|
|
Stanley
|
|
|
Remco, weet je wat eigenlijk best heel grappig is....
Jij loopt zo te verkondigen dat er juist wel heel adequaat is gehandeld, terwijl alle feiten overduidelijk falend handelen laten zien... Wil ik je erop wijzen dat Overmars zelf zegt dat Duarte geen directe vervanging voor Eriksen is!
En verder ziet men in van der Hoorn een potentiële goede verdediger die op termijn zou kunnen slagen. Ook nauwelijks een directe vervanger voor Aldeweireld te noemen....
En nu dit duidelijk wordt gaan we het weer in een andere hoek zoeken... De scouting..... !
Zo blijven we falende mensen binnen de club het hand boven het hoofd houden.
En als laatste... met Bojan en Fischer op de flanken is er ook nauwlijks sprake van de ajax huisstijl !
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 september 2013 door Stanley -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overmars zei dat gehaald is voor de plek van Eriksen maar dat hij dit op z'n eigen manier moet invullen en dus zodoende niet een vervanger is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Daarbij had ajax al potentiële vervangers in huis in de vorm van Serero en Veltman. Beide hebben het ook gewoon hoed gedaan. Om die posities dubbel bezet te houden zijn duarte en vd hoorn gehaald. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Gewoon een goede speler boor erbij op het middenveld nu Eriksen vertrokken is. Hij moet niet 1 op 1 de vervanger zijn. Volgens mij zei die letterlijk iets in deze trant. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op donderdag 05 september 2013 - 11:14 schreef Stanley het volgende:Remco, weet je wat eigenlijk best heel grappig is.... Jij loopt zo te verkondigen dat er juist wel heel adequaat is gehandeld, terwijl alle feiten overduidelijk falend handelen laten zien... Wil ik je erop wijzen dat Overmars zelf zegt dat Duarte geen directe vervanging voor Eriksen is! En verder ziet men in van der Hoorn een potentiële goede verdediger die op termijn zou kunnen slagen. Ook nauwelijks een directe vervanger voor Aldeweireld te noemen.... En nu dit duidelijk wordt gaan we het weer in een andere hoek zoeken... De scouting..... ! Zo blijven we falende mensen binnen de club het hand boven het hoofd houden. En als laatste... met Bojan en Fischer op de flanken is er ook nauwlijks sprake van de ajax huisstijl ! ik ben het verder helemaal met je eens. we zijn de laatste twee seisoenen er alleen maar op achteruit gegaan. had met enkele gerichte aankopen opgelost kunnen worden. maar ook dit zuinige beleid kan op den duur tegen je gaan werken. bij voorbeeld met het bedrag wat de nieuwe sponsor gaat betalen. en cl inkomsten die je zometeen misschien gaat missen. denk dat je nog wel landskampioen kan worden. want ook onze concurenten zijn nog niet stabiel. maar denk dat je europees steeds minder word op deze manier. maar we kunnen wel heel lang hierop doorgaan de toekomst zal het uitwijzen. tranfers is voorbij dus we moeten het zeker tot de winterstop hiermee doen. want ze kunnen er nu toch niks meer aan veranderen. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op donderdag 05 september 2013 - 11:48 schreef remco k het volgende:Gewoon een goede speler boor erbij op het middenveld nu Eriksen vertrokken is. Hij moet niet 1 op 1 de vervanger zijn. Volgens mij zei die letterlijk iets in deze trant. Dit is idd een citaat van hem. Waarbij hij ook letterlijk zei dat Duarte niet 1 op 1 als vervanger voor Eriksen is aangetrokken. En dus Remco is jouw mooie verweer op het irritante af soms. Door hem ontkracht die jij zo overdreven de hand boven het hoofd wilt houden in deze discussie!
De manier waarop zij werken is leuk voor een discussie. Triest om te moeten aanzien, dat dan weer wel.
Inconsequent tot de met. Maar volgens mij is alles hiermee wel gezegd... hoop ik dan maar! ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Jij jouw waarheid. Ik de mijne. Ik vind het juist heel consequent en goed wt ze doen. Maar goed. We kunne hier eindeloos over doorgaan. Jammer dat je in deze mij dan weer irritant gaat noemen terwijl ik echt de enige niet ben die er zo over denk. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Wat een ontzettende slappe ouwe hoer is die Overmars eigenlijk!
Tadic kopen kan zijn zoon ook...
Je moet af en toe een gokje nemen.... stelt hij in een interview!
Maar Maher kwqm niet omdat ze niet zeker wisten of hij ajax direct naar een higer niveau zou kunnen stuwen...
Sorry hoor maar ik verlies mijn vertrouwen in hem doordat hij en Frank zich niet voor de eerste keer tegenspreken!
Ik voorspel slechts een derde of zelfs vierde plaats dit seizoen dankzij onze nieuwe beleidsbepalers!
