BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sana drie jaar naar Ajax

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - maandag 23 juli 2012 - 05:37
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Sana drie jaar naar Ajax (De Telegraaf)

Boudewijn
 Boudewijn - maandag 23 juli 2012 - 05:44   quote  deeplink  
Sana drie jaar naar Ajax

AMSTERDAM - Zodra het papierwerk vandaag in orde is gemaakt, mag Tobias Sana (23) zich Ajacied noemen. De aanvaller van IFK Göteborg ontving een driejarig contractsvoorstel van financieel directeur Jeroen Slop en is een koopje voor Ajax.

Sana heeft in Zweden een aflopend contract, waardoor de Amsterdammers slechts een klein bedrag moeten neerleggen om de laatste maanden van het (Zweedse) seizoen af te kopen.

De afwezigheid van Frank de Boers assistent Hennie Spijkerman tijdens het oefenduel van Ajax met Celtic (4-0) is daarmee verklaard. Samen met hoofdscout Hans van der Zee was hij toeschouwer bij het duel Gefle IF-IFK Göteborg om de door scout en ex-speler Stefan Pettersson aangedragen Zweedse buitenspeler te bekijken. De rechtsbuiten speelde al 96 duels in de hoofdmacht van IFK Göteborg en scoorde tien keer.

Luciano Narsingh
Voor Sana liep de wedstrijd tegen Gefle overigens uit op een grote teleurstelling. Hij verloor met 5-0. Of Sana het alternatief voor Luciano Narsingh is of dat er op die positie nog een aankoop volgt, is niet bekend.
Fredericus
 Fredericus - maandag 23 juli 2012 - 07:09   quote  deeplink  
96 duels spelen en maar 10 keer scoren, dat is wel errug weinig. Het woord miskoop komt nu al bij me op. Hoeveel assists heeft hij dan gegeven?
padvr
 padvr - maandag 23 juli 2012 - 07:37   quote  deeplink  
En weer zo'n kortzichtige simpele ondoordachte reactie. Zoek het gewoon even op voordat je gaat lopen schreeuwen dat het een miskoop is.
Ik heb het maar even voor je gedaan:

The profile for Tobias Sana
IFK Göteborg, Allsvenskan (Sweden)
Date of birth: 11.07.1989
Height: 1,74
Nationality: Sweden
Position: Midfield - Midfield, right
Foot: both
Market value: 600.000 €

