|
|
Eide
|
|
|
quote: Eens. Elke keer moord en brand roepen helpt niets en telkens heeft Ajax de afgelopen 3 seizoenen gelijk gekregen.
Als ik even terug denk (zou even bronnen moeten zoeken) zou het verlaten van de beurs 35 a 40 miljoen kosten of zo. Dat geld is er dus al even. Tenzij dat proces al loopt lijkt het stadion het meest voor de hand te liggen. Dat zou een structurele injectie zijn voor Ajax.
Ajax zit niet voor niets te potten. Tenzij ze Messi of Ronaldo willen kopen waar ik vrij weinig van geloof. Het geeft in ieder geval de indruk dat er iets groots aan zit te moeten, als het verhaal van die 75 miljoen al waar is. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Ik heb aandelen van Ajax en ben dus regelmatig bij hun aandeelhoudersvergaderingen. Ajax ontkende daar met klem dat ze, op korte termijn, van de beurs willen. Dus dat gaat voorlopig niet gebeuren.
Overmars zei dat Ajax incidenteel best veel voor een speler wil betalen maar dan moet dat wel een exceptioneel talent zijn, zoals Van Ginkel. Maar die ging dus naar Chelsea. Maher is blijkbaar nooit een optie geweest.
Ik maak me vooralsnog niet heel veel zorgen. Het zal wel even duren voordat Ajax weer zijn evenwicht heeft gevonden en de vervangers van Toby en Christian in hun rol zitten. Afwachten maar. En de afgelopen drie seizoenen ging het, ondanks de 3 prijzen, ook niet echt op rolletjes. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Mensen jullie missen een essentieel punt. Het gaat erom of de nieuwe beleidsbepalende mensen capabel zijn of niet. En of zij in staat zijn om dat wat gecommuniceerd wordt kwa doelstellingen ook Daadwerkelijk handen en voeten te geven. En volgens mij falen zij hier tot nu toe hopenloos. Dat het kwartje uiteindelijk toch de goede kant op valt met heel veel geluk is dan niet relevant.
Ik weet ook eel dat ze drie kampioen zij n geworden en een pittige CL loting hebben gehad. Maar Dat is hier niet de issue. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 11:07 schreef Stanley het volgende:Mensen jullie missen een essentieel punt. Het gaat erom of de nieuwe beleidsbepalende mensen capabel zijn of niet. En of zij in staat zijn om dat wat gecommuniceerd wordt kwa doelstellingen ook Daadwerkelijk handen en voeten te geven. En volgens mij falen zij hier tot nu toe hopenloos. Dat het kwartje uiteindelijk toch de goede kant op valt met heel veel geluk is dan niet relevant. Ik weet ook eel dat ze drie kampioen zij n geworden en een pittige CL loting hebben gehad. Maar Dat is hier niet de issue. Je hebt in principe gelijk maar ik kan mij voorstellen dat Ajax vertrouwd op het enorme potentieel van de jeugd bv een Meleg etc |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat zijn ook de doelstellingen van Ajax inderdaad. 3x in de 10 jaar kampioen worden. 3x champions league waarin 1 a 2 keer overwinteren. Stond vorig jaar in een interview. Betekent dat ik redelijkerwijs de 5e ster nog ga meemaken..
Ik kan me vergissen hoor. Maar waren dit niet de doelstellingen zoals ze afgelopen twee jaar zijn neergelegd. Ik weet het echt niet zeker dus correct me of i am wrong. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
De doelstellingen zijn volgens mij wel duidelijk.
Maar wat zijn de criteria om te bepalen of je capabel bent om Ajax voetbalinhoudelijk te leiden?
Volgens mij: 1. zorgen voor een goede jeugdopleiding (wijze van trainen en trainers) 2. zorgen dat je de juiste (jeugd)spelers scout en hier de juiste prijs voor betaalt binnen het budget 3. zorgen voor een rode draad in de wijze van spelen en trainen 4. creeren van andere randvoorwaarden (bv qua voeding, mentaal, fysiek) om het maximale rendement uit de spelers te halen. 5. verkoopbeleid: spelers verkopen die of niet goed genoeg zijn, of per se zelf weg willen tegen de juiste prijs
Ik denk dat alleen over punt 2 discussie zal zijn, volgens mij gaan de overige punten wel goed.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 september 2013 door Jesper11 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De echte Ajacied wil elke 10 jaar 10 keer kampioen worden. Dat zal hoogstwaarschijnlijk wel niet lukken, de tegenstanders zitten ook niet stil en Ajax heeft ook wel eens een terugval, zoals dit seizoen. Dat is nu eenmaal zo. Barca en Bayern worden ook niet 10x op rij kampioen.