Als ze voor ieder slappe ouwe hoer excuus een euro zouden krijgen, voetbalt Messi bijnenkort bij ons ;-) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 september 2013 - 23:20 schreef Stanley het volgende:Wat een ontzettende slappe ouwe hoer is die Overmars eigenlijk! Tadic kopen kan zijn zoon ook... Je moet af en toe een gokje nemen.... stelt hij in een interview! Maar Maher kwam niet omdat ze niet zeker wisten of hij ajax direct naar een hoger niveau zou kunnen stuwen... Sorry hoor maar ik verlies mijn vertrouwen in hem doordat hij en Frank zich niet voor de eerste keer tegenspreken! Ik voorspel slechts een derde of zelfs vierde plaats dit seizoen dankzij onze nieuwe beleidsbepalers! Als ze voor ieder slappe ouwe hoer excuus een euro zouden krijgen, voetbalt Messi bijnenkort bij ons ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 september 2013 - 23:20 schreef Stanley het volgende:Wat een ontzettende slappe ouwe hoer is die Overmars eigenlijk! Tadic kopen kan zijn zoon ook... Je moet af en toe een gokje nemen.... stelt hij in een interview! Maar Maher kwqm niet omdat ze niet zeker wisten of hij ajax direct naar een higer niveau zou kunnen stuwen... Sorry hoor maar ik verlies mijn vertrouwen in hem doordat hij en Frank zich niet voor de eerste keer tegenspreken! Ik voorspel slechts een derde of zelfs vierde plaats dit seizoen dankzij onze nieuwe beleidsbepalers! Als ze voor ieder slappe ouwe hoer excuus een euro zouden krijgen, voetbalt Messi bijnenkort bij ons ;-) eens Stan ben er ook klaar mee....dat suffe gelul
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 september 2013 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Argument dat je zoon dat ook kan.....pfff opbokken....soft gedoe....knallen met die zooi minimaal elke transfer periode.....Overmars,Sar....bluffers moeten we hebben...amsterdamse koopgeest.....tietenbekken zijn het |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Hahaha elk seizoen is de stemming hetzelfde op het forum in het begin van het seizoen. Whahaha. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ja man. Lekker jaarlijks spelers kopen voor een miljoen of twintig. Dat zal wat veranderen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Mensen vergeten even snel dat het geld wat er is, is verdient door al de staf en spelers die er hebben gelopen en die geselecteerd zijn door de Boer. En met dat geld moeten er nu spelers gehaald worden waar de boer beleidstechnisch niet achter staat??
Die is apart. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op woensdag 18 september 2013 - 11:18 schreef remco k het volgende:Mensen vergeten even snel dat het geld wat er is, is verdient door al de staf en spelers die er hebben gelopen en die geselecteerd zijn door de Boer. En met dat geld moeten er nu spelers gehaald worden waar de boer beleidstechnisch niet achter staat?? Die is apart. Zou De Boer niet graag Tadic erbij hebben gehad? |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote: ja, voor een miljoen of 6 kun je hem zo leveren bij Ajax! Als Ajax weer in de rode cijfers komt, dan piepen jullie weer over het bestuur. Makkelijk he, zeggen die en die en die kopen, en als het mis gaat kunnen ze jullie toch niet aanspreken. Op dit hele forum zijn er misschien 6 die onderbouwend kunnen spreken, maar niet die mensen die al jaren lopen te huilen over van alles, en dan aan het eind van het jaar wel mee feesten. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op donderdag 05 september 2013 - 11:44 schreef remco k het volgende:Overmars zei dat gehaald is voor de plek van Eriksen maar dat hij dit op z'n eigen manier moet invullen en dus zodoende niet een vervanger is. Jahoor en nu zegt Overmars weer dat Duarte gehaald is voor de positie van Siem....... |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op woensdag 18 september 2013 - 13:22 schreef riveco het volgende:[..] ja, voor een miljoen of 6 kun je hem zo leveren bij Ajax! Als Ajax weer in de rode cijfers komt, dan piepen jullie weer over het bestuur. Makkelijk he, zeggen die en die en die kopen, en als het mis gaat kunnen ze jullie toch niet aanspreken. Op dit hele forum zijn er misschien 6 die onderbouwend kunnen spreken, maar niet die mensen die al jaren lopen te huilen over van alles, en dan aan het eind van het jaar wel mee feesten. Nee dit is lekker makkelijk. ?..
Waar staat geschreven dat ajax met Narsingh, Maher en een makkelijk scorende spits niet zou kunnen winnen van barca...
