|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo: ''Ik kan nog beter, dat móét ook''
Terence Kongolo speelde bijna een jaar geleden zijn laatste interland voor Oranje. De WK-ganger van Brazilië kan het bijna niet bevatten. ''Serieus? Wauw'', reageert hij tegenover Voetbal International als hij de datum 13 november 2015 voorgeschoteld krijgt.
De Feyenoord-verdediger haalde zelfde de voorselecties niet. ''Dat vond ik af en toe wel moeilijk, vooral in het begin. Maar daarna kon ik niet veel meer doen dan de knop omzetten en me focussen op Feyenoord'', zijn de professionele woorden van Kongolo. In De Kuip blinkt hij weer uit. ''We staan als verdediging echt heel erg goed. Het hele team trouwens. Maar ik kan nog steeds beter. Dat móét ook. Het mag af en toe wat minder slordig, bijvoorbeeld. Ik moet gewoon zorgen dat ik bij Feyenoord blijf vlammen.'' |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Peter V.
|
|
|
Terence speelt matig de laatste paar wedstrijden. Wel goed genoeg voor een voorselectie bij Danny BLIND. Vanmiddag veel te gemakzuchtig en hij oogt vaak aangeslagen.
Donderdag en zondag hopelijk weer helemaal top, want dat kan hij absoluut zijn... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Jens op plek Kuijt, Elija linksbuiten... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Jens banken, invallen in minuut 65 a 70 |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote: Dat zit ook een beetje in zijn loopje. Je krijgt daardoor het gevoel dat hij geblesseerd is of het niet zoveel kan schelen. :) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
weer in UEFA team of the week.
Die raken we wel kwijt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dan maar gauw verlengen, want heeft na dit seizoen nog maar 1 jaar contract.. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote: Vreemde keuze. Vond hem helemaal niet zo geweldig gisteren. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Of dat zegt wat over de rest in Europa op die pos.. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Opwaarderen . en Karsdorp ook. |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
Vraag me zomaar af hoeveel rendement een opkomende Kongolo tot nu toe opgeleverd heeft. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op zondag 30 oktober 2016 - 20:05 schreef Vincent1970 het volgende:Vraag me zomaar af hoeveel rendement een opkomende Kongolo tot nu toe opgeleverd heeft. Daarvoor is ie iets teveel CV inderdaad. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo noemt Zorya 'een sterke tegenstander'
Feyenoord neemt het donderdagavond op tegen Zorya Luhansk in de vierde wedstrijd in de poulefase van de Europa League. De Rotterdammers wisten eerder in de Kuip al te winnen van de club uit Oekraïne en kopen nu opnieuw met de drie punten aan de haal te gaan. Bij winst zet Feyenoord een grote stap om te overwinteren in Europa.
"We hebben thuis gewonnen maar dat wil niet zeggen dat we ze nu onderschatten”, zegt verdediger Terence Kongolo op de persconferentie, geciteerd door RTV Rijnmond. “Zorya is een sterke tegenstander. Als team moeten we morgen goed zijn om te winnen.”
De Rotterdammers moeten het doen zonder Tonny Vilhena, wiens moeder deze week overleed. "Ik ken Tonny Vilhena al van jongs af aan”, zegt Kongolo. “Dat hij dit moet meemaken is erg. Maar hij is een sterke jongen en komt hier goed uit. We steunen hem allemaal." |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Al nieuws ? Zag er niet goed uit. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
4 tot 6 weken eruit. Nelom als vervanger zeker?
Troosteloos als dit zo door gaat |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Wie anders. Woudenberg was al afgeserveerd. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Maakt niet zoveel uit wie van de twee gaat spelen. Kleine troost is dat je misschien aanvallend er iets op vooruit gaat. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ach, Jan-Scharie was ook vrijwel afgeschreven.... Broze houvast, maar misschien dat Nelom.... |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Alleen speelt Nelom hier al 5 jaar |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Toch verdomd knap van m |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nog kutter: het is de tweede keer in korte tijd
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 november 2016 door Stylzz -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Dat idee heb ik ook een beetje |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
We gaan je missen: Veel sterkte Terence |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Hier zijn we weer lekker mee. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
KONGOLO TERUG OP TRAININGSVELD
Terence Kongolo heeft de volgende stap gezet in het herstel van zijn hamstringblessure, die hij op zondag 6 november opliep in de uitwedstrijd tegen Go Ahead Eagles. De 22-jarige verdediger meldde zich dinsdagochtend weer op het trainingsveld, waar hij onder begeleiding van de medische staf diverse oefeningen afwerkte.
Naast Kongolo meldde een uitgedunde selectie zich op het koude Varkenoord. Een deel van de spelersgroep is vandaag in Londen, waar Feyenoord 2 vanavond speelt tegen Chelsea U23. De spelers die zondag aan de aftrap stonden van het uitduel met FC Utrecht - plus Michiel Kramer en Renato Tapia – werkten een uitlooptraining af, terwijl Brad Jones, Pär Hansson en Justin Bijlow onder handen werden genomen door keeperstrainer Khalid Benlahsen.
