|
|
JanM
|
|
|
quote:Op zondag 12 april 2015 - 16:50 schreef RenatoBos het volgende:Kongolo treurt: ''Vorig seizoen maakte ik die fouten niet''[ afbeelding ] Terence Kongolo bezorgde Willem II in de tweede helft de voorsprong. De mandekker van Feyenoord moest een bal in de eigen zestien wegwerken, maar hij miste de bal volledig. ''Vorig seizoen maakte ik niet van zulke fouten, maar dit jaar ben ik ongelukkig'', erkende de verdediger na afloop tegenover Fox Sports.Bij het eerste tegendoelpunt zag heel Feyenoord er niet goed uit. ''We stonden niet goed, maar we moeten het bespreken met de ploeg'', aldus Kongolo, die geen specifieke verklaring kon of wilde geven. Dat wilde hij wel bij zijn eigen fout. ''Ik timede de bal niet goed. Het was gewoon ongelukkig en vervolgens maakt die speler hem goed af. Maar ik moet niet te lang blijven treuren. Kop omhoog en weer doorgaan.'' KONGOLO: VORIG SEIZOEN MAAKTE IK DIT SOORT FOUTJES NIEThttp://foxsports.nl/video/273006-kongolo-vorig-seizoen-maakte-ik-dit-soort-foutjes-niet.htmlBron:FoxSports Toen stond Mulder///HELD! achter hem hè! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Ik vond hem ook duur, maar hij is zijn geld waard geweest. Er was niemand om de kar te trekken toen hij kwam en dat telt in mijn ogen veel zwaarder dan zijn salaris. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 12 april 2015 - 17:01 schreef Barabas het volgende:Ik vond hem ook duur, maar hij is zijn geld waard geweest. Er was niemand om de kar te trekken toen hij kwam en dat telt in mijn ogen veel zwaarder dan zijn salaris. En het is een oranjeklant, natuurlijk mag ie misschien wat meer verdienen, maar 1 miljoen vind ik teveel voor wat ie heeft laten zien. daarnaast heefteen idioot contract gekregen van drie jaar, als ie dat heeft verdiend kun je Dirk net zo goed een contract voor 5 jaar geven.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zondag 12 april 2015 - 17:03 schreef RenatoBos het volgende:[..] En het is een oranjeklant, natuurlijk mag ie misschien wat meer verdienen, maar 1 miljoen vind ik teveel voor wat ie heeft laten zien. daarnaast heefteen idioot contract gekregen van drie jaar, als ie dat heeft verdiend kun je Dirk net zo goed een contract voor 5 jaar geven.. Dat het contract een jaar te lang doorloopt is iets waar iedereen het bij zijn aanstelling over eens was, maar wat waren we blij dat hij tekende. Is goed uitonderhandelt door zijn zaakwaarnemer. Had MvG misschien beter kunnen doen, maar om daar een kloppend oordeel over te geven heb ik gedetailleerde informatie nodig. En die is er niet.
Ik vind het gewoon een beetje makkelijk om achteraf allerlei zaken te gaan lopen roepen die niet kloppen en afbreuk doen aan de persoon Mathijssen alsook zijn prestaties en geleverde inzet voor onze club. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Terence Kongolo is niet helemaal fit. De verdediger heeft lichte pijn aan zijn knie. Hij laat echter weten dat hij waarschijnlijk gewoon inzetbaar tijdens het uitduel tegen FC Groningen, die aankomende zondag op het programma staat. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Mooi zo! Dat ie de wedstrijd haalt dan he! |
|
|
|
|
G-child
|
|
|
Goed nieuws! Hem hebben we hard nodig aankomende wedstrijden... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo: ''Geloof graag dat mijn situatie hem heeft gesterkt''
Terence Kongolo was hét voorbeeld voor Anass Achahbar dat je nooit moet wanhopen. Net als Achahbar moest ook Kongolo lang wachten op zijn kans, maar die greep hij direct met beide handen aan. "Ik snap dat Anass het moeilijk heeft gehad", zegt de verdediger in de nieuwe Voetbal International.