Nu is pec al zo goed als een brug te ver! Kom op zeg!!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op woensdag 18 september 2013 - 13:22 schreef riveco het volgende:[..] ja, voor een miljoen of 6 kun je hem zo leveren bij Ajax! Als Ajax weer in de rode cijfers komt, dan piepen jullie weer over het bestuur. Makkelijk he, zeggen die en die en die kopen, en als het mis gaat kunnen ze jullie toch niet aanspreken. Op dit hele forum zijn er misschien 6 die onderbouwend kunnen spreken, maar niet die mensen die al jaren lopen te huilen over van alles, en dan aan het eind van het jaar wel mee feesten. Vat je bij die 6 jezelf ook bij?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 18 september 2013 - 14:14 schreef Stanley het volgende:[..] Nee dit is lekker makkelijk. ?.. Waar staat geschreven dat ajax met Narsingh, Maher en een makkelijk scorende spits niet zou kunnen winnen van barca... Nu is pec al zo goed als een brug te ver! Kom op zeg!!! Mwah, PEC in de vorm van hun leven en Ajax nog nooit zo slecht in vorm geweest. PEC is geen brug te ver hoor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Beleidstechnisch niet nee. Wel als voetballer, maar niet voor dat geld. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Nou, Eide... ik weet het niet hoor... we zijn tegen het kleine pec dat onlangs afscheid heeft moeten nemen van hen eigen smaakmaker, erg goed en met geluk weggekomen.
Iedereen zet nu in op de talentvolle B junioren lichting... maar wie zegt dat die ook echt doorbreken en wie zegt dat ze dat bij ajax gaan doen....
Garanties wat dat betreft tot de deur en geen stap verder! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 19 september 2013 - 01:10 schreef Stanley het volgende:Nou, Eide... ik weet het niet hoor... we zijn tegen het kleine pec dat onlangs afscheid heeft moeten nemen van hen eigen smaakmaker, erg goed en met geluk weggekomen. Helemaal mee eens, maar dat is niet omdat PEC nu plots het gat met Ajax heeft gedicht. Ajax speelde heel, HEEL, erf zwak. Daarme wil ik overigens niets af doen aan het goede spel van PEC op dit moment.
Duarte beviel mij tegen Barca goed trouwens. Voor iemand waar veel scepsis over was en is (ook bij mij) doet hij het vooralsnog verrassend goed. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Mag ik even weten wat dit beleid dan goed heeft gedaan tot nu toe? Mijns inziens hebben ze alleen nog maar geld verdient met verkopen van spelers die er voor hun al waren????? Tsja, mooie praatjes hebben ze ook verkocht....... Sana???? Schone ????? Poulsen???? Sigie???? Duarte???? Van de hoorn???? |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op donderdag 19 september 2013 - 06:50 schreef joduh het volgende:Mag ik even weten wat dit beleid dan goed heeft gedaan tot nu toe? Mijns inziens hebben ze alleen nog maar geld verdient met verkopen van spelers die er voor hun al waren????? Tsja, mooie praatjes hebben ze ook verkocht....... Sana???? Schone ????? Poulsen???? Sigie???? Duarte???? Van de hoorn???? Helemaal eens Joduh!
Precies ook mijn punt. Ik vind het echt jammer om zo te moeten praten over mijn helden van weleer. Maar zij hebben een verhaal gehouden waarmee ze (terecht) ingrepen, maar dat verhaal zie ik niet terug in het huidige beleid. En recht lullen wat krom is kan ik ook.
De juiste spelers scouten en door snel en doortastend handelen deze binnenbrengen is wat er had moeten gebeuren. En dat is nu precies waar zij falen. Met een zwak eerste team als gevolg.
Ik gok echt op een derde of vierde plaats dit seizoen in de Mickey mouse competitie. ..
En flikker die Vermeer er eens uit! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Precies ..... En MOCHTEN we dan toch weer kampioen worden dan zegt dat meer over de tegenstanders dan van ons..... |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
quote:Op donderdag 19 september 2013 - 08:16 schreef joduh het volgende:Precies ..... En MOCHTEN we dan toch weer kampioen worden dan zegt dat meer over de tegenstanders dan van ons..... Lekker makkelijk gedacht weer.... |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
quote:Op donderdag 19 september 2013 - 06:50 schreef joduh het volgende:Mag ik even weten wat dit beleid dan goed heeft gedaan tot nu toe? Mijns inziens hebben ze alleen nog maar geld verdient met verkopen van spelers die er voor hun al waren????? Tsja, mooie praatjes hebben ze ook verkocht....... Sana???? Schone ????? Poulsen???? Sigie???? Duarte???? Van de hoorn???? Blijf lekker dromen over de dagen van weleer. De dagen dat Ajax internationaal mee kon komen. Dan moet je vooral niet willen zien dat het een geld kwestie is. Nee niet van spelers van 5 tot 10 miljoen, maar speler van 30 tot 50 miljoen. Laten we hopen dat Financial Fairplay daar verandering in gaat brengen.
Wat heeft het huidige beleid gedaan? Nou zoals van Marwijk gisteren al zei. Ajax probeert weer herkenbaar te spelen, probeert hun eigen spel te spelen ook tegen Barcelona. Vergeet niet dat Barca wint omdat het "een Messi" in het team heeft. Een speler die wij nooit kunnen halen.