Total performance data:
87 matches
6 goals
8 assists
29x ingevallen
34x gewisseld
f-side
 f-side - maandag 23 juli 2012 - 07:42   quote  deeplink  
ik weet niet of het een zweed is maar zweedse voetballers dan het goed bij ajax kijk naar stefan petersson kijk naar zlatan dat is een ster geworden rosenberg viel wat tegen 10 doelpunten valt inderdaad tegen maar narsingh scorrde ook niet veel ik heb op youtube gekeken die jongen is wel goed hoor en hij heb goeie voorzetten en is erg snel ik heb op google naar de competitie van zweden gezocht daar staat toevallig wie de topscorder daar is en ook de assist koning is hij heb 9 assisten gegeven waar uit een doelpunt gemaakt is en dat in 15 wedstrijden dus ff googlen wat de jongen allemaal kan
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 23 juli 2012 - 07:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 07:42 schreef f-side het volgende:
ik weet niet of het een zweed is maar zweedse voetballers dan het goed bij ajax kijk naar stefan petersson kijk naar zlatan dat is een ster geworden rosenberg viel wat tegen 10 doelpunten valt inderdaad tegen maar narsingh scorrde ook niet veel ik heb op youtube gekeken die jongen is wel goed hoor en hij heb goeie voorzetten en is erg snel ik heb op google naar de competitie van zweden gezocht daar staat toevallig wie de topscorder daar is en ook de assist koning is hij heb 9 assisten gegeven waar uit een doelpunt gemaakt is en dat in 15 wedstrijden dus ff googlen wat de jongen allemaal kan
Waren de leestekens uitverkocht?
Jan1970
 Jan1970 - maandag 23 juli 2012 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 07:09 schreef Fredericus het volgende:
96 duels spelen en maar 10 keer scoren, dat is wel errug weinig. Het woord miskoop komt nu al bij me op. Hoeveel assists heeft hij dan gegeven?
Een (bijna) transfer vrije speler kan geen miskoop zijn. Als het tegenvalt zit je alleen met een speler op je loonlijst.
Scandinaviërs en het spel van Ajax past historisch gezien goed. Met de huidige de huidige spelers uit noor europa zal hij zich snel thuis voelen.
Ik ken hem niet, maar ik heet hem van harte welkom.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 23 juli 2012 - 08:14   quote  deeplink  
Goh, indrukwekkende staat van dienst. Er loopt geen speler in de eigen jeugd die niet tenminste gelijkwaardig is?
sebas79
 sebas79 - maandag 23 juli 2012 - 08:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 08:14 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Goh, indrukwekkende staat van dienst. Er loopt geen speler in de eigen jeugd die niet tenminste gelijkwaardig is?
idd, of een nederlandse speler , dacht dat we klaar waren met dit soort B spelers uit het buitenland te halen
Inglourious bastard
 Inglourious bastard - maandag 23 juli 2012 - 08:41   quote  deeplink  
Het is dat stefan petterson een van mijn helden van weleer is, maar ik zie de versterking ook niet zo snel!
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 23 juli 2012 - 08:44   quote  deeplink  
Staat een aardige goal van 'm op YT. Hij heeft dezelfde kapper als Ebecilio lijkt het en qua formaat is het een Wamberto?
tobias-sana-portratt2012-960.jpg
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - maandag 23 juli 2012 - 08:46   quote  deeplink  
En wat gebeurt er nu met Sulejmani? Heeft die ondertussen al een deadline gehad om bij te tekenen? Of laten we die netjes gratis lopen komend jaar?
Ben benieuwd wat deze Sana ons zal brengen. De statistieken beloven niet al te veel, maargoed we zullen zien.
Nu nog een ervaren CV en klaar. ( mocht anita nog vertrekken dan moet hier ook een vervanger voor gehaald worden ).
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 23 juli 2012 - 08:50   quote  deeplink  
We lijken een beetje de AZ-wijze van nieuwe spelers halen te volgen: zo goed als gratis elders ophalen dus. Op zich niet onverstandig en het kan werken, maar aan de andere kant moeten we wel de CL in. Mjah, dat laatste is ook beven en bibberen nu Daley Blind ineens dé opvolger van Vertonghen lijkt te moeten worden. Maar da's off topic.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - maandag 23 juli 2012 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 08:50 schreef Ikke_tikkie het volgende:
We lijken een beetje de AZ-wijze van nieuwe spelers halen te volgen: zo goed als gratis elders ophalen dus. Op zich niet onverstandig en het kan werken, maar aan de andere kant moeten we wel de CL in. Mjah, dat laatste is ook beven en bibberen nu Daley Blind ineens dé opvolger van Vertonghen lijkt te moeten worden. Maar da's off topic.
Dat zie ik niet gebeuren ikkie :)
Daley is een degelijke stand-in en FdB ziet dat heus ook wel.
71-72-73-95
 71-72-73-95 - maandag 23 juli 2012 - 09:40   quote  deeplink  
Laten we vertrouwen hebben in de club. De Boer en co hebben hun zaakjes heel goed op orde en ze zouden deze jongen niet halen als hij niks zou kunnen toevoegen. In ieder geval niet teveel betaald voor een speler uit de eredivisie, dat staat me wel aan.
nora
 nora - maandag 23 juli 2012 - 09:46   quote  deeplink  
Het lijkt mij dat Ajax wel geleerd heeft van de laatste jaren en ik heb wel alle vertrouwen in Frankie die toch ook zijn mening zal hebben over dat mannetje,en het is een koopje dus kan niet veel misgaan.
Brandje
 Brandje - maandag 23 juli 2012 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 07:57 schreef Jan1970 het volgende:

[..]

