|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 15 januari 2017 - 16:20 schreef CobusIII het volgende:Kongolo is een goede speler, maar geen superback. het is het beste wat we nu hebben, maar ik zou toch gaan investeren in een goede LB en Kongolo weer naar het centrum verplaatsen. Vind hem aanvallend te kort komen op de flank. je meent t. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Toch heeft hij z, n betere wedstrijden op links gespeeld |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja, speelt daar ook prima in zijn taak. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote: Jij meent het ook he? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Nibke
|
|
|
Was hij nou gisteren geblesseerd of gepasseerd? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
A.S. zondag mee laten doen tegen de Tukkers is beter dan Nelom past beter in het systeem tegen de Tukkers
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 januari 2017 door de bluffer -- |
|
|
|
|
Nibke
|
|
|
Volgens mij past hij in ieder systeem beter dan Nelom! |
|
|
|
|
Nibke
|
|
|
De aap komt alsnog uit de mouw, Russen maakten Terence gek! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
''Ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik Feyenoorder ben''
Terence Kongolo denkt altijd na over zijn toekomst. Het is niet de vraag of hij Feyenoord gaat verlaten, maar wanneer. "Dat ik ooit de stap maak naar een grotere competitie, weet ik allang."
In een uitgebreid interview in de VI vertelt de verdediger zijn levensverhaal. Kongolo speelt al vanaf de F-jes voor Feyenoord. "Ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik Feyenoorder ben." Om daarna terug te komen op zijn tijd in de Feyenoordjeugd: "Ik viel nooit op, was redelijk stabiel. Denk maar niet dat je die opleiding helemaal doorloopt als je er niet voor wilt gaan. Je mag best wat dollen, maar zodra je gaat trainen of spelen, is het streng en serieus."
Kongolo ziet het kampioenschap als de kroon op zijn Feyenoorderschap. "Als wij alles winnen, zijn we kampioen. Dat past precies in hoe ik mijn plannen zie. Een volwaardige speler worden, een baas zijn bij Feyenoord in de Eredivisie en van daaruit verdergaan."
Wellicht kan een avontuur met Feyenoord in de Champions League dat voornemen nog veranderen. "Daar heb ik natuurlijk ook weleens over nagedacht en je kunt altijd van een plan afwijken. In het voetbal is niets zeker, maar dat ik ooit de stap wil maken naar een grotere competitie, weet ik allang. Mocht dat komende zomer nog niet gebeuren, dan raak ik echt niet in paniek."
De linksachter verwacht niet dat Feyenoord onder de kampioensdruk gaat bezwijken. "Welke druk? Dat hoort er gewoon bij als je wilt voetballen. Dat is iets voor de buitenwereld. Voor ons is het geen onderwerp. Je moet toch gewoon iedere volgende wedstrijd winnen? Het maakt niet uit of de concurrentie wint of niet." |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Terence Kongolo is nog niet helemaal fit. De verdediger verliet de training na een uur. Gisteren werd hij vervangen door Miquel Nelom. Het is nog niet duidelijk of Kongolo in de topper tegen PSV wel inzetbaar i |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
KONGOLO: ‘HARD WERKEN IS DE BASIS VAN SUCCES’
In zijn streven om elke dag weer een betere voetballer te worden, haalt Terence Kongolo zijn inspiratie onder meer uit de grootste basketbalcompetitie ter wereld: de NBA. Voor een reportage in het nieuwe Feyenoord Magazine, dat deze week verschijnt, werd de verdediger samengebracht met voormalig NBA-kampioen en Feyenoord Foundation-ambassadeur Francisco Elson voor een middag vol topsportlessen.
Dat Kongolo basketbalfan is, is een understatement. Hij volgt de NBA op de voet en kijkt bijna dagelijks wedstrijden van de nacht ervoor terug. Zijn achtertuin bestaat slechts uit tegels en twee baskets, die regelmatig worden gebruikt door hem en zijn vrienden. Ook zijn voorbeelden zijn basketballers. Michael Jordan, LeBron James, Kevin Durant; voor Kongolo vormen ze een inspiratie voor zijn motto hungry for more.
Die honger naar meer nam afgelopen zomer steeds grotere vormen aan. Het was de zomer na de bekerwinst met Feyenoord, waarin hij op vakantie besefte hoe goed het winnen van een prijs voelt. Maar het was ook de zomer waarin Kongolo een documentaire zag over NBA-topper Kevin Durant. En de zomer waarin hij LeBron James in tranen zag na het veroveren van de NBA-titel met de Cleveland Cavaliers.
‘Hij heeft al zoveel gewonnen, maar toch ontroerde het hem dat hij opnieuw kampioen was geworden,’ vertelt Kongolo. ‘Dat vond ik prachtig om te zien, net als de documentaire over Durant. Daarin zag je hoe die man voor zijn sport leeft. Om zo goed en snel mogelijk terug te keren op niveau terug te komen van een blessure trainde hij keihard voor zichzelf. Heel zijn leven staat in het teken van basketbal en het allerhoogste bereiken. Daar heb ik echt heel veel respect voor.’
Ook Kongolo zelf heeft een duidelijk doel voor ogen, namelijk om meer prijzen te winnen. ‘Vorig seizoen hadden we bij Feyenoord een mindere fase maar we wonnen uiteindelijk wel de beker door keihard voor elkaar te werken. Dat is gewoon de basis van succes.’
