|
|
RenatoBos
|
|
|
Terence Kongolo (Rotterdam, 14 februari 1994) is een Nederlands betaald voetballer die als verdediger speelt. Kongolo begon met voetballen bij RVV Hillesluis en kwam als F-pupil in de jeugd van Feyenoord spelen. Hij startte het in het seizoen 2009/10 bij Feyenoord onder 16 maar kwam al voor de winterstop meerdere malen uit voor Feyenoord onder 17. In dat elftal speelde hij de laatste maanden van het seizoen als centrale verdediger. Daarnaast maakte de linksbenige verdediger deel uit van het Nederlands elftal voor spelers onder 16. Op 14 april 2012 maakte Kongolo als invaller zijn debuut in de met 3-0 gewonnen wedstrijd tegen SBV Excelsior.
Nederlands elftal Kongolo heeft met Oranje onder -17 het EK in Servië gewonnen. Door een 5-2 zege op de leeftijdgenoten uit Duitsland. in deze wedstrijd wist Kongolo eenmaal te scoren. [bewerken]Erelijst
Internationaal Nederland onder 17: EK-17 2011
Het seizoen 2013-2014 gaat voor Terence Kongolo de boeken in als het jaar van zijn grote doorbraak. Waar hij in de eerste maanden van de competitie nog aanvoerder is van Feyenoords beloftenteam, besluit hij het seizoen als lid van de selectie van het Nederlands elftal voor het WK in Brazilië. In de tussenliggende maanden grijpt Kongolo zijn langverwachte kans in de hoofdmacht van Feyenoord, waar hij grote indruk maakt.
Het uitschakelen van mijn directe tegenstander is mijn specialiteit Terence Kongolo De wedstrijd tussen Feyenoord en Excelsior is in april 2012 allang beslist, als Kongolo zich licht gespannen langs de zijlijn meldt. Als hij zich even later tussen de lijnen bevindt, weet de talentvolle verdediger dat een droom is uitgekomen: hij is gedebuteerd in Feyenoord 1. Over het talent van Kongolo, die jarenlang diverse jeugdelftallen op Varkenoord doorliep, bestaat dan allang geen twijfel meer. Dat hij desondanks tot halverwege het seizoen 2013-2014 blijft steken op een handvol optredens, heeft alles te maken met de moordende concurrentiestrijd in De Kuip. Met internationals Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi en Joris Mathijsen voor zich wordt het geduld van de jonge linkspoot zwaar op proef gesteld.
De beloning voor het lange wachten volgt als Kongolo van trainer Ronald Koeman zijn langverwachte kans in de basis krijgt. Deze grijpt hij niet alleen met beide handen aan, maar de verdediger groeit zelfs uit tot revelatie van de tweede seizoenshelft. Vooral de solide wijze waarop hij aanvallers uitschakelt, oogst veel bewondering. Kongolo verdwijnt niet meer uit de basiself van Feyenoord en al snel volgt de eerste uitnodiging van bondscoach Louis van Gaal, die hem in de oefeninterland tegen Ecuador laat debuteren in het Nederlands elftal. Dat de Rotterdammer tevens tot de WK-selectie van Oranje behoort, geeft aan dat Feyenoord met Kongolo over een van de meest talentvolle verdedigers van Nederland beschikt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 april 2017 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo ondertekende vanmiddag nieuw contract tot 2015
Terence Kongolo maakte donderdag een nieuw hoogtepunt mee in zijn prille carrière bij Feyenoord. De 18-jarige centrale verdediger, die dit seizoen vast deel uitmaakt van de selectie van trainer Ronald Koeman, tekende in De Kuip een nieuw contract dat hem tot medio 2015 aan Feyenoord verbindt. Feyenoord had al in een eerder stadium een akkoord bereikt met Kongolo, alleen waren de benodigde handtekeningen tot donderdag nog niet gezet.
Voor Kongolo is dit zijn tweede contract bij Feyenoord, nadat hij op zestienjarige leeftijd zijn eerste verbintenis bij de club tekende. Dat is heel bijzonder op deze leeftijd, vertelde technisch directeur Martin van Geel tijdens de ondertekening. Dit zegt ook iets over het vertrouwen dat wij hebben in Terence. Hij draait volledig mee in de selectie en heeft een heel goede voorbereiding gedraaid. Hij is echt op de deur aan het kloppen.
Kongolo maakte in april van dit jaar zijn debuut voor Feyenoord, in de thuiswedstrijd tegen Excelsior. De verdediger hoopt dat er komend seizoen nog veel speelminuten zullen volgen voor hem. Ik streef natuurlijk naar een basisplek, maar ik weet dat er veel concurrentie is, zei Kongolo. Maar van concurrentie word je alleen maar sterker. Van de jongens die ik nu voor me heb kan ik ook heel veel leren.
