|
|
Eide
|
|
|
Origineel geplaatst op Foebele Dit is het eerste stuk dat ik specifiek voor mijn blog heb geschreven. Aanleiding is de affaire Narsingh en eigenlijk de rol van spelersmakelaars in transfers.
---------------------------------------------------------- Zin of onzin: spelersmakelaars
Carmine Mino Raiola. De meeste Ajacieden zullen een vieze smaak in de mond krijgen bij het horen van deze naam. Raiola is een spelersmakelaar, een zaakwaarnemer. Een persoon die verdient aan de handel in voetbalcontracten.
In Nederland is een spelersmakelaar verplicht een KNVB licentie te hebben. Die licentie geeft een spelersmakelaar bevoegdheid om voor spelers en BVO's op te treden in het kader van arbeidsovereenkomsten. Ook mogen zij overschrijvingen van spelers te regelen, in binnen- en buitenland. Dit is met name van belang omdat een speler zelf weinig zicht zal hebben op de nationale en internationale regelgeving op het gebied van arbeidsovereenkomsten en overschrijvingen.
Het zou logisch zijn als een makelaar door de spelers zelf zou worden betaald. Een spelersmakelaar werkt nu eenmaal voor een speler, alleen dit mag wettelijk niet. Feitelijk worden spelersmakelaars betaald door de clubs. In contractuele besprekingen wordt een percentage van het salaris van de speler bedongen als commissie voor de zaakwaarnemer. Doorgaans zit dit tussen de 3 en 7 procent van het salaris van de speler maar bij louche makelaars kan dit veel hoger liggen.
Daarnaast bieden spelersmakelaars extra diensten aan. Schoencontracten, verzekeringen, relaties met de media. Overal waar de speler commerciële belangen in heeft, kan de makelaar zijn belangen behartigen. Tegen een commissie natuurlijk.
Dat lijken dus allemaal legale en zelfs misschien wel noodzakelijke praktijken. Toch hoor je veel over gangster praktijken, wurgcontracten en natuurlijk over de rol van zaakwaarnemers in transfers. Recent nog kwam een speler waar Ajax in geïnteresseerd was in het nieuws vanwege een wurgcontract. Helaas kan hier nauwelijks iets aan gedaan worden, want zon contract is wel een rechtsgeldige overeenkomst. Ook al heeft zon "makelaar" geen licentie. Ook is de gang van zaken rond transfers regelmatig minder dan fris te noemen. Omdat de zaakwaarnemers een percentage van het salaris ontvangen zullen deze altijd proberen hun spelers daar weg te zetten waar ze het er het meest aan kunnen verdienen.
Dat verklaard bijvoorbeeld waarom Grygera en Maxwell destijds niet wilde bijtekenen bij Ajax. Beide spelers hadden daar wel oren naar een nieuw contract maar Raiola zag de interesse vanuit Italië. Hij overtuigde beide heren om niet bij te tekenen en beiden vertrokken transfervrij bij Ajax. Natuurlijk gingen ze in Italië een aanzienlijk hoger salaris verdienen.
Zaakwaarnemers zijn een noodzakelijk kwaad. Enerzijds vertegenwoordigen alles wat er mis is met het moderne voetbal waar de commercie boven het sportieve gaat. Anderzijds zijn ze bittere noodzaak in de buitengewoon complexe wereld van internationale contracten en regelgeving. Ten slotte, wat misschien wel het belangrijkste is, geven ze een speler de mogelijkheid om zich volledig te richten op dat wat belangrijk is: Voetbal. Misschien vatten de Amerikanen het wel het best samen Cant live with them, cant live without them.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 juli 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Gert Jan
|
|
|
Zaakwaarnemers zijn al jarenlang een ongewenst verschijnsel ik het voetbal. Enerzijds omdat zij in essentie een ander belang hebben dan degene die zij vertegenwoordigen. Een zaakwaarnemer zal altijd kiezen voor de meest lucratieve deal voor de zaakwaarnemer, zijn gespeelde argument dat hij kiest voor het belang van de speler is in zeker 95% van de transacties onwaar. De ene zaakwaarnemer verkoopt zich wat beter als betrouwbaar (Rob Jansen) dan de ander die alleen maar schermt met zijn gerenommeerde stal (Mino Riaola).
