BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FC Dordrecht - Feyenoord 21-07 17:00 uur

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 21 juli 2012 - 08:03   quote  deeplink  
De eennalaatste oefenwedstrijd voor de serieuze test. Welke opstelling zal Ronald Koeman het veld in sturen? Hij heeft immers aangegeven aan Vlaar dat hij duidelijk wil van Villa, anders zal hij Vlaar moeten passeren.

De vraag is of Feyenoord zonder Vlaar wel zwakker is geworden. De robuuste verdediger heeft inderdaad wel veel ervaring, maar is ook vrij statisch en niet heel wendbaar. Persoonlijk vind ik dat zijn leidinggevende kwaliteiten ook overschat worden. Je kunt duidelijk zien dat een nieuwkomer als Singh dat veel meer in zijn natuur heeft zitten. Bij Vlaar zal dit altijd werken blijven. Stefan de Vrij zijn plaats is onbetwist. Ook zal er een plaats zijn voor Martins Indi. Deze twee spelers zullen het aankomende jaar alleen maar sterker worden.

Op rechts heeft Feyenoord daadwerkelijk wel in verdedigende kwaliteiten gewonnen, een echte back is in de basis altijd beter dan een gemaakte back. Opkomend zal er niet veel verschil tussen Janmaat en Leerdam zitten. De linksback positie geeft wel ruimte tot speculatie. Koeman heeft daar niet veel mogelijkheden, maar wel veel opties. Dat klinkt gek, maar de enige echte mogelijkheid is Nelom, dat is een echte linksback. De opties zijn Martins Indi, Goossens, Ramsteijn en misschien zelfs Kongolo. Vilhena heeft er in de voorbereiding ook gespeeld, maar dat verwacht ik niet als echte optie. Mocht Vlaar spelen is de keuze makkelijk, dan wordt het Martins Indi. Zal Bruno naar het centrum schuiven, dan wordt de linksback positie weer de grootste puzzel voor Feyenoord. Eigenlijk zoals altijd, behalve in de tijd van Gio.

Feyenoord baadt in weelde op het middenveld, zo veel spelers met kwaliteiten voor maar drie posities: Elabdellaoui, Vormer, Immers, Singh, Clasie en Vilhena. Elabdellaoui zal nog niet spelen, maar die zal zich waarschijnlijk later ook nog in de strijd mengen voor een basisplaats. Verder heeft Koeman ook nog Leerdam en Mokotjo achter de hand. Persoonlijk verwacht ik dat Clasie, Vormer, Immers en Singh strijden om de drie plaatsen. In de Champion's league zal Koeman misschien zelf wel met 4 middenvelders gaan spelen.

De voorhoede is volgens velen de zwakste lijn van Feyenoord. Maar toch ook heeft Koeman hier veel opties. Al zou de zoektocht naar een echte spits nog wel even door gaan. Te Vrede en Achahbar lijken in eerste instantie nog te licht voor het gewenste niveau. Dus de voorste linie zal bestaan uit spelers uit dit rijtje: Cissé, Schaken, Fernandez en ook nog Cabral. Het kan zijn dat Koeman Singh zelfs op de linkse positie positioneert, of dat Immers naar de spitspositie doorschuift. Verder waart er nog altijd een Zweedse schim door de krochten van de Kuip, bij supporters leeft nog altijd de hoop dat Guidetti terug zal keren. Mocht dit het geval zijn zal dit niet voor eind augustus zijn. De vraag is dan hoe fit is hij en hoelang heeft hij weer nodig om op niveau te komen. Misschien geven de antwoorden op deze vraag voor Feyenoord wel de reden om er helemaal van af te zien.

De nummer 1 positie in dit elftal staat vast. Erwin Mulder heeft vorig jaar laten zien te leren van fouten en beter te worden. Het enige wat veranderen moet is dat fouten maken en het leren van deze fouten op het trainingsveld moet plaats vinden en niet in de wedstrijd. Als Mulder nog wat aan zekerheid kan winnen kan hij voor lange tijd de keeper voor Feyenoord 1 worden. Zo niet, dan staan zijn opvolgers in de jeugd al te trappelen van ongeduld. Maar dit geldt eigenlijk voor elke positie binnen dit Feyenoord.