Een "tussenjaar" (kut term maar vooruit) moet je dan gebruiken om jeugdspelers te testen, je systeem bij te slijpen en voorbereidende handelingen te treffen zodat je het seizoen erop sterker bent. Vorig jaar was nog geen tussenjaar aangezien Toby, Chris en Siem belven. Dit jaar misschien wel. Slijpen dus en jeugd kansen geven. En wie weet wordt Ajax dan alsnog kampioen. Het balletje kan raar rollen.
Dat doet niets af aan de beleidsmatige route die is ingeslagen. Het zet wel druk op die route omdat er zo langzamerhand natuurlijk wel voldaan moet gaan worden aan geschapen verwachtingen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 11:51 schreef Jesper11 het volgende:De doelstellingen zijn volgens mij wel duidelijk. Maar wat zijn de criteria om te bepalen of je capabel bent om Ajax voetbalinhoudelijk te leiden? Volgens mij: 1. zorgen voor een goede jeugdopleiding (wijze van trainen en trainers) 2. zorgen dat je de juiste (jeugd)spelers scout en hier de juiste prijs voor betaalt binnen het budget 3. zorgen voor een rode draad in de wijze van spelen en trainen 4. creeren van andere randvoorwaarden (bv qua voeding, mentaal, fysiek) om het maximale rendement uit de spelers te halen. 5. verkoopbeleid: spelers verkopen die of niet goed genoeg zijn, of per se zelf weg willen tegen de juiste prijs Ik denk dat alleen over punt 2 discussie zal zijn, volgens mij gaan de overige punten wel goed. Wat ik mij oprecht wel afvraag is wie de scouting doet van de volwassen spelers. De namen elia en John had iedereen kunnen verzinnen namelijk. Waar is de tijd gebleven dat een Peterson stiekem binnenkwam of wen Litmanen. De laatste jaren komen er enkel maar spelers die of talent zijn of de gevestigde orde. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Volgens mij is Hans van der Zee de hoofdscout bij Ajax. Die is enige jaren geleden weggekocht bij Psv. In het boek ' De coup van Cruijff' wordt hij beschreven als iemand die trapt naar beneden en likt naar boven. Hierdoor is hij niet geliefd en heeft men hem willen ontslaan vanwege een verstoorde werkrelatie. Dit is echter niet gelukt omdat er geen dossier van was.
Maar goed: dit zegt niks over zijn capaciteiten als scout :).
Een Deen (ben zijn naam even kwijt) doet wel goed werk voor ons in Denemarken. Die kwam oa met Eriksen en Andersen. Sana is binnengebracht door Petterson. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ajax heeft al sinds 2011 geen "hoofd scouting" meer. Het TH staat aan het hoofd van het scouting apparaat.
Ajax wilde v.d. Zee ontslaan, dat mocht niet, ik meen dat hij uiteindelijk met een gouden handdruk op pad is gestuurd. Kan er naats zitten, zou het op moeten zoeken.
Edit: Van der Zee is werkzaam als manager betaald voetbalscouting. Hij rapporteerd aan het TH.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 september 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Net even gekeken maar is naderhand gewoon weer aan het werk gegaan en dus nog werkzaam bij Ajax. Wel apart dat er geen enkele speler van zijn hand uit zuid Europa door komt. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Frank de Boer had al aangegeven dat Scandinavische spelers beter in de Nederlandse voetbalcultuur passen. Verder heeft Ajax nog een samenwerkingsverband met Trencin van Ling waar spelers vandaan komen en we hebben een lijntje met Barcelona. Meer smaken zijn er blijkbaar niet (behalve dan de Belgische en Zuid-Afrikaanse restanten van onze filialen aldaar).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 september 2013 door Jesper11 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het kan niet zo zijn dat die van der zee al tijden in zuid Amerika vertoefd op kosten van ajax en dat er. Nog nooit een speler vandaag is gekomen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het kan niet zo zijn dat die van der zee al tijden in zuid Amerika vertoefd op kosten van ajax en dat er. Nog nooit een speler vandaag is gekomen. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Hopeloos faalbeleid bij Ajax, op alle vlakken. Nog een grotere puinhoop dan voorheen. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 15:47 schreef remco k het volgende:Het kan niet zo zijn dat die van der zee al tijden in zuid Amerika vertoefd op kosten van ajax en dat er. Nog nooit een speler vandaag is gekomen. Ik trof hem recent nog op De Toekomst.
Verder zei De Boer dat de Zuid-Amerikaanse mentaliteit niet goed past bij die van ons. En het schijnt dat je spelers uit die contreien al een minimum hoog salaris moet bieden (meer dan een half mln, geloof ik). |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
SPelers van buiten de EU dienen minimaal 550.000 euro te verdienen, spelers onder de 21 de helft daarvan. De clubs hebben samen met de KNVB deze regel zelf ingevoerd om het invoeren van spelers van buiten de EU te beperken.
