BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zijn de opvolgers van Ten Have sterke visionairs of hopenloze sukkels?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - vrijdag 11 oktober 2013 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 oktober 2013 - 22:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wederom omdat de concurrentie punten laat liggen....eerst volgende wedstrijden zijn Twente en Celtic...laten we na deze wedstrijden de balans opmaken...want ik vind ons niet geweldig spelen...
En twee wedstrijden verder in de competitie kan het weer anders zijn.. En die anderen staan nog bij ons in de buurt omdat wij de punten hebben laten liggen..

Je vergeet voor het gemak even het feit dat wij al vrij veel lastige tegenstanders hebben gehad, en dat geld voor een aantal andere concurrenten een stuk minder.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 12 oktober 2013 - 00:18   quote  deeplink  
we wachten het gewoon af....
Stanley
 Stanley - zaterdag 12 oktober 2013 - 00:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2013 - 17:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Tussen verklaringen naar het publiek geven en het onderhandelen binnen zijn functie zit een heel groot verschil.

Hij is juist een goede onderhandelaar, en ben uiterst tevreden over hem..
Ik nog niet, maar hoop het te worden!
Wat zou helpen is wanneer hij Luke de Jong naar Ajax haalt ;-)

10 mln, 5 jarig contract en over 3 jaar voor 25 mln ddorverkopen aan Liverpool of Tottenham...
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 12 oktober 2013 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2013 - 00:43 schreef Stanley het volgende:

[..]

10 mln, 5 jarig contract en over 3 jaar voor 25 mln ddorverkopen aan Liverpool of Tottenham...
Dream on..

1. Zou niet willen komen.
2. Koppel de Jong en de Jong is maar kort want onze de Jong zal niet lang meer onder ons zijn.
3. Hij is niet beter dan we op dit moment hebben.
remco k
 remco k - zaterdag 12 oktober 2013 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2013 - 00:43 schreef Stanley het volgende:

[..]

Vind het een matige speler die dat nu bewijst, zou het erg dom vinden van Overmars om hem te halen.. In Siggie heb je hetzelfde type spits..
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 14 oktober 2013 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 oktober 2013 - 09:26 schreef Stanley het volgende:
Wtf is nu een avatar?
Hey Stanley, dat is dat ding dat je ziet onder mijn naam. Dat oude ajax logo
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 14 oktober 2013 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 oktober 2013 - 23:17 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Hey Stanley, dat is dat ding dat je ziet onder mijn naam. Dat oude ajax logo
Nog steeds in het land gap ??
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 14 oktober 2013 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 oktober 2013 - 23:11 schreef Stanley het volgende:

[..]

En volgens mij vergeet jij dat Overmars verschillende en tegenstrijdige verklaringen heeft gegeven.

Hij is gewoon een achter het net visser. En hopelijk leert hij snel want anders moeten we hem over een paar jaar ontzetten ;-)
Vergeet niet dat die spelers he ook lezen, dus kan wel begrijpen dat hij ze verdedigd en daardoor tegenstrijdige dingen zegt. Ze zijn nog jong en je kan ze daarmee zo onzeker maken, dat ze 100@ zeker mislukken. 2de keus of niet, we zullen het met ze moeten doen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 14 oktober 2013 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 oktober 2013 - 23:21 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Nog steeds in het land gap ??
Nee inmiddels weer in Berlijn ouwe!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 14 oktober 2013 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 oktober 2013 - 23:28 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Nee inmiddels weer in Berlijn ouwe!
Oja dat zei je....pfff succes gap
Stanley
 Stanley - dinsdag 15 oktober 2013 - 08:26   quote  deeplink  
Hey awly globetrotter, we moeten het er idd mee doen.
Jouw verklaring is er een zoals ik al vele heb gelezen en
Is ter verdediging van. ... En natuurlijk moeten nieuwe mensen
Credit krijgen, maar ze moeten ook iets van kwaliteit tonen. Zelf
Zijn ze ook bokhard! Kijk maar hoe ze David Endt er hebben uit
gekegeld.

De financiële plussen zijn niet aan hen te danken, dat is een navolging
van eerdere beleidsbepalers die de verkochte spelers hebben aangetrokken.

Frank de Boer is een zegen hij zorgt ervoor dat de beperkte kwaliteit die
Wij hebben opereert als team. En hij heeft bakken met mazzel gehad.

Laten we hier onze ogen niet voor sluiten!