Nee, ik maak hier geen gewoonte van. Ik was vroeg wakker en dacht laat ik mijn gedachten eens op papier zetten.
salemi
 salemi - zaterdag 21 juli 2012 - 08:40   quote  deeplink  
Goede analyse. Inderdaad bestrijd ik dat de voorhoede de zwakste lijn is in het Feyenoord elftal. Hier moet je zowiezo al onderscheid maken, speel je europees of in de competitie. Europees met drie spitsen spelen is zo'n beetje zelfmoord. Dan speel je met een versterkt middenveld en hopen dat er vnuit de tweede lijn een invliegt. In de competitie tegen zwakkere tegenstanders kan je met een diepe spits spelen en vleugelsplers die de achterlijn halen. Je hoeft geen superelftal hebben om iets te bereiken, je moet goede voetballers hebben die slim kunnen spelen. Hoofdopgave voor de technische staf is dat nu al het egocentrische gedrag aan de kant worden gezet. Een doel en dat is een goed seizoen met Feyenoord.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 21 juli 2012 - 08:52   quote  deeplink  
Goed stuk....

Ps de afonding na een rush is bij Jan maat beter dan bij Leerdam..
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 21 juli 2012 - 09:24   quote  deeplink  
Thnx.

Jullie hebben beiden gelijk!
Suijltje
 Suijltje - zaterdag 21 juli 2012 - 10:07   quote  deeplink  
Vanmiddag live op EL vanaf 17.00 uur!!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 juli 2012 - 10:16   quote  deeplink  
Heerlijk ouderwets met het bord op schoot..
salemi
 salemi - zaterdag 21 juli 2012 - 10:23   quote  deeplink  
Ik ben live bij de wedstrijd, ben benieuwd. Voor Koeman is iedere wedstrijd nuttig op dit moment.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 21 juli 2012 - 10:39   quote  deeplink  
Maar hij zal wel met zijn voorgenomen basis moeten beginnen. Hij heeft nog 1.5 week...
feyenoord@@@@@
 feyenoord@@@@@ - zaterdag 21 juli 2012 - 10:42   quote  deeplink  
je vergeet Manu !
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 21 juli 2012 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 10:42 schreef feyenoord@@@@@ het volgende:
je vergeet Manu !
Ja, inderdaad.

ik niet alleen:
http://www.feyenoord.nl/pages/datapresenter/S2/10010000000002-10010000000013/selectie.aspx

Maar heb Steenvoorden om die reden ook niet meegenomen.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 21 juli 2012 - 10:51   quote  deeplink  
We zijn het eens over Vlaar. Geen speler ook die voorop gaat in de strijd. Vrees voor hem dat de Premier League te hoog gegrepen is.
Mokotjo met opzet niet meer genoemd?

Verder lezenswaardig stuk, en geheel eens met je zienswijze.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 21 juli 2012 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 10:51 schreef FR-Henk het volgende:
We zijn het eens over Vlaar. Geen speler ook die voorop gaat in de strijd. Vrees voor hem dat de Premier League te hoog gegrepen is.
Mokotjo met opzet niet meer genoemd?

Verder lezenswaardig stuk, en geheel eens met je zienswijze.
Met opzet, nee. Maar meer dat ik niet weet waar die in de plannen van Koeman kan passen met zo'n drukte op het middenveld. Misschien ook als stand-in rechtsback. Op het middenveld ver achter in de pikorde.
Southside 1908
 Southside 1908 - zaterdag 21 juli 2012 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 10:07 schreef Suijltje het volgende:
Vanmiddag live op EL vanaf 17.00 uur!!
vanmiddag live aan de krommedijk!

