|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Echt niet. Zet Kongolo er maar naast. Zonder hem gaat het beter... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Haha kom niet aan Nelom jongens.. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo keert terug in de wedstrijdselectie van Feyenoord in de wedstrijd tegen Heracles Almelo van aanstaande woensdag. Dit zegt Giovanni van Bronckhorst, trainer van Feyenoord, zojuist op de persconferentie, geciteerd door RTV Rijnmond. Hij heeft een aantal goede weken gehad, zegt de trainer over de linksback. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Of centraal, want daar presteren v. Beek en Botteghin ook op het randje. |
|
|
|
|
ferfan
|
|
|
Never change a winning team.. ik pleit voor nelom in de basis zondag. Kongolo helaas geen wedstrijdritme. Als hij start dan ligt hij snel weer in de kreukels denk ik. Daar bij doet nelom het helemaal niet verkeerd op die linkerkant samen met elia. Komt altijf veel dreiging vanaf... |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Dus lees ik in een keer vd. Heijden als waarschijnlijke optie, joepie. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik las zelfs Vejinovic in de verdediging.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Feestje, laten we maar ff afwachten dan zien we het zelf. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Kongolo zou ik persoonlijk ook niet direct opstellen zondag. Langere tijd eruit geweest, nog geen wedstrijdritme. Zou ik niet in de basis zetten voor een bekerfinale. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Wisselen in de 60e voor de slechtste in de verdediging centraal of links. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
KONGOLO TEVREDEN NA RENTREE
Terence Kongolo kwam woensdagavond voor het eerst sinds 13 maart jl. weer in actie voor Feyenoord. De linksbenige verdediger speelde zoals vooraf afgesproken met de staf 45 minuten mee in de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo (2-2) en hield daar een goed gevoel aan over, zo vertelde hij na afloop. Het was even wennen, maar achteraf kan ik tevreden zijn.
Nadat Kongolo in het uitduel met Vitesse van vorige maand uitviel met een hamstringblessure, werkte hij de afgelopen weken intensief aan zijn herstel. Met een spierblessure is het altijd oppassen, maar voor mijn gevoel heb ik goed gerevalideerd. Ik heb goed mijn rust gepakt en steeds nauw samengewerkt met de medische staf, die altijd klaar stond om mij te helpen. Ik ben blij dat ik nu terug ben.
Met een aantal groepstrainingen en 45 minuten tegen Heracles in de benen, lijkt Kongolo klaar voor de bekerfinale van aanstaande zondag. Het is steeds mijn doel geweest om die wedstrijd te halen. Voor mij is het goed dat ik vanavond ritme heb kunnen opdoen. Vanaf nu kunnen we ons volledig focussen op de finale. Ik heb er heel veel zin in.
In de aanloop naar de kraker tegen FC Utrecht koesterde Kongolo het punt dat Feyenoord woensdag overhield aan het duel in Almelo. We kwamen tweemaal achter en moesten ons daardoor steeds terug knokken in de wedstrijd, maar dat hebben we naar behoren gedaan. Daarmee hebben we laten zien dat er veel spirit in dit team zit. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo: ''Jeugdspelers dromen van prijs en Coolsingel''
Terence Kongolo kan morgen een droom in vervulling laten gaan. De Rotterdammer speelt al zijn hele leven in de jeugd van Feyenoord en kan morgen zijn eerste prijs pakken. ''Ik ben als kind opgegroeid bij deze club,'' erkent Kongolo in het Algemeen Dagblad.
''Als jeugdspelers heb je het dan onder elkaar over de droom om ooit met Feyenoord iets tastbaars te winnen. Een volle Coolsingel, ik kan me haast niet voorstellen hoe dat er uitziet. Nu we in de finale staan, moeten we het afmaken ook. Ik wil het allemaal meemaken, hier heb ik zo lang naar uitgekeken.''
Middenvelder Karim El Ahmadi weet dat het traject richting de bekerfinale niet uitmaakt. ''Kijk eens naar PEC Zwolle tegen Ajaks in 2014, toen riepen mensen dat PEC allemaal makkelijke tegenstanders had gehad en dat ze in Europa niets te zoeken hadden. Maar ze versloegen Ajaks met ongelooflijke cijfers. Het zal voor ons gewoon echt alles of niets worden morgen.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo: ''Gaan niet op tachtig procent spelen''
(https://youtu.be/3EACSTC2FBw)
Terence Kongolo wil het seizoen met Feyenoord op een goede manier afsluiten. De KNVB-beker is binnen, maar dat betekent niet dat de laatste twee duels niet van belang zijn. "Je bent Feyenoorder, wil altijd winnen. Wij gaan niet op tachtig procent spelen," aldus de verdediger, die zondag met de kersverse bekerwinnaar op bezoek gaat bij Willem II.