In mijn jeugd zouden spelers als Poulsen er echt niet instaan. Wat een middelmaat!
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 15 oktober 2013 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2013 - 08:26 schreef Stanley het volgende:
Hey awly globetrotter, we moeten het er idd mee doen.
Jouw verklaring is er een zoals ik al vele heb gelezen en
Is ter verdediging van. ... En natuurlijk moeten nieuwe mensen
Credit krijgen, maar ze moeten ook iets van kwaliteit tonen. Zelf
Zijn ze ook bokhard! Kijk maar hoe ze David Endt er hebben uit
gekegeld.

De financiële plussen zijn niet aan hen te danken, dat is een navolging
van eerdere beleidsbepalers die de verkochte spelers hebben aangetrokken.

Frank de Boer is een zegen hij zorgt ervoor dat de beperkte kwaliteit die
Wij hebben opereert als team. En hij heeft bakken met mazzel gehad.

Laten we hier onze ogen niet voor sluiten!

In mijn jeugd zouden spelers als Poulsen er echt niet instaan. Wat een middelmaat!
Hey Stanley,

Ik ben het eens dat we de huidige financiele situatie niet aan hun te danken hebben, dat komt door de vorige beleidsbepalers, die niet anders meer konden doen dan dit te veranderen. Ajax had 0,0 aan liquide middelen en dus moest men wel veranderen. Het huidige bestuur zet dit door, ook al is het niet meer nodig. Dat vind ik een pluspunt van het huidige bestuur, al denk ik wel dat je best iemand een flink jaarsalaris mag geven als uitzondering om de persoon te behouden en voor veel geld te verkopen (Eriksen was zo'n iemand)

Over David Endt kan ik niet oordelen. Ik weet niet wat hij wel en niet goed deed, maar vernieuwen vind ik niet slecht. Het bestuur heeft daar een andere visie op en dit is iets dat wij nooit zullen weten, om dat dit werk echt achter de schermen plaatsvind. Maar David krijgt nog steeds een leuk salaris, zonder iets te hoeven doen, dus zo hard waren ze ook niet.

De boer heeft in het begin idd geluk gehad, dat klopt helemaal en daardoor heeft Ajax ook aardig wat geld gepakt. De boer is in mijn ogen wel een van de beste trainers ter wereld, wat hij kan met zo'n spelersgroep. Ajax speelt altijd slecht begin van het seizoen omdat het een lastig systeem is en nieuwe spelers daaraan moeten wennen, maar als ze eenmaal op stoom zijn, dan zijn ze niet te stoppen. Ik zie hem ooit het Nederlands elftal wereldkampioen laten worden.

De huidige beleidsbepalers zijn voornamelijk bezig met de jeugd, dat is toch de aorta van Ajax. Voordat er jeugd doorkomt uit dat beleid zijn we 10 jaar verder. Tot die tijd moeten we het hebben van jeugd die we ergens in andere landen oppikken en van gerichte aankopen. Dat laatste lukt niet heel goed, maar is niet hun schuld. Een van Ginkel kon niet gekocht worden, ook al boden ze meer dan Chelsea.

Ik ben blij dat ze niet teveel neerleggen voor spelers, daarmee haal je de druk ook weg dat ze moeten spelen en jeugd dus geen kans meer krijgt. Nu is er een gezonde concurrentie op basis van kwaliteit en de spelers die gehaald worden, weten dat hun concurrenten de spelers uit de ajax jeugd zijn. Bij Man city is dat anders. De jeugd weet ook dat ze maar 2 jaar de kans krijgen om zich te bewijzen voor Ajax 1 en dan moeten ze weg als het ze niet lukt. Dat is als iets dat in de jeugd al begint, ook daar moet je bij Ajax weg als je niet genoeg stappen maakt. Dit laatste is altijd al zo geweest bij Ajax.

Ik denk dat het huidige bestuur het goed doet om mensen zoals Bergkamp, Stam, etc te halen om de jeugd te trainen en de huidige selectie. Daar leren ze zoveel meer van dan van die half doorgebroken spelers die ooit eredivisie hebben gespeeld. DIt is weer een + punt van het huidige bestuur.

Nietemin moeten we scherp blijven en moet ook het bestuur beoordeeld worden, maar ik zie op dit moment niet in waarom ze het niet goed doen.
Eide
 Eide - dinsdag 15 oktober 2013 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2013 - 10:31 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Hey Stanley,

[...]