De dagen dat Ajax consequent teveel betaalde voor spelers is gelukkig voorbij. Tuurlijk zullen er ook spelers langs komen die niet gaan voldoen. Maar dan probleem hadden we ook al met onze duurste aankoop ook. |
|
|
|
|
wvb
|
|
|
We hebben Boerrigter,Sulejmani,Alderwereld en Eriksen verkocht, Babel eveneens weg. Alle bovenstaande ondanks jeugdige leeftijd toch voetballers met de nodige ervaring, moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat Sulejmani al een hele tijd niet meer mee speelde in het eerste team en dat het hem aan instelling ontbrak. Dat verlies is niet gecompenseerd door het aantrekken van minimaal gelijkwaardige spelers. Met Babel en Boerrigter hebben we 2 klassieke buitenspelers laten vertrekken,die mits in goede doen regelmatig hun doelpuntjes meepakten, doodzonde want klassieke buitenspelers die zijn tamelijk dun gezaaid.Eriksen pikte eveneens als inkomende spits de nodige doelpuntjes mee. We hebben nu weinig scorend vermogen voorin, Sigthorsson komt duidelijk te kort voor de top, scoort niet voldoende, kun je bestempelen als een miskoop, we hebben qua spitsen weinig achter de hand. Buitenspelers voor zover daar sprake van is, scoren niet of weinig. Achterin loopt niet genoeg ervaring rond, Denswil die net komt kijken op Messi zetten, het is erg voorspelbaar wat er dan gaat gebeuren. T.o.v. van onze vorige keeper Stekelenburg maakt de vaste goalie van nu, Vermeer veel meer fouten en redt veel minder wedstrijden, hij blundert regelmatig. We hebben reeds jaren een betere 2e keeper achter de hand. Poulsen een speler met veel ervaring valt regelmatig door de mand, echt spelers met buitengewoon veel klasse(klassebakken) en potentie zie ik niet rondlopen,ik zie voornamelijk grauwe middelmaat,de vechtersmentaliteit van bevlogenheid,bikkelen en mouwen opstropen ontbeert dit team eveneens. Kortom ik zie te weinig van zweet doordrenkte voetbalshirts en gezichten waar het zweet in grote druppels vanaf parelt. Met uitsluitend tactisch gemanouvreer en technisch vernuft, beslis je misschien een schaak tweekamp,echter geen voetbal wedstrijd. Mike van der Hoorn, verder met alle respect voor de betreffende speler hoor, voor 4 miljoen inkopen en dan niet onmiddellijk in kunnen passen in het eerte team, zelfs niet na een paar maanden, dat zegt iets/veel over de kwaliteit van de scouting. In de Champions League hebben we niets te zoeken, werkelijk beschamend voor het publiek, als ook voor de sponsoren, om telkens zo afgestraft te worden. Spelers van Barcelona en AC Milaan weten best, een klein beetje extra druk zetten en het verzet is gebroken. De Boer is best een aardige trainer naar ik denk, maar met alleen zalvende praatjes,zoete broodjes bakken en zeggen dat dit ingecalculeerd is, dat er sprake is van een doorlopend groeiproces, win je helaas geen oorlog, laat staan een wedstrijd op europees topniveau. Spelers die daadwerkelijk gegroeid zijn worden na 1 of 2 jaar weggekaapt en dan kun je weer van voor af aan beginnen, kortom een visieuze cirkel. Maar zo komen we helaas niet echt verder,dan behalve zo nu en dan een uitschieter.Ik denk dat we het met het huidige team, dit jaar zelfs heel zwaar krijgen in de nederlandse voetbalcompetitie, want bv. PSV als ook Twente hebben in potentie toch veel beter gescout en ingekocht.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 september 2013 door wvb -- |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op donderdag 19 september 2013 - 09:19 schreef wvb het volgende:We hebben Boerrigter,Sulejmani,Alderwereld en Eriksen verkocht, Babel eveneens weg. Alle bovenstaande ondanks jeugdige leeftijd toch voetballers met de nodige ervaring, moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat Sulejmani al een hele tijd niet meer mee speelde in het eerste team en dat het hem aan instelling ontbrak. Dat verlies is niet gecompenseerd door het aantrekken van minimaal gelijkwaardige spelers. Met Babel en Boerrigter hebben we 2 klassieke buitenspelers laten vertrekken,die mits in goede doen regelmatig hun doelpuntjes meepakten, doodzonde want klassieke buitenspelers die zijn tamelijk dun gezaaid.Eriksen pikte eveneens als inkomende spits de nodige doelpuntjes mee. We hebben nu weinig scorend vermogen voorin, Sigthorsson komt duidelijk te kort voor de top, scoort niet voldoende, kun je bestempelen als een miskoop, we hebben qua spitsen weinig achter de hand. Buitenspelers voor zover daar sprake van is, scoren niet of weinig. Achterin loopt niet genoeg ervaring