en snap ook niet wat de Boer in godsnaam aan het doen. Met het middenveld Anita-Eriksen-Janssen win je 14 wedstrijden op rij waarom ga je dat in hemelsnaam aanpassen als trainer zijnde. Janssen is de enige die met een pass iemand alleen voor de keeper kan zetten. De bal op Lukoki tegen DH was briljant. De twee biljartballen tijdens Groningen thuis waren om te genieten. Dus Frank laat aub het middenveld staan! iets wat goed is moet je niet WILLEN veranderen |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 - 09:56 schreef Brandje het volgende:[..] Ik snap de hele discussie niet en snap ook niet wat de Boer in godsnaam aan het doen. Met het middenveld Anita-Eriksen-Janssen win je 14 wedstrijden op rij waarom ga je dat in hemelsnaam aanpassen als trainer zijnde. Janssen is de enige die met een pass iemand alleen voor de keeper kan zetten. De bal op Lukoki tegen DH was briljant. De twee biljartballen tijdens Groningen thuis waren om te genieten. Dus Frank laat aub het middenveld staan! iets wat goed is moet je niet WILLEN veranderen Was Eriksen goed dan? Nee, Eriksen was de slechtste speler van de 2e seizoenshelft.. (mits Blind geen LB stond) 1+1=2
Dus de Jong en Janssen met Anita erachter. Eriksen loopt nu al 5 weken achter en aangezien Frank de Boer nog niemand 90 min lang heeft laten voetballen gaat Eriksen dat de komende 5-6 weken ook niet doen.. Dan zit je al in half september. Dan kun je best gaan rouleren met spelers die niet super spelen.
Logisch toch? Of hij nou beter is of niet, hij speelt niet omdat hij nog niet fit is. |
|
|
|
|
EUMD
|
|
|
Als er niemand meer bij komt:
Cillessen
v/d Wiel van Rhijn Alderweireld Boilesen
Anita
de Jong Eriksen
Fischer Sigthorsson Boerrigter |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dat Eriksen voorlopig niet speelt lijkt mij normaal,maar als hij weer fit is dan moet deze jongen altijd spelen die gaat goud geld opleveren voor Ajax en de Jong is in mijn ogen geen Basis ik heb de reden al 1000 x aangegeven dus als Eriksen weer fit is dan is in mijn ogen de basis Anita-Jansen-Eriksen .of Anita -Eriksen -Shone. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 - 10:30 schreef JOOD het volgende:[..] Was Eriksen goed dan? Nee, Eriksen was de slechtste speler van de 2e seizoenshelft.. (mits Blind geen LB stond) 1+1=2 Gedurvde uitspraak die ik niet helemaal met je eens ben. Juist Eriksen heeft zich de 2e seizoenshelft goed herpakt en hoewel ik het met je eens ben dat hij een slecht seizoen achter de rug heeft was hij desondanks wel heel belangrijk voor Ajax. Zo was hij bij 20% van alle goals direct betrokken. Dat doet geen speler bij Ajax hem na.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 - 10:30 schreef JOOD het volgende:Dus de Jong en Janssen met Anita erachter. Eriksen loopt nu al 5 weken achter en aangezien Frank de Boer nog niemand 90 min lang heeft laten voetballen gaat Eriksen dat de komende 5-6 weken ook niet doen.. Dan zit je al in half september. Dan kun je best gaan rouleren met spelers die niet super spelen. Logisch toch? Of hij nou beter is of niet, hij speelt niet omdat hij nog niet fit is. Ik denk ook dat Frank gaat starten met de Jong en Janssen. Ik denk dat we in de loop van de 1e seizoenshelft Janssen langzaam maar zeker plaats gaan zien maken voor Eriksen, er vanuit gaande dat Eriksen weer een goed niveau gaat halen. Uiteindelijk al Janssen dan normaliter helemaal plaats maken voor Eriksen. Het heeft namelijk geen zin om in Janssen te investeren. Datzelfde geldt zeer zeker wel voor Eriksen die in de toekomst nog belangrijk gaat worden voor Ajax, door voetbal of door een transfer. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Een verhuurperiode ziet Lorenzo Ebecilio niet zitten. Nee, de vleugelspeler wil zijn naam definitief vestigen bij Ajax. Liever in Amsterdam vechten voor mijn kansen.
Ondanks de grote concurrentie voor de posities op de flanken, ziet Ebecilio (20) voldoende kansen op speeltijd. "Er zijn op dit moment veel buitenspelers bij Ajax. En dan moet je bedenken dat Derk Boerrigter en Miralem Sulejmani er ook nog niet bij zijn vanwege blessures. Ik kan daarom nog moeilijk inschatten wat mijn kansen straks zijn", vertelt de jeugdinternational aan het Algemeen Dagblad.
