|
Boudewijn
|
|
|
Jeugdspelers Kenny Tete en Ilan Boccara tekenen contract
Kenny Tete
Tete werd op 9 oktober 1995 geboren in Amsterdam. De verdediger speelt sinds 2005 in de jeugdopleiding van Ajax. Daarvoor was hij actief voor a.v.v. Zeeburgia. ,,Hier spreekt vertrouwen uit", glom Tete van trots. Als hij terug denkt aan zijn acht jaar Ajax staan hem twee seizoenen extra bij. ,,Toen ik bij de D1 speelde, was Frank de Boer mijn trainer. We speelden een goed jaar. Wat ik van Frank de Boer heb geleerd is vooral de beleving die hij ons bijbracht. Het andere jaar dat ik niet snel zal vergeten, was het vorige, succesvolle seizoen met de B1."
Tete is een back met pit. Daarom kijkt hij graag naar Dani Alves van FC Barcelona. ,,Hij is wel een voorbeeld voor mij. Een back met veel pit. Dat heb ik ook wel."
Afgelopen seizoen speelde Tete al enkele duels in de A1. ,,Dit jaar wil ik kampioen worden met de A1 en kijk ik erg uit naar de NextGen. Vorig jaar heb ik tegen Aston Villa en Rosenborg gespeeld. Alles is daarbij zo goed geregeld en je speelt in stadions. Ik kijk daar erg naar uit. Bij de A1 is het niveau goed, de groep is leuk en veel spelers kennen elkaar al jaren uit de jeugdopleiding."
Namens het Technisch Hart was Dennis Bergkamp aanwezig bij de contractondertekening: ,,Het is een mooi moment als een jonge speler zijn eerste contract tekent. Kenny verdient het. Hij is een allround verdediger. Hij is snel, fysiek sterk en goed in de een tegen een situaties. Ajax-verdedigers moeten vooruit kunnen en durven verdedigen en dat beheerst hij. Hij is nog jong en er valt natuurlijk ook bij hem nog genoeg te verbeteren, zoals bijvoorbeeld zijn kopvaardigheden. Maar hij is hier in goede handen. Er breken belangrijke jaren aan voor zijn ontwikkeling als voetballer, er zal veel van hem worden gevraagd en dat realiseert hij zich. Maar vandaag mag hij genieten van dit tekenmoment."
Ilan Boccara
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Ilan Boccara. De middenvelder tekent in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2012 en een looptijd heeft van drie seizoenen, tot en met 30 juni 2015. Boccara is afkomstig van Paris Saint Germain. De clubs hebben eveneens overeenstemming bereikt en wikkelen op dit moment de resterende formaliteiten af. Een grote familie-afvaardiging was vrijdag aanwezig bij de ondertekening van Ilan Boccara. Zijn kersverse contract bij Ajax is een hoogtepunt voor de Frans-Nederlandse familie. ,,Dit is enorm speciaal voor mij, sprak hij met een glimlach. ,,Mijn vader is al meer dan veertig jaar fan van Ajax, hij is een échte Ajacied. Mijn moeder is een geboren Amsterdamse, dus voor de hele familie is deze overgang meer dan speciaal.
Boccara kent zijn kwaliteiten goed. ,,Ik ben agressief en mijn balbeheersing en balcontrole zijn goed. Ik ben sterk aan de bal en heb een aardige trap. De middenvelder sluit aan bij Jong Ajax waar hij zich op een rustig niveau verder kan ontwikkelen.
Namens het technisch hart was Dennis Bergkamp aanwezig bij de ondertekening. Bergkamp is blij dat Boccara bij Ajax komt voetballen. ,,Ik denk dat hij hier goed past. Ilan is een rechtsbenige verdedigende middenvelder. Hij is een balveroveraar met een winnaarsmentaliteit. Hij is snel op de eerste meters en hij is goed in de combinatie en de passing. Je moet hem niet als spelverdeler zien. Ilan is een talentvolle speler en wij denken dat hij een goede stap zet door naar Ajax te komen. Bij Ajax krijgen jonge talenten eerder een kans dan bijvoorbeeld bij Paris Saint Germain, dat een grote en rijke club is met veel grote aankopen. Daar is het ongetwijfeld moeilijker om door te breken. Het zit bij ons in de cultuur ingebakken om talenten een kans te geven. Het is nu aan hem om zich in Nederland en bij Ajax op zijn gemak te gaan voelen en zich bij Jong Ajax verder te ontwikkelen.
Boccara werd geboren op 14 mei 1993 in Boulogne-Bilancourt, Frankrijk. De middenvelder met een Nederlandse moeder en een Franse vader is Nederlands jeugdinternational.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 juli 2012 door Boudewijn -- |
|
|