rond, Denswil die net komt kijken op Messi zetten, het is erg voorspelbaar wat er dan gaat gebeuren. T.o.v. van onze vorige keeper Stekelenburg maakt de vaste goalie van nu, Vermeer veel meer fouten en redt veel minder wedstrijden, hij blundert regelmatig. We hebben reeds jaren een betere 2e keeper achter de hand. Poulsen een speler met veel ervaring valt regelmatig door de mand, echt spelers met buitengewoon veel klasse(klassebakken) en potentie zie ik niet rondlopen,ik zie voornamelijk grauwe middelmaat,de vechtermentaliteit van bevlogenheid,bikkelen en mouwen opstropen ontbeert dit team eveneens. Kortom ik zie te weinig van zweet doordrenkte voetbalshirts en gezichten waar het zweet in grote druppels vanaf parelt. Met uitsluitend tactisch gemanouvreer en technisch vernuft, beslis je misschien een schaak tweekamp,echter geen voetbal wedstrijd. Mike van der Hoorn, verder met alle respect voor de betreffende speler hoor, voor 4 miljoen inkopen en dan niet onmiddellijk in kunnen passen in het eerte team, zelfs niet na een paar maanden, dat zegt iets/veel over de kwaliteit van de scouting. In de Champions League hebben we niets te zoeken, werkelijk beschamend voor het publiek, als ook voor de sponsoren, om telkens zo afgestraft te worden. De Boer is best een aardige trainer naar ik denk, maar met alleen zalvende praatjes,zoete broodjes bakken en zeggen dat dit ingecalculeerd is, dat er sprake is van een doorlopend groeiproces, win je helaas geen oorlog, laat staan een wedstrijd op europees topniveau. Spelers die daadwerkelijk gegroeid zijn worden na 1 of 2 jaar weggekaapt en dan kun je weer van voor af aan beginnen, kortom een visieuze cirkel. Maar zo komen we helaas niet echt verder,dan behalve zo nu en dan een uitschieter.Ik denk dat we het met het huidige team, dit jaar zelfs heel zwaar krijgen in de nederlandse voetbalcompetitie, want bv. PSV als ook Twente hebben in potentie toch veel beter gescout en ingekocht. Valt geen spelt tussen te krijgen.
En dat verschuilen achter het grote geld... pfff. Een goed team met hier en daar een speler plus.... verslaat een vreemdelingenlegioen van verwende duurbetaalde profs!
Maar dan moet je wel de juiste spelers naar voren schuiven en of aankopen...
Cilessen voor Vermeer bijvoorbeeld. En alle betaalbare misgelopen spelers wel halen... Had er een hele andere situatie geweest en waren we wel kansrijk om te overwinteren en weer kampioen te worden. Nu .. no way!
En indien toch kampioen is het zoals Joduh stelt nog slechter met onze tegenstand gesteld dan al gedacht....
Ja, mijn krediet is op en ik baal! Ik baal van het slechte handelen, het slappe geouwehoer en het elkaar tegenspreken en ik baal van het ongevaarlijke oeverloze balletjebreed positiespel zonder gif en resultaat! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ze zijn amper begonnen, en het krediet is nu al op.. Dan hebben ze wel heel veel krediet gekregen bij de start.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wim Jonk geeft in een AD-interview aan dat er flink gediscussieerd wordt binnen Ajax. 'Laatst nog, met Johan (Cruijff) er ook bij. Over het spel van Ajax nu. Dat is behoorlijk goed ontwikkeld, maar vooral op de eigen helft.'
'We hebben hier aardige discussies over. Nu Frank het positiespel goed heeft neergezet, moet je naar een volgende fase. Hoe we dat kunnen verbeteren en hoe we vanuit de jeugd spelers tactischer kunnen opleiden. Er moeten aan ons spel dus factoren toegevoegd worden, wil je weer gaan verrassen. Anders blijf je hangen in een positiespel dat vooral voorspelbaar is.''
Om verrassende effecten toe te voegen aan het spel, moeten elkaars kwaliteiten perfect kennen. 'De ene speler heeft de ander nodig om te kunnen excelleren. Ik vroeg laatst aan Marc (Overmars), hoe ging dat bij jou? Ach, zei-ie, `ik deed mijn eigen ding.' Maar hij was ook afhankelijk. Als hij een dromer achter zich had gehad die zijn momenten niet herkende, waar blijf je dan? Ik wist in het veld ook goed wat de kwaliteiten van Dennis (Bergkamp) waren.'
Individueel ziet Jonk grote stappen, die wellicht niet direct opvallen bij de critici. 'We zien jongens als Ruben Ligeon, Ricardo van Rhijn, Stefano Denswil stappen maken. Ze zijn sterker geworden, belastbaarder geworden. Bij een Ajacied moeten de handelingssnelheid en technische vaardigheid altijd van een hoog niveau zijn, maar een speler moet ook lef tonen en acties maken. Dit seizoen zullen er naar verwachting weer één of twee spelers gaan debuteren, let maar op.'