Feyenoord traint woensdag opnieuw om 10:30 uur. Op donderdag geniet de selectie van een rustdag, waarna tijdens de besloten trainingen van vrijdag en zaterdag verder wordt toegewerkt naar de stadsderby tegen Sparta Rotterdam (zondag 14:30 uur). |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Kongolo of Nelom/Woudenberg. Dat scheelt echt n serieus niveau. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Revaliderende Kongolo: ''Wil zo snel mogelijk weer fit zijn''
Feyenoord ging begin november met 1-0 ten onder tegen Go Ahead Eagels. Naast de drie punten verloren de Rotterdammers ook Terence Kongolo. De verdediger scheurde in de slotfase van het duel zijn hamstring, waardoor hij vier tot zes weken aan de kant zou staan. Volgens de revaliderende Kongolo gaat de revalidatie de goede kant op.
“Het gaat goed met mij, ik mag niet klagen”, zegt hij in gesprek met FeyenoordTV. “We zijn aardig op weg in mijn herstel en zijn hard bezig zodat ik weer kan terugkeren. Tijdens de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles zat ik in een sprint en toen schoot het er in. Ik dacht gelijk: dit is niet best. Na de wedstrijd was het gelijk ijzen en de dagen daarna ook. Daarna begon in gelijk aan de revalidatie.”
“Ik moet mij nu in de ochtend melden op de club en ga dan naar buiten om loopoefeningen te doen”, vervolgt hij. "Daarna train in binnen verder, dan meer gericht op krachttrainingen. Ik ben de hele dag zoet en het is wel pittig maar we werken hard om terug te komen.”
“De volgende stap is om weer met de groep te gaan trainen. Ik werk hard om weer met die jongens op het veld te staan en ik wil zo snel mogelijk weer fit zijn. De medische staf helpt me heel goed, ik ben heel blij met deze mensen om mij heen", besluit de centrale verdediger, die voornamelijk als linksback speelt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Verkopen. Chronische blessures |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo verwikkeld in zaakwaarnemersconflict
Terence Kongolo is verwikkeld in een conflict tussen makelaars. De verdediger van Feyenoord stapte over van zaakwaarnemer Erkan Alkan naar Rob Jansen. Volgens Alkan heeft Kongolo nog een contract bij hem. Dit schrijft Voetbal International dinsdagavond.
De KNVB geeft aan dat de integriteitscommissie van de voetbalbond drie aanklachten heeft ontvangen: Alkan tegen Kongolo (contractbreuk), Alkan tegen Jansen (aanzetten tot contractbreuk) en Jansen tegen Alkan (valsheid in geschrifte).
“Kongolo heeft een overeenkomst gesloten met Alkan', zegt Harro Knijff, advocaat van Jansen, tegenover het weekblad. “Die overeenkomst was volgens het model van de KNVB. Dat was anderhalf kantje. Volgens Alkan is er op dezelfde dag een tweede overeenkomst gesloten. Die behelst vier kantjes. In dat contract spijkert Alkan hem aan alle kanten vast. De aanleiding voor Kongolo om naar de voetbalbond te stappen, is het feit dat Alkan stelt dat hij niet van hem af zou kunnen. Dat betwist de verdediger. Die eerste overeenkomst was tussentijds opzegbaar. Kongolo zegt dat hij de tweede overeenkomst nooit heeft getekend. Ik zeg niet dat zijn oude manager valsheid in geschrifte heeft gepleegd, maar áls het waar blijkt, dan is het wel valsheid in geschrifte.”
Volgens de raadsman van zaakwaarnemer Alkan zit de kwestie anders in elkaar. “Wat Knijff en Jansen zeggen klopt niet helemaal, omdat in eerste instantie Alkan naar de KNVB is gestapt”, zegt advocaat Joes Blakborn. “Kongolo werd bewogen door Jansen om onder een geregistreerd contract uit te komen. Op het moment dat Ronald Koeman – die bij Rob Jansen zit – aangaf interesse te hebben in Kongolo, is hij geswitcht. Dat was vijf dagen voor het einde van de transfertermijn. Terwijl hij bij Alkan heeft getekend voor een duur van twee jaar.’ Volgens Blakborn is het niet vreemd dat er twee contracten zijn getekend. ‘Het tweede contract is een uitwerking van de eerste overeenkomst. Dat gebeurt vaker.”
De integriteitscommissie heeft de informatie overgedragen aan de aanklager, die nu verdere stappen kan ondernemen. De KNVB verwacht dat pas begin 2017 meer duidelijk zal worden over de kwestie |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
kenny
|
|
|
dan wel voor de hoofdprijs |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Idd er schijnt interesse te zijn, en we hebben vervangers, wel niet even goed maar geld maken is belangrijk |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Nee joh er gaat niemand weg waarom dan , al die verhalen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Haha was geen reactie van me op jouw post Pierre.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gewoon een constatering na vandaag.. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Niet als het alternatief Nelom is. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Kongolo is een goede speler, maar geen superback. het is het beste wat we nu hebben, maar ik zou toch gaan investeren in een goede LB en Kongolo weer naar het centrum verplaatsen. Vind hem aanvallend te kort komen op de flank. |
|
|
|