Men kijkt naar het gemiddelde salaris van een Eredvisie speler, dat maal 1.5 is het minimum salaris voor spelers van buiten de EU. Men kijkt daarbij naar de aantallen van 2 seizoenen geleden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 16:36 schreef Jesper11 het volgende:[..] Ik trof hem recent nog op De Toekomst. Verder zei De Boer dat de Zuid-Amerikaanse mentaliteit niet goed past bij die van ons. En het schijnt dat je spelers uit die contreien al een minimum hoog salaris moet bieden (meer dan een half mln, geloof ik). toch zit hij daar en heeft hij dat gebied als zijn scoutingsgebied. Sterker nog, volgens mij is hij juist gehaald voor die zuid amerikanen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 16:43 schreef Eide het volgende:SPelers van buiten de EU dienen minimaal 550.000 euro te verdienen, spelers onder de 21 de helft daarvan. De clubs hebben samen met de KNVB deze regel zelf ingevoerd om het invoeren van spelers van buiten de EU te beperken. Men kijkt naar het gemiddelde salaris van een Eredvisie speler, dat maal 1.5 is het minimum salaris voor spelers van buiten de EU. Men kijkt daarbij naar de aantallen van 2 seizoenen geleden. Vind ik een uitermate domme regel als dit echt waar is.. Ook hierin verzwak je bewust jezelf.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 11:35 schreef remco k het volgende:Dat zijn ook de doelstellingen van Ajax inderdaad. 3x in de 10 jaar kampioen worden. 3x champions league waarin 1 a 2 keer overwinteren. Stond vorig jaar in een interview. Betekent dat ik redelijkerwijs de 5e ster nog ga meemaken.. Ik kan me vergissen hoor. Maar waren dit niet de doelstellingen zoals ze afgelopen twee jaar zijn neergelegd. Ik weet het echt niet zeker dus correct me of i am wrong. Kan niet...er is geen club die meer als 4 sterren heeft...volgens de regels stop het bij 4 sterren... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 14:01 schreef Eide het volgende:De echte Ajacied wil elke 10 jaar 10 keer kampioen worden. Dat zal hoogstwaarschijnlijk wel niet lukken, de tegenstanders zitten ook niet stil en Ajax heeft ook wel eens een terugval, zoals dit seizoen. Dat is nu eenmaal zo. Barca en Bayern worden ook niet 10x op rij kampioen. Een "tussenjaar" (kut term maar vooruit) moet je dan gebruiken om jeugdspelers te testen, je systeem bij te slijpen en voorbereidende handelingen te treffen zodat je het seizoen erop sterker bent. Vorig jaar was nog geen tussenjaar aangezien Toby, Chris en Siem belven. Dit jaar misschien wel. Slijpen dus en jeugd kansen geven. En wie weet wordt Ajax dan alsnog kampioen. Het balletje kan raar rollen. Dat doet niets af aan de beleidsmatige route die is ingeslagen. Het zet wel druk op die route omdat er zo langzamerhand natuurlijk wel voldaan moet gaan worden aan geschapen verwachtingen. Denk dat je er niet ver naast zit Eide... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 18:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Kan niet...er is geen club die meer als 4 sterren heeft...volgens de regels stop het bij 4 sterren... ben heel benieuwd naar die regels dan, kan er helemaal niks over vinden. Alleen dat je bij iedere 10 kampioenschappen een ster krijgt. Dat dit een Nederlandse regel is en dat er andere landen zijn met vergelijkbare regels.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 14:49 schreef remco k het volgende:[..] Wat ik mij oprecht wel afvraag is wie de scouting doet van de volwassen spelers. De namen elia en John had iedereen kunnen verzinnen namelijk. Waar is de tijd gebleven dat een Peterson stiekem binnenkwam of wen Litmanen. De laatste jaren komen er enkel maar spelers die of talent zijn of de gevestigde orde. Klopt...of het zijn jeugdige spelers.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 15:10 schreef Jesper11 het volgende:Volgens mij is Hans van der Zee de hoofdscout bij Ajax. Die is enige jaren geleden weggekocht bij Psv. In het boek ' De coup van Cruijff' wordt hij beschreven als iemand die trapt naar beneden en likt naar boven. Hierdoor is hij niet geliefd en heeft men hem willen ontslaan vanwege een verstoorde werkrelatie. Dit is echter niet gelukt omdat er geen dossier van was. Maar goed: dit zegt niks over zijn capaciteiten als scout :). Een Deen (ben zijn naam even kwijt) doet wel goed werk voor ons in Denemarken. Die kwam oa met Eriksen en Andersen. Sana is binnengebracht door Petterson. Is John Steen-Olsen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 15:31 schreef Jesper11 het volgende:Frank de Boer had al aangegeven dat Scandinavische spelers beter in de Nederlandse voetbalcultuur passen. Verder heeft Ajax nog een samenwerkingsverband met Trencin van Ling waar spelers vandaan komen en we hebben een lijntje met Barcelona. Meer smaken zijn er blijkbaar niet (behalve dan de Belgische en Zuid-Afrikaanse restanten van onze filialen aldaar). De laatste tijd neigt de Boer weer terug naar de nederlandse speler... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 18:55 schreef remco k het volgende:[..] ben heel benieuwd naar die regels dan, kan er helemaal niks over vinden. Alleen dat je bij iedere 10 kampioenschappen een ster krijgt. Dat dit een Nederlandse regel is en dat er andere landen zijn met vergelijkbare regels.. Excuse me kan het ook niet vinden...had dit al eens gehoord...iedere bond heeft wel zijn eigen regels omtrent kampioenssterren...Bayern heeft 4 sterren terwijl het maar 22x kampioen is geworden(1 ster bij 5 x kampioen) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 14:49 schreef remco k het volgende:[..] Wat ik mij oprecht wel afvraag is wie de scouting doet van de volwassen spelers. De namen elia en John had iedereen kunnen verzinnen namelijk. Waar is de tijd gebleven dat een Peterson stiekem binnenkwam of wen Litmanen. De laatste jaren komen er enkel maar spelers die of talent zijn of de gevestigde orde. Dus toch met mij eens:-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Op sommige punten heb je ook geen ongelijk :-)
En ja er zullen ongetwijfeld fouten gemaakt worden. Maar de mensen incapabel noemen en zeggen dat er keihard gefaald is kan ik niet in meegaan. ( zeg overigens niet dat jij dit perse zegt)..