Een (bijna) transfer vrije speler kan geen miskoop zijn. Als het tegenvalt zit je alleen met een speler op je loonlijst.
Scandinaviërs en het spel van Ajax past historisch gezien goed. Met de huidige de huidige spelers uit noor europa zal hij zich snel thuis voelen.
Ik ken hem niet, maar ik heet hem van harte welkom.
Dus Mido, Atouba, Juanfran, Tainio, Urzaiz waren geen miskopen??
Brandje
 Brandje - maandag 23 juli 2012 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 07:37 schreef padvr het volgende:
En weer zo'n kortzichtige simpele ondoordachte reactie. Zoek het gewoon even op voordat je gaat lopen schreeuwen dat het een miskoop is.
Ik heb het maar even voor je gedaan:

The profile for Tobias Sana
IFK Göteborg, Allsvenskan (Sweden)
Date of birth: 11.07.1989
Height: 1,74
Nationality: Sweden
Position: Midfield - Midfield, right
Foot: both
Market value: 600.000 €

Total performance data:
87 matches
6 goals
8 assists
29x ingevallen
34x gewisseld
Eerlijk gezegd ben ik nu helemaal niet meer onder de indruk van deze aankoop doordat jij deze statistieken plaatst
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 23 juli 2012 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 10:12 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waren dat ook Zweden dan?
Brandje
 Brandje - maandag 23 juli 2012 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 09:46 schreef nora het volgende:
Het lijkt mij dat Ajax wel geleerd heeft van de laatste jaren en ik heb wel alle vertrouwen in Frankie die toch ook zijn mening zal hebben over dat mannetje,en het is een koopje dus kan niet veel misgaan.
Dat vind ik wel zo'n gelul dat er niet veel mis kan gaan. Kijk eens naar de transfervrije miskleunen die we de laatste jaren gehad hebben. Zijn cijfers ben ik ook totaal niet van onder indruk. Maar goed wie weet kan het wat worden
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 23 juli 2012 - 10:20   quote  deeplink  
Ik denk dat we bij AJAX goed bezig zijn op dit moment en geef het TH het voordeel van de twijfel en dus weten waar ze mee bezig zijn en wie ze halen. In dit geval weinig geld en goed voor de concurentie op de flanken.
Brandje
 Brandje - maandag 23 juli 2012 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 10:17 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Waren dat ook Zweden dan?
Dus omdat het een zweed is speelt hij de pannen van het dak??? 23 jaar dus dan ben je geen talent meer, matige tot slechte statistieken, bijna de helft van de gespeelde wedstrijden gewisseld dus nee ik ben niet blij met deze aankoop want ik durf bijna te beweren dat hij niet beter is dan Lukoki en Ozbiliz
mennobakker
 mennobakker - maandag 23 juli 2012 - 10:23   quote  deeplink  
Laten we nou niet met zijn allen denken dat we het goed/beter weten dan de mensen die er voor betaald worden. Mido , Atouba, Juanfran, Tainio en Urzaiz waren volgens mij spelers die door trainers zijn gehaald , die bij ajax ook keihard gefaald hebben. Frank en zijn staf heeft in ander half jaar goede successen geboekt en mogen ook best een slippertje maken ( als dit er al een mocht zijn!!! ) laten we het afwachten een rechtsbuiten die bijna voor niets komt, twee benig is en dan een aardig rendement haalt in de zweedse competitie of een rechtsbuiten van 16,25 miljoen , die vaker uit vorm is dan in vorm en vaker geblesseerd is dan hij het gras onder zijn voeten heeft gevoeld plus weinig heeft gerendeerd. Ik zeg geef het een eerlijke kans.
Brandje
 Brandje - maandag 23 juli 2012 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 10:20 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik denk dat we bij AJAX goed bezig zijn op dit moment en geef het TH het voordeel van de twijfel en dus weten waar ze mee bezig zijn en wie ze halen. In dit geval weinig geld en goed voor de concurentie op de flanken.
ja deze gedachte hoor ik wat te veel. Velen lopen wat mij betreft iets te blind achter het zogenaamde nieuwe beleid aan.
Laten we eerlijk wat heeft dat zogenaamde TH nu gepresteerd behalve de hand op knip gehouden?!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 23 juli 2012 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 10:24 schreef Brandje het volgende:

[..]