Nietemin moeten we scherp blijven en moet ook het bestuur beoordeeld worden, maar ik zie op dit moment niet in waarom ze het niet goed doen.
Goede post hoor, hoewel ik bij het hele gedoe een David Endt wel een zure smaak overhoudt. Ik ben het grotendeels ook met je eens.

Wel een aanmerking op de financiële situatie in het algemeen. Ajax nog altijd niet gezond. In een jaar zonder CL en zonder inkomsten van spelertransfers draait Ajax op dit moment nog altijd geen zwarte cijfers. Die laatste stappen moeten nog gemaakt worden. Pas dan worden de winsten die Ajax presenteert centen die de club vrij kan besteden, onder andere aan spelers. Tot die tijd moet de club reserves behouden voor magere jaren. Hoewel het vorige bestuur de weg naar een gezond Ajax heeft ingezet is het toch echt aan het huidige bestuur om van de wens een waarheid te maken.

Neemt niet weg dat Ajax nu ook wel voldoende geld heeft om echt serieuze investering in de selectie te overwegen.
remco k
 remco k - dinsdag 15 oktober 2013 - 19:10   quote  deeplink  
Volgens mij komt het goede financiele verhaal bij Ajax momenteel grotendeels door de deelname aan de CL en dus de kampioenschappen van de Boer.. Dus niks door het oude bestuur.. Daarnaast waren de topverdieners Sulejmani en Mounir ook pas van de loonlijst gewerkt onder dit bestuur..
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 16 oktober 2013 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2013 - 17:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Goede post hoor, hoewel ik bij het hele gedoe een David Endt wel een zure smaak overhoudt. Ik ben het grotendeels ook met je eens.

Wel een aanmerking op de financiële situatie in het algemeen. Ajax nog altijd niet gezond. In een jaar zonder CL en zonder inkomsten van spelertransfers draait Ajax op dit moment nog altijd geen zwarte cijfers. Die laatste stappen moeten nog gemaakt worden. Pas dan worden de winsten die Ajax presenteert centen die de club vrij kan besteden, onder andere aan spelers. Tot die tijd moet de club reserves behouden voor magere jaren. Hoewel het vorige bestuur de weg naar een gezond Ajax heeft ingezet is het toch echt aan het huidige bestuur om van de wens een waarheid te maken.

Neemt niet weg dat Ajax nu ook wel voldoende geld heeft om echt serieuze investering in de selectie te overwegen.
[/quote

Je hebt gelijk dat Ajax zonder cl en verkopen geen zwarte cijfers zal maken. Ze draaien zonder dat niet veel verlies, maar zeker niet geen winst. David Endt kan ik echt niet over oordelen, zelf heb ik me wel afgevraagd wat die man echt deed. Hij was er al toen het huidige bestuur nog in de selectie zat en zij sturen hem weg. Nouja we zullen zien.... een jaar geen cl en geen verkopen, wat zal dat doen met de cijfers..
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 16 oktober 2013 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2013 - 19:10 schreef remco k het volgende:
Volgens mij komt het goede financiele verhaal bij Ajax momenteel grotendeels door de deelname aan de CL en dus de kampioenschappen van de Boer.. Dus niks door het oude bestuur.. Daarnaast waren de topverdieners Sulejmani en Mounir ook pas van de loonlijst gewerkt onder dit bestuur..
Ik ben het eens en oneens met jou Remco. Eens dat door de Boer er veel geld is binnengekomen door cl deelname, maar vereet niet dat het oude bestuur verplicht was te bezuinigen. Niet alle duur betaalde spelers waren vertrokken, maar wel veel en nieuwe kregen niet hetzelfde salaris. Suli en Mounir kon je niet verkopen, omdat er geen markt voor was, of omdat ze niet in salaris wilde inleveren, dus ja wat kan je dan doen als bestuur zijnde?
Dit bestuur nam zijn/haar verlies. Maar het oude bestuur had onder deze situaie nu gewoon heel veel geld geinvesteerd, omdat het financieel mogelijk is. Dus hun beleid was geen echt beleid, het was een verplicht beleid. Het huidige beleid is in mijn ogen een echt beleid, ze hoeven dit niet te volgen, maar doen het wel. Dat kan ik alleen maar waarderen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 oktober 2013 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 oktober 2013 - 23:34 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik ben het eens en oneens met jou Remco. Eens dat door de Boer er veel geld is binnengekomen door cl deelname, maar vereet niet dat het oude bestuur verplicht was te bezuinigen. Niet alle duur betaalde spelers waren vertrokken, maar wel veel en nieuwe kregen niet hetzelfde salaris. Suli en Mounir kon je niet verkopen, omdat er geen markt voor was, of omdat ze niet in salaris wilde inleveren, dus ja wat kan je dan doen als bestuur zijnde?
Dit bestuur nam zijn/haar verlies. Maar het oude bestuur had onder deze situaie nu gewoon heel veel geld geinvesteerd, omdat het financieel mogelijk is. Dus hun beleid was geen echt beleid, het was een verplicht beleid. Het huidige beleid is in mijn ogen een echt beleid, ze hoeven dit niet te volgen, maar doen het wel. Dat kan ik alleen maar waarderen.
Jij praat niet recht wat krom is...Ajax we love you
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 16 oktober 2013 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 oktober 2013 - 23:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Jij praat niet recht wat krom is...Ajax we love you
Jij lult wat uitelkaar gereten is weer tot een eenheid ouwe.....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 oktober 2013 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 oktober 2013 - 23:58 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Jij lult wat uitelkaar gereten is weer tot een eenheid ouwe.....
Hoop het narreke...I love you too!!
maaktnieuit
 maaktnieuit - donderdag 17 oktober 2013 - 12:29   quote  deeplink  
Kampioenschappen leveren veel op, maar geen 25 miljoen per jaar lijkt me, daarvoor zul je her en der toch echt moeten bezuinigen.
Stanley
 Stanley - donderdag 17 oktober 2013 - 15:58   quote  deeplink  
Verkopen van tot bloei gekomen talenten is toch altijd al de levensader geweest?!