Transfers is namelijk niet het enige waarvoor bijvoorbeeld Overmars verantwoordelijk is..
Daarbij is het eigenlijk pas volledig compleet als vd Sar volledig in functie is en Kinsbergen is terug getreden. Pas dan is in mijn optiek het bestuur volledig compleet en kun je het beleid pas beoordelen. Uiteraard kan je wel de prestaties voor zover inzichtelijk beoordelen van ieder individu..
En eigenlijk is mijn mening dat iedereen goed werk leverd voor zover inzichtelijk, maar dat er ook op iedereen nog wel het een en ander aan te merken is..
En ondanks mijn lichte kritiek sta ik nog steeds voor de volle 100% achter het gekozen beleid. Totdat blijkt dat het niet werkt, of nog langer als blijkt dat het heel succesvol is..
Zo een hele tekst, zonder me om met jouw woorden te spreken te verschuilen achter 3 landstitels..:-)
Benieuwd of je er iets mee kan. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 18:55 schreef remco k het volgende:[..] ben heel benieuwd naar die regels dan, kan er helemaal niks over vinden. Alleen dat je bij iedere 10 kampioenschappen een ster krijgt. Dat dit een Nederlandse regel is en dat er andere landen zijn met vergelijkbare regels.. In Duitsland om de vijf jaar een ster... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik ben er dusdanog van onder de indruk dat ik het hier maar even neerzet als je dat niet erg vind. als dit daadwerkelijk waar is, dan zitten er dus nog steeds mensen van het oude rotte garde in de club, en doen ze dus ook nog steeds slechte dingen..
Kortom,Kortom is de revolutie dus nog in volle gang.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat vraagt ondergetekende zich momenteel hardop af. Hoe zit het nou, welke kant gaan we nou eigenlijk op, wat hebben we nou eigenlijk collectief afgesproken ?
Bij aantreden van de bestuursraad onder voorzitterschap van Hennie Henrichs is hardop uitgesproken dat Ajax 100% verder ging volgens de visie Cruijff. Later is dit bekrachtigd door de nagelnieuwe raad van commissarissen, bij monde van vers benoemd voorzitter Hans Wijers.
Er is volop strijd gevoerd om eindelijk van het heilloze pad af te geraken waarop Ajax sinds de verhuizing naar de arena en via de beursgang verdwaald was. Cruijff pakte de handschoen op en de nadruk werd in alle geledingen weer gelegd op het voetbal en de voetballers. Er is (terecht) hard afgerekend met hen die deze noodzakelijke omwentelingen wilden verijdelen, vanuit schimmige belangen die niets te maken hadden met Ajax-belangen en een gezonde sportieve toekomst van de club. Een van de laatste figuren die de strijd tegen Cruijff en een betere toekomst vanuit een bepalende positie streed, Henri vd Aat, is afgelopen winter de deur uitgebonjourd. Henri kreeg wel nog even een bonus van een kwart miljoen mee als beloning voor zijn ongekende wanbeleid. Maar uiteindelijk was ook hij weg en daarmee leken de laatste spoortjes oud beleid onder invloed van het gehate old boys network verdwenen uit bestuurlijke en directionele lagen bij Ajax.