"Je ziet iedereen om je heen spelen en jij zit op de tribune. Ik geloof graag dat mijn situatie hem heeft gesterkt. Ik speelde ook nooit, tot Ronald Koeman me bij zich riep'', rakelt de WK-ganger op. ''Ik zou naar FC Utrecht gaan, maar Koeman vertelde dat Joris Mathijsen een oogblessure had. Als ik bleef, kreeg ik de kans en moest ik het maar laten zien.''
Koeman hield woord en Kongolo kreeg zijn beloofde minuten. Sindsdien is hij een vaste basisspeler in het eerste van Feyenoord. ''Ik denk dat het dan typisch is voor onze generatie dat we voor die kans gaan, doordat we zo veel vertrouwen hebben in wat we kunnen. Niet voor niets hebben we in het verleden veel gewonnen, werden we zelfs Europees kampioen. Ik bleef bij Feyenoord en een paar maanden later mocht ik met Oranje mee naar Brazilië. Zo snel kan het gaan." |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Nou Annass, Tonny, JP en evt anderen: Dit is nou een schoolvoorbeeld van een jonge profvoetballer met een uitstekende mentaliteit. Kunnen jullie allemaal een voorbeeld aan nemen.
Overigens wel belangrijk om in de hoofden van al die jonge talenten te laten doordringen dat je ALTIJD een serieuze kans in het eerste krijgt. Zeker als je 10 jaar gehoord hebt dat je de toekomst van Feyenoord bent! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Terence ook weer hersteld.. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Per direct eruit. Dit kan niet. Laat Joris het maar doen de laatste wedstrijd |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Kongolo voor tien miljoen euro op lijst van beste zomerdeals'
Terence Kongolo is door The Guardian opgenomen in de top 12 van best mogelijke zomerdeals op de transfermarkt. De lijst bevat jonge spelers die in potentie nog kunnen doorgroeien bij een hogere club. De 21-jarige verdediger van Feyenoord staat er eveneens bij en wordt gezien als een groot talent, die voor de Rotterdammers ongeveer 10 miljoen euro moet opleveren.
"Kongolo was een sterkhouder in de formatie van Feyenoord afgelopen seizoen, die voortgebracht is uit de productieve eigen jeugdopleiding in 2012", begint de Engelse kwaliteitskrant. "Hij was onderdeel van de WK-selectie van Louis van Gaal in Brazilië afgelopen zomer, maar kwam alleen in de laatste minuten van het duel met Chili in actie."
"Hij kan in de verleiding komen om zijn jongere broertje Rodney Kongolo, momenteel actief in de jeugd bij Manchester City, te volgen", gaat The Guardian verder. "Zijn huidige contract verloopt in de zomer van 2017 en hij zou zo'n zeven miljoen pond moeten kosten (omgerekend 9,84 miljoen euro)." Ook Ajaksmiet Anwar El cohen staat op de lijst, evenals Youri Tielemans van Anderlecht en Oscar Hiljemark van PSV. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Zou v. Geel een mannetje bij die krant hebben zitten. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Speelde niet eens zo onaardig.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee, maar moet t krachthonk in. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote: Eens. Ik vind hem niet beter worden in de tijd, wat je bij Van Beek wel ziet. Kan fysiek nog stappen maken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 09 augustus 2015 - 07:59 schreef netsurfer het volgende:[..] Eens. Ik vind hem niet beter worden in de tijd, wat je bij Van Beek wel ziet. Kan fysiek nog stappen maken. Niet alleen fysiek. Moet veel sneller het middenveld inspelen. iets wat alle verdedigers niet kunnen overigens omdat Clasie veel te lang deze rol op zich nam. Dat is natuurlijk niet de oplossing om beter te worden. |