ja deze gedachte hoor ik wat te veel. Velen lopen wat mij betreft iets te blind achter het zogenaamde nieuwe beleid aan.
Laten we eerlijk wat heeft dat zogenaamde TH nu gepresteerd behalve de hand op knip gehouden?!
Hoe we het ook wenden of keren, feit blijft wel dat na de aanstelling van Frank de boer we 2x op rij kampioen zijn geworden en dat vind ik best een goede prestatie! ok, er kwam ook wel geluk bij kijken natuurlijk, maar zonder geluk vaart niemand wel.
martymcfly
 martymcfly - maandag 23 juli 2012 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 10:23 schreef mennobakker het volgende:
Laten we nou niet met zijn allen denken dat we het goed/beter weten dan de mensen die er voor betaald worden. Mido , Atouba, Juanfran, Tainio en Urzaiz waren volgens mij spelers die door trainers zijn gehaald , die bij ajax ook keihard gefaald hebben. Frank en zijn staf heeft in ander half jaar goede successen geboekt en mogen ook best een slippertje maken ( als dit er al een mocht zijn!!! ) laten we het afwachten een rechtsbuiten die bijna voor niets komt, twee benig is en dan een aardig rendement haalt in de zweedse competitie of een rechtsbuiten van 16,25 miljoen , die vaker uit vorm is dan in vorm en vaker geblesseerd is dan hij het gras onder zijn voeten heeft gevoeld plus weinig heeft gerendeerd. Ik zeg geef het een eerlijke kans.
Helemaal mee eens!!!!!!!
martymcfly
 martymcfly - maandag 23 juli 2012 - 10:33   quote  deeplink  
Kan het niet ook zo zijn dat spelers beter gemaakt kunnen worden door een trainer.
Frank de boer lijkt me daar uitermate geschikt voor. Hij is tenslotte een toptrainer.
Waarschijnlijk hebben de scouts potentie gezien en deze moet frank en dennis er nu uit gaan halen. Potentie die niet in droge cijfers is te vangen, maar alleen door goed scoutwerk.
nora
 nora - maandag 23 juli 2012 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 10:12 schreef Brandje het volgende:

[..]

Miskopen kan je nooit helemaal uitbannen,de kunst is om de miskopen zo laag mogelijk te houden,en dat gaat de laatste seizoenen best redelijk.
padvr
 padvr - maandag 23 juli 2012 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 10:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd ben ik nu helemaal niet meer onder de indruk van deze aankoop doordat jij deze statistieken plaatst
Nu je weet wat de statistieken zijn kun je dat inderdaad vinden. ;-)
Afcajacied
 Afcajacied - maandag 23 juli 2012 - 11:36   quote  deeplink  
wat dachten we van Boerrigter? die koste ook maar 3 ton, en sorry als hij speelt doet hij het fantastisch. Dus heren; een beetje vertrouwen in FdB en het TH.
padvr
 padvr - maandag 23 juli 2012 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 11:36 schreef Afcajacied het volgende:
wat dachten we van Boerrigter? die koste ook maar 3 ton, en sorry als hij speelt doet hij het fantastisch. Dus heren; een beetje vertrouwen in FdB en het TH.
+1
hippy
 hippy - maandag 23 juli 2012 - 12:09   quote  deeplink  
Hij lijkt een beetje op bert... Gggg weeee
Hij heeft een kakhoofd...😂
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - maandag 23 juli 2012 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Dus omdat deze Boerrighter hebben gekocht moeten we ook maar vertrouwen in dit joch hebben?
Volgens mij wilde de hele eredivisie Derk Boerrighter en hadden we gewoon het domme geluk dat Derk alleen naar Ajax wilde.
We vissen zoals al een hele periode achter het net.
Dit is 2de garnituur heren. Als je met je 23ste nog niet ondekt bent door een (fatsoenlijke) club, heb je gewoon de skills niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 juli 2012 door AFCA MARCO --
Eide
 Eide - maandag 23 juli 2012 - 12:28   quote  deeplink  
Ten eerste is dit alles slechts een gerucht. Er is nog niets door Ajax bevestigd en de reactie van de zaakwaarnemer van betrokkene was een beetje bijzonder, namelijk "geen commentaar".