Daarnaast moet er bij sommige spelers meer strijd gevraagd worden. Jonk wil het verleden niet romantiseren, maar de strijdbaarheid was in het verleden velen malen groter. Vooral het 'per se niet willen verliezen', ontbreekt bij spelers. 'Ik zou er de pest in hebben als ik de bal niet zou krijgen. Je moet het afdwingen dat iemand je ziet en aanspeelt. Ik heb (Lucas) Andersen, toen hij een bal niet kreeg, zich om zien draaien, zo van `oh, ik kreeg de bal niet, jammer.' Ik mis af en toe dat gif naar elkaar toe. Dat moeten wij er dan maar in stoppen.' |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ook intern dus lang niet tevreden, wel met de gemaakte stappen, maar nog niet met het eindresultaat. En hier ben ik dan weer heel blij mee, er wordt dus keihard gewerkt om dit te veranderen..
Ook wat hij over het eerste zegt ben ik het roerend mee eens, de basis is nu goed te noemen, van daaruit moet de verassing erin komen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wim Jonk is enthousiast over het beleid bij Ajax. 'Ik train nu zoals ik vroeger getraind had willen worden. Per speler hebben we een 'skillbox', waarmee we de ontwikkeling van spelers nauwlettend volgen', zegt hij in het AD.
'We trainen op taktisch gebied veel. Sneller keuzes herkennen, dat soort dingen. Bij mij ontbrak dat. Alleen Gerrit Mühren hielp me daar als enige mee vooruit. Wat onvoorstelbaar dat hij deze week is overleden. Hij heeft me enorm geholpen, ook technisch. De insteek bij ons is om spelers af te leveren die vrij compleet zijn. Beter dan ooit zelfs.'
Pamperen ligt uiteraard op de loer, als spelers volledig door een traject heen gehaald worden. Jonk erkent dit. 'Daarom letten we daar juist erg op. Je moet ze bewuster maken van waar ze staan. Waar hun gebreken zijn. Wij hebben per speler een `skillbox'. Daar komen alle gedragscomponenten en vaardigheden in. Wat wil je nou bereiken? Dat vragen we. En meteen geven we duidelijk aan wat er allemaal nodig is, gesteund door de kennis die we hebben van de speler. Alle individuele trainers hebben we nu verdeeld. Iedere trainer heeft nu een aantal spelers toegewezen gekregen. Ronald en ik hebben de middenvelders, Jaap de verdedigers en Kenneth de spitsen en Bryan en Richard trainen ook individueel. Alles wordt gefilmd. Deze beelden gebruiken we door ze per speler te bekijken.'
'De skillbox omvat onderdelen waaraan de totaalvoetballer moet voldoen. Zowel voetbaltechnisch, tactisch, mentaal en fysiek. Daarnaast speelt voeding ook een belangrijke rol. Samen bepalen we aan de hand van deze onderdelen hoe de aanpak moet zijn per speler. En waar de prioriteiten liggen op het gebied van verbetering.''
Om spelers op deze wijze op te leiden, ligt er een belangrijke basis om aan te kunnen haken bij de top. Maar er is meer nodig. 'Het zou mooi zijn als we te zijner tijd een goede basis aan jeugdspelers hebben, aangevuld met enkele routiniers, zoals Frank Rijkaard in 1995. Het gaat om de goede mix. Kijk, de afstand tussen het eerste en de opleiding was te groot, die is nu al verkort. Martin Jol had zijn eigen manier. Van Basten ook. Iedereen. Nu kiezen wij voor deze manier.'
'Wij denken dat het op termijn ons weer gaat lukken om van Real Madrid te winnen met een goeie performance. Johan redeneert vanuit een manier van spelen. Dat die zo sterk wordt ontwikkeld, dat er vastigheden komen en jij bent dan vanuit dat systeem tot alles in staat. Tegen wie dan ook. Het gaat er om dat we via de Ajax-visie blijven werken met herkenbaar, aanvallend voetbal. Dan komen de resultaten vanzelf.'
