|
|
nr 10
|
|
|
Met twee spitsen heb je snelle kruisende spelers nodig. Daar voldoet Kuijt absoluut niet aan. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Onzin. Met Kalou lukte het destijds toch ook prima... |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Toen was Kuijt een dag of drie jonger. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Hij bewijst wekelijks dat dit geen argument is... |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Feit dat ie nog veel loopt, wil niet zeggen dat ie nog even snel is. Ik heb het over snelle, kruisende spelers. Niet over kruisende spelers sec. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Heb begrepen dat hij ook nog steeds één van de snelste spelers binnen de selectie is... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Dat zou dramatisch zijn als dit waar zou zijn. Ik zie Kuyt er elke wedstrijd wel een paar keer uitgelopen worden. In snelheid heeft ie zwaar ingeboet.. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Meer duidelijkheid in de winterstop misschien? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo over linksbackpositie: ''Ik sta er positief in''
In het nieuwe magazine van de Feyenoord Supportersvereniging 'Hand in Hand' 3 van dit seizoen onder meer een interview met de linksback van Feyenoord Terence Kongolo. Teamspirit is voor de 21-jarige verdediger het belangrijkste in het voetbal. Toch kreeg de van Concolese afkomst voetballer ook te maken met teleurstelling, door samen met het Nederlands elftal kwalificatie voor het EK in Frankrijk mis te lopen.
Inmiddels heeft hij de knop omgezet en focust hij zich volledig op Feyenoord en zijn eigen ontwikkeling. Hand in Hand sprak met de even bescheiden als gedreven verdediger.
Jij was bij de selectie tijdens de laatste twee wedstrijden van het Nederlands Elftal. Welke sfeer hing er?
"Een sfeer van volledige focus op de training en de wedstrijden. Iedereen had maar één doel en dat was kwalificeren voor het EK. De laatste wedstrijd tegen Tsjechië liep anders dan verwacht. Toch was de sfeer en de spirit vooraf goed en was er 100% inzet van iedereen. We hebben alles gegeven maar jammer genoeg is het niet gelukt."
Wat is volgens jou de belangrijkste reden van het niet plaatsen voor het EK? Waar is het fout gegaan?
"We hebben gewoon te veel punten laten liggen. Dan wordt het aan het einde van de reeks moeilijk om je te herpakken. Toch was er hoop dat we die twee laatste wedstrijden zouden winnen en de Turken nog punten lieten zouden laten liggen, maar we zijn er niet in geslaagd."
Voel je je lekker op de linksbackpositie? Je lijkt goed in vorm?
"Ik voel me erg lekker! We pakken punten met het team. Het herkennen van spelsituaties gaat me steeds beter af. Ik sta er positief in en heb het gevoel dat ik me op de linksbackpositie goed kan ontwikkelen. Natuurlijk zijn er nog genoeg verbeterpunten. Van Bronckhorst geeft me nuttige tips, hij heeft natuurlijk zelf lang op die positie gespeeld."
Jullie draaien bovenin mee. Had je dat verwacht voorafgaand aan dit seizoen?
"Verwacht is een groot woord. Het was vooral belangrijk om de start van de competitie goed door te komen. Toen hebben we veel punten gepakt. Er waren toch relatief veel nieuwe jongens, de onderlinge band werd steeds beter en het spel ook. Zo hebben we een hele goede start gemaakt, punten gepakt en ook ons voetbal zal steeds beter worden."
Wat is in jouw ogen de reden van het succes tot nu toe?
"Teamspirit! Dat is het allerbelangrijkst in voetbal en in wedstrijden. Je mag elkaar nooit laten vallen in wedstrijden. Dat vind ik het allerbelangrijkst, dat we als team spelen", aldus Kongolo. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Dit seizoen absoluut onze beste speler (tot nu toe). Elke week nog top geweest, hooguit een paar wedstrijdjes wat te slap begonnen, waar hij zich gaandeweg deze confrontaties wist te herpakken, waardoor hij uiteindelijk nog goed gespeeld had...