Het enige dat we weten is dat Spijkerman op de tribune zat voor betrokkene, en dat hij is gescout door Stefan Petterson. Al het overige is pure speculatie op basis van de Telegraaf *kuchkwaliteitskrantkuch*

Overigens was Boerrigter 24 voordat hij terug bij Ajax kwam, leeftijd zegt vaak wel iets, maar niet altijd.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - maandag 23 juli 2012 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 12:28 schreef Eide het volgende:
Ten eerste is dit alles slechts een gerucht. Er is nog niets door Ajax bevestigd en de reactie van de zaakwaarnemer van betrokkene was een beetje bijzonder, namelijk "geen commentaar".

Het enige dat we weten is dat Spijkerman op de tribune zat voor betrokkene, en dat hij is gescout door Stefan Petterson. Al het overige is pure speculatie op basis van de Telegraaf *kuchkwaliteitskrantkuch*

Overigens was Boerrigter 24 voordat hij terug bij Ajax kwam, leeftijd zegt vaak wel iets, maar niet altijd.
Denk je dat ajax nog wat moet doen op de transfermarkt? En zo ja wat moeten ze volgens jou halen?
nora
 nora - maandag 23 juli 2012 - 12:36   quote  deeplink  
Je hebt laatbloeiers en snelle jongens zoals Eriksen en Fischer,laten we het maar afwachten en een beetje vetrouwen hebben.
Eide
 Eide - maandag 23 juli 2012 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 12:32 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Denk je dat ajax nog wat moet doen op de transfermarkt? En zo ja wat moeten ze volgens jou halen?
Ik twijfel of Ajax nog iets moet doen, of liever gezegt, ik zie graag nog versterkingen maar of Ajax daar wel aan toe is vraag ik me af.

De intentie bij Ajax is duidelijk, geen hoge transferbedragen, eerst het financiële plaatje op orde. Ondanks de tussentijdse winstmelding blijkt de uiteindelijke winst over 2011/12 erg mee te vallen (daar zit de transfer van Vertonghen en de CL meevaller niet bij). Dit is deels te wijten aan de teruglopende transfer waarde van de selectie en deels aan het feit dat de marketing bij Ajax niet in staat is de business seats en skyboxen en dergelijke luxe dingen goed te verkopen. Daarbij komt nog de financiële tegenvaller van het lente akkoord eraan a 9 miljoen (worst case).

De vraag is dus of Ajax wel WIL investeren op dit moment, of dat ze er nu voor kiezen om de begroting op orde te krijgen. Dat laatste lijkt het meest waarschijnlijk. Zonder CL inkomsten zou Ajax nog altijd verlies draaien. Die CL afhankelijkheid moet weg. Dat afhankelijkheid zorgt er ook voor dat er te vaak geen geld is om echt te investeren. Bovendien is het salarishuis wel gekrompen, maar is dit nog steeds hoge kostenpost.