De talentvolle Kongolo heeft genoten van de bekerwinst en de feestvreugde deze week. "Het waren leuke dagen, mooi om mee te maken. Mijn eerste prijs op hoog niveau, een mooie ervaring. Het publiek ging helemaal los, de huldiging was echt mooi. Zoveel mensen met slecht weer," zegt de verdediger in gesprek met RTV Rijnmond. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Wat is Kongolo waard? Moet toch niet onder de 6M vertrekken? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
T's dat je wat gevraagd wordt anders zou ik zeggen, laat eerst maar zien jongens. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ligt eraan wanneer je m verkoopt, als je nog een jaar wacht is ie veel minder waard. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Verwacht ook wel dat zijn contract besproken gaat worden, loopt toch in 2018 af..(?) |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Voorbeeld van een groot probleem, contract verlengd met 1 jaar.
Nu eigenlijk verkopen om wat geld eruit te halen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
En dan krijg je weer zakgeld. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wil je wat vangen zal je hem nu moeten verkopen. Ik zie hem niet verlengen. Dat heeft ie zelf destijds al aangegeven daar moeite mee te hebben.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Dan verkopen en zeker Woudenberg terug halen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Kongolo of van Beek. 1 van hen zal verkocht worden. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Veel te vroeg leveren niets op zo, zakgeld. Opwaarderen en verlengen en pas cashen als de tijd rijp is (Oranje en Europees voetbal) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Gaat niet meer bijtekenen. Heeft een prijs gewonnen, als hij nog gelooft in een kampioenschap komend jaar, is hij seniel.
Ik zou gaan, als ik elke speler was binnen deze selectie. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ach, Europa kan nog een podium zijn. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat kan een drijfveer zijn, maar zou voor ons niet voordelig zijn |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Afweging of er back up is in de selectie. Bij Kongolo beter voorzien dan bij van Beek. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: In mijn ogen nog niet veel. 4 miljoen of zoiets. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Feyenoord denkt verkeerd. Verkoop m nu voor 5 miljoen (zakgeld) , dan wordt er weer iemand gehaald voor 3 miljoen ? Die weer niet te verkopen is etc etc etc etc. Maak die jongens gewoon financieel onafhankelijk en cash dan over twee drie jaar het echte geld voor zo'n speler. In dit tempo krijgen we vanzelf weer problemen door afschrijvingen. En wat te denken van de kwaliteit en waarde van de selectie die werkelijk als n vuurpijl daalt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 mei 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Precies. Dus moet je zijn contract fors opwaarderen ipv je geld weer over de balk te smijten aan n vervanger die minder is. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Lijkt mij ook de juiste gang van zaken |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik heb t niet over tientjes werk zoals van Geel. Die bezuinigd op de eigen spelers om vervolgens de externe spelers prima te belonen. Dat is twee keer duur. (transfer plus hoog salaris plus lage inkomsten uit transfer eigen speler)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 mei 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
DAt zijn ze nog niet waard. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Dun lijntje om op te balanceren. Maar ik verwacht van professionals als Van Geel niet minder dan een resultaat. Benieuwd naar het volgende raam en alle contractzaken daar omheen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 05 mei 2016 - 13:03 schreef van geil het volgende:[..] Precies. Dus moet je zijn contract fors opwaarderen ipv je geld weer over de balk te smijten aan n vervanger die minder is. Ja mij heb je |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
De kans is groot dat Terence Kongolo Feyenoord gaat verlaten. Dat meldt Voetbal International. Volgens het voetbalmagazine kan de transfersom van de verdediger op gaan lopen tot rond de tien miljoen euro. Welke clubs interesse hebben, meldt VI niet.
Kongolo is sinds dit seizoen steeds vaker de vaste linksback van Feyenoord, terwijl hij aanvankelijk begon als centrale verdediger. Echter ontwikkelde hij zich dusdanig goed als linkervleugelverdediger, dat Van Bronckhorst hem daar lang liet staan.
"Intussen maakt Van Bronckhorst zich steeds meer zorgen", begint VI in een analyse. "Hoe komt zijn selectie er straks uit te zien? Vilhena is al weg, terwijl de kans groot is dat Terence Kongolo de club zal verlaten. Voor hem is er veel belangstelling, zodat de transfersom kan oplopen tot rond de tien miljoen euro." |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Was te verwachten dat Kongolo een gegadigde was om te vertrekken. 10M is een hoop geld en als dat bedrag daadwerkelijk gebeurd kan worden, zou ik zeggen: Doen! Je hebt twee linksbacks over en met dat geld doe je een bod op Ziyech of Janssen. Kongolo zal wel een gemis zijn, maar het is beter positioneel op te vangen dan v Beek. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nou ja eerlijk gezegd kan je die inderdaad het beste opvangen van alle verdedigers... Speelde op de LB. Daar hebben we er nu 1,75 van straks. CV Heb je Botteghin, maar daar moet wel een stand-in bijkomen, want Jan Arie is gewoon geen verdediger. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 07:35 schreef Stylzz het volgende:Nou ja eerlijk gezegd kan je die inderdaad het beste opvangen van alle verdedigers... Speelde op de LB. Daar hebben we er nu 1,75 van straks. CV Heb je Botteghin, maar daar moet wel een stand-in bijkomen, want Jan Arie is gewoon geen verdediger. Daar is Tapia ook goed genoeg voor. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
VI weet dan weer toe te voegen dat Gio zich zorgen maakt. Tis weer de Libelle-periode. |
|
|
|