|
|
|
|
jacky chan
|
|
|
Toch heeft ie gisteravond een paar belangrijke keren ingegrepen...is dat ook waargenomen? |
|
|
|
|
Rotterdam22
|
|
|
Was gisteren gewoon een beest vooral 1e helft. zo goed heeft jan arie nog nooit verdedigd maar dat willen mensen niet zien vooral kijken waar die niet goed in is. Jan arie is beter aan de bal maar voorderest is kongolo op alle vlakken beter als hem. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik hoor niemand zeggen dat vd Heijden zijn plaats in moet nemen? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Omdat deze wedstrijd er weer een goede Kongolo stond.. |
|
|
|
|
RedDevil1990
|
|
|
quote: Bij deze Ik denk nog steeds dat de combi vd heijde van beek beter is Een opbouwer en een ouderwetse verdediger |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Kongolo dan naar links. Moet wel spelen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Lijkt me stukken beter dan Nelom..wat alles beter dan Nelom.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
rechts is t niet veel beter |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Niet als je Bilal gedwongen rechtsachter neer zet nee.. |
|
|
|
|
Rotterdam22
|
|
|
Kongolo links centraal anders is het kapitaalsvernietiging. Van beek is goede opbouwer met marko. kunnen we kongolo gewoon laten verdedigen. genoeg mensen hier willen van beek of kongolo als back snap daar gewoon niks van. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zondag 09 augustus 2015 - 14:11 schreef Rotterdam22 het volgende:Kongolo links centraal anders is het kapitaalsvernietiging. Van beek is goede opbouwer met marko. kunnen we kongolo gewoon laten verdedigen. genoeg mensen hier willen van beek of kongolo als back snap daar gewoon niks van. Vind Kongolo tot nu toe beter als LB dan als CV, wat mij betreft stelt Gio hem weer gewoon als LB op, op die positie deed hij het prima en werd hij zelfs opgeroepen voor Oranje. |
|
|
|
|
Rotterdam22
|
|
|
Beter als lb als centraal ja dan zijn we uitgepraat. |
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
quote:Op zondag 09 augustus 2015 - 14:15 schreef moa het volgende:Vind Kongolo tot nu toe beter als LB dan als CV, wat mij betreft stelt Gio hem weer gewoon als LB op, op die positie deed hij het prima en werd hij zelfs opgeroepen voor Oranje. Precies. Dirk kuyt speelt ook gewoon overal waar hij wordt opgesteld, in dienst van het team. Ik zou niet weten waarom voor Kongolo niet hetzelfde zou gelden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 augustus 2015 door windoweyes -- |
|
|
|
|
Rotterdam22
|
|
|
Als we er beter van zouden worden moet hij lb ja. maar jan arie komt niet eens in de buurt van kongolo. maar ik ben een van weinige die dat zegt dus misschien heb ik het helemaal fout. eerder jan arie op lb laat hem het eerst maar is bewijsen 28 jaar en nog in nl dab ben je niet heel goed. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 09 augustus 2015 - 14:11 schreef Rotterdam22 het volgende:Kongolo links centraal anders is het kapitaalsvernietiging. Van beek is goede opbouwer met marko. kunnen we kongolo gewoon laten verdedigen. genoeg mensen hier willen van beek of kongolo als back snap daar gewoon niks van. Je LB is dramatisch. Dus dan moet je daar een oplossing voor vinden. Dus dan koop je of een knappe LB. Of je zet er eigenlijk de beste oplossing in je selectie neer, maar moet je een CV erbij halen.
Simpel. Nelom is kut. |
|
|
|
|
Rotterdam22
|
|
|
Maar als je nieuwe cv niet beter is als wat je al heb. ga je dan het centrum verzwakken om de backpositie iets beter te maken?? Kongolo is niet goed als back, die moeten ook een beetje aan kunnen vallen als je beter ben als je tegenstander. Nelom is kut ja |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik vind alleen maar dat Kongolo naar LB kan als je Botteghin haalt. Anders niet. Vd Heijden is een goede stand-in. Ik heb overigens liever Kongolo op LB die niet kan aanvallen dan 1 die niet kan verdedigen. En niet kan aanvallen :) |
|
|
|
|
Rotterdam22
|
|
|
Botteghin halen en jan arie inwisselen voor een linksback dan zijn we klaar. Ik hoop dat botteghin betr is als kongolo maar denk het niet. wel een goede stand in en evt opvolger van beek als die naar madrid gaat. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Botteghin is opbouwend zeer slecht. Bal veroveren en meteen inleveren bij iemand die wel een goede pass kan geven. Hij is dus niet de oplossing voor ons linksback-probleem. Je creëert er namelijk een ander probleem mee: Wie gaat opbouwen? Alle ballen op Sven is vrij makkelijk voor de tegenstander. Kan-arie laat regelmatig zijn man uit de rug weglopen, dus als centrale verdediger is hij ook geen deel van de oplossing.
Gio/JP/Jan nog ff verder puzzelen! |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zondag 09 augustus 2015 - 14:33 schreef Rotterdam22 het volgende:Als we er beter van zouden worden moet hij lb ja. maar jan arie komt niet eens in de buurt van kongolo. maar ik ben een van weinige die dat zegt dus misschien heb ik het helemaal fout. eerder jan arie op lb laat hem het eerst maar is bewijsen 28 jaar en nog in nl dab ben je niet heel goed. Zoals Pelle bijvoorbeeld, die was ook 28. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: Vind hem idd. beter op de LB spelen dan centraal, daarnaast hebben we centraal andere opties voor handen en op LB niet echt tenzij Woudenberg zijn kansen gaat grijpen. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Iedereen rekent zo ongeveer Vermeer af op 1 fout per wedstrijd. Kongolo maakt er meer per wedstrijd, alleen loopt dat niet meteen fataal af. Gisteren ook weer. Komt ie als een blinde invliegen, maar gaat net goed omdat ie het schot nog kan blokkeren. En dan metee Van de rHeijden als minder bestempelen, omdat ie nog geen buitenlands contract heeft. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zondag 09 augustus 2015 - 18:21 schreef nr 10 het volgende:En dan metee Van de rHeijden als minder bestempelen, omdat ie nog geen buitenlands contract heeft. ? |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
quote: Deze laatste zin bedoel ik. Je moet echt eens alles lezen.
quote:Op zondag 09 augustus 2015 - 14:33 schreef Rotterdam22 het volgende:Als we er beter van zouden worden moet hij lb ja. maar jan arie komt niet eens in de buurt van kongolo. maar ik ben een van weinige die dat zegt dus misschien heb ik het helemaal fout. eerder jan arie op lb laat hem het eerst maar is bewijsen 28 jaar en nog in nl dab ben je niet heel goed. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Maar Van der Heijden is toch ook minder dan Kongolo? |
|
|
|
|
G-child
|
|
|
Kongolo komt wel weer in vorm, is nog jong en dan zie je vaker mindere periodes. In mijn optiek nog steeds een prima CV en laat hem de concurrentie maar aangaan met v/d heijden, wordt niemand slechter van. |
|
|
|
|
RedDevil1990
|
|
|
quote:Op zondag 09 augustus 2015 - 15:02 schreef Stylzz het volgende:Ik vind alleen maar dat Kongolo naar LB kan als je Botteghin haalt. Anders niet. Vd Heijden is een goede stand-in. Ik heb overigens liever Kongolo op LB die niet kan aanvallen dan 1 die niet kan verdedigen. En niet kan aanvallen :) Ben benieuwd waarom je kongolo alleen maar lb wil als botteghin er is Botteghin is een rechter centrale verdediger Kongolo is links centraal nu Dan wil ik geen woorden in je mond leggen maar ik vermoed dat je botteghin links centraal wil zetten dan |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Hem een wedstrijd op links gezien, deed ie beter dan Nelom.. |
|
|
|