BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Terence Kongolo///HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Barabas
 Barabas - zondag 16 augustus 2015 - 18:00   quote  deeplink  
Dat is op zich niet zo moeilijk. Dirk doet het daar ook beter dan Nee-lom.... En Hahn ook!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 16 augustus 2015 - 18:52   quote  deeplink  
Kongolo ontkracht: ''Ook als linksback geef ik alles''

2i29clv.jpg

Terence Kongolo stond vanmiddag als linksback in de basiself van Feyenoord. De verdediger stond het afgelopen seizoen als linker centrale verdediger in de basisopstelling van Feyenoord, maar vanmiddag nam Jan-Arie van der Heijden deze positie over. De verdediger zou niet als linksback willen spelen, maar dit ontkent Kongolo.

"Ik heb al eerder op deze positie gespeeld en het is de keuze van de trainer, begint Kongolo tegenover RTV Rijnmond. "Ik focus me op de positie van linker centrale verdediger. Je weet hoe alles altijd op internet komt te staan, maar ik heb nooit tegen iemand gezegd dat ik niet als linksback wil spelen. Als ik als linksback moet spelen, geef ik alles."

De Rotterdamse ploeg wist vanmiddag met 2-0 te winnen van Cambuur Leeuwarden, maar gemakkelijk ging het niet. "We hebben tot de laatste minuut geknokt om te winnen. Deze mentaliteit is onze kwaliteit. Als het voetballend niet lukt, moeten we er voor vechten. We moeten de wedstrijd nog nabespreken, maar in de eerste helft lukte het niet. De tweede helft was daarentegen veel beter."
Barabas
 Barabas - zondag 16 augustus 2015 - 18:57   quote  deeplink  
Ons grootste talent.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 16 augustus 2015 - 19:01   quote  deeplink  
Kongolo speelde behoorlijk oplinksback. Wennen, maar alleszins waar om hem daar verder kansen te geven.
van Beek naar rb vind ik minder vanzelfsprekend. Karsdorp eerst daar verder laten bewijzen.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 16 augustus 2015 - 19:03   quote  deeplink  
Eensert..
Stylzz
 Stylzz - zondag 16 augustus 2015 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 augustus 2015 - 18:57 schreef Barabas het volgende:
Ons grootste talent.
Welnee.
Barabas
 Barabas - zondag 16 augustus 2015 - 19:06   quote  deeplink  
Uiteraard
Stylzz
 Stylzz - zondag 16 augustus 2015 - 19:08   quote  deeplink  
Beetje een mindere versie van BMI tot nu toe.
Beetje body krijgen, nog even beter leren voetballen.
Dan kan t wat worden.
Van Beek is al veel verder.
Barabas
 Barabas - zondag 16 augustus 2015 - 19:11   quote  deeplink  
Van Beek lijkt mentaal verder en heeft vorig seizoen natuurlijk een enorme stap gemaakt. Of het werkelijk zo is weet ik niet, maar qua talent schat ik Kongolo nog steeds hoger in.

Ach, wat maakt het ook uit. We mogen blij zijn met deze gasten en ook met Karsdorp. Die maakt momenteel ook een mooie groeifase mee.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 16 augustus 2015 - 19:50   quote  deeplink  
Terence Kongolo na afloop van SC Cambuur - Feyenoord

(http://youtu.be/Uo2VVgXmoDw)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 17 augustus 2015 - 16:30   quote  deeplink  
''Kongolo als back vergroot de kansen voor Feyenoord''

zwnott.jpg

Giovanni van Bronckhorst heeft ingegrepen bij Feyenoord. Miquel Nelom is uit de basis verdwenen en Terence Kongolo is de nieuwe linksback van de Rotterdammers. Een goede keuze, zeggen journalisten en analytici, tegenover RTV Rijnmond.

Oud-speler Geert den Ouden is positief over de wijze waarop de wijziging uitpakte tegen Cambuur. "Feyenoord kreeg geen goal tegen, dat verdient altijd een compliment. Of het op de lange termijn beter is, dat valt nog moeilijk te zeggen. Wel vind ik dat, als je als trainer deze keuze maakt, dat je Kongolo ook een paar weken moet laten staan, voordat je conclusies kunt trekken."

Journalist Martijn Krabbendam van Voetbal International zag de exit uit de basis van Nelom al langer aankomen: "Het zat er al in. Als je kijkt hoe Miquel Nelom heeft gespeeld de afgelopen weken en eind vorig seizoen, dan is het logisch dat van Bronckhorst kiest voor een ander. Maar ik vind het wel zonde dat het ten koste gaat van Terence Kongolo. Hij speelt wel, maar niet op de positie waar hij het beste is en waar van hij zelf denkt dat hij de top kan halen."

Chef sport Johan van Boven van Metro vult Krabbendam aan: "Maar het kan ook een voordeel zijn. Voor hetzelfde geld ontwikkelt Kongolo zich als een legendarische back. Ik heb al eerder gezegd dat je met Nelom in het elftal geen kampioen kan worden. Met Kongolo nemen die kansen wel toe, denk ik."
netsurfer
 netsurfer - maandag 17 augustus 2015 - 16:56   quote  deeplink  
Hij is volgens mij een prima back. Centraal vind ik hem op topniveau nog te onrustig. Heeft daarvoor nog paar jaar nodig. En wat meer body.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 17 augustus 2015 - 17:01   quote  deeplink  
Body is zeker iets waar terence eens aan mag gaan werken..👍
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 augustus 2015 - 11:50   quote  deeplink  
Beter bedank je voor dat kutoranje van Blind, je zal altijd op het tweede plan komen want zoontje Stekie Blind zal altijd voetballen onder zijn vader..
VVout
 VVout - zaterdag 22 augustus 2015 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2015 - 11:50 schreef RenatoBos het volgende:
Beter bedank je voor dat kutoranje van Blind, je zal altijd op het tweede plan komen want zoontje Stekie Blind zal altijd voetballen onder zijn vader..
Zeker weten, daar hoef je niet bij te zitten als ze op hun plaat gaan.
nr 10
 nr 10 - zaterdag 22 augustus 2015 - 17:13   quote  deeplink  
Als ik op teletekst zie dat ze achterstaan ga ik wel degelijk kijken.
Barabas
 Barabas - zondag 23 augustus 2015 - 20:23   quote  deeplink  
Goede wedstrijd afgeleverd tegen FC Arnep vandaag.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 31 augustus 2015 - 16:27   quote  deeplink  
Bij Feyenoord verhuisde hij dit seizoen van de centrale verdedigers-positie naar de linksback-positie. Ondanks die verhuizing kon Terence Kongolo rekenen op een plek in de selectie van het Nederlands elftal. Erg veel keuzes wat betreft de linksachterpositie heeft bondscoach Tranny Blind namelijk niet. "Er liggen inderdaad mooie kansen als linksback. Het is nu aan mij om te laten zien dat ik het waard ben, dat ik het verdiend heb", zo tekende NUsport op uit de mond van de mandekker van de Rotterdammers.

Als Kongolo zelf zou mogen kiezen, lijkt zijn voorkeur echter toch uit te gaan naar het centrum. "Van origine blijf ik een centrale verdediger. Als ik mag kiezen, dan sta ik centraal achterin, maar door mijn wendbaarheid kan ik ook linksback staan", aldus Kongolo, die zijn verhuizing nu aangrijpt als mooi moment om zich verder te ontwikkelen.

Zondag in de topper bij PSV stond Kongolo als linksback tegenover Luciano Narsingh, die ook geselecteerd is voor Oranje. "Ik denk dat ik redelijk stabiel was, maar in het begin was ik wel iets te slordig. En in totaal heb ik twee duels verloren. Dat moeten er nul zijn." In de laatste paar minuten had Kongolo het zwaar. "Ik had kramp. Daaraan merkte ik wel dat dit een topwedstrijd was. We gaven PSV ook te veel ruimte om te voetballen, waardoor we in de eerste helft achter de feiten aanliepen."
Barabas
 Barabas - maandag 31 augustus 2015 - 17:31   quote  deeplink  
Gelijk heeft ie met zijn ambities voor een plek in de as.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 11 september 2015 - 16:41   quote  deeplink  
Kongolo: ''Wij mogen helemaal niemand onderschatten"

large_8761d4dbaa5e2df2afd3f9d56fc65d4225d9f43e.jpg

Volgens Terence Kongolo staan alle spelers bij Feyenoord op scherp in de duels de komende weken. "In dit soort wedstrijden hebben we het vorig seizoen laten liggen," blikt de verdediger terug en vooruit op het duel met Willem II

"Wij mogen geen enkele tegenstander onderschatten, dat zie je aan vorig seizoen," zegt Kongolo. "90 minuten lang verzorgd voetbal spelen in lastig, maar we moeten in elk geval vanaf het begin fel en kort spelen en Willem II aanpakken."

Kongolo was de enige speler van Feyenoord die bij de wedstrijden tegen IJsland en Turkije bij de selectie van het Nederlands elftal zat. Hij speelde niet en had een dubbel gevoel na de interlands: "Aan de ene kant was ik blij om er weer bij te zijn, maar door de nederlagen wordt het nu wel lastig om de play-offs te halen. Ik denk wel dat we nu verder moeten kijken. We moeten de volgende twee wedstrijden winnen en dan hopen."

Terence Kongolo in gesprek met Jan Dirk Stouten.

(http://youtu.be/Mq6fjW_tW3k)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 september 2015 - 13:41   quote  deeplink  
Kongolo: ''De kleinere clubs moeten we sowieso pakken''

2ufwtb7.jpg

Terence Kongolo was deze week aanwezig bij de lancering van PES 2016. De verdediger van Feyenoord moest toegeven dat hij niet vaak zichzelf gebruikt in het computerspel, want Kongolo speelt liever met clubs uit de top van Europa.

''Bayern München is dan mijn favoriete buitenlandse club'', erkent het talent tegenover Perform. ''Naar Bayern gaan, het zou zomaar kunnen'', zegt hij met een glimlach. ''Arjen Robben, Costa en Lewandowski zijn gewoon goede spelers om mee te spelen.''

Over een kampioenschap zei hij het volgende: ''We hebben met de groep afgesproken dat we van wedstrijd tot wedstrijd kijken. Alle kleine clubs moeten we sowieso pakken. Topwedstrijden ook, maar je moet de punten tegen de kleinere clubs pakken. Ik heb er een goed gevoel bij.''
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 17 september 2015 - 18:07   quote  deeplink  
Goed diepte-interview.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 oktober 2015 - 20:18   quote  deeplink  
Tweede helft niet gezien..
Barabas
 Barabas - zondag 18 oktober 2015 - 20:19   quote  deeplink  
Tijd voor een opgewaardeerd contract. Voor het volgende raam svp.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 oktober 2015 - 20:19   quote  deeplink  
Nee joh wat moet je met zo'n kudt spelert..
van geil
 van geil - maandag 19 oktober 2015 - 20:21   quote  deeplink  
Cashen
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 25 oktober 2015 - 20:12   quote  deeplink  
Vind hem op linksback veel beter ogen dan centraal. Dan kan cv misschien wel zijn echte positie zijn, maar zijn betere periodes heeft ie aan de zijkant.
nr 10
 nr 10 - maandag 26 oktober 2015 - 10:37   quote  deeplink  
Combinatie met Elia is geweldig. Maar een blinde ziet dat niet.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 26 oktober 2015 - 13:43   quote  deeplink  
Lekker links laten staan..
G-child
 G-child - donderdag 29 oktober 2015 - 09:30   quote  deeplink  
Speelde zeer goed, genot om hem op de links back te zien.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 29 oktober 2015 - 09:35   quote  deeplink  
Beste Terence. Op deze plek sta je goed beter een goede linksback dan een gewone centrum verdediger. Op deze positie ga je ver komen. Maar nog even bij Feyenoord blijven
Milo
 Milo - donderdag 29 oktober 2015 - 10:47   quote  deeplink  
GVD, wat was jij sterk gisteravond! idd goede combinatie met Elia
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 29 oktober 2015 - 13:34   quote  deeplink  
Niet alleen gisteravond hoor. Hij speelt elke week de sterren van de hemel... Zou Danny Blind hem al gezien hebben?

Oh nee, niet in het stadion. Uitpubliek is nog niet welkom.. had ik even niet aan gedacht..., maar voor tv had hij het ook kunnen zien...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 oktober 2015 door Arie.Klooster --
FANdré
 FANdré - donderdag 29 oktober 2015 - 17:57   quote  deeplink  
haha Arie, eens hij lijkt weer terug onze Terence!
BertusBadeend
 BertusBadeend - donderdag 29 oktober 2015 - 23:17   quote  deeplink  
Doet het geweldig als linksback. Als ie zo doorgaat is ie voor het einde van het seizoen de sterkste linksback op de Nederlandse velden
tomson
 tomson - donderdag 29 oktober 2015 - 23:21   quote  deeplink  
Net op tijd wakker geworden geloof ik ...Hup KINGGOLO! !
van geil
 van geil - vrijdag 30 oktober 2015 - 19:43   quote  deeplink  
Na Karsdorp de beste Feyenoorder tot nu dit jaar.
Volgens VI (6e plaats jaarklassement)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 01 november 2015 - 14:30   quote  deeplink  
Geen schim van afgelopen woensdag..
Stylzz
 Stylzz - zondag 01 november 2015 - 15:25   quote  deeplink  
heel kut
nr 10
 nr 10 - dinsdag 03 november 2015 - 08:39   quote  deeplink  
Kut instelling. Als we van de joden kunnen winnen dan zeker van die Haagse chinezen (weer eentje elsje).
Barabas
 Barabas - dinsdag 03 november 2015 - 10:03   quote  deeplink  
Babi Ooievaar
tomson
 tomson - dinsdag 03 november 2015 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2015 - 08:39 schreef nr 10 het volgende:
Kut instelling. Als we van de joden kunnen winnen dan zeker van die Haagse chinezen (weer eentje elsje).
Moet ik het bier & de nootjes alvast neerzetten ?
nr 10
 nr 10 - dinsdag 03 november 2015 - 14:03   quote  deeplink  
Nee hoor. Het zal me verder een rotzorg zijn wat die politiek correcte antwoorden zijn.
ar
 ar - zondag 08 november 2015 - 23:24   quote  deeplink  
Speelde sterk!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 09 november 2015 - 11:41   quote  deeplink  
Voor mij is hij tot nu toe absoluut de beste die we hebben... Hij speelt elke week super. Hij heeft nog niet een wedstrijd slecht gespeeld dit seizoen. Lekker op linksback laten, hooguit in geval van nood centraal posteren, maar verder gewoon laten staan.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 09 november 2015 - 12:23   quote  deeplink  
Beide backs (ook Karsdorp) zijn sterkhouders in dit team.
Echte Feyenoorders ook nog.
FANdré
 FANdré - maandag 09 november 2015 - 13:14   quote  deeplink  
Inderdaad waren zij bovengemiddeld, gretig, hyper, bijzonder weinig fouten en met Sven de beste spelers van het veld.
van geil
 van geil - maandag 09 november 2015 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2015 - 12:23 schreef FR-Henk het volgende:
Beide backs (ook Karsdorp) zijn sterkhouders in dit team.
Echte Feyenoorders ook nog.
Misschien wel , maar beter kun je dan met twee centrale spitsen spelen.
van geil
 van geil - maandag 09 november 2015 - 21:22   quote  deeplink  
Kongolo is snel..
Veel oefenen op n goede voorzet, dan kan t een top linksback worden.
Barabas
 Barabas - dinsdag 10 november 2015 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2015 - 21:15 schreef van geil het volgende:

[..]

Misschien wel , maar beter kun je dan met twee centrale spitsen spelen.
Kuijt en Elia...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Terence Kongolo///HELD topic

0.0124909