Ebecilio weet nog niet hoe de toekomstplannen van trainer Frank de Boer eruit zien. Het maakt hem ook niet uit, want hij toont zich strijdvaardig. "Ik wil sowieso blijven. Ik wil niet aan een verhuurperiode denken. Dan wil ik liever in Amsterdam vechten voor mijn kansen."
"Deze trainer is iemand die veel jonge jongens de kans geeft. Dat heb ik zelf ook ervaren", ziet Ebecilio perspectief. "Als hij ziet dat een speler er klaar voor is, dan geeft hij je vertrouwen. Het is daarna aan jezelf om zon kans te pakken. Ik ben als twintigjarige eigenlijk nog een jonkie, maar om me heen spelen nu nóg jongere spelers. Ik heb dan al wat meer ervaring in de Eredivisie en in de Champions League." |
|
|
|
|
koekkoek007
|
|
|
ik haat huren. zo ken je geen team opbouwen |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote: Ja, behalve als je de beste talenten ter wereld kunt huren. Worden twee partijen beter van. Je kunt niet altijd kopen, kopen, kopen. Moet je ook niet willen. Af en toe een speler huren om meer variatie op de flanken te hebben is goed hoor.
Je moet natuurlijk niet een heel team gaan huren, maar kijk eens naar Guidetti vorig jaar. Wat heeft hij Feyenoord opgeleverd? Nogal veel! Hij is nu weg, maar heeft iets moois achtergelaten.
Ajax heeft altijd aantrekkingskracht. En als je volgend jaar inter-ajax hebt bijvoorbeeld en een talent van barcelona steelt de show in het team van ajax dan zegt het ook iets over het team. Daar wil iedere voetballer graag bij voetballen. En als dat al lukt, heeft zo'n jongen heel veel talent. Dit is nooit slecht volgens mij...
Kortom, huren kan maar is niet ideaal voor de langere termijn. Wel een voordeel is dat je zo makkelijk zwakke plekken op kunt vullen. (en de jeugd weer een extra jaar geeft.) |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 - 11:01 schreef Eide het volgende:[..] Gedurvde uitspraak die ik niet helemaal met je eens ben. Juist Eriksen heeft zich de 2e seizoenshelft goed herpakt en hoewel ik het met je eens ben dat hij een slecht seizoen achter de rug heeft was hij desondanks wel heel belangrijk voor Ajax. Zo was hij bij 20% van alle goals direct betrokken. Dat doet geen speler bij Ajax hem na. [..] Ik denk ook dat Frank gaat starten met de Jong en Janssen. Ik denk dat we in de loop van de 1e seizoenshelft Janssen langzaam maar zeker plaats gaan zien maken voor Eriksen, er vanuit gaande dat Eriksen weer een goed niveau gaat halen. Uiteindelijk al Janssen dan normaliter helemaal plaats maken voor Eriksen. Het heeft namelijk geen zin om in Janssen te investeren. Datzelfde geldt zeer zeker wel voor Eriksen die in de toekomst nog belangrijk gaat worden voor Ajax, door voetbal of door een transfer. Alinea 1:
Niet helemaal mee eens. Hij is inderdaad bij veel doelpunten betrokken, maar kon nog twee keer zoveel zijn. Hij was na de winterstop echt veel minder. Werd ook gezegd door alle analiticy en zelfs door onze trainer.
Alinea 2:
Kan ik me helemaal in vinden. Alleen weet ik niet of we Janssen al af moeten schrijven dit seizoen. Hij is echt een klasse voetballer met gochme ;) Dat straalt ervan af en hij heeft een grote hoop ervaring en een gouden linkerbeen. Ik ben benieuwd naar de keuzes van Frank de Boer. Misschien wordt het hem wel heel makkelijk gemaakt.. Wie weet...? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 - 19:26 schreef JOOD het volgende:[..] Alinea 1: Niet helemaal mee eens. Hij is inderdaad bij veel doelpunten betrokken, maar kon nog twee keer zoveel zijn. Hij was na de winterstop echt veel minder. Werd ook gezegd door alle analiticy en zelfs door onze trainer. Alinea 2: Kan ik me helemaal in vinden. Alleen weet ik niet of we Janssen al af moeten schrijven dit seizoen. Hij is echt een klasse voetballer met gochme ;) Dat straalt ervan af en hij heeft een grote hoop ervaring en een gouden linkerbeen. Ik ben benieuwd naar de keuzes van Frank de Boer. Misschien wordt het hem wel heel makkelijk gemaakt.. Wie weet...? Het contract van Janssen loopt af en volgens mij roept hij al 2 jaar dat hij dan terug gaat naar Vitesse.