Niets lijkt momenteel echter minder waar. De voorgenomen voordracht door de bestuursraad van Henri van der Aat voor het lidmaatschap van Ajax, is namelijk een keiharde klap in het gezicht van Cruijf, de Cruijff-visie, en iedereen die vanuit de nadrukkelijke wens Ajax beter en gezonder te maken achter de Fluwelen Revolutie is gaan staan. Hoe is het mogelijk dat deze bestuursraad tot dit besluit, een pure provocatie, is gekomen !? Ter herinnering : Juist deze bestuursraad zit er voornamelijk dankzij Cruijff&co, en mede dankzij een grote supporterschare. Hennie Henrichs is voorzitter, omdat supporters daar hun fiat aan hebben gegeven tijdens lange onderhandelingen met betrekking tot tal van zaken waarvan ook zij wilden zien dat die gestalte kregen. Regelmatig lag Henrichs hierbij dwars. Tot op het laatste moment weigerde de huidige voorzitter bijvoorbeeld om alleen al bij supporters aan tafel te komen teneinde in gesprek te raken.Tot op het laatst weigerde Hennie Henrichs ook om de door de supporters zelf naar voren geschoven kandidaat te accepteren als mogelijk voor te dragen lid van de bestuursraad. Pas onder flinke druk en toen hij ook echt niet meer kon weigeren is Henrichs overstag gegaan. Op verschillende momenten tijdens het proces van de bestuurlijke en sportieve omwentelingen was het voor supporters heel eenvoudig geweest alles op te blazen. Keer op keer is echter voor de vreedzame en constructieve weg gekozen en keer op keer is het vertrouwen, meermaals in weerwil van gebeurtenissen die anders zouden doen oproepen, behouden. Als dank voor dat vertrouwen en die constructieve opstelling trekt Henrichs nu een middelvinger en draagt doodleuk een der nagels aan de doodskist van de Fluwelen Revolutie voor, voor een eervol lidmaatschap van de club wiens naam hij simpelweg besmeurd heeft. Wat is het volgende? Zien we straks bijvoorbeeld Steven ten Have en Martin Sturkenboom alsnog erelid gemaakt worden ofzo, als dank voor de bijlen in de rug van Cruijff ? Niet uit te leggen dit.
Ook even aandacht voor het volgende: Bij aantreden van de bestuursraad in december 2011 is ook afgesproken dat er een duidelijke scheiding zou komen tussen vereniging, naamloze vennootschap en voetbalzaken. In een convenant (afspraak op papier) zou worden opgenomen dat het onwenselijk is dat bijvoorbeeld de bestuursraad zich zou bemoeien met de directie en voetbalzaken en vice versa. Dat convenant ( verantwoording bestuursraad) is er echter kennelijk nooit gekomen want meer en meer is duidelijk dat bepaalde mensen uit de vereniging proberen zich met directie en de voetbalzaken te bemoeien of zich er in het minste geval tussen proberen te bewegen met welke schimmige achterliggende reden dan ook. Het gerucht gaat bijvoorbeeld dat Cor van Eijden, verenigingsman en destijds enige tijd bestuurslid onder Coronel (!) momenteel met het tweede elftal in de bus mee reist naar wedstrijdenwaarom, vraag je je af. Kan iemand dat uitleggen ? Is Cor elftalbegeleider, masseur of hulptrainer ofzo ? En zo passeren er nog altijd zaken die met het oog op de visie-Cruijff en alle afspraken die gemaakt zijn, niet door de beugel kunnen.
Hennie Henrichs heeft tegen wie het maar horen wil zijn mond vol over transparantie en het belang van een goede, open communicatie. Ondertussen hebben zijn mede bestuursraadleden bij hun aantreden echter een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen, spreekt diezelfde bestuursraad bij monde van voorzitter Henrichs onlangs uit dat Ajax een gesloten vereniging blijft, en neemt men al of niet zonder te beseffen hoe gevoelig figuren als vd Aat liggen, even het besluit meneer als dank voor onbewezen diensten te belonen met het lidmaatschap. Volgens criteria, die men in een door de bestuursraad zelfbenoemde commissie van bestuursraadleden heeft opgesteld.(!) Je reinste Coronelbeleid, waarvoor Uri destijds kiezelhard is afgerekend. Wat maakt dat Henrichs&co hier dan wel gewoon mee weg zouden komen ?
Ongehoord deze kwestie. Ieder die hier achteloos overheen stapt heeft de afgelopen jaren het een en ander gemist of weigert vanuit achterliggende eigen belangen hiertegen in opstand te komen. Ajax is nog lang niet gezond en een betere toekomst staat middels dit soort praktijken op bijzonder losse schroeven. Dat diverse supportersgroepen dit niet pikken is afgelopen vrijdag al duidelijk gemaakt middels een spandoeken actie bij de Toekomst. Hierbij vanaf deze plaats echter ook een oproep aan de rvc én aan Cruijff zelf, die hier minstens toch openlijk enige uitleg zouden moeten vragen aan de verantwoordelijke(n) voor dit staaltje provoceren
Jimmy Hill |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 20:37 schreef remco k het volgende:[..] Ik ben er dusdanog van onder de indruk dat ik het hier maar even neerzet als je dat niet erg vind. als dit daadwerkelijk waar is, dan zitten er dus nog steeds mensen van het oude rotte garde in de club, en doen ze dus ook nog steeds slechte dingen.. Kortom,Kortom is de revolutie dus nog in volle gang.. Tuurlijk vind ik dat niet erg.....ging alleen over mijn nek toen ik het las......in hoeverre dat het waar is |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 20:54 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Tuurlijk vind ik dat niet erg.....ging alleen over mijn nek toen ik het las......in hoeverre dat het waar is Weet het ook niet uiteraard, maar a;s dat waar is mag je uberhaubt nog nergens over oordelen denk ik dan?? Of zeg ik dat verkeerd. Hoe kan iemand nu optimaal functioneren als die op welke wijze dan ook nog wordt tegengewerkt??