Bron : Feyenoord netwerk |
|
|
|
|
Nibke
|
|
|
Ik denk dat onze jonge Terence K. dinsdag meteen voor de leeuwen wordt gegooid. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Dus Kongolo in het centrum met De Vrij, en Indi blijft LB spelen..? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Voor Kongolo wel weer een goede zaak dat Vlaar weggaat, die moet ook zijn kansen gaan pakken, wel apart dat ie vandaag bijtekent en Vlaar weggaat of beter gezegd eigenlijk niet apart.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
FR-Han
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Niet zo kinderachtig Han. Gaan we zo lekker om een ijsje. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo krijgt basisplek van Feyenoord-trainer Koeman
De 18-jarige Terence Kongolo wordt zondag voor de leeuwen gegooid. De Feyenoord-verdediger wordt door trainer Ronald Koeman naast Bruno Martins Indi geposteerd, in het uitduel met Heracles Almelo.
Joris Mathijsen (schorsing) en Stefan de Vrij (blessure) zijn niet inzetbaar. "Dan kom ik uit bij Terence", zegt Koeman op een persconferentie. "Hij is jong, maar traint gewoon mee met de selectie en is een volwaardige speler. Dan is hij gewoon aan de beurt. Dat we hem niet verhuren, zegt veel over het vertrouwen dat we in hem hebben." Kelvin Leerdam in het centrum was ook een te overwegen optie. "Met Kelvin naast Bruno heb ik een rechts- en een linksbenige centrale verdediger, maar ik kies voor de beste op die positie", besluit Koeman. Bron:Elfvoetbal.nl |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Alom lof voor zoveelste exponent uit florerende Feyenoord-opleiding
Vader Erik en moeder Editha zaten glunderend op de tribune. De broertjes Rodney (14) en Fidel (7) bleven thuis voor de buis. De familie Kongolo, afkomstig uit Congo, beleefde gisteren een prachtige middag. Hun zoon, de pas 18-jarige centrale verdediger Terence Kongolo, debuteerde in de basis van Feyenoord.
Hij is de zoveelste exponent van de florerende jeugdopleiding. Kongolo, die in Zwitserland werd geboren, werd door Feyenoord als pupil weggeplukt bij amateurclub Hillesluis. Hij doorliep vervolgens de jeugdopleiding op Varkenoord en werd twee jaar geleden met Oranje onder 17 jaar Europees kampioen.
De jeugdinternational, door de blessure van Stefan de Vrij en de schorsing van Joris Mathijsen in beeld geraakt, kreeg van trainer Ronald Koeman een schouderklopje. 'Dat is mooi, maar ik ben over mijn eerste helft niet tevreden', blijft hij in het AD kritisch op zijn eigen optreden.
In die fase was hij af en toe iets te slordig in de opbouw, al was de splijtende pass op Ruben Schaken om van te watertanden. 'Ik was gespannen, maar niet meer dan anders. Voetballen in de Eredivisie is anders dan in de jeugdelftallen, maar ik zit al geruime tijd bij de selectie en ben ook al een paar keer ingevallen.'
Koeman was te spreken over zijn talent: 'Kongolo bespeelde Armenteros prima en dat zegt wel iets. Dat is een lastige speler. Hij is een echte verdediger en heeft dat vandaag laten zien.' Bron:AD.nl |
|
|
|
|
RedDevil1990
|
|
|
Kongolo afkomstig uit Congo Toepasselijk |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Weer een groot talent uit onze prachtige jeugdopleiding! |
|
|
|
|
twitch
|
|
|
die pass was inderdaad geniaal zeg en verdedigde inderdaad zeer netjes nog een paar kleine dingetjes maar een zeeeer ruime voldoende |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Die pass was super inderdaad, wat zou het jammer zijn toch als Joris de groei van Terence tegen zou werken.. |
|
|
|
|
Danny.K
|
|
|
Goede voetballer heeft een mooi debuut gemaakt. Weer een parel uit de Feyenoord opleiding, valt op dat de meeste talenten meer verdedigers en middenvelders zijn dan spitsen die doorbreken. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 27 augustus 2012 - 12:37 schreef RenatoBos het volgende:Die pass was super inderdaad, wat zou het jammer zijn toch als Joris de groei van Terence tegen zou werken.. En wat zou het toch mooi zijn als Joris die jonge gasten zijn ervaring zou kunnen overbrengen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