En dus denk ik niet dat Ajax wil investeren op dit moment. Ik riep bij de transfer van Vertonghen al dat Ajax heel veel routine en ervaring inlevert. Dat is wat Ajax naar mijn mening nodig heeft. Een sterkhouder, een rots in de branding. Een voorbeeld voor de jonge selectie. Geen idee alleen waar ze zo'n persoon op dit moment, met het huidige beleid kunnen vinden.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 23 juli 2012 - 13:03   quote  deeplink  
Je zou die rol mogen verwachten van Janssen, vind je niet?
riveco
 riveco - maandag 23 juli 2012 - 13:05   quote  deeplink  
Wat een negativiteit hier steeds door bedweters bah!!!!! Je moet eens niet huilen voor je geslagen wordt, wees blij dat er iemand komt die in het opgestelde profiel past en niet Assaidi die beter op links als op rechts speeld.....
Brandje
 Brandje - maandag 23 juli 2012 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Boerrigter heeft zo'[n beetje in zijn eentje RKC naar de eredivsie gebracht en als je in de Zweedse competitie al niet uit kan blinken dan vraag ik mij af wat Ajax met deze speler moet
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - maandag 23 juli 2012 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 13:05 schreef riveco het volgende:
Wat een negativiteit hier steeds door bedweters bah!!!!! Je moet eens niet huilen voor je geslagen wordt, wees blij dat er iemand komt die in het opgestelde profiel past en niet Assaidi die beter op links als op rechts speeld.....
10x liever Assaidi dan deze gozert.
Brandje
 Brandje - maandag 23 juli 2012 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 13:05 schreef riveco het volgende:
Mensen geven hun mening. Ajax is nu in een veel lagere prijsklasse aan het winkelen dan voorheen. Dus de scouting is nu nog veel belangrijker aan het worden en het lijkt mij sterk dat niemand deze jongen op de radar zou hebben als hij zo goed was. Hij is 23 jaar dus dan ben je ook geen talent meer.Dus vind je het heel raar dat heet veel mensen dan twijfels hebben over deze aankoop??
71-72-73-95
 71-72-73-95 - maandag 23 juli 2012 - 13:54   quote  deeplink  
Ik denk dat de laatste twee seizoenen wel hebben aangetoond dat individuele kwaliteit je geen kampioen maakt. Natuurlijk heb je kwaliteit nodig voor een kampioenschap, maar veel belangrijker is een goede teamgeest en een duidelijke speelwijze waar de hele selectie achter staat. De Boer is hier erg goed mee aan het werk en we zijn nu 2 keer op rij kampioen geworden zonder echte sterren als Suárez, Huntelaar enzovoorts. We hebben op rechtsbuiten nu jongens als lukoki en ozbiliz, deze jongen kan daar ongetwijfeld mee concurreren. Bij pisvee hebben ze narsingh gekocht, maar vorig seizoen hadden ze ook de 'betere' spelers gekocht met mertens, matavz en strootman, maar wij hebben die schaal. Dat in combinatie met het financiële verhaal van Eide zorgt ervoor dat ik mij geen moment zorgen maak over ons Ajax, zelfs al halen ze niemand meer.
Cyprioot
 Cyprioot - maandag 23 juli 2012 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 13:54 schreef 71-72-73-95 het volgende:
Ik denk dat de laatste twee seizoenen wel hebben aangetoond dat individuele kwaliteit je geen kampioen maakt. Natuurlijk heb je kwaliteit nodig voor een kampioenschap, maar veel belangrijker is een goede teamgeest en een duidelijke speelwijze waar de hele selectie achter staat. De Boer is hier erg goed mee aan het werk en we zijn nu 2 keer op rij kampioen geworden zonder echte sterren als Suárez, Huntelaar enzovoorts. We hebben op rechtsbuiten nu jongens als lukoki en ozbiliz, deze jongen kan daar ongetwijfeld mee concurreren. Bij pisvee hebben ze narsingh gekocht, maar vorig seizoen hadden ze ook de 'betere' spelers gekocht met mertens, matavz en strootman, maar wij hebben die schaal. Dat in combinatie met het financiële verhaal van Eide zorgt ervoor dat ik mij geen moment zorgen maak over ons Ajax, zelfs al halen ze niemand meer.
Veel te makkelijk gezegd. In jouw redeneertrant kan Volendam bij wijze van spreken de CL winnen als het maar teamgeest toont en er een duidelijke speelwijze is waar iedereen achter staat.

Tuurlijk heb je gelijk dat mindere kwaliteit kan worden gecompenseerd, maar de kwaliteit moet wel een bepaald minimum nivo hebben.

En ik vraag me op basis van zijn statistieken af of deze speler niet onder de ondergrens zit. Als je op je 23e nog in Zweden voetbalt doe je iets niet goed. Aan de andere kant was Toivonen ook 'al' 22 toen hij bij PSV kwam, dus wie weet ...
Milanafcaaa
 Milanafcaaa - maandag 23 juli 2012 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 14:10 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Veel te makkelijk gezegd. In jouw redeneertrant kan Volendam bij wijze van spreken de CL winnen als het maar teamgeest toont en er een duidelijke speelwijze is waar iedereen achter staat.

Tuurlijk heb je gelijk dat mindere kwaliteit kan worden gecompenseerd, maar de kwaliteit moet wel een bepaald minimum nivo hebben.

En ik vraag me op basis van zijn statistieken af of deze speler niet onder de ondergrens zit. Als je op je 23e nog in Zweden voetbalt doe je iets niet goed. Aan de andere kant was Toivonen ook 'al' 22 toen hij bij PSV kwam, dus wie weet ...

Wat je over Toivonen zegt klopt. Maar het verschil is dat Toivonen in dat seizoen voordat hij naar PiSV kwam, bij Malmo in 27 wedstrijden 14x gescoord had. Dat zijn er meer dan deze jongen in 94 wedstrijden heeft gepresteerd(10 doelpunten)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 juli 2012 door Milanafcaaa --
71-72-73-95
 71-72-73-95 - maandag 23 juli 2012 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 14:10 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Ik zeg ook dat je wel kwaliteit nodig hebt, alleen ik denk dat we die hebben. Met zo goed als dezelfde selectie zijn we vorig seizoen kampioen geworden. En dat met een enorme waslijst aan blessures. Als dat wat minder wordt en Alderweireld pakt de rol van Vertonghen een beetje over, dan heb ik er alle vertrouwen in. En deze speler schijnt toch echt wel te kunnen ballen hoor. Goals en assists zegt natuurlijk niet alleen iets over hemzelf, maar ook over zijn teamgenoten. Voor assists heb je wel spelers nodig die het af kunnen maken. We hebben hem gewoon niet veel zien spelen, omdat hij niet in een bekende competitie speelt. Maar toen we Kennedy haalden deed die het heel goed bij Twente... En zo zijn er talloze voorbeelden. Laten we nou gewoon vertrouwen hebben in ons technisch hart, want die zullen hem zeker niet halen als hij er niks van kan!
reje
 reje - maandag 23 juli 2012 - 14:43   quote  deeplink  
Ik vraag me af of hij wel een meerwaarde is voor Ajax. Leuk dat hij zo goedkoop is maar hij moet wel wat toevoegen. Loopt er in 1 van de mindere grotere clubs in Brazilië niet een talent rond met minstens die kwaliteiten? O laat maar ze bezuinigen ook op de vliegkosten voor de scouts.
Mokum1
 Mokum1 - maandag 23 juli 2012 - 14:43   quote  deeplink  
Krijg het niet warm van deze aankoop, geen jong talent (23), word veel gewisseld en komt vaak als invaller, slechte statistieken (assists, goals).

Daarintegen heb ik veel vertrouwen in de ingeslagen weg met Overmars als eindverantwoordelijke. Ze zullen het wel goed gescout hebben en de kosten zijn nihiel (lijkt me geen topslaris te verdienen).

De boer gaf aan over Chivu dat hij hem niet zal aantrekken omdat hij niet 100% overtuigd is van zijn kunnen. Na Ajax geen vaste waarde geworden en vaak geblesseerd.
En alleen spelers aan te trekken waarvan hij 100% overtuigd is dat de speler van meerwaarde kan zijn.

De vergelijking met Chivu moet je ook in contarst zien met de kosten.
Als je het salaris van Chivu uitgeeft moet je er 100%cker van zijn dat hij meerwaarde heeft, bij deze speler hoeft dat niet perse, we hebben ook goede bankzitters nodig.

Kijk naar AZ die waren aan het einde vh seizoen opgebrandt omdat ze zo'n smalle selectie hadden.
Mokum1
 Mokum1 - maandag 23 juli 2012 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 14:43 schreef reje het volgende:
Ik vraag me af of hij wel een meerwaarde is voor Ajax. Leuk dat hij zo goedkoop is maar hij moet wel wat toevoegen. Loopt er in 1 van de mindere grotere clubs in Brazilië niet een talent rond met minstens die kwaliteiten? O laat maar ze bezuinigen ook op de vliegkosten voor de scouts.
Wat wegen de vliegkosten nu op tegen de bedragen die uitgeven worden in het voetbal.
Scandinavië lijkt me slimme plek om te scouten...Ajax is daar één van de grootste clubs. Wellicht dat deze gast express niet bijtekende omdat er intersse is? Alla Jan en Greg...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 juli 2012 door Mokum1 --
prinsmp
 prinsmp - maandag 23 juli 2012 - 14:51   quote  deeplink  
In 2011 heeft hij 26 wedstrijden gespeeld, waarvan 20 in de basis, 0 goals gemaakt en maar 1 assist gegeven.

Zijn niet heel indrukwekkende cijfers.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 23 juli 2012 - 14:52   quote  deeplink  
We zullen het wel merken....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sana drie jaar naar Ajax

0.0058491