Ten slotte benadrukt Jonk dat het zonder Cruijf nooit gelukt was. 'Zonder hem hadden we veel meer weerstand gehad.' |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Van Hanegem kan Cruijff niet volgen: ''Klinkt als lariekoek''
Johan Cruijff ziet graag dat de technische staf van Ajax de voorkeur geeft aan zelf opgeleide spelers, om ze vervolgens voor grote bedragen aan Europese topclubs te verkopen. Willem van Hanegem zit wat dat betreft niet op één lijn met de adviseur van de regerend landskampioen uit de hoofdstad. ''Ik begrijp dat Johan Cruijff, nu hij in Amsterdam de baas is, vindt dat Ajax erop gericht moet zijn om spelers als ze op hun best zijn door te verkopen'', aldus 'de kromme' in zijn column voor het Algemeen Dagblad. ''Dat levert dan weer een mooie zak met geld op. Maar een zak geld, zei Johan laatst, maakt geen doelpunten. Ik kan hem niet altijd volgen, maar ik maak uit zijn teksten op dat hij het wel oké vindt dat Ajax opleidt, verkoopt en vervolgens een fors kapitaal opbouwt om de club financieel mee te versterken.'' ''Wat is het toch jammer dat mensen soms zo ver van het voetbal zelf komen te staan. Dan ga je rare dingen zeggen'', doelt Van Hanegem op de uitspraken van de legendarische 'nummer 14'. ''Natuurlijk zullen onze beste spelers uiteindelijk altijd naar een grote competitie vertrekken. Maar onze drie sterkste clubs moeten zich niet als doel stellen om een soort atelier voor grote opdrachtgevers te worden. Van zo'n instelling word je niet beter en ga je je doelen te laag stellen. Dan ga je, net als Cruijff, op een gegeven moment roepen dat je 'niet de beste hoeft te zijn om de beste te kunnen zijn'. Het klinkt als lariekoek en dat is het toch ook?'' ''Ik hoop dat onze topclubs, desnoods in het geheim, hun beleid afstemmen op het doel om straks weer op een of andere manier aan te haken bij de Europese top. Dat kan best, niemand weet onder welke economische omstandigheden er over vijf jaar gespeeld wordt bijvoorbeeld. Ooit haken we weer aan, mits we ons voetbal verder verbeteren. Gedraag je je als een echte opleider, dan ben je te snel tevreden. Dat zie ik terug bij onze clubs en zelfs bij het Ajax dat door Cruijff en zijn vrienden bestierd wordt.'' ''Tegen een zwaar gehandicapt AC Milan had Ajax kunnen winnen. Die strafschop in blessuretijd vond ik echt zielig voor ze'', blikt Van Hanegem terug op de tumultueuze slotfase van vorige week dinsdag. ''Drie punten waren erg lekker geweest voor Ajax, nu moet je maar weer afwachten of ze Celtic onder zich kunnen houden. Ik vraag me alleen af of er tegen Milan niet meer in zat dan die 1-0 die vlak voor tijd gekoesterd werd. Als je hogerop wil met je club, moet je dat tot diep in al je geledingen willen. Een beetje zoals je dat een paar jaar geleden bij PSV zag, in de periode dat Hiddink er nog zat. Die hele club was ingesteld op het halen van titels. Dat moet ook. Maar bij Ajax hoor ik Marc Overmars zelfs zeggen dat-ie weet dat de supporters van Ajax 'het wel begrijpen' als ze een keer geen landskampioen worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Die man heb ik nog nooit serieus genomen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: maar er zit wel een kern van waarheid in.... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Ook wel erg makkelijk om altijd en overall commentaar op te geven. Dat is wat Wim van Hanegem doet. Dan kan hij beter zijn mond houden. Er zal toch wel een reden zijn waarom hij niet bij zijn club kan doen, wat Johan Cruijff nu bij ons doet. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 21:06 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Ook wel erg makkelijk om altijd en overall commentaar op te geven. Dat is wat Wim van Hanegem doet. Dan kan hij beter zijn mond houden. Er zal toch wel een reden zijn waarom hij niet bij zijn club kan doen, wat Johan Cruijff nu bij ons doet. Ik heb het niet over de persoon van Hanegem....ik heb het over zijn stukje schrijven...ergens zie ik onze spelers ook niet graag vertrekken ook al brengt dat veel geld op....we zijn een voetbalclub en dan moet je het hoogst haalbare er uit halen met je elftal/club....het zou toch prachtig zijn om weer eens in de finale van een C.L. of E.L. te staan....dan leef je weer helemaal op als supporter...vele miljoenen op je rekening is mooi maar daar ga je niet voor naar het stadion... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 21:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik heb het niet over de persoon van Hanegem....ik heb het over zijn stukje schrijven...ergens zie ik onze spelers ook niet graag vertrekken ook al brengt dat veel geld op....we zijn een voetbalclub en dan moet je het hoogst haalbare er uit halen met je elftal/club....het zou toch prachtig zijn om weer eens in de finale van een C.L. of E.L. te staan....dan leef je weer helemaal op als supporter...vele miljoenen op je rekening is mooi maar daar ga je niet voor naar het stadion... Ik heb het idee dat er echt nog wel eens iets met dat geld gaat gebeuren. Ik denk dat er meer achter zit.
En ook ik hoop dat we ooit weer in de finale van CL komen, maar daar zal vermoedelijk toch wel een paar jaar over heen gaan, zeker zolang het grote geld regeert. Hoewel, in het voetbal weet je het nooit.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt.. Als je inderdaad letterlijk naar zijn tekst kijkt heeft ie gelijk.. Alleen leid men niet op om te verkopen. Men leid op voor het eerste elftal en weet dat de topspelers vrij vaak snel verkocht gaan worden. Dan kun je stampvoetend boos blijven doen, of er je voordeel uit halen en er op in springen door een ander beleid te voeren.
Ajax is die laatste weg in geslagen door proberen te zorgen dat spelers eerder klaar zijn voor de top die Ajax heet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 21:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik heb het niet over de persoon van Hanegem....ik heb het over zijn stukje schrijven...ergens zie ik onze spelers ook niet graag vertrekken ook al brengt dat veel geld op....we zijn een voetbalclub en dan moet je het hoogst haalbare er uit halen met je elftal/club....het zou toch prachtig zijn om weer eens in de finale van een C.L. of E.L. te staan....dan leef je weer helemaal op als supporter...vele miljoenen op je rekening is mooi maar daar ga je niet voor naar het stadion... Eriksen wou zelf weg. Ajax wou hem graag houden..
