|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Sana drie jaar naar Ajax (De Telegraaf)
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 23 juli 2012 - 14:10 schreef Cyprioot het volgende:[..] Veel te makkelijk gezegd. In jouw redeneertrant kan Volendam bij wijze van spreken de CL winnen als het maar teamgeest toont en er een duidelijke speelwijze is waar iedereen achter staat. Dit is natuurlijk wel erg overdreven. AZ is een veel beter voorbeeld. AZ koopt al jaren tegen zachte prijsjes in en weet veelal het volle potentieel uit die spelers te halen. AZ toont ook als geen ander wat een solide, goed voetballend collectief kan presteren. AZ toont ook dat het de diepte mist om die hoge prestatie curve door te zetten bij vermoeidheid of uitval van personeel.
Maar dat voorbeeld laat wel zien dat je met bescheiden middelen en goede scouting echt een heel eind kan komen. En als Ajax daar, met de extra middelen die het heeft ten opzichte van AZ, in de diepte een afdoende selectie achter kan hebben hoeft dit echt geen bezwaar te zijn voor goede prestaties, ook in Europa. |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
quote:Op maandag 23 juli 2012 - 14:43 schreef Mokum1 het volgende:Krijg het niet warm van deze aankoop, geen jong talent (23), word veel gewisseld en komt vaak als invaller, slechte statistieken (assists, goals). Daarintegen heb ik veel vertrouwen in de ingeslagen weg met Overmars als eindverantwoordelijke. Ze zullen het wel goed gescout hebben en de kosten zijn nihiel (lijkt me geen topslaris te verdienen). De boer gaf aan over Chivu dat hij hem niet zal aantrekken omdat hij niet 100% overtuigd is van zijn kunnen. Na Ajax geen vaste waarde geworden en vaak geblesseerd. En alleen spelers aan te trekken waarvan hij 100% overtuigd is dat de speler van meerwaarde kan zijn. De vergelijking met Chivu moet je ook in contarst zien met de kosten. Als je het salaris van Chivu uitgeeft moet je er 100%cker van zijn dat hij meerwaarde heeft, bij deze speler hoeft dat niet perse, we hebben ook goede bankzitters nodig. Kijk naar AZ die waren aan het einde vh seizoen opgebrandt omdat ze zo'n smalle selectie hadden. Maar wat heb je eraan als je bij wijze van spreken met 11 goedkope spelers de competitie ingaat en vervolgens punt noch prijs pakt ? Het slaat nu wel erg ver door naar de kosten kant, maar mss is dat niet verkeerd hoor. 1 stap terug voor 2 stappen vooruit temeer omdat we al twee keer kampioen zijn geworden, dus geen ramp als 1 seizoen ff niet. Maar liever wel !!! |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Ik heb zoiets van haal er dan iemand erbij van 19 a 20 jaar die al meer heeft laten zien. Liever even wat meer scouten dat het wat langer duurt voordat je iemand vastlegt dan iemand van middelmaat halen die eigen talent in de weg staat. Als ik zo naar de statistieken kijk dan wordt ik niet vrolijk, ook is het iemand van 23 jaar die in een mindere competitie speelt dan de eredivisie. |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Maar goed wie weet is het wel een meerwaarde. Ajah eerst maar zien als hij naar Ajax komt. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Als ie straks de ene na de andere bal op sigi zijn hoofd klaar legt, lullen jullie wel anders.... Heb er vertrouwen in...😊 |
|
|
|
|
frankdribben
|
|
|
Je weet het nooit, maar op papier is dit een aanvulling,geen echte versterking. Er moet nog een linksbenige cv bij die ervaren is en een leider,daarnaast een goede gelijkwaardige linker vleugelaanvaller mocht boerrighter toch veel blessureleed hebben. |
|
|
|
|
reje
|
|
|
En een 2e spits aangezien Bulykin is vertrokken,Cvitanich waarschijnlijk weg moet, Castillon verhuurd is en de Jong zich op het middenveld gaat richten. |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