Uiteraard zullen mensen als Boudewijn dit zien als je indekken.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 20:57 schreef remco k het volgende:[..] Weet het ook niet uiteraard, maar a;s dat waar is mag je uberhaubt nog nergens over oordelen denk ik dan?? Of zeg ik dat verkeerd. Hoe kan iemand nu optimaal functioneren als die op welke wijze dan ook nog wordt tegengewerkt?? Uiteraard zullen mensen als Boudewijn dit zien als je indekken.. Voorlopig valt er dus niks te beoordelen denk ik.....maar waar rook is .....is vuur |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
1 hele grote bom moet je flikkeren op dat stukje NV achter de naam Ajax. We zijn godverdomme een voetbalclub en al dat interne gezeik is totaal niet nodig. Die klotebeurs speelt ons nog steeds parten en wat mij betreft gaat de vlag hier uit wanneer Ajax besluit eruit te stappen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 21:24 schreef Ajax Warrior het volgende:1 hele grote bom moet je flikkeren op dat stukje NV achter de naam Ajax. We zijn godverdomme een voetbalclub en al dat interne gezeik is totaal niet nodig. Die klotebeurs speelt ons nog steeds parten en wat mij betreft gaat de vlag hier uit wanneer Ajax besluit eruit te stappen. Ik doe vrolijk met je mee.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 21:24 schreef Ajax Warrior het volgende:1 hele grote bom moet je flikkeren op dat stukje NV achter de naam Ajax. We zijn godverdomme een voetbalclub en al dat interne gezeik is totaal niet nodig. Die klotebeurs speelt ons nog steeds parten en wat mij betreft gaat de vlag hier uit wanneer Ajax besluit eruit te stappen. Yep....helemaal mee eens |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 19:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Excuse me kan het ook niet vinden...had dit al eens gehoord...iedere bond heeft wel zijn eigen regels omtrent kampioenssterren...Bayern heeft 4 sterren terwijl het maar 22x kampioen is geworden(1 ster bij 5 x kampioen) Dit zal gaan veranderen als het shirt van bayern beetje vol begint te worden. Dan waarschijnlijk 1 ster bij 10x kampioen. dit laatste zuig ik uit mijn duim. De andere zullen dan hun ster verliezen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Zat even de toelichting AVA van 14 december 2012 te lezen en punt 8 viel mij toch wel heel duidelijk op.
8. Machtiging Directie tot inkoop van eigen aandelen voor de duur van 18 maanden - [besluit AVA]
Voorgesteld wordt aan de Directie een machtiging te verlenen om, met goedkeuring van de Raad van Commissarissen, de vennootschap - anders dan om niet - eigen aandelen te doen verkrijgen tot het aantal aandelen dat, ingevolge het bepaalde in Boek 2, artikel 98, lid 2 van het Burgerlijk Wetboek, op het tijdstip van de verkrijging, maximaal door de vennootschap verkregen kan worden. Deze verkrijging mag geschieden door alle overeenkomsten, daaronder begrepen transacties ter beurze en onderhandse transacties.
De machtiging geldt voor een periode van 18 maanden, te rekenen vanaf 14 december 2012.
De prijs zal gelegen moeten zijn tussen de nominale waarde van de aandelen en een bedrag gelijk aan 110% van de beursprijs. Onder beursprijs wordt verstaan: het gemiddelde van de per elk van de vijf beursdagen, waarop een notering is opgemaakt voorafgaande aan de dag van de verkrijging, vast te stellen hoogste prijs per aandeel blijkens de Officiële Prijscourant van NYSE Euronext Amsterdam.
En wat verteld de website http:allesoveraandelen.nl mij vervolgens?:
Als een bedrijf een ruime kas heeft kan er kortweg voor worden gekozen om schulden af te lossen, een overname van een andere bedrijf te doen, extra (super)dividend uit te keren of over te gaan tot het inkoop van eigen aandelen.
Met de inkoop van eigen aandelen kunnen bedrijven de koers van hun aandelen kunstmatig beïnvloeden. Dit komt eigenlijk door twee verschillende oorzaken. Zo is het aan de ene kant het dividend per aandeel dat omhoog gaat en aan de andere kant het aantal aandelen dat natuurlijk terug zal lopen.