Dus het verschil tussen rode en zwarte cijfers!

Overige inkomsten zijn of behoren slechts bonussen te zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 oktober 2013 door Stanley --
Eide
 Eide - donderdag 17 oktober 2013 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 oktober 2013 - 15:58 schreef Stanley het volgende:
Verkopen van tot bloei gekomen talenten is toch altijd al de levensader geweest?!

Dus het verschil tussen rode en zwarte cijfers!

Overige inkomsten zijn of behoren slechts bonussen te zijn.
Dit ben ik niet met je eens. De reguliere bedrijfsvoering dient te leiden tot zwarte cijfers. Kaartverkoop, sponsorcontracten, TV gelden en dergelijke. Alle andere inkomsten zijn allereerst al incidentele inkomsten. Je kan dus ook niet op die inkomsten rekenen.

Het verbaast mij ook dat juist jij dit zegt. Als je inkomsten uit spelerverkoop gebruikt om zwarte cijfers te schrijven kan je dat geld dus nooit investeren in aankopen.
remco k
 remco k - zaterdag 14 december 2013 - 20:27   quote  deeplink  
Ik hoorde net op Sport1 dat Ajax iets aan het opzetten is m.b.t. oud spelers die het niet zo breed hebben.. Een sociaal plan van Ajax voor haar oudgedienden..

Ik zou dat zeker toejuichen, echte oud Ajacieden hoef je niet in de kou te laten staan..
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 14 december 2013 - 20:29   quote  deeplink  
Eerste keer dat ik het met je eens ben
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 14 december 2013 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2013 - 20:27 schreef remco k het volgende:
Ik hoorde net op Sport1 dat Ajax iets aan het opzetten is m.b.t. oud spelers die het niet zo breed hebben.. Een sociaal plan van Ajax voor haar oudgedienden..

Ik zou dat zeker toejuichen, echte oud Ajacieden hoef je niet in de kou te laten staan..
Die storten toch in het spelersfonds.....soort pensioenfonds...van de veriniging van prof voetballers
remco k
 remco k - zaterdag 14 december 2013 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2013 - 20:31 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Die storten toch in het spelersfonds.....soort pensioenfonds...van de veriniging van prof voetballers
Kerel, ik zou echt niet weten hoe het zit, hoorde net dat men daar mee bezig is en dat vind ik wel mooi.. Vroeger ging er bij de modale spelers nu eenmaal niet zo veel geld om, en die oude helden van weleer moeten nu vaak de eindjes aan elkaar knopen.. Ik vind het mooi dat Ajax die mannen helpt..
Oceanu
 Oceanu - zaterdag 14 december 2013 - 21:09   quote  deeplink  
Goede zaak dit. Voorbeeld hiervan is volgens mij Suurbier. Wordt geloof ik bijgestaan door oud spelers maar niet zozeer vanuit de club.
Peterhs
 Peterhs - zondag 15 december 2013 - 01:35   quote  deeplink  
Vroeger had je gewoon nog een baantje ernaast. Dat moest iedereen. Vind het aan ene kant mooi gebaar maar aan de andere kant een beetje krom.
Degenen die nu nog zonder geld komen te zitten doen iets erg fout.
Diegenen die vroeger speelden en zonder zitten vallen simpel onder de categorie gemiddelde Nederlander in deze tijd. Geen werk is geen geld. Waarom hun voortrekken alleen omdat ze in een ver verleden een keer een balletje getrapt hebben hier.
Wat is de volgende stap? De in nood zittende Ajax supporter steunen? Geloof je het zelf?
Ik draag al jaren pensioen af. Hadden ze zelf ook na moeten denken.
joduh
 joduh - zondag 15 december 2013 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2013 - 20:27 schreef remco k het volgende:

Vind ik flauwekul man..... Ga lekker werken voor je centjes....een goeie Stucadoor wordt ook niet geholpen als hij het niet meer zo breed heb na zijn werktijd......ik vind dit klinklare lariekoek..... Gooi de prijzen van seizoenkaarten en consumpties naar beneden wil je sociaal bezig zijn als ajax zijnde.....
joduh
 joduh - zondag 15 december 2013 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 december 2013 - 01:35 schreef Peterhs het volgende:
Vroeger had je gewoon nog een baantje ernaast. Dat moest iedereen. Vind het aan ene kant mooi gebaar maar aan de andere kant een beetje krom.
Degenen die nu nog zonder geld komen te zitten doen iets erg fout.
Diegenen die vroeger speelden en zonder zitten vallen simpel onder de categorie gemiddelde Nederlander in deze tijd. Geen werk is geen geld. Waarom hun voortrekken alleen omdat ze in een ver verleden een keer een balletje getrapt hebben hier.
Wat is de volgende stap? De in nood zittende Ajax supporter steunen? Geloof je het zelf?
Ik draag al jaren pensioen af. Hadden ze zelf ook na moeten denken.
Meer dan 100% eens met jou
remco k
 remco k - zondag 15 december 2013 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 december 2013 - 08:15 schreef joduh het volgende:

[..]

Vind ik flauwekul man..... Ga lekker werken voor je centjes....een goeie Stucadoor wordt ook niet geholpen als hij het niet meer zo breed heb na zijn werktijd......ik vind dit klinklare lariekoek..... Gooi de prijzen van seizoenkaarten en consumpties naar beneden wil je sociaal bezig zijn als ajax zijnde.....
Het zal vast niet bedoeld zijn voor de mensen die nog makkelijk kunnen werken denk ik.

Snap wat je zegt, maar iemand met een laag pensioen in NL heeft het gewoon erg lastig, en wat Ajax eventueel gaat doen kost de gewone mens geen geld...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 januari 2014 - 02:41   quote  deeplink  
Hey Stanley, vraag jij jezelf dit nog steeds af, want daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar?
Eide
 Eide - zaterdag 08 februari 2014 - 13:24   quote  deeplink  
'Het stoort me alleen dat ik steeds dikker word'

Marc Overmars (40) kwam helemaal van de Veluwe om bij Ajax als technisch directeur de blauwdruk van Johan Cruijff verder uit te werken. Het wachten is nu op een uitduel met Real Madrid, zegt hij, 'waar ik achterover kan hangen en denken: 'laat maar komen'. Zoiets kan als trainer nooit.' Ook dáárom werd hij geen trainer, maar directeur.

Elke dag stapt hij 'fluitend' zijn auto in om binnen anderhalf uur vanuit het oosten naar het westen te rijden. 'Het gaat me goed en als het hier goed gaat, geniet ik. Het komt ons niet zo maar aanwaaien hier, hè. Je wordt niet zomaar elk jaar kampioen, daar zit veel werk in. We hebben veertig contractspelers, dat zijn driehonderd afspraken per jaar', legt Overmars uit in het AD. 'Dat gaat gelukkig goed. De samenwerking met (Michael) Kinsbergen, (Edwin van der) Sar en (Jeroen) Slop gaat voortreffelijk. Op maandag begin ik met een overleg op de Arena en vanaf dinsdag ben ik vooral op de Toekomst. Dan zit ik hier. Mooi werk. Het stoort me alleen dat ik dikker word. Ik merk dat Sarretje er ook mee worstelt. Lopen we samen te hijgen halverwege een trap. Buiten adem gewoon.'