quote:Op maandag 23 juli 2012 - 16:19 schreef reje het volgende:En een 2e spits aangezien Bulykin is vertrokken,Cvitanich waarschijnlijk weg moet, Castillon verhuurd is en de Jong zich op het middenveld gaat richten. Davy Klaassen? |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Maar is door de Boer wel aangemerkt als de potentiële 2e spits. |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Klaassen is een geweldig talent maar vind hem geen spits. Hij heeft zelf ook aangegeven dat het niet zijn favoriete positie is en dat hij beter op het middenveld rendeert. Hij is meer een nummer 10. Helaas voor Klaassen is het middenveld overbezet en daarom moet hij zich richten op de spitspositie. Ik denk dat we toch echt een 2e spits nodig hebben die zich wel goed voelt bij die plaats. Je hebt toch echt 2 goede spitsen nodig als je naast de competitie ook in de cl speelt. |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Iemand die hier Sana live heeft zien spelen, is het een versterking? |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op maandag 23 juli 2012 - 13:13 schreef Brandje het volgende:[..] Mensen geven hun mening. Ajax is nu in een veel lagere prijsklasse aan het winkelen dan voorheen. Dus de scouting is nu nog veel belangrijker aan het worden en het lijkt mij sterk dat niemand deze jongen op de radar zou hebben als hij zo goed was. Hij is 23 jaar dus dan ben je ook geen talent meer.Dus vind je het heel raar dat heet veel mensen dan twijfels hebben over deze aankoop?? Ja dat vind ik gek, ten eerste is hij vorige week 23 geworden en ten 2 e zijn er net als hier boven genoemd ook laatbleoiers. Als je hem 10 wedstrijden hebt zien voetballen kun je misschien eens gaan denken om een oordeel te geven, maar niet op leeftijd maar graag op voetbal vermogen. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote: Google even, dan zie hem 2 wedstrijden spelen en dan zie je dat hij in ieder geval wel een beetje kan ballen. En ook dat hij dit jaar een belangrijke kracht is geworden van het elftal. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Mooi, vooral dat ajax eens niet eerst spelers gaat bekijken tot dat ze minder goed spelen en dan afhaken!!!! in scandinavie lopen goede spelers rond |
|
|
|
|
Jan1970
|
|
|
Hoofdsponsor Göteborg legt bom onder transfer Sana naar Ajax Door Ralph van Hertum | 25 Juli 2012 om 07:00 | Bron: fotbollskanalen.se | Wed 50 euro gratis
De hoofdsponsor van IFK Göteborg heeft ontevreden gereageerd op het nieuws dat Göteborg-verdediger Tobias Sana op het punt staat naar Amsterdam te vertrekken. De sponsor van de ploeg uit Göteborg reageerde dinsdag boos, omdat het grote talent Zweden dreigt te verlaten.
De hoofdsponsor dreigt te stoppen met de sponsoring van Göteborg, vanwege de slechte prestaties van Göteborg en het naderende vertrek van Sana. Via directeur Nils Wiberg van Prioritet Finans liet de hoofdsponsor weten: "Het gaat alleen maar om geld. Iedereen wil alleen maar zoveel mogelijk verdienen. Zaakwaarnemers sturen de talenten al op jonge leeftijd Europa in en verzieken zo de ontwikkeling en carrieres van de spelers. We hadden grootste talenten in Jong Zweden. De ene speelt nu in de Oekraine en van de ander hoor je ook niets meer."
"Sana was een toekomstig speler van het nationale elftal van Zweden, waar de fans veel plezier van zouden hebben gehad. Nu kan hij bij het tweede elftal van een club als Ajax terechtkomen. En dan wordt hij daarna naar Siberië gestuurd en heeft hij zijn miljoen binnen. Hij zou net zo goed een astronaut of effectenhandelaar kunnen zijn."
"Ik ben niet boos op Sana. Ik ben zeer geïrriteerd dat niemand met het verstand Sana heeft uitgelegd, dat hij beter een paar jaar in Göteborg kan blijven om vervolgens als international en uitblinker voor een topcontract naar het buitenland te gaan. Niet om uit te gaan komen voor een tweede elftal om vervolgens bij een club in Siberië te belanden. Zaakwaarnemers leggen jeugdspelers op voetbalkampen al op hun veertiende levensjaar vast, dat is kinderarbeid. Zaakwaarnemers zouden het Zweedse voetbal moeten versterken."