Over Eriksen. Ik heb die analytici dat niet horen roepen maar goed. Ik vond Eriksen na februari ect stukken beter. Eindelijk niet meer dat eindeloze balletje breed maar weer diepte in zijn spel.
Ondanks zijn zwakke seizoen was hij met 15 assists de op 1 na beste voorbereider van Nederlander. Hoe je het wendt of keert, Eriksen betekent goals, diepgang en creativiteit. En dit was Eriksen in slechte doen, belooft wat voor Eriksen in goede doen! |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 - 19:22 schreef JOOD het volgende:[..] Ja, behalve als je de beste talenten ter wereld kunt huren. Worden twee partijen beter van. Je kunt niet altijd kopen, kopen, kopen. Moet je ook niet willen. Af en toe een speler huren om meer variatie op de flanken te hebben is goed hoor. Je moet natuurlijk niet een heel team gaan huren, maar kijk eens naar Guidetti vorig jaar. Wat heeft hij Feyenoord opgeleverd? Nogal veel! Hij is nu weg, maar heeft iets moois achtergelaten. Ajax heeft altijd aantrekkingskracht. En als je volgend jaar inter-ajax hebt bijvoorbeeld en een talent van barcelona steelt de show in het team van ajax dan zegt het ook iets over het team. Daar wil iedere voetballer graag bij voetballen. En als dat al lukt, heeft zo'n jongen heel veel talent. Dit is nooit slecht volgens mij... Kortom, huren kan maar is niet ideaal voor de langere termijn. Wel een voordeel is dat je zo makkelijk zwakke plekken op kunt vullen. (en de jeugd weer een extra jaar geeft.) Guidetti is 1 speler en jullie willen er n stuk of 3 huren dus dat zit dichter tegen n team huren aan.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 - 21:33 schreef infamous psv het volgende:[..] Guidetti is 1 speler en jullie willen er n stuk of 3 huren dus dat zit dichter tegen n team huren aan.. Zijn geruchten ik denk dat het er hoogstens 2 worden,dus valt wel mee toch |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Geruchten. Eerst zien, dan pas geloven dat er ook maar iemand gehuurd wordt. Huren is geld over de balk smijten, investeren in iemand waar je geen cent meer voor terug gaat zien. Schitterende geruchten allemaal, maar ik moet het toch eerst eens zien. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 - 23:01 schreef Eide het volgende:[..] Geruchten. Eerst zien, dan pas geloven dat er ook maar iemand gehuurd wordt. Huren is geld over de balk smijten, investeren in iemand waar je geen cent meer voor terug gaat zien. Schitterende geruchten allemaal, maar ik moet het toch eerst eens zien. Ik begrijp die reactie, maar je weet niet welke afspraken en constructies er eventueel achter kunnen hangen. Ze hebben veel en goede connecties lopen met Barca, dus het kan op termijn misschien juist alleen maar goed zijn. Misschien krijgt Ajax wel een soort opleidingsvergoeding wanneer deze speler goed presteerd en later in de basis komt bij Barca. Het zijn allemaal geruchten maar zulke ins en outs zullen wij nooit weten, dus moeilijk over te oordelen. Buiten dat is het niet zo zeer geld weg gooien, want met huur betaal je salaris en koop je niets. Met speler aantrekken betaal je ook salaris met bovenop de transferprijs. Als men verwacht dat de jeugd over 1 of 2 seizoenen er klaar voor is, dan is dit juist een goede keuze. Geen transferkosten alleen salaris en de jeugd laten ruiken en zo zijn ze er straks klaar voor zonder dat het overmatig veel gekost heeft. Dubbel winst dus. |
|
|
|
|
martymcfly
|
|
|
ideale opstelling. Ik hoop dat er nog wat ervaren krachten komen, want met verthongen en ooijer weg missen we wel wat. vermeer van rhijn alderwereild moisander/muniesa boilesen(als hij weer fit is)
anita de jong janssen
fischer sigthorsson boerrigter |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
Cillessen Van Rhijn-Alderweireld-Viergever-Boilesen Anita/Maher* Eriksen-De Jong Assaidi-Sigthorsson-Boerrigter
Bank: Vermeer, Denswil, Schöne, Janssen, Sulejmani, Serero, 2e spits aankoop
* (Maher bij verkoop Anita of Eriksen) |
|
|
|