Ik kan me niet voorstellen dat hij hier volgend jaar nog speelt. Genieten van zijn spel!! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Werk aan de winkel voor Martin.. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
yep, contract openbreken en opwaarderen...? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Zijn ze al vanaf januari mee bezig |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Niet succesvol dus tot dusverre. Wordt tijd. Zo lang hoeft dat niet te duren. Net als de kardinalen die een paus moeten kiezen. Opsluiten en pas weer loslaten als er witte rook is...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 november 2015 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Er zijn altijd twee partijen. Maar zal in de winterstop wel rond komen. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Denk het ook. Geef hem maar een mooi contract met een dik salaris. Volgend seizoen zal wel zijn laatste worden. Wil wel de hoofdprijs vangen voor deze potentiële geweldenaar! Meer dan Clasie in ieder geval... |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Ik hoop het mensen, want ik vind hem echt goed hoor. Bij Clasie heb ik wel altijd twijfel gehad of hij het hoogste niveau aan kan of niet. Inmiddels heeft hij bewezen dat hij het wel kan, maar het gaat me even om de twijfel, wat ik bij Kongolo minder heb gehad. Dit jaar is er wat mij betreft geen twijfel meer, want hij is gewoon goed, basta. Die houden we niet. Ik hoop dat hij bijtekent en dat hij nog anderhalf jaar bijvoorbeeld blijft, maar ik vrees dat hij misschien in de winter wel al vertrekken zal.... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik verwacht het. Niet zo snel, alhoewel je bij Kongolo's nooit zeker weet.. Hopelijk plakt ie er nog wat jaartjes aan en gaat ie echt voor de hoofdprijs weg.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Toch leuk n basisplaats. Normaliter ook voor de transferwaarde al is dat nu te verwaarlozen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wat een lange poten heeft die gozert toch he.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Inderdaad. Uitschuifbeen... ging maar net goed gisteren. Was m.i. een pingel voor Excelsior. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Was wel een pingel maar aan de andere kant zijn wij er ook 1 onthouden.. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Is Helene Hendriks gek op Terence Kongolo ondergoed
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 december 2015 door de bluffer -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Ze moeten hem eens uitleggen waar dat touwtje in zijn voetbalbroek voor is. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Begint wel op te vallen ja. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord wil Kongolo langer aan zich binden
Feyenoord onderneemt pogingen om Terence Kongolo langer aan de club te binden. De 21-jarige international staat nog tot de zomer van 2017 onder contract in De Kuip. Een eventueel verbeterd contract voor de linksbenige verdediger heeft gevolgen voor het salarisbudget van Martin van Geel.
Feyenoord heeft nog altijd volop geld om eventueel een nieuwe speler aan te trekken, maar de ruimte in het salarisbudget is uiterst beperkt. Als Van Geel echt iets wil op de transfermarkt, zal hij eerst een speler moeten slijten, weet het Algemeen Dagblad zojuist te melden. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 17 december 2015 - 05:12 schreef RenatoBos het volgende:Feyenoord wil Kongolo langer aan zich binden[ afbeelding ] Feyenoord onderneemt pogingen om Terence Kongolo langer aan de club te binden. De 21-jarige international staat nog tot de zomer van 2017 onder contract in De Kuip. Een eventueel verbeterd contract voor de linksbenige verdediger heeft gevolgen voor het salarisbudget van Martin van Geel.Feyenoord heeft nog altijd volop geld om eventueel een nieuwe speler aan te trekken, maar de ruimte in het salarisbudget is uiterst beperkt. Als Van Geel echt iets wil op de transfermarkt, zal hij eerst een speler moeten slijten, weet het Algemeen Dagblad zojuist te melden. Lulverhaal, eerst 26 jeugdspelers n contract geven terwijl je A selectie niet op orde is. Verder is v Geel zelf verantwoordelijk voor de waslijst aan spelers die in de verste verte niet voldoen, had allang opgepoetst moeten worden. Het wordt echt tijd dat van Geel er eens echt werk van gaat maken. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Maak t nog geen lulverhaal. T verhaal klopt, de oorzaak moet aangepakt |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Laatste stap in het vijfjarenplan is het saneren van de selectie. Zitten we wat dat betreft precies op schema. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
V Geel blaast iedere keer zelf het salarisbudget op om vervolgens te zeggen dat we aan het plafond zitten. Uiteraard klopt t verhaal, maar t lulverhaal van v Geel ben ik spuugzat. Hij zelf is verantwoordelijk voor datgene wat hij zelf steeds als excuus wil aandragen. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Als je Immers en Kazim mega-salarissen geeft voor Feyenoord begrippen, tsja. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Dan is de ratio EUR/Rendement van Vejinovic en v/d Heijden ook buiten proporties waarschijnlijk. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Maar t is helemaal geen tekst van van Geel, maar een aanname van AD... |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Die was echt top gisteravond. Toch zijn natuurlijke positie dat merk je aan alles. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Geweldige speler. Mag van mij ver boven het salaris van Kazim en Immers zitten. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
En een langlopend contract aub |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Superpot gisteren. Die ingreep binnen de zestien in dei counter was van uitzonderlijke klasse. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Je zag de kaart bij wijze van spreken de kaart al de lucht in gaan. Topkwaliteit !
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 december 2015 door tomson -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: En van bijzondere matigheid van Pizkovic. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Dat stuk over van der Heijden haha |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Over welke stukken heb jij het MMM? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
El Ahmadi: ''Vejinovic is onze Busquets''
Kongolo ziet in Van der Heijden een natuurlijke leider |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Dat Kongolo enigszins opkijkt tegen een oudere speler kan ik me nog voorstellen. El Ahmadi neemt de media m.i. bewust in de maling met zijn Barcelona- en Busquets uitspraken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Terence heeft er n keurige seizoenshelft opzitten. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ook deze speler werd door de zuure forum gangers afgeserveerd en kijk nu eens. ik zie geen excuus op het forum. |
|
|
|