Vergeet niet dat veel ex spelers zoals Sören lerby, Sjaak Swart, Sigi Lens en vele andere hun status c.q. naam gebruiken om ook deel te nemen aan deze nog steeds lucratieve handel. Zij koketteren dat zij als oud speler beter weten wat goed is voor de speler en hun carrière. Dat zij de markt beter kennen? Dan wie? En waarom? Overleggen zij met elkaar? Vindt een club het belangrijk dat een speler vertegenwoordigt wordt door een oud speler? Deze mensenhandel wordt gekenmerkt door geponeerde niet objectief gehanteerde stellingen en aannames om het object ( de speler) de keuze te laten maken voor de desbetreffende zaakwaarnemer.
Johan de verlosser Cruyff mocht de eer hebben ook hier als trendsetter te zijn opgetreden met zijn schoonvader Cor Koster, zij vochten tegen het establishment die de spelers onderdrukte en voor een schijntje hun kunstje liet uit voeren? Ook hier is een begin gemaakt met de strategie van de geponeerde niet objectief gehanteerde stellingen en aannames om tot de voor hen gewenste resultaten te komen. Vele zouden hun voorbeeld volgen, met als triest resultaat dat ik geen voorbeeld kan opnoemen van zaakwaarnemers die door hun handelen als zaakwaarnemers zich tekort hebben gedaan. Echter er zijn veel spelers die als gevolg van het blindelings volgen van het advies van hun zaakwaarnemer aantoonbaar gedupeerd zijn geworden, zowel financieel dan wel sportief.
Deze mensenhandel zal blijven bestaan zolang de internationale regelgeving deze figuren hen deze kansen bieden, de clubs bereid blijken links of rechtsom bij te dragen aan de financiering van deze verwerpelijke transacties, de spelers (en hun familie) vaak een te makkelijke prooi zijn voor deze souteneurs van het voetbal. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op donderdag 12 juli 2012 - 11:54 schreef Gert Jan het volgende:Zaakwaarnemers zijn al jarenlang een ongewenst verschijnsel ik het voetbal. Enerzijds omdat zij in essentie een ander belang hebben dan degene die zij vertegenwoordigen. Een zaakwaarnemer zal altijd kiezen voor de meest lucratieve deal voor de zaakwaarnemer, zijn gespeelde argument dat hij kiest voor het belang van de speler is in zeker 95% van de transacties onwaar. De ene zaakwaarnemer verkoopt zich wat beter als betrouwbaar (Rob Jansen) dan de ander die alleen maar schermt met zijn gerenommeerde stal (Mino Riaola). Vergeet niet dat veel ex spelers zoals Sören lerby, Sjaak Swart, Sigi Lens en vele andere hun status c.q. naam gebruiken om ook deel te nemen aan deze nog steeds lucratieve handel. Zij koketteren dat zij als oud speler beter weten wat goed is voor de speler en hun carrière. Dat zij de markt beter kennen? Dan wie? En waarom? Overleggen zij met elkaar? Vindt een club het belangrijk dat een speler vertegenwoordigt wordt door een oud speler? Deze mensenhandel wordt gekenmerkt door geponeerde niet objectief gehanteerde stellingen en aannames om het object ( de speler) de keuze te laten maken voor de desbetreffende zaakwaarnemer. Johan de verlosser Cruyff mocht de eer hebben ook hier als trendsetter te zijn opgetreden met zijn schoonvader Cor Koster, zij vochten tegen het establishment die de spelers onderdrukte en voor een schijntje hun kunstje liet uit voeren? Ook hier is een begin gemaakt met de strategie van de geponeerde niet objectief gehanteerde stellingen en aannames om tot de voor hen gewenste resultaten te komen. Vele zouden hun voorbeeld volgen, met als triest resultaat dat ik geen voorbeeld kan opnoemen van zaakwaarnemers die door hun handelen als zaakwaarnemers zich tekort hebben gedaan. Echter er zijn veel spelers die als gevolg van het blindelings volgen van het advies van hun zaakwaarnemer aantoonbaar gedupeerd zijn geworden, zowel financieel dan wel sportief. Deze mensenhandel zal blijven bestaan zolang de internationale regelgeving deze figuren hen deze kansen bieden, de clubs bereid blijken links of rechtsom bij te dragen aan de financiering van deze verwerpelijke transacties, de spelers (en hun familie) vaak een te makkelijke prooi zijn voor deze souteneurs van het voetbal. AMEN! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
@Gert Jan Goede reactie, schrijf je die zomaar even uit de losse pols?
Ben het maar deels met je eens trouwens. Laat ik dat even toelichten.
Je haalt zeer terecht de handelswijzes van deze figuren aan waar inderdaad met schijnbetrouwbaarheid en reputaties als oud-voetballer wordt geschermd. Nog los van de echte louche figuren zijn ook de relatief betrouwbare hier schuldig aan.
Toch denk ik dat je een belangrijk argument buiten schot houdt in jou reactie. Voetbal is ondertussen een commercieel circus waar miljoenen in omgaan. Spelers zijn over het algemeen niet dom, maar zijn over het algemeen ook niet geleerd op het gebied van internationale regelgeving en contracten. Daarin is ondersteuning zeker gewenst. Ik haalde de affaire rond Labyad niet voor niets aan, waar de vader door gebrekkige kennis zijn cliënt in de problemen brengt...
Wat het echter mis gaat is dat de zaakwaarnemers voor de clubs werken en niet voor de spelers. De zaakwaarnemers hoeven alleen de schijn op te houden dat ze de belangen van de speler voorop hebben maar iedereen met een klein beetje verstand zal snappen dat als je door clubs wordt betaald, je ook de belangen van die clubs voorop zal hebben Bovendien werken de zaakwaarnemers niet voor vaste bedragen, maar voor percentages. Meer is dus altijd beter voor deze mannen.
Die regelgeving zou eigenlijk aangescherpt moeten worden waardoor het belang van spelers gaat prevaleren. Dat ben ik helemaal met je eens. Wat deze discussie meteen een aardige draai geeft want de FIFA wil het licentie systeem voor zaakwaarnemers overboord gooien en die handel geheel vrij geven. Iets waar de UEFA en de KNVB niet op zitten te wachten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 juli 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Gert Jan
|
|
|
@Eide Deze reactie is inderdaad zo uit mijn mouw geschud. Een en ander gevoed door mijn leeftijd en meer dan oppervlakkige interesse in de voetbalsport door de jaren. In dit kader verwijs ik naar mijn statement over Johan Cruyff.
Jouw stelling dat wie betaald, bepaald klopt inderdaad. Is het dan niet veel verstandiger dat een speler bij contractonderhandelingen een deskundige op het gebied van contracten bijvoorbeeld een advocaat in de arm neemt. Voor de fiscale aspecten een deskundige fiscalist meenemen en de clubs laten weten dat je onder de door jezelf geformuleerde voorwaarden met hen in zee wil gaan. Ik heb de stellige overtuigen dat de kosten van deze deskundigen een fractie zijn dan welke de zich zaak waarnemende noemende souteneur in rekening brengt.
Ga ervan uit dat elke geïnteresseerde club een teammanager in dienst heeft die de speler helpt om de dingen te regelen die voor de speler belangrijk zijn, het vinden van een woning, de normale zaken die belangrijk zijn voor iemand die verhuist. Hierbij is de hulp van een zaakwaarnemer zeker niet noodzakelijk, het vergroot alleen maar de kans om opnieuw een hoge fee op het bordje van de speler te krijgen voor bewezen extra diensten.
Kortom de clubs dienen inderdaad zelf een speler te benaderen waarin zij zijn geïnteresseerd, en niet te wachten op het aanbod van de zaakwaarnemers van potentieel uit hun stal. Het iniatief dient van de speler te komen om zijn eigen voorwaarden te formuleren en te activeren (Jan Vertongen is hier een prima voorbeeld van). Het adagium dat een (vaak onfatsoenlijke bedrag vragende zaakwaarnemer) meer rendement voor de speler opleveren dan het in eigen hand houden van de onderhandelingen is niet meer van deze tijd.
Misschien wel de belangrijkste bevestiging van mijn stelling in deze is het feit van de financiële situatie waarin het voetbal zich op dit moment bevindt, het noodzakelijke maakt om realistisch en gefundeerd om te gaan met de middelen die er zijn. De wal keert automatisch het schip, de betaalde hobby wat voetbal eigenlijk is moet op een normale wijze worden gefinancierd en de betalingen aan de artiesten dienen op dezelfde wijze te plaats te hebben.
P.S. voor wie dit allemaal te moeilijk is eenmaal AMEN is voldoende! |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
allemaal een nekschot die gasten... |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
RAIOLA, C. Sport Man Boulevard des moulins 98000 Monte Carlo MONACO Mob: 0037797778641 Fax: 0037797778644 E-mail: info@sportman.mc Website: www.sportman.mc Licentie: 26-02-1997
nummer raiola xD
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 juli 2012 door ajaxfan lol -- |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
quote: Hoe denigrerend is dit? Kan ook zijn dat iemand jouw mening deelt zonder daar iets constructiefs aan toe te voegen? Niet iedereen hoeft een boek te schrijven toch? |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
Eide geweldige columns man!!!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
spelersmakelaars zijn kut. allemaal geldtekens voor hun ogen! geen enkel belang meer voor de spelers. jonge spelers worden makkelijk overgehaald! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
trouwens erg mooie column |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Thanks voor het compliment.
Ik ben trouwens wel blij met de reactie van Gertjan. Hij heeft een aantal buitengewoon goede punten in zijn betoog. |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 - 16:23 schreef Eide het volgende:[..] Thanks voor het compliment. Ik ben trouwens wel blij met de reactie van Gertjan. Hij heeft een aantal buitengewoon goede punten in zijn betoog. Ben ik helemaal met je eens! Maar juist daarom zou hij zijn betoog niet teniet moeten doen door zo'n opmerking. Niet iedereen is in staat zijn punten zo te formuleren en ik denk dat dat ook is wat er zo vaak mis gaat op fora. Laat mensen in hun kracht ipv van elkaar onderuit halen. Daarom terugkomend op jouw columns.... Dat was voor mij de reden mijn account weer leven in te blazen. Een goed inhoudelijk verhaal, waarin ruimte gegeven wordt voor inhoudelijke reactie. Ook al is niet iedereen het met elkaar eens. |
|
|
|
|
Gert Jan
|
|
|
@Inglourious bastard
Het was/is zeker niet de bedoeling om wie dan ook te schofferen. Mocht iemand zich hier aan hebben gestoord SORRY. Ik vindt het niet meer dan normaal dit op deze te laten weten.
Natuurlijk zingt ieder vogeltje zoals het gebekt is, maat toch bedankt voor je compliment over mijn formuleringen. laten wij als voetbal liefhebbers ook eens een discussie voeren over de zelf benoemde voetbal profesors zoals Derksen en al die andere betweters. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 - 17:06 schreef Inglourious bastard het volgende:[..] Een goed inhoudelijk verhaal, waarin ruimte gegeven wordt voor inhoudelijke reactie. Ik wordt niet geremd door enige kennis van de schrijfkunst, journalistieke aanleg of andersoortige onderlegging voor dit soort stukjes. Wat ik wel probeer is om enerzijds informatie in de stukjes te doen, en anderzijds te prikkelen tot discussie.
Ik ben dus erg blij dat je ze zo opvat. |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 - 17:17 schreef Gert Jan het volgende:@Inglourious bastard Het was/is zeker niet de bedoeling om wie dan ook te schofferen. Mocht iemand zich hier aan hebben gestoord SORRY. Ik vindt het niet meer dan normaal dit op deze te laten weten. Natuurlijk zingt ieder vogeltje zoals het gebekt is, maat toch bedankt voor je compliment over mijn formuleringen. laten wij als voetbal liefhebbers ook eens een discussie voeren over de zelf benoemde voetbal profesors zoals Derksen en al die andere betweters. Kijk gert jan, deze post van jou kan ik het best beantwoorden met: AMEN!;-) Mooi gesproken en ik doe mee.
Derksen en consorten, zijn de uitvergroting van een forum. Zij analyseren van uit een zelfbenoemde goddelijkheid en baseren zich op jarenlange ervaring en verworven inzichten. Het lastige is dat veel van wat gezegd wordt niet per definitie onwaar is, maar wanneer men niet openstaat voor een mening die niet strookt met die van hen, gaat de inhoudelijke discussie vaak over in ordinair bekvechten en je gelijk halen. Terwijl het mooie van een discussie is dat je het niet met elkaar eens bent, of tot een gemeenschappelijk inzicht komt, maar dat je elkaar standpunt begrijpt en vooral begrijpt waarom de ander er een andere mening op na houdt. (is dit eigenlijk wel de juiste topic;-) ) |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 - 17:36 schreef Eide het volgende:[..] Ik wordt niet geremd door enige kennis van de schrijfkunst, journalistieke aanleg of andersoortige onderlegging voor dit soort stukjes. Wat ik wel probeer is om enerzijds informatie in de stukjes te doen, en anderzijds te prikkelen tot discussie. Ik ben dus erg blij dat je ze zo opvat. Vind het heerlijk!! Dit is waar het op een forum om moet draaien toch? |
|
|
|
|
Gert Jan
|
|
|
@ Inglourious bastard Ik onderschrijf jou reactie over de voetbal professors. Derksen bijvoorbeeld heb ik zelf op het veld gezien, spelen is niet de term die daar aan toegevoegd kan worden. Immers zijn grootste kwaliteit was de vliegende schaar, dit had niets met voetbal te maken. In potentie een linkse journalist waar op zich niets mis mee hoeft te zijn, maar allengs een van links lullen en rechts zakken vullen.
Deze demagoog bepaalt in hoge mate de publieke opinie vooral door zijn optreden op de TV, opzicht goed gedaan om VI te promoten en zichzelf en Genee goed weg te zetten tegen bedragen die je niet wil weten bij opportunisten organisaties. Wat me het meest stoort is dat VI als onafhankelijke weekblad wordt weggezet niets is minder waar.
Bekend is de anekdote dat Scheringa een niet welgevallige publicatie in de VI heeft tegen gehouden over Oscar Moens met het dreigement te stoppen met de advertenties in de VI. Je snapt het al, niets onafhankelijkheid het artikel is niet gepubliceerd. Het zakelijk belang ging boven principes. Dit is mijn grootste probleem met Derksen omwille van de commercie c.q. de kijkcijfers gooit hij prikkelende feiten en roddels de ether in , om deze bij gebleken onjuistheid met het grootste gemak terug te draaien.
De arme René van de Gijp in potentie een begenadigd voetballer en een die zeker niet het uiterste uit zijn carrie heeft gehaald, wordt nu als clown gebruikt in een programma dat zich voetbal programma noemt maar in werkelijkheid de Johan en Gennee show is. Twee ego trippende mannen de een nooit volwassen geworden maar geilend op de aandacht die karaoke hem nooit zou geven, maar welke dit programma hem wel geeft. De ander obesitas patiënt die permanent bezig is zijn longen en die van zijn omgeving te vervuilen, om zijn vraatzucht elke dag te bestrijden door middel van lange fietstochten om zo niet teveel te lijken op Jaap de Groot.
Deze figuren bepalen de mores en de publieke opinie en vertellen ons en het grote publiek dat wat wij zelf hebben gezien er ervaren zouden moeten duiden. Dit zijn vooral de TV vervuilers, maar er zijn ook kranten die zich op vergelijkbare manieren presenteren. Hier kom ik later op terug.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 juli 2012 door Gert Jan -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 - 18:30 schreef Gert Jan het volgende:@ Inglourious bastard Ik onderschrijf jou reactie over de voetbal professors. Derksen bijvoorbeeld heb ik zelf op het veld gezien, spelen is niet de term die daar aan toegevoegd kan worden. Immers zijn grootste kwaliteit was de vliegende schaar, dit had niets met voetbal te maken. In potentie een linkse journalist waar op zich niets mis mee hoeft te zijn, maar allengs een van links lullen en rechts zakken vullen. Deze demagoog bepaalt in hoge mate de publieke opinie vooral door zijn optreden op de TV, opzicht goed gedaan om VI te promoten en zichzelf en Genee goed weg te zetten tegen bedragen die je niet wil weten bij opportunisten organisaties. Wat me het meest stoort is dat VI als onafhankelijke weekblad wordt weggezet niets is minder waar. Bekend is de anekdote dat Scheringa een niet welgevallige publicatie in de VI heeft tegen gehouden over Oscar Moens met het dreigement te stoppen met de advertenties in de VI. Je snapt het al, niets onafhankelijkheid het artikel is niet gepubliceerd. Het zakelijk belang ging boven principes. Dit is mijn grootste probleem met Derksen omwille van de commercie c.q. de kijkcijfers gooit hij prikkelende feiten en roddels de ether in , om deze bij gebleken onjuistheid met het grootste gemak terug te draaien. De arme René van de Gijp in potentie een begenadigd voetballer en een die zeker niet het uiterste uit zijn carrie heeft gehaald, wordt nu als clown gebruikt in een programma dat zich voetbal programma noemt maar in werkelijkheid de Johan en Gennee show is. Twee ego trippende mannen de een nooit volwassen geworden maar geilend op de aandacht die karaoke hem nooit zou geven, maar welke dit programma hem wel geeft. De ander obesitas patiënt die permanent bezig is zijn longen en die van zijn omgeving te vervuilen, om zijn vraatzucht elke dag te bestrijden door middel van lange fietstochten om zo niet teveel te lijken op Jaap de Groot. Deze figuren bepalen de mores en de publieke opinie en vertellen ons en het grote publiek dat wat wij zelf hebben gezien er ervaren zouden moeten duiden. Dit zijn vooral de TV vervuilers, maar er zijn ook kranten die zich op vergelijkbare manieren presenteren. Hier kom ik later op terug. ben het er gewoon echt helemaal mee eens! mooi omschreven |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 - 14:17 schreef ajaxfan lol het volgende:RAIOLA, C. Sport Man Boulevard des moulins 98000 Monte Carlo MONACO Mob: 0037797778641 Fax: 0037797778644 E-mail: info@sportman.mc Website: www.sportman.mcLicentie: 26-02-1997 nummer raiola xD vervelend mannetje. raiolas voornaam begint niet met een c trouwens, hij heet mino geloof ik |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: nee van calimero!;) |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
quote: Nee calimero spel je met PSV ;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En daar gaan we weer... Fijne vent die Mino Raiola..
Hopelijk staat deze jongen sterk in zijn schoenen, want voor mijn gevoel is het vrij zeker dat Mino Raiola zijn spelers zo snel mogelijk bij Ajax weg wil hebben..
Ajax hoopt het achttienjarige toptalent uit de jeugdopleiding Ricardo Kishna te behouden. De aanvaller heeft een aflopend contract bij Ajax en de Amsterdammers hebben hem al een nieuwe driejarig contract aangeboden. Kishna zelf heeft dit echter nog niet direct ondertekend, omdat hij ook op de interesse van enkele buitenlandse clubs kan rekenen.
De afgelopen jaren kwam Kishna door knieblessures niet veel in actie, maar Frank de Boer is zeer enthousiast over de vleugelspeler, die hij eerder al "één van de grootste talenten" noemde. Kishna trainde al eens mee met het eerste van Ajax.
Zelf kijkt Kishna nog even de kat uit de boom: "De club en mijn zaakwaarnemer, Mino Raiola, zijn daarover in gesprek. Ik richt me alleen op het voetbal." Raiola is bekend als zaakwaarnemer van onder andere Zlatan Ibrahimovic en Gregory van der Wiel.
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/100969/ajax-hoopt-toptalent-ricardo-kishna-voor-club-te-behouden?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Kunnen ze die Raiola niet gewoon een ban voor het leven opleggen ofzo. Pisvlek. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Toch een van onze grootste talenten.. Zou er echt van balen als die jongen vertrekt.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ik niet, als die vertrekt is het namelijk net zo'n domme sukkel als Bouy en zijn ze het niet eens waard om het shirt van onze club te dragen. Zo simpel is het. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2013 - 22:33 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik niet, als die vertrekt is het namelijk net zo'n domme sukkel als Bouy en zijn ze het niet eens waard om het shirt van onze club te dragen. Zo simpel is het. Dat blijf je altijd houden....zelfoverschatting.....eens Warrior!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik heb een aardige grote bek....heb ook een hoop mee gemaakt...kan goed relativeren en inleven. Ik heb hier een gozer van 20 rondlopen waar ik erg goed mee op kan schieten.....maar geloof mij, het is erg moeilijk om tot die jongen door te dringen....eigenwijs als de tyfus en schijt aan alles en iedereen. Hij is erg materialistisch ingesteld....alles draait om geld....hij verdient 670 euro per maand en komt chronisch tekort .....wij kunnen te pas en onpas opdraven omdat meneer geen geld heeft en niet naar zijn werk of school kan.
Wat verdienen die knakkertjes bij Ajax ????....en die kut zaakwaarnemers en gretige ouders....dit is een ontzettende moeilijke materie, zowel voor de speler als voor Ajax....vooral als andere clubs met geldzakken gaan rammelen....ze trappen er allemaal in.
Bouy,Rekik,Luuk de Jong,van Ginkel,Aissaidie,Lens,Aldewereld,Ericksen(?)....enz die vreten allemaal uit de grote ruif...het zijn de Messi's,Ronaldo's en Bale's die de wortelen krijgen.
Ik hoop dat de jeugd(ouders en zaakwaarnemers) gaat nadenken en er achterkomen dat ze wat langer bij hun club moeten blijven |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2013 - 22:33 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik niet, als die vertrekt is het namelijk net zo'n domme sukkel als Bouy en zijn ze het niet eens waard om het shirt van onze club te dragen. Zo simpel is het. En daar zou ik dan dus van balen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Balen van iemand die uiteindelijk zelf zo'n dom besluit neemt? Nee, dan is hij gewoon geen knip waard. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ja daar baal ik van. Omdat zon gast gewoon niet begrijpt hoeveel geluk di heeft met het talent. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Klopt je bent een gelukkig mens als je met zo,n talent geboren wordt, maar bijna al deze jongens van plus/min 18 jaar worden omringd door jakhalzen uit de voetbalwereld die de geldbuidel zien rinkelen en dus altijd met adviezen komen waarvan de jakhalzen financieel beter van worden.En zij zijn zo gewiekst in hun verhalen en contacten dat die jongens en in de meeste gevallen ook hun ouders happen in de koek die ze voorgehouden wordt.En ook niet tevergeten is dat tegenwoordig de meesten talenten uit gezinnen komen die het niet al te breed hebben, dus vader krijgt een goede betaalde baan met een mooi huis en zoontje krijgt zo,n mooi contract dat zij bijna geheel onafhankelijk worden. Welke families kunnen dat weerstaan ?? dus met andere woorden je kan kwaad zijn op zo,n jongen maar zijn omgeving beslist.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 december 2013 door nora -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
mensen die het boek the secret footballer hebben gelezen zouden denk ik wel anders reageren op dit topic... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2013 - 14:40 schreef NatjosFC het volgende:mensen die het boek the secret footballer hebben gelezen zouden denk ik wel anders reageren op dit topic... Niet zo geheimzinnig, dan moet je dat wel even toelichten natuurlijk. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: gewoon, in dat boek vertelt de Secret footballer ook over dit onderwerp, hij weet de vele hatende reacties van het publiek zeg maar, naar de zaakwaarnemers.
in het boek laat hij zeg maar een zaakwaarnemer het woord nemen en allerlei vragen van het publiek beantwoorden, daarnaast verschaffen ze heel veel duidelijk in het boek over hoe de makelaarswereld nou eigenlijk in elkaar zit, en dat mensen er vaak maar vrij weinig van af weten en toch een mening hebben.
dat boek is trouwens echt een aanrader, het gaat niet alleen over makelaars hoor. hij vertelt ook allemaal verhalen over wat hij heeft beleeft tijdens zijn voetbalcarriere en hoe het er in de kleedkamer aan toe gaat. hoe het leven naast het voetbal er uitziet: chickies, gokken etc. echt geweldig, informatief en een van de weinige boeken die ik met plezier heb gelezen:) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2013 - 21:50 schreef NatjosFC het volgende:[..] gewoon, in dat boek vertelt de Secret footballer ook over dit onderwerp, hij weet de vele hatende reacties van het publiek zeg maar, naar de zaakwaarnemers. in het boek laat hij zeg maar een zaakwaarnemer het woord nemen en allerlei vragen van het publiek beantwoorden, daarnaast verschaffen ze heel veel duidelijk in het boek over hoe de makelaarswereld nou eigenlijk in elkaar zit, en dat mensen er vaak maar vrij weinig van af weten en toch een mening hebben. dat boek is trouwens echt een aanrader, het gaat niet alleen over makelaars hoor. hij vertelt ook allemaal verhalen over wat hij heeft beleeft tijdens zijn voetbalcarriere en hoe het er in de kleedkamer aan toe gaat. hoe het leven naast het voetbal er uitziet: chickies, gokken etc. echt geweldig, informatief en een van de weinige boeken die ik met plezier heb gelezen:) Dus met andere woorden gaat die makelaar in dat boek vertellen dat hij het beste voor heeft met zijn cliënt en totaal niet wil cashen? Hahahahaha en dat geloof je zelf? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het probleem is en blijft dat een makelaar geen enkel belang heeft bij de juiste keuze voor zijn cliënt. Het enige belang dat ze wel hebben is zo veel mogelijk aan een speler verdienen voordat die al dan niet vroegtijdig z'n kicksen aan de wilgen hangt.
De ene makelaar gaat daar verder in dan de andere maar uiteindelijk werken ze niet voor de spelers. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2013 - 22:13 schreef Eide het volgende:Het probleem is en blijft dat een makelaar geen enkel belang heeft bij de juiste keuze voor zijn cliënt. Het enige belang dat ze wel hebben is zo veel mogelijk aan een speler verdienen voordat die al dan niet vroegtijdig z'n kicksen aan de wilgen hangt. De ene makelaar gaat daar verder in dan de andere maar uiteindelijk werken ze niet voor de spelers. Juist knaken daar draait het om....enfin de hele wereld is verrot.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2013 - 21:50 schreef NatjosFC het volgende:[..] gewoon, in dat boek vertelt de Secret footballer ook over dit onderwerp, hij weet de vele hatende reacties van het publiek zeg maar, naar de zaakwaarnemers. in het boek laat hij zeg maar een zaakwaarnemer het woord nemen en allerlei vragen van het publiek beantwoorden, daarnaast verschaffen ze heel veel duidelijk in het boek over hoe de makelaarswereld nou eigenlijk in elkaar zit, en dat mensen er vaak maar vrij weinig van af weten en toch een mening hebben. dat boek is trouwens echt een aanrader, het gaat niet alleen over makelaars hoor. hij vertelt ook allemaal verhalen over wat hij heeft beleeft tijdens zijn voetbalcarriere en hoe het er in de kleedkamer aan toe gaat. hoe het leven naast het voetbal er uitziet: chickies, gokken etc. echt geweldig, informatief en een van de weinige boeken die ik met plezier heb gelezen:) Wie is die secret footballer dan ??........beetje vaag allemaal....mischien heeft Spaan dat wel geschreven |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Precies. Lekker boeiend zo'n boek met troep. Op school hebben we al genoeg rotzooi moeten leren waar geen tyfus van klopt. Waarom zou ik deze geldbewuste speler makelaars dan wel geloven. Een grote maffia bende en Raiola is Al Capone. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2013 - 22:29 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Wie is die secret footballer dan ??........beetje vaag allemaal....mischien heeft Spaan dat wel geschreven Tis een Secret Footballer..... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Tsja....dan houd het voor mij op vriend |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2013 - 22:13 schreef Eide het volgende:Het probleem is en blijft dat een makelaar geen enkel belang heeft bij de juiste keuze voor zijn cliënt. Het enige belang dat ze wel hebben is zo veel mogelijk aan een speler verdienen voordat die al dan niet vroegtijdig z'n kicksen aan de wilgen hangt. De ene makelaar gaat daar verder in dan de andere maar uiteindelijk werken ze niet voor de spelers. Klopt, maar het boek is geschreven in samenwerking met de agent en speler en hij beantwoord allerlei vragen over hoe die wereld in elkaar zit, ook de harde vragen. Is gewoon een betrouwbaar boek, leuk om te lezen en het verschaft je veel kennis over deze wereld. Daarnaast gaf die zaakwaarnemer aan er moeten uiteindelijke 4 tevreden partijen zijn en daar geeft hij wel wat mee aa n natuurlijk. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Kun je geen engels of wah...? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ga jij me nu testen gap ??....wie is die geheime voetballer ??....kan iedereen zijn. Beetje complot theorie gehalte....schei toch uit man |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2013 - 23:35 schreef NatjosFC het volgende:[..] Klopt, maar het boek is geschreven in samenwerking met de agent en speler en hij beantwoord allerlei vragen over hoe die wereld in elkaar zit, ook de harde vragen. Is gewoon een betrouwbaar boek, leuk om te lezen en het verschaft je veel kennis over deze wereld. Daarnaast gaf die zaakwaarnemer aan er moeten uiteindelijke 4 tevreden partijen zijn en daar geeft hij wel wat mee aa n natuurlijk. Daar is de huidige systematiek ook zo beroerd. De clubs betalen de makelaars die maar 1 doel hebben: een zo hoog mogelijk salaris want daar krijgen zijn weer een percentage van...
Een veel betere systematiek zou zijn als de makelaars betaald worden op basis van de prestaties van hun cliënten. Hoe goed doen ze het, hoe vaak spelen ze en dergelijke. Nog veel beter zou trouwens zijn als de hele makelaarswereld buitenspel gezet wordt maar dat is weer een andere discussie. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Of gewoon een vast bedrag voor de makelaar ongeacht wat voor een contract wordt afgesloten een verlenging bij de club waar de speler voetbalt of een contract naar een nw club.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 december 2013 door nora -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2013 - 23:35 schreef NatjosFC het volgende:[..] Klopt, maar het boek is geschreven in samenwerking met de agent en speler en hij beantwoord allerlei vragen over hoe die wereld in elkaar zit, ook de harde vragen. Is gewoon een betrouwbaar boek, leuk om te lezen en het verschaft je veel kennis over deze wereld. Daarnaast gaf die zaakwaarnemer aan er moeten uiteindelijke 4 tevreden partijen zijn en daar geeft hij wel wat mee aa n natuurlijk. Betrouwbaar? Terwijl het in samenwerking met de agent is geschreven? Lekker betrouwbaar is het dan? Die man zal echt niet vertellen hoe het er in het wereldje echt aan toe gaat hoor. En geloof mij maar, er zijn genoeg onbetrouwbare zaakwaarnemers. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2013 - 22:13 schreef Eide het volgende:Het probleem is en blijft dat een makelaar geen enkel belang heeft bij de juiste keuze voor zijn cliënt. Het enige belang dat ze wel hebben is zo veel mogelijk aan een speler verdienen voordat die al dan niet vroegtijdig z'n kicksen aan de wilgen hangt. De ene makelaar gaat daar verder in dan de andere maar uiteindelijk werken ze niet voor de spelers. Ik vraag me dan eigenlijk af waarom die spelers allemaal stuk voor stuk dan nog een makelaar hebben.. |
|
|
|