Bron: Soccernews.nl
Heeft deze meneer verstand van voetbal of speelt er eigenbelang in mee? Sana is misschien wel de beste speler ven IFK Götenburg en een kandidaat voor het Zweedse elftal. Kan me niet voorstellen dat hij bij Götenburg beter af is dan bij Ajax. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 25 juli 2012 - 08:04 schreef Jan1970 het volgende:[...] Heeft deze meneer verstand van voetbal of speelt er eigenbelang in mee? Sana is misschien wel de beste speler ven IFK Götenburg en een kandidaat voor het Zweedse elftal. Kan me niet voorstellen dat hij bij Götenburg beter af is dan bij Ajax. Deze meneer zegt anders precies hetzelfde als wat de Nederlandse clubs roepen over de Engelse en Spaanse clubs. Maar nu zijn wij de "boosdoener". Uiteindelijk is het natuurlijk logisch. Het gaat niet alleen om geld, het gaat ook zeker om ambitie. |
|
|
|
|
The Dude :)
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja het is gewoon lullig maar wij hebben precies het zelfde als er een engelseclub bij Ajax komt halen ze weer bij ons de beste voetballers weg,het wordt tijd voor de 5/6 regel ,dat scheelt heel veel transfers en narigheid het grote voorbeeld is Manchestercity hebben gewoon 6 spitsen en eindelijk moeten ze nu spelers verkopen voor dat ze kopen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 25 juli 2012 - 09:29 schreef nora het volgende:Ja het is gewoon lullig maar wij hebben precies het zelfde als er een engelseclub bij Ajax komt halen ze weer bij ons de beste voetballers weg, En wij doen dat in de kleinere voetballand. Kijk naar Fischer, als 17 jarige opgehaald in Denemarken, Biolesen als 17 jarige gehaald, Eriksen als tiener opgehaald. Toby en Jantje als tieners in Belgie opgehaald. Ook bij Ajax is dat lijstje fors. |
|
|
|
|
|
|
|
quote:Op woensdag 25 juli 2012 - 11:05 schreef Eide het volgende:[..] En wij doen dat in de kleinere voetballand. Kijk naar Fischer, als 17 jarige opgehaald in Denemarken, Biolesen als 17 jarige gehaald, Eriksen als tiener opgehaald. Toby en Jantje als tieners in Belgie opgehaald. Ook bij Ajax is dat lijstje fors. Maar dat is toch logisch? Je wilt steeds een stapje hoger op, zo worden in de jeugd van amateurclubs toch ook weer spelers gescout door prof clubs. Uiteindelijk is het 'the circle of life' van het voetbal. Het gaat er alleen om dat door de huidige bedragen in de voetballerij, jonge voetballers het hoofd op hol krijgen en te vroeg vertrekken naar het buitenland. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 25 juli 2012 - 11:36 schreef The Dude :) het volgende:[..] Maar dat is toch logisch? Je wilt steeds een stapje hoger op, zo worden in de jeugd van amateurclubs toch ook weer spelers gescout door prof clubs. Uiteindelijk is het 'the circle of life' van het voetbal. Het gaat er alleen om dat door de huidige bedragen in de voetballerij, jonge voetballers het hoofd op hol krijgen en te vroeg vertrekken naar het buitenland. Natuurlijk is dat logisch, maar is er wel 1 verschil.
In Italië en Engeland worden hele selecties bij elkaar gekocht. Jonge talenten komen vaak via de serie B of kleine Engelse clubs. Doorbreken bij een grote club is maar weinigen voorbehouden. Bij Ajax weet je dat als je goed speelt je een echte kans gaat krijgen. En dat als je die kans grijpt dat je gaat kennis maken met Europees voetbal. En dat je op die manier je kan ontwikkelen. En die kans is bij de grote clubs toch een stuk kleiner. |
|
|
|
|
|
|
|
Sorry, ik las je eerste bericht niet goed. We denken er hetzelfde over :) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Klopt en de voetballers hebben gelijk je moet het in plus/min 10 jaar verdienen en als je de kans krijgt om binnen te lopen zal geeneen voetballer dat laten lopen. Als je in de maatschappij 15 jaar bij dezelfde firma werkt en de buurman komt naar je toe,je kan bij mij het dubbele verdienen dan gaat 99% naar de buurman om te werken zo werkt dat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 juli 2012 door nora -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Voetbalprimeur: Tobias Sana arriveert maandag in Amsterdam. De beoogde aanwinst voor de voorhoede tekent na een medische keuring een driejarige verbintenis. Sana komt naar Ajax voor zilverwerk, zo laat hij in een eerste reactie weten.
"Ik was ongelooflijk blij dat een grote club als Ajax, met zon mooie historie, me wilde hebben", reageert de Zweed in gesprek met De Telegraaf. "Ik heb aan Zlatan Ibrahimovic en Stefan Petterson gezien hoe goed ze in Amsterdam zijn geworden. Dat is mijn streven."
De rechtsbuiten wordt gezien als het alternatief voor Luciano Narsingh. "Wat voor soort speler ik ben? Ik houd er niet van om over mezelf te praten. Jullie moeten me maar beoordelen. Maar ik moet het van mijn techniek hebben, zoek vaak de één tegen één op en heb een goede voorzet."
Sana (23) weet nog niet of hij zich direct bij de hoofdmacht mag melden. "Ik heb alleen met mijnheer Overmars gesproken en nog niet met de trainer. Die zal beslissen waar ik start. Conditioneel ben ik in elk geval in orde, omdat de Zweedse competitie al is gestart. Al was ik afgelopen week grieperig."
Het talent kan maar amper beseffen dat hij straks samen met Dennis Bergkamp op het trainingsveld staat. "Met zon oud-speler te mogen werken, is echt een droom. Hij was een genius. De keuze voor Ajax was een makkelijke."
"Als je een betere speler wilt worden, moet je als Zweedse voetballer een stap naar het buitenland maken", verklaart Sana, die zich wil ontwikkelen, maar direct onthult meer ambities te hebben. "Ik wil titels pakken, een winnaar worden. |
|
|
|
|
XXX
|
|
|
Sana is onze troefkaart op rechts, Narsingh wie? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tja, stel je nou es voor dat deze jongen uiteindelijk net zo goed of beter blijkt te presteren dit seizoen, lachen we de ballen uit de broek. |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
quote:Op maandag 30 juli 2012 - 17:00 schreef The Dude :) het volgende:Tja, stel je nou es voor dat deze jongen uiteindelijk net zo goed of beter blijkt te presteren dit seizoen, lachen we de ballen uit de broek. 3,5 ton tegenover 4,1 miljoen :P.
Ik heb er veel vertrouwen in. Gescout door J.S. Olsen dus das erg positief ;) |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op maandag 30 juli 2012 - 17:23 schreef dutchajaxmen het volgende:[..] 3,5 ton tegenover 4,1 miljoen :P. Ik heb er veel vertrouwen in. Gescout door J.S. Olsen dus das erg positief ;) maak dat jezelf mr wijs... |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
quote: We zullen zien waar de schaal aan het eind van het seizoen te vinden is ;) |
|
|
|
|
koekkoek007
|
|
|
quote:Op maandag 30 juli 2012 - 17:23 schreef dutchajaxmen het volgende:[..] 3,5 ton tegenover 4,1 miljoen :P. Ik heb er veel vertrouwen in. Gescout door J.S. Olsen dus das erg positief ;) kijk het is gewoon zonde dat narsingh als amsterdammer naar 040 is gegaan. maar verder sana voor 3,5 ton .als hij het niet is aan het einde van het seizoen .hebben we geen veel geld verloren .alla sulejmani |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op maandag 30 juli 2012 - 17:42 schreef dutchajaxmen het volgende:[..] We zullen zien waar de schaal aan het eind van het seizoen te vinden is ;) Dat het mr een spannende race mag worden... met ons als winnaar natuurlijk :) |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
quote:Op maandag 30 juli 2012 - 17:59 schreef infamous psv het volgende:[..] Dat het mr een spannende race mag worden... met ons als winnaar natuurlijk :) Ik denk dat jullie eind februari al de kampioenswedstrijd spelen ;) |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: je bent een wijs man.. ghehehehe |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
quote: Was Dries dat ook maar :P. Euhmm, tjah, jullie hebben de beste selectie. Als Narsingh en van Bommel goed renderen dan ben ik bang dat die gloeilamp van jullie meer gaat lichten dan ooit tevoren en dat jullie kampioen worden. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
als je dit kijkt met bijbehorend filmpje valt mij op dat hij linksbuiten speelt en niet rechts, dacht toch echt dat hij als rb was gehaald? http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=23311 Zo qua dreiging wat ervan uitgaat en snelheid kan het wel een goede zijn voor ajax, laten we hopen dat petterson ajax goed heeft getipt over hem. |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
quote:Op maandag 30 juli 2012 - 21:53 schreef dege het volgende:als je dit kijkt met bijbehorend filmpje valt mij op dat hij linksbuiten speelt en niet rechts, dacht toch echt dat hij als rb was gehaald? http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=23311Zo qua dreiging wat ervan uitgaat en snelheid kan het wel een goede zijn voor ajax, laten we hopen dat petterson ajax goed heeft getipt over hem. Klopt. Zal wel op beide flanken uit de voeten kunnen ;) |
|
|
|
|
|
|
|
quote: Is zo, maar hij is vnl voor op rechts gehaald. Komt alleen op links als iedereen op die positie geblesseerd is. Wel fijn dat ie op beide flanken uit de voeten kan, maar dan krijg je die discussie tussen buitenom of naar binnen trekken en uithalen. Ajax wil nu voor de aanvoer van Sig gaan, you do the math. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote: Je moet beter zoeken, er is op internet een film van 2 wedstrijden en daarin zie je dat hij met z'n rechter been op rechts speeld. |
|
|
|
|
|
|
|
quote:Op woensdag 01 augustus 2012 - 13:25 schreef riveco het volgende:[..] Je moet beter zoeken, er is op internet een film van 2 wedstrijden en daarin zie je dat hij met z'n rechter been op rechts speeld. ten eerste moet je zelf eerst leren spellen. Dan moet je beter leren lezen, of quoten als t niet om mij ging. Try again. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op woensdag 01 augustus 2012 - 13:25 schreef riveco het volgende:[..] Je moet beter zoeken, er is op internet een film van 2 wedstrijden en daarin zie je dat hij met z'n rechter been op rechts speeld. Zelf beter zoeken lijkt me de beste oplossing in deze. |
|
|
|
|
swennos
|
|
|
Heeft iemand hem al op de training gezien ? Zo ja wat vond je ervan ? |
|
|
|