En zoals Ronald al zegt, dat geld is echt ergens voor bedoeld, dat gaan we in de komende 5 jaar ergens wel horen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 22:18 schreef remco k het volgende:[..] Eriksen wou zelf weg. Ajax wou hem graag houden.. En zoals Ronald al zegt, dat geld is echt ergens voor bedoeld, dat gaan we in de komende 5 jaar ergens wel horen. Cruyff en consorten willen terug naar de top van Europa....dit hebben ze een tijdje geleden laten weten...ik heb eerder het gevoel dat we nu verder afzakken....wachten tot de B1 zich aandient ?? Lijkt me van niet want dat duurt nog jaren en wat er dan van over blijft??....maar goed wie weet wat ze in petto hebben!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 oktober 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 22:17 schreef remco k het volgende:[..] Ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt.. Als je inderdaad letterlijk naar zijn tekst kijkt heeft ie gelijk.. Alleen leid men niet op om te verkopen. Men leid op voor het eerste elftal en weet dat de topspelers vrij vaak snel verkocht gaan worden. Dan kun je stampvoetend boos blijven doen, of er je voordeel uit halen en er op in springen door een ander beleid te voeren. Ajax is die laatste weg in geslagen door proberen te zorgen dat spelers eerder klaar zijn voor de top die Ajax heet.. En dan zijn ze eerder klaar voor de top die Ajax heeft en vertrekken ze alsnog...eerder dus...want neem van mij aan dit gaat niet onopmerkzaam bij de grote clubs in Europa....sorry hoor maar ik zie het even niet... |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Ook ajax kent tegenwoordig een sociaal gezicht.
Overmars heeft keer op keer gefaald in zijn pogingen de beoogde versterkingen binnen te halen. Maar toch wordt hij beloond met 2 ton aan bonussen!
Waar kan ik solliciteren? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 oktober 2013 - 07:40 schreef Stanley het volgende:Overmars heeft keer op keer gefaald in zijn pogingen de beoogde versterkingen binnen te halen. Maar toch wordt hij beloond met 2 ton aan bonussen! Binnen de kaders die Ajax heeft gesteld heeft Overmars niet gefaald. Voor Eriksen is Duarte gehaald, voor Alderweireld is v.d. Hoorn gekomen. Bojan is gehuurd met een optie tot koop en vanuit de jeugd kloppen verschillende jeugdaankopen nadrukkelijk aan de deur van Ajax 1.
Ik ben het helemaal met je eens dat wij fans graag anderen hadden gezien, denk aan Maher of Van Ginkel maar je kan niet ontkennen dat er wel degelijk is gehandeld door Ajax en dat vooralsnog iemand als Duarte het bij Ajax beter doet dan Maher bij PSV.
Ik snap je helemaal, ik ben het tot op zekere hoogte ook met je eens maar ik vind het ook iets te kort door de bocht zoals jij het stelt. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Dus als ik voor een ons kaas de deur uitga.... En ik kom thuis met een ons lekkere worst heb ik succesvol gehandeld ;-) ?
En nu voel ik je antwoord al aankomen Eide hahaha
Duarte doet het leuk, maar is volgens Overmars als vervanger voor de Jong gehaald. En niet voor Eriksen. Van der Hoorn is geen miskoop, maar binnen het huidige beleid een dure aankoop die het niveau niet direct aankan.
En de huurlingen van Barcelona zijn ziek zwak en misselijk! |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 oktober 2013 - 13:50 schreef Stanley het volgende:Dus als ik voor een ons kaas de deur uitga.... En ik kom thuis met een ons lekkere worst heb ik succesvol gehandeld ;-) ? En nu voel ik je antwoord al aankomen Eide hahaha Duarte doet het leuk, maar is volgens Overmars als vervanger voor de Jong gehaald. En niet voor Eriksen. Van der Hoorn is geen miskoop, maar binnen het huidige beleid een dure aankoop die het niveau niet direct aankan. En de huurlingen van Barcelona zijn ziek zwak en misselijk! Nee Stanley, als je weg wordt gestuurd voor een dure oude kaas (en je hebt maar geld voor jonge kaas) en je komt dan met een jonge kaas thuis kan niemand daar iets over zeggen. Je hebt gewoon je kaas die nog kan rijpen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 oktober 2013 - 14:43 schreef riveco het volgende:[..] Nee Stanley, als je weg wordt gestuurd voor een dure oude kaas (en je hebt maar geld voor jonge kaas) en je komt dan met een jonge kaas thuis kan niemand daar iets over zeggen. Je hebt gewoon je kaas die nog kan rijpen. hahaha, dit vind ik een heel mooi antwoord en het is nog waar ook. (maar ik begrijp heel goed wat je bedoeld en daar ben ik het helemaal mee eens) |
|
|
|