Dividend Het dividend dat een bedrijf uitkeert is over het algemeen afhankelijk van de nettowinst. Op basis van de nettowinst wordt er een bepaald bedrag gereserveerd, dat men uit zal betalen aan dividend. Dit is als het ware een bedrag dat men uitkeert aan de aandeelhouders, als zijnde een soort persoonlijke winst. De aandeelhouders zijn namelijk eigenaar van het bedrijf en ontvangen op die manier een deel van de winst die er is gemaakt. Wanneer het bedrijf er voor kiest om tot de inkoop van eigen aandelen over te gaan neemt het aantal aandelen af en zal het te verdelen bedrag aan de andere kant in principe gelijk blijven. Het dividend wordt zo over minder aandelen verdeeld, waardoor het bedrag per aandeel hoger zal worden. Zo kan de koers van het aandeel op gaan lopen, aangezien aandeelhouders het over het algemeen prettig vinden om een mooi dividend te ontvangen.
Aantal aandelen Wanneer een bedrijf er voor kiest om over te gaan tot de inkoop van eigen aandelen neemt het aantal aandelen op de markt natuurlijk af. Dit betekent dat de waarde van het bedrijf op dat moment minder is geworden wanneer men uitgaat van de totale waarde van de som van alle aandelen die er op de markt beschikbaar zijn. Om die reden is het bedrijf in principe ondergewaardeerd. Om die reden zal er over het algemeen een stijging van de koers van het aandeel plaatsvinden, zodat het kleinere aantal aandelen de oude waarde van het bedrijf weer zal reflecteren. Dit is echter geen garantie.
Nadelen Uiteraard is er ook een keerzijde, met het inkopen van de eigen aandelen wordt ook het eigen vermogen naar beneden gebracht waardoor de verhouding tot de schulden kan verschuiven. Hierdoor kan een bedrijf een risicovollere investering worden, wat een koersdaling tot gevolg kan hebben. Daarnaast wordt het ook wel eens door sommige beleggers uitgelegd als gebrek aan groeivisie, blijkbaar ziet het management geen goede investeringsmogelijkheden.
Zou het dan toch? Of is het gewoon een beetje dromen van mijn zijde?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 september 2013 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Tering....gaat boven mijn pet....ik heb geprobeerd om begrijpend lezen.....al die letters gaan dansen.....sorry |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 22:07 schreef Nenam_tiL het volgende:Tering....gaat boven mijn pet....ik heb geprobeerd om begrijpend lezen.....al die letters gaan dansen.....sorry Komt er in het kort op neer dat Ajax de aandeelhouders heeft gevraagd om toestemming te geven om aandelen terug te kopen. Dat kan vervolgens 2 dingen betekenen. Dit met een maximum van 110% per aandeel. Dit kan 2 dingen betekenen. Of aandelen in eigen hand krijgen om minder divident (deel van de winst) uit te keren of zorgen dat de aandelen je bedrijf onderwaarderen waardoor er een stijging in de koers zal komen.
Wat inkoop van eigen aandelen ook wel doet is dat je steeds meer aandelen in eigen hand krijgt. Daardoor blijf ik maar hopen dat Ajax die achterlijke beurs afstapt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 22:07 schreef Nenam_tiL het volgende:Tering....gaat boven mijn pet....ik heb geprobeerd om begrijpend lezen.....al die letters gaan dansen.....sorry Bij mij ook...hahaha is de leeftijd of....de saaie stof....saaie stof denk ik... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Als je de jeugdopleiding wil verbeteren zie je dat niet meteen gebeuren. Als je dat wel geloofd kan je beter een enkeltje boeken richting vaticaanstad, daar geloven ze nog wel in wonderen. Jeugd trainen en daarvan resultaat zien, dat gebeurd niet 1 op de andere dag. Daar gaat tijd over heen. Gelukkig zijn we sinds de aantrede van de boer telkens kampioen geworden als dat niet zo zijn geweest dan waren de rapen van echt gaar.
Ik heb mijn trouwens best wel gestoord aan de commentaar in de krant. Ajax zou slecht bezig zijn. Ajax is geen favoriet voor de titel. Bla bla. Iedereen weet wat het beleid is van ajax. Iedereen wist dat eriksen en alderweireld gingen vertrekken. Dan moeten ze niet opeens verrast zijn dat dit gebeurd.
Dan zeggen ze de resultaten vallen tegen. 3x uit. Az Heerenveen en Groningen. In alle wedstrijden komt ajax voor. We geven het alleen weg. Tegen de clubs die normaal in het rechter rijtje horen. 2x thuis. Roda en Feyenoord. 2x winst. waar zelfs feyenoord voorkwam.