zuidtribune was v/d week al uitverkocht, kon geen kaarten meer kopen voor een paar maten
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 21 juli 2012 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 10:53 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Met opzet, nee. Maar meer dat ik niet weet waar die in de plannen van Koeman kan passen met zo'n drukte op het middenveld. Misschien ook als stand-in rechtsback. Op het middenveld ver achter in de pikorde.
Vér achter inderdaad. Die jongen bleef ondanks meerdere keren in de basis als een beginnende rookie spelen.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 21 juli 2012 - 10:57   quote  deeplink  
Ik vond het eigenlijk wel geinig zo'n stukkie schrijven. Misschien ga ik het wel vaker doen.
craven
 craven - zaterdag 21 juli 2012 - 11:00   quote  deeplink  
Voorste linie is idd de linie waar ik me"zorgen"om maak.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 21 juli 2012 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 10:57 schreef Stylzz het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel geinig zo'n stukkie schrijven. Misschien ga ik het wel vaker doen.
Zeker doen.
van geil
 van geil - zaterdag 21 juli 2012 - 11:04   quote  deeplink  
wat mij zo opvalt,,,dat van geel's inkopen,,niet stroken met Koeman's speelwijze tot dusver...
misschien valt t straks prima in elkaar,,maar is wel n moeilijk punt...veel spelers zullen met onvrede lopen,,,zeker als de prestaties tegenvallen..
N megaklus weer voor Koeman...maar ik vertrouw er op...
Wel moet er net als vorig seizoen gevoetbald worden,,,,en juist duels moeten vermeden worden..dat deden bakkal el en clasie uitstekend afgelopen seizoen!!!!!
Sensi
 Sensi - zaterdag 21 juli 2012 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 10:16 schreef RenatoBos het volgende:
Heerlijk ouderwets met het bord op schoot..
Nou die ben ik afgeleerd, die is een keer van me schoot gevlogen toen het niet zo lekker liep hahaha..
Sensi
 Sensi - zaterdag 21 juli 2012 - 13:31   quote  deeplink  
OT: Vergeet El Abdellaoui niet linksbuiten. We hebben dan wel niet veel van deze voetballert gezien maar ik denk dat hij redelijkerwijs een basisplaats zal verdienen.
Brian
 Brian - zaterdag 21 juli 2012 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 08:03 schreef Stylzz het volgende:.....
Nee, ik maak hier geen gewoonte van. Ik was vroeg wakker en dacht laat ik mijn gedachten eens op papier zetten.
Niet ? hoop juist dat je het vaker doet Stylzz
Goed stuk man !

Ben benieuwd voor vanavond, wellicht juist eens goed
om zonder Vlaar te testen. nu is daar het moment voor.
en Hopelijk eens een goede scoren vanavond

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 juli 2012 door Brian --
Sensi
 Sensi - zaterdag 21 juli 2012 - 13:59   quote  deeplink  
Feyenoord speelde in haar historie slechts 21 duels tegen Dordrecht. Daarvan won Feyenoord er 16 (76,2%) en ging er 1 (4,8%) verloren. 4 (19,0%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 66 keer, een gemiddelde van 3,14 goals per wedstrijd. Dordrecht stelde daar 14 doelpunten tegenover, gemiddeld 0,67 per wedstrijd.

De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1987-1988: 8-2. In 1917-1918 leed Feyenoord met 0-1 haar grootste thuisnederlaag tegen Dordrecht. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1918-1919, toen Feyenoord won met 1-7.

2008-2009 Oefenwedstrijden 26-07-2008 Dordrecht-Feyenoord 1-1 (0-1)
2010-2011 Oefenwedstrijden 20-07-2010 Dordrecht-Feyenoord 0-4 (0-1)
2011-2012 Oefenwedstrijden 19-07-2011 Dordrecht-Feyenoord 0-4 (0-4)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 juli 2012 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 13:28 schreef Sensi het volgende:

[..]

Nou die ben ik afgeleerd, die is een keer van me schoot gevlogen toen het niet zo lekker liep hahaha..
Ghehe prutserT..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 juli 2012 - 15:11   quote  deeplink  
Koeman wil hoger rendement zien

Feyenoord zal vandaag voor het eerst aantreden tegen een professionele voetbalclub in de oefencampagne op het nieuwe seizoen. FC Dordrecht is de eerste echte test voor de manschappen van trainer Ronald Koeman. Over de vorige oefenwedstrijden was de coach allerminst tevreden. Koeman wil vandaag dan ook zien dat het rendement van de spelers verbetert. Het duel begint om 17.00 uur en is live te zien op Eredivisie Live.

Bron:FR12.nl
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 21 juli 2012 - 16:32   quote  deeplink  
Opstelling Feyenoord: Mulder;Janmaat,De Vrij,Martins Indi, Vilhena;Leerdam,Immers,Clasie;Schaken,Fernandez en Cisse
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 21 juli 2012 - 16:34   quote  deeplink  
Een wijziging in de eerder geplaatste opstelling: niet Guyon Fernandez begint in de basis maar Miquel Nelom.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 21 juli 2012 - 16:34   quote  deeplink  
Hm, wat gek?
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 juli 2012 - 16:35   quote  deeplink  
voor de mensen die via sopcast willen kijken
http://www.rojadirecta.me/
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 juli 2012 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 16:34 schreef Stylzz het volgende:
Hm, wat gek?
Huh Vilhena in de spits dan of zo..??
Of 4-4-2

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 juli 2012 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 juli 2012 - 16:40   quote  deeplink  
Leerdam??
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 21 juli 2012 - 16:41   quote  deeplink  
Mulder; Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Nelom, Vilhena; Leerdam, Clasie; Schaken, Immers en Cissé.