'Met 'ons' eerste kampioenschap, vorige zomer dus, was ik verschrikkelijk blij. We hadden toch voor een bepaalde weg gekozen. De salarissen moesten omlaag en we wilden geen tien, twintig, dertig miljoen meer uitgeven aan een speler. 'Geef eens geld uit', riep iedereen toen het minder ging. Nou, dan moet je niet bij mij zijn. Maar je hoort het geroep wel. Daarom kwam die titel goed uit.'

Gevraagd naar zijn doelen, breekt er passie in hem los. 'We zijn heel blij als we Champions League spelen, maar we willen ook weer niet te afhankelijk worden van een balletje wel of niet binnenkant paal eruit. Daarom leiden we op en scouten we vroeg door heel Europa. Maar ja, dat zoeken doet elke grote club inmiddels. Wij kunnen gewoon geen doorgebroken spelers van 21 meer kopen. Als we in België een jong ventje scouten, hebben de ouders soms al 350.000 euro ontvangen van een club. Dat is in feite een lening die terug afgetikt moet worden als de speler een andere club kiest dan die de lening verstrekte. Dat is lastig, maar we moeten het wel op deze manier doen. De hele eredivisie moet dat.'

En dat sterkt Ajax in het ultieme doel. 'Wat wij willen is een elftal dat in Europa meedoet. De finale van de Champions League halen is best lastig, maar een groep gemiddeld twee á drie jaar bijeenhouden en een finale van de Europa League halen, dat moet toch kunnen?'

Bron

Is die laatste alinea is bijstelling van doel "aanhaken bij de Europese top" of een duiding waar volgens Ajax de haalbaarheid igt binnen die Europese top?

Verder overigens een nietszeggend stuk waar letterlijk niet nieuws of interessants in staat maar die laatste zin prikkelde mij een beetje.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 februari 2014 door Eide --
remco k
 remco k - zaterdag 08 februari 2014 - 16:04   quote  deeplink  
Een finale van welk europees toernooi halen is Europese top.. Daarbij zegt ie best lastig, en niet onmogelijk.. Je kan dus ook zeggen dat hij aangeeft dat het halen van de CL binnen de mogelijkheden liggen...

Tis maar net hoe je wat lees..
Eide
 Eide - zaterdag 08 februari 2014 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 16:04 schreef remco k het volgende:
Een finale van welk europees toernooi halen is Europese top.. Daarbij zegt ie best lastig, en niet onmogelijk.. Je kan dus ook zeggen dat hij aangeeft dat het halen van de CL binnen de mogelijkheden liggen...

Tis maar net hoe je wat lees..
Ik probeer de discussie niet meteen te vermoorden Remco. Het prikkelt me omdat Ajax tot nu toe toch voornamelijk over de CL heeft gesproken. Ik vind persoonlijk een EL finale ook Europese top maar ik vind dit wel een ander geluid dan dat we totnu toe hebben gehoord.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 08 februari 2014 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 16:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik probeer de discussie niet meteen te vermoorden Remco. Het prikkelt me omdat Ajax tot nu toe toch voornamelijk over de CL heeft gesproken. Ik vind persoonlijk een EL finale ook Europese top maar ik vind dit wel een ander geluid dan dat we totnu toe hebben gehoord.
...en geloof mij, als we op deze manier doorgaan met ajax, komt die finale CL echt wel weer!!
remco k
 remco k - zaterdag 08 februari 2014 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 16:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat deze uitspraak niet zo heel veel zegt, het doet namelijk niets af aan het plan dat men heeft.
Stanley
 Stanley - woensdag 26 februari 2014 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 januari 2014 - 02:41 schreef Ajax Warrior het volgende:
Hey Stanley, vraag jij jezelf dit nog steeds af, want daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar?
Hey Warrior, ik heb nog altijd mijn twijfels al gloort er nu weer wat hoop.

Ik ben nog altijd geen achterlijke en dus kloppen een aantal uitspraken niet met de werkelijkheid.
Overwinteren in de CL terwijl je de topspelers verkoopt, hiervoor feitelijk niets terughaalt en jeugdepelers
erbij haalt die wekelijks laten zien er nog niet klaar voor te zijn.. Vind ik nog altijd niet kloppen en falend beleid.

Maar ik heb ook dingen niet gezien w.o de ontwikkeling van Blind al blijft zijn snelheid een groot minpunt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zijn de opvolgers van Ten Have sterke visionairs of hopenloze sukkels?

0.0117440