Elson knikt als hij Kongolo hoort vertellen. Hij maakte hetzelfde mee. ‘Je gaat sporten omdat je het spelletje leuk vindt. Maar op een gegeven moment komt er een moment dat je ook prijzen wilt pakken, de allerbeste wilt zijn. En als je dan je eerste prijs pakt, denk je: shit, dit voelt goed man, ik wil meer. Dat gevoel herken ik maar al te goed.’
Kongolo: ‘Je hebt gewoon die ring gewonnen, man… Het lijkt me echt tof om die prijs thuis te hebben staan. Als je ook ziet dat LeBron James gewoon stond te huilen de laatste keer dat–ie de ring won… Volgens mij moet je er echt keihard voor werken om die prijs te behalen.’
Het volledige dubbelinterview met Kongolo en Elson is te lezen in het nieuwe Feyenoord Magazine, dat deze week op de mat valt bij alle leden van Het Legioen. Ook elf keer per jaar Feyenoord Magazine ontvangen? Sluit je dan aan bij Het Legioen via www.hetlegioen.nl. Feyenoord Magazine is ook los verkrijgbaar in de Feyenoord Fanshops en de Feyenoord Fanshop Online voor € 3,99.
Bekijk in de videospeler een korte sfeerclip van de fotoshoot met Kongolo en Elson.
(https://youtu.be/xL230mm8sVU) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo: ''Het loopt soms als een trein met Elia''
Terence Kongolo heeft genoten van het duel tegen PSV in De Kuip. De uitblinkende linksback heeft naar eigen zeggen maar één mooiere wedstrijd gespeeld dit seizoen, zo vertelt hij in gesprek met De Telegraf.
''Ik denk dat ik dan Manchester United thuis in de Europa League zeg. Maar in de competitie was dit een geweldig optreden en voor mij persoonlijk maakte de assist bij de goal van Jens Toornstra deze wedstrijd ook weer mooier.''
Rick Karsdorp is bekend van zijn rushes, maar het tandem Kongolo - Elia vindt elkaar ook goed. ''Het loopt soms als een trein. Ik zoek met Eljero Elia de momenten. De combinaties zijn er en we pakken de ruimte als we die zien.'' |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Wat een krachtmens is dit ook. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Miquel Nelom (Rotterdam, 22 september 1990) is een Nederlands betaald voetballer die vanaf seizoen 2011/2012 uitkomt voor Feyenoord. Nelom speelde daarvoor twee jaar als verdediger voor SBV Excelsior. Op 24 mei 2011 ging Nelom transfervrij over naar Feyenoord, waar hij een contract tekende voor 2 seizoenen. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik vond Kongolo nu ook eens aanvallend heel sterk. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Sowieso een beest. Er loopt niemand in de eredivisie zoals Kongolo. Topper |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
Daarom speelt scharie zo sterk, vanwege kongolo en botteghin |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Klopt. Zo kan iedereen vanuit de sterkte spelen |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Sowieso leunt het centrum ook heel duidelijk op de (snelheid van) de backs. Door de lucht zijn Botteghin en vd Heijden nauwelijks te kloppen, over de grond winnen ze ook vrijwel al hun duels. Enkel met ruimte in de rug kan het gevaarlijk worden of bij counters oid. Dan heb je echter de snelheid van Kongolo en Karsdorp die nagenoeg alles nog kunnen compenseren. Dat zag je bijvoorbeeld in de klassieker toen Kongolo in de 90e minuut nog even een sprint eruit gooide om Dolberg af te stoppen en zondag was het Karsdorp die met zijn snelheid en wilskracht nog Bergwijn kon afstoppen na het ongelukkige uitglijden van Botteghin. Het is zo complementair aan elkaar. Echt als een team ;) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Precies, complementair en aanvullend. Jan-Scharie is goed door anderen en vice versa. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Sniper' Kongolo: ''Ik word 'Het Been' genoemd''
Terence Kongolo spiegelt zichzelf aan Sergio Ramos en Pepe. De twee meedogenloze verdedigers van Real Madrid ziet hij als voorbeeld.
''Zelf ben ik meer een sniper. Ik zet precies gerichte tackles in, op de bal. Daar ben ik best goed in. Ik word Het Been genoemd, omdat ik lange benen heb waarmee ik goed kan tackelen,'' zegt Terence Kongolo in gesprek met ELFVoetbal.nl. ''Maar ik kan nog sterker worden als verdediger. Waarin? Ja, dat ga ik niet verklappen. Je weet nooit welke tegenstander meeleest.''
"Ik ben niet iemand die altijd maar op de voorgrond treedt. Ik kan ook wat terughoudend zijn in een nieuwe omgeving. Maar Feyenoord voelt voor mij zo vertrouwd. Ik loop hier al zo lang rond. Ik kwam hier als jochie van acht, tijdens de talentendagen, voor het eerst. Toen speelde ik bij VV Hillesluis. Ik werd toegelaten tot de jeugdopleiding van Feyenoord en heb van daar uit de stap naar het eerste elftal gemaakt. Wat de volgende stap wordt weet ik niet.''
"We kijken van week tot week. Dat is ook beter voor de focus. De kracht van het team is dat we elkaar niet gek maken of laten maken. Wij zijn ontspannen en lachen ook veel met elkaar. We hebben een gezellige groep. We zijn een eenheid. Niemand is groter dan het team. Wanneer we serieus moeten zijn, zijn we dat ook. Er hangt een positieve sfeer in de groep. Wat mijn rol daarin is? Ik hou af en toe van een dolletje." |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
traint ook weer met de groep mee, goede kans dat die mee kan doen..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 maart 2017 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Fit . verkopen. 60 miljoen. |
|
|
|