valt mij op dat vrijwel alle jeugdspelers moeiteloos aanpikken,,in tegenstelling tot aangetrokken spelers met jarenlange eredivisie ervaring.. ik blijf erbij,,,de basiskwaliteit is gewoon hoger,,..... zou als ik koeman was tonny anass etc gewoon veel vaker laten meedoen(cq invallen,,en geen 10 minuutjes)
en kongolo......goed gedaan man!!!!!!!!!! was wederom blij verrast.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 augustus 2012 door van geil -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 27 augustus 2012 - 19:27 schreef van geil het volgende:valt mij op dat vrijwel alle jeugdspelers moeiteloos aanpikken,,in tegenstelling tot aangetrokken spelers met jarenlange eredivisie ervaring.. ik blijf erbij,,,de basiskwaliteit is gewoon hoger,,..... zou als ik koeman was tonny anass etc gewoon veel vaker laten meedoen(cq invallen,,en geen 10 minuutjes) en kongolo......goed gedaan man!!!!!!!!!! was wederom blij verrast. Jeugdspelers hebben altijd veel krediet, daarom hoeven zij in eerste instantie minder te presteren om als goed beschouwd te worden, terwijl van aankopen verwacht wordt dat zij er niet alleen meteen staan, maar Feyenoord ook sterker maken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 27 augustus 2012 - 19:36 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Jeugdspelers hebben altijd veel krediet, daarom hoeven zij in eerste instantie minder te presteren om als goed beschouwd te worden, terwijl van aankopen verwacht wordt dat zij er niet alleen meteen staan, maar Feyenoord ook sterker maken. mmm.....verstandig standpunt.... ik zal mezelf ns wat kritischer bekijken of ik inderdaad wel volledig objectief kijk....
misschien zit er n kern van waarheid in. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 27 augustus 2012 - 19:46 schreef van geil het volgende:[..] mmm.....verstandig standpunt.... ik zal mezelf ns wat kritischer bekijken of ik inderdaad wel volledig objectief kijk.... misschien zit er n kern van waarheid in. :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 27 augustus 2012 - 15:01 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] En wat zou het toch mooi zijn als Joris die jonge gasten zijn ervaring zou kunnen overbrengen. Yep, lijkt me ook de bedoeling.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 27 augustus 2012 - 19:46 schreef van geil het volgende:[..] mmm.....verstandig standpunt.... ik zal mezelf ns wat kritischer bekijken of ik inderdaad wel volledig objectief kijk.... misschien zit er n kern van waarheid in. Soms raag je je toch ook wel eens af waar hij die wijsheid allemaal vandaan haalt hè geile.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo na debuut in basis: "Ik was gespannen, maar niet meer dan anders"
Terence Kongolo maakte zondagmiddag zijn debuut in de basisopstelling van Feyenoord. De achttienjarige verdediger kon tevreden terugkijken op zijn wedstrijd tegen Heracles Almelo. Toch keek het talent zelf kritisch naar zijn optreden.
"Dat is mooi, maar ik ben over mijn eerste helft niet tevreden", zo vertelde Kongolo in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ik was gespannen, maar niet meer dan anders. Voetballen in de Eredivisie is anders dan in de jeugdelftallen, maar ik zit al geruime tijd bij de selectie en ben ook al een paar keer ingevallen."
Feyenoord-trainer Ronald Koeman was tevreden over het optreden van Kongolo. Bron:Soccernews.nl |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo over eigen doelpunt: "Dat was heel ongelukkig"
Terence Kongolo verscheen na afloop van de met 2-3 gewonnen wedstrijd tegen NEC als een tevreden man voor de camera's van RTV Rijnmond. De verdediger van Feyenoord, die een eigen doelpunt maakte, vond zichzelf goed spelen.
"Dit was een bijzondere wedstrijd, omdat we in de laatste minuut van de verlenging toch nog met 2-3 winnen", begon de mandekker van de Rotterdammers. "We gaan nu door naar de volgende ronde van de beker en dat is hartstikke mooi."
"Het ging wel lekker. De eerste helft ging het wel goed, maar in de tweede helft ging het wat minder. Daarna stonden we wel heel stabiel achterin. Aan dat eigen doelpunt kon ik niets doen. Graziano Pellè verlengde de bal, waarna hij op mijn hoofd kwam. Dat was heel ongelukkig." Bron:Soccernews |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Daar speelt ie al Wim..