Dan zeggen ze dat het niet om aan te zien is. dat getik. Dat getik is onze filosofie. Daarmee zijn we al 3x kampioen geworden en dat gebeurd nu ook. Bekijk de programma van de concurrenten maar, die is een stuk eenvoudiger geweest.
Ajax: Roda thuis, Az uit, Feyenoord thuis, Heerenveen uit, Groningen uit. PSV: Ado uit, Nec thuis, Go ahead thuis, Heracles uit, Cambuur thuis. Feyenoord: Pec uit, Twente thuis, ajax uit, nac thuis, roda thuis. Twente: Rkc Thuis, Feyenoord uit, utrecht thuis, vitesse uit, Heerenveen thuis.
Vertel wie het makkelijkst en het moeilijkste programma heeft gehad?
Ik zeg psv het makkelijkst. ik vind het lastig om een moeilijke aan te wijzen. Ajax of Twente. We staan beide op 8 punten dus wat is dan het probleem?
Ja we hadden graag met messi, Ronaldo en bale in het ajax shirt gezien. Een sponsorcontract van 200 miljoen gehad. het aller belangrijkst 15 punten uit 5 wedstrijden. Hoe reëel is dit?
Als iemand dit kan realiseren binnen 2 maanden dan graag uw reactie... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
kom op, met z'n allen:
Van de beurs, wie wil dat niet, Van de beurs, Van de beurs, dat wil elke ajacied,
Van de beurs, wie wil dat niet, Van de beurs, Van de beurs, dat wil elke ajacied,
en dan ook op 14 September met z'n allen in een volle ArenA.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Zeker weten de saaie stof Sjakie....;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Pfffff ze moeten gewoon gaan ballen....hun voeten laten spreken...we zijn een voetbalclub....die overigens wel op de centjes zit... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Iedereen eruit tyfen......en Jari Litmanen alle volmachten geven......Jari for president
Ik stem voor......;-) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op woensdag 04 september 2013 - 22:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Als je de jeugdopleiding wil verbeteren zie je dat niet meteen gebeuren. Als je dat wel geloofd kan je beter een enkeltje boeken richting vaticaanstad, daar geloven ze nog wel in wonderen. Jeugd trainen en daarvan resultaat zien, dat gebeurd niet 1 op de andere dag. Daar gaat tijd over heen. Gelukkig zijn we sinds de aantrede van de boer telkens kampioen geworden als dat niet zo zijn geweest dan waren de rapen van echt gaar. Ik heb mijn trouwens best wel gestoord aan de commentaar in de krant. Ajax zou slecht bezig zijn. Ajax is geen favoriet voor de titel. Bla bla. Iedereen weet wat het beleid is van ajax. Iedereen wist dat eriksen en alderweireld gingen vertrekken. Dan moeten ze niet opeens verrast zijn dat dit gebeurd. Dan zeggen ze de resultaten vallen tegen. 3x uit. Az Heerenveen en Groningen. In alle wedstrijden komt ajax voor. We geven het alleen weg. Tegen de clubs die normaal in het rechter rijtje horen. 2x thuis. Roda en Feyenoord. 2x winst. waar zelfs feyenoord voorkwam. Dan zeggen ze dat het niet om aan te zien is. dat getik. Dat getik is onze filosofie. Daarmee zijn we al 3x kampioen geworden en dat gebeurd nu ook. Bekijk de programma van de concurrenten maar, die is een stuk eenvoudiger geweest. Ajax: Roda thuis, Az uit, Feyenoord thuis, Heerenveen uit, Groningen uit. PSV: Ado uit, Nec thuis, Go ahead thuis, Heracles uit, Cambuur thuis. Feyenoord: Pec uit, Twente thuis, ajax uit, nac thuis, roda thuis. Twente: Rkc Thuis, Feyenoord uit, utrecht thuis, vitesse uit, Heerenveen thuis. Vertel wie het makkelijkst en het moeilijkste programma heeft gehad? Ik zeg psv het makkelijkst. ik vind het lastig om een moeilijke aan te wijzen. Ajax of Twente. We staan beide op 8 punten dus wat is dan het probleem? Ja we hadden graag met messi, Ronaldo en bale in het ajax shirt gezien. Een sponsorcontract van 200 miljoen gehad. het aller belangrijkst 15 punten uit 5 wedstrijden. Hoe reëel is dit? Als iemand dit kan realiseren binnen 2 maanden dan graag uw reactie... Het is net als bij sommige kunstwerken. We zien allemaal dezelfde kleuren en vormen en toch zien we allemaal iets anders. Zie wat je wilt zien.
Ik zie heel veel mazzel en heel veel gevis achter het net ! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Misschien een andere vraag dan. Heeft het TH inclusief overmars w de juiste tools om onbekende hoede voetballers te ontdekken die goed bij ajax zouden passen??? Wordt er wel de benodigde informatie aangedragen bijvoorbeeld vanuit de scouting. Of is die ondermaats en is men daar dreun mee bezig om dat te verbeteren. |
|
|
|