Dit lijkt op een 4-4-2?
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 juli 2012 - 16:42   quote  deeplink  
Maar waarom dan Leerdam en geen Singh..??
Kan ook nog een 4-4-3 zijn als hij met Lexie in de spits start natuurlijk..
pat
 pat - zaterdag 21 juli 2012 - 16:45   quote  deeplink  
Erg goed stuk stylzz. fijn dat je voor ons tdie tijd heb genomen.
ik wil dit toevoegen:
in dit feyenoord springt er naar mijn mening niemand uit, ik zie gelijkwaardige spelers op dit moment. ik zie de vrij als DE leider. vlaar of bruno is gelijk alleen aan het einde van dit seizoen niet.

Ik ben een grote fan van Nelom. goed ventje en iemand die groeit onder ronald.

middenveld ondanks verkopen niet aan kwaliteit ingeleverd.

Aanval hetzelfde, de laatste wedstrijden van John//held waren al minder dan de reeks daarvoor maar daar zie en zag je wel dat een type balvasthouden en doorpassen erg belangerijk is voor de huidige aanvallers.
Daarom is john ook zoveel waard want toen het niet ging deed hij dat wel goed. netals piair toendestijd. maar kan die grasvreter immers dat niet gewoon oplossen???

Ik zie dus een breedte versterking met een gelijkwaardig elftal als vorig jaar.
TheMenace
 TheMenace - zaterdag 21 juli 2012 - 16:50   quote  deeplink  
Daar gaan (we) weer!

Come On Feyenoord!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 juli 2012 - 16:51   quote  deeplink  
d:-)))
MENACE..!!
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 21 juli 2012 - 16:51   quote  deeplink  
Seks met die blonde
TheMenace
 TheMenace - zaterdag 21 juli 2012 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 16:51 schreef RenatoBos het volgende:
d:-)))
MENACE..!!
hahaha ja ik kan jullie toch niet te lang alleen laten he anders komt er nog veel meer onzin uit en aangezien ikzelf veel beter ben in onzin.....P:
TheMenace
 TheMenace - zaterdag 21 juli 2012 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 16:51 schreef infamous psv het volgende:
Seks met die blonde
best lekker wijf he die verslaggeefster
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 21 juli 2012 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 16:53 schreef TheMenace het volgende:

[..]

best lekker wijf he die verslaggeefster
Die prik ik ongelukkig..
FF gorgelen en weer doorgaan
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 21 juli 2012 - 16:55   quote  deeplink  
Niet de beoogde basis.
Iedereen nog een keer aan het werk zien.

Tegen Real Mallorca de beoogde basis.
pat
 pat - zaterdag 21 juli 2012 - 16:56   quote  deeplink  
eredivisie
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 juli 2012 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 16:55 schreef Stylzz het volgende:
Niet de beoogde basis.
Iedereen nog een keer aan het werk zien.

Tegen Real Mallorca de beoogde basis.
Hoop Singh aan het werk te zien..
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 21 juli 2012 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 16:57 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Hoop Singh aan het werk te zien..
tweede helft denk ik.
pat
 pat - zaterdag 21 juli 2012 - 17:00   quote  deeplink  
heb live net aangezet dus ik gaat naar el bank met el biero bedankt vrienden jullie maken een oude man gelukkig met live beeldjes van me cluppie
van geil
 van geil - zaterdag 21 juli 2012 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 16:42 schreef RenatoBos het volgende:
Maar waarom dan Leerdam en geen Singh..??
Kan ook nog een 4-4-3 zijn als hij met Lexie in de spits start natuurlijk..
met het oog op dynamo uit....kan t n test zijn.
leerdam voor singh.........
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 juli 2012 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 - 16:57 schreef Stylzz het volgende:

[..]

tweede helft denk ik.
Hoop het..
pat
 pat - zaterdag 21 juli 2012 - 17:06   quote  deeplink  
vlaar buiten de selectie gelaten door koeman, die transfer zit er dus wel aan te komen of ron wil geen deadline vaststellen
TheMenace
 TheMenace - zaterdag 21 juli 2012 - 17:07   quote  deeplink  
tjonge tjonge schaken schiet dan gelijk eend!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 juli 2012 - 17:07   quote  deeplink  
Daar had Schaken veel meer uit MOETEN halen..
pat
 pat - zaterdag 21 juli 2012 - 17:07   quote  deeplink  
als die mafkees van ziggo nou es op enter drukt, nog geen beeld ... 16.55 gebeld haha.
normaal duurt het 15 minuten

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FC Dordrecht - Feyenoord 21-07 17:00 uur









0.0065350