|
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
|
|
|
Snees
|
|
|
We kunnen Bruno of dVrij ruilen tegen Messi.De opvolger staat klaar! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ja zou dat wat wezen d:-) |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Heerlijk om zo'n jeugdopleiding te hebben. |
|
|
|
|
Snees
|
|
|
Wel merkwaardig dat we zoveeeeel centrale verdigers weten op te leiden maar bijna geen creatieve speler. Een tijdbom onder Brard zn Stoel. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 september 2012 - 09:31 schreef Snees het volgende:Wel merkwaardig dat we zoveeeeel centrale verdigers weten op te leiden maar bijna geen creatieve speler. Een tijdbom onder Brard zn Stoel. Jij gaat nog tijdbommen tekort komen straks.. |
|
|
|
|
Snees
|
|
|
quote: Na de bekerwinst leg ik die van Koeman gewoon even onder die nep snees zn stoel. |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Kongolo: 'Het kan en moet altijd beter'
Terence Kongolo, verdediger van Feyenoord, beleeft momenteel een nieuw avontuur in zijn leven. De Rotterdamse club moet het voorlopig stellen zonder Joris Mathijsen en Stefan de Vrij. De acttienjarige verdediger mag hierdoor zijn opwachting maken. Foto
In de bekerwedstrijd tegen NEC (2-3 winst na verlenging) scoorde hij een eigen doelpunt. Later maakte hij de eerste treffer voor de Rotterdammers. Zelf ziet hij verbeterpunten. "Halverwege het afgelopen seizoen kwam ik bij de selectie en in de slotfase van de competitie mocht ik mijn debuut maken tegen Excelsior. Deze zomer heb ik mij ten doel gesteld dat ik continue bij de wedstrijdselectie moet zitten. Door de blessures van Stefan de Vrij en Joris Mathijsen kom ik ook aan spelen toe. Ik ben blij als mensen tevreden zijn, maar het kan en moet altijd beter", zegt de mandekker in het Algemeen Dagblad.
Samen met Bruno Martins Indi vormt hij het hart van de defensie. "Bruno is ook linksbenig en ik moest in de jeugd ook altijd al de rechterkant van het centrale duo vormen. Ik voel mij daar prima. Het is zaak left te tonen. Ook in de opbouw."
Bron: http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/217265_kongolo-het-kan-en-moet-altijd-beter
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 september 2012 door Wim2 -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo: Blij met elke minuut die ik krijg
Terence Kongolo is tevreden over de ontwikkeling die hij dit seizoen doormaakt. De verdediger, die een hoofdrol vervulde in de bekerwedstrijd tegen N.E.C. met een goal én een eigen doelpunt, kan ook zaterdag in de thuiswedstrijd tegen de Nijmegenaren een basisplaats tegemoet zien. Ik ben blij met elke minuut die ik krijg, vertelt Kongolo in het Feyenoord Wedstrijdmagazine, dat zaterdag voorafgaand aan de wedstrijd tegen N.E.C. gratis verkrijgbaar is. Mensen zeggen soms tegen mij dat het lijkt alsof ik helemaal niet nerveus ben. Soms ben ik dat wel, alleen zie je dat bij mij niet zo. Ik probeer altijd rustig te blijven. Dat is denk ik ook een kwaliteit van mij. Kongolo verwacht geen makkelijke wedstrijd tegen N.E.C.. Het is een goed team met een paar gevaarlijke spelers, zegt hij. Ze hebben met Melvin Platje bijvoorbeeld een goede spits. Hij komt vaak in de bal, maar is ook redelijk snel. Voor de goal is hij heel scherp. Wij moeten daar als verdediging voor oppassen. Het volledige interview met Terence Kongolo is zaterdag te lezen in het Feyenoord Wedstrijdmagazine. Het officiële programmablad is voorafgaand aan de wedstrijd tegen N.E.C. gratis verkrijgbaar op diverse punten in en om De Kuip. Naast het interview met Nelom is in het Feyenoord Wedstrijdmagazine ook alles te lezen over de komende tegenstander, is er plaats voor het laatste nieuws en blikt oud-Feyenoorder Hans Venneker vooruit op het treffen met N.E.C.. Bron:Feyenoordleven |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
poeh, groot talent. durft al in te schuiven,,,voetbalt knap mee ik zie het wel zitten in deze knaap |
|
|
|
|
Snees
|
|
|
Bruno is al BRUUT.Maar Kongolo wordt de BAAS. Ik kan niet wachten om Kongolo samen met dVrij te zien regeren. Slimme verdedigers die alles beheersen. |
|
|
|
|
detrapstaandervanvak
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 september 2012 - 09:31 schreef Snees het volgende:Wel merkwaardig dat we zoveeeeel centrale verdigers weten op te leiden maar bijna geen creatieve speler. Een tijdbom onder Brard zn Stoel. Hou toch alsjeblieft je smoel eens. |
|
|
|
|
Snees
|
|
|
quote: grrr bijt nou eens joh! h